ChristianMatch
 


Forum

De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 14:49
 
De idioot grote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer.

Joyce Meyer heeft landhuizen, bungalows, villa's, zwembaden en meren op een landgoed van velen miljarden dollars, een Mercedes, privé vliegtuigen, een luxe jacht etc. etc.
Ze heeft pas nog plastic chirurgie ondergaan.

Wat is jullie mening over deze personen? Ik heb er als voorbeeld even Joyce erbijgehaald, ik bedoel ook alle anderen zoals Benny Hinn, Kenneth Copeland, Oral Roberts, Joel Osteen ea.

Hier nog een begeleidend filmpje: http://youtu.be/F_TBGRKDPEk

Ik was uitzendingen aan het bekijken op SBS6 zoals bonje bij de buren en documentaires, nav een programma gisteren op tv die ik helemaal wou zien en toen kwam ik reclame over haar tegen, wat na de plastic chirurgie moet zijn gebeurd...ik herkende haar eerst niet...(brrr....)

Smiley met dichtgeplakte mond

Ik kon haar alleen van voor haar plastic chirurgie...Ik schrok me net echt naar...

Anyway, wat ik me afvraag: 'Waarom zo veel geld uitgeven aan hun en ze zijn al zo rijk, en dan die tegenstelling; er leven gewoon heel veel Amerikanen op straat, zonder dak etc.

Dan bedoel ik niet een gewoon huis en een gewone auto, maar waarom zo over the top leven met Jachten, privé vliegtuigen, gigantische landgoedhuizen met grote zwembaden erbij van miljarden dollars, etc, dat bedoel ik..? Dan denk ik, WWJD?

Een film wat begint met het overzicht van de huizen en villa's en bungalows, zwembaden, meren, bossen, tuinen, etc, in het Landgoed van Joyce Meyer. http://youtu.be/Ko5zkkZ0GmQ
Ik drink ook Starbucks koffie, maar vind dit een beetje over the top... Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 19 augustus 2014, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
UDO409





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 17:49
 
Kennelijk zien Amerikanen dit als 'beloning' voor godvruchtig gedrag en hopen ze diep in hun hart ook zo rijk te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 16:24
 
UDO409 schreef:
Kennelijk zien Amerikanen dit als 'beloning' voor godvruchtig gedrag en hopen ze diep in hun hart ook zo rijk te worden.

Bedankt voor je reactie!

Knipoog smiley

Ja, idd. Geldzucht, greed=gulzig, vraatzuchtig; gierig...

Je hebt deze evangelisten etc. natuurlijk ook in Nederland...

Het gevaarlijke, mi is dat ze ook goede dingen doen, halve waarheden verkondigen dus als je er iets over zegt, dan is het vaak van ja, maar ze zeggen dit en dat...(ook)...
Ik bedoel met gevaarlijk natuurlijk niet dat je niet gered bent.

Ik bedoel daarmee de schade die vooral jonge mensen maar ook oudere mensen kunnen oplopen door in zulke evangelisten te geloven.

Je mag niet zelf denken, 'denken komt van de vijand', daar hebben ze dan teksten voor, een voorbeeld:' vertrouw op u eigen inzicht niet.' (Spreuken)

Ook je gevoel is van de vijand zeggen ze, daarvoor worden ook teksten voor misbruikt, bijvoorbeeld: 'arglistig is het hart'(in een v/d brieven van Paulus dacht ik.)

En zo gaat iemand dan door het leven met een geblokkeerd gevoelsleven en zonder zelf na te denken, dus als een robot...

En dan komen sommigen met dat je het kind niet met het badwater weg moet gooien, nou ik heb dat echt geprobeerd, en ben er daardoor achter gekomen dát er helemaal geen kind is...
Ze noemen dat, 'gemengde blessing', beetje van de vijand, beetje van God....

Ach, ik stop maar, ben dankbaar dar ik er, in tegenstellig tot velen nog wel ongeschonden, uiteindelijk ben uitgekomen.

Als er duisternis is, is er mi ook geen 'kind'.

Dat heb ik, helaas weer, door schade moeten leren....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 17:38
 
Als je -zoals je zelf zegt- er ongeschonden bent uitgekomen, waarom is het voor jou dan nog zo belangrijk om dit elke keer weer op te rakelen? Ik vind de keuze van de titel van je topic (en de inhoud) weinig uitnodigen tot discussie.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb ook niets met welvaartspredikers of andere goeroes waar mensen blindelings op vertrouwen en zonder na te denken achter aan lopen.


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 20 augustus 2014, 19:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 17:46
 
Ook ik ben niet overgecharmeerd van tv evangelisten zoals ... noem ze maar op. Er zijn steeds weer nieuwe hypes van evangelisten, profeten, hun boeken die centraal lijken te staan in bepaalde tijden terwijl ik denk dat ze niet naar henzelf moeten verwijzen.

Ik wil alleen niet over hen oordelen met stelligheden dat zij in het duister zouden zijn.

Overigens zijn het de volgzame mensen die hen de macht blijven verlenen. Aan de ene kant kun je wijzen naar deze bobo's in de evangelische wereld die hun verantwoording inderdaad hebben. Aan de andere kant is het ook de niet-denkende massa die aangesproken wordt in hun (lege) gevoel wat gevuld lijkt te worden door de boodschap van deze mensen. Ook eigen verantwoording, ze hebben een eigen wil die ze niet hoeven te laten afhangen van hen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 23:36
 
JANS221 schreef:
Als je -zoals je zelf zegt- er ongeschonden bent uitgekomen, waarom is het voor jou dan nog zo belangrijk om dit elke keer weer op te rakelen? Ik vind de keuze van de titel van je topic (en de inhoud) weinig uitnodigen tot discussie.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb ook niets met welvaartspredikers of andere goeroes waar mensen blindelings op vertrouwen en zonder na te denken achter aan lopen.

Ik heb duidelijk geschreven hoe het kwam, ik keek, online, naar een sbs6 programma, en dan nog alleen omdat ik een programma wat ik de dag ervoor even zag, in zijn geheel terug wou zien. En daarna zag ik, ongevraagd, reclame van haar en nog uitgebreid ook.

Ik schrok....En mijn verontwaardiging over deze mensen kwam weer even naar boven, zeker gezien het feit dat ik dus niet de enige ben die die reclame zie....

Als je, zoals ik, niet bekend was met christelijk geloof dan kan je je behoorlijk vergissen als je alles serieus neemt wat zo iemand zegt.

Nou heb ik wel even teruggekeken, om een foto te vinden van voor haar operatie, en toen zag ik een stukje film wat me wel weer aansprak, en toch keek ik die niet af, ik durf niet.

En of jij mijn topic wel of niet uitnodigend vind voor discussie interesseert me eerlijk gezegd heel erg weinig.

