ChristianMatch
 


Forum

De Muziek,bepaald het geloof niet,maar het Hart.
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 16:13
 
Het is vrij bekend dat mijn schrijfkunst,cryptogrammen zijn,in het Bijbelse Doolhof,waar het smalle pad,eindig,in het Nieuw Jeruzalem.

Maar ? Wat ? is ? Kerkmuziek ? eigenlijk.
Het liefts zing ik met een Couboyhoed op mijn knar,Country,en Hymes,waar rithme in zit.
Het drumstel en Rock,met gillende gitaren,tot des Heeren lof,is geen pré voor mij.
Maar? de oude berijming,van de mooie psalmen,heerlijk meegalmen,ook.

Veel minder heb ik,met de droefheid,elk lied moet droefenis zijn,uit de psalmen,in hele noten,dat verlangt God dus.

In Exodes lees je van de Temelzangers,met vele instrumenten,de psalmen bestonden toen nog niet dus,maar God werd toen ook aanbeden,in die muziek.
De muzikale fruitmand van de EO,is Psalmen opwekking,hymes,door vele beluisterd.
Maar zodra de kermuren ,hen sluit,in de zondagpredeking,geen opwekking meer,en hymes,in vele gemeenten.
Ook ik ga met mijn armen in de lucht,als Majesteit Groot Is Uw Heerlijkheid,met grote vreugde beleeft,wat in de kerk van mijn opvoeding ondenkbaar was,dat verstoord de zaligheid der predeking.

Altijd heb ik moeite,als een predikant een beroep afwijst,vanwege de zangbundel,die hij prefereerd.
Juigd God Juigd Zijn Naam Allom,is ook Opwekking,wat met vreugdetranen gejubeld moet worden,Psalm 100.

Liturgich Heeft God nooit,bepaald,welke gezangbundel,of het greorgiaans is,of Psalmen of gezangen,tot eer is.
Wel dat het Hart overvloeit,in Aanbidding.
Groot is uw Majesteit,ook met Drumstel,en gillende gitaren.

Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 16:26
 
ALFAROMEO918 schreef:
Het is vrij bekend dat mijn schrijfkunst,cryptogrammen zijn,in het Bijbelse Doolhof,waar het smalle pad,eindig,in het Nieuw Jeruzalem.

Maar ? Wat ? is ? Kerkmuziek ? eigenlijk.
Het liefts zing ik met een Couboyhoed op mijn knar,Country,en Hymes,waar rithme in zit.
Het drumstel en Rock,met gillende gitaren,tot des Heeren lof,is geen pré voor mij.
Maar? de oude berijming,van de mooie psalmen,heerlijk meegalmen,ook.

Veel minder heb ik,met de droefheid,elk lied moet droefenis zijn,uit de psalmen,in hele noten,dat verlangt God dus.

In Exodes lees je van de Temelzangers,met vele instrumenten,de psalmen bestonden toen nog niet dus,maar God werd toen ook aanbeden,in die muziek.
De muzikale fruitmand van de EO,is Psalmen opwekking,hymes,door vele beluisterd.
Maar zodra de kermuren ,hen sluit,in de zondagpredeking,geen opwekking meer,en hymes,in vele gemeenten.
Ook ik ga met mijn armen in de lucht,als Majesteit Groot Is Uw Heerlijkheid,met grote vreugde beleeft,wat in de kerk van mijn opvoeding ondenkbaar was,dat verstoord de zaligheid der predeking.

Altijd heb ik moeite,als een predikant een beroep afwijst,vanwege de zangbundel,die hij prefereerd.
Juigd God Juigd Zijn Naam Allom,is ook Opwekking,wat met vreugdetranen gejubeld moet worden,Psalm 100.

Liturgich Heeft God nooit,bepaald,welke gezangbundel,of het greorgiaans is,of Psalmen of gezangen,tot eer is.
Wel dat het Hart overvloeit,in Aanbidding.
Groot is uw Majesteit,ook met Drumstel,en gillende gitaren.

