ChristianMatch
 


Forum

Ramp
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:11
 
Ja, als er mensen (blanken) sterven aan de EHEC bacterie staat heel Europa op de kop, de WHO geeft waarschuwingen af, dat en dat niet eten enz.. Toen er nog maar een paar mensen mee besmet waren, was de WHO er als de kippen bij!!
In de tijd van de H1N1 virus moest er zelfs massaal gevaccineerd worden....op last van de WHO!!!!
het is zeer onwaarschijnlijk, dat de WHO deze ramp, en de omvang ervan, niet aan heeft zien komen. In mijn ogen zijn díe grote organisaties aan het meten met twee maten...en dát is m.i. onacceptabel.....

...en nu... opeens.....álarm!.....ja, ze kunnen het natuurlijk ook niet maken om helemaal niets te doen....maar nu is alle hulp een druppel op de gloeiende plaat.....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 22 juli 2011, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:39
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kan me echt boos maken op sommige van bovenstaande reacties ... Woedende smiley

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat sommige mensen de ernst van de situatie in "de hoorn van Afrika" bestempelen als een fabeltje ... en dat alleen om mensen geld af te troggelen ...

Zijn de beelden op het journaal, de filmpjes op o.a. youtube dan allemaal nep, in elkaar geflanst om ons een rad voor ogen te draaien ... zou giro 555 dat soms sponsoren ??

De beste stuurlui staan aan wal, we adviseren maar wat raak ... verstrek de pil of deel condooms uit ... alsof ze dat kunnen eten ...
Zet de regering onder druk ... net zoals wij doen met Griekenland, Ierland, Spanje en misschien straks Italië ... Als Afrika nou deel zou uitmaken van de EU ...
Kom eens met een oplossing voor NU en voor de lange termijn ... Commentaar leveren en de ramp afdoen als onzin, is in mijn ogen, "oogkleppen" op hebben.

Komt het opeens uit de lucht vallen ... Nee, kwam er maar iets uit de lucht vallen ... regen bijvoorbeeld ... of een geldwaterkraan ... of voedsel uit de hemel ... maar nee, we delen liever condooms uit en geven goede voorlichting ... het liefst met een dikke vette hamburger, en een beker Cola, in de hand ... Gefrustreerde smiley --

beelden zeggen vaak meer dan woorden, als we het WILLEN zien

http://www.youtube.com/watch?v=m-zNCtwE_nw&feature=player_embedded#at=35

http://www.youtube.com/watch?v=U8YoCdMpMUU&feature=related

En als je niet aan de grote hulporganisaties wilt geven, kijk eens om je heen, er zijn genoeg andere (christelijke) organisaties waaraan je wel geld kunt geven, waarvan je weet dat er niets aan de "strijkstok" van de directeur en medewerkers blijft hangen ... (want dat is toch waar het om te doen was ... geldklopperij ??)



Ik ben al jaren donateur van het Rode Kruis en AZG.



Ik las vandaag op internet dat Somalie ontkend dat daar hongersnood is...
De VN krijgt in sommige gebieden zelfs geen toegang.

Waarom vlucht de bevolking dan?
Ja, Somalie is een land met een regering die nergens wat aan doet.

De bevolking vlucht daar weg om verschillende redenen.
De kampen in Kenia kan de vluchtelingen stroom niet aan.
Kenia die zelf amper hun eigen bevolking kan voeden, die zijn afhankelijk van
de organisaties die hulp bieden.
Ze werken daar al jaren.

Hoe komt het dat er zo weinig vooruitgang te zien is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 15:41
 
Ik vind het heel erg dat de europese unie meer doet voor griekenland dan voor
het rampgebied in afrika....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 18:42
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind het heel erg dat de europese unie meer doet voor griekenland dan voor
het rampgebied in afrika....

