ChristianMatch
 


Forum

bidden......heeft t zin?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 18:39
 
Bidden.
Iets wat en gemakkelijk en moeilijk is.
Wat is bidden naar Gods hart ?
Als we bidden,hoe bidden we dan?

Zeggen we : Uw wil geschiede of is het een dwingend gebed?
Als we de bijbel lezen,dan is het duidelijk wat we moeten bidden.
Jezus zelf bad het Onze Vader ....pater noster.
Daarin bid Hij en laat alle aspecten passeren....
Alle behoeften ook.

Wat is bidden en welke plaats neemt het in in ons leven?
Iets wat mij intrigeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 01:08
 
CORTAZAR588 schreef:
Bidden.
Iets wat en gemakkelijk en moeilijk is.
Wat is bidden naar Gods hart ?
Als we bidden,hoe bidden we dan?

Zeggen we : Uw wil geschiede of is het een dwingend gebed?
Als we de bijbel lezen,dan is het duidelijk wat we moeten bidden.
Jezus zelf bad het Onze Vader ....pater noster.
Daarin bid Hij en laat alle aspecten passeren....
Alle behoeften ook.

Wat is bidden en welke plaats neemt het in in ons leven?
Iets wat mij intrigeert.

Zeer interessante topic. Zelf ben ik er wel mee bezig geweest en kwam tot de ontdekking dat bidden veel meer dan wat we gewend zijn. In principe is het God loven, dan danken en dan ons verlanglijstje al hoe goed ook bedoeld.

Over het algemeen is men zo in de"westerse kerk"aan het bidden. Zelf doe ik daar ook aan mee, omdat deze manier van bidden niet verkeerd is, omdat Jezus dat aangaf met Zijn verhaal van de weduwe en onrechtvaardige rechter. med omdat ik al jaren probeer om een biddende gemeente te krijgen, ben ik mij wat meer gaan verdiepen in wat bidden zoal inhoud, let wel geen studie, maar wat ik oa vond via Biblianet over gebed en bidden.

Maar er zijn meerdere manieren om te bidden oa proclamerend bidden of gewoon een Heer help mij als he tonder j ewerk ff tegen zit, gewoon met open ogen en handen aan het werk zijnde, maar dank dan ook als het wel goed gaat. Sommigen vloeken wel eens als het ff zwaar tegen zit, dit is ook bidden. Persoonlijk erger ik mij aan vloeken en ook aan het over gewaaide "O my God" of "O my gos".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 10:40
 
Voor mij is bidden heel simpel gewoon praten. Ik vertel God gewoon zo door de dag heen wat me bezig houdt. Als er iets moeilijks is of juist leuk. En vooral als ik even niet weet wat te doen. Dan overleg ik met Hem.
Ook mijn zorgen en dierbaren breng ik bij Hem natuurlijk.
In de kerkelijke kringen waarin ik verkeer wordt vaak gezegd dat je dingen heel vaak bij God moet brengen tot dat God ze verhoort. Of er in het gebed op gaan staan zoals ze dat dan zeggen( bidden alsof je het al hebt gekregen)
Dat soort dingen doe ik eigenlijk nooit voelt voor mij te gekunsteld.
Als er iemand ziek is of er is een probleem of nood en ik heb dat aan God verteld dan hoeft dat in principe niet nog een keer. God onthoudt heus wel wat ik Hem heb gevraagd denk ik dan. Bovendien houdt Hij nog veel meer van die persoon dan ik en wil het beste voor hem of haar.
Bidden is natuurlijk vooral heel persoonlijk. Net zoals er heel veel manieren van praten zijn, zijn er vast ook veel manieren van bidden.
Denk dat je zolang je oprecht bidt je het niet fout kunt doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 12:51
 
Ik was laatst ergens en daar hoorde ik over bidden:

God wil ons zoveel van zijn liefde geven en het is heel fijn om de dag te beginnen met:

Eerst te ontvangen in je stille tijd om in de rust te komen. En dan èèn hand op je hart houden en de andere hand naar boven heffen. Zo kan je eerst zijn liefde ontvangen en in de rust komen.

Ja bidden is veel bezig zijn met de mensen om je heen, bedenken wie er op dit moment gebed nodig heeft.

Bidden is proclameren, vertrouwen uitspreken, bv: Met Zijn hulp zal ik het redden.
Belangrijk ook om het hardop uit te spreken.

