ChristianMatch
 


Forum

Hoogmoed en nederigheid.
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:01
 
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?


God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:35
 
MARISKA601 schreef:
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?


God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?


Ik ben niet blij met de hoogmoed,
moet je kijken naar de profvoetballers, ze verdienen spekken geld verdienen en als mensenbehagers.
Waarom zijn die mensen zo beroemd? Voor de hoogmoed?

Laat je je eigen persoonlijk onbekend blijven bij de mensen
Lukas 18 : 14b Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert, die zal verhoogd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:35
 
MARISKA601 schreef:
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?


God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?
Ik denk dat hoogmoed iets anders is, dan je talenten gebruiken. We leven in een maatschappij waarin matigheid de norm is. Als je ergens goed in bent, moet je dat vooral niet laten zien...Niemand durft of mag ergens in uitblinken of ze worden met jaloerse blikken bekeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat hoogmoed iets anders is, dan je talenten gebruiken. We leven in een maatschappij waarin matigheid de norm is. Als je ergens goed in bent, moet je dat vooral niet laten zien...Niemand durft of mag ergens in uitblinken of ze worden met jaloerse blikken bekeken.



Er zijn mensen zichzelf zo goed vinden met hun talenten, dat ze er bijna/helemaal hoogmoedig ervan worden.
Is het ook niet zo dat die mensen als arrogante verwaande betweterige kwasten gezien worden?
Is het ook niet zo dat je met zo'n houding anderen vernederd?

Voor God zijn we dacht ik allemaal hetzelfde, niemand staat op plaats 1.
De hoogmoedigen zulen vernederd worden,
en de nederigen zullen verhoogd worden.

Is het niet passelijker om je wat nederiger tegenover de ander te stellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:47
 
MARISKA601 schreef:
Er zijn mensen zichzelf zo goed vinden met hun talenten, dat ze er bijna/helemaal hoogmoedig ervan worden.
Is het ook niet zo dat die mensen als arrogante verwaande betweterige kwasten gezien worden?
Is het ook niet zo dat je met zo'n houding anderen vernederd?

Voor God zijn we dacht ik allemaal hetzelfde, niemand staat op plaats 1.
De hoogmoedigen zulen vernederd worden,
en de nederigen zullen verhoogd worden.

Is het niet passelijker om je wat nederiger tegenover de ander te stellen?
je oordeelt wel heel gemakkelijk over anderen.
http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:53
 
CHATULIEM619 schreef:
je oordeelt wel heel gemakkelijk over anderen.
http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo




ik oordeel niet.
ik constateer alleen wat.

en het liedje van peter blanken vind ik niet gepast bij dit topic.

De bijbel leert ons om nederig te zijn.
En daar getuigd dit liedje absoluut niet van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 04:41
 
Vandaag is het de feestdag van Sint Augustinus.
Hij schreef ooit eens, maar dat heb ik vroeger ook al eens vermeld, denk ik:
'De hoogmoedige koestert een onverdraagelijke verliefdheid op zichzelf, die het onmogelijk maakt om andere te waarderen of normaal met hen om te gaan.'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 15:50
 
MARISKA601 schreef:
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?


God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?


MARISKA601 schreef:
Er zijn mensen zichzelf zo goed vinden met hun talenten, dat ze er bijna/helemaal hoogmoedig ervan worden.
Is het ook niet zo dat die mensen als arrogante verwaande betweterige kwasten gezien worden?
Is het ook niet zo dat je met zo'n houding anderen vernederd?

Voor God zijn we dacht ik allemaal hetzelfde, niemand staat op plaats 1.
De hoogmoedigen zulen vernederd worden,
en de nederigen zullen verhoogd worden.

Is het niet passelijker om je wat nederiger tegenover de ander te stellen?

Ik denk allereerst dat je het niet vanuit God moet bekijken maar zoals Hij ons het voorbeeld gegeven heeft. In de bijbel zie je, vind ik, wel dat God verschillend naar mensen kijkt. (Mensen zijn wel gelijkwaardig, maar mensen zijn ook verschillend). Maar we hebben de opdracht om het vanuit ons 'mens zijn' te bekijken en daarin geeft Jezus ons het voorbeeld.
Dat voorbeeld houdt in hoe Jezus bijv. met mensen omging. Hij verhief zich niet boven een ander, maar deed er ook niet onder. Ik denk dat we daarmee een goed voorbeeld hebben.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat je in je talenten beseft van wie je het gekregen hebt.
Als je hoogmoedig raakt vanwege je talenten, dan denk ik dat je niet (genoeg) beseft of niet waardeert dat je die talenten gegeven zijn, namelijk door God.
Als je dat wel beseft denk ik dat je dankbaar bent voor als je ergens goed in bent, maar hierin ook weet (beseft) dat je het van God gekregen hebt.
Het is volgens de bijbel nooit de bedoeling dat je boven een ander gaat staan, zo heeft God ons geleerd hoe wij mensen met elkaar om dienen te gaan.
Zo denk ik erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:15
 