Begrijp je reactie Mariska, alleen is dit kort door de bocht.
Allebei verdienen ze de aandacht en we weten als Griekenland en misschien meerdere landen binnen de eurozone failliet gaan is dat heel ernstig voor de totale Unie, de Euro, enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 21:29
 
LEONARD480 schreef:
Begrijp je reactie Mariska, alleen is dit kort door de bocht.
Allebei verdienen ze de aandacht en we weten als Griekenland en misschien meerdere landen binnen de eurozone failliet gaan is dat heel ernstig voor de totale Unie, de Euro, enz.


Of dit kort door de bocht is durf ik niet te zeggen.
Als ik in de krant dus lees dat de europese unie maar liefst 109 miljard gaat pompen, alleen in Griekenland, nou......
Banken en andere finansiële instellingen zoals pensioenfondsen en verzekeraars gaan daaraan 37 miljard meebetalen.

En waar komen die miljarden vandaan?????????
Denk dat iedereen het antwoord wel weet.

En wat is dan die 5 miljoen die nu binnen is voor Afrika.
Toch niks zeker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 21:38
 
LEONARD480 schreef:
Begrijp je reactie Mariska, alleen is dit kort door de bocht.
Allebei verdienen ze de aandacht en we weten als Griekenland en misschien meerdere landen binnen de eurozone failliet gaan is dat heel ernstig voor de totale Unie, de Euro, enz.



Kan wel zo wezen...
Maar Afrika lijd eronder...

Corrupte regeringen..
EU die Griekenland belangrijker vind dan Afrika...

Als wij het maar goed hebben?
Als wij maar bio-brandstoffen hebben voor onze heilige koeien...
ipv het als voedsel te gebruiken voor Afrika...


Dat de oogsten daar in dat hele gebied van Somalie, Ethiopie, Kenia,
komt door de droogte.. oogsten zijn mislukt...

Voedselvoorraden die opgeslagen liggen worden geplunderd , en verkocht voor wapens... om conflicten in eigen gebied op te lossen.

Afrika kan nauwelijks hun eigen producten exporteren, omdat de producten binnen de EU beschermd zijn.

Afrika word in feite arm gehouden.
Ja er word ontwikkelingshulp geboden, wat dweilen is met de kraan open.
Waterputten worden gebouwd voor drinkwater en en irrigatie...
Helaas heeft men daar ook last van koperdieven.

Heeft de kolonisatie ook niet veel rotzooi achter zich gelaten?
Landen werden zelfstandig.
Geen slavernij meer daar.
Waarom zijn er zoveel opstanden tegen de regeringen daar?
De landen helpen zich zelf zo om zeep.
De regeringen verijken zich zelf ... bevolking word armer...

Neem de diamant industrie... de handelaren die worden er rijk door...
terwijl er in die mijnen mensen zich doodwerken voor een hongerloontje...

De olie industrie.. kan ik hetzelfde van zeggen.
En de EU zegt wij gaan niet in zee met corrupte regeringen.
Maar als het op de olie aankomt dan ineens is de regering niet corrupt meer?


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 22 juli 2011, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 22:02
 
Het gaat hier om mensen, met name kinderen die doodgaan omdat er simpelweg geen eten of drinken genoeg is.
Oplossingen op de lange termijn zijn misschien vruchtbaarder, maar op dit moment sterven er mensen (met name jonge kinderen) en die hebben daar dan weinig aan.

Jammergenoeg is het ook een politiek probleem, het land zelf houdt hulp en invoer tegen en dit is natuurlijk niet bevorderlijk.
Gelukkig is er ook hulp wat wel binnenkomt, en ook al is het maar wat, de mensen zijn daar wel mee geholpen (al is het maar een beetje), het gaat hier immers over leven of dood.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 22 juli 2011, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 22:14
 
MARISKA601 schreef:
Kan wel zo wezen...
Maar Afrika lijd eronder...

Corrupte regeringen..
EU die Griekenland belangrijker vind dan Afrika...

