ChristianMatch
 


Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:37
 


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 4 februari 2014, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:57
 
ANNETTE050 schreef:



Ach dat droppie... wat een angst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 23:21
 
ANNETTE050 schreef:

ach... mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 11:00
 
ANNETTE050 schreef:

Lijkt of die brandweerman net vader is geworden Lachende smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op woensdag 5 februari 2014, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 12:16
 
Mijn vaderland… Huilende smiley, smiley in tranen

Waar kan ik asiel aanvragen?

http://www.youtube.com/watch?v=cEx8_UZHbz0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 08:29
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22302636/___Fraude_met_zorggeld___.html
Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 16:27
 
Alweer een medaille bij het schaatsen.....Verweij deze keer....!!!!!
Scheelde maar 3/1000 ste van goud....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 15 februari 2014, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 16:39
 
ANNETTE050 schreef:
Alweer een medaille bij het schaatsen.....Verweij deze keer....!!!!!

Ik kijk niet maar vind het wel geweldig voor die Nederlanders!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 16:42
 
ZEELAND736 schreef:
Ik kijk niet maar vind het wel geweldig voor die Nederlanders!!!

Ja, weer topprestaties van Bergsma en Sven kramer, goud en zilver. Heerlijk, topsport ....... Lachende smiley....én brons voor de Jong......echt een topprestatie.......!!!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 18 februari 2014, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 2 maart 2014, 09:47
 
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs/article/detail/3605744/2014/03/01/Promovendus-moet-God-uit-dankwoord-van-proefschrift-scheuren.dhtml


Toedeloe, Nederlandse vrijheid van meningsuiting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 2 maart 2014, 19:51
 
JOL252 schreef:
Toedeloe, Nederlandse vrijheid van meningsuiting.

Als je als universiteit inhoudelijk achter de inhoud van een proefschrift staat doet een verwijzing naar God in een dankwoord daar toch niets aan af? De kwaliteit van een persoonlijk dankwoord hoeft toch niet wetenschappelijk beoordeeld te worden?


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 2 maart 2014, 19:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 2 maart 2014, 20:53
 
Poetin moest vandaag met mama Merkel bellen. Ze heeft heel erg op hem gemopperd, ze was niet boos maar wel heel erg verdrietig dat hij zo stout is geweest.
Poetin zei, dat hij wil dat de Oekraïners met hem spelen maar mama Merkel heeft heel duidelijk dat Oekraïne zelf mag weten met wie ze willen spelen, met hem óf met Europa óf met Amerika.
Poetin moet nu van haar nadenken over wat hij gedaan heeft en hij mag niet meer spelen met de vliegtuigjes en de geweertjes uit de Oekraïne, die zijn niet van hem. Vanavond belt ze hem weer, ze heeft heel duidelijk gezegd dat als hij stout blijft hij straf krijgt en een poosje niet met Amerika en Europa mag praten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:09
 
Dominee Montfoort: dood Borst straf van God

RTV Utrecht - nieuwsredactie · geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 12:55 uur (update: 16:06 uur)

MONTFOORT - De dood van Els Borst is de wraak van God, zegt dominee Van Andel van de Hersteld Hervormde Kerk in Montfoort. Dit komt volgens hem doordat Borst de meest 'goddeloze wetten' heeft aangenomen.

Hij noemt de oud-minister in het lokale kerkblad van Montfoort een 'engel des doods'. "God heeft gesproken en ze moest de Rechter ontmoeten, die ze zo ontzettend met haar goddeloze uitspraak heeft gekwetst", schrijft Van Andel in het blad van de Hersteld Hervormde Kerk. "Toen de euthanasiewet er door was, zei ze: "Het is volbracht."

"Els Borst heeft zoveel wetten ingevoerd die rechtstreeks tegen de bijbel ingaan. Een mens kan niet ongestraft doen en laten wat ze wil. Daar kan een mens niet mee door blijven gaan", zegt de predikant tegen RTV Utrecht.