Ik had het op mijn hart, en ik ga niet steeds eerst denken of het jou interesseert. Of jou daarover mailen...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De keren dat ik een topic open, ja, de ene keer reageren er heel veel mensen, wat ik niet had verwacht, een andere keer reageren er weinigen, waar ik misschien wel meer reacties had verwacht..

Ik ga niet, berekenend iets openen voor maar veel reacties te scoren, ik doe dat omdat ik iets wil zeggen.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 00:02
 
JOL252 schreef:
Ook ik ben niet overgecharmeerd van tv evangelisten zoals ... noem ze maar op. Er zijn steeds weer nieuwe hypes van evangelisten, profeten, hun boeken die centraal lijken te staan in bepaalde tijden terwijl ik denk dat ze niet naar henzelf moeten verwijzen.

Ik wil alleen niet over hen oordelen met stelligheden dat zij in het duister zouden zijn.

Overigens zijn het de volgzame mensen die hen de macht blijven verlenen. Aan de ene kant kun je wijzen naar deze bobo's in de evangelische wereld die hun verantwoording inderdaad hebben. Aan de andere kant is het ook de niet-denkende massa die aangesproken wordt in hun (lege) gevoel wat gevuld lijkt te worden door de boodschap van deze mensen. Ook eigen verantwoording, ze hebben een eigen wil die ze niet hoeven te laten afhangen van hen.

Dat klopt, de mensen hebben een eigen wil.

Waar ik op doel, is eigenlijk dat er mensen zijn die niet echt bekend zijn met de christelijke wereld, waar ik dan soms toch even bij denk, wat voor een 'reclame' is dit voor het christen zijn. Dit is mijn persoonlijke mening.

Ik zou mensen die (mede?) zijn gaan geloven door wat ik vertelde als ze iets aan mij vroegen, of de gelegenheid deed zich voor en ik vertelde iets, zeker afraden daarnaar te kijken als ze dat deden.
Omdat ik dan (even voorzichtig uitdrukken), wat Meyer zegt en doet, weinig van doen vind hebben met christelijk geloof.
Ik ben er zelf van overtuigd dat het zelfs schadelijk kan zijn, de stelligheid waarmee ze dingen zegt als zijnde dé waarheid. voor mensen die idd snel zijn te beïnvloeden en alles voor waar aannemen omdat het christelijk pretendeert te zijn wat ze zegt.

Ik heb idd niet de stelligheid dat ze in het duister zou zijn, of verloren, of geen goed christen. Daar kan ik niet over oordelen.

Wel heb ik mijn grote twijfels bij haar en anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 06:25
 
SHANITA130 schreef:
En of jij mijn topic wel of niet uitnodigend vind voor discussie interesseert me eerlijk gezegd heel erg weinig.

Ik had het op mijn hart, en ik ga niet steeds eerst denken of het jou interesseert. Of jou daarover mailen...

Shanita, ik bedoelde te zeggen dat een onderwerp met titel: ``de idiote rijkdom van….``, gelijk al de toon zet. Het komt wat negatief over en kan een open discussie in de weg staan. Of het mij interesseert of niet doet er in dit verband niet toe.
Maar on-topic weer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 07:56
 
SHANITA130 schreef:
Dat klopt, de mensen hebben een eigen wil.

Waar ik op doel, is eigenlijk dat er mensen zijn die niet echt bekend zijn met de christelijke wereld, waar ik dan soms toch even bij denk, wat voor een 'reclame' is dit voor het christen zijn. Dit is mijn persoonlijke mening.

Ik zou mensen die (mede?) zijn gaan geloven door wat ik vertelde als ze iets aan mij vroegen, of de gelegenheid deed zich voor en ik vertelde iets, zeker afraden daarnaar te kijken als ze dat deden.
Omdat ik dan (even voorzichtig uitdrukken), wat Meyer zegt en doet, weinig van doen vind hebben met christelijk geloof.
Ik ben er zelf van overtuigd dat het zelfs schadelijk kan zijn, de stelligheid waarmee ze dingen zegt als zijnde dé waarheid. voor mensen die idd snel zijn te beïnvloeden en alles voor waar aannemen omdat het christelijk pretendeert te zijn wat ze zegt.

Ik heb idd niet de stelligheid dat ze in het duister zou zijn, of verloren, of geen goed christen. Daar kan ik niet over oordelen.

Wel heb ik mijn grote twijfels bij haar en anderen.

Quote Shanita: Als er duisternis is, is er mi ook geen 'kind'.

Dan heb ik deze tekst misschien verkeerd geïnterpreteerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 09:10
 
JOL252 schreef:
Quote Shanita: Als er duisternis is, is er mi ook geen 'kind'.Dan heb ik deze tekst misschien verkeerd geïnterpreteerd.

Ha Jol,

Ja, dát heb je/ is er weer met geschreven tekst...

Ik zal het even uitleggen, bedankt dat je die opmerking plaatst trouwens!

Ik bedoelde met 'geen kind' niet dat ik zou kúnnen beoordelen of anderen er iets aan hebben,(ik zelf vond de optredens van haar enkele jaren geleden wel goed, maar durf ze nu niet af te kijken/verder te kijken). En dat het voor mij link zou zijn, als ik, alles aan zou nemen wat ze zegt wat voor haar opgaat.

Ik doelde, dat sommige uitspraken van haar, als ik die serieus zou nemen als waarden en normen, ronduit schadelijk zouden kunnen zijn. Voor mijzelf dan.

En, mi, brengt ze haar uitspraken als zijnde christelijke normen en waarden en ja, dat vind ik gevaarlijk, want wat bij haar en voor haar werkt hoeft zeker niet voor anderen op te gaan.

Ik noem maar even wat(het kan ook, omdat ik zo weinig tv kijk, enzo, dat áls ik ergens naar kijk, dingen veel meer blijven hangen...ik bedoel, als je elke dag nieuws kijkt, dan kijk je bv niet meer op van een ontploffing hier en daar oid...tenminste ik niet, kijk ik daarintegen heel weinig tv, dan blijven dngen veel langer en intenser hangen...

Nou, de laatste keer dat ik naar haar keek, de laatste jaren was enkele maanden terug, een keer, op zondag(ik weet niet of het live was of niet).
Ze zei toen dat alle handelingen 'seks voor het huwelijk' (en dus niet kan) is...Dus óók dit, en dát enzo...

Toen speelde net het topic: seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.

Ik zelf vind bijvoorbeeld, dat dat voor ieder persoonlijk is.

De een wacht tot een huwelijk: veel respect daarvoor!!!

De ander wacht tot de relatie stevig is.

Weer een ander wacht tot men bij elkaar woont.

En zo zijn er nog meer varianten.

