ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KATHY142
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KATHY142
Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 23:25
BerichtOnderwerp: Jezus sprak
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk daar ga je nu echt helemaal de mist in. Persoonlijke ervaringen met God gaan nooit boven Zijn Woord uit en zijn ook niet in tegenspraak met Zijn woord. En wat betreft die update: ga maar eens eerst goed de Bijbel lezen, dan zul je zien dat die helemaal niet aan een update toe is...

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 8 maart 2012, 00:30
BerichtOnderwerp: Jezus sprak
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Jezus persoonlijk laat mij teksten lezen op internet die mij juist aansporen om de bijbel eens kritisch tegen het licht te houden.
Tijd voor een bijbel update

Jij hebt volgens mij toch wel een heel bijzonder lijntje met boven.
Misschien zou je dat lijntje van jou eens kritisch tegen het licht aan moeten houden. Zelfonderzoek of alle lijntjes wel goed lopen is nooit verkeerd.

Tijd voor een lijntjes update.

Als jij Gods Woord echt serieus neemt zou jij deze dingen niet zeggen.
En zeker niet dat Jezus Zichzelf zou tegen spreken. Want Jezus is het Woord.
Maar goed, je zegt het wel en dat geeft al genoeg te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:36
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
JOSINA022 schreef:
Dank je wel voor de uitleg. Ik zal het vandaag nog eens goed gaan doorlezen!

Blijft voor mij wel een bijkomende vraag waarom het allemaal met zulke taal geschreven moest worden. Maar goed, da's een vraag van een andere orde en dus hier off-topic.

Ben toch maar even off-topic gegaan. Want ik kan mij voorstellen dat je vraagt waarom in deze taal geschreven.
Mijns inziens heeft dat heel veel te maken met de taal die gebruikt word in Ezechiël 16.
En vooral ook hoe de relatie die God met Israël heeft daar word be/en omschreven. (Dat geldt eigenlijk voor heel Ezechiël.) Ez.16: 8-14.
Het word beschreven als een liefdesrelatie en ook het intens Goddelijk verdriet over de ondergang van het volk Israël.
Want het gaat mis, Israël gaat “vreemd” met afgoden en het oordeel van God over deze zonden is niet tegen te houden.
Het taalgebruik zet naar mijn idee dit alles, het intense verdriet van God, wel kracht bij. Op mij heeft het een diepe indruk gemaakt.
Vooral als je nagaat dat de profeet Ezechiël spreekt met de mond van God. Eigenlijk is het dus God zelf die weeklaagt.
Toch blijft de liefde van God voor Israël bestaan en het is nog steeds Zijn volk.
Ezechiël heeft gelukkig ook nog veel hoopvolle profetieën voor Israël die zeker nog in vervulling zullen gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 00:43
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
JOSINA022 schreef:
Gisteravond op Bijbelkring hebben we met verbazing het 23e hoofdstuk van Ezechiël gelezen. Maar wat het betekent, tja, daar kwamen we niet uit.
Heeft iemand hier een idee?

Hoi Josina, de betekenis van dit hoofdstuk is lastig om in het kort uit te leggen, maar ik doe mijn best.

Het gaat hier over Samaria (Ohola, betekent “haar tent”) en Jeruzalem (Oholiba, betekent “mijn tent is in haar” ) en de afgodendienst die zij bedreven.(Dit staat trouwens ook in Ezechiël 16 beschreven.)
In het eerste gedeelte Ez. 23: 5 t/m 35 verteld God aan Ezechiël wat zij voor zonden hebben begaan.

Samaria (Ohola) pleegde overspel, door God te verlaten en wende zich Assur. Door dit te doen vertrouwde ze niet op God, maar op Assur en ze verontreinigde zich met de afgoden van Assur. Het oordeel van God is dan dat ze in handen van Assur vallen. Met alle gevolgen van dien, want het volk gaat in ballingschap. Dit staat ook in Hos: 7 en 2 Kon. 17 beschreven.

Jeruzalem (Oholiba) had gezien wat er met Samaria was gebeurt, maar had daar niets van geleerd. Jeruzalem pleegde zelfs ergere ontucht dan Samaria. Dit staat ook in 2 Kon.16 en Jes.7 (koning Achaz) Daarnaast zocht Samaria ook contact met de Chaldeeën, wat ook niet zo’n slim plan was.
Uiteindelijk worden de “personen” met wie Jeruzalem gezondigd had, haar bestraffers. Staat in Ez.23: vers 24,25 en 35.

Ondanks dit alles vallen beide Ohola en Oholiba in herhaling van hun zonden. Dit lees je vanaf vers 36.
Ze verontreinigde het heiligdom van God, pleegden overspel en offerden kinderen aan Moloch. Dit doordat ze God waren vergeten en afgoden dienden. De straf die hierop op volgde staat in vers 47 t/m 49.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 23:50
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
MAR907 schreef:
Isis ---> god van de grieken
ra -----> god van de Egypthe
El -----> god van de joden.

http://the-red-thread.net/IS-RA-EL.html

Is dit de drie eenheidleer in de kerken (alfa leer)?