Volgens Van Andel liet Borst een vijandelijk geluid horen tegenover christenen en heeft god wraak genomen. "Alles wat ze gedaan heeft aan kwetsende wetten en woorden, daarvoor heeft ze nu haar rechter ontmoet . God zei: 'deze vrouw zal geen natuurlijke dood sterven.'"

Burgemeester Bert Jansen van Montfoort vindt de uitspraak verwerpelijk. De Hersteld Hervormde Kerk noemt het "niet de taak van de dominee om Borst te veroordelen."

De kerk in Montfoort heeft zich afgescheiden van de Protestantse Kerk Nederland. De Hersteld Hervormde Gemeente heeft in Nederland 60.000 en in Montfoort zo'n 700 leden.

------------------


Soms denken dominees precies te weten wat God wil.....


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 14 maart 2014, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:16
 
JANS221 schreef:
Dominee Montfoort: dood Borst straf van God


Soms denken dominees precies te weten wat God wil.....


Liefdeloos. Grof. Ongepast.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 14 maart 2014, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:27
 
Het is altijd dezelfde ellende van hetzelfde type mens die met de Bijbel in de hand denken namens God te spreken en soms zelfs als God. Hoed je voor mensen die beweren: ik zeg het niet, God (of de Bijbel) zegt het. Gelukkig heeft de toch behoorlijk behoudende Hersteld Hervormde Kerk perfect en in lijn met het Evangelie gereageerd:

Onder haar ministerschap is indertijd wetgeving aanvaard die haaks staat op onze overtuiging. Dat ze na de aanvaarding van de euthanasiewet met een verwijzing naar het voorlaatste kruiswoord van de Heere Jezus gezegd heeft: ‘Het is volbracht’ heeft velen diep gekwetst.

In een daarop volgend interpellatiedebat heeft ze echter openlijk haar excuses daarvoor aangeboden. Dat is aanvaard. Daar is erkentelijkheid voor uitgesproken. Dus daar moeten we nu niet meer op terugkomen.

Verder is de kerk van mening dat het laatste oordeel over haar persoon niet aan ons mensen, ook niet aan ons dominees, maar aan de Heere God toekomt. We betuigen haar nabestaanden ons meeleven.”


Ook het RD nam afstand:

“Zo past het ons ook niet om iets te zeggen over het oordeel dat mevrouw Borst heeft getroffen. Zij is op gruwelijke wijze vermoord. Het gaat echt ver over de schreef als dit als “verdiend” wordt gezien. Evenzo is het niet aan ons mensen om te bepalen wat het finale oordeel over haar leven was.”


Geen wonder dat mensen afstand nemen van het geloof als iemand als deze "vertegenwoordiger" op Gods stoel gaat zitten.

Thomas, die het een droevige dag voor het Christendom vond.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 maart 2014, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 18:27
 
Uit de krant van zaterdag....zo wordt de jeugd nu groot.....

Omdat hij het opnam voor vier jonge gepeste kinderen, is een basisschoolonderwijzer uit Capelle aan den IJssel 1,5 week op non-actief gesteld. De kinderen, in de leeftijd 8 en 9 jaar, waren het schoolgebouw ingevlucht nadat ze werden belaagd door oudere kinderen.
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep. De meester mag maandag weer beginnen, maar pas nadat hij zijn excuses heeft aangeboden aan één van de pestkoppen.

Directeur Jan Noordam van OBS West stelt dat hij de onderwijzer voor de klas vandaan moest houden omdat de politie en het Openbaar Ministerie onderzoek naar de zaak deden. Het voorval deed zich woensdagmiddag 5 maart voor.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 15 maart 2014, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 20:09
 
ANNETTE050 schreef:
Uit de krant van zaterdag....zo wordt de jeugd nu groot.....