Amen.

hahha...ik schreef net een onderwerp...waarin ik zo heerlijk genoten heb van de opwekkingsliederen en psalm die wij zongen in de kerk.

en ja...met gitaar, keyboard, drum, bas en dat allemaal in een PKN
gemeente....met geheven handen van aanbidding en overgave en verwachting.


Een paar jaar geleden was t ook alleen maar psalmen en gezangen, maar God's Geest kan zoveel veranderen in een gemeente, als we Hem zijn gang maar laten gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 18 maart 2010, 10:18
 
ALFAROMEO918 schreef:
Het is vrij bekend dat mijn schrijfkunst,cryptogrammen zijn,in het Bijbelse Doolhof,waar het smalle pad,eindig,in het Nieuw Jeruzalem.

Maar ? Wat ? is ? Kerkmuziek ? eigenlijk.
Het liefts zing ik met een Couboyhoed op mijn knar,Country,en Hymes,waar rithme in zit.
Het drumstel en Rock,met gillende gitaren,tot des Heeren lof,is geen pré voor mij.
Maar? de oude berijming,van de mooie psalmen,heerlijk meegalmen,ook.

Veel minder heb ik,met de droefheid,elk lied moet droefenis zijn,uit de psalmen,in hele noten,dat verlangt God dus.

In Exodes lees je van de Temelzangers,met vele instrumenten,de psalmen bestonden toen nog niet dus,maar God werd toen ook aanbeden,in die muziek.
De muzikale fruitmand van de EO,is Psalmen opwekking,hymes,door vele beluisterd.
Maar zodra de kermuren ,hen sluit,in de zondagpredeking,geen opwekking meer,en hymes,in vele gemeenten.
Ook ik ga met mijn armen in de lucht,als Majesteit Groot Is Uw Heerlijkheid,met grote vreugde beleeft,wat in de kerk van mijn opvoeding ondenkbaar was,dat verstoord de zaligheid der predeking.

Altijd heb ik moeite,als een predikant een beroep afwijst,vanwege de zangbundel,die hij prefereerd.
Juigd God Juigd Zijn Naam Allom,is ook Opwekking,wat met vreugdetranen gejubeld moet worden,Psalm 100.

Liturgich Heeft God nooit,bepaald,welke gezangbundel,of het greorgiaans is,of Psalmen of gezangen,tot eer is.
Wel dat het Hart overvloeit,in Aanbidding.
Groot is uw Majesteit,ook met Drumstel,en gillende gitaren.

Amen.

Als het maar ter ere is van Hem en dat het vanuit je hart komt.
Ik heb zelf veel moeite met hardrock en metalrock ook al is het zeggen ze christelijk.
Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:18
 
JILL658 schreef:
Als het maar ter ere is van Hem en dat het vanuit je hart komt.
Ik heb zelf veel moeite met hardrock en metalrock ook al is het zeggen ze christelijk.
Shaloom Jill

I want the People to know That He saved my soul,
But I still like to listen to the radio, They say Rock 'n Roll is wrong ,
They'll give me one more chance. I feel so good I want to get up & dance.
I know what's right , I know what's wrong, I don't confuse it.
All I'm really trying to say Is , Why should the devil have all the good
music?

I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock and He rolled my blues
away.

They say to cut my hair, they're driving me insane. I grew it out long to
make room for my brain.
But sometimes people don't understand, What's a good boy doining in a
Rock n' Roll band .
There's nothing wrong with playing the blues licks, If you've got a
reason , I want to hear it.
why should the Devil Have all the Good Music?

I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock and He rolled my blues
away.

I ain't knockin' the hyms,just give me a song that has a beat,
I ain't knockin' the hyms,just give me a song that moves my feet,
I don't like any of them funeral marches, I ain't dead yet.

All I wanna , I wanna, I wanna say,
Why should the devil have all the good Music?

