ChristianMatch
 


Forum

Hoe gaan we om met anderen/atheisten
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 19:22
 
ANNETTE050 schreef:
Nee, dat lees ik er niet in, ik interpreteer het als dusdanig, dat je een mens niet mag afwijzen om zijn/haar religie. Dat een mens een mens blijft met al zijn gevoelens en emoties en alles. Dat als je een christen bent je niet het recht hebt om een ander af te wijzen omdat hij/zij niet hetzelfde geloof heeft. sommigen kunnen het erg goed met elkaar vinden, alleen kan iemand volledig afgeknapt zijn op een religie/geloof. Hoe ga je dáár mee om, dat is mijn vraag. De persoon die me het aanreikte miste denk ik de volledige afwezigheid van compassie in de manier waarop mensen van verschillende religies elkaar kunnen benaderen.

Mee eens!

Ik heb in mijn leven zo vaak zulke fijne gesprekken gehad met islamieten, want ja, dan hadden we het over de overeenkomsten van ons geloof. zij kennen ook het begrip goed en kwaad, God en satan. etc.

Je moet wel even oppassen als je over Jezus als zoon van God begint, want dat is voor hun een belediging van God; God kan volgens hun geen zoon hebben...

Als je dan voorzichtig uitlegt dat in de Joodse traditie een zoon gelijk was aan zijn vader, dus dat God eigenlijk Zichzelf heeft gegeven voor de zonden der wereld, dan kom je al een stuk verder.

Je moet, mi inziens wel uitkijken en jezelf blijven in wat je zegt, men prikt daar namelijk zo doorheen; is het echt, of praat men iemand na, leiders oid.

En ja, wat je zegt over de manier van benaderen, en het kunnen afknappen, ja, wat ik vaak meemaakte was dat men mensen op straat aansprak, en begon over diens zonden, terwijl degene degene helemaal niet kon, om vervolgens te dreigen met de hel. Ja, dan wil zo iemand nooit meer iets met het geloof etc. te maken hebben, en ja, ik kan me dat heel goed voorstellen...

Idd, een volledig gemis aan compassie, en een teveel aan oordeel..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 08:20
 
ROADY558 schreef:
Feitelijk heb je gelijk: in de bijbel worden discussies afgeraden, oh nee, zinloze discussies worden afgeraden. Maar ja, je weet pas of een discussie zinloos is, als je hem aangaat....
Of ... zou je op voorhand al iets kunnen stellen over "een discussie", en denken: "ik maak me uit de voeten, want dit gaat niets goeds opleveren..."

Maar, waar moet ik dan mijn mening ventileren?

Misschien moeten we het woord "discussie" vervangen door "dialoog".
Dat klinkt al wat vriendelijker nietwaar?

Nog een laatste opmerking (Mod, vergeef me, ik ben vreselijk offtopic bezig nu).

Weet je dat de uitspraak "In Jezus heilige naam" een pleonasme bevat?

Goed, nu ga ik weer ontopic discussieren, ehh dialogeren, ehhh praten, nee typen
Gefrustreerde smiley

Waar in de bijbel worden discussies afgeraden?

Quote:
Of ... zou je op voorhand al iets kunnen stellen over "een discussie", en denken: "ik maak me uit de voeten, want dit gaat niets goeds opleveren..."

Ja, en zo ga jij om met andersdenkenden? Nou ja, dat is ook een antwoord, Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 09:09
 
SHANITA130 schreef:
Waar in de bijbel worden discussies afgeraden?



Ja, en zo ga jij om met andersdenkenden? Nou ja, dat is ook een antwoord, Zieke smiley

Volgens mij bedoelt Roady dat nou net niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 09:21
 
JOL252 schreef:
Volgens mij bedoelt Roady dat nou net niet...

Misschien niet.

Ik doel eigenlijk meer op Raody zijn vraag:

Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:43 Reageer met quote


SHANITA130 schreef:
Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is,

Roady: Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden

Waar ik een heel lang antwoord op geef.

Dan krijg ik als antwoord terug, 'maar er staat ook'.

Ja, dat staat er dus idd 'ook'.

