ChristianMatch
 


Forum

Christenvervolging
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:01
 
Als je op de onderstaande link klikt lees je het verhaal van een Soedanese christin, Meream.

Hoe moet deze vrouw zich toch voelen. Volgens berichtgeving in een dodencel bevallen.
Toen ik aan het bidden was kwam de naam Ikabod in mijn gedachten.
Een verhaal uit het OT waarin een vrouw haar kindje Ikabod noemt en daarna overlijdt.
Waarschijnlijk heeft deze vrouw tijdens de bevalling niet geweten, dat ze niet direct na de geboorte de zweepslagen zou krijgen en ter dood worden gebracht, dat was eerder het plan. Maar door de bekendwording van deze situatie zijn erg veel ambassadeurs ter verantwoording geroepen door verschillende regeringen, met als gevolg dit uitstel.
Maar nu is ze met het pasgeboren meisje en haar zoontje in een gevangenis in Soedan. Het is ook niet duidelijk of het meisje een kindje is van haar man of dat er nog meer erge dingen zijn gebeurd.
God dank is dit in het nieuws gekomen en gaat haar verhaal door het hele westen.
Teken alsjeblieft de petitie.
En laten we bidden dat God haar redt.
Toen Petrus vast zat, was de gemeente in gebed bijeen en God zond een engel.
Laten we bidden dat God Zichzelf verheerlijkt door dit lijden heen en dat hij haar zal uitredden op een manier waarvan iedereen Hem lof zal geven. Maar laten we bidden in geloof, dat God bij machte is meer te doen dan we bidden of beseffen.

https://www.amnesty.nl/actiecentrum/acties/zwangere-vrouw-krijgt-zweepslagen

Open Doors heeft ook een link, maar zij hebben nog niet gereageerd op deze verandering in de situatie.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 28 mei 2014, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 17:33
 
Ja...doe ik...zeer zeker...

Had de link al van een ander gekregen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:45
 
Er is nu ook een facebookpagina voor Miriam:


https://www.facebook.com/freemiriam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 02:39
 
LAURA291 schreef:
Er is nu ook een facebookpagina voor Miriam:


https://www.facebook.com/freemiriam

Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 07:27
 
ANNETTE050 schreef:
Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.

Ik vind het ook een vreemd bericht, beetje verdacht eigenlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:19
 
ANNETTE050 schreef:
Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.

Misschien moeten ze haar vrijlating secuur voorbereiden? Buiten is ze haar leven helaas niet zeker dus ze moet naar een veilige plek.

En zucht.. ze is maar 1 voorbeeld die nu bekend is geworden, ze geeft door haar (moedige) voorbeeld een gezicht aan zoveel gelovigen... Het is geweldig dat we met ons allen op de barricaden hebben gestaan, onze stem hebben laten horen en geprotesteerd hebben met dit als resultaat. Maar eerlijk gezegd zinkt de moed me een klein beetje in m'n schoenen bij de gedachte aan deze religie, deze cultuur en hoe anders gelovigen/meisjes/vrouwen daar worden behandeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:44
 
LAURA291 schreef:
Ik vind het ook een vreemd bericht, beetje verdacht eigenlijk.

Ja....nou, als jij dat ook hebt zullen wel meer christenen dat hebben en gewoon blijven bidden...haar man zal hopelijk ook extreem alert blijven......


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 10:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:51
 
JOL252 schreef:
Misschien moeten ze haar vrijlating secuur voorbereiden? Buiten is ze haar leven helaas niet zeker dus ze moet naar een veilige plek.

En zucht.. ze is maar 1 voorbeeld die nu bekend is geworden, ze geeft door haar (moedige) voorbeeld een gezicht aan zoveel gelovigen... Het is geweldig dat we met ons allen op de barricaden hebben gestaan, onze stem hebben laten horen en geprotesteerd hebben met dit als resultaat. Maar eerlijk gezegd zinkt de moed me een klein beetje in m'n schoenen bij de gedachte aan deze religie, deze cultuur en hoe anders gelovigen/meisjes/vrouwen daar worden behandeld.

Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:04
 
Ik woon nu naast een Islamiet.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. Ik had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:18
 
LAURA291 schreef:
Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.

Inderdaad... en ik vrees dat je er niet naast zit ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:24
 
ANNETTE050 schreef:
Ik woon nu helaas naast een Islamiet, die zo treitert en mijn hele zondag verknalt.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!