Gevaarlijk vind ik het als zo een vrouw als Joyce eventjes verteld dat alle handelingen voor het huwelijk niet kunnen. En het als een norm verheft.

Ik denk dan, inderdaad, dat mensen, niet bekend met het christelijk geloof, zich idd van alles aan kunnen laten praten as ze snel te beïnvloeden zijn, of naïef, of beiden.

Dat vind ik link.

Ik vind, dat je ten allen tijden aangemoedigd moet worden om zélf na te denken.
Want als iets niet uit jezelf komt, en is opgelegt, wat heeft het dan nog voor een waarde.

En ik bedoelde als dát gebeurd, als je/iemand je/zichzelf iets oplegt, door zo iemand omdat je/iemand denkt dat het zó is, moet en hoort, ja, dan begeef je je/iemand op gevaarlijk terrein.

De stelligheid waarmee ze dingen zegt, ja die werken niet, uiteindelijk niet, in het dagelijkse leven, ook al kunnen ze mooi klinken en overkomen als waar.

En dat vind ik gevaarlijk, en dat noem ik 'geen kind'. Als je/iemand dus dingen van haar aanneemt en denk dat die doet wat God wil.

Ik hoop dat het zo duidelijk is...

Zegens en laterz!!!, vanavond, en anders morgen!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 augustus 2014, 09:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 10:32
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jol,

Ja, dát heb je/ is er weer met geschreven tekst...

Ik zal het even uitleggen, bedankt dat je die opmerking plaatst trouwens!

Ik bedoelde met 'geen kind' niet dat ik zou kúnnen beoordelen of anderen er iets aan hebben,(ik zelf vond de optredens van haar enkele jaren geleden wel goed, maar durf ze nu niet af te kijken/verder te kijken). En dat het voor mij link zou zijn, als ik, alles aan zou nemen wat ze zegt wat voor haar opgaat.

Ik doelde, dat sommige uitspraken van haar, als ik die serieus zou nemen als waarden en normen, ronduit schadelijk zouden kunnen zijn. Voor mijzelf dan.

En, mi, brengt ze haar uitspraken als zijnde christelijke normen en waarden en ja, dat vind ik gevaarlijk, want wat bij haar en voor haar werkt hoeft zeker niet voor anderen op te gaan.

Ik noem maar even wat(het kan ook, omdat ik zo weinig tv kijk, enzo, dat áls ik ergens naar kijk, dingen veel meer blijven hangen...ik bedoel, als je elke dag nieuws kijkt, dan kijk je bv niet meer op van een ontploffing hier en daar oid...tenminste ik niet, kijk ik daarintegen heel weinig tv, dan blijven dngen veel langer en intenser hangen...

Nou, de laatste keer dat ik naar haar keek, de laatste jaren was enkele maanden terug, een keer, op zondag(ik weet niet of het live was of niet).
Ze zei toen dat alle handelingen 'seks voor het huwelijk' (en dus niet kan) is...Dus óók dit, en dát enzo...

Toen speelde net het topic: seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.

Ik zelf vind bijvoorbeeld, dat dat voor ieder persoonlijk is.

De een wacht tot een huwelijk: veel respect daarvoor!!!

De ander wacht tot de relatie stevig is.

Weer een ander wacht tot men bij elkaar woont.

En zo zijn er nog meer varianten.

Gevaarlijk vind ik het als zo een vrouw als Joyce eventjes verteld dat alle handelingen voor het huwelijk niet kunnen. En het als een norm verheft.

Ik denk dan, inderdaad, dat mensen, niet bekend met het christelijk geloof, zich idd van alles aan kunnen laten praten as ze snel te beïnvloeden zijn, of naïef, of beiden.

Dat vind ik link.

Ik vind, dat je ten allen tijden aangemoedigd moet worden om zélf na te denken.
Want als iets niet uit jezelf komt, en is opgelegt, wat heeft het dan nog voor een waarde.

En ik bedoelde als dát gebeurd, als je/iemand je/zichzelf iets oplegt, door zo iemand omdat je/iemand denkt dat het zó is, moet en hoort, ja, dan begeef je je/iemand op gevaarlijk terrein.

De stelligheid waarmee ze dingen zegt, ja die werken niet, uiteindelijk niet, in het dagelijkse leven, ook al kunnen ze mooi klinken en overkomen als waar.

En dat vind ik gevaarlijk, en dat noem ik 'geen kind'. Als je/iemand dus dingen van haar aanneemt en denk dat die doet wat God wil.

Ik hoop dat het zo duidelijk is...

Zegens en laterz!!!, vanavond, en anders morgen!!!

Misschien luister je wat te selectief. Misschien is het zo dat ze in haar bediening teveel meisjes en vrouwen tegengekomen is, die gewoon zijn gebruikt onder het mom van ware liefde maar zwanger en al zijn achtergelaten. Dat achter laten van een vrouw in een huwelijkse regeling is stukken moeilijker. Meestal blijft de vrouw dan achter met in ieder geval een alimentatie.
Ik denk haast niet dat ze het als een wet bedoeld, maar van het ene komt vaak het ander, dat weet je zelf ook wel.
Daarom begrijp ik heel goed dat ze duidelijke grenzen aangeeft.
Deze vrouw bedoeld het allemaal zo oprecht, ik ben zelf blij dat ze er is.
Vergeet niet, dat wat verschopt en verstoten wordt uit de kerken en gemeentes vaak bij haar terecht komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 16:27
 
JANS221 schreef:
Shanita, ik bedoelde te zeggen dat een onderwerp met titel: ``de idiote rijkdom van….``, gelijk al de toon zet. Het komt wat negatief over en kan een open discussie in de weg staan. Of het mij interesseert of niet doet er in dit verband niet toe.
Maar on-topic weer....

Ha Jans,

Ja, daar zeg je wat...

Ja, idd, ik ben me er nu (weer) terdege van bewust dat niet iedereen denk zoals ik denk.
Echt, ik kijk nooit tv, iemand anders keek tv in me huis en ik zag alleen nu en dan een fragment, het betrof een sbs6 uitzending.

Dus ik typte de naam van de uitzending in google. En ja, je kan dus, idd, uitzendingen van de vorige dag terugkijken.
En na de uitzending, kwam reclame van haar, ik dacht nog eerst van is het iemand anders, sbs6 is toch ff wat anders dan family 7, en ja hoor, bij nader inzien, bleek ze het te zijn.

Het betrof het boek 'enjoying every day life' (vertaling: genieten/lol hebben in het van/ het dagelijks leven..)

En reclame voor haar 'shows'.

Ik schrok me echt naar, ik vond het echt een akelig mens, ineens.

Een half jaar terug ofzo, had ik dat niet nam ik het serieus..tot mijn eigen schade weer...