Omdat hij het opnam voor vier jonge gepeste kinderen, is een basisschoolonderwijzer uit Capelle aan den IJssel 1,5 week op non-actief gesteld. De kinderen, in de leeftijd 8 en 9 jaar, waren het schoolgebouw ingevlucht nadat ze werden belaagd door oudere kinderen.
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep. De meester mag maandag weer beginnen, maar pas nadat hij zijn excuses heeft aangeboden aan één van de pestkoppen.

Directeur Jan Noordam van OBS West stelt dat hij de onderwijzer voor de klas vandaan moest houden omdat de politie en het Openbaar Ministerie onderzoek naar de zaak deden. Het voorval deed zich woensdagmiddag 5 maart voor.


Deze onderwijzer moet dat gewoon weigeren en een landelijke discussie starten. Het toont ook het droevige niveau van dit soort bestuurders en ze verdienen die naam niet, ze bestaan uit niet meer dan een stel laffe, amateuristische en immorele prutsers. De gevolgen van langdurig en systematisch pesten zijn vergelijkbaar met die van incest.

Het is toch te gek voor woorden dat opvoeden kennelijk verboden is in onze liberale maatschappij waar het ik wellicht onbeperkt zijn gang moet kunnen gaan.



Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 21:50
 
THOMAS968 schreef:
Deze onderwijzer moet dat gewoon weigeren en een landelijke discussie starten. Het toont ook het droevige niveau van dit soort bestuurders en ze verdienen die naam niet, ze bestaan uit niet meer dan een stel laffe, amateuristische en immorele prutsers. De gevolgen van langdurig en systematisch pesten zijn vergelijkbaar met die van incest.

Het is toch te gek voor woorden dat opvoeden kennelijk verboden is in onze liberale maatschappij waar het ik wellicht onbeperkt zijn gang moet kunnen gaan.



Thomas


Helemaal en dubbel en dwars waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 08:13
 
toch de vraag is natuurlijk hoe hard heeft de onderwijzer dat kind bij de arm gegrepen?
Ik ben ooit na de directeur gestapt omdat een leerkracht me dochter bij haar arm greep, die vervolgens echt flink blauw was.
Als je een kind corrigeert, hoor je die te corrigeren met het goede voorbeeld en niet door een kind gruwelijk hard bij de arm te grijpen. (in dit geval een half overspannen leerkracht die nog ouderwetse ideeen had van kinderen slaan)
Ik heb destijds een excuus van de leerkracht geeist tegenover me dochter, heeft ze gedaan. En was het ook zat als ouder om aan te zien, hoe er een leerkracht voor de klas stond die kinderen heel hard bij de arm greep of gewoon een klap gaf. niemand heeft het recht om een kind te slaan, en helemaal niet als je een voorbeeld functie hebt.
Dus dat vraag ik me dan af als ik dat artikel lees
Komt op mij over dat d e ouders aangifte hebben gedaan bij de politie dat de politie er op zit.
Je leest een artikel, iedereen is meteen voor de onderwijzer, maar ik zou wel eens willen weten op wat voor manier die onderwijzer op die kinderen is afgestapt. wanneer het gefilmd zou zijn en op you tube geplaatst, kun je de waarheid echt goed zien, en zie je het missschien wel weer anders. Er staat de leerkracht op de kinderen afstapte, maar op wat voor manier??? en op wat voor manier greep hij een kind bij de arm???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 11:34
 
Zullen we het allereerst eens even op gaan nemen voor de slachtoffers van het pesten, voordat we excuses gaan aanbieden aan de pestkoppen?! Pesten is nooit ofte nimmer goed te praten. Excuses aanbieden aan pestkoppen? Het moet toch niet gekker worden. Als in onze liberale maatschappij de vrijheid van het individu ten koste gaat van de vrijheid van een ander is er toch echt iets mis. Mag er nog corrigerend worden opgetreden?

