ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HENKWAL969
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENKWAL969
Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:45
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
HERMAN388 schreef:

12 Als nu van Christus gepredikt wordt dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe kunnen sommigen onder u dan zeggen dat er geen opstanding van de doden is?
13 En als er geen opstanding van de doden is, dan is Christus ook niet opgewekt.
14 En als Christus niet is opgewekt, dan is onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.

Dat is nou precies wat ons geloof onderscheid van de rest van de religies.

Zonder de opstanding van Jezus, zou ons geloof weinig waarde hebben en in niets verschillen van de rest van de religies.
Maar juist in Zijn opstanding, laat Jezus volgens mij duidelijk zien dat Hij de dood overwonnen heeft.
Meerdere religies hebben profeten of bijzondere personen, maar ze zijn allemaal dood of van steen.
Maar Jezus is opgestaan en zit nu aan de rechterhand van de Vader. Hij leeft en is Overwinnaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: Laat mij in UW handen vallen!
 
ANITA695 schreef:
Geweldig mooi ik zie uit naar de dag die komt , dat elke knie elke tong zal belijden dat HIJ Is HEER .
En ja ook ik zou niet anders willen het geeft rust in zijn armen te zijn Zijn handen onder mij boven en naast mij .
En dan te weten dat er één is die ECHT van je houd .

Groet Anita

Ik denk dat dit het grootste gemis van veel mensen in de wereld is.
Namelijk weten.... dat er iemand is die ECHT van ons houd.

En dat gemis heet volgens mij: EENZAAMHEID
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: Vallen in de Geest
 
Ik heb in het begin heel veel moeite gehad met allerlei uitingen in het Volle Evangelie of Pinkster gebeuren.

Enerzijds wist ik dat de hand van de Heilige Geest aan het werk was, maar aan de andere kant had ik sterk de indruk dat er heel veel nep tussen zat.

Nu na jaren, heb ik hier vrede mee. De ene keer is het inderdaad door de Heilige Geest dat mensen vallen en in het andere geval vallen mensen gewoon omdat ze elke keer vallen als ze naar voren gaan.
Jammer vind ik het wel, dat dit voor ongelovige mensen nogal twijfelachtig overkomt. Dit is net zoals sommige zo zweverig doen en anderen een meer realistische kijk op het geloof hebben.
Laat ons gewoon lekker elkaar accepteren zoals we zijn, dat doet God immers met ons ook. Of we nu vallen of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 21:48
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
HARALD940 schreef:
Maar evolutie en het ontstaan van het heelal sluit de hand van God daarin niet uit.
Of je gaat voor 6x24uur, of voor ~13,7 miljard jaar, Gods scheppende hand is altijd aan het begin van de wereld geweest.

Persoonlijk geloof ik in 6x24 uur.

Er is tegenwoordig allerlei materiaal in de handel, waaruit heel duidelijk blijkt, dat het evolutie verhaal erg onwaarschijnlijk is.

Bijv. de DVD 'God of Wonders' of de DVD's van Kent Hovind.
Ongelovige kennissen van mij, zijn ernstig aan het twijfelen na het zien van deze DVD's en dan hebben we het nog niet eens over het geloof gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 14:21
BerichtOnderwerp: cmers zijn zo slecht nog niet
 
Even een nadenkertje:

Jezus zegt, dat wie een vrouw aanziet om haar te begeren, reeds overspel gepleegd heeft.

Sex is niet zondig, maar als we naar de vrouw van onze buurman kijken. Of zelfs naar onze eigen vrouw als we haar alleen als ..... object zien.

Wij zijn in onze kromme maatschappij allerlei zaken zo normaal gaan vinden, dat een onderwerp als dit, zomaar op een christelijke site terecht komt.

Sex moet het resultaat van liefde zijn en niet van begeerte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 10:46
BerichtOnderwerp: Soaking
 
CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk is dit weer eenzijdig belicht. Iedereen kan bidden op zijn/haar manier. Je kunt toch ook gezamenlijk bidden en hier op de site bidden ze zelfs via de chat...
Volgens mij is niet het punt hoe je bidt, maar veel meer wie je zoekt tijdens het bidden. Gaat het om jouw ervaring of gaat het om God? En bij soaken gaat het wat mij betreft meer om de ervaring, dan om God. Je kunt het verschil nauwelijks zien tussen een sessie van TM en een soaking sessie, en daar wil ik voor waarschuwen.