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met de drie eenheidleer t.a.v de naam van Israël. Of tenminste de "uitleg" die de site hierover geeft.

De rest van de site heb ik ook bekeken en wat stukken gelezen. Maar ik kwam een heleboel onzin en fantasie tegen die erg veel lijkt op wat geloof ik heet "De Britse Israëlvisie". Niet echt mijn ding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:16
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
JOLAN931 schreef:
Wat dacht je van de pinksterdag die voor zover ik weet ook op zondag viel? Wat dacht je van Jezus opstandingsdag? Is het niet duidelijk genoeg dat God het eens was met de zondag als Zijn dag gezien het werk dat de Heilige Geest op die dagen heeft willen doen? Het lijken me uiterst gezegende dagen! Als God het niet eens was met onze zondag zou Hij echt die dagen wel op de Sabath hebben laten vallen, of niet zoveel mense tot Zijn gemeente hebben toegedaan, juist op de zondag.

Maar daarover gaat deze discussie niet.

Je hebt gelijk hier gaat de discussie niet over, maar klopt het geen je zegt.
Want het Pinksterfeest/dag waar in de Bijbel over wordt gesproken is het Joodse feest Shavoe'ot en valt op vrijdag en zaterdag=Sabbath.
De opstanding van de Messias viel vroeg op de eerste dag van de week. Klopt, maar een joodse dag loopt van zonsondergang tot zonsondergang. Dus het aanbreken van de nieuwe dag is al op zaterdagavond. De avond na het eindigen van de Sabbath.
Daarbij komt ook nog dat er op beide moment nog geen heiden tot christen was bekeerd.
De Joden die de Messias hadden aangenomen gingen naar de tempel, maar kwamen ook elke dag bijeen om Hem te gedenken en te bidden.
Lees maar in Handeling 2:46 "Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde."
Deze Messias belijdende Joden hielden de Sabbath op zaterdag.
Dus dat God de zondag heeft uitgekozen als "nieuwe rustdag" klopt mijns inziens niet. Daarbij komt ook nog eens dat het nergens in de Bijbel is terug te vinden en als het zo belangrijk was had het er vast wel in gestaan.
De invoering van de zondag vond pas plaats zo'n 321 jaar AD door Constantijn de Grote.

Sorry voor het off-topic gaan, maar moest het even kwijt.


Laatst aangepast door
KATHY142
op zondag 11 december 2011, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 19:12
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
CROSSROAD317 schreef:
Het is geen interpretatie wat je schrijft maar gewoon letterlijk overgenomen uit de Bijbel en dus is wat je schrijft waar !!! Lachende smiley

Dat is waar. Ik heb het maar even veranderd in mijn reaktie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 09:41
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
HARALD940 schreef:
De 12 x 12 x 1000 was overgenomen uit de reactie van Klaproos, en ik vind haar redenatie erover zeer mooi.
En je redenatie aan het eind; slaat op deze manier geschreven kant nog wal, omdat er volgens jou een paar dingen niet kloppen aan mijn redenatie wil nog niet zeggen dat het dan logisch is en niet symbolisch, dan kun je ook zeggen; ik heb gelijk, dus heb jij ongelijk......

Mijn redenatie over 12x12.000=144.000 is gewoon overgenomen uit de Bijbel. Openbaring 7:4-8 waar die redenatie uitkomt, vind ik een zeer mooie tekst, omdat het laat zien hoe God werkt aan het herstel van Zijn volk Israël. En dat is ook waar mijn "logisch en niet symbolisch" redenatie op sloeg.
Dat jij je niet kan vinden in mijn redenatie/mening, geen probleem, dat is nou eenmaal iets wat kan gebeuren op een forum.


Laatst aangepast door
KATHY142
op vrijdag 2 december 2011, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
HARALD940 schreef:
Dat getal kun je ook als symboliek lezen, want;

Het is opgebouwd met als basisgetal 12, en 12 staat in de bijbel voor compleetheid, en het getal 12 staat ook voor het hele volk Israël. Dat het dan ook vermenigvuldigd word met 12 kan de compleetheid verzekeren/vergroten, en het getal 1000 geeft dan een grote menigte aan, door dan 12 x 12 x 1000 te vermenigvuldigen kun je dan in de symboliek van de visioenen op een grote menigte mensen uit 12 stammen die samen een compleet volk vormen voor God. Dat kan natuurlijk een aantal van 144.000 zijn, maar we zijn inmiddels alweer ~1900 jaar verder van Johannes en zijn visioenen, en in die tussentijd hebben er vele miljoenen mensen, waaronder Joden, geleefd, en in dat licht vind ik 144.000 als aantal wat magertjes....
In Openbaringen 7 worden bij het tellen de stamnamen van de zonen van Jacob ook totaal niet op volgorde genoemd, elke recht geaarde Jood zou de namen foutloos in de goede volgorde opschrijven. Daarbij word zowel Jozef als stamvader, hoewel hij zelf geen rechtstreekse stamvader was, als zijn zoon Manasse genoemd, maar Jozef's zoon Efraïm weer niet, net als dat de stam Dan niet genoemd word, die beiden wel stamvader waren.