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 16 maart 2014, 11:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 12:01
 
JANS221 schreef:
Zullen we het allereerst eens even op gaan nemen voor de slachtoffers van het pesten, voordat we excuses gaan aanbieden aan de pestkoppen?! Pesten is nooit ofte nimmer goed te praten. Excuses aanbieden aan pestkoppen? Het moet toch niet gekker worden. Als in onze liberale maatschappij de vrijheid van het individu ten koste gaat van de vrijheid van een ander is er toch echt iets mis. Mag er nog corrigerend worden opgetreden?

Als een onderwijzer op een verkeerde manier, waarin hij ook een verkeerd voorbeeld geeft, op pesters in gaat, mag hij ook op zijn fout worden gewezen vind ik.
En dat vraag ik me af.... zo uitgebreid geeft het artikel geen verslag, hoe oud waren de pesters? Eh was het pesten erg??? Hoe ging de leerkracht op de pesters af? Zie je het bv al voor je een grote onderwijzer die erg agressief overkomend boos op kinderen van bv 11 jaar afstapt en ze hardhandig bij hun arm pakt?
En ben absoluut tegen pesten, maar ben ook voor een goed voorbeeld voor kinderen hoe je dan wel met elkaar hoort omtegaan. Dat doe je niet door een kind bv pijn aan zijn of haar arm te doen.

En dan de vraag hoe erg was het pesten??? heeft de onderwijzer eerst goed beide kanten hun verhaal gehoort of is hij meteen boos na buiten gelopen omdat kinderen komen zeggen ik word gepest, kan me nog een kind herrineren die ook altijd na de juf en meester ging, klagen dat ie gepest werd, hij lokte het zelf uit, vervolgens als kinderen zich verweerden en terug pesten ging hij huilend na de leerkracht, de leerkracht geloofde meteen de huilebalk en gaf de ander de schuld tot die er eindelijk eens achter kwam hoe het echt in elkaar zat.
En geef hier alleen maar mee aan, dat je niet zo snel effe kan oordelen over een paar zinnen die niet duidelijk het hele verhaal omschrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 12:27
 
THOMAS968 schreef:
Deze onderwijzer moet dat gewoon weigeren en een landelijke discussie starten. Het toont ook het droevige niveau van dit soort bestuurders en ze verdienen die naam niet, ze bestaan uit niet meer dan een stel laffe, amateuristische en immorele prutsers. De gevolgen van langdurig en systematisch pesten zijn vergelijkbaar met die van incest.

Het is toch te gek voor woorden dat opvoeden kennelijk verboden is in onze liberale maatschappij waar het ik wellicht onbeperkt zijn gang moet kunnen gaan.



Thomas

Ja, dit is wel heel significant wat er hier gebeurt, en ik ben heel erg blij dat het de krant gehaald heeft. De positie van de leerkracht is volledig ondermijnd nu naar de ouders en leerlingen toe. De leerkracht die het pestprotocol moet uitvoeren, is nu zelf geschorst omdat hij een leerling heeft aangeraakt, dat mag niet. Er is een gedragscode voor leerkrachten over het aanraken van kinderen. Een gedragscode voor de leerkracht die helemaal bevoegd is!!!! En hier zien we nu een zeer wrang voorbeeld hoe deze gedragscode tégen een goede leerkracht gebruikt wordt. Pesten is inderdaad heel gevaarlijk als het lang aanhoudt en de pestprotocollen werken niet, dat zien we hier ook duidelijk, de leerkracht was het blijkbaar zat. En als pestprotocollen niet werken wordt er blijkbaar niets ondernomen tegen pestende leerling(en)/de ouders. Opvoedkundig extreem zwak....dit alles.
Ik hoop dat er een publieke discussie uit voort gaat komen, want dit is maar een topje van de ijsberg. Op veel basisscholen is het kommer en kwel.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 16 maart 2014, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 15:12
 
PETRA373 schreef:
Als een onderwijzer op een verkeerde manier, waarin hij ook een verkeerd voorbeeld geeft, op pesters in gaat, mag hij ook op zijn fout worden gewezen vind ik.
En dat vraag ik me af.... zo uitgebreid geeft het artikel geen verslag, hoe oud waren de pesters? Eh was het pesten erg??? Hoe ging de leerkracht op de pesters af? Zie je het bv al voor je een grote onderwijzer die erg agressief overkomend boos op kinderen van bv 11 jaar afstapt en ze hardhandig bij hun arm pakt?
En ben absoluut tegen pesten, maar ben ook voor een goed voorbeeld voor kinderen hoe je dan wel met elkaar hoort omtegaan. Dat doe je niet door een kind bv pijn aan zijn of haar arm te doen.