Je hebt helemaal gelijk.
Mijn lampje scheen maar een kant op :)

Bidden gaat inderdaad om een levende relatie met een levende God.
Communicatie is de ene keer intiem en de andere keer in een groep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Josina

Ik heb het gelezen en er staat zeker heel veel tegebeuren met Jeruzalem.
En ik las ook nog verder dat het uit het noorden vandaan komt en dat staat weer in de Porfetie tegen Tyrus hoofdstuk 26.
En in Openbaring staat ook ergen dat vanuit het noorden de tegenstand komt tegen Israël alleen weet ik niet of dit ook op Ezegiël slaat.
Sjalom.
Martin

In onze vertaling is dat niet goed terug te vinden, maar in Ezechiel wordt gesproken, dat de vorst van Ros Israel zal aanvallen. In de Willibrord vertaling wel.
Vaak wordt gezegd dat dit Rusland is.
Mijn Oekrainse vrienden (niet gelovig) wisten meteen dat dit gaat over de voormalige vorst of krijgsheer die in Kiev heeft gewoont. Hij was een prins uit Rusland die getrouwd is met de prinses Olga uit Oekraine.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:42
BerichtOnderwerp: Soaking
 
FRANKT627 schreef:
Ik zal niet ontkennen dat je dat Schrift niet kent maar je praat een beetje naast de kwestie...het gaat niet over handen opleggen of om het beter te weten zoals de schriftgeleerden...het gaat wel om een manier om beter tot gebed te komen. Als de ene kan bidden door het kattegejank van een hees orgel dan is dat goed...gaat de andere dan weer graag op een harde koude kerkbank zitten wat hem of haar tot gebed kan brengen dan is dat ook goed...een middel om tot gebed tot komen kan toch niet slecht zijn?

Volgens mij is er maar EEN manier om tot beter gebed te komen, dat is namelijk naar een plaats gaan waar GEEN mensen zijn.
We hebben een LEVENDE GOD, waar we gewoon mee kunnen praten. We hoeven er niets eens een andere taal te leren.
Jezus laat op diverse plaatsen zien, hoe Hij met de Vader spreekt. En dat doet Hij in de meeste gevallen, zonder dat er mensen in de buurt zijn en zonder dat er muziek is. Jezus zoekt juist de stilte op.
We moeten een plek opzoeken waar zo min mogelijk afleiding is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: Soaking
 
ZEELAND736 schreef:
Laat ik het dan misschien niet helemaal duidelijk hebben neergezet...dit stukje is dan WEL duidelijk...en zoals ik het ook bedoel...
En juist dat in die binnenkamer ingaan.....daar is zeer zeker de rust te vinden!!!!

Dank je...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 15:13
BerichtOnderwerp: Soaking
 
FRANKT627 schreef:
Tiens, ik had toch nergens beschreven dat het een wondermiddel is. Het kan een manier zijn om tot gebed te komen. Net zoals je liederen beluisterd die een aanzet zijn tot gebed. Het doel wordt dus zeer zeker niet vergeten want het doel is gebed, luisteren naar Hem, praten met Hem, vertoeven in Hem.

Met aanbiddings avonden wordt ook nogal eens vergeten dat het om aanbidding zou gaan en wordt het meer een muziek spektakel waarin iedereen zich aangeraakt voelt door de muziek.

De Bijbel waarschuwt ervoor dat in de laatste dagen mensen op zoek zullen gaan naar de dingen ze zelf prettig vinden.

De Bijbel waarschuwt ook voor mensen die handen opleggen en is daar nogal duidelijk in. Laat niet zomaar iedereen je de handen opleggen.

Daarnaast wordt er aangeraden, naar je binnenkamer te gaan en daar God te zoeken en te aanbidden.
Alle grote events roepen bij mij al snel twijfels op.

Als Jezus ging bidden, zocht Hij de stilte op en zonderde zich af van de mensen. En velen uit OT zochten op deze wijze de stilte op.

