ChristianMatch
 


Forum

Ramp
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 11:52
 
Beetje vreemd is het wel.

Je hoort in het nieuws vrijwel niets hiervan, en dan, zomaar van de een op de andere dag is er de grootste hongersnood sinds 60 jaar aan de gang.

Als het werkelijk zo was, had het dan niet al veel langer en indringender in het nieuws geweest? In de jaren 80-90 zat ik op de lagere school. Toen waren de hongersnoden wereld nieuws, werden er overal acties gehouden en kreeg je foto's te zien van uitgemergelde kinderen etc.
Nu hoor of zie je niets voor die tijd en spontaan is het veel erger als toen.
Vreemd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:04
 
JOLAN931 schreef:
Beetje vreemd is het wel.

Je hoort in het nieuws vrijwel niets hiervan, en dan, zomaar van de een op de andere dag is er de grootste hongersnood sinds 60 jaar aan de gang.

Als het werkelijk zo was, had het dan niet al veel langer en indringender in het nieuws geweest? In de jaren 80-90 zat ik op de lagere school. Toen waren de hongersnoden wereld nieuws, werden er overal acties gehouden en kreeg je foto's te zien van uitgemergelde kinderen etc.
Nu hoor of zie je niets voor die tijd en spontaan is het veel erger als toen.
Vreemd!
Nog vreemder is, dat het net zo snel uit het nieuws verdwijnt. Vandaag niks meer er over gehoord. Is de hongersnood afgelopen?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 13 juli 2011, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:41
 
Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:56
 
JOLAN931 schreef:
Beetje vreemd is het wel.

Je hoort in het nieuws vrijwel niets hiervan, en dan, zomaar van de een op de andere dag is er de grootste hongersnood sinds 60 jaar aan de gang.

Als het werkelijk zo was, had het dan niet al veel langer en indringender in het nieuws geweest? In de jaren 80-90 zat ik op de lagere school. Toen waren de hongersnoden wereld nieuws, werden er overal acties gehouden en kreeg je foto's te zien van uitgemergelde kinderen etc.
Nu hoor of zie je niets voor die tijd en spontaan is het veel erger als toen.
Vreemd!

Hoe erg die hongersnood op dit moment is weet ik natuurlijk ook niet. Maar het is wel duidelijk dat de media nooit een opjectief beeld geven. Ze brengen nieuws dat mensen aanspreekt.

Als er bijvoorbeeld tussen israel en de palestijnen iets gebeurd wordt het overal uitgezonden, ookal gaat het over 1 dode. In Afrika moeten er minstens 1000 doden vallen voordat er een TV camera langskomt.

Of pas zijn er in China 500000 geevacueerd vanwege hoog water ofzo. Dat heeft bij ons de kantlijn van het nieuws gehaald. Toen bij ons de Betuwe bijna volliep hebben we wekenlang over niets anders gepraat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:57
 
verwijderd, verkeerd gelezen...

Laatst aangepast door
ERIC483
op woensdag 13 juli 2011, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Nog vreemder is, dat het net zo snel uit het nieuws verdwijnt. Vandaag niks meer er over gehoord. Is de hongersnood afgelopen?

Dat komt omdat wij het belangrijker vinden of Johny=Bikkel wel of niet z'n toeretappe heeft uitgereden, dan of er weer een paar mensen overleden zijn door te weinig eten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIMPERNEL883





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:11
 
hey pieter
pas maar maar op wat je zegt over konijntjes, daar is iemand voor gebanned die je ook kent, dus pas maar op , straks ga jij ook.
groet pimp.

quote=PIETER649]Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:22
 
PIMPERNEL883 schreef:
hey pieter
pas maar maar op wat je zegt over konijntjes, daar is iemand voor gebanned die je ook kent, dus pas maar op , straks ga jij ook.
groet pimp.


Ik denk dat de strekking van mijn verhaal iets anders is, mn waarde pimp




quote=PIETER649]Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.
[/quote]

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 22:58
 
MARISKA601 schreef:
Wat is erop tegen om een spaarpot te hebben?
Des te meer ze sparen dmv beleggen hebben ze minder subsidie nodig.

Wat weet jij van het saldo wat op rekening 555 staat?

Heb jij hun jaarverslag in bezit?

Hallo Mariska.
Ik had laatst een mail gekregen waar in stond dat de directeur van het rode kruis een inkomen heeft van 4 ton dus hebben ze genoeg geld volgens mij anders kan je dit niet betalen.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 23:00
 
Meneer van de Rode kruis, stort dit geld naar giro 555
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEHOLI202





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 23:26
 
PIETER649 schreef:
Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.

Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!!
Wie ontzegt hen al die voorrechten die wij hier in het rijke westen al tientallen jaren gebruiken en meestal misbruiken?
Overgewicht is volksziekte nr 1 aan het worden. Eerst in de VS en nu ook in Europa.
Dus moeten we proberen hen te helpen hun land zo goed mogelijk in te richten zodat ze hun bevolking te eten kunnen geven in plaats van hen geboortebeperking op te leggen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARK811





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 01:30
 
Als jullie geld willen geven aan een goed doel, dan heb ik nog een tante in de aanbieding!

Ze is bezig met haar laatste jaar als zendelinge en is bezig een ziekenhuis te bouwen in Benin. Er is nog geld nodig voor de afwerking van de laatste ruimte's.
Het ziekenhuis is vooral bedoeld voor de bevalling van zwanger vrouwen en het verzorgen van botbreuken die door het chaotische verkeer ontstaan.

Het meisje op de foto is mijn pleegnichtje Tryphene Lachende smiley

http://www.camazending.nl/benin/60/47-heutink

Alvast bedankt!

Groeten
Mark
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:30
 
GEHOLI202 schreef:
Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!!
Wie ontzegt hen al die voorrechten die wij hier in het rijke westen al tientallen jaren gebruiken en meestal misbruiken?
Overgewicht is volksziekte nr 1 aan het worden. Eerst in de VS en nu ook in Europa.
Dus moeten we proberen hen te helpen hun land zo goed mogelijk in te richten zodat ze hun bevolking te eten kunnen geven in plaats van hen geboortebeperking op te leggen!
Wat is dit weer een idealistische voorstelling van zaken zeg. Die mensen zijn niet arm omdat ze geen geld hebben. Ze zijn ook niet arm omdat ze niks kunnen verbouwen. Ze zijn arm omdat hun eigen overheid te corrupt is om de subsidies naar ze toe te sluizen.
Mugabe, de leider van Zimbabwe is één van de rijkste mensen in Afrika......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:30
 
MARK811 schreef:
Als jullie geld willen geven aan een goed doel, dan heb ik nog een tante in de aanbieding!

Ze is bezig met haar laatste jaar als zendelinge en is bezig een ziekenhuis te bouwen in Benin. Er is nog geld nodig voor de afwerking van de laatste ruimte's.
Het ziekenhuis is vooral bedoeld voor de bevalling van zwanger vrouwen en het verzorgen van botbreuken die door het chaotische verkeer ontstaan.

Het meisje op de foto is mijn pleegnichtje Tryphene Lachende smiley

http://www.camazending.nl/benin/60/47-heutink

Alvast bedankt!

Groeten
Mark
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:30
 
MARK811 schreef:
Als jullie geld willen geven aan een goed doel, dan heb ik nog een tante in de aanbieding!

Ze is bezig met haar laatste jaar als zendelinge en is bezig een ziekenhuis te bouwen in Benin. Er is nog geld nodig voor de afwerking van de laatste ruimte's.
Het ziekenhuis is vooral bedoeld voor de bevalling van zwanger vrouwen en het verzorgen van botbreuken die door het chaotische verkeer ontstaan.

Het meisje op de foto is mijn pleegnichtje Tryphene Lachende smiley

http://www.camazending.nl/benin/60/47-heutink

Alvast bedankt!

Groeten
Mark
Dit is niet de bedoeling, Mark.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 13:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is niet de bedoeling, Mark.

Ja, in de strekking van dit topic vind ik dit zeker wel kunnen!!
Het is juist heel mooi dat er nog mensen zijn die zich op deze manier inzetten. En als je naar zoiets geld overmaakt dan weet je tenminste (vrijwel) zeker dat je geld goed terecht komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 13:06
 
geweldig toch, chatuliem, dat er een manier is om het geld toch bij de hulpbehoevenden aan te laten komen?
ben je alle corrupte toestanden ineens voorbij!
alle dingen die jij noemde, als ballast om te geven, zijn plotsklaps verdwenen;
dus ik zou zeggen; een prima rekeningnummer om hulp te kunnen bieden!

wellicht kan het ziekenhuis dan toch nog afgebouwd worden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 15:02
 
Leuk allerlei oplossingen bedenken, maar ondertussen gaan er wel mensen dood.

De verwachting is dat in Oktober, doordat er nu al te weinig water is, het helemaal uit de hand zal lopen ...