Waarom een nieuw rekensommetje van iets bedenken wat zo duidelijk in de Bijbel staat. Want waar haal je 12 x 12 x 1000 vandaan. Want dat staat er toch niet.
Er staat wel "Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël." 12.000 uit elke stam. Dat is toch simpel zat: 12X12.000=144.000.
En de stammen staan niet op volgorde, klopt, maar dat heeft een reden. Niet omdat Johannes geen recht geaarde Jood was de die volgorde niet kon opschrijven.
Maar de volgorde is anders omdat dat God dat zo beschikt heeft. Want ook al is Ruben de eerstgeborene, hij heeft zich ernstig misdragen en verliest daardoor zijn eerstgeboorterecht. Juda staat nu vooraan omdat uit hem de Messias is voortgekomen.
De stam van Efraïm wordt niet genoemd omdat zij de leiding hadden bij de officiële invoering van de afgodendienst in Israël. En Dan wordt ook niet genoemd omdat ook hij vooraan stand als afgodendienaar. Dit is trouwens allemaal terug te vinden in het OT, dus ook niet iets wat Johannes zelf bedacht heeft.
Dus het is logisch en niet symbolisch.


Laatst aangepast door
KATHY142
op woensdag 30 november 2011, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:56
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
BERT168 schreef:
ik denk wel dat dit bekeerde joden zijn,het zijn immers boodschappers van het evangelie?
ze gaan dus de wereld over om het evangelie te brengen aan de mensen.
als ze alleen in de messias zouden geloven zouden ze niet kunnen evangeliseren,want dan kennen ze het verlossingswerk van jezus niet?
ze hebben idd een zegel op hun voorhoofd,vandaar de naam 'verzegelden' natuurlijk.
of er letterlijk iets te zien zal zijn is de vraag natuurlijk.
fraude zal er niet plaatsvinden denk ik,maar God kent de zijnen.

Je hebt gelijk met wat je schrijft, het zijn bekeerde Joden en brengers van het evangelie. Ze geloven in de Messias en Zijn verlossingswerk. Maar een Jood blijft een Jood ook al gelooft hij/zij in het verlossingswerk van de Messias. Denk aan de Messias belijdende Joden.
Van een Jood een christen maken als zij geloven in het verlossingswerk van de Messias is de omgekeerde wereld.
Die gedachte heeft jammer genoeg door de eeuwen heen al veel ellende en verlies van identiteit voor de Joden gebracht. Al heb ik nu niet het idee dat jij dat zo bedoelt.
Want vergeet niet dat wij geënt zijn op de Joodse wortel en niet omgekeerd. (lees Romeinen 11)
Maar dat geënt zijn maakt van ons geen Joden en van de Joden geen christenen. Maar door Zijn verlossingswerk zijn wij één in Hem.


Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 29 november 2011, 12:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 00:15
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
Duidelijke uitleg Bert. Kan ik mij in vinden, maar niet in de uitleg dat de 144.000 christenen zullen zijn.
Het zijn Joden die in de Messias geloven, verlost en behouden zijn door het teken (het bewijs van eigendom) van God op hun voorhoofd. Ik moet dan altijd aan de tefilliem denken. Deut.6:8.

KLAPROOS940 schreef:
Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.

Het volk Israël is niet symbolisch, maar realiteit. Er staat toch duidelijk dat het hier over de 12 stammen van Israël gaat.
God heeft namelijk een volheid van het Joodse volk beschikt. 12 is het getal van Israël en 10 is het getal van volkomenheid.
- 12 X stammen van Israël,
- 12.000 uit elke stam van Israël,
- 12 X 12.000 = 144.000.
Dat is wat er staat, letterlijk. Hier wordt niet iedereen mee bedoelt die gelooft, maar het volk van God Israël. Dit is waar de profeten in het OT naar verwijzen , naar het herstel van het volk Israël.


Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 29 november 2011, 00:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 16:41
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je denkt dat ik positief over deze term denk, heb ik het waarschijnlijk niet goed uitgelegd. Jarenlang is de kerk ervan uit gegaan dat ze de plaats van Israel hadden overgenomen. En het heeft haat gezaaid naar de joden en heeft actief meegewerkt aan de vervolging. Ze hebben waarschijnlijk vergeten Rom. 9 te lezen. In mijn ogen zijn de begrippen als uitverkiezing veel meer van toepassing op het volk Israel dan op de gemeente van Jezus Christus. Er is denk ik niemand die bestrijdt dat het volk Israel uitverkoren is door God en dat de besnijdenis als teken daarvan geldt. Ik heb echter moeite met de stelling dat dat ook voor de christenen geldt, en dat heb ik diverse keren aangegeven.

Zelf vind ik de term geestelijk Israel dermate besmet dat ik die term nooit zou gebruiken. Vooral omdat het pretendeert in plaats van het volk Israel gekomen te zijn. Het is andersom nl. Wij mogen ook bij het volk van God horen, echter wel geënt op de relatie van God met Israel. En dat zou ons tot bescheidenheid moeten stemmen ten opzichte van het volk Israel.