Als wij het maar goed hebben?
Als wij maar bio-brandstoffen hebben voor onze heilige koeien...
ipv het als voedsel te gebruiken voor Afrika...


Ben het ten dele wel met je eens Mariska, maar de gedachte "het hemd is nader dan de rok" zegt in Europees verband genoeg. Als de EU landen hun bondgenoten binnen die EU laten vallen, is straks, ben ik bang, de ramp op financieel gebied, niet te overzien ... Nu kunnen de EU landen gezamelijknog iets doen om, het leed wat de ramp in Afrika te met zich meebrengt, te verlichten door voedsel en medische hulp te sturen ...

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar elke druppel is er één ...

Toch heeft Nederland een behoorlijk aandeel in de hulpverlening aan "derde" wereld landen ...

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/notas/2010/09/21/nota-2011-homogene-groep-internationale-samenwerking-hgis.html

Maar we moeten niet gaan zeggen dat, de ramp in Afrika, een fabeltje is en dat dit door hulpverleningsorganisaties gebruikt wordt als geldklopperij, om eigen portemonnee te spekken. Dan wil je niet inzien dat er een werkelijk een ramp gaande is ... En wat de oorzaak ook is, er dreigen miljoenen mensen te sterven, dat gebruik je niet als doel om mensen geld af te troggelen, zoals hier op het forum wordt gesuggereerd ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 22:24
 
CROSSROAD317 schreef:
Ben het ten dele wel met je eens Mariska, maar de gedachte "het hemd is nader dan de rok" zegt in Europees verband genoeg. Als de EU landen hun bondgenoten binnen die EU laten vallen, is straks, ben ik bang, de ramp op financieel gebied, niet te overzien ... Nu kunnen de EU landen gezamelijknog iets doen om, het leed wat de ramp in Afrika te met zich meebrengt, te verlichten door voedsel en medische hulp te sturen ...

Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar elke druppel is er één ...

Toch heeft Nederland een behoorlijk aandeel in de hulpverlening aan "derde" wereld landen ...

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/notas/2010/09/21/nota-2011-homogene-groep-internationale-samenwerking-hgis.html

Maar we moeten niet gaan zeggen dat, de ramp in Afrika, een fabeltje is en dat dit door hulpverleningsorganisaties gebruikt wordt als geldklopperij, om eigen portemonnee te spekken. Dan wil je niet inzien dat er een werkelijk een ramp gaande is ... En wat de oorzaak ook is, er dreigen miljoenen mensen te sterven, dat gebruik je niet als doel om mensen geld af te troggelen, zoals hier op het forum wordt gesuggereerd ...


Ik zie het zeker niet als een sprookje , laat staan een fabeltje.
Ik probeer duidelijk te zijn hoe ik kijk naar die situatie daar en wat een oplossing kan zijn.
Maar daar kom ik zelf niet uit.

Maar hulp is zeker nodig.
De vluchtelingen hebben in eerste instantie tenten nodig, voedsel, kleding en medicijnen.

Omdat medische hulp waar dan ook terwereld nodig is steun ik AZG.
En het Rode Kruis bied ook veelal dezelfde hulp.

Ik geef aan neutrale instanties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 23:12
 
VISSER278 schreef:
Of dit kort door de bocht is durf ik niet te zeggen.
Als ik in de krant dus lees dat de europese unie maar liefst 109 miljard gaat pompen, alleen in Griekenland, nou......
Banken en andere finansiële instellingen zoals pensioenfondsen en verzekeraars gaan daaraan 37 miljard meebetalen.

En waar komen die miljarden vandaan?????????
Denk dat iedereen het antwoord wel weet.

En wat is dan die 5 miljoen die nu binnen is voor Afrika.
Toch niks zeker?