En dan de vraag hoe erg was het pesten??? heeft de onderwijzer eerst goed beide kanten hun verhaal gehoort of is hij meteen boos na buiten gelopen omdat kinderen komen zeggen ik word gepest, kan me nog een kind herrineren die ook altijd na de juf en meester ging, klagen dat ie gepest werd, hij lokte het zelf uit, vervolgens als kinderen zich verweerden en terug pesten ging hij huilend na de leerkracht, de leerkracht geloofde meteen de huilebalk en gaf de ander de schuld tot die er eindelijk eens achter kwam hoe het echt in elkaar zat.
En geef hier alleen maar mee aan, dat je niet zo snel effe kan oordelen over een paar zinnen die niet duidelijk het hele verhaal omschrijven.


Ik weet van een voorbeeld waarbij slachtoffer verhuisde naar een nieuwe school en daar een ventje zat van de vorige school die precies wist hoe slachtoffer gepest moest worden. Wat op vorige school 6 jaar lang had geduurd was op deze school in 1 dag bekeken. Het moment dat dit gozertje zijn pestcampagne begon met de verheffende voornaam die men had bedacht op de vorige school (sommigen daar wisten niet eens hoe de persoon echt heette) kwam een onderwijzer op het plein naar hem toe en zonder uit te vragen hoe en wat werd deze opdonder zonder pardon naar binnen "gedragen". Geen haan die hiernaar kraaide en... het gepest was verleden tijd... ik bedoel maar. Soms kun je als je boos bent, terecht boos als leerkracht, ingrijpen en is dat een groot(s) voorbeeld aan de pester, de omstanders en de gepeste dat er een grens is. En een grens is soms boem.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 16 maart 2014, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 17:07
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, dit is wel heel significant wat er hier gebeurt, en ik ben heel erg blij dat het de krant gehaald heeft. De positie van de leerkracht is volledig ondermijnd nu naar de ouders en leerlingen toe. De leerkracht die het pestprotocol moet uitvoeren, is nu zelf geschorst omdat hij een leerling heeft aangeraakt, dat mag niet. Er is een gedragscode voor leerkrachten over het aanraken van kinderen. Een gedragscode voor de leerkracht die helemaal bevoegd is!!!! En hier zien we nu een zeer wrang voorbeeld hoe deze gedragscode tégen een goede leerkracht gebruikt wordt. Pesten is inderdaad heel gevaarlijk als het lang aanhoudt en de pestprotocollen werken niet, dat zien we hier ook duidelijk, de leerkracht was het blijkbaar zat. En als pestprotocollen niet werken wordt er blijkbaar niets ondernomen tegen pestende leerling(en)/de ouders. Opvoedkundig extreem zwak....dit alles.
Ik hoop dat er een publieke discussie uit voort gaat komen, want dit is maar een topje van de ijsberg. Op veel basisscholen is het kommer en kwel.