Dank je wel voor je uitleg. Ik deel je mening hierin. En als je dit dan terugkoppelt naar het onderwerp, dan is de gedachte dat de besprenkeling van kinderen in plaats van de besnijdenis is gekomen toch een logisch gevolg. Een gevolg waar ik totaal niet achter sta.
Maar is het niet zo dat "de kerk" zich al veel eerder van zijn Joodse wortels heeft losgemaakt? Kijk alleen al maar naar het Eerste Concilie van Nicea in 325 georganiseerd door keizer Constantijn. Hij deed het ook niet slecht wat betreft antisemitisme. Hij voerde ook heel wat nieuwe dingen in binnen de kerk om naar niet die "afschuwelijke Joden" te hoeven volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
CHATULIEM619 schreef:
Het begrip Geestelijk Israel betekent in het kort, dat de gemeente de plaats ingenomen heeft van het Oude Israel. Het gevolg was, dat bv. een Maarten Luther een grote antisemiet was. Het volk Israel had afgedaan en hadden de Messias vermoord. Zij verdienden het dus om vervolgd te worden.

Even een vraagje. Bestaat er wel eigenlijk wel een geestelijk Israël? Want volgens mij heb je de Gemeente van God en je hebt Gods volk Israël. Tenminste die 2 kan ik terugvinden in de Bijbel. Waar plaats ik dan het geestelijk Israël? Want als je tot geloof komt en Jezus de Messias aanneemt als je verlosser hoor je toch bij de Gemeente van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:48
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.
 
BERT168 schreef:
BERT168:

de vraag hier is eingelijk meer...wat is nou eingelijk het doel van zo'n forem, en daarmee ook dit topic?
ik reageer hier af en toe eens een keer,als ik zin heb.
wat ik alleen niet begrijp is dat hier de één ander met alle energie probeert te overtuigen van zijn of haar gelijk.
het is toch al maaanden,zoniet al een paar jaar duidelijk dat er toch niemand van zijn of haar standpunt afwijkt?
gewoon zinloos om je energie erin te steken eingelijk toch?

wat eingelijk het belangrijkste is van deze discussie en vele andere discussies op dit forem is in hoeverre we de bijbel als absolute waarheid willen zien.
het is inmiddels wel duidelijk wat de bijbelse doop is,maar toch houden mensen van de traditionele kerken vast aan de leer en de gebruiken van de kerk,die grotendeels door mensen is bedacht.
God is in de bijbel heel duidelijk hoe hij wil dat we dopen,en ook hoe we dat moeten doen,dus welke methode wil dat we doen.
maar als er mensen zijn die meer waarde hechten aan een methode die in feite door de kerk is bedacht,-dus door MENSEN en NIET door God zelf,dan houdt de discussie in feite op toch?

ik zie dan meteen dat iedereen wil uitleggen waar de kinderdoop dan op gebasseerd is,en wat het betekent etc.
ook dat is gebasseerd op leringen van de kerk en van mensen en is niet wat God zegt.
natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat er meer waarheden zijn dan de bijbel en de bijbel het 'grote verhalenboek 'is nou dat dat is dan aan hun,als ze menen dat we de bijbel niet zo serieus hoeven te nemen toch?
dan staat het christelijk geloof op losse schroeven als we de bijbel niet meer serieus willen nemen.

vooral in het oude testament kunnen we lezen op veel plaatsen dat mensen dingen op eigen houtje deden,en vaak niet deden wat God zei,
zoals mozes die tot de rots moest spreken maar er vervolgens op sloeg.
het gevolg was dat mozes het beloofde land niet meer in mocht.
God had dat toch best wel door de vingers kunnen zien?

wat ik bedoel is dat we erop kunnen vertrouwen dat de methode die God
ons aanreikt gewoon goed is,daar hoeven we niet aan te twijfelen,alhoewel er dan nog veel mensen zijn die zeggen...maar hoe moet dat dan,en hoe los je dat op enz.
dat zou dus betekenen dat God wat steken heeft laten vallen toch?
kennlijk waren er ergens in de middeleeuwen dus een aantal mensen die het beter wisten dan God zelf,niet voor niks is er een andere methode bedacht toch?
het komt er in feite op neer dat als iemand morgen een 3e methode gaat bedenken dat geen enkel probleem is toch?
de kinderdoop door besprenkeling is immers ook door mensen bedacht?
als we vrij zouden zijn om andere methoden te bedenken,dan had God dat wel aangegeven in de bijbel.

het is al zo vaak herhaald hier...

vertrouw je op de leer van mensen of toch liever op de leer van Gods woord,de bijbel?

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: Angst
 
ROADY641 schreef:
Ik zette slechts een stelling neer: laat je antidepressiva staan OMDAT je op God vertrouwt... Dat is vanuit een totaal andere hoek bekeken...
Durf je dat aan met God? Laat je je uitdagen door wat God in Zijn Woord zegt? Durf je te gaan staan op de vele beloftes die God ons aanreikt?
Juist als het gaat om depressie of angsten...

Vanuit de ervaring die ikzelf heb: ik HEB het aangedurfd met Hem. En God heeft Mij niet laten vallen in dat vertrouwen. Integendeel!
Hij is ECHT te vertrouwen. Ja, Vader is goed voor Zijn kinderen, als we Hem echt willen gehoorzamen.