Jesus told the truth and Jesus showed the way,
there's one more thing I'd like to say.
They Nailed Him to the cross, they laid Him in the ground,
should of known you can't keep Jesus Christ down.
I feel good everyday,I don't want to lose it.
Al I wanna, I wanna, one more time now,
Why should the devil have all the Good music?

I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock , He rolled my blues,
He will roll your blues, He will roll your blues away.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:32
 
Altijd heb ik moeite,als een predikant een beroep afwijst,vanwege de zangbundel,die hij prefereerd.

Romeo, ik ga heel even off-topic omdat deze regel die je schrijft me toch even wil doen reageren.
Ik ga ervan uit dat een predikant een beroep in gebed bij God brengt, dat hij God vraagt welke weg HIJ voor hem voor ogen heeft.
Dat een predikant dus niet zijn eigen wil doet, maar Gods wil.
Daar horen dan dus niet een stel liederen bij, dat is een bijkomende zaak.
Als God een taak heeft voor een predikant in een bepaalde gemeente, dan zal een liedbundel daar geen invloed op moeten hebben lijkt mij. God wijst de weg wel door een liedbundel heen denk ik.
Volgens mij wijst een predikant die zijn beroep bij God neerlegt, dat beroep dus niet af vanwege een zangbundel.

Zo, dat wilde ik even kwijt Knipoog smiley

Nu weer even on-topic.
Er zijn zoveeel verschilende kerkgenootschappen in ons kleine landje, dat er keuze zat is. Voor elk wat wils dus.
In de ene kerk zingt men alleen oude berijming en psalmen, in de andere kerk juist helemaal geen oude berijming en veel opwekking.

Voor mij zou een combi van die twee een goed plekje zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:42
 
WILMA729 schreef:
[i]
Er zijn zoveeel verschilende kerkgenootschappen in ons kleine landje, dat er keuze zat is. Voor elk wat wils dus.
In de ene kerk zingt men alleen oude berijming en psalmen, in de andere kerk juist helemaal geen oude berijming en veel opwekking.

Voor mij zou een combi van die twee een goed plekje zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

He.......ik weet er 1....morgen zit ik er weer.
Heerlijk van alles wat..... t orgel zal morgen ook ff mogen, met een psalm of gezang, de eigen band zal ook wel spelen met een praise nummer, er zullen er staan zingen, er zullen er blijven zitten, sommigen zullen hun handen omhoog heffen, anderen doen dit niet.
Alleen.... oude berijming.......volgens mij staan er nog een paar in de evangelische liedbundel waar we uit zingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:46
 
aha een tip......tell me, onder welke noemer kan ik die kerk vinden ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 10:05
 
WILMA729 schreef:
aha een tip......tell me, onder welke noemer kan ik die kerk vinden ?


tja noemer....kan t niet onder een noemer laten vallen
officieel is het een PKN gemeente, van de hervormde kant, maar
dat zegt niet zoveel.
www.debrugspijkenisse.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 11:26
 
onder de pkn heb je lichtere en zwaardere zeg maar. Er zit dus groot verschil tussen de ene pkn en de andere pkn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 12:49
 
JEANFRITS816 schreef:
onder de pkn heb je lichtere en zwaardere zeg maar. Er zit dus groot verschil tussen de ene pkn en de andere pkn.

Als je de brieven van Paulus leest,waren er door zijn Evangelisatie,ook Gemeentes ontstaan,in hersteld,en ook afgedwaald (Laodichea).
Filippenzen,is het meest rechtschapen,in predeking en evangelisatie.

Beslist kat ik de zware Gemeenten niet af,maar het altijd treurend te zijn,in zang,vind er geen vreugde in het Hart,vind ik.
Ds Kortleve,waar ik cathegese van kreeg,was heel radicaal.