Eerst dacht ik ook, toffe vrouw..

Maar ja, net wat je zegt, ja, ik impliceer al met mijn opmerking "idiote rijkdom', dat er iets mis is met Jocye, ofdat ik haar akelig vind(overkomen).

Ja, de mensen die haar dan wel weer zien zitten(ja, ik gaf tenslotte vroeger ook handenvol geld uit aan banden en boeken van Benny Hinn en co)...die snoer ik dan idd als het ware de mond.

Het kwam ook, dat topic: wat vind je van Joyce Meijer op slot zit, ja, dat is jammer, dat topic al na 3 maanden op slot zitten, anders had ik daar nog even mijn mening gezet, nu opende ik dus een geheel nieuw topic, met een bredere en iets andere strekking.

Ja, ik was ook zo verontwaardigt, dat ik idd, in mijn beleving haar zo akelig vond overkomen.

En ja, anderen vinden haar weer tof, oprecht, leuk, en weet ik al niet meer.

Dat vergeet ik dan eventjes, omdat ik mij dat dan niet kan voorstellen.

Weer wat geleerd; ik zal voortaan, open, een topic openen.

Ja, en als die andere niet gesloten was over haar had ik enkelt nog even mijn mening gezet en klaar.
Ja, de redactie mailen oftie open mag, als de redactie misschien op vakantie is, tis ten slotte vakantietijd...Dat dacht ik ook, en tis ook zo'n gedoe, ik wou ff snel me menig alsnog, kwijt, omdat die was verandert, tov van de tijd dat het topic erover speelde.

Bedankt voor je reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 06:27
 
ANNETTE050 schreef:
Misschien luister je wat te selectief. Misschien is het zo dat ze in haar bediening teveel meisjes en vrouwen tegengekomen is, die gewoon zijn gebruikt onder het mom van ware liefde maar zwanger en al zijn achtergelaten. Dat achter laten van een vrouw in een huwelijkse regeling is stukken moeilijker. Meestal blijft de vrouw dan achter met in ieder geval een alimentatie.
Ik denk haast niet dat ze het als een wet bedoeld, maar van het ene komt vaak het ander, dat weet je zelf ook wel.
Daarom begrijp ik heel goed dat ze duidelijke grenzen aangeeft.
Deze vrouw bedoeld het allemaal zo oprecht, ik ben zelf blij dat ze er is.
Vergeet niet, dat wat verschopt en verstoten wordt uit de kerken en gemeentes vaak bij haar terecht komt.

De vrouwen met échte problemen in de achterstandsbuurten, me tig kinderen in de welfair, die kúnnen het niet eens betálen om haar shows bij te wonen...en de reis, en hotel, en eten, etc. om zo een show van haar bij te wonen.
Link: Joyce Meyer is the $60,000,000 a week woman


Met idiote rijkdom, bedoel ik heel erg buitensporig veel rijkdom. Ze is miljardair, en ja, ze geeft idd, enkele honderdduizenden dollars aan goede doelen per jaar...enkele procenten van haar 'inkomen'.



Ik heb gisteren even gekeken naar de show van gisteren, of eergisteren, dat weet ik niet precies. Het ging erover, hoe toepasselijk, dat je je hart niet op geld moet zetten.
Ze krijgt idd, zo lijkt het, hele zalen enthousiaste mensen mee.(alhoewel ik sommige en dan vooral mannen juist wel vertwijfeld zie kijken..

Nou ja, ieder zijn ding. Geef mij maar Brigitte. Ja, en ook niet iedereen is even weg van Brigitte als ik. Daar heb ik dan weer geen moeite mee...

Maar ja, het is gewoon mijn mening, toen ik gisteren dus keek naar Joyce, zat ik met grote verbazing naar de lachende en klappende en enthousiaste vrouwen te kijken...Ik heb daar dan nu, totaal geen affiniteit mee.

Op haar site: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer....http://www.joyce-meyer.nl/contact/.....

Zegens!

Ps: En, of van het een, het ander komt, dat weet ik zelf niet, daar ben ik zelf bij Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 augustus 2014, 08:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:22
 
SHANITA130 schreef:
De vrouwen met échte problemen in de achterstandsbuurten, me tig kinderen in de welfair, die kúnnen het niet eens betálen om haar shows bij te wonen...en de reis, en hotel, en eten, etc. om zo een show van haar bij te wonen.
Link: Joyce Meyer is the $60,000,000 a week woman


Met idiote rijkdom, bedoel ik heel erg buitensporig veel rijkdom. Ze is miljardair, en ja, ze geeft idd, enkele honderdduizenden dollars aan goede doelen per jaar...enkele procenten van haar 'inkomen'.



Ik heb gisteren even gekeken naar de show van gisteren, of eergisteren, dat weet ik niet precies. Het ging erover, hoe toepasselijk, dat je je hart niet op geld moet zetten.
Ze krijgt idd, zo lijkt het, hele zalen enthousiaste mensen mee.(alhoewel ik sommige en dan vooral mannen juist wel vertwijfeld zie kijken..

Nou ja, ieder zijn ding. Geef mij maar Brigitte. Ja, en ook niet iedereen is even weg van Brigitte als ik. Daar heb ik dan weer geen moeite mee...

Maar ja, het is gewoon mijn mening, toen ik gisteren dus keek naar Joyce, zat ik met grote verbazing naar de lachende en klappende en enthousiaste vrouwen te kijken...Ik heb daar dan nu, totaal geen affiniteit mee.

Op haar site: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer....http://www.joyce-meyer.nl/contact/.....

Zegens!

Ps: En, of van het een, het ander komt, dat weet ik zelf niet, daar ben ik zelf bij Knipoog smiley

Nou, bedankt voor je toelichting.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg.
Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet.
Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...

Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:45
 
ANNETTE050 schreef:
Nou, bedankt voor je toelichting.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg.
Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet.
Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...

Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe???


Dat is een goeie. Maar het lijkt mij geen argument om haar houding t.a.v. o.a. geld en rijkdom te vergoelijken, dan zou je alles wat krom is op die manier recht kunnen breien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:59
 
JOL252 schreef:
[/b]Dat is een goeie. Maar het lijkt mij geen argument om haar houding t.a.v. o.a. geld en rijkdom te vergoelijken, dan zou je alles wat krom is op die manier recht kunnen breien...

Ik denk niet dat ik iets wil vergoelijken, maar dat ik één en ander even in een helder perspectief wil plaatsen, een nuancering aanbrengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 10:54
 
ANNETTE050 schreef:
Nou, bedankt voor je toelichting.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg.
Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet.
Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...

Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe???

Nee, het gaat er, zeker in positieve traditionele kerken niet zo aan toe.

Daar heeft de predikant namelijk een vastgesteld salaris, overeenkomstig de cao ervoor.

