ChristianMatch
 


Forum

bizar filmpje... al gezien??
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat jij als een wonder beschouwd hoeft een ander nog niet zo te zien........., fijn dat jij dat zo ziet maar dat hoef je een ander niet op te leggen natuurlijk en je hoeft er je zeker geen zorgen over te maken........


Ik weet dat je met dit antwoord op Sus reageerde, maar ik wil toch een opmerking maken over mijn voorbeeld.

Als zelfs de artsen voor een raadsel staan, dat iets wat er was er niet meer is, hoe wil je dat dan noemen .. ??

Als je weet dat heel veel christenen voor haar hebben gebeden, nadat bekend was geworden wat er aan de hand was, en dat op de dag van opname in het ziekenhuis, het gezwel weg is dan kun je toch niet anders concluderen dat het een wonder is van God ... ??

Maar goed, wat Visser ook al schreef, willen we nog wel toegeven of inzien dat God geneest en wonderen doet gebeuren .... ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 15:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat jij als een wonder beschouwd hoeft een ander nog niet zo te zien........., fijn dat jij dat zo ziet maar dat hoef je een ander niet op te leggen natuurlijk en je hoeft er je zeker geen zorgen over te maken........

Ik heb dit pas nog zelf beleefd.
Een vrouw in onze gemeente had een ontsteking en wond aan haar die niet wilde genezen. Ik had tegen haar gezegd, dat ik daarvoor zou gaan bidden en dat het genezen zou zijn voordat het huwelijk van haar dochter plaats zou vinden.
Helaas moet ik beschamend zeggen, dat ik na die zondag compleet vergeten ben te bidden voor haar.
Gisteren (3 dagen later) tijdens een vergadering, dankt deze vrouw mij voor het gebed en zei dat de wond genezen is.
Nu kan die wond op natuurlijke wijze genezen zijn of het is wonder door God gedaan.
Zij ziet het als een wonder, een genezing door gebed.
Ik heb mijn twijfels, omdat ik niet gebeden had.
Hoewel het natuurlijk een wonder kan zijn door God, die in Zijn Grootheid aan mijn tekortkoming van het bidden voorbij gegaan is en de wond genezen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 17:47
 
VISSER278 schreef:
Maar willen we de wonderen wel zien?!. Is het al niet een wonder dat we iedere dag hier nog op aarde mogen zijn ? Terwijl we zelf iedere dag zonden met zonden vermenigvuldigen , schuld met schuld vermeerderen.
Is het niet een wonder dat nu , na zo'n lange periode van droogte de regen weer mag vallen ? De gewassen die nu weer mogen en kunnen groeien.... dat we dagelijks te eten hebben? . Is het niet een wonder dat we een dak boven ons hoofd hebben. Hoevelen zijn er niet die dat niet hebben.
Sja....is het niet zo dat we het allemaal een beetje normaal zijn gaan vinden?

Je hebt gelijk Visser, willen we de wonderen hoe klein dan ook nog wel zien.
Alles wat we hebben en krijgen is toch al een wonder op zich en door God gegeven.
Ik ben dankbaar als ik weer gezond op mag staan en de dag weer veilig, gezond en goed ben doorgekomen. Dat alles is toch geen vanzelfsprekendheid.
Van wat voor ziekte je ook geneest, al zou het maar een "simpele" griep zijn, een genezing wordt door God gegeven. Tenminste als het wordt gegeven, want volgens mij is het altijd nog "Zijn wil geschiede".
Ja, er gebeuren gelukkig nog steeds wonderen, maar niet iedereen wordt genezen en weer gezond, hoe hard en hoeveel er soms ook gebeden wordt.
Jammer genoeg zegt men dan soms, "O, er zal wel niet goed gebeden zijn of "hun geloof en vertrouwen is niet groot genoeg".
Maar er wordt dan vergeten dat God misschien een ander plan heeft en dat de mens bij God niets af kan dwingen.
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar dat is één van de redenen waarom ik niets heb met die massale "genezingsdiensten" zoals het filmpje laat zien en aan de kaak stelt.
Maar is het niet veel belangrijker dat het geestelijk leven van een mens gezond is en dat je weet dat je behouden bent door je geloof.
Dat je vertrouwt op God dat Hij het beste met je voor heeft, ook al kan je niet meer beter worden.
Ik geloof dat ook dat "wij" de kennis van God hebben gekregen t.a.v. de medische wetenschap en ook daarvoor mogen wij dankbaar zijn. Ja, er wordt soms in doorgeschoten en flinke fouten gemaakt, maar er zijn meer dingen waar de "mens" niet zo goed mee omgaat.
Ik stel mijn vertrouwen op God en het gebed. Daarnaast ga ik ook naar een dokter, als echt het nodig is.