En geheel ten overvloede zeg ik bij dit topic: elk mens is zelf verantwoordelijk voor wat ie doet, of wat ie niet doet. Het lijkt me erg logisch dat ALS je een dergelijk medicijn gebruikt, dat je inderdaad afbouwt...

Roady, heel goed als jij op deze manier je depressie hebt overwonnen.

Je hebt wel gelijk dat de husartsen heel veel AD's of benzo's voorschrijven en het vaak dan jaren zo laten. De mensen die dan maar verder aanmodderen en op de koop toe ook nog eens een medicatie verslaving hebben.

Anderzijds kan je het hebben van een depressie niet generaliseren. Want je hebt mensen met depressieve klachten en mensen die een ernstige depressie hebben. Ik geloof zeker dat je het goed bedoelt en dat vertrouwen blijven op God het allerbelangrijkste is.
Maar één ding moet je niet vergeten en dat is dat als mensen een ernstige depressie hebben, logica niet meer op de eerste plaats staat of zelfs niet eens meer aanwezig is. Niet omdat de mensen niet meer na kunnen denken, maar omdat de depressie alles vertroebelt ook het denken. En ja, ook het contact met God vertroebelt en dit kan hele ernstige en angstige geloofsproblemen geven. Dit gaat vaak samen met een psychose en suicidale gedachten.
Ik kan verder niet in details treden, maar zonder medicatie zouden de consequenties voor deze mensen en hun familie erg verdrietig zijn.

Ik las ook eerder dat je zoiets schreef als "kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. En dat je dat de slapste smoes zou vinden om niet jezelf te hoeven aanpakken."
Nou, met alle respect, maar dit is echt een heel domme opmerking Roady. Want bepaalde vormen van depressies kunnen wel degelijk erfelijk zijn en daar wil je echt niet mee belast zijn.
Kunnen die mensen (die b.v. erfelijk belast zijn hun medicatie) afbouwen. Jammer genoeg niet....onbreekt het hun aan vertrouwen in God? Nee...maar je vraagt toch ook niet aan iemand met diabetes om de insuline af te bouwen.


Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 27 september 2011, 00:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je goed de geschiedenis van de yoga leest bestond yoga al voordat het boedhisme bestond.......En hoe fout kan het zijn om daar weer zo'n oordeel over te hebben...........
We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? Maar ja, zelfs in het Oude Testament speelde dat al, men had moeite met de Kanaanitische God Baal maar veel minder met de Kanaanitische God El (El is verwant aan het arabische Allah)....Kan je zien dat er in de loop van de eeuwen nog niet veel verandert is....
Maar om het nu een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen te noemen??????? Je durft......

Willemijn, lees even goed wat ik schrijf. Je vult hier dingen in die ik niet schrijf en zeker niet bedoelde toen in mijn reaktie schreef.
Ik schrijf hier namelijk, dat ik Jezus de Messias gelijk stellen aan Buddha en andere Meesters een groot en gevaarlijke leugen vind.
Daarnaast oordeel ik nergens over en heb het al helemaal niet over yoga of iets wat daar ook op lijkt.
Ik snap dat je baalt van al het oordelen, maar nu doe je het zelfde met mij, terwijl ik het niet eens over yoga heb.
Had ik daar iets over willen zeggen, dan had ik dat zeker wel onder het topic over yoga gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 16:51
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Dames, volgens mij raken we uit koers hier

Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen

Ga weer terug naar het begin van deze topic

Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.

Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd

Sorry LJ, maar volgens mij is er maar één koers, die van het geloof in Jezus de Messias. Hij is de enige die vrede in je hart en genade kan schenken.
Mijn koers is Hem volgen en Zijn Woord als enige waarheid aannemen.
In die koers passen wat mij betreft geen andere Meesters of een Buddha, want die schenken geen verlossing. Dat kan er maar Eén.
Het gaat trouwens niet om mijn ik, maar om Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 14:20
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
 
MARIAN519 schreef:
Nog even een aanvulling..

dit komt ook uit jouw link..

http://yoga.lovetoknow.com/Namaste

Het is allemaal erg zweverig en komt op mij over als New Age.
Ook mede door allerlei Yoga..terminologie/gedachten..

Behoorlijk gevaarlijk vind ik..

Dat ben ik helemaal met je eens Marian.
Buiten het feit dat het gevaarlijk is, las ik ook in the youtube-link dat Jezus aan Buddha en andere Meesters gelijk gesteld wordt.
Hoe fout kan iets zijn. Een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:47
BerichtOnderwerp: De hel
 
JOLAN931 schreef:
Ooit hoorde ik een verklaring hierover, waarin aangegeven werd dat Jezus misschien niet lichamelijk in de hel is geweest, maar in de hof van Getsemane, de helse angsten heeft doorstaan.

Met bovenstaande tekst ben ik het gedeeltelijk niet eens. God had Jezus inderdaad verlaten aan het kruis toen Hij de woorden sprak...Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Maar op het moment dat Jezus stierf zei Hij: Vader, ik Uwe handen beveel ik mijn geest. Die vreselijke verlating was dus voorbij voordat Jezus stierf, anders had Jezus God niet aangesproken als Mijn Vader.