Waarschuwen, jij mij, dat deze vrouw door God gebruikt wordt? Waarom moet jij, en waarvoor, mij dan waarschuwen?

Of, is het net zo, als in velen christelijke groeperingen in Nederland, dat je de gezalfde des Heren niet aan mag raken?(en dus je mond moet houden, en zéker geen kritiek mag hebben, dan heb je namelijk de Geest van kritiek...

Nou, ten eerste, weet ik niet of God haar gebruikt, als je het aan mij zou vragen of ze door God wordt gebruikt, zou ik hele grote vraagtekens zetten.

Ten tweede, al zou ze wel door God worden gebruikt, ja, nou, en dan? Mag ik haar dan niet akelig over vinden komen?

Dus, ik snap de waarschuwing niet. Waarschuwen waarvoor?

Zij hoeft helemaal niet zo vaak en zo veel op tv, en shows organiseren door heel de USA.
Maar ja, biljoenen kijker die storten voor haar 'ministerie', ja...dat heeft ze er voor over denk ik, en ja, met eigen privé vliegtuigen.... Smiley met dichtgeplakte mond

Ze hoeft geen belastingen te betalen, aan niemand te verantwoorden wat ze met haar geld doet...Gewoon een slimme dame denk ik...

Ja, en als je dan gaat roepen dat God wil dat je rijk bent, en rijkdom hoe het in de bijbel staat geschreven, als een immateriële geestelijke rijkdom, gaat verwarren met wereldse rijkdom, ja...dan praat je alles recht wat krom is. Ze zegt ook dat God???haar zegent met haar rijkdom, even vergetende dat dat alles is betaald voor haar 'bediening', en ze het gewoon voor haar privé gebruikt., waar slechts enkele honderd duizenden dollars naar goede doelen gaat, dit itt haar miljarden aan landgoederen, landhuizen, bungalows, villa's, zwembaden, meren, dure wagens, privé jets, jachten etc. etc. etc.

Ja, ik heb mijn huiswerk goed gedaan, zie de films op oa deze pagina: Klik hier voor de YouTube pagina en en hier en en hier

En zo kan je eindeloos door klikken.

Nogmaals, dit is mijn eigen persoonlijke mening, ik kan me voorstellen dat zo iemand, idd ook kan bemoedigen. Maar ja, voor mij is dat oppervlakkig, het is niet zo, dat als je je ongelukkig, verdrietig, of gebroken voelt, dat je dan eventjes een preek, of een boek van Joyce kan nemen, en het is over..

Ik liep vroeger ook deze mensen na, bijvoorbeeld Benny Hinn, en ja, ik kwam met Benny Hinn ea in contact, ja, juist dmv groeperingen waar ik kwam...bij de boekentafel oa...en in preken....

Ik ben er helemaal op teruggekomen.

Door biljoenen kijkers worden er biljoenen opgehaald.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 augustus 2014, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 18:25
 
SHANITA130 schreef:
Nee, het gaat er, zeker in positieve traditionele kerken niet zo aan toe.

Daar heeft de predikant namelijk een vastgesteld salaris, overeenkomstig de cao ervoor.

Waarschuwen, jij mij, dat deze vrouw door God gebruikt wordt? Waarom moet jij, en waarvoor, mij dan waarschuwen?

Of, is het net zo, als in velen christelijke groeperingen in Nederland, dat je de gezalfde des Heren niet aan mag raken?(en dus je mond moet houden, en zéker geen kritiek mag hebben, dan heb je namelijk de Geest van kritiek...

Nou, ten eerste, weet ik niet of God haar gebruikt, als je het aan mij zou vragen of ze door God wordt gebruikt, zou ik hele grote vraagtekens zetten.

Ten tweede, al zou ze wel door God worden gebruikt, ja, nou, en dan? Mag ik haar dan niet akelig over vinden komen?

Dus, ik snap de waarschuwing niet. Waarschuwen waarvoor?

Zij hoeft helemaal niet zo vaak en zo veel op tv, en shows organiseren door heel de USA.
Maar ja, biljoenen kijker die storten voor haar 'ministerie', ja...dat heeft ze er voor over denk ik, en ja, met eigen privé vliegtuigen.... Smiley met dichtgeplakte mond

Ze hoeft geen belastingen te betalen, aan niemand te verantwoorden wat ze met haar geld doet...Gewoon een slimme dame denk ik...

Ja, en als je dan gaat roepen dat God wil dat je rijk bent, en rijkdom hoe het in de bijbel staat geschreven, als een immateriële geestelijke rijkdom, gaat verwarren met wereldse rijkdom, ja...dan praat je alles recht wat krom is. Ze zegt ook dat God???haar zegent met haar rijkdom, even vergetende dat dat alles is betaald voor haar 'bediening', en ze het gewoon voor haar privé gebruikt., waar slechts enkele honderd duizenden dollars naar goede doelen gaat, dit itt haar miljarden aan landgoederen, landhuizen, bungalows, villa's, zwembaden, meren, dure wagens, privé jets, jachten etc. etc. etc.

Ja, ik heb mijn huiswerk goed gedaan, zie de films op oa deze pagina: Klik hier voor de YouTube pagina en en hier en en hier

En zo kan je eindeloos door klikken.

Nogmaals, dit is mijn eigen persoonlijke mening, ik kan me voorstellen dat zo iemand, idd ook kan bemoedigen. Maar ja, voor mij is dat oppervlakkig, het is niet zo, dat als je je ongelukkig, verdrietig, of gebroken voelt, dat je dan eventjes een preek, of een boek van Joyce kan nemen, en het is over..

Ik liep vroeger ook deze mensen na, bijvoorbeeld Benny Hinn, en ja, ik kwam met Benny Hinn ea in contact, ja, juist dmv groeperingen waar ik kwam...bij de boekentafel oa...en in preken....

Ik ben er helemaal op teruggekomen.

Door biljoenen kijkers worden er biljoenen opgehaald.

Hoi Shanita (en anderen uiteraard die dit lezen Knipoog smiley ),

Ik geloof zelf niet dat rijkdom op zich verkeerd is.
We weten allemaal wel dat Job rijk was, los van het feit dat het hem later werd afgenomen.
Ook na zijn lijden heeft hij weer een periode gekend waarin hij weer rijk was, blijkbaar had God daar geen problemen mee, volgens mij kreeg Job het 7voudige terug!

Ik denk wel dat we als mens als je rijk bent hier op een goede en verantwoorde manier mee om moet gaan en hoe daar heb ik persoonlijk weinig over te zeggen als het een individu betreft zonder voorbeeldfunctie.
Mijn mening is wel dat je uit moet kijken als je rijk bent en in een belangrijk rolmodel bent terechtgekomen. Dan is het met name belangrijk dat je niet afdwaalt, want mocht je afdwalen dan trek je veel mensen daar onbewust in mee.
Net als een voorganger die zondags staat te preken, dat brengt volgens mij meer verantwoordelijkheid met zich mee dan dat je die belangrijke taak niet voor een groot publiek doet.