Laatst aangepast door
KATHY142
op donderdag 23 juni 2011, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 18:01
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik weet dat je met dit antwoord op Sus reageerde, maar ik wil toch een opmerking maken over mijn voorbeeld.

Als zelfs de artsen voor een raadsel staan, dat iets wat er was er niet meer is, hoe wil je dat dan noemen .. ??

Als je weet dat heel veel christenen voor haar hebben gebeden, nadat bekend was geworden wat er aan de hand was, en dat op de dag van opname in het ziekenhuis, het gezwel weg is dan kun je toch niet anders concluderen dat het een wonder is van God ... ??

Maar goed, wat Visser ook al schreef, willen we nog wel toegeven of inzien dat God geneest en wonderen doet gebeuren .... ??


Je hoeft mij niet te overtuigen Crossroad....Prima, als jij dat allemaal zo beleefd......Ik denk er wat anders over met mijn 38 jaar (pff) ervaring in de gezondheidszorg........en dat is ook mijn goed recht........en ook daar kan je respectvol mee omgaan toch? En daar hoef je geen verwijtend vingertje richting mij naar uit te steken omdat ik er wat kritischer naar kijk........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 23 juni 2011, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft mij niet te overtuigen Crossroad....Prima, als jij dat allemaal zo beleefd......Ik denk er wat anders over met mijn 38 jaar (pff) ervaring in de gezondheidszorg........en dat is ook mijn goed recht........en ook daar kan je respectvol mee omgaan toch? En daar hoef je geen verwijtend vingertje richting mij naar uit te steken omdat ik er wat kritischer naar kijk........
Eigenlijk een vreemde vraag vind ik. Mag God nu ook wonderen doen? En ik geloof dat Hij dat Zelf het beste kan beantwoorden. Ik vraag me dan ook af waarom mensen zelf Gods kracht beperken of wegredeneren. Als Cross nu een heel duidelijk voorbeeld heeft van een wonder, waarom wordt dat dan in twijfel getrokken????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk een vreemde vraag vind ik. Mag God nu ook wonderen doen? En ik geloof dat Hij dat Zelf het beste kan beantwoorden. Ik vraag me dan ook af waarom mensen zelf Gods kracht beperken of wegredeneren. Als Cross nu een heel duidelijk voorbeeld heeft van een wonder, waarom wordt dat dan in twijfel getrokken????


Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 23 juni 2011, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?
Vind je dat God geen wonderen meer doet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?

Dus Willemijn , met andere woorden " toeval " ?
Ik persoonlijk hou het voor mij graag bij het citaat .... Het toeval is de schuilnaam waarvan God zich bedient wanneer Hij incognito wil optreden....... Schweitzer
Maar natuurlijk heeft iedereen zijn mening en daar is niks mis mee ...
Grtjes


Laatst aangepast door
SOFIE807
op donderdag 23 juni 2011, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:25
 
Willemijn , ik kan ook jou gedachtegang begrijpen.

Ik had een oom , hij is een paar maanden geleden overleden.
De man kreeg na veel moeite, en pijn z'n eerste electrische rolstoel.(al jaren geleden hoor)
voor de man was dat wel zo'n groot wonder....dat had ie nooit verwacht.
Hij kon ineens weer samen met z'n vrouw de bossen in op de veluwe, hij kon daar weer naar toe, dat kon hij weer . En zo bedoel ik maar: een gezond mens moet er niet aan dénken om ooit in een rolstoel terecht te komen, terwijl het voor een ander het grootste wonder van zn leven zowat was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 01:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft mij niet te overtuigen Crossroad....Prima, als jij dat allemaal zo beleefd......Ik denk er wat anders over met mijn 38 jaar (pff) ervaring in de gezondheidszorg........en dat is ook mijn goed recht........en ook daar kan je respectvol mee omgaan toch? En daar hoef je geen verwijtend vingertje richting mij naar uit te steken omdat ik er wat kritischer naar kijk........