Het bekende abctje met de bekende teksten eruit gelicht, en als ik dan een vraag over een andere tekst heb waaruit blijkt dat er mensen zijn die van nature doen wat de wet gebied en tonen dat de wet in hun hart is, dan krijg ik alleen, van 'ja dit staat er ook, en daarmee is de zaak dus afgedaan, dat bedoel ik, dat kwam ik ook vaak tegen toen ik nog naar gemeentes ging.

Dan open ik een nieuw topic, en krijg ik gewoon geen reactie.

Dat bedoel ik, met omgaan met andersdenkenden.

En verder, Zegens vandaag!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 juli 2014, 09:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 11:03
 
Mischien moet je effe geduld hebben met reacties... ha ah ik wacht ook af op reacties van anderen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 12:28
 
JOL252 schreef:
Volgens mij bedoelt Roady dat nou net niet...

Hoe WEET jij dat ? :)

Inderdaad, Shanita, je trekt een verkeerde conclusie en haalt dingen door elkaar zie ik.


Laatst aangepast door
ROADY558
op woensdag 16 juli 2014, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 12:34
 
ANNETTE050 schreef:
Nee, dat lees ik er niet in, ik interpreteer het als dusdanig, dat je een mens niet mag afwijzen om zijn/haar religie. Dat een mens een mens blijft met al zijn gevoelens en emoties en alles. Dat als je een christen bent je niet het recht hebt om een ander af te wijzen omdat hij/zij niet hetzelfde geloof heeft. sommigen kunnen het erg goed met elkaar vinden, alleen kan iemand volledig afgeknapt zijn op een religie/geloof. Hoe ga je dáár mee om, dat is mijn vraag. De persoon die me het aanreikte miste denk ik de volledige afwezigheid van compassie in de manier waarop mensen van verschillende religies elkaar kunnen benaderen.

Weet je Annette? Ik denk dat het zaak is dat we niemand zomaar afwijzen. Juist omdat God niemand afwijst.
Het is toch juist de liefde die zo opmerkzaam zou moeten zijn bij de mensen die Jezus volgen en over Hem spreken? Het is toch juist de liefde die het hart kan raken bij de ander?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 14:25
 
ROADY558 schreef:
Dus als ik het stukje op de poster goed lees, dan denk jij ongeveer hetzelfde als krisnamurti, gezien je opmerking over "hokjes"
Op de poster lees ik een theorie dat we geen hokjes, geen oordelen, geen scheidingen moeten aanbrengen omdat we anders de mensheid geweld aandoen.....

Hoe interpreteer jij de inhoud van die poster Homeagain?

Roady,

Mijn relatie nu is met Jezus

Gemeente met Jezus, wil niet in andere hokjes gestopt worden.

Roady, dat jij mij in andere hokjes stop is niet relevant voor mij, dat zijn jou woorden, jou hokjes over mij, jou vergelijkingen.

Denken is niet van de geest, vernieuw je denken is wel van de geest

Heilige Geest is weten, onderscheiden

Weet dat Jezus voor mij niet gekomen is om een geloof met welke naam dan ook te stichten, of te verbinden, hoef geen lid van welke gemeente dan ook te zijn.

Ben lid, afhankelijk in de heilige geest alleen.

Dat is mijn afstemming nu met Jezus

Jezus is vrijheid, liefde

Jezus gaf mij mijn vrijheid terug, geestelijke vrijheid die doorwerkt in lichaam, ziel, geest.

Niet meer niet minder


Laatst aangepast door
HOMEAGAIN970
op woensdag 16 juli 2014, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 14:25
 
ROADY558 schreef:
Hoe WEET jij dat ? :)

Inderdaad, Shanita, je trekt een verkeerde conclusie en haalt dingen door elkaar zie ik.

Duidelijker kan ik niet zijn.

Maar ja, jij mag van mij vinden dat ik verkeerde conclusies trek.

Ik gaf je vrij uitgebreid antwoord op je vraag, Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:43
Quote:
Roady: 'Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?'




En ja, dat was een off topic vraag, op een opmerking van mij, dus ook een off topic antwoord van mij.

Dus ik begin er een topic over, om on topic te blijven en ik hoor niets van je daar. Maar ja, je was wel snel met:
Quote:
'Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?'


En omdat ik zo uitgebreid en duidelijk mogelijk antwoord gaf, off topic, en daarom een topic erover startte, en jij er verder niet op in gaat, begrijp ik het niet. Of had ik jou, off topic antwoord, moeten quoten, in topic 'Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?'