Mijns inziens hoeft het rijk zijn op zich geen probleem te zijn (de lonen zullen ook nooit gelijk zijn en de 1 werkt harder als de ander en de 1 heeft meer geluk dan de ander, enz.), maar ik zou meer geinteresseerd zijn in hoe je daarmee omgaat. Als het alleen een individu betreft is dat een zaak van het individu, als het een leider is kun je verwachten dat er mensen erover in discussie gaan, met name als wordt afgeweken van haar (of zijn) leiderspositie en als je gelovig bent heb je ook nog eens een voorbeeldfunctie.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op vrijdag 22 augustus 2014, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:02
 
Hoi Freedom,

Quote:
Freedom schreef: Ik denk wel dat we als mens als je rijk bent hier op een goede en verantwoorde manier mee om moet gaan en hoe daar heb ik persoonlijk weinig over te zeggen als het een individu betreft zonder voorbeeldfunctie.
Mijn mening is wel dat je uit moet kijken als je rijk bent en in een belangrijk rolmodel bent terechtgekomen. Dan is het met name belangrijk dat je niet afdwaalt, want mocht je afdwalen dan trek je veel mensen daar onbewust in mee.
Net als een voorganger die zondags staat te preken, dat brengt volgens mij meer verantwoordelijkheid met zich mee dan dat je die belangrijke taak niet voor een groot publiek doet.

Inderdaad!

Iemand die zélf geld verdient, omdat degene bijvoorbeeld een groot goedlopend bedrijf heeft, ja, dát is ook iets anders, idd.

Het verschil is, dat Joyce, vrolijk, al het geld dat zij genereert door haar bediening, dus door mensen die giften geven, en door inkomsten van haar boeken, dvd's etc., die alleen zo goed verkopen doordat zij in de eerste plaats bekend is geworden als bijbellerares...dat ze daar, van dat geld, in luxe baadt, en slechts een paar procent, honderdduizenden dollars, geeft aan goede doelen. En dan zegt zij ook nog eens dat God haar met deze rijkdom heeft gezegend....
Biljoenen mensen over de gehele wereld zien haar shows, en die doneren dus, in de eerste plaats voor al haar dure huizen, landgoederen, vliegtuigen, jachten, en dure wagens. en niet te vergeten al het personeel; tuinmannen, schoonmakers, aannemers voor de verbouwingen in de huizen en van de huizen, binnenhuisarchitecten, bodyguards, cameramannen, etc. etc .etc.

En dan denk ik, Moeder Theresa(bijvoorbeeld he) had toch ook geen bodyguard...Ja, want Moeder Theresa had niets om bang over te moeten zijn, zij stond letterlijk naast de armen, en dan nog de allerarmsten!

Maar ja, als je zo de kluit belazerd, met je landgoederen, je villa's, bungalows en landhuizen etc., ja, dan moet je wel een bodyguard hebben, ja, er zijn mensen die daar erg boos en verontwaardigt over kunnen worden(en terecht vind ik) omdat het is betaald door mensen, voor de 'bediening'. En niet, voor Joyce zelf, opdat ze zélf in luxe en weelde kan baden, en maar een klein percentage afstaat aan goede doelen.

En dan had gisteren nog een preek, dat je je hart niet op bezit en luxe moet zetten...ik wist niet wat ik hoorde....

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEN829





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:03
 
Even nog wat duiten in deze topic gooiend;
2 Korintiers 2: 17. "...wij zijn niet als de meesten, die het woord Gods tot een handelszaak maken."[Leidse Vertaling]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:46
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Freedom,



Inderdaad!

Iemand die zélf geld verdient, omdat degene bijvoorbeeld een groot goedlopend bedrijf heeft, ja, dát is ook iets anders, idd.

Het verschil is, dat Joyce, vrolijk, al het geld dat zij genereert door haar bediening, dus door mensen die giften geven, en door inkomsten van haar boeken, dvd's etc., die alleen zo goed verkopen doordat zij in de eerste plaats bekend is geworden als bijbellerares...dat ze daar, van dat geld, in luxe baadt, en slechts een paar procent, honderdduizenden dollars, geeft aan goede doelen. En dan zegt zij ook nog eens dat God haar met deze rijkdom heeft gezegend....
Biljoenen mensen over de gehele wereld zien haar shows, en die doneren dus, in de eerste plaats voor al haar dure huizen, landgoederen, vliegtuigen, jachten, en dure wagens. en niet te vergeten al het personeel; tuinmannen, schoonmakers, aannemers voor de verbouwingen in de huizen en van de huizen, binnenhuisarchitecten, bodyguards, cameramannen, etc. etc .etc.

En dan denk ik, Moeder Theresa(bijvoorbeeld he) had toch ook geen bodyguard...Ja, want Moeder Theresa had niets om bang over te moeten zijn, zij stond letterlijk naast de armen, en dan nog de allerarmsten!

Maar ja, als je zo de kluit belazerd, met je landgoederen, je villa's, bungalows en landhuizen etc., ja, dan moet je wel een bodyguard hebben, ja, er zijn mensen die daar erg boos en verontwaardigt over kunnen worden(en terecht vind ik) omdat het is betaald door mensen, voor de 'bediening'. En niet, voor Joyce zelf, opdat ze zélf in luxe en weelde kan baden, en maar een klein percentage afstaat aan goede doelen.

En dan had gisteren nog een preek, dat je je hart niet op bezit en luxe moet zetten...ik wist niet wat ik hoorde....

Smiley met dichtgeplakte mond

Hoi Shanita,

Ik heb geen idee, hou me eerlijk gezegd niet meer bezig met waar zij mee bezig is, denk dat dat meer iets is voor degene die daar directer mee te maken heeft.
Ik heb van haar ooit het boek "De vrouw met zelfvertrouwen" een keer gekocht omdat ik meende in die tijd dat ik er wat aan had, later bedacht ik me dat haar levensstijl me niet meer aansprak en nu denk ik het is haar pakkie an (en de mensen die er directer mee te maken hebben).

Maar het staat te ver van mijn bed en ik wil daarom ook aan jou meegeven: Richt je op zaken die belangrijk voor je zijn en waar je evt. iets aan zou kunnen veranderen.
Dat lijkt mij beter dan je te gaan bezighouden met een topic als dit.
Ik weet dat jij veel van je af schrijft hier en ergens heb ik daar bewondering voor maar zoals ik er tegen aan kijk denk ik er zijn belangrijkere zaken in mijn leven. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:49
 
https://www.youtube.com/watch?v=HnpB8b-DfL0
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 22 augustus 2014, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:56
 
BEN829 schreef:
Even nog wat duiten in deze topic gooiend;
2 Korintiers 2: 17. "...wij zijn niet als de meesten, die het woord Gods tot een handelszaak maken."[Leidse Vertaling]


Jaja!! Kan er uit Leiden iets goeds komen...

