ChristianMatch
 


Forum

roddels
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 17:54
 
VISSER278 schreef:
Chat, ik kreeg het idee alsof je vond dat ik je wilde terechtwijzen ofzo , omdat je dit topic ben gestart. Dat is dus helemaal niet zo.
Waar het bij mij om gaat is dat ik weet dat er over een bepaald persoon zeer misselijkmakende geruchten rondgaan die nergens op zijn gebaseerd. En mijn wens was /is dat dit zo snel mogelijk over is.


Met geruchten en roddels kan je niets en moet je ook niets willen.......
En jij suggereert nu ook dat er bepaalde roddels in omloop zijn. Is dat dan ook geen roddelen wat je nu doet? Je gaat er in mee anders schreef je dit stukje niet en dan gaat het van kwaad tot erger lijkt mij.....(ik neem jouw stukje even als voorbeeld, zou ook zo een ander stukje kunnen zijn)
Roddelen is iets wat in deze maatschappij blijkbaar hoort, en ja, soms hoor je dan minder leuke tot nare dingen.......
Het kan mensen kwetsen maar aan de andere kant laat je je ook kwetsen als je weet dat het niet zo is en je laat het je toch raken....Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je onzeker laat maken door iemand die over je roddelt???????? En dan roddelen we weer dat het zo vervelend is dat er geroddeld wordt en zo is de kring weer rond.....En waarom trek j ehet je aan als jij weet dat het anders zit? Zijn die mensen dan zo de moeite waard voor je? Die over je roddelen bedoel ik?
Is het dan zo belangrijk wat die ander over je roddelt dat je er zelf van slag van raakt?
Ik zou zo zeggen, hou het bij jezelf en negeer dat geroddel en sta er boven.......of spreek diegene er persoonlijk op aan....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 17 mei 2011, 18:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:15
 
Tja , roddelen .... mijn inziens heeft dit altijd al bestaan ... kan idd erg kwetsend zijn , maar ik stoor me er meestal niet aan tenzij ik er de mensen persoonlijk kan over aanspreken ... ( lucht me dan ( meestal ) op )
Ik denk wel eens vaker " waren al die roddels over mij maar waar ... " Knipoog smiley
en verder denk ik nog steeds ( zoals moeder zaliger me van jongsaf leerde ) " wie me kent weet wie ik ben en wie me niet kent heeft er totaal geen zaken mee " Verlegen lachende smiley
En ... over anderen praten vind ik persoonlijk niet eens altijd roddelen .... het gaat er ( denk ik ) over wat je verteld ... maar ( ik denk ) meestal zijn het degenen die niks over iemand weten die het meeste weten te vertellen ... en verder ben ik nogal objectief als ik wat hoor .... want hoe zegt men het ook weer " men moet twee klokken horen luiden " of " Het woord van één Is 't woord van géén " dus mijn vrienden of kennissen stelt men niet in een slecht daglicht door een roddel Boze smiley en vreemden ... tja , dan heb ik het zelf onderzoeken ook wel een beetje in mij ... Clown smiley
Nog een aangename avond aan allen ....


Laatst aangepast door
SOFIE807
op dinsdag 17 mei 2011, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:28
 
DINI968 schreef:
Zo is het precies Thomas. Het is alleen zo jammer dat er vaak een kloof is tussen weten en in praktijk brengen.
niet dat ik heiligverklaard kan worden


Is maar al te waar, Dini. Dat is ook de reden dat ik op CM zelden Bijbelteksten gebruik. Op zich moet dat wel goed kunnen op een christelijk forum maar het is helaas vaak zo dat bijbelteksten ook misbruikt kunnen worden door mensen om zichzelf autoriteit te geven bij het poneren van een mening. Het moet het gelijk dan onderstrepen en dat kom je helaas bij een deel van CM tegen. Dat riekt naar het ijdel gebruik maken van Gods Woord. Kennelijk werkt het zo in de kringen waarin ze verkeren. Om die reden vind ik ook dat we terughoudend moeten zijn met bijbelteksten. Gebruik ze alleen als je ze begrijpt, denk ik wel eens. Ik wijs het gebruik van bijbelteksten niet af maar vind dus de manier waarop belangrijk. En je stelt terecht dat de tekst goed is maar dat we niet altijd aan de norm kunnen voldoen. We zijn nu eenmaal onvolkomen naar God: we proberen het wel maar falen steeds. Maar goed dat vergeving een grote rol speelt in ons geloof. Een kerkdienst begint terecht met een Kyrie.