Dat we de beelden van een xx aantal jaar geleden gaan vergelijken met het heden is prima ... hieronder een foto van nu ...



Uploaded with ImageShack.us


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 14 juli 2011, 15:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 18:17
 
GEHOLI202 schreef:
Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!!
Wie ontzegt hen al die voorrechten die wij hier in het rijke westen al tientallen jaren gebruiken en meestal misbruiken?
Overgewicht is volksziekte nr 1 aan het worden. Eerst in de VS en nu ook in Europa.
Dus moeten we proberen hen te helpen hun land zo goed mogelijk in te richten zodat ze hun bevolking te eten kunnen geven in plaats van hen geboortebeperking op te leggen!



Ik stel inderdaad iets vast aan de hand van economische wetten.
dat klinkt inderdaad wat hard en kil, maar het is wel realiteit.
Dat er in het westen overgewicht is, is ook niet goed, ik ondervind het aan den lijve... Verlegen lachende smiley , maar hieruit blijkt dat ieder gebied haar eigen problemen heeft die ze zelf mogen oplossen.

En sorry, ik geloof niet dat giro 555 het antwoord is voor afrika.
zeker niet voor hulp die het probleem vergroot.
Het systeem van microfinanciering daarentegen heeft meer zin.
Wat ik zou aanbevelen is een premie op sterilisatie, maar dan ben ik vast geen goed christen?!

Trouwens, hier in het westen zijn we er ook nog niet hoor.
nederland bijvoorbeeld heeft 2x zoveel inwoners als goed voor het land is.

Maar de natuur regelt het zelf wel, dat gebeurt in afrika regelmatig en ook het westen krijgt nog wel n keer een spaanse griep of de pest om het bevolkingsniveau naar een gezond peil te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 20:09
 
Heb al een tientje gegeven, dus wie volgd. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..

Beste mensen,

Als ik hier even een lans over mag breken... Vreemd of niet... Wij als Cristenen mogen volgens mij toch niet achterblijven om deze verschrikkelijke nood ook maar enigszins te ledigen!
Daartoe staat er op de site van ZOA een formulier om online te doneren. Kom, fluitje van een cent! Vanuit je luie stoel de nood daar helpen verlichten! Waar hebben we het over!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:55
 
CROSSROAD317 schreef:
Leuk allerlei oplossingen bedenken, maar ondertussen gaan er wel mensen dood.

De verwachting is dat in Oktober, doordat er nu al te weinig water is, het helemaal uit de hand zal lopen ...

Dat we de beelden van een xx aantal jaar geleden gaan vergelijken met het heden is prima ... hieronder een foto van nu ...

[SCHOKKENDE FOTO]

Ok, zo'n schokkende foto hoeft nou ook weer niet... En in oktober pas uit de hand gelopen...? Dat is het nu al!


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juli 2011, 02:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 02:00
 
PIETER649 schreef:
Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.

Hallo hee, dit is echt een soort van niet meer grappig. Zo ga je niet met dit soort dingen om vriend! Waar zit je gevoel... En trouwens... Een "Christen" die het over geboortebeperking heeft...? Schaam je diep!


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juli 2011, 02:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 02:07
 
GEHOLI202 schreef:
Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!!

Ja, juist! Helemaal mee eens!


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juli 2011, 02:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 02:15
 
HERMAN388 schreef:
Meneer van de Rode kruis, stort dit geld naar giro 555

Uiteraard! Meneer is Christen en stort toch maar voor het gemak op 555... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 02:16
 
MARIO216 schreef:
Heb al een tientje gegeven, dus wie volgd. Smiley die vol vragen zit

Heel goed: goed voorbeeld doet goed volgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 02:20
 
PIETER649 schreef:
Ik stel inderdaad iets vast aan de hand van economische wetten.
dat klinkt inderdaad wat hard en kil, maar het is wel realiteit.
Dat er in het westen overgewicht is, is ook niet goed, ik ondervind het aan den lijve... Verlegen lachende smiley , maar hieruit blijkt dat ieder gebied haar eigen problemen heeft die ze zelf mogen oplossen.

En sorry, ik geloof niet dat giro 555 het antwoord is voor afrika.
zeker niet voor hulp die het probleem vergroot.
Het systeem van microfinanciering daarentegen heeft meer zin.
Wat ik zou aanbevelen is een premie op sterilisatie, maar dan ben ik vast geen goed christen?!