Lachende smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 augustus 2014, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 22:40
 
FREEDOM687 schreef:
Hoi Shanita,

Ik heb geen idee, hou me eerlijk gezegd niet meer bezig met waar zij mee bezig is, denk dat dat meer iets is voor degene die daar directer mee te maken heeft.
Ik heb van haar ooit het boek "De vrouw met zelfvertrouwen" een keer gekocht omdat ik meende in die tijd dat ik er wat aan had, later bedacht ik me dat haar levensstijl me niet meer aansprak en nu denk ik het is haar pakkie an (en de mensen die er directer mee te maken hebben).

Maar het staat te ver van mijn bed en ik wil daarom ook aan jou meegeven: Richt je op zaken die belangrijk voor je zijn en waar je evt. iets aan zou kunnen veranderen.
Dat lijkt mij beter dan je te gaan bezighouden met een topic als dit.
Ik weet dat jij veel van je af schrijft hier en ergens heb ik daar bewondering voor maar zoals ik er tegen aan kijk denk ik er zijn belangrijkere zaken in mijn leven. Verlegen lachende smiley

Ha Freedom,

Quote:
Richt je op zaken die belangrijk voor je zijn en waar je evt. iets aan zou kunnen veranderen.
Dat lijkt mij beter dan je te gaan bezighouden met een topic als dit.
Ik weet dat jij veel van je af schrijft hier en ergens heb ik daar bewondering voor maar zoals ik er tegen aan kijk denk ik er zijn belangrijkere zaken in mijn leven. Verlegen lachende smiley

Bedankt voor deze waarschuwing :)

Ja, ik doe dat al. Hier, forummen op CM, ja, dat is voor mij een bijzaak, ik schrijf het niet eens van me af tegenwoordig.

Tis gewoon, dat ik een sbs6 programma keek, online, en daarna kwam er reclame van haar, en ja, ik dacht eerst verbaasd, is dat nou dezelfde Joyce Meijer, want ja, ik herkende 'r bijna niet door de plastic chirurgie, en ja, toen ik een stukje van haar zag, vond ik het gewoon akelig wat ze zei en hoe ze het zei.
Daarom, door mijn verontwaardiging over het geheel, schreef ik er iets over, meer niet.

Nee, ik kan er niet van wakker liggen;) Heb wel andere zaken aan mijn hoofd. Ik denk altijd aan deze tekst: Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.(belofte)

Dit is eigenlijk een noodzakelijk kwaad, voor mij, wat ik dan even opschrijf, en dan, ja, dan hou ik me er daarna echt niet meer mee bezig. Ik hou me dan juist nog meer bezig met wat goed voor me is ;)

Er zijn zeker belangrijkere zaken als je met Joyce Mijer bezig te gaan houden ;)
Dat wou ik, onder andere ook aangeven met mijn openingspost ;)

Fijne Avond en Zegens! :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 00:53
 
ROELOF140 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=HnpB8b-DfL0
Knipoog smiley

Gaaf toepasselijk nummer!, Van Phil Collins!!!

Waarschijnlijk wat jaartjes geleden dat ie uitkwam; ik kan me de melodie wel herinneren, heel goed zelfs, maar ik kon, toentertijd de tekst niet goed verstaan.

Nu wel
Knipoog smiley

Thanx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEN829





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 16:40
 
JOL252 schreef:
Jaja!! Kan er uit Leiden iets goeds komen...

Lachende smiley

Ja zeker komt er iets goed uit die rijke cultuurstad Leiden! Voor wie het nog niet ontdekt heeft van harte aanbevolen. Spreekt mij meer aan aan dan het welvaartsprediken van Amerikaanse TV-evangelisten of wat daar dan ook voor door mag gaan. Ook voor hen geldt dat armoede noch rijkdom...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 23:12
 
SHANITA130 schreef:
Ha Freedom,



Bedankt voor deze waarschuwing :)

Ja, ik doe dat al. Hier, forummen op CM, ja, dat is voor mij een bijzaak, ik schrijf het niet eens van me af tegenwoordig.

Tis gewoon, dat ik een sbs6 programma keek, online, en daarna kwam er reclame van haar, en ja, ik dacht eerst verbaasd, is dat nou dezelfde Joyce Meijer, want ja, ik herkende 'r bijna niet door de plastic chirurgie, en ja, toen ik een stukje van haar zag, vond ik het gewoon akelig wat ze zei en hoe ze het zei.
Daarom, door mijn verontwaardiging over het geheel, schreef ik er iets over, meer niet.

Nee, ik kan er niet van wakker liggen;) Heb wel andere zaken aan mijn hoofd. Ik denk altijd aan deze tekst: Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.(belofte)

Dit is eigenlijk een noodzakelijk kwaad, voor mij, wat ik dan even opschrijf, en dan, ja, dan hou ik me er daarna echt niet meer mee bezig. Ik hou me dan juist nog meer bezig met wat goed voor me is ;)

Er zijn zeker belangrijkere zaken als je met Joyce Mijer bezig te gaan houden ;)
Dat wou ik, onder andere ook aangeven met mijn openingspost ;)

Fijne Avond en Zegens! :)

Dank je Shanita, begrijp je nu beter.
Jij een fijn weekend gewenst Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 13:21
 
Het is nu eenmaal zo dat Amerikanen anders in elkaar zitten dan de Nederlanders. Ook zijn er een aantal vooroordelen die veel mensen hebben over bepaalde punten die een rol spelen in het tot stand laten komen van onze eigen mening over iemand.
Als iemand tegen plastische chirurgie is dan is iemand die dat wel doet gelijk al verkeerd bezig bijvoorbeeld. Een ander punt is geld. Wie veel geld heeft mag daar best van genieten is mijn mening. Wel is het zo dat die mensen die veel geld hebben dus ook over meer verantwoording moeten afleggen over wat ze er mee doen. Een privé vliegtuig ?? Wie dat heeft gaat natuurlijk niet goed om met dat geld die zou het weg moeten geven aan de armen zeggen we gelijk, maar als ik kijk naar de familie Baan die een bedrijf hadden wat aan de AEX genoteerd stond jaren geleden die hadden ook een eigen vliegtuig, maar niemand weet denk ik dat ze dat vliegtuig ook gebruikten om zendelingen mee heen en weer te vliegen die ergens heen moesten. Ik wil daarmee dus zeggen dat het niet van belang is WAT ze hebben maar dat het van belang is hoe ze het gebruiken.
Als iemand nu een paar miljoen verdiend per jaar dan kijken we daar meestal alleen maar naar maar stel dat ze alles weggeven moeten wij dan precies weten waar het naartoe gaat of is dat iets tussen die mensen en God Zelf ?

