ChristianMatch
 


Forum

eeuuhmm
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:58
 
Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 21:52
 
Spreuken 10:23 Zoals een dwaas vermaak schept in zijn slechte daden, zo geniet een wijze van zijn inzicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 09:28
 
sorrie,maar ik vind dit te gek voor woorden en moeten we
ver weg van blijven,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 09:36
 
het tweede filmpje hoeft van mij niet, maar van het eerste kan ik de humor wel inzien Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 11:11
 
van het eerste filmpje kan je de humor wel van zien?
sorrie hoor maar dit is om te huilen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 11:43
 
ARNOLD765 schreef:
van het eerste filmpje kan je de humor wel van zien?
sorrie hoor maar dit is om te huilen

IK wel, ja Clown smiley

gelukkig heeft ieder een eigen/ander gevoel voor humor. sommigen hebben dat helemaal niet.


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zaterdag 7 mei 2011, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:26
 
DAVID923 schreef:
Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related

Ik heb beide links even kort bekeken... en met groeiende ergernis beide links ook vroegtijdig weer weg geklikt. Niet grappig en gewoon een manier van bespotten. Maar waar wil je eigenlijk naar toe met het plaatsen van dit topic? Dit is toch niet eens een discussie waard?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:36
 
GRIFFIN748 schreef:
IK wel, ja Clown smiley

gelukkig heeft ieder een eigen/ander gevoel voor humor. sommigen hebben dat helemaal niet.

let wel dit is een voorganger...die het Woord bespot


@ lisa, om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben. Ben ook benieuw hoe eventuele voorstanders dit Bijbels kunnen verdedigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:45
 
DAVID923 schreef:
let wel dit is een voorganger...die het Woord bespot


@ lisa, om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben. Ben ook benieuw hoe eventuele voorstanders dit Bijbels kunnen verdedigen.

ach, je kan mij niet rekenen, he. ik ben tenslotte (al) 'fijn heiden'. met een ander gevoel voor humor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:58
 
denk dat het lachen je wel vergaat als je voor de Heer staat dan....
dat bedoel ik niet zo van ''lekker voor je'' want dat is vreselijk Twijfelende smiley

heb 12

28 Laten wij derhalve, omdat wij een onwankelbaar koninkrijk ontvangen, dankbaar zijn en hierdoor God vereren op een Hem welbehagelijke wijze met eerbied en ontzag, 29 want onze God is een verterend vuur.

Heb 10,31
Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:36
 
LISA610 schreef:
Ik heb beide links even kort bekeken... en met groeiende ergernis beide links ook vroegtijdig weer weg geklikt. Niet grappig en gewoon een manier van bespotten. Maar waar wil je eigenlijk naar toe met het plaatsen van dit topic? Dit is toch niet eens een discussie waard?

Hier sluit ik me volledig bij aan, ook ik heb beide filmpjes voortijdig weggeklikt.'
Denk dat als je als christen wilt leven en naar zijn wetten dat je hier verre van moet blijven. Idd moet hier een discussie over gemaakt worden??
Wat wil je hiermee??
Ons waarschuwen?? denk dat menigeeen wel weet dat heelings zoals het tweede filmpje bestaan maar waarom zeg ik eigenlijk nog verder wat.
Woorden zijn overbodig beter is om vor zulke mensen te bidden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 17:40
 
Een ieder die dit 'humor' vindt, wil ik van harte adviseren aandachtiger de Bijbel te lezen. Of alvorens hier om te lachen ten minste de Schrift te raadplegen om te voorkomen dat u handelt uit onwetendheid. Ik heb het bij deze voor u gedaan.

2 Kronieken 36:16 Maar zij lachten Gods boden uit, minachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de toorn van de HEER tegen zijn volk zo hoog oplaaide dat niets hen meer kon helpen.

Psalmen 2:12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem.

Spreuken 15:1 Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan.