Helemaal mee eens!
Een leraar is geen robot die zonder gevoel allerlei protocollen toepast. Gelukkig is het een mens die op z'n gevoel afgaat, allerlei zaken probeert mee te wegen... Bovenal moet een leerkracht bezig zijn om te zorgen dat kinderen zich veilig voelen op school zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen. Het is soms heel frustrerend als je merkt dat je niet samen met ouders bezig kunt zijn om de kinderen op te voeden tot mooie mensen, maar dat je regelmatig tegenover ouders komt te staan en elke stap die je zet moet uitleggen en verdedigen. Kritisch zijn mag, maar begin met vertrouwen in de leerkracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:23
 
JOL252 schreef:
Ik weet van een voorbeeld waarbij slachtoffer verhuisde naar een nieuwe school en daar een ventje zat van de vorige school die precies wist hoe slachtoffer gepest moest worden. Wat op vorige school 6 jaar lang had geduurd was op deze school in 1 dag bekeken. Het moment dat dit gozertje zijn pestcampagne begon met de verheffende voornaam die men had bedacht op de vorige school (sommigen daar wisten niet eens hoe de persoon echt heette) kwam een onderwijzer op het plein naar hem toe en zonder uit te vragen hoe en wat werd deze opdonder zonder pardon naar binnen "gedragen". Geen haan die hiernaar kraaide en... het gepest was verleden tijd... ik bedoel maar. Soms kun je als je boos bent, terecht boos als leerkracht, ingrijpen en is dat een groot(s) voorbeeld aan de pester, de omstanders en de gepeste dat er een grens is. En een grens is soms boem.
Zolang de grens van boem, een kind optillen is en w eg zetten, sta ik er achter niet met een vorm van geweld door hardhandig iemand te pakken.
Volwassenen kunnen kinderen niet aanspreken op gedrag als ze zelf niet een goed voorbeeld geven, dan heeft het niet veel nut. Vind ik dan. Petra die vind dat er nooit een excuus is om geweld op wat voor vorm dan ook tegen een kind gebruiken. En blij is met het feit dat leerkrachten niet in die machtpositie tegen over kinderen zijn om een kind te slaan ofzo zoals vroeger. Mijn vader was leerkracht, heeft nooit een kind hoeven slaan, zijn andere manieren om kinderen op hun gedrag aantespreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:07
 
"Doorbraak in Big Bang-theorie" kopt de NOS website.


Wanneer je goed leest is het geen doorbraak, alleen een regeltje toegevoegd aan de theorie. Maar nog steeds theorie!

citaat van de NOS:
Amerikaanse wetenschappers hebben nieuw bewijs gevonden voor het begin van alles: de Big Bang, of de oerknal. Hun bewijzen worden vandaag gepresenteerd. Collega's die inzage hebben gehad, spreken van "spectaculair bewijs", een "doorbraak" en een ontdekking die de Nobelprijs waard is.

De oerknal moet zo'n 14 miljard jaar geleden hebben plaatsgevonden. Volgens een theorie uit het begin van de jaren tachtig van de vorige eeuw breidde het heelal zich daarna in extreem korte tijd enorm uit. Die uitbreiding wordt 'de inflatie' genoemd.

Zuidpool

Sporen van die inflatie zijn nu waargenomen door een telescoop op de Zuidpool. Die kan in het heelal alle kanten op kijken. Zij kunnen zo ook zien uit welk deel van het heelal straling afkomstig is.

De wetenschappers van de universiteit Harvard van het zogeheten BICEP2-team hebben nu straling ontdekt die een vervorming heeft ondergaan die naadloos past bij de theorie van de inflatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 19 maart 2014, 22:21
 
stempotloden van het merk Samsom weggehaald uit stembureaus!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 20 maart 2014, 11:48
 
Er komt een nieuw album van Johnny Cash uit met de titel: Out among the stars.

In 2012 zijn de opnames herontdekt. Het zijn gloednieuwe Cash songs

Ik ben wel fan van Johnny Cash
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 20 maart 2014, 14:22
 
JANE410 schreef:
Er komt een nieuw album van Johnny Cash uit met de titel: Out among the stars.

In 2012 zijn de opnames herontdekt. Het zijn gloednieuwe Cash songs

Ik ben wel fan van Johnny Cash


Leuk bericht Jane...heb nog veel lp''s van hem...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 20 maart 2014, 15:29
 
ZEELAND736 schreef:
Leuk bericht Jane...heb nog veel lp''s van hem...

Heb je ook nog een pickup dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 15 van 16