Je kunt rustig stellen dat alles met politiek te maken heeft.
In feite Visser kunnen we hieraan niets aan doen. Regeringen aldaar zijn vaak corrupt en je kunt mij niets wijs maken dat met een goed beleid je in Afrika veel problemen kunt oplossen. Geldkraan is niet altijd de juiste manier voor de toekomst en ja even los je de ergste problemen op.
Kwestie Griekenland verbaasd mij ten zeerste dat ze feitelijk iedereen en alles hebben voorgelogen en het gekke is de rest trapte daarin.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 22 juli 2011, 23:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 23:16
 
MARISKA601 schreef:
Kan wel zo wezen...
Maar Afrika lijd eronder...

Corrupte regeringen..
EU die Griekenland belangrijker vind dan Afrika...

Als wij het maar goed hebben?
Als wij maar bio-brandstoffen hebben voor onze heilige koeien...
ipv het als voedsel te gebruiken voor Afrika...


Dat de oogsten daar in dat hele gebied van Somalie, Ethiopie, Kenia,
komt door de droogte.. oogsten zijn mislukt...

Voedselvoorraden die opgeslagen liggen worden geplunderd , en verkocht voor wapens... om conflicten in eigen gebied op te lossen.

Afrika kan nauwelijks hun eigen producten exporteren, omdat de producten binnen de EU beschermd zijn.

Afrika word in feite arm gehouden.
Ja er word ontwikkelingshulp geboden, wat dweilen is met de kraan open.
Waterputten worden gebouwd voor drinkwater en en irrigatie...
Helaas heeft men daar ook last van koperdieven.

Heeft de kolonisatie ook niet veel rotzooi achter zich gelaten?
Landen werden zelfstandig.
Geen slavernij meer daar.
Waarom zijn er zoveel opstanden tegen de regeringen daar?
De landen helpen zich zelf zo om zeep.
De regeringen verijken zich zelf ... bevolking word armer...

Neem de diamant industrie... de handelaren die worden er rijk door...
terwijl er in die mijnen mensen zich doodwerken voor een hongerloontje...

De olie industrie.. kan ik hetzelfde van zeggen.
En de EU zegt wij gaan niet in zee met corrupte regeringen.
Maar als het op de olie aankomt dan ineens is de regering niet corrupt meer?


Betwijfel je bovenstaande uitspraak, kun je dit nader toelichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 10:15
 
Afrika's armste mensen hebben geen afzetmarkten omdat de rijkeren en de stedelingen vooral veel importvoedsel eten. En dat komt weer omdat de rijke landen, met name Europa en de VS nog immer een landbouwpolitiek voeren die gericht is op het beschermen van eigen boeren, en het veroveren van markten elders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 14:43
 
MARISKA601 schreef:
Afrika's armste mensen hebben geen afzetmarkten omdat de rijkeren en de stedelingen vooral veel importvoedsel eten. En dat komt weer omdat de rijke landen, met name Europa en de VS nog immer een landbouwpolitiek voeren die gericht is op het beschermen van eigen boeren, en het veroveren van markten elders.

Begrijp je inhoudelijke reactie volkomen en er is een hoop mis gegaan in de ontwikkeling van Afrika, waar we helaas met z'n allen aan schuldig zijn.
Ooit zei wijlen Pim Fortuin dat geld niet de oplossing was om mensen daar bewust te laten worden om geld te verdienen, maar het begeleiden van mensen in Afrika een beter doel is. Mensen willen graag ondernemen en een overheid moet de mensen in staat stellen te kunnen ondernemen.
Een overheid moet zorgen dat alle voorzieningen er zo op gericht zijn dat mensen graag willen ondernemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 15:37
 
Ramp in Noorwegen.
Waarom zijn zoveel onschuldige mensen gedood?
Dat kan toch niet?

Ik leef met de Noren mee en gecondoleerd voor zoveel mensen.


Verschrikkelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 16:33
 
Hoe zou de situatie in Europa zijn als het daar een jaar lang niet geregend heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4