Ik denk dat het nooit goed is om jezelf te vernederen of te verhogen...
Iets met gulden middenweg, Denk dat je wel blij mag zijn met wat je hebt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:40
 
MARISKA601 schreef:
ik oordeel niet.
ik constateer alleen wat.

en het liedje van peter blanken vind ik niet gepast bij dit topic.

De bijbel leert ons om nederig te zijn.
En daar getuigd dit liedje absoluut niet van.
Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben. Je kunt net zo goed hoogmoedig zijn als je weinig of geen talenten hebt. En als je veel talenten hebt, betekent dat niet meteen dat je hoogmoedig bent. En is jaloezie eigenlijk ook niet een vorm van hoogmoed? Ik denk zelfs dat de aanleiding van dit topic jaloezie is....
Iedereen heeft talenten en gaven van God gekregen. In een gelijkenis hierover lezen we daar ook van. Er waren mensen die 10 talenten hebben gekregen en er waren mensen die maar 5 hadden gekregen en er was iemand die kreeg er maar één. Waarom wordt de 1 met 10 talenten dan verweten dat hij/zij 10 talenten heeft. Vaak juist door mensen met 1 talent. Die met 10 talenten zou even hard moeten werken aan die 10 talenten als die ene met dat ene talent. Niet de hoeveelheid talenten zegt iets, meer wat je ermee doet.
God ziet ons allemaal als gelijkwaardig, en uiteindelijk zal Hij oordelen wat we met onze mogelijkheden hebben gedaan. En die opdracht geldt voor zowel de ene met 10 talenten als de ene met 1 talent.
Ik ken gezinnen waarbij de ouders de kinderen verhinderen hun intelligentie te gebruiken. Veel hoogbegaafde kinderen worden door hun ouders tegengehouden. Waarom, omdat ze er niet tegen kunnen dat hun kinderen meer kunnen bereiken dan hunzelf. Het ergste voorbeeld vond ik het meisje, dat gewoon door haar vader geestelijk mishandeld werd omdat ze het gymnasium deed.
Je kunt de vraag ook omdraaien: vind ik de ander hoogmoedig omdat ik jaloers ben op datgene wat God hem gegeven heeft?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 28 augustus 2011, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben. Je kunt net zo goed hoogmoedig zijn als je weinig of geen talenten hebt. En als je veel talenten hebt, betekent dat niet meteen dat je hoogmoedig bent. En is jaloezie eigenlijk ook niet een vorm van hoogmoed? Ik denk zelfs dat de aanleiding van dit topic jaloezie is....
Iedereen heeft talenten en gaven van God gekregen. In een gelijkenis hierover lezen we daar ook van. Er waren mensen die 10 talenten hebben gekregen en er waren mensen die maar 5 hadden gekregen en er was iemand die kreeg er maar één. Waarom wordt de 1 met 10 talenten dan verweten dat hij/zij 10 talenten heeft. Vaak juist door mensen met 1 talent. Die met 10 talenten zou even hard moeten werken aan die 10 talenten als die ene met dat ene talent. Niet de hoeveelheid talenten zegt iets, meer wat je ermee doet.
God ziet ons allemaal als gelijkwaardig, en uiteindelijk zal Hij oordelen wat we met onze mogelijkheden hebben gedaan. En die opdracht geldt voor zowel de ene met 10 talenten als de ene met 1 talent.
Ik ken gezinnen waarbij de ouders de kinderen verhinderen hun intelligentie te gebruiken. Veel hoogbegaafde kinderen worden door hun ouders tegengehouden. Waarom, omdat ze er niet tegen kunnen dat hun kinderen meer kunnen bereiken dan hunzelf. Het ergste voorbeeld vond ik het meisje, dat gewoon door haar vader geestelijk mishandeld werd omdat ze het gymnasium deed.
Je kunt de vraag ook omdraaien: vind ik de ander hoogmoedig omdat ik jaloers ben op datgene wat God hem gegeven heeft?