Bidden is God loven en prijzen en vooral om Hem te danken.
Bidden is je nood bij Hem brengen en erop vertrouwen dat Hij je draagt, ook al worden je problemen niet altijd opgelost.
Ja soms gaat God een andere weg als jij zou willen, dan kan het wel moeilijk zijn om toch te danken, daar heb je moed voor nodig en vertrouwen dat Hij nou eenmaal weet wat het beste voor jou is.

Bidden is ook voor zijn aangezicht komen en luisteren wat God je wil zeggen in de stilte


Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 28 september 2013, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 22:27
 
In Johannes 15 staat dat wie in Hem blijven en Zijn woord bewaren,dat Hij hun gebeden verhoort.

Wat is dat ? In Hem blijven en Zijn woorden bewaren?
Is dat leven als een monnik ? Alle verleidingen van de wereld ontvluchtend?
Of is dat leven naar de 10 geboden?

Ik zelf ben meer geneigd om het ' in Hem blijven' te zien als toewijding en hartsgesteldheid.
Wat geeft het als je bidt en je verlanglijstje bij Hem inlevert,maar Hem niet kent?
Wie kent het hart van God?

En wat als gebeden hiet verhoord worden?
Is het dan omdat Hij een andere weg heeft of omdat Hij eerst een relatie met ons wil?

In de bijbel staat in Jakobus dat het gebed van ene gerechtvaardigde veel vermag omdat er kracht aan wordt verleend.
Een gerechtvaardigde ...........das niet niks.
Dus het gebed kan God gebruiken.....om?
Ik denk dat als wij bidden voor iets of iemand we ons moeten afvragen hoe Hij, de Koning der Koningen, iets ziet en wat Hij belangrijk vindt.

Bidden naar Gods hart, is bidden om behoud van mensen en om kracht om te kunnen vergeven,degenen,die ons vervolgen en schaden.......

God wil iedereen behouden.

Bidden is in de eerste plaats God loven Zijn grootheid loven Zijn liefde voor ons belijden.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 28 september 2013, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 29 september 2013, 00:04
 
Bijzonder dat Jakobus zegt: Elia was een mens als wij... Elia is namelijk voor de Joden, naast Mozes de grootste profeet die ooit heeft geleefd. Maar wij hebben als gelovigen dus dezelfde mogelijkheden door het gebed als hen. En waarom? Omdat de God van Elia en Mozes ook onze God is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 29 september 2013, 07:57
 
MANNA420 schreef:
Bijzonder dat Jakobus zegt: Elia was een mens als wij... Elia is namelijk voor de Joden, naast Mozes de grootste profeet die ooit heeft geleefd. Maar wij hebben als gelovigen dus dezelfde mogelijkheden door het gebed als hen. En waarom? Omdat de God van Elia en Mozes ook onze God is!

door het gebed als hen.... hoe meer wij bidden, communiceren met `god, zou des te beter onze relatie met God worden? ik denk het wel

voor mij is bidden praten met God, net zoals ik met me kinderen enzo praat. alleen dan tegen God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 29 september 2013, 20:36
 
God wil dat we met Hem praten.
En voor Jakobus was Elia een profeet van gezag.
En Ella bad en het regende niet ..........

Elia was een profeet, die precies de opdrachten van God opvolgde.
Hij was een profeet, die bad en God volledig vertrouwde.......

Vertrouwen .........als wij bidden en niet geloven dat Hij het kan doen, dar wat wij bidden.........dan heeft t gebed geen zin.
Voor Hem is alles mogelijk.
En het onmogelijke maakt Hij mogelijk.
Alleen ..........geloven wij dat?

Hoe vaak bidden we met een hart vol twijfel?
Vol ongeloof,vol vragen of God wel verhoort?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 06:05
 
CORTAZAR588 schreef:
God wil dat we met Hem praten.
En voor Jakobus was Elia een profeet van gezag.
En Ella bad en het regende niet ..........

Elia was een profeet, die precies de opdrachten van God opvolgde.
Hij was een profeet, die bad en God volledig vertrouwde.......

Vertrouwen .........als wij bidden en niet geloven dat Hij het kan doen, dar wat wij bidden.........dan heeft t gebed geen zin.
Voor Hem is alles mogelijk.
En het onmogelijke maakt Hij mogelijk.
Alleen ..........geloven wij dat?


Hoe vaak bidden we met een hart vol twijfel?
Vol ongeloof,vol vragen of God wel verhoort?