De farizeen en schriftgeleerden die wilden altijd goed laten horen en zien dat ze religieus bezig waren en heel goed konden bidden.
Ze wisten het allemaal zo goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 13:21
BerichtOnderwerp: Soaking
 
FRANKT627 schreef:
..... en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets verkeerd in zie. Soaken is manier om je leeg te maken, tot rust te brengen, ....

Ik denk dat het grote probleem met dit soort dingen is, dat men er een hype van maakt.
Het wordt groot en breed uitgemeten en meteen tot iets verheven dat wonderen doet.
Het is gewoon een manier van....
Men mag het doel niet vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 13:11
BerichtOnderwerp: Incest
 
ERIKA129 schreef:
.... van mij mogen ze die mensen een zeer zware straf geven! Want de kinderen hebben levenslang!

Waar wij in Nederland vanaf moeten en eigenlijk in de wereld is het feit dat we helemaal doorgeslagen zijn met onze privacy en ons rechtsgevoel.
Mensen die zich niet misdragen, hebben ook niets te vrezen van het systeem

Als ik me aan de snelheid houd op de weg, hoef ik toch niet bang te zijn voor de camera.
Als ik mijn belastingen correct opgeef, hoef ik toch niet bang te zijn voor een controle.
Zo geldt dat voor heel dingen.

Waarom zou een dader meer rechten mogen hebben dan het slachtoffer.
Gewoon de schandpaal terug van vroeger.
Iedereen mag weten dat een dief een dief is en een verkrachter een verkrachter.
Dat werkt beter dan een gevangenisstraf en is veel goedkoper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:16
BerichtOnderwerp: Pre-Marriage Course en de Mariage Course
 
PAULUS636 schreef:
Beste Cm leden,

kennen jullie de Pre-Marriage Course en de Mariage Course?

De ene is bedoeld om je voor te bereiden op het huwelijk en de anders is voor groei in de relatie tussen getrouwde stellen.

Ik weet er zelf vrij weinig van, maar op deze twee websites is veel daar over te vinden:

http://www.premarriagecourse.nl/

http://www.marriagecourse.nl/

Ik heb er enige jaren iets over gehoord van iemand die beide cursissen gaf in leiden.

Groeten van Paulus


Tegenwoordig bestaan er meerdere van zulke cursussen. Ik denk dat deze waardevol zijn.
Sommigen hebben een goed voorbeeld gehad aan hun ouders. Maar in mijn beide huwelijken die zijn misgegaan, hebben zowel ik als mijn beide partners niet zo'n goed voorbeeld gehad.
Zo'n cursus kan dan toch een hulp zijn om een en ander in het goede licht te zien.
Vaak is het zo dat men cursussen als deze pas waardevol vindt als het misgegaan is of dat er problemen in het huwelijk zijn.
Beter is het van tevoren over deze dingen na te denken.
Conflicten zullen in elke relatie voorkomen, maar als men daar verstandig mee om kan gaan, zal dat zeker bijdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...
 
TYPMIEP270 schreef:
...
Dus is het vechten tegen de emoties geblazen (vaak win ik dat gevecht, vandaag toch niet helemaal, met als gevolg dat je je nog schaamt voor de emotie ook Smiley die vol vragen zit ).

Het voelt ondankbaar, maar op zo'n moment denk ik; bid er dan maar niet (hardop) voor tijdens de dienst

Herkennen jullie dit, of...?? Aan andere kant weet ik dat het gebed gemeend is hoor Engeltje smiley Dus wie weet, kan ik het morgen weer waarderen dat er voor gebeden is.

Dit is zeker herkenbaar. In het geval je een relatie hebt gehad. Echtscheiding of anders, dan wordt ook je ook bepaald bij je herinneringen. Ook al heb ik een scheiding achter de rug. Er zijn ook vele mooie herinneringen die dan boven komen.
Maar het is niet alleen in de kerk. Denk maar eens aan de hele commercie rondom kerst. De ouderen zijn vaak niet alleen hun partner kwijt, maar ook is de kring van kennissen en vrienden vaak behoorlijk uitgedund.

ik denk dat men in de maatschappij, maar ook in de kerken meer rekening mag houden met singles.
Het spontane contact, wat ik ken uit mijn jeugd, is er niet meer tegenwoordig. Alle contact schijnt tegenwoordig gepland te moeten worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 15:24
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
 
GERRIT084 schreef:
...., gewoon vrijgezel allang niet meer, je bentn wat of je mankeert wat.
Nou, geef mij het oude dan maar.