Dat denk ik dus ook. Want anders had Jezus toch nooit tegen de misdadiger die naast Hem hing kunnen zeggen, "Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: De hel
 
HERMAN388 schreef:
Waarom zeggen die arkbouwers dat Noach niet wijs was omdat de ark op de grond bouwde?
Noach heeft hen toch gewaarschuwd om tot God bekeren en toch zijn verdronken en voor eeuwig te laat.
Dit beeld is ook voor nu en voor straks.
De laatste trap van Christus' verhoging moet nog vervuld worden en dat is Zijn wederkomst.
Onder de prediking wordt telkens gezegd dat we moeten bekeerd en behouden worden.
Er zijn 2 soorten volken op de wereld en ook in de kerk.
Op de 12 artikelen van geloofbelijdenis wordt op de zondagnamiddag voorgelezen dat Jezus neergedaald ter helle en den derde dag weder opgestaan.
De hel bestaat toch wel. De Bijbel is toch de waarheid omdat wij geloven.

Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik kan toch echt nergens in de Bijbel vinden dat Jezus nedergedaald is ter helle.
Wel dat Jezus tot één van de misdadigers zei die naast Hem hing "Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:24
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien met de auto gebracht???

Met privé chauffeur? Best handig altijd zo'n BOB bijdehand.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 07:54
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
MARK811 schreef:
van kaft tot kaft. Dat klinkt als gereformeerde gemeente.
Daar wordt ook de Heidelbergse Catechismus gebruikt.

De Heidelberger Catechismus is op verzoek van keurvorst Frederik III van de Palts geschreven door Caspar Olevianus en Zacharias Ursinus. Aanleiding was de onduidelijkheid over de aard en de positie van het avondmaal. Frederik gaf de opdracht aan Zacharias Ursinus, hoogleraar dogmatiek aan de Heidelbergse universiteit.

Wordt dit ook gezien als Gods woord en is dus absoluut waar?
(gewoon een vraag, ik weet niet hoe de gereformeerde gemeente hier tegen aan kijkt)

Hé Mark, als je goed leest wat ik geschreven heb dan zul je zien dat er staat dat ik de BIJBEL geloof van kaft tot kaft.
Ik heb niets geschreven over een Catechismus of iets dergelijks of dat ik die zie als Gods woord of op gelijk niveau met de Bijbel zet.
Alleen de Bijbel beschouw ik als absoluut waar!! Van Genesis tot Openbaring = van kaft tot kaft....


Laatst aangepast door
KATHY142
op zondag 10 juli 2011, 07:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
HENKWAL969 schreef:
Duidelijker kan haast niet.

Je moet wel heel veel fantasie hebben om daar wat anders van te maken.

Ook mijn idee, behalve als je "wat" moeite hebt met de almacht van God.
Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft.
Is dat geloven en vertrouwen ook niet hetgeen waar het om draait in het geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 11:50
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
 
ANITA695 schreef:
MAG IK NU VRAGEN OM TE STOPPEN MET VRAGEN IK ZAL PROBEREN T UIT TE LEGGEN
JA IK BEN BANG VOOR AFWIJZING EN T GEBEURD
JA IK WAS BANG MIJN GEZIN KWIJT TE RAKEN EN T GEBEURD
JA IK WAS ALS DE DOOD DAT MIJN RELATIE STUK ZOU GAAN EN T IS GEBEURD
EN JA IK HEB HULP NODIG EN DIE KRIJG IK OOK WACHT OP EEN TELEFOONTJE
MAAR HEB AL HEEL VAAK DE BOODSCHAP TE HOREN GEKREGEN NIETS MIS MET JOU JE SNAPT T ALLEMAAL WEL GOED EN DAN ZEGT DE PSYCHIATER JE HOEFT NIET MEER TE KOMEN
iK SNAP ALLES WEL MAAR IK KAN T BIJ NIEMAND GOED DOEN DAT IS GEEN GEVOEL DAT IS VOOR MIJ WERKELIJKHEID
IK VERLIES ALLEEN MAAR
EN DAN VRAAG IK GOD OP MIJN KNIEEN DOOR BIDDEN SMEKEN EN SCHREEUWEND HART WAT MOET IK DOEN
IK KREEG GISTEREN DE TEKST 1 SAMUEL TE LEZEN EN DAN ZIE IK DAT GOD T GEEFT DAAR HEB IK WEL VERTROUWEN IN
MAAR IK LEEF OOK HIER EN IK ZOU OOK GRAAG VRIENDEN HEBBEN MAAR T GAAT NIET EN JA DE WERELD DOET ME ZEER OOK AL BEDOELEN ZE T GOED
T FIJT DAT IK NIET REAGEER IS DAT IK NU EERST WIL NADENKEN VOOR IK IETS ZEG IK WIL ANDEREN NIET PIJN DOEN MAAR ZO GRAAG BEGRIP NIET MEER NIET MINDER EN JA IK HEB T OP DE VERKEERDE MANIER OPGEVAT OPGEPAKT EN DAT SPIJT ME TEN DIEPSTE EN VOOR JOU BEDOEL IK ANNETTE EN PIETER
T SPIJT ME ECHT WAT IK HIER TEWEEG HEB GEBRACHT T WAS NIET DE BEDOELING ZO IK HOOP DAT JULLIE VERGEVEN KUNNEN IPV STEEDS MAAR TE ZEGGEN HOE EN WAT ENDAT WE DIT NU KUNNNEN SLUITEN
IK VOEL ME VANDAAG EEN GEZEGEND MENS GOD HEEFT ME DE RUST GEGEVEN DIE IK NODIG HAD
EN NOG EVEN TER ATTENTIE IK HEB BORDELINE DAT WIL NIET ZEGGEN DAT IK GEK BEN IK HEB EEN PROBLEEM MET JUIST MENSEN
EN IK HOOP VAN CHRISTENEN BEGRIP VOOR MIJN PROBLEEM ALS DAT KAN
IK BEN OPZOEK EN GOD LAAT ME HIERDOOR ZIEN WIE IK BEN DAT IS GOED VOOR MIJ T COMENTAAR ALLES HEB IK TOT NU TOE GELEZEN
EN IK HAAL ER WEL UIT WAT ER VOOR ME IN ZIT WAAR IK IETS AAN HEB EN IK WIL DE MENSEN DIE T GOED BEDOELEN DANKEN VOOR HUN BIJDRAGE
iK STOP MET VRAGEN BEANTWOORDEN
WENS IEDEREEN GODS ZEGEN VOOR DE TOEKOMST VEEL LIEFDE VOORSPOED EN GELUK