God is geen magiër die afhankelijk is van de kracht en intentie van ons gebed. Alles is mogelijk bij Hem, ja, maar de realiteit is: er zijn onverhoorde gebeden ondanks al het geloof en vertrouwen. En verandert dit ons godsbeeld?

Gebed gaat om intimiteit met God, dat Hij in elke omstandigheid hoe de situatie in dit grillige leven ook verloopt er altijd bij is en trouw aan ons is.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 30 september 2013, 06:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 12:32
 
hmmm.... er staat ergens in de bijbel zoiets als het gebed van een rechtvaardigge.... dan vraag ik me af zou het gebed van een rechtvaardigge meer helpen dan van iemand die niet zo dicht bij god is of zoiets

en als ik na me zelf kijk, alle gebeden die ik in vol geloof bad zijn wel uitgekomen, wat cortazar schrijft zit ik ook wel wat in

maar wat jij schrijft Jol, ja toch worden soms gebeden niet verhoord....
ligt het aan de manier van bidden of zo? denk het niet. God heeft gewoon andere plannen denk ik.

Wel geloof ik dat het gebed van een rechtvaardigge best veel kracht heeft, misschien omdat die gene God beter kent? met meer autoriteit bid? bv jezus gaf ons de opdracht om bv demonen weg te sturen, doet iemand dat in autoriteit, de autoriteit van jezus,
heeft dat denk ik meer kracht, dan iemand die twijfelt of hij die autoriteit wel heeft, die staat minder sterk tegen over het demoon.


gewoon wat gedachten van mij erover, zeg niet dat het zo is he.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 18:43
 
Ik bad om kracht
en U gaf mij zorgen, om mij sterk te maken.

Ik bad om wijsheid
en U gaf mij problemen om te leren oplossen.

Ik bad om welvaart
en U gaf mij verstand en spieren om te werken.

Ik bad om moed
en U gaf mij gevaren om te leren overwinnen.

Ik bad om liefde
en God gaf mij mensen om te helpen.

Ik bad om gunsten
en God gaf mij kansen.

Ik kreeg niets waarvoor ik bad.
U gaf mij alles wat ik nodig had!

God heeft mijn gebed verhoord.



(ik weet niet wie het geschreven heeft)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 20:46
 
ANNA415 schreef:
Ik bad om kracht
en U gaf mij zorgen, om mij sterk te maken.

Ik bad om wijsheid
en U gaf mij problemen om te leren oplossen.

Ik bad om welvaart
en U gaf mij verstand en spieren om te werken.

Ik bad om moed
en U gaf mij gevaren om te leren overwinnen.

Ik bad om liefde
en God gaf mij mensen om te helpen.

Ik bad om gunsten
en God gaf mij kansen.

Ik kreeg niets waarvoor ik bad.
U gaf mij alles wat ik nodig had!

God heeft mijn gebed verhoord.



(ik weet niet wie het geschreven heeft)

Heel mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 22:48
 
PETRA373 schreef:
hmmm.... er staat ergens in de bijbel zoiets als het gebed van een rechtvaardigge.... dan vraag ik me af zou het gebed van een rechtvaardigge meer helpen dan van iemand die niet zo dicht bij god is of zoiets

en als ik na me zelf kijk, alle gebeden die ik in vol geloof bad zijn wel uitgekomen, wat cortazar schrijft zit ik ook wel wat in

maar wat jij schrijft Jol, ja toch worden soms gebeden niet verhoord....
ligt het aan de manier van bidden of zo? denk het niet. God heeft gewoon andere plannen denk ik.

Wel geloof ik dat het gebed van een rechtvaardigge best veel kracht heeft, misschien omdat die gene God beter kent? met meer autoriteit bid
? bv jezus gaf ons de opdracht om bv demonen weg te sturen, doet iemand dat in autoriteit, de autoriteit van jezus,
heeft dat denk ik meer kracht, dan iemand die twijfelt of hij die autoriteit wel heeft, die staat minder sterk tegen over het demoon.


gewoon wat gedachten van mij erover, zeg niet dat het zo is he.....


Ik ben steeds meer geneigd te denken dat het voor God niet uitmaakt. Hij doorziet van een ieder de motieven achter het bidden. Andere plannen? De schepping zucht en er is onrecht, ziekte en dood tot de nieuwe aarde aanbreekt en soms zonder enige aanwijsbare reden. Er is onschuldig lijden.