Romeinen 1:18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:14
 
DAVID923 schreef:
let wel dit is een voorganger...die het Woord bespot


@ lisa, om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben. Ben ook benieuw hoe eventuele voorstanders dit Bijbels kunnen verdedigen.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit op grond van de Bijbel kan verdedigen. Een bezopen "voorganger" die inderdaad het woord bespot... Om van dat andere filmpje maar te zwijgen..

Tja er zullen vast wel meer gekke dingen op you tube staan, maar ik vind dit soort filmpjes niet thuis horen op dit forum. Ze zijn de moeite van een discussie niet waard in mijn ogen. Volgens mij zijn er ook wel andere, betere manieren om te ontdekken hoe mensen denken in plaats van het plaatsen van dit soort belachelijke you tube filmpjes... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:58
 
Nou Lisa, dit kan ook niemand op Grond van de Bijbel verdedigen want dan zou de Bijbel zich tegenspreken, zie mijn bericht hierboven. Daarnaast deelt God zijn majesteit met niemand, dus laat staan dat wij hier lacherig om doen. Het bewijst enkel weer de dwaasheid van de wereld, maar dat is niets nieuws.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 19:58
 
gelukkig zijn HIER dan geen voorstanders Lisa, maar reken maar dat dit animo heeft onder sommige christenen.

Goede teksten trouwens JHM. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 00:06
 
Hallo Allemaal
In het eerste filmpje zag ik dat de voorganger niet dronken was maar heel erg de spot dreef met het woord van GOD en dat is op zich al niet goed ik moet ook zeggen dat ik deze dingen normaal al niet open klik omdat ik er doodziek van word.
Sjalom.
martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:01
 
Ik vond inhoud van de beide links ook erg, totaal geen eerbied.
Persoonlijk zou ik dit dus ook niet kunnen, en er ook niet om lachen, of eraan meedoen, maar voor die christenen is het blijkbaar een vorm van geloofsbeleving die bij hun past......
Twijfelende smiley

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat, zoals de postings hieronder aangeven, er teksten worden geplaatst, uitspraken worden gedaan, die christenen veroordelen op wat anders is in onze ogen dan wij gewoon zijn te doen.


@ Spreuken 10:23 Zoals een dwaas vermaak schept in zijn slechte daden, zo geniet een wijze van zijn inzicht.
Wie is de dwaas, hij die een andere geloofsuiting heeft, of hij die zegt een wijze te zijn ....

-----------

@ om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben.

Is het zo belangrijk om te weten wat voor vlees we in de kuip hebben, en over welke kuip gaat het hier, welke denominatie is de juiste kuip ??
Of gaat het nog verder en veroordelen we christenen om hun geloofsovertuiging?


-----------------------

@ denk dat het lachen je wel vergaat als je voor de Heer staat dan....
dat bedoel ik niet zo van ''lekker voor je'' want dat is vreselijk

heb 12

28 Laten wij derhalve, omdat wij een onwankelbaar koninkrijk ontvangen, dankbaar zijn en hierdoor God vereren op een Hem welbehagelijke wijze met eerbied en ontzag, 29 want onze God is een verterend vuur.

Heb 10,31
Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God!

David liep dansend en springend voor de ark uit, en vele mensen verklaarden hem voor gek, of dachten dat hij dronken was, maar God noemde David een man naar Zijn hart.
2 Samuel 6:16-23 en Handelingen 13:22

Als ik de bovenstaande teksten lees zoals je die aangeeft, dan ga ik ervanuit dat je bedoelt dat alle christenen, die naar dit soort diensten gaan, naam christenen zijn, die God dus niet kennen als hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker. Want wie zullen er vallen in de handen van een levende God?? Iedereen die Jezus Christus NIET kent als persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker. Ik denk dat je eerst maar eens minder veroordelend moet zijn aangaande christenen, die anders hun geloof beleven dan jij en ik dat doen.



----------------------------------

@ Een ieder die dit 'humor' vindt, wil ik van harte adviseren aandachtiger de Bijbel te lezen. Of alvorens hier om te lachen ten minste de Schrift te raadplegen om te voorkomen dat u handelt uit onwetendheid. Ik heb het bij deze voor u gedaan.