Inhoud van de prediking is wel te toetsen maar dat is wat heel anders om iemand te toetsen op basis van wat ze wel of niet hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL420





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 oktober 2014, 14:02
 
[quote=ITSME497 Ik wil daarmee dus zeggen dat het niet van belang is WAT ze hebben maar dat het van belang is hoe ze het gebruiken.
Als iemand nu een paar miljoen verdiend per jaar dan kijken we daar meestal alleen maar naar maar stel dat ze alles weggeven moeten wij dan precies weten waar het naartoe gaat of is dat iets tussen die mensen en God Zelf ? [/quote]

Goed punt, mijn eerste reactie was "dat kan nooit bijbels zijn" maar het gaat inderdaad er om hoe de mensen het gebruiken. (bij het voorbeeld van het prive vliegtuig)

Aan de andere kant vind ik wel dat villa's en landhuizen, plastische chirurgie etc. niet getuigd van een leven zoals Jezus dat deed.. We mogen genieten van hetgeen de Heer ons geeft, meestal zijn we al gelukkig met eenvoudige dingen. Villa's, landhuizen, dure auto's getuigd eerder van een leven in overvloed en overbodige luxe. En dat is denk ik niet zoals God het bedoeld heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 oktober 2014, 14:57
 
DANIEL420 schreef:
Goed punt, mijn eerste reactie was "dat kan nooit bijbels zijn" maar het gaat inderdaad er om hoe de mensen het gebruiken. (bij het voorbeeld van het prive vliegtuig)

Aan de andere kant vind ik wel dat villa's en landhuizen, plastische chirurgie etc. niet getuigd van een leven zoals Jezus dat deed.. We mogen genieten van hetgeen de Heer ons geeft, meestal zijn we al gelukkig met eenvoudige dingen. Villa's, landhuizen, dure auto's getuigd eerder van een leven in overvloed en overbodige luxe. En dat is denk ik niet zoals God het bedoeld heeft.

Toch moet ik nog even wat kwijt over die landhuizen en villa's:
Waarvoor worden die gebruikt ? Is dat om zelf in te wonen alleen zelfs dan zie ik daar nog niks verkeerds in, omdat God ook zegt dat wij mogen genieten van wat God ons geeft. Aan de andere kant zou het best wel eens kunnen dat ze die grote woningen gebruiken om samen te komen met veel andere mensen om daar God groot te maken en bijvoorbeeld kringen te laten samenkomen. Aangezien wij dat dus ook niet weten is het moeilijk om hier zomaar van te zeggen dat Jezus zelf ook niet zo leefde dus dat wij dat dan ook maar niet moeten doen. Jezus wist heel goed waarvoor Hij gekomen was en had Zelf geen eigen plaats om te wonen tenminste dat staat nergens in de Bijbel zelf. Wanneer ik kijk naar Handelingen dan staat daar dat er van de mensen van de Gemeente TELKENS mensen waren die bijvoorbeeld hun akker of andere bezittingen verkochten en de opbrengst uitdeelden aan ALLEN die er behoefte aan hadden. Daar staat dus niet dat er telkens mensen waren die alles verkochten wat ze hadden en alles weggaven. In Handelingen 4 staat dat er niemand onder hen was die behoeftig was en ook weer dat ALLEN, die eigenaars waren van stukken grond of huizen die verkochten en de opbrengst legden aan de voeten van de apostelen. Stel dat iemand alles verkoopt wat hij heeft en alles weggeeft dan is die persoon zelf gelijk dus wel behoeftig geworden omdat hij dan helemaal zelf niks meer heeft. De sleutel in de tekst is dat er uitgedeeld werd naar behoefte. Je zou daar dus de conclusie uit kunnen trekken dat zodra er mensen behoeftig waren iemand een stuk grond verkocht omdat het op dat moment nodig was en dus niet dat alles door iedereen tegelijk verkocht werd en alles ineens werd weggegeven door de apostelen. Ook voor de gelovigen en voor de apostelen was het nodig dat ze met de bezittingen werd omgegaan door middel van goed rentmeesterschap. Zo is het ook bij ons.
Nu is het makkelijk om de vinger naar een ander te wijzen die meer heeft dan wij zelf en die zeg maar soort publiek persoon is geworden maar hoe ga jij er mee om zelf en hoe ga ik er mee om met wat wij hebben ?
Vaak hoor ik mensen zeggen van ja ik doe geld in de collectezak en ik geef mijn tienden maar is dat wat God wil dat wij doen?
Voor mij persoonlijk gaat het helemaal niet om het geven van tienden en dat ik dus de rest voor eigen gebruik kan en mag houden omdat ik dan zeg maar die "verplichting" heb afgekocht. Omdat Jezus ONS GEKOCHT heeft met Zijn Bloed is het niet zo dat wij ook maar iets van ons zelf hebben omdat alles wat van mij is in beheer gegeven is door Hem aan mij en dan is het niet de vraag van hoeveel moet ik geven of uitdelen aan mensen die behoeftig zijn maar is het de vraag hoeveel mag ik voor mij zelf gebruiken van wat ik heb. Dat is dus precies het tegenovergestelde van het geven van de tienden. Plastische chirurgie is iets heel anders natuurlijk maar in Amerika wordt dat veel meer gedaan dan in Nederland en is dat eigenlijk de normaalste zaak van de wereld. Zelf heb ik met bepaalde cosmetische ingrepen geen enkele moeite maar dat is persoonlijk.

Wanneer ik de kop bekijk van deze topic en er wordt gesproken over de idiote rijkdom dan komt bij mij het idee naar boven dat het best bij sommige mensen wel eens zou kunnen zijn dat dit voortkomt niet uit passie voor andere mensen om hen te willen laten delen in de rijkdom van een ander maar het zou heel goed kunnen dat dit voortkomt uit jaloezie of afgunst. Dat zou een hele verkeerde instelling zijn denk ik en dan moeten we eerst bij ons zelf te rade gaan waarom we hier over schrijven. Nu zeg ik niet dat de starter van deze topic die instelling heeft want daar kan ik zelf niet over oordelen omdat ik niet in zijn of haar hart kan (en wil) kijken.
God Zelf is Diegene die de harten kent en waarvoor wij verantwoording zullen en moeten afleggen voor iedere gedachte en ieder woord dat wij gesproken hebben. Toets dus allen eerst je eigen leven en wandel voor je over een ander wat schrijft is de waarschuwing die ik een ieder wil meegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2