LIEVE GROET ANITA

Het is mij duidelijk Anita en ik begrijp het ook wel. Je hebt het niet makkelijk. Daarom wil ik je veel sterkte toewensen en ik hoop dat je de hulp en de steun krijgt die je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: Een relatie met God
 
ELLEN203 schreef:
Stel je hebt een vriend of vriendin, je houdt van hem/haar maar je stuurt bijna nooit een mail of berichtje. Antwoord en leest nooit op zijn/haar berichten. Gaat niet naar/hem of haar toe. Oke je belt of skypet af en toe dat je van hem/haar houdt. Op deze manier van onderhouden bloed de relatie dood. Waarom? Je weet eigenlijk niets van hem of haar. Je gelooft dat ze je vriend(in) is maar eigenlijk weet je helemaal niets van hem of haar alleen dat hij/ze je leuk vindt. Je weet zijn of haar achtergrond niet. Je komt ongeïnteresseerd over, je geeft niet de indruk dat je van hem/haar houdt en niets van hem/haar hoeft te weten. De mooie dingen die diegene mee maakt maar ook de meest moeilijke dingen. Je vertelt zelfs niet aan de vrienden hoe geweldig hij/ze is

De kerk, het gebed en de Bijbel zijn goede onderhoudsmiddelen voor een relatie met God. Je verdiept je in wat Jezus werkelijk doet. Je leest uit de bijbel om over hem te leren. Zijn achtergrond, wat zijn bedoeling is. Het lijden en het sterven van Jezus maar ook dat hij weer opstaat en wat de bedoeling daarvan is maar ook over de wonderen die Hij doet. Samen met andere Christenen vereer je God door naar de kerk te gaan en over Hem te praten. Je zoekt God als het ware op. Je houdt van Hem. Daarom zoek je allerlei manieren om van Hem te weten te komen. Aan je omgeving vertel je hoe geweldig Hij is en wat Hij allemaal voor je heeft gedaan. Je onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed, het lezen uit de bijbel en naar de kerk gaan. Doe je dat alles steeds minder. Dan zul je zien dat de relatie verwaterd. Je gelooft het dan wel maar je bent dan totaal niet geïnteresseerd.

Lees uit de bijbel. Dat is het woord van God. Ga naar de kerk en leer gezamenlijk over Hem. Onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed. Dat onderhoudt en versterkt de relatie.

Inderdaad helemaal waar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 17:02
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
 
ANITA695 schreef:
Jij mag wel stoppen met reageren hoor je gaat maar door ik praat niets goed ik ben die ik ben met mijn denken en accepteer eens dat ik niet alles goed kan doen ik bedoel t anders allemaal maar laat maar ik leef mijn leven wel alleen zonder mensen en kinderen dat is beter

Gelukkig denkt mijn Vader hier anders over ik ben geliefd bij hem en hoef de goedkeuring niet van jou

Hij heeft me gemaakt

Als ik jouw reakties lees komen bij mij toch vragen Anita.
Waarom ga je een discussie op het forum aan als je weet dat er reakties komen die je misschien niet bevallen?
En waarom ga je er vanuit dat iemand jou niet accepteerd als diegene een andere mening heeft?
Iedereen is toch anders en reageert op zijn of haar manier.
Het lijkt wel of iedereen steeds jou moet accepteren, wat je ook schrijft, want dat zeg je steeds als een reaktie jou niet bevalt.
Terwijl ik sterk de indruk krijg dat jij de ander zijn/haar mening helemaal niet accepteerd.