2 Kronieken 36:16 Maar zij lachten Gods boden uit, minachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de toorn van de HEER tegen zijn volk zo hoog oplaaide dat niets hen meer kon helpen.

Psalmen 2:12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem.

Spreuken 15:1 Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan.

Romeinen 1:18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen.

Ook voor degene die het geen humor vinden, het is altijd goed om de bijbel goed te lezen.
De teksten die je plaatst bij het topic onderwerp, kun je niet zomaar toepassen op christenen die hun geloof anders beleven. Zoals ik het lees ga je er zomaar van uit dat de mensen die meedoen aan deze diensten geen christenen zijn, zeker gezien de strekking van de teksten die je plaatst. "Niets hen meer kon helpen", "ontsteekt hij in toorn", "wakkeren toorn aan" en "openbaart Gods toorn zich"



---------------------------------------

@ Daarnaast deelt God zijn majesteit met niemand, dus laat staan dat wij hier lacherig om doen. Het bewijst enkel weer de dwaasheid van de wereld, maar dat is niets nieuws.

Hier staat het goed, "de dwaasheid van de wereld". Bij deze veroordeel je dus gewoon die christenen die een andere geloofsuiting hebben dan jij en ik gewoon zijn. Het gaat zelfs nog verder, je stelt ze gelijk met de ongelovigen die Jezus Christus niet kennen, en Hem bespotten. Nee, je gaat zelfs nog verder, je veroordeelt ze tot ongelovigen omdat ze niet aan jouw beeld van christenen voldoen!! Boze smiley

------------------------------------

@ gelukkig zijn HIER dan geen voorstanders Lisa, maar reken maar dat dit animo heeft onder sommige christenen.

En al zijn er heel veel christenen die er wel animo voor hebben, dan is het nog niet aan JOU EN MIJ om ze te bestempelen tot FOUTE CHRISTENEN.


Leuk dat we zoveel vraagtekens en zelfs veroordelingen hebben bij mensen die dit soort diensten wel bezoeken, maar laten we geen uitspraken doen, door middel van het plaatsen van bijbelteksten die al dan niet moeten goedpraten, dat wij het juiste geloof hebben en dat onze uiting hiervan de enige juiste manier is.

Een voorbeeld; in de 13e eeuw deed het orgel zijn intrek in de kerken.
Voor veel christenen was dit zonde, pure zonde. Het orgel had namelijk een slechte "naam" want stond bekend als kroeg-instrument.
Nog een voorbeeld; Tot de 15e/16e eeuw hadden de meeste kerken geen banken, men vond het niet gepast om te zitten voor het aangezicht van God. Toen de eerste kerken dus banken gingen plaatsen zagen veel gelovigen dit in eerste instantie ook als zondig.
Nog een voorbeeld; Tot ongeveer 200 jaar geleden hadden gelovigen zelden een bijbel in huis, het was namelijk aan de dominee of priester voorbehouden om daaruit voor te lezen en te onderwijzen.
Nog een voorbeeld; In heel veel diensten heeft tegenwoordig de moderne techniek zijn intrede gedaan, beamer voor projectie van liederen en het bijbelgedeelte, een muziekgroep voor zang of praise, microfoon voor versterking van de spreker maar ook voor opnames en/of rechtstreekse huiskamer verbinding.

Ergens anders tegen aankijken, hoe vreemd ook, wil nog niet zeggen dat de mensen die die diensten bezoeken ook vreemd zijn, of geen christenen zijn .....
Engeltje smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 9 mei 2011, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:22
 
het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:25
 
DAVID923 schreef:
het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?
Nee, dat is te snel en te gemakkelijk geoordeeld. Heb meer dingen van Toronto gezien, en is het in het echt heel anders...iedereen kan een filmpje maken, is niet overtuigend genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:29
 
chat, het eerste clipje was echt spotten met Gods woord, daar is geen discussie overmogenlijk.