Toch is roddel geen kleine zonde, de tong doet ongelooflijk veel kwaad. Schelden doet wel degelijk zeer en een kwalijk beeld scheppen van mensen - valse getuigenis dus - doet onnodig pijn. Uitsluiting is vaak het gevolg en altijd fout. Christenen zouden inclusief moeten denken (Boerwinkel). Als we willen dat mensen erbij horen dan doen we daar ook ons best voor en laten we dingen na om de ander voor onze kring te bewaren.

Ik denk wel dat het goed is dat op CM eens wat minder persoonlijke details over (nieuw-gevormde) relaties naar buiten komen. Ik heb er ook wat moeite mee als er bij een topic in algemene termen gesproken wordt maar het wel over een concreet onderwerp gaat, dan wel over concrete mensen. Dat geeft onrust en speculaties, verpest de vertrouwenssfeer en dient geen enkel doel.

Thomas, maakt er geen gewoonte van.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 mei 2011, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:41
 
VISSER278 schreef:
Chat, ik kreeg het idee alsof je vond dat ik je wilde terechtwijzen ofzo , omdat je dit topic ben gestart. Dat is dus helemaal niet zo.
Waar het bij mij om gaat is dat ik weet dat er over een bepaald persoon zeer misselijkmakende geruchten rondgaan die nergens op zijn gebaseerd. En mijn wens was /is dat dit zo snel mogelijk over is.
Op zichzelf is er niks mis mee een ander terecht te wijzen hoor, maar ik heb het niet als zodanig ervaren. Het gevaar dat mensen hier persoonlijke verhalen gaan vertellen is gewoon groot. Dus als je hier schrijft hoe het bij je over komt, is daar in mijn ogen niks mis mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 21:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
.Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je onzeker laat maken door iemand die over je roddelt???????? En dan roddelen we weer dat het zo vervelend is dat er geroddeld wordt en zo is de kring weer rond.....En waarom trek j ehet je aan als jij weet dat het anders zit? Zijn die mensen dan zo de moeite waard voor je? Die over je roddelen bedoel ik?
Is het dan zo belangrijk wat die ander over je roddelt dat je er zelf van slag van raakt?
Ik zou zo zeggen, hou het bij jezelf en negeer dat geroddel en sta er boven.......of spreek diegene er persoonlijk op aan....

Willlemijn niemand is zo sterk als jij hé,
je kan dit niemand verwijten,
niemand heeft zichzelf gemaakt,
wat in een mens zijn verleden soms gebeurde kan ook een zelfvertrouwen en /of een vertrouwen in de ander verstoren, als je dan ook nog eens hoort of weet dat men over je roddelt is dit een extra deuk voor die persoon.

Mijn houding hierin is vermijden dat ik tegen iemand roddels vertel over hem of haar om niet meer te kwetsen,
maar heel eerlijk toegegeven ik betrap mijzelf er ook wel op dat ik soms roddel, en ook al erger ik me eraan en dan ook aan mezelf, het gebeurt wel,
Gelukkig kunnen we telkens opnieuw proberen er niet aan mee te doen!