Trouwens, hier in het westen zijn we er ook nog niet hoor.
nederland bijvoorbeeld heeft 2x zoveel inwoners als goed voor het land is.

Maar de natuur regelt het zelf wel, dat gebeurt in afrika regelmatig en ook het westen krijgt nog wel n keer een spaanse griep of de pest om het bevolkingsniveau naar een gezond peil te krijgen.

Zo, weet je hoe hard... Kinderen op schoot en dan over sterilisatie praten als Christen... Snap je het eigenlijk nog wel...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 09:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Nog vreemder is, dat het net zo snel uit het nieuws verdwijnt. Vandaag niks meer er over gehoord. Is de hongersnood afgelopen?

Je ligt achter chat: t is de laatste dagen regelmatig in het nieuws, dus nee die hongersnood is niet afgelopen. En ja, ik heb ook moeite met het feit dat erg veel geld wat aan hulporganisaties wordt gegeven bij die organisaties zelf terecht komt in plaats van bij het goede doel waaraan gegeven wordt. Maar betekent dit dat we dan met zijn allen maar helemaal niets moeten gaan doen? Gewoon rustig op de bank blijven zitten, want ach die beelden gaan immers net zo snel weer voorbij als reclame en dan kunnen we weer lekker verder kijken naar iets anders? Of gewoon dat stukje in de krant maar even overslaan en verder lezen in artikelen die ons meer boeien? Weet je, toen mijn kinderen heel klein waren dachten ze ook dat wij hen niet konden zien als zij hun ogen dicht knepen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 10:11
 
Onlangs heb ik contact gezocht met de ZOA met de vraag of zij in de bewuste gebieden aanwezig zijn. Vanmorgen kreeg ik daarop een antwoord en dit is wat zij mij schreven:

"Alleen al in de opvangkampen rond Dolo Ado in het zuiden van Ethiopië - waar ZOA een kantoor heeft - zijn vorige week meer dan 110.000 Somalische vluchtelingen aangkomen. De kampen zijn overbevolkt en nog dagelijks komen tussen de 1.600 en 2.000 vluchtelingen aan. Velen hebben dagen of zelfs weken moeten lopen om deze plek te bereiken. In wanhoop zijn ze de loodzware tocht begonnen om de honger en het geweld in hun thuisland te ontvluchten. Ondervoed, uitgedroogd en uitgeput komen de mensen aan. In de kampen is dringend humanitaire hulp nodig, zoals voedsel, water, onderdak en medicijnen. ZOA is aanwezig in dit gebied en mobiliseert op dit moment extra mankracht en middelen om hulp te bieden.



ZOA is samen met Woord en Daad, Red een Kind en Dorcas een noodhulpactie gestart. Uw gift is van harte welkom op ons gironummer 550. Graag o.v.v. 'droogte Afrika".

Tot zover hun antwoord aan mij. Voor mij is dit voldoende om mijn scepsis om te zetten in hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 10:22
 
MARIA576 schreef:
Onlangs heb ik contact gezocht met de ZOA met de vraag of zij in de bewuste gebieden aanwezig zijn. Vanmorgen kreeg ik daarop een antwoord en dit is wat zij mij schreven:

"Alleen al in de opvangkampen rond Dolo Ado in het zuiden van Ethiopië - waar ZOA een kantoor heeft - zijn vorige week meer dan 110.000 Somalische vluchtelingen aangkomen. De kampen zijn overbevolkt en nog dagelijks komen tussen de 1.600 en 2.000 vluchtelingen aan. Velen hebben dagen of zelfs weken moeten lopen om deze plek te bereiken. In wanhoop zijn ze de loodzware tocht begonnen om de honger en het geweld in hun thuisland te ontvluchten. Ondervoed, uitgedroogd en uitgeput komen de mensen aan. In de kampen is dringend humanitaire hulp nodig, zoals voedsel, water, onderdak en medicijnen. ZOA is aanwezig in dit gebied en mobiliseert op dit moment extra mankracht en middelen om hulp te bieden.



ZOA is samen met Woord en Daad, Red een Kind en Dorcas een noodhulpactie gestart. Uw gift is van harte welkom op ons gironummer 550. Graag o.v.v. 'droogte Afrika".

Tot zover hun antwoord aan mij. Voor mij is dit voldoende om mijn scepsis om te zetten in hulp.

Mooi Maria en zeer duidelijk!!
De situatie daar is zeer schrijnend, en ook ik geef liever aan een schristelijke instelling daar heb ik echt meer vertrouwen in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4