Tweede clipje is nergens in de Bijbel of kerkgeschiedenis te zien, wel bij occulte religies


http://www.youtube.com/watch?v=b7Hidj1OGcE&feature=related


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 9 mei 2011, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 20:16
 
DAVID923 schreef:
Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related

men, hoe kan een mens zich zo verlagen...?? ik heb met verbazing hier naar gekeken...
Hier kan ik dus echt de humor niet van inzien, ik noem het meer spotten...
Het respect t.o.v. God is totaal verdwenen en bovendien vind ik dat we als mens een soort waardigheid gekregen hebben, dus voor mij is dit ook geen respect voor de geschapen mens die zich op deze manier alleen maar verlaagt en zichzelf belachelijk maakt.

Na wat reacties hier gelezen te hebben moest ik ook denken aan de geschiedenis van Hanna, de vrouw (1 van de vrouwen) van Elkana die geen kinderen kon krijgen. Eli dacht eerst dat Hanna dronken was, maar hier sprak Hanna de waarheid.


12 Toen zij lang bleef bidden voor het aangezicht des HEREN, lette Eli op haar mond; 13 en omdat Hanna bij zichzelf sprak en slechts haar lippen zich bewogen, maar haar stem niet te horen was, dacht Eli, dat zij dronken was. 14 En Eli zeide tot haar: Hoelang zult gij u als een beschonkene gedragen? Zorg, dat gij uw roes kwijtraakt. 15 Doch Hanna antwoordde: Neen, mijn heer, ik ben een diepbedroefde vrouw; wijn noch bedwelmende drank heb ik gedronken, maar ik heb mijn hart uitgestort voor het aangezicht des HEREN. 16 Houd uw dienstmaagd niet voor een nietswaardige; want door grote zorg en smart gekweld heb ik zo lang gesproken. 17 En Eli antwoordde: Ga heen in vrede, en de God van Israël zal u geven, wat gij van Hem gebeden hebt


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 10 mei 2011, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 01:01
 
DAVID923 schreef:
het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?


Ik zal uitleg geven over de @tjes en de kleurtjes ....

@tjes, zijn quotes die in dit topic-onderwerp zijn geplaatst.
De kleur rood onder de @tjes zijn aanmerkingen op de @tjes.
De kleur blauw zijn de opmerkingen die niet direct betrekking hebben op de @tjes
Zo, ik hoop dat het nu ook voor jou duidelijker leesbaar is ...... Twijfelende smiley

Oordelen is prima, "je" vind iets goed of fout en daar geef "je" "je" mening over. Maar vanuit de teksten en @tjes, is duidelijk op te maken dat "je" niet (be)oordeelt of een mening geeft, nee het gaat verder, "je" geeft aan, door de teksten in de @tjes, dat deze christenen geen christenen kunnen zijn.
Je gaat zelfs nog een stapje verder in bovenstaande quote, door te zeggen, "vind jij het dan niet duivels" en een "bespotting van het WOORD".
En dan kom je ook nog eens met de opmerking "je neemt het nog net niet voor ze op" ..... Blijkbaar heb je de eerste zin van mijn posting (helemaal bovenaan in het blauw) niet eens gelezen.
Ik citeer: "Ik vond inhoud van de beide links ook erg, totaal geen eerbied.
Persoonlijk zou ik dit dus ook niet kunnen, en er ook niet om lachen, of eraan meedoen, maar voor die christenen is het blijkbaar een vorm van geloofsbeleving die bij hun past......"


Dus op de vraag of ik het duivels vind, NEE, het is een andere vorm van geloofsbeleving en uiting daarvan. Maar persoonlijk zou ik er niet aan kunnen en willen deelnemen.
Bespotting van het WOORD, een dronken voorganger of dominee vind ik wel bespottelijk, maar volgens mij is dit een incident Twijfelende smiley

Dat jij denkt dat je niets meer mag zeggen, omdat ik vind, dat je door de teksten die je aanhaalt in de @tjes, veroordelend schrijft, is niet aan mij.