Ik vind het jammer dat je hier wel off topic erop in ging, en als ik er dan speciaal een topic over begin, omdat het interessant is, ja, dan reageer je niet, en ja, dat vind ik jammer. zeker als ik dan lees dat je schrijft: Geplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 18:37
Quote:
Feitelijk heb je gelijk: in de bijbel worden discussies afgeraden, oh nee, zinloze discussies worden afgeraden.


Dan denk ik van ja, er is voor jou, een gelijk, en dat is wat jij denkt en vindt. Jammer want zo is er idd geen discussie mogelijk, met mensen die niet proberen te snappen wat iemand anders probeert te zeggen.

En ik wil wel in desbetreffende topic op jou reactie van dinsdag 15 juli 2014, 09:03 ingaan, graag zelfs, ik had er al over zitten denken hoe ik wou beginnen te antwoorden, maar ja, ik kan die reactie van jou niet kopiëren naar desbetreffende topic, nml: 'Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?'

En jij doet het ook niet, ja, dus ik kan er hier geen antwoord op geven wat ik graag zou doen, en ja, niet in desbetreffende topic, omdat je er daar niet op in gaat.

Dus het houdt vooralsnog op.

Jammer.

Dus, om nog even on topic te blijven, ik vind het jammer dat je wel meteen met een vraag komt, die ik dan meteen uitgebreid beantwoord, en er dan speciaal een topic over open, en daarna niets meer hoor, en wel dingen over zinloze discussies..
En zo ga je mi niet met andersdenkenden om.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 juli 2014, 14:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 14:47
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Roady, dat jij mij in andere hokjes stop is niet relevant voor mij, dat zijn jou woorden, jou hokjes over mij, jou vergelijkingen.

Ik stop jou niet in een hokje beste Homeagain.
Ik had het over de betekenis van de woorden op de poster (de betekenis zoals ik het interpreteer).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 14:52
 
SHANITA130 schreef:

En je denk heus dat dit soort reacties ertoe bij zullen dragen dat mensen sneller een antwoord aan jou geven???

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 15:35
 
ROADY558 schreef:
En je denk heus dat dit soort reacties ertoe bij zullen dragen dat mensen sneller een antwoord aan jou geven???

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Wat bedoel je? Welk soort reacties? Welke mensen? Sneller?

Denk je dat ik mijn vorige reactie gaf, om er toe te willen bijdragen dat mensen mij sneller een antwoord geven?

Ik ga nu niet weer hetzelfde uitleggen, maar dan weer anders.

Een fijne dag nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 16:45
 
ROADY558 schreef:
Weet je Annette? Ik denk dat het zaak is dat we niemand zomaar afwijzen. Juist omdat God niemand afwijst.
Het is toch juist de liefde die zo opmerkzaam zou moeten zijn bij de mensen die Jezus volgen en over Hem spreken? Het is toch juist de liefde die het hart kan raken bij de ander?

Ja, dat is ook hetgene waar ik toch maar steeds weer p uit kom. 'Love them into the Kingdom' ...al is het wel goed om te proberen de intenties van het hart van de ander te onderscheiden. Als er geen rebellie in het geding is, denk ik dat je inderdaad met Liefde een ander hart kunt raken. dan niet in eigen kracht maar door de Kracht van de Heilige Geest.
Komen we weer bij een punt uit hoe je dat in de praktijk brengt. Ik kan het niet meer aan om 'de perfecte christen te zijn'. is het dus helemaal in afhankelijk van de Heilige Geest die je die Liefde wil geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 17:43
 
ROADY558 schreef:
Weet je Annette? Ik denk dat het zaak is dat we niemand zomaar afwijzen. Juist omdat God niemand afwijst.
Het is toch juist de liefde die zo opmerkzaam zou moeten zijn bij de mensen die Jezus volgen en over Hem spreken? Het is toch juist de liefde die het hart kan raken bij de ander?



Amén!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 18:06
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, dat is ook hetgene waar ik toch maar steeds weer p uit kom. 'Love them into the Kingdom' ...al is het wel goed om te proberen de intenties van het hart van de ander te onderscheiden. Als er geen rebellie in het geding is, denk ik dat je inderdaad met Liefde een ander hart kunt raken. dan niet in eigen kracht maar door de Kracht van de Heilige Geest.
Komen we weer bij een punt uit hoe je dat in de praktijk brengt. Ik kan het niet meer aan om 'de perfecte christen te zijn'. is het dus helemaal in afhankelijk van de Heilige Geest die je die Liefde wil geven.


Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 19:43
 
Reactie verwijderd

Laatst aangepast door
HOMEAGAIN970
op donderdag 17 juli 2014, 00:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 21:27
 
SHANITA130 schreef:
Wat bedoel je? Welk soort reacties? Welke mensen? Sneller?

Denk je dat ik mijn vorige reactie gaf, om er toe te willen bijdragen dat mensen mij sneller een antwoord geven?

Ik ga nu niet weer hetzelfde uitleggen, maar dan weer anders.

Een fijne dag nog.

Ik laat het verder rusten Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 21:34
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, dat is ook hetgene waar ik toch maar steeds weer p uit kom. 'Love them into the Kingdom' ...al is het wel goed om te proberen de intenties van het hart van de ander te onderscheiden. Als er geen rebellie in het geding is, denk ik dat je inderdaad met Liefde een ander hart kunt raken. dan niet in eigen kracht maar door de Kracht van de Heilige Geest.
Komen we weer bij een punt uit hoe je dat in de praktijk brengt. Ik kan het niet meer aan om 'de perfecte christen te zijn'. is het dus helemaal in afhankelijk van de Heilige Geest die je die Liefde wil geven.

Yep, liefde, daar draait het om. En daar schort het bij mij ook nog wel 's aan. Die perfecte christen, oei, die herken ik wel. Ik ben dat masker gelukkig aan het kwijtraken. Zo ontzettend je best moeten doen om iemand te winnen, of denken dat je verantwoordelijk bent voor de redding van iemand anders. Als ik terugkijk, was ik nogal ehhhh hoogmoedig blijkbaar. Een boekje dat mij hierin veel inzicht heeft gegeven is "genezing van beschadigde emoties van David Seamonds. Vooral zijn beschrijving van het verschil tussen ons ware zelf en ons super-zelf was erg leerzaam.

Weet je wat zo cool is? Als je werkelijk gaat ontspannen in de Genade van God, dan doet Hij het wel door je heen.
Kunst is ook om in een gesprek dicht bij mezelf te blijven.
Mezelf kwetsbaar op te stellen en vanuit "ik" spreken. Maar ook dat lukt beter naarmate ik me zelf vrijer voel (lees: naarmate God de wonden in mijn ziel meer en meer geneest) en ik meer groei naar zelfstandigheid. Dat is: meer afhankelijk van Hem, minder afhankelijk van (de mening van) anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 22:35
 
ROADY558 schreef:
Yep, liefde, daar draait het om. En daar schort het bij mij ook nog wel 's aan. Die perfecte christen, oei, die herken ik wel. Ik ben dat masker gelukkig aan het kwijtraken. Zo ontzettend je best moeten doen om iemand te winnen, of denken dat je verantwoordelijk bent voor de redding van iemand anders. Als ik terugkijk, was ik nogal ehhhh hoogmoedig blijkbaar. Een boekje dat mij hierin veel inzicht heeft gegeven is "genezing van beschadigde emoties van David Seamonds. Vooral zijn beschrijving van het verschil tussen ons ware zelf en ons super-zelf was erg leerzaam.

Weet je wat zo cool is? Als je werkelijk gaat ontspannen in de Genade van God, dan doet Hij het wel door je heen.
Kunst is ook om in een gesprek dicht bij mezelf te blijven.
Mezelf kwetsbaar op te stellen en vanuit "ik" spreken. Maar ook dat lukt beter naarmate ik me zelf vrijer voel (lees: naarmate God de wonden in mijn ziel meer en meer geneest) en ik meer groei naar zelfstandigheid. Dat is: meer afhankelijk van Hem, minder afhankelijk van (de mening van) anderen.

Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 08:31
 
JOL252 schreef:
Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel.

Hai Jol!

Quote:
Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden?

Inderdaad....

Dank voor je mooie reactie, spreekt me erg aan!

Even een stukje van spreuken 15 omdat het me zo aanspreekt: 13 Een blij hart maakt het aangezicht vrolijk,

maar door harteleed wordt de geest verslagen.

14 Het hart van de verstandige zoekt kennis,

maar de mond der zotten houdt zich met dwaasheid bezig.