Dit is nou jouw talent benutten, Chatuliem, een fraaie uitleg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:38
 
Ik denk dat hoogmoed iets anders is dan talenten gebruiken.
Hoogmoed is een innerlijke houding, een hartsgesteldheid, waar in de Bijbel voor wordt gewaarschuwd. Hoogmoed is jezelf boven anderen verheven voelen.
Heb even wat definities opgezocht:
Hoogmoed= Trots, Overschatting van eigen kunnen, Aanmatiging, Arrogantie, Egoïsme , Eigendunk, Eigenwaan, Grootsheid, Hoge dunk van zichzelf, Hovaardij, Ijdelheid , Inbeelding, Opgeblazenheid, Overmoed.
Er wordt door Jezus over gesproken in Markus 7:21-23 Daarin waarschuwd Hij voor de kwade overwegingen uit ons hart, waaronder hoogmoed.
Jezus roept ons op om niet hoogmoedig te zijn maar nederig, zoals Hij was. Hij waste de voeten van Zijn volgelingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:43
 
IMKE917 schreef:
Ik denk dat hoogmoed iets anders is dan talenten gebruiken.
Hoogmoed is een innerlijke houding, een hartsgesteldheid, waar in de Bijbel voor wordt gewaarschuwd. Hoogmoed is jezelf boven anderen verheven voelen.
Heb even wat definities opgezocht:
Hoogmoed= Trots, Overschatting van eigen kunnen, Aanmatiging, Arrogantie, Egoïsme , Eigendunk, Eigenwaan, Grootsheid, Hoge dunk van zichzelf, Hovaardij, Ijdelheid , Inbeelding, Opgeblazenheid, Overmoed.
Er wordt door Jezus over gesproken in Markus 7:21-23 Daarin waarschuwd Hij voor de kwade overwegingen uit ons hart, waaronder hoogmoed.
Jezus roept ons op om niet hoogmoedig te zijn maar nederig, zoals Hij was. Hij waste de voeten van Zijn volgelingen.


Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben


Chatuliem geeft dat toch aan in zijn stukje? Hoogmoed is zonde.......
Alleen is het denk ik heel verschillend wat je onder hoogmoed verstaat......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben


Chatuliem geeft dat toch aan in zijn stukje? Hoogmoed is zonde.......
Alleen is het denk ik heel verschillend wat je onder hoogmoed verstaat......

Ja klopt, dat heeft Chat aangegeven en ik spreek dat toch niet tegen??
Ik geef alleen even een aantal definities van hoogmoed erbij en wat Jezus ons ervan zegt. Dat vind ik n.l. veel belangrijker dan welke norm in ons land ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:01
 
Ik ben het eens met de uitleg van chat met de toevoeging dat Jezus zei...leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:06
 
IMKE917 schreef:
Ja klopt, dat heeft Chat aangegeven en ik spreek dat toch niet tegen??
Ik geef alleen even een aantal definities van hoogmoed erbij en wat Jezus ons ervan zegt. Dat vind ik n.l. veel belangrijker dan welke norm in ons land ook.
Toch worden beide dingen heel snel met elkaar verward. In tegenstelling tot Amerika waar iedereen aangemoedigd wordt met zijn talenten te woekeren, zijn we hier vaak bezig de ander zoveel mogelijk naar beneden te halen. Onze calvinistische achtergrond heeft daar alles mee te maken. Deze vorm van nivellering is heel hardnekkig. Daarom zeg ik dat voor ons de belangrijkste norm is matigheid. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg en laat vooral niet zien dat je iets kan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:09
 
Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachting
op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel)


Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 31 augustus 2011, 12:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:11
 
Ik denk dat hoogmoed en talenten idd. verschillende dingen zijn; wel denk ik dat je hoogmoedig kunt zijn vanwege bijv. een talent...

Nederigheid betekent voor mij... je plaats weten. Ik vind niet dat je altijd alles maar moet pikken, maar dat je ook voor jezelf mag opkomen, mits het op een assertieve manier is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Toch worden beide dingen heel snel met elkaar verward. In tegenstelling tot Amerika waar iedereen aangemoedigd wordt met zijn talenten te woekeren, zijn we hier vaak bezig de ander zoveel mogelijk naar beneden te halen. Onze calvinistische achtergrond heeft daar alles mee te maken. Deze vorm van nivellering is heel hardnekkig. Daarom zeg ik dat voor ons de belangrijkste norm is matigheid. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg en laat vooral niet zien dat je iets kan...