Mijn houding over roddels over mezelf?
Leugens kunnen mij bijzonder kwaad maken, onmachtig ben je dan, pijnlijk is dit! Vooral angst dat mensen je in de steek zullen laten kan hierdoor de kop opsteken (allemaal afhankelijk wat men ooit heeft meegemaakt)
en soms ervaar ik op zo'n momenten een rust in mij en dan denk ik dat ik mij hierboven kan zetten met de hulp van de Heer,
maar ja ondanks en met die soms.......zijn roddels de wereld niet uit!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 17 mei 2011, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 22:55
 
Hallo Allemaal

Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom???
Maar daar kom ik nooit dus ik heb gelukkig geen idee waar het om gaat en dat wil ik eigelijk wel zo houden .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 23:04
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom???

Helaas, wordt het hier dus blijkbaar openbaar.

Het is triest dat dit gebeurt.
Ik dacht dat alleen in de wereld kon gebeuren.
Op mijn werk hebben mensen ontslag genomen vanwege geroddel en de pijnlijke gevolgen daarvan.
Nu blijkt dat het hier onder Gods kinderen (?) hetzelfde aan de hand is.
In plaats van mekaar lief te hebben, doet men elkaar pijn en onrecht aan.
Dat is volgens mij niet wat Jezus ons wil leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 23:46
 
HENKWAL969 schreef:
Helaas, wordt het hier dus blijkbaar openbaar.

Het is triest dat dit gebeurt.
Ik dacht dat alleen in de wereld kon gebeuren.
Op mijn werk hebben mensen ontslag genomen vanwege geroddel en de pijnlijke gevolgen daarvan.
Nu blijkt dat het hier onder Gods kinderen (?) hetzelfde aan de hand is.
In plaats van mekaar lief te hebben, doet men elkaar pijn en onrecht aan.
Dat is volgens mij niet wat Jezus ons wil leren.

niets menselijks is de christen vreemd, blijkt wel weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 05:37
 
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 21:05

WILLEMIJN232 schreef:
.Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je onzeker laat maken door iemand die over je roddelt???????? En dan roddelen we weer dat het zo vervelend is dat er geroddeld wordt en zo is de kring weer rond.....En waarom trek j ehet je aan als jij weet dat het anders zit? Zijn die mensen dan zo de moeite waard voor je? Die over je roddelen bedoel ik?
Is het dan zo belangrijk wat die ander over je roddelt dat je er zelf van slag van raakt?
Ik zou zo zeggen, hou het bij jezelf en negeer dat geroddel en sta er boven.......of spreek diegene er persoonlijk op aan....

Willlemijn niemand is zo sterk als jij hé,
je kan dit niemand verwijten,
niemand heeft zichzelf gemaakt,
wat in een mens zijn verleden soms gebeurde kan ook een zelfvertrouwen en /of een vertrouwen in de ander verstoren, als je dan ook nog eens hoort of weet dat men over je roddelt is dit een extra deuk voor die persoon.



Voor de goede orde: ik verwijt niemand wat en ik begrijp het ook heel goed......
En de zin niemand is zo sterk als jij is ook zwaar overdreven .....
Ik vind alleen dat je je wel bewust moet zijn dat het roddel is en dat je er niet in moet meegaan.........en dat is heel wat anders Marylien........
Met roddel en achterklap kan je niets en dat moet je ook niet willen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 08:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 21:05

WILLEMIJN232

Voor de goede orde: ik verwijt niemand wat en ik begrijp het ook heel goed......
Ik heb hier ook geen verwijt in gezien hoor Willemijn

En de zin niemand is zo sterk als jij is ook zwaar overdreven .....
Ja langs dit forum kom jij mij over als zo'n hele sterke bewuste vrouw maar dat mag wel hé (zou ook soms wat meer zo willen zijn)

Ik vind alleen dat je je wel bewust moet zijn dat het roddel is en dat je er niet in moet meegaan.........helemaal akkoord
en dat is heel wat anders Marylien........
Met roddel en achterklap kan je niets en dat moet je ook niet willen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 08:57
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom???
Maar daar kom ik nooit dus ik heb gelukkig geen idee waar het om gaat en dat wil ik eigelijk wel zo houden .
Sjalom.
Martin

Ik denk ook wel dat dit meest in de chatroom is Martin,
heb er zelf nog niet mee te maken gehad,
maar ik kom ook bijna nooit in de chatroom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:25
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik denk ook wel dat dit meest in de chatroom is Martin,
heb er zelf nog niet mee te maken gehad,
maar ik kom ook bijna nooit in de chatroom.