15 Al de dagen van de ellendige zijn boos,

maar voor de blijmoedige is het altijd feest.

16 Beter is een weinig in de vreze des HEREN,

dan een grote schat en onrust daarbij.

17 Beter een schotel groente, waar liefde heerst,

dan een gemeste os en haat daarbij.

18 Een opvliegend mens verwekt twist,

maar een lankmoedige doet de strijd bedaren.

19 De weg van de luiaard is als een doornhaag,

maar het pad der oprechten is welgebaand.

20 Een wijs zoon verheugt de vader,

maar een dwaas van een mens veracht zijn moeder.

21 Dwaasheid is vreugde voor de verstandeloze,

maar een man van verstand houdt de rechte weg.

22 Plannen mislukken bij gebrek aan overleg,

maar door de veelheid van raadgevers komt iets tot stand.

23 Iemand heeft vreugde, als hij een gepast antwoord geeft,

en hoe goed is een woord op zijn tijd!

24 Het pad des levens gaat voor de verstandige opwaarts,

opdat hij ontwijke het dodenrijk beneden.

25 Het huis der hoogmoedigen breekt de HERE af,

maar Hij maakt de grenspaal der weduwe vast.

26 De plannen van de boze zijn de HERE een gruwel,

maar liefelijke woorden zijn rein.

27 Wie hunkert naar onrechtmatige winst, vernielt zijn eigen huis;

maar wie geschenken haat, zal leven.

28 Het hart van de rechtvaardige overweegt, wat hij zal antwoorden,

maar de mond der goddelozen stort boosheden uit.

29 Ver is de HERE van de goddelozen,

maar het gebed der rechtvaardigen hoort Hij.

30 Vriendelijk stralende ogen verheugen het hart;

een goede tijding verkwikt het gebeente.

31 Het oor, dat luistert naar de terechtwijzing die ten leven is,

zal vertoeven te midden der wijzen.

Dank!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 juli 2014, 08:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 10:01
 
JOL252 schreef:
Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel.

Ja Jol, je hebt helemaal gelijk, dat had ik anders moeten zeggen. Het spijt me.
Vraag aan je, zou het ook kunnen zijn dat ik daar zelf vanwege bepaalde redenen wat voorzichtig mee geworden ben? Dat het niet meteen als oordeel bedoeld is, maar gewoon wat zelfbescherming? Als een ander je niet serieus neemt, kun je beter maar meteen wegwezen, dat bedoel ik er alleen maar mee. Misschien is het wijzer niet zo snel een oordeel te vellen dat een ander oordeelt.
Fijne dag.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 17 juli 2014, 14:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 19:58
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?

Ik hou me niet bezig met speciaal door God geregelde ontmoetingen, moet ik eerlijk zeggen. Bij elke ontmoeting met mensen kan ik iets van God laten zien, of iets van Hem ontvangen, zo zie ik het momenteel.
Dat spanningsveld herken ik dan weer wel. Het is mooi als je dusdanig op de Heilige Geest afgestemd raakt, dat je je tijdens de ontmoeting door Hem kan laten leiden. Soms zie ik helder wat ik wel/niet moet doen, maar meestal is het gevoelsmatig. Ik probeer er maar geen kramp van te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA899





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 22:34
 
Ik ben getrouwd met een ' andersdenkende' of een atheïst?
Hij gelooft niets, dus is hij ook geen andersdenkende of atheïst... Dus hoe ik daarmee omga?
Soms eeerruuug lastig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 11:20
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?

Hai Annette,

Ontmoetingen door God geregeld met een doel?

En daar cursussen voor?

Als God ontmoetingen zal regelen, dan zou er mi geen spanningsveld zijn.

Niet door kracht of door geweld...

Als je met een kramp mensen dingen gaat vertellen over God, werkt het al niet meer denk ik, men voelt dat aan.

Enige manier, mi, die werkt is, gewoon jezelf zijn, en, als het toevallig zo uitkomt over God vertellen, ikzelf hou dat dan altijd persoonlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 12:39
 
SHANITA130 schreef:
Hai Annette,

Ontmoetingen door God geregeld met een doel?

En daar cursussen voor?

Als God ontmoetingen zal regelen, dan zou er mi geen spanningsveld zijn.

Niet door kracht of door geweld...