En dat siert de mens:nederigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:14
 
MARISKA601 schreef:
En dat siert de mens:nederigheid.
Dat is geen ware oprechte nederigheid. Het is net zo nederig met je talenten te woekeren ook al betekent dat dat je misschien een betere positie in de maatschappij hebt. Het gezegde is bescheidenheid siert de mens, niet nederigheid siert de mens.
Deze houding heeft als een vloek gewerkt op de maatschappij. Generaties lang is men opgevoed met de gedachte dat de mens van nature slecht is en dat het streven naar beter zijn slecht is.
En het is ook de belangrijkste reden waarom ik uit volle overtuiging VVD stem. Omdat zij staan voor het ontplooien van de mens. Iets goed kunnen is geen vies woord, maar het is een uitdaging, die we met ons allen kunnen aanpakken. En daar zie ik de parallel naar de Bijbel waarin God ons oproept met onze talenten te woekeren.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 28 augustus 2011, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:15
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik denk dat hoogmoed en talenten idd. verschillende dingen zijn; wel denk ik dat je hoogmoedig kunt zijn vanwege bijv. een talent...

Nederigheid betekent voor mij... je plaats weten. Ik vind niet dat je altijd alles maar moet pikken, maar dat je ook voor jezelf mag opkomen, mits het op een assertieve manier is.


Maar waarom moet je altijd nederig zijn? Wat is er mis mee om zelfbewust in het leven te staan? Het is wat calvinistich die nederigheids gedachte.........Nederigheid voor God vind ik wat anders, maar in het gewone leven? Niets mis met een een stukje zelfverzekerdheid en weten dat je dingen kan.....en ook weten dat dingen grandioos mislukken want dan-weet je je plaats weer- zoals Susannah zegt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:16
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat is geen ware oprechte nederigheid. Het is net zo nederig met je talenten te woekeren ook al betekent dat dat je misschien een betere positie in de maatschappij hebt. Het gezegde is bescheidenheid siert de mens, niet nederigheid siert de mens.



bescheidenheid is een vorm van nederigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:20
 
MARISKA601 schreef:
bescheidenheid is een vorm van nederigheid.



Bescheidenheid is totaal iets anders dan nederigheid.....Niet met elkaar te vergelijken zelfs......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Toch worden beide dingen heel snel met elkaar verward. In tegenstelling tot Amerika waar iedereen aangemoedigd wordt met zijn talenten te woekeren, zijn we hier vaak bezig de ander zoveel mogelijk naar beneden te halen. Onze calvinistische achtergrond heeft daar alles mee te maken. Deze vorm van nivellering is heel hardnekkig. Daarom zeg ik dat voor ons de belangrijkste norm is matigheid. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg en laat vooral niet zien dat je iets kan...



Ik moest zelf denken aan die mensen in Engeland vorig jaar , die hun doop ongedaan wilden laten maken. Ze wilden zélf beslissen of ze gedoopt werden of niet. Niet de beslissing van hun ouders telt.
Hoogmoed? Ja, vind ik wel.
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het individualismetijdperk wat steeds meer heerst? Ikke , ikke ikke...en de rest kan...??
Carriére maken, zorgen voor betere leefomstandigheden, liefst 4 keer per jaar op vakantie, anders tel ik niet mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:24
 
MARISKA601 schreef:
bescheidenheid is een vorm van nederigheid.
bescheidenheid is eerder een vorm van hoogmoed. Je wilt je beter voordoen dan dat je je op dat moment voelt of denkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:26
 
CHATULIEM619 schreef:
bescheidenheid is eerder een vorm van hoogmoed. Je wilt je beter voordoen dan dat je je op dat moment voelt of denkt...


Bescheidenheid kan ook eenvoud zijn, je niet op de voorgrond willen dringen......het hoeft-mits goed gebruikt- niets met hoogmoed te doen hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:27
 
CHATULIEM619 schreef:
bescheidenheid is eerder een vorm van hoogmoed. Je wilt je beter voordoen dan dat je je op dat moment voelt of denkt...



Ik gun een ander het laatste stukje gebak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:28
 
MARISKA601 schreef:
Ik gun een ander het laatste stukje gebak.


Maar als je het eigenlijk liever zelf hebt is het toch weer hoogmoed.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar als je het eigenlijk liever zelf hebt is het toch weer hoogmoed.......



Nee zo werkt het niet bij mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar als je het eigenlijk liever zelf hebt is het toch weer hoogmoed.......

Maar dan toch aan iemand anders geeft weer niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3