Aan mij de opdracht om te leven in Zijn opdracht, de opdracht van Jezus die het hart van de Vader liet zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 23:31
 
[img]http://www.geloventhuis.nl/img.php?t=gt_mm&id=1945&w=300&h=267[/img]

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 30 september 2013, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 06:41
 
Wat is rechtvaardig / wanneer ben je rechtvaardig?

"Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één"

Als ik romeinen 3 lees is iedere 'geloofsklungel' rechtvaardig, juist omdat ze hun hoop op Jezus hebben gevestigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 07:01
 
ANNA415 schreef:
Wat is rechtvaardig / wanneer ben je rechtvaardig?

"Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één"

Als ik romeinen 3 lees is iedere 'geloofsklungel' rechtvaardig, juist omdat ze hun hoop op Jezus hebben gevestigd.


Geloofsklungel Clown smiley

Dat geeft weer perspectief... Lachende smiley

Nee maar even serieus. Ik denk dat je gelijk hebt. In sommige kringen worden mensen tot halfgod in hun autoriteit verheven, door mensen dus. Terwijl God totaal anders denkt en de laatsten de eerste plek geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:18
 
Het gaat niet over gelovigen die als idool worden aangezien,
Bedoel meer rechtvaardig, eimand die met een eerlijk hart tot god bid, zuiver in zijn bidden enzo.....redelijk rechtvaardig tegenover god staat

Inderdaad wie is rechtvaardig en ergens zijn we allemaal gerechtvaardigd door Jezus toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 09:48
 
Heeft bidden zin? Dat ligt eraan wat je onder bidden verstaat. Als bidden alleen maar bestaat uit het neerleggen van je verlanglijstje bij God, dan kun je er maar beter mee stoppen. Want God geeft niet alles wat er op je verlanglijstje staat.
Bidden is meer dan het indienen van een verlanglijstje, het gaat dieper. Het is zoeken naar contact met God, het is een levenshouding. Alles dat God beaamt is bidden. Je relatie met God krijgt in bidden woorden en kan zelfs zonder woorden, in de stilte binnen of buiten in Gods schepping. Omdat we als mensen heel verschillend zijn, zal ook onze manier van bidden verschillend zijn. We mogen naar vormen van gebed zoeken die bij ons passen
Wat God graag wil, heeft te maken met wat goed is voor mensen. God voelt zich verbonden met de mensheid. Door te bidden zoek je die verbondenheid, maar weet je je ook afhankelijk. Ons gebed krijgt een plaats in Gods omzien naar de wereld, God hoort het en weet het en ziet het. God hoort onze klachten weet van ons lijden en ziet onze nood. Hij trekt met ons op. God wil erbij zijn, en heeft beloofd dat hij erbij zal zijn. Een belofte waaruit we troost kunnen putten.
.
Huub Oosterhuis heeft het zo mooi verwoord: (Psalm 63)

Naar jou sta ik op in de morgen,
roep ik de uren, bid het licht,
strompel om water.
Naar jou dorst ik door de middag,
lichaam ben ik, ziel smeek ik,
met de schaduwen val ik.
Naar jou woel ik in de nacht.
Slaap je? Raak me aan,
dat ik rust vind
en naar jou opsta in de morgen.

(als u moeite heb met je, lees je maar U)


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 1 oktober 2013, 09:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 12:35
 
JOL252 schreef:
Geloofsklungel Clown smiley

Dat geeft weer perspectief... Lachende smiley

Nee maar even serieus. Ik denk dat je gelijk hebt. In sommige kringen worden mensen tot halfgod in hun autoriteit verheven, door mensen dus. Terwijl God totaal anders denkt en de laatsten de eerste plek geeft.

Wees niet al te rechtvaardig en acht uzelf niet bovenmate wijs. Waarom zou u uzelf verwoesten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 12:45
 
PETRA373 schreef:
Het gaat niet over gelovigen die als idool worden aangezien,
Bedoel meer rechtvaardig, eimand die met een eerlijk hart tot god bid, zuiver in zijn bidden enzo.....redelijk rechtvaardig tegenover god staat

Inderdaad wie is rechtvaardig en ergens zijn we allemaal gerechtvaardigd door Jezus toch?