Dat kan al aanvoelen als vervolging in het klein. Moeilijk om liefde te blijven opvatten voor de persoon ... en afkeer om wat hij doet. Dat onderscheid te blijven maken is juist in die omstandigheden lastig.. maar wel wat Jezus ons opdroeg...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:35
 
ANNETTE050 schreef:
Ik woon nu helaas naast een Islamiet, die zo treitert en mijn hele zondag verknalt.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!

Heel moeilijk!

Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik nu met een bijbeltekst kom. Het is beslist niet bedoeld als dooddoener, maar juist als advies om dit eens te proberen. Hoewel ik (uit ervaring) weet hoe moeilijk dit kan zijn. Misschien helpt het als je probeert deze man door de ogen van Jezus te zien: hij kent Zijn Verlosser nog niet en hij heeft geen hoop. Zijn hart zit blijkbaar vol negatieve zaken; echt gelukkig kan hij niet zijn.

Lucas 6: "Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen"

Het kan helpen….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 18:09
 
LAURA291 schreef:
Heel moeilijk!

Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik nu met een bijbeltekst kom. Het is beslist niet bedoeld als dooddoener, maar juist als advies om dit eens te proberen. Hoewel ik (uit ervaring) weet hoe moeilijk dit kan zijn. Misschien helpt het als je probeert deze man door de ogen van Jezus te zien: hij kent Zijn Verlosser nog niet en hij heeft geen hoop. Zijn hart zit blijkbaar vol negatieve zaken; echt gelukkig kan hij niet zijn.

Lucas 6: "Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen"

Het kan helpen….

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar meneer interpreteert dat verkeerd... Zieke smiley... maar aan God geven en mijn vrede behouden.....en nu maar weer back on topic....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 18:57
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar meneer interpreteert dat verkeerd... Zieke smiley... maar aan God geven en mijn vrede behouden.....en nu maar weer back on topic....

Ik vind het heel erg on topic hoor! Maar k snap dat je er hier niet al te gedetailleerd op in wilt gaan. Mijn mailbox staat altijd voor je open!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 21:50
 
ANNETTE050 schreef:
Ik woon nu helaas naast een Islamiet, die zo treitert en mijn hele zondag verknalt.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!

martin Luther King: wij vechten niet tegen individuen, maar tegen systemen.

Hier hoor ik ook wel eens allah muziek, en een andere keer horen hun weer van mij Jezus muziek

En eerlijk gezegd heb ik respect voor ze, zoals ze oprecht met hun geloof bezig zijn, alleen in mijn ogen is het dan het verkeerde geloof.....
vergeet niet ,dat niet alle islamieten zo zijn, net zoals wij cristenen niet allemaal zo zijn, zoals sommigge cristenen wel eens bezig zijn geweest in de geschiedenis.
Jouw buurman heeft meriam niet in de gevangenis gegooid etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:02
 
LAURA291 schreef:
Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.

Laten we niet vergeten dat God machtig kan werken op gebed. Ik heb laatst geweldige verhalen gehoord van geloofsgevangenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:04
 
PETRA373 schreef:
martin Luther King: wij vechten niet tegen individuen, maar tegen systemen.

Hier hoor ik ook wel eens allah muziek, en een andere keer horen hun weer van mij Jezus muziek

En eerlijk gezegd heb ik respect voor ze, zoals ze oprecht met hun geloof bezig zijn, alleen in mijn ogen is het dan het verkeerde geloof.....
vergeet niet ,dat niet alle islamieten zo zijn, net zoals wij cristenen niet allemaal zo zijn, zoals sommigge cristenen wel eens bezig zijn geweest in de geschiedenis.
Jouw buurman heeft meriam niet in de gevangenis gegooid etc...

Ik heb al veel vaker contact met islamieten gehad, maar deze is anders...heel erg dominant. Vrouwen in Burka's en zo....brrrr.... Zieke smiley. Maar ik bedoel ook niet zozeer de mens achter het geloof, maar het geloof zélf. Daar zien we nu toch een hele nare kant van, die er óók is...en is dat dan niet het ware gezicht, waar we wel degelijk rekening mee moeten houden?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:07
 
ANNETTE050 schreef:
Ik heb al veel vaker contact met islamieten gehad, maar deze is anders...heel erg dominant. Vrouwen in Burka's en zo....brrrr.... Zieke smiley

Dan moet het zeker een Verraste, verbaasde smiley voor hem zijn als jij effe aan belt bij hem zonder burka Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:09
 
Helaas is het bericht dat Meriam vrijgelaten wordt niet waar.
Alleen een rechter kan het vonnis herroepen.