Ik wil je niet eens overtuigen, ik geef gewoon het verhaal van die vrouw als voorbeeld. En daar mag je gerust wat kritischer naar kijken. Maar je trekt gewoon mijn woorden in twijfel, en dat vind ik vreemd, alsof door 38 jaar ervaring in de gezondheidszorg, God geen ruimte meer heeft voor gebedsgenezing.
Trouwens waar zie je een verwijtend vingertje anders dan aan jouw hand, want voor zover ik zie of lees, ga ik toch heel respectvol om met jouw mening. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 07:19
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik wil je niet eens overtuigen, ik geef gewoon het verhaal van die vrouw als voorbeeld. En daar mag je gerust wat kritischer naar kijken. Maar je trekt gewoon mijn woorden in twijfel, en dat vind ik vreemd, alsof door 38 jaar ervaring in de gezondheidszorg, God geen ruimte meer heeft voor gebedsgenezing.
Trouwens waar zie je een verwijtend vingertje anders dan aan jouw hand, want voor zover ik zie of lees, ga ik toch heel respectvol om met jouw mening. Engeltje smiley

Zelfs met respectvolomgaan hebben we een duidelijk andere mening.......
Ik trek jouw woorden niet in twijfel mijn ervaringen zijn wat anders, dat is het verschil..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 12:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zelfs met respectvolomgaan hebben we een duidelijk andere mening.......
Ik trek jouw woorden niet in twijfel mijn ervaringen zijn wat anders, dat is het verschil..........

@ Willemijn: Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?

Jouw ervaringen zullen anders zijn, en ook je mening zal anders zijn, maar tussen een "lekke band hebben, midden in de polder" en het "verdwijnen van een gezwel, waarbij de artsen voor een raadsel staan", zit volgens mij toch een groot verschil.

Als de artsen niet kunnen verklaren hoe het kan, de foto's en de punctie duidelijk aangeven dat er een gezwel is, wat heeft jouw ervaring dan te zeggen ?? Ik geloof dat jouw ervaring je, en dit zal misschien hard aankomen, blind maakt voor de wonderen die God nog steeds doet ...
En vraag me niet waarom God mensen wel of niet geneest, maar ik weet dat God geneest op Zijn manier en op Zijn tijd!! En je mag door al je ervaring in de zorg er een andere kijk op hebben gekregen, God staat boven wetenschap en menselijk inzicht.

Willemijn ik respecteer je mening en je ervaring in de zorg zal ik echt niet wegvlakken, maar ik heb wonderen zien gebeuren die God met en aan mensen deed, waar ik niet omheen kan.

Ik zal je nog iets anders vertellen, niet om je te overtuigen dat je mij moet geloven, maar iets wat mij persoonlijk is overkomen.
Zoals je weet stotter ik. Nu heb ik ongeveer 2 jaar geleden, voor me laten bidden, dat ik van mijn stotteren af mocht komen. Ik stotter nog steeds, wel minder dan voorheen maar toch .... Hmm, geneest God dan niet ?? ... JAWEL !! ... In onze dienst is er soms ruimte voor "vrij" gebed, iedereen krijgt dan de ruimte om een kort (dank)gebed uit te spreken. Als ik dan een kort dankgebed (hard op) uitspreek, dan stotter ik niet ...
Als ik met mensen, bekende of onbekende mensen, praat over het geloof, waarbij ik ze mag vertellen van de Liefde van Jezus Christus, dan stotter ik niet ... Dat noem ik een wonder van gebedsgenezing.
Een ander voorbeeld, wat ik zelf ervaar als het grootste wonder, ik heb mensen kunnen vergeven die mij pijn hebben aangedaan ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 17:29
 
CROSSROAD317 schreef:
@ Willemijn: Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?

Jouw ervaringen zullen anders zijn, en ook je mening zal anders zijn, maar tussen een "lekke band hebben, midden in de polder" en het "verdwijnen van een gezwel, waarbij de artsen voor een raadsel staan", zit volgens mij toch een groot verschil.

Als de artsen niet kunnen verklaren hoe het kan, de foto's en de punctie duidelijk aangeven dat er een gezwel is, wat heeft jouw ervaring dan te zeggen ?? Ik geloof dat jouw ervaring je, en dit zal misschien hard aankomen, blind maakt voor de wonderen die God nog steeds doet ...
En vraag me niet waarom God mensen wel of niet geneest, maar ik weet dat God geneest op Zijn manier en op Zijn tijd!! En je mag door al je ervaring in de zorg er een andere kijk op hebben gekregen, God staat boven wetenschap en menselijk inzicht.

Willemijn ik respecteer je mening en je ervaring in de zorg zal ik echt niet wegvlakken, maar ik heb wonderen zien gebeuren die God met en aan mensen deed, waar ik niet omheen kan.