Jozef, haar man, wilde haar onopgemerkt verlaten, omdat hij rechtvaardig was en haar niet in het openbaar te schande wilde maken. Matt 19:1


Ja, Petra volgens mij sta je rechtvaardig tegenover God door je geloof, maar of we altijd rechtvaardig handelen, dat is dan weer niet zo denk ik


Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 1 oktober 2013, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 16:48
 
Rechtvaardigheid.....
Le grande secret.

Enigma pur sang, wat is rechtvaardig ?
Het latijn noemt het jus = recht, justitia het rechtspreken.

God noemt het ?
Wij zijn niet rechtvaardig denk ik.
Alleen al omdat we in de eerste plaats te egocentrisch zijn.
In de tweede plaats omdat we maar een waarheid hebben.
De onze ..........

Gerechtvaardigd worden door God is geen spel.
Het is iets wat je moet verwerven......God ziet het hart aan is de uitdrukking.
Maar Hij keert Zijn gezicht tegen hen, die het kwaad bedrijven.
En kwaad bedrijven is menselijk, berouw hebben en vergiffenis vragen aan Hem niet.
God wil gebeden worden en wil dat wij in nederigheid en vebroken van geest voor Hem komen.

Indien we vasthouden aan ons eigen gelijk,dan zal de Heer ons keer op keer vernederen tot we tot overgave aan Hem komen.
Alle koningen in het eerste testament ,die zich verhieven tegen Hem werden door Hem vernederd.
Nebukadnezar werd geslagen met krankzinnigheid en leefde als een dier.

Daag Hem niet uit..........want winnen is er niet bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 17:22
 
CORTAZAR588 schreef:
Rechtvaardigheid.....
Le grande secret.

Enigma pur sang, wat is rechtvaardig ?
Het latijn noemt het jus = recht, justitia het rechtspreken.

God noemt het ?
Wij zijn niet rechtvaardig denk ik.
Alleen al omdat we in de eerste plaats te egocentrisch zijn.
In de tweede plaats omdat we maar een waarheid hebben.
De onze ..........

Gerechtvaardigd worden door God is geen spel.
Het is iets wat je moet verwerven......God ziet het hart aan is de uitdrukking.
Maar Hij keert Zijn gezicht tegen hen, die het kwaad bedrijven.
En kwaad bedrijven is menselijk, berouw hebben en vergiffenis vragen aan Hem niet.
God wil gebeden worden en wil dat wij in nederigheid en vebroken van geest voor Hem komen.

Indien we vasthouden aan ons eigen gelijk,dan zal de Heer ons keer op keer vernederen tot we tot overgave aan Hem komen.
Alle koningen in het eerste testament ,die zich verhieven tegen Hem werden door Hem vernederd.
Nebukadnezar werd geslagen met krankzinnigheid en leefde als een dier.

Daag Hem niet uit..........want winnen is er niet bij.


Over winnen gesproken……..Jezus heeft de dood overwonnen!
Onze verhouding tot God is door Hem hersteld, daar mogen wij op vertrouwen. Door Hem ziet God ons aan als rechtvaardig.

Jouw woorden klinken niet erg hoopvol en troostrijk. God wil met ons optrekken en meegaan, door gebed kan je die verbondenheid ervaren. Hij zal er zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 17:55
 
JANE410 schreef:
Wees niet al te rechtvaardig en acht uzelf niet bovenmate wijs. Waarom zou u uzelf verwoesten?


Smiley die vol vragen zit ik vat um even niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 18:53
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit ik vat um even niet...
Ja, snap ik Verlegen lachende smiley

De tekst slaat eigenlijk op mensen die zich verheven voelen, klopt dus niet helemaal met wat jij schreef.
Sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 23:05
 
CORTAZAR588 schreef:
Rechtvaardigheid.....
Le grande secret.

Enigma pur sang, wat is rechtvaardig ?
Het latijn noemt het jus = recht, justitia het rechtspreken.

God noemt het ?
Wij zijn niet rechtvaardig denk ik.
Alleen al omdat we in de eerste plaats te egocentrisch zijn.
In de tweede plaats omdat we maar een waarheid hebben.
De onze ..........

Gerechtvaardigd worden door God is geen spel.
Het is iets wat je moet verwerven......God ziet het hart aan is de uitdrukking.
Maar Hij keert Zijn gezicht tegen hen, die het kwaad bedrijven.
En kwaad bedrijven is menselijk, berouw hebben en vergiffenis vragen aan Hem niet.
God wil gebeden worden en wil dat wij in nederigheid en vebroken van geest voor Hem komen.