Wel, ik ben al dikwijls in de chatroom geweest en ik heb nog nooit een roddel opgemerkt. Wel zijn er soms discussie onderling tussen de leden die er zijn. Discussie over bepaalde standpunten des levens. Ik denk ook niet dat de chatroom echt het medium is om roddels te verspreiden zoals ik ze al heb meegemaakt. Een privémail of chat al dan niet via msn zijn de meer geijkte kanalen om het één en ander in gang te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 12:24
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Ik lees hier dat er heel veel geroddelt wordt maar dat gebeurd toch denk ik alleen in de chatroom???
Maar daar kom ik nooit dus ik heb gelukkig geen idee waar het om gaat en dat wil ik eigelijk wel zo houden .
Sjalom.
Martin
Dat is een misverstand Martin. In de chatbox wordt haast niet over een ander geroddeld. Dit omdat dat ook openbaar is. Het vindt plaats achter de schermen, waarin men onderling elkaar opfokt om negatief over een ander te denken of te spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 13:47
 
GRIFFIN748 schreef:
niets menselijks is de christen vreemd, blijkt wel weer.


Het is ook heel christelijk om menselijke fouten te herstellen, zodat vergeving en een nieuwe start mogelijk is.

Thomas, christelijk is juist menselijk.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 mei 2011, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:08
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik denk ook wel dat dit meest in de chatroom is Martin,
heb er zelf nog niet mee te maken gehad,
maar ik kom ook bijna nooit in de chatroom.

Hallo Marylien.
Ik zal je zeggen dat ik daar nooit kom omdat ik het eigelijk allemaal gebakke lucht vind en ooit door dat zelfde maar dan via de 11 meter is mn huwelijk kapot gegaan vandaar dat ik zo reageer.
Maar dat is al heel erg lang geleden hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat is een misverstand Martin. In de chatbox wordt haast niet over een ander geroddeld. Dit omdat dat ook openbaar is. Het vindt plaats achter de schermen, waarin men onderling elkaar opfokt om negatief over een ander te denken of te spreken.

Hallo Chat
Sorrie dat dacht ik omdat ik niet anders daar aan kon denken want ik heb verder met niemand contact vandaar dat ik dacht dat het via de chat zou gaan.
Nogmaals mijn exuus hier voor.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:49
 
Efeze 4: 29 -32

Laat geen vuile taal uit uw mond komen, maar wel iets goeds, dat nuttig is tot opbouw, opdat het genade geeft aan hen die het horen.
En bedroef de Heilige Geest van God niet, door Wie u verzegeld bent tot de dag van de verlossing.
Laat alle bitterheid, woede, toorn, geschreeuw en laster van u weggenomen worden, met alle slechtheid.
Maar wees ten opzichten van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft.


1 Petrus 3: 8-12

Ten slotte; wees allen eensgezind, vol medeleven. Heb de broeders lief, wees barmhartig en vriendelijk.
Vergeld geen kwaad met kwaad of laster met laster, maar zegen daarentegen, omdat u weet dat u daartoe geroepen bent, opdat u zegen zult beërven.
Want wie het leven wil liefhebben en goede dagen zien, die moet zijn tong weerhouden van het kwaad en zijn lippen van het spreken van bedrog;
Die moet zich afkeren van het kwaad en het goede doen; die moet vrede zoeken en die najagen.
Want de ogen van de Heere rusten op de rechtvaardigen; en Zijn oren zijn gericht op hun gebed; maar het aangezicht van de Heere is tegen hen die kwaad doen.


Dit wilde ik met jullie delen...... (in de hoop op verandering...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2