Ik zal je nog iets anders vertellen, niet om je te overtuigen dat je mij moet geloven, maar iets wat mij persoonlijk is overkomen.
Zoals je weet stotter ik. Nu heb ik ongeveer 2 jaar geleden, voor me laten bidden, dat ik van mijn stotteren af mocht komen. Ik stotter nog steeds, wel minder dan voorheen maar toch .... Hmm, geneest God dan niet ?? ... JAWEL !! ... In onze dienst is er soms ruimte voor "vrij" gebed, iedereen krijgt dan de ruimte om een kort (dank)gebed uit te spreken. Als ik dan een kort dankgebed (hard op) uitspreek, dan stotter ik niet ...
Als ik met mensen, bekende of onbekende mensen, praat over het geloof, waarbij ik ze mag vertellen van de Liefde van Jezus Christus, dan stotter ik niet ... Dat noem ik een wonder van gebedsgenezing.
Een ander voorbeeld, wat ik zelf ervaar als het grootste wonder, ik heb mensen kunnen vergeven die mij pijn hebben aangedaan ...


Ik kan prima accepteren dat er andere meningen zijn,jij kan dat wat minder........Ik heb steeds gezegd, en als je goed leest zie je dat ook, dat als mensen dat geloven ik daar geen moeite mee heb maar dat ik er zelf wat kritischer insta ook omdat ik in de gezondheidszorg werk. Als jij dan begint over afgevlakt zijn, dan denk ik waar heb je het over, wil je nu gewoon gelijk? Het zijn ook jouw woorden en jouw invulling en hebben zeker geen meerwaarde voor deze discussie.....
Natuurlijk zijn er raadselen in de gezondheidszorg, en een groep christenen denkt dat het door gebed komt en dat is prima en niets mis mee......Maar er zijn ook mensen die er wat anders tegen aan kijken en dat mag blijkbaar niet van jou.......Ik denk altijd dat je erg op moet passen om over wonderen te praten. In Lourdes zit iedere dag de wachtkamer van de dokter vol met mensen die denken en geloven genezen te zijn, de realiteit is echter dat er zeer zelden een wonder gebeurt........En wat voor jou een wonder is hoeft het voor een ander niet te zijn realiseer je je dat ook goed........Jij ervaart het zo maar een ander kan het heel anders beleven.......
Raadselen zijn er in het hele leven, bij niet christenen en bij christenen.
Ik ben wel blij dat ik in een liefdevolle God geloof die zorgt dat zaken altijd weer in orde komen, niet altijd op de manier zoals we ons dat voor ogen hebben maar toch..........
En wat jij ervaart als het grootste wonder: is het niet het grootste wonder als mensen jou kunnen vergeven voor wat jij hebt gedaan? Ik draai het eens om........Wij mensen denken altijd vanuit ons zelf maar misschien is het ook wel zinvol om eens vanuit een ander te denken? Dat er ook mensen zijn die jou kunnen vergeven?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 28 juni 2011, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 19:29
 
Wonderen bestaan Lachende smiley

Maar zoals uit bovenstaande discussie al blijkt... iedereen ervaart een gebeurtenis op zn eigen manier.
En misschien is DAT nou wel het mooiste "wonder"... dat jij iets mag ervaren op een speciale manier wat voor een ander niet bijzonder is Knipoog smiley

Pieter die best trots is dat hij op deze wijze in een topic over gebedsgenezing kan reageren zonder cynisch, sarcastisch of zelfs blasfemisch te worden...


WONDEREN BESTAAN !! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 19:33
 
PIETER649 schreef:
Wonderen bestaan Lachende smiley

Maar zoals uit bovenstaande discussie al blijkt... iedereen ervaart een gebeurtenis op zn eigen manier.
En misschien is DAT nou wel het mooiste "wonder"... dat jij iets mag ervaren op een speciale manier wat voor een ander niet bijzonder is Knipoog smiley

Pieter die best trots is dat hij op deze wijze in een topic over gebedsgenezing kan reageren zonder cynisch, sarcastisch of zelfs blasfemisch te worden...


WONDEREN BESTAAN !! Coole smiley met zonnebril


Met de jaren wordt je wat milder he...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 19:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Met de jaren wordt je wat milder he...... Knipoog smiley


hey oma, nog steeds op cm?? t wil maar niet lukken he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 19:46
 
PIETER649 schreef:
hey oma, nog steeds op cm?? t wil maar niet lukken he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley


Je wist het misschien niet maar mensen die een relatie hebben mogen ook lid van CM zijn....... Engeltje smiley
Ik zou best oma willlen zijn hoor, lijkt me leuk..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 20:14
 
..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 28 juni 2011, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 20:20
 
Het grootste bewijs dat mensen in ieder geval in wonderen geloven... is dat cm zoveel leden heeft Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRA206





Berichten: 43

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 21:50
 
PIETER649 schreef:
Wonderen bestaan Lachende smiley

Maar zoals uit bovenstaande discussie al blijkt... iedereen ervaart een gebeurtenis op zn eigen manier.
En misschien is DAT nou wel het mooiste "wonder"... dat jij iets mag ervaren op een speciale manier wat voor een ander niet bijzonder is Knipoog smiley

Pieter die best trots is dat hij op deze wijze in een topic over gebedsgenezing kan reageren zonder cynisch, sarcastisch of zelfs blasfemisch te worden...