Maar goed, inhoudelijk ga je dus niet op mijn posting in .... geeft wel te denken ..... zeker gezien de opmerkingen, waarin je aangeeft dat je het "vreemd" vind wanneer mensen niet inhoudelijk op je postings ingaan..... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 12:06
 
iemand die deze links "duivels" vind, en ze toch plaatst.........??

reclame voor het "duivelse"?
soms kan ik mensen niet helemaal volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 13:50
 
HANNAH810 schreef:
iemand die deze links "duivels" vind, en ze toch plaatst.........??

reclame voor het "duivelse"?
soms kan ik mensen niet helemaal volgen.


Ik denk Hannah, en dat denk ik echt, dat dit (het plaatsen van de beide links) valt onder het kopje "provocatie". Boze smiley

En om heel eerlijk te zijn, mijn mening aangaande duivels is, en het zal hard aankomen bij heel veel christenen. Een kerk- of gemeenteleer die zegt dat kinderdoop, volwassendoop of belijdenis hetzelfde is als je dag waarop je voor Jezus Christus hebt gekozen, dus de dag waarop je behouden werd, dat vind ik een duivelse leerstelling.
Hier een link waar ik dus grote vraagtekens zet bij de eeuwigheidswaarde??
Een klein citaat uit de link ... Want Jezus, verlossingswerk is op het allernauwst met ons verbonden! Hoe? Door de doop! Door de doop zijn we met alle vezels van ons bestaan aan Jezus vastgemaakt! Daarom, als we aan de zonde gestorven zijn, hoe zullen we dan nog in de zonde blijven leven? Of weet ú niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn gedoopt in Jezus’ dood. Sommigen denken dat dopen een verplicht ritueel is, waardoor je lid wordt van de club die kerk heet! Nee, dat is dopen beslist niet. Wat is dopen dan wel? Dopen is o.a. begraven! Op 5 juni 1909, zei de hofpredikant ds. Gerretsen bij de doop van prinses Juliana, de moeder van koningin Beatrix:..... (het gaat hier dus om de kinderdoop)
http://www.hervormdsliedrecht.nl/meditatie.php

En nog een link waarbij ik grote vraagtekens zet bij de eeuwigheidswaarde.
Ook hier een citaat: Omdat het Avondmaal bestemd is voor alle gelovigen, ben je dan nu ook welkom op de plaats die sinds je doop al voor je is vrij gehouden.
7. Neem je hierdoor nu een nieuwe verplichting op je? Ja en nee. Allereerst nee: God heeft door de doop zijn zegel al op je gezet, en dat was al een teken dat zowel de belofte als de eis van het verbond ook voor jou gelden. Ook als je geen belijdenis doet, laat je je eigen plaats aan het Avondmaal ten onrechte leeg.
(Hoezo ten onrechte? waar is de wedergeboorte)
http://www.ngk.nl/ede/docs/ogbws.pdf

Alle randvoorwaarden waaraan je moet voldoen, om tot geloof te komen (dus ook de volwassendoop) gooi maar over boord. Jezus Christus zegt: Johannes 1:12-13: "Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven; die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn."
En hoe, hierover staat geschreven: Johannes 11:25-26:
"Jezus zeide tot haar: Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven, en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?" Door simpelweg JA te zeggen ben je behouden voor de eeuwigheid.

Ik denk dus dat het met de beide links wel meevalt, maar dat er een veel groter gevaar schuilt in de leer waarbij de wedergeboorte in de kerk- of gemeenteleer ten onder gaat.

Sorry voor de kleurtjes ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:58
 
Quote:
Ik denk dus dat het met de beide links wel meevalt

Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.