Als je met een kramp mensen dingen gaat vertellen over God, werkt het al niet meer denk ik, men voelt dat aan.

Enige manier, mi, die werkt is, gewoon jezelf zijn, en, als het toevallig zo uitkomt over God vertellen, ikzelf hou dat dan altijd persoonlijk.

Interessante discussie weer
Ik denk dat we gewoon dicht bij Jezus liefde moeten blijven, daarin met blijdschap en dankbaar heid leren wandelen, en hoe meer we hem leren kennen ,die dingen allemaal van zelf komen.
god, Jezus, de heilige geest, houd van ons, wil een relatie met ons. Dus als we samen met hem wandelen... Dicht bij hem zijn, openbaart hij het ons wanneer hij wil dat we iemand om ons heen helpen.
Hoe meer we groeien, hoe meer we dat gaan ontdekken en dan gaat het niet krampachtig, niks kramp, en alles wat we doen is Jezus verantwoording, niet die van ons, dan worden we zeker ook krampachtig of gestresst, we kunnen niet iedereen helpen. Maar wel na Jezus luisteren en dat doen en de verantwoording aan Jezus over laten

Vraag me af, of ik het goed verwoord, wat ik probeer uitte leggen.

Maar als ik lees over cursussen, en met alle respect, je kan er zeker veel van leren, maar ik. Denk toch, leer eerst je indentiteit als kind goed kennen, bouw een relatie met hem op en de rest volgt, vanzelf. En god openbaart je wel de dingen ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 15:12
 
PETRA373 schreef:
Interessante discussie weer
Ik denk dat we gewoon dicht bij Jezus liefde moeten blijven, daarin met blijdschap en dankbaar heid leren wandelen, en hoe meer we hem leren kennen ,die dingen allemaal van zelf komen.
god, Jezus, de heilige geest, houd van ons, wil een relatie met ons. Dus als we samen met hem wandelen... Dicht bij hem zijn, openbaart hij het ons wanneer hij wil dat we iemand om ons heen helpen.
Hoe meer we groeien, hoe meer we dat gaan ontdekken en dan gaat het niet krampachtig, niks kramp, en alles wat we doen is Jezus verantwoording, niet die van ons, dan worden we zeker ook krampachtig of gestresst, we kunnen niet iedereen helpen. Maar wel na Jezus luisteren en dat doen en de verantwoording aan Jezus over laten

Vraag me af, of ik het goed verwoord, wat ik probeer uitte leggen.

Maar als ik lees over cursussen, en met alle respect, je kan er zeker veel van leren, maar ik. Denk toch, leer eerst je indentiteit als kind goed kennen, bouw een relatie met hem op en de rest volgt, vanzelf. En god openbaart je wel de dingen ....


Ja, mooi gezegd. Maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Daarom doe ik gewoon voor mezelf een Bijbelstudie over die situaties waarin God duidelijk een ontmoeting had geleid. gewoon een bijbelstudie voor mezelf. Sorry dat er een misverstand over ontstaan is.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 29 juli 2014, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 16:04
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?

Misschien heb je hier iets aan: een ex-moslim legt uit hoe en waarom hij christen is geworden. Je moet er wel ff een half uurtje voor uittrekken, maar ik vond het erg mooi om naar te luisteren.

http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=H3lHueRXvh0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 08:23
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, mooi gezegd. Maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Daarom doe ik gewoon voor mezelf een Bijbelstudie over die situaties waarin God duidelijk een ontmoeting had geleid. gewoon een bijbelstudie voor mezelf. Sorry dat er een misverstand over ontstaan is.

Bijbelstudie, of preken kunnen idd altijd opbouwend zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 10:37
 
Gewoon jezelf blijven want een mens heeft gauw door als je je anders voordoet dan val je gauw door de mand. Dus niet alleen in woorden praten maar het vooral kenbaar maken in je daden van het dagelijks leven. Een stille getuigenis een heel klein waxine lichtje te mogen zijn te midden van de donkere duisternis te mogen stralen. Daaraan zal de ander meer vanaf willen weten en als goed is meer vragen naar je gaan stellen. Belangrijk is vooral om voor je naasten te gaan bidden want dat is kracht van de motor. Meer dienen in liefde zoals Jezus Christus ook diende in liefde dat geeft meer vruchten een heerlijke geur van bloesems.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2