Ik las op een andere site zelfs een verhaal, dat als je als vrijgezel een restaurant o.i.d. binnengaat en gaat zitten, dat je dan langer op de ober moet wachten. Want ze schijnen dan niet te begrijpen dat je niet zit te wachten op een ander, maar gewoon dat je alleen bent en zit te wachten op bediening. Of mensen kijken je raar aan, omdat je in je eentje koffie zit te drinken en een broodje zit te eten.


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op vrijdag 10 februari 2012, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:16
BerichtOnderwerp: vraag
 
JOHANNA992 schreef:
--Regelmatig krijg ik hier op CM nare opmerkingen over ook al kent men mijn verhaal niet

Er staat in de Bijbel zoiets van 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'.

Ik ken eigenlijk nauwelijks christenen die in het verleden geen fouten of verkeerde beslissingen genomen hebben.
Wel ken ik van die mensen die altijd de vinger naar de fouten van andere mensen wijzen.

Dan vraag ik me af: "Zouden zij de eerste steen mogen werpen???"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 10:27
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
MAR907 schreef:
oeps... nu zakt de "eindtijds leer van de kerken" in elkaar..... Gefrustreerde smiley

Dat zou betekenen dat ze aan werk moeten en haast maken met de oogst Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:04
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
CHRISTIAN146 schreef:
Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks.......


Sommige mensen verdienen goed geld aan deze hobbies.
Maar volgens mij dient het letten op de tekenen namelijk een ander doel.

Een boer die moet ook op de tekenen der tijden letten. Dan weet hij namelijk of het tijd is om te zaaien of tijd is om te oogsten.

Daarom denk ik dat we beter aan het werk kunnen gaan, want volgens mij is de tijd om te oogsten nog maar kort.... De winter komt er aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 21:03
BerichtOnderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
 
Ik heb een katje en een klein hondje.
Maar dat heeft nog niet geholpen.

Misschien op er 'Made in Taiwan' op staat???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: beroepskeuze en scheiding
 
Ik denk dat het beroep wel een rol speelt in het huwelijk.

Momenteel hebben een prachtige reclame op tv van Sire.

... hoe was jou week?

Als vader of moeder langs het sportveld staat te schreeuwen.
Het zijn volgens mij niet onregelmatige werktijden en dergelijke, maar hetgeen we van het werk mee naar huis nemen en hoe we daar mee omgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 16:47
BerichtOnderwerp: slapeloosheid
 
JANS127 schreef:
Hai

Ik denk dat we blij moeten zijn dat er slaap medicatie is want hele dagen wakker liggen is, en God zegt zelf dat we de middelen die er zijn tegen kwalen mogen gebruiken. Wie heeft er voor mij nog tips tegen slapenloosheid, ik slaap heel slecht en mag geen slaap medicatie innemen omdat ik slaapacneu heb dus dan stop je met ademhalen in je slaap zonder dat je het merkt en je snurkt hard dit heb ik allebei me ouders schrikte zich dood ik in het begin stopte met ademhalen, maar dat is niet zo heel erg heeft iemand nog tips dat ik goed slaap Slapende smiley

Hi Jans,
Sinds ik met een masker slaap, vanwege mijn slaapapnue, slaap aanzienlijk beter, duurt alleen soms een 1/2 uur voor eer ik slaap.
's Morgens ben ik ook niet zo moe meer.

mvg
Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
Mensen discussieren over de doop.
Of men nu kiest voor de kinderdoop of de volwassendoop, maakt volgens mij niet uit. Want de doop leidt niet tot behoudenis.

Joh3.3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’
4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’
5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest.
6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk.
7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden.

We moeten opnieuw geboren worden. De zogenaamde wedergeboorte.
De opdracht was ook: "Bekeert u en laat u dopen."
Ik geloof dat de doop alleen een uiterlijk getuigenis is, van het feit dat men de zonde wil afleggen en Jezus wil volgen.

Wel of niet gedoopt, maakt niet zoveel uit. Het gaat er om of je Jezus als Heer accepteerd en Hem wil gehoorzamen en volgen.