WONDEREN BESTAAN !! Coole smiley met zonnebril


...dat ik dit nog mag meemaken..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 21:58
 
SANDRA206 schreef:
...dat ik dit nog mag meemaken..... Knipoog smiley



Ik vind het zelfs bijna een wonder....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 23:35
 
PIETER649 schreef:
Wonderen bestaan Lachende smiley

Maar zoals uit bovenstaande discussie al blijkt... iedereen ervaart een gebeurtenis op zn eigen manier.
En misschien is DAT nou wel het mooiste "wonder"... dat jij iets mag ervaren op een speciale manier wat voor een ander niet bijzonder is Knipoog smiley

Pieter die best trots is dat hij op deze wijze in een topic over gebedsgenezing kan reageren zonder cynisch, sarcastisch of zelfs blasfemisch te worden...


WONDEREN BESTAAN !! Coole smiley met zonnebril

Iedereen ervaart een gebeurtenis op z'n eigen manier ??? Sorry hoor, maar bij sommige dingen kun je gewoon niet om een God heen... neem nu de geboorte van een kind, elke dag worden er weet ik hoeveel kinderen geboren, kun je wel zeggen dat het nou eenmaal zo hoort, feit is dat het een creatie van God is... maar ja, als je dat niet wilt zien sta je dan nog wel open voor een wonder ???

Wij mensen hebben er alleen vaak moeite mee, waarom de een van kanker geneest en de ander gewoon keihard sterft...
Dat er ergens een gezwel is (bewezen op bijv. een rontgenfoto) en na een gebed niet meer te vinden is, is dan zeker stom toeval... soms is het echt erg gesteld met mensen... zelfs als je kan zien dat een gezwel verdwenen is, gaan we nog twijfelen en denken we het beter te weten...

Natuurlijk weet ik dat je ook uit moet kijken voor mensen die het uit eigen hand denken te kunnen, daarom moet je ook altijd toetsen of het uit God is... denk ik...

En niet de ervaring is hetgeen wat je uitlegt als een wonder, maar het wonder zelf.

De nabijheid van God bijvoorbeeld valt niet uit te leggen... het is niet de uitlegging, maar hetgene je overkomt...
Zo ook toen ik mijn deelpersoonlijkheden van de ene week op de andere week niet meer kon vinden... dat is niet de ervaring die het hem doet, maar het wonderlijke feit dat ik vrouw was geworden.... En het kan me nu ff geen hout schelen dat het iets persoonlijks is... als ik ermee kan getuigen dan doe ik dat... ik sta voor mijn geloof... en als je het niet wilt geloven, nou dan niet, die keuze heb je als mens ook !! Ik kan alleen getuigen, niet overtuigen... dat laat ik wel aan God over... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 28 juni 2011, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 19:51
 
[quote=SUSANNAH475][color=8B0000]Iedereen ervaart een gebeurtenis op z'n eigen manier ??? Sorry hoor, maar bij sommige dingen kun je gewoon niet om een God heen... neem nu de geboorte van een kind, elke dag worden er weet ik hoeveel kinderen geboren, kun je wel zeggen dat het nou eenmaal zo hoort, feit is dat het een creatie van God is... maar ja, als je dat niet wilt zien sta je dan nog wel open voor een wonder ???
QOUTE


Of iemand open staat voor een wonder is een persoonlijke zaak Sus. Ook of iemand al dan niet "om God heen" kan. Er is nu eenmaal een verwijdering tussen God en "de mens". Nou zal jij, en meerdere leden van cm het idee hebben dat je dicht bij God leeft. Er zijn er echter miljarden op aard die dat idee niet hebben.
Ik schreef mijn opmerking in het algemeen, dus niet specifiek op christenen gericht.


In het genoemde geval, waarbij een gezwel verdwenen schijnt te zijn, heb ik geen mening, het zou kunnen hoor, God is groot, heel groot!!
Overigens ben ik een scepticus betreffende gebedsgenezingsdiensten.
Daarvan heb ik er wel n paar bezocht en ik durf het aan om het woord oplichting te gebruiken.
Iedereen moet zelf maar weten wat ze geloven en waarin ze geloven, maar laat mij OOK in mn waarde als feitelijk ongelovige op dit gebied.


Laatst aangepast door
PIETER649
op woensdag 29 juni 2011, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2