Indien we vasthouden aan ons eigen gelijk,dan zal de Heer ons keer op keer vernederen tot we tot overgave aan Hem komen.
Alle koningen in het eerste testament ,die zich verhieven tegen Hem werden door Hem vernederd.
Nebukadnezar werd geslagen met krankzinnigheid en leefde als een dier.

Daag Hem niet uit..........want winnen is er niet bij.


Maar God heeft meestal de tijd met ons.
En met de jaren worden we rustiger en bedachtzamer.

Want ja, wat is gelijk?

Ik ben blij dat Jezus voor onze zonden is gestorven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 15:15
 
ANNA415 schreef:
Ik bad om kracht
en U gaf mij zorgen, om mij sterk te maken.

Ik bad om wijsheid
en U gaf mij problemen om te leren oplossen.

Ik bad om welvaart
en U gaf mij verstand en spieren om te werken.

Ik bad om moed
en U gaf mij gevaren om te leren overwinnen.

Ik bad om liefde
en God gaf mij mensen om te helpen.

Ik bad om gunsten
en God gaf mij kansen.

Ik kreeg niets waarvoor ik bad.
U gaf mij alles wat ik nodig had!

God heeft mijn gebed verhoord.



(ik weet niet wie het geschreven heeft)

I.d.d. heel mooi. Ik heb zelf een keer geroepen naar God dat ik alles er voor over heb. Wat gebeurde er toen? Mijn beproevingen om deze woorden kwamen er. Woorden hebben kracht. Wij moeten niet zo maar maar wat roepen naar God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 17:35
 
JOSEF872 schreef:
I.d.d. heel mooi. Ik heb zelf een keer geroepen naar God dat ik alles er voor over heb. Wat gebeurde er toen? Mijn beproevingen om deze woorden kwamen er. Woorden hebben kracht. Wij moeten niet zo maar maar wat roepen naar God.

Ja misschien nemen wijzelf onze woorden niet helemaal serieus, God doet dat zeker wel. Dus inderdaad beter eerst nadenken voordat je iets vraagt of beloofd in gebed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 19:25
 
Iets zomaar roepen ?
Nee iemand zei een keer tegen mij:
Als je iets vraagt aan God moet je er rekening mee houden dat het ook gebeurt.

Vreemd eigenlijk .......soms is bidden zo vermoeiend en lijkt het zinloos en soms ......
Voilà!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:05
 
Mooi topic zeg, en belangrijk ook.

Bidden heeft absoluut zin. Het is de kern van mijn persoonlijk geloofsleven.

Het mooie is dat je als mens ook kunt groeien in gebed.
Net als kleine kinderen begint het met wat gepruttel (maar wel in geloof).
Maar dat gepruttel kan al snel overgaan in duidelijke zinnen en zeker geloof.

Ik weet dat God vooral GEKEND wil worden. Dat is het doel van bidden voor mij. God kennen en leren kennen. Door te bidden laat ik Hem weten dat ik aan Hem denk, Hem beter wil leren kennen, Hem wil danken voor al het goede dat Hij gaf. Maar ik weet ook dat Hij mij wil kennen. Beter gezegd: Hij wil dat ik weet dat Hij mij allang kent :) En door dingen met Hem te delen, word ik daar zelf ook bewust van (terwijl God het allang wist).

En in dat "elkaar leren kennen" word ik bewust van allerlei dingen die in mijzelf zitten (zoals blokkades, wonden uit het verleden, verlangens etc), mensen waar ik bewogenheid voor ervaar, waardoor ik voor ze kan bidden (en ze bezoeken), mensen die ik dien te vergeven, situaties waar ik voor kan bidden (stad, land, wereld, etc).

Bidden is voor mij ook het ordenen van mijn gedachten.
Als al mijn gedachten op Christus gericht zijn, ervaar ik rust.

Bidden, heeft het zin? Ik zeg: bidden is de motor van mijn leven, een noodzaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 21:26
 
JANE410 schreef:
Ja, snap ik Verlegen lachende smiley

De tekst slaat eigenlijk op mensen die zich verheven voelen, klopt dus niet helemaal met wat jij schreef.
Sorry

Dan hebben we het toch meer over mensen met hoogmoed en niet over rechtvaardige mensen
Die we allemaal zijn. Door Jezus toch ergens.....gerechtvaardigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1