Ik ben als kind gedoopt, maar na mijn bekering ben ik ook als volwassene gedoopt. Een baby kan zich niet bekeren en dus ook niet bewust kiezen voor de doop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
 
SHANITA130 schreef:
HENKWAL969 schreef: Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.

Dacht jij dat ik dat niet wist, of is het gewoon in zijn algemeen?

Dit was algemeen bedoeld.

Wat ik hier op het forum nog al eens zie, is dat mensen heel erg stellig kunnen zijn op hun opmerkingen.
De calvinisten vinden evangelischen, maar leken en amateurs. En omgekeerd, zijn de calvinisten net zoiets als de schriftgeleerden.

Ook in de tijd van Jezus hadden de gelovigen ruzie of de wonderen die Hij deed van God of van de satan waren.

Als ik deze discussie lees, krijg ik dezelfde indruk


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op dinsdag 11 oktober 2011, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 16:03
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
 
SHANITA130 schreef:
Dit is ook, het enige filmpje, wat er, volgens mij over te vinden is op YouTube. als ze dit soort dingen uitzenden op regionale tv en op gewone, of als promotie film, worden deze zaken eruitgeknipt, alsook het zogenaamde 'in tongen spreken'....

Dit is ook opgenomen, stiekum met een mobieltje, dat kan je zo zien.

Ik ken mensen, voor de rest van hun leven ziek, en op zijn minst erg in de war, hierdoor.

Als er een journalist naar mij zou komen, zou ik ze er zo heen kunnen brengen.

Gefrustreerde smiley

Als je Family7 kunt ontvangen op televisie, zul je zien dat dit soort dingen er niet uitgeknipt worden.

Het heeft ook niets met godsdienstwaanzin te maken en als er mensen er ziek van zijn of in de war zijn, heeft dat te maken met een gebrek aan nazorg. Als je een operatie hebt gehad in het het ziekenhuis, wordt je na afloop ook niet zomaar op straat gezet.

Ja, er zit ook nep tussen. Ik ken zo een aantal mensen die bij elke oproep naar voren gaan en allerlei vreemde fratsen uithalen. Keer op keer. Heel voorzichtig durf ik te stellen, dat dit soort mensen voor verwarring zorgen, omdat ze het fijn vinden zich aan hun eigen spinsels over te geven, waardoor het nieuwe mensen ook niet meer helemaal duidelijk is.

Elders wordt ook gesproken over sektes etc. Ook dat heeft hier niets mee te maken.
Als ik de Bijbel lees, dan komen dit soort dingen ook voor. En plaatsen waar men geen christelijke historie heeft zoals in Nederland, komen dit soort dingen nog veel meer voor, omdat men daar niet beperkt wordt, door wat wij zogenaamd als correct of normaal vinden.

Het feit dat er GEEN wonderen in de kerken gebeuren, dat is niet normaal.
We hebben een God die nog steeds wonderen en tekenen wil doen. Wij mensen maken er echter vaak een zooitje van.

Het is waar in de Bijbel voor gewaarschuwd wordt.
In de laatste dagen zullen de mensen zich leraren zoeken om het geloof te beleven zoals ze dat zelf willen.
Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 15:26
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje
 
LEANNE226 schreef:
Geldt ook andersom,ik wil graag een vent die het gras maait,de betaalrekening bijvult,de vuilnisbak leegt en wat lekkers op tafel zet als ik uit mn werk kom Engeltje smiley

Dat doe ik nou allemaal Engeltje smiley

En wat ik op tafel zet, eet ik ook nog allemaal op Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op dinsdag 11 oktober 2011, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:05
BerichtOnderwerp: Sabbath of Zondag
 
Volgens mij is zondag, de eerste dag van de week en kwamen de mensen in de eerste gemeente bij elkaar om het avondmaal te vieren.
En is nooit bedoeld als vervangen van de sabbath.
Als wij de sabbath willen vieren, moeten we ons ook aan alle regels van de sabbath houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 15:56
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje
 
SOFIE807 schreef:
Ik hou van het vrouw zijn .... 'k was al bijna men hele leven huisvrouw en met men volle goesting .... is een keuze die ieder voor zich maakt vind ik ... Laat mij maar koken , poetsen , ramen zemen en voor de kindjes zorgen .... al mis ik ook wel de handigheid die geëmancipeerde vrouwen hebben om klusjes te doen ... maar daar heb ik dan wel vrienden voor ... Verlegen lachende smiley ( al blijft er wel altijd nog wel wat te doen .... maar stoort me niet echt . Ik ben geen vrager ... ) Lachende smiley
Als men zich maar goed voelt in wat men doet ... ja toch ? Smiley die vol vragen zit

Helemaal mee eens.
Emancipatie en feminisme, zijn allebei mode-woorden die hun doel vaak voorbij schieten.
Gelijke rechten is waar het om gaat.