En om in jouw woorden te blijven, wij zijn allemaal door Hem gemaakt.....precies zoals we zijn....probeer dat eens te begrijpen en te accepteren....dat maakt het leven en de discussies hier op het forum een stuk aangenamer.


Laatst aangepast door
KATHY142
op woensdag 6 juli 2011, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: Verpleegkundige
 
Leuk stuk Mario......ik ga het op mijn werk in het kantoor ophangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 17:47
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
VISSER278 schreef:
Maar willen we de wonderen wel zien?!. Is het al niet een wonder dat we iedere dag hier nog op aarde mogen zijn ? Terwijl we zelf iedere dag zonden met zonden vermenigvuldigen , schuld met schuld vermeerderen.
Is het niet een wonder dat nu , na zo'n lange periode van droogte de regen weer mag vallen ? De gewassen die nu weer mogen en kunnen groeien.... dat we dagelijks te eten hebben? . Is het niet een wonder dat we een dak boven ons hoofd hebben. Hoevelen zijn er niet die dat niet hebben.
Sja....is het niet zo dat we het allemaal een beetje normaal zijn gaan vinden?

Je hebt gelijk Visser, willen we de wonderen hoe klein dan ook nog wel zien.
Alles wat we hebben en krijgen is toch al een wonder op zich en door God gegeven.
Ik ben dankbaar als ik weer gezond op mag staan en de dag weer veilig, gezond en goed ben doorgekomen. Dat alles is toch geen vanzelfsprekendheid.
Van wat voor ziekte je ook geneest, al zou het maar een "simpele" griep zijn, een genezing wordt door God gegeven. Tenminste als het wordt gegeven, want volgens mij is het altijd nog "Zijn wil geschiede".
Ja, er gebeuren gelukkig nog steeds wonderen, maar niet iedereen wordt genezen en weer gezond, hoe hard en hoeveel er soms ook gebeden wordt.
Jammer genoeg zegt men dan soms, "O, er zal wel niet goed gebeden zijn of "hun geloof en vertrouwen is niet groot genoeg".
Maar er wordt dan vergeten dat God misschien een ander plan heeft en dat de mens bij God niets af kan dwingen.
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar dat is één van de redenen waarom ik niets heb met die massale "genezingsdiensten" zoals het filmpje laat zien en aan de kaak stelt.
Maar is het niet veel belangrijker dat het geestelijk leven van een mens gezond is en dat je weet dat je behouden bent door je geloof.
Dat je vertrouwt op God dat Hij het beste met je voor heeft, ook al kan je niet meer beter worden.
Ik geloof dat ook dat "wij" de kennis van God hebben gekregen t.a.v. de medische wetenschap en ook daarvoor mogen wij dankbaar zijn. Ja, er wordt soms in doorgeschoten en flinke fouten gemaakt, maar er zijn meer dingen waar de "mens" niet zo goed mee omgaat.
Ik stel mijn vertrouwen op God en het gebed. Daarnaast ga ik ook naar een dokter, als echt het nodig is.


Laatst aangepast door
KATHY142
op donderdag 23 juni 2011, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 16:28
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Danielle,

Heb maar twee minuten gekeken.

Was niet zo geinspireerd door deze uitvoerders van deze dienst.

De kracht van Jezus is enorm maar lui die mijn woord prediken uit eigen belang daar kan ik niks mee.

Die misleiden mijn trouwe christenen alleen maar, jammer dat ze soms te volgzaam zijn mijn trouwelingen.

Alleen die stem van die man irriteerde mij al, zo vals.

Daar kan ik niet naar luisteren.

Jezus spreek veel zachter en voller en toegewijdt, aan jou.

Amen

Dat dit soort zaken aan de kaak gesteld worden is mijns inziens niet verkeerd.
Heel veel mensen zijn en worden nog steeds misleid door mensen die Zijn Woord misbruiken. Daarnaast komen ze er vaak bankroet en niet beter vandaan. Dat vind ik in en in triest.
Ik geloof zeker dat God nog steeds mensen geneest en dat gebed enorm veel vermag en dat mensen door gebed genezen. Maar ik geloof ook dat God maatwerk levert en geen massaproduktie in genezingen zoals wat hier aan de kaak gesteld word.

Wat mij ook opviel is dat je het hebt over mijn Woord en mijn trouwelingen e.d. Hoe bedoel je dat??
Moet dat niet Zijn Woord e.d. zijn??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142 (59)





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 17:16
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap
 
DAVID923 schreef:
Hallo mensen,

Mijn lidmaatschap loopt af over een paar dagen en ga niet verlengen.
omdat ik actief ben geweest op het forum, wil ik mensen de gelegenheid geven me een prive bericht te sturen als ze nog iets willen weten of vragen.

groetjes.

Jammer David dat je het forum gaat verlaten. Ik zal je bijdrage op het forum missen. De inhoud van wat je schreef, je recht door zee zijn en je eerlijkheid.
Ik hoop dat het je goed zal gaan en wens je het allerbeste toe.


Laatst aangepast door
KATHY142
op vrijdag 17 juni 2011, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KATHY142
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3