En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.

over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:16
 
[quote=CROSSROAD317]Ik denk Hannah, en dat denk ik echt, dat dit (het plaatsen van de beide links) valt onder het kopje "provocatie". Boze smiley

Kijk...dat denk ik ook. Zoals ik al eerder aangaf zijn er genoeg andere manieren om te ontdekken wat voor vlees je in de kuip hebt. Daar zijn dit soort filmpjes niet voor nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:29
 
DAVID923 schreef:
Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.

En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.

over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic.
smijten met occulte termen kan iedereen David. Allereerst wat weet je van de kerkgeschiedenis af? Hoe ontstonden opwekkingen en wat was hun functie en wat was hun uiting? Het probleem is dat veel mensen er niks van af weten. Hoewel ik zelf niet sta je juichen om datgene wat je hier ziet, weet ik iets meer van de Toronto blessing dan alleen maar dit fimpje. Nergens wordt de duivel aanbeden, en om te denken dat de duivel zich zomaar kan manifesteren in een omgeving waar mensen God prijzen, lijkt me een heel sterk verhaal. Weet je wat zo opvallend is? De mensen die Toronto afwijzen, hebben wel cd's van de aanbiddingsleiders. Veel liederen die we zingen komen uit Toronto.
Dus om dit als occult te bestempelen, zou je ook automatisch de aanbiddingsleiders als occulte instrumenten moeten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:36
 
DAVID923 schreef:
Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.

En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.

over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic.


Sorry maar het is niet off-topic, ik reageerde namelijk op jouw uitspraak, of vraag eigenlijk, in dit topic, of ik de inhoud van de beide links niet "duivels" vond. En vandaaruit kwam ik met mijn antwoord en gaf gelijk aan wat ik veel erger vond. Maar dat is blijkbaar off-topic en zodoende hoef je natuurlijk niet (weer niet) inhoudelijk te reageren .... Met andere woorden, je maakt je er weer lekker makkelijk vanaf.

Leef fijn verder op je eiland David en wentel je lekker in je hetze tegen alles wat anders is dan wat jij gewoon bent.
Maar weet dit wel, onderscheiding van geesten, is ook nodig in jouw omgeving, want de satan gaat ook rond als een engel des lichts en plakt veel mensen de ogen dicht d.m.v. het predikaat kerk- en gemeenteleer.... Engeltje smiley

Ook dit zal wel weer als off-topic worden afgedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:45
 
Quote:
Veel liederen die we zingen komen uit Toronto.

niet die ik zing.... en we hoeven niet het kind met het badwater weg te gooien.Waarom denk je dat ik niks weet van deze zaken en de kerkgeschiedenis. (al is nog belangrijker dat we het niet in de BIJBEL zien) Lees eens over John wesley en de opwekking in die tijd:

Wesley had zich diep gedompeld in de geschriften van Rooms-katholieke
middeleeuwse mystici, beweerde dat hij ze begerig had gelezen en dat hij de publicatie
bevorderde van een groot aantal van deze katholieke werken. Dit valse mysticisme
bleef bij Wesley heel zijn leven, en het is aanwezig in het hedendaagse revivalisme. De nadruk op visioenen en dromen,
bijzondere buitenbijbelse openbaringen, en de leiding van de Geest bij deze openbaringen, behoren
allemaal tot de traditie van het mysticisme. Geen wonder dat er zo’n verbluffende gelijkenis bestaat
tussen het revivalisme en de moderne charismatische beweging! Maar mysticisme is in strijd met
Gods Woord - het is een theologie van emoties, een theologie van gevoelens, met slechts weinig
oog voor doctrine. Alhoewel het niet van alle revivalisten kan gezegd worden, is in het algemeen
revivalisme op zijn best ongeïnteresseerd en onverschillig voor doctrine (de leer), en op zijn slechtst
een vijand van de waarheid.

bron quote

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/revival.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:47
 
Quote:
Leef fijn verder op je eiland David en wentel je lekker in je hetze tegen alles wat anders is dan wat jij gewoon bent.

Je draait nu precies de rollen om.
Er is een gebod om alles te toetsen en het goede te behouden.
En om de geesten te toetsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3