Soms vraag ik me wel eens af of sommige feministen eigenlijk wel blij zijn om vrouw te zijn. En vraag ik me wel eens af of het emanciperen, niet juist leidt tot discriminatie.

Als God de vrouw schept als 'Hulp' heeft dat niet de betekenis van 'Slaaf', maar heeft dat als betekenis 'Gelijkwaardige partner'.
Zonder 'Hulp' is de man 'Hulpeloos'

Is er ook zoiets als evrouwcipatie????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 10:27
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet
 
GERRIT084 schreef:
Je kan natuurlijk ook, uit alle belevingen iets op pikken, daar je voordeel uit halen. En gaan leven als een vorst in Frankrijk. Zonder al te veel wetten en regels. Dat gevoel krijg ik bij dit hele verhaal.

Dat is precies wat in New Age gebeurd.
Haal uit elke religie dat wat je leuk vind en richt daarmee je eigen religie in.

In de Bijbel wordt er voor gewaarschuwd, dat de in de laatste dagen de mensen het gezonde woord niet meer kunnen begrijpen en zich leraren gaan zoeken, die dat leren wat prettig in de oren klingt.
Hierbij maakt het niet uit welke kerkelijke richting men bezoekt.

Ik geloof dat het belangrijker is een relatie met de levende God te hebben, dan oeverloos te discussieren over een uitleg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 10:09
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet
 
CHRISTIAN146 schreef:
Om met een onschuldig voorbeeld te komen: als het over de vrouwenstandpunten gaat in de bijbel, de bekende brieven van Paulus.... dan hebben ook evangelische christenen een heleboel uitleggingen, iets van: "dat was voor die Romeinse cultuur bedoeld maar niet voor ons". Je kan al die hedendaagse uitleggingen van de vrouwenstandpunten noemen wat je wil, maar noem het geen letterlijke uitleg.

MVG Christian, die zelf anders evangelisch is en mensen uit verschillende geloofsrichtingen kent.

Betekent dit, dat volgens jouw uitleg de vrouwen in de gemeente niet mogen spreken en tijdens de samenkomst een hoofddoek moeten dragen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969 (66)





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet
 
CHRISTIAN146 schreef:
Ik voeg daaraan toe dat ook evangelischen de bijbel niet altijd letterlijk volgen, en dat zij ook de neiging hebben om de voorganger of beroemde prediker gewoon te volgen. Maar ik zeg dit zo om de verschillen in denken en bijbellezen tussen evangelischen en calvinisten te benadrukken.

Wat een onzin opmerking.
Waarom zouden de evangelischen de Bijbel niet altijd letterlijk volgen?
Is het niet zo dat de in de strenge kerken, de gemeente leden braaf in de bank naar de dominee luisteren en eigenlijk niet eens weten waar hij over heeft.
De mensen die de Bijbel heel erg goed kennen, werden in de tijd van Jezus schriftgeleerden genoemd.

In elke richting heb je mensen die zo hun eigen kijk op RELIGIE hebben. In de charismatische en evangelische kringen heb je zogenaamde zwevers, die bij alles de kracht Gods voelen. En in andere kringen heb je de hypocriete beterweters en weer andere kringen heb je mensen die naar de kerk gaan, omdat ze zich daarna gewoon beter voelen.

Ik verkeer in de evangelische kringen en probeer de Bijbel heel letter te nemen en heb meerdere jaren theologie gedaan, zodat niet meer helemaal leek ben.

Vaak zijn de opmerkingen over andere geloofsrichtingen ook nog eens gebaseerd op het horen zeggen van.... dan dat het gebaseerd is op feitelijke informatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HENKWAL969
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
Pagina 1 van 7