http://kplr11.com/2014/05/31/only-a-court-can-release-sudanese-christian-woman-on-death-row/


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:47
 
Krijg hem niet geopend...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 07:21
 
ANNETTE050 schreef:
Helaas is het bericht dat Meriam vrijgelaten wordt niet waar.
Alleen een rechter kan het vonnis herroepen.

http://kplr11.com/2014/05/31/only-a-court-can-release-sudanese-christian-woman-on-death-row/

Haar man is een U.S. citizen lees ik. Nu begrijp ik het ff niet, want waar woonden ze dan? Waren ze op vakantie in Sudan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 23:21
 
Op facebook las ik, dat afgelopen zondag het proces is begonnen om Meriam vrij te krijgen. Misschien dat je voor haar en haar twee kinderen wilt bidden? Op de foto had het kleine knulletje wel goede kleren aan, maar er was erg veel boosheid in de oogjes van het ventje. Verder is er amper berichtgeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 23 juni 2014, 17:53
 
Meriam is vrij....wat een gebedsverhoring en wat een feest zal dat daar zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 23 juni 2014, 19:17
 
Laten we dan vooral verder bidden want buiten de gevangenis is het wellicht even gevaarlijk danwel gevaarlijker. Haar naaste familie spuugt haar uit en er zijn genoeg mensen die het vonnis alsnog zelf zullen willen voltrekken. Ik hoop op een snelle wagen die haar naar het vliegveld of de ambassade brengt.


P.s.: Ik lees dat Meriam inmiddels naar een geheime locatie is gebracht.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 23 juni 2014, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 16:04
 
Meriam is op de luchthaven van de Sudanese hoofdstad weer gearresteerd. Samen met haar gezin en man. Waarom is niet duidelijk, maar nu is Meriam dus haar spreekbuis kwijt en volledig afgesloten van de wereld. Voorbede blijft toch heel belangrijk nu, want de tegenstander wil natuurlijk allesbehalve dat ze een getuigenis wordt in de wereld.
De situatie in Sudan is erg slecht voor christenen. Gelukkig is er wereldwijd meteen weer belangstelling voor Meriam. Zorgenpunt is de reden waarom Meriam en familie is opgepakt. Hopelijk is er geen drugs o.i.d. in hun spullen verstopt.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 16:25
 
ANNETTE050 schreef:
Meriam is op de luchthaven van de Sudanese hoofdstad weer gearresteerd. samen met haar gezin en man. waarom is niet duidelijk, maar nu is Meriam dus haar spreekbuis kwijt en volledig afgesloten van de wereld. voorbede blijft toch heel belangrijk nu, want de tegenstander wil natuurlijk allesbehalve dat ze een getuigenis wordt in de wereld.

Meriam is al een getuigenis, 'de tegenstander' kan dat niet meer ongedaan maken. Voorbede voor Meriam blijft zeker belangrijk! En laten we daarbij ook andere mensen niet vergeten die ver weg of dichtbij elkaar onrecht aan doen met woorden en/of daden.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 24 juni 2014, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 17:56
 
JANS221 schreef:
En laten we daarbij ook andere mensen niet vergeten die ver weg of dichtbij elkaar onrecht aan doen met woorden en/of daden.

Ja, dat is absoluut een onderwerp voor voorbede. Dit topic is op verzoek echter specifiek voor christenen die om hun geloof vastzitten.
Er is al een topic voor voorbede.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juni 2014, 17:59
 
Meriam is nu echt vrij! Op weg naar de vrijheid! Er is zoveel publiciteit rondom haar geweest, dat de Sudanese regering haar wel moest vrijlaten.
Op haar facebook pagina, staat een geweldig getuigenis, dat Jezus haar in al die tijd niet verlaten heeft. Dit getuigenis heeft ze geplaatst na de bevalling in de cel, geketend. Wat een getuigenis heeft deze vrouw! Hopelijk zal ze zich nu in gaan zetten voor haar lotgenoten.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 26 juni 2014, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEN829





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juni 2014, 21:31
 
God heeft toch maar mooi weer zijn visitekaartje afgegeven aan deze wereld. Hij is er voor haar geweest, hoewel velen dat betwijfelen of glashard ontkennen. Door haar getuigenis zullen ook de machthebbers in Sudan aan het denken worden gezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 10:18
 
Kort interview met Meriam.

http://www.bbc.com/news/world-africa-28051216


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 27 juni 2014, 10:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2