Op die Zondag ging hij tekeer,over zingen van hele noten,daar hij het ritmish prefereerde.
Want zonder vreugde,of niet meezingen ,heeft de mens een boos Hart,met de vuist op de kansel.
Uiteraard,verliet een man die kerk op Gereformeerde Grondslag,en ontzettend boos.

Ik was kind toen,maar nooit vergeten.
Mijn oude Vader vind dat zingen tot God gedragen en langzaam tot eerbied moet zijn.

Kijk van alle Schepselen op aarde,bezitten wij de gave,om te Zingen,en te Componeren,net als Koning David,die zeer muzikaal was.
Als het gezang van een nachtegaal,pure melodie is,moet ons gezang ook zo klinken.
Als de Ernst van Gods Woord,in predeking,mijn Hart raakt,vind ik dat belangrijker.
Juigd aarde Juigd Allom.
County Gospel vind ik het mooist.
Door het helaas gezeur,van wat of niet,geoorloofd,in liturgie,gaat Gods Stem soms verloren vind ik.
De laatste jaren doorzoek alles,wat tot Gods eer is.
En ondekt dat er vele zwijgende kerken zijn.
Ik heb ondekt,dat preken,en verkondeging,veel zijsporen heeft.
Liturgie en Religie,in hun muziek.
Ik hoop de trein voor mijn eindbestemming,het juiste spoorkaartje gekocht te hebben.
En meer niet.
Liefs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 13:01
 
ALFAROMEO918 schreef:
Als je de brieven van Paulus leest,waren er door zijn Evangelisatie,ook Gemeentes ontstaan,in hersteld,en ook afgedwaald (Laodichea).
Filippenzen,is het meest rechtschapen,in predeking en evangelisatie.

Beslist kat ik de zware Gemeenten niet af,maar het altijd treurend te zijn,in zang,vind er geen vreugde in het Hart,vind ik.
Ds Kortleve,waar ik cathegese van kreeg,was heel radicaal.

Op die Zondag ging hij tekeer,over zingen van hele noten,daar hij het ritmish prefereerde.
Want zonder vreugde,of niet meezingen ,heeft de mens een boos Hart,met de vuist op de kansel.
Uiteraard,verliet een man die kerk op Gereformeerde Grondslag,en ontzettend boos.

Ik was kind toen,maar nooit vergeten.
Mijn oude Vader vind dat zingen tot God gedragen en langzaam tot eerbied moet zijn.

Kijk van alle Schepselen op aarde,bezitten wij de gave,om te Zingen,en te Componeren,net als Koning David,die zeer muzikaal was.
Als het gezang van een nachtegaal,pure melodie is,moet ons gezang ook zo klinken.
Als de Ernst van Gods Woord,in predeking,mijn Hart raakt,vind ik dat belangrijker.
Juigd aarde Juigd Allom.
County Gospel vind ik het mooist.
Door het helaas gezeur,van wat of niet,geoorloofd,in liturgie,gaat Gods Stem soms verloren vind ik.
De laatste jaren doorzoek alles,wat tot Gods eer is.
En ondekt dat er vele zwijgende kerken zijn.
Ik heb ondekt,dat preken,en verkondeging,veel zijsporen heeft.
Liturgie en Religie,in hun muziek.
Ik hoop de trein voor mijn eindbestemming,het juiste spoorkaartje gekocht te hebben.En meer niet.
Liefs.

Het juiste spoorkaartje heb je, wanneer je Jezus aanvaard hebt als jou redder en verlosser. Dan mag je het het "hopen op het juiste kaartje" vervangen door het zeker weten, Rinus, en mag je zingen en juichen, zoals een nachtegaal !
God's zegen.


Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 21 maart 2010, 13:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 13:41
 
ALFAROMEO918 schreef:
Ik heb ondekt,dat preken,en verkondeging,veel zijsporen heeft.
Liturgie en Religie,in hun muziek.
Ik hoop de trein voor mijn eindbestemming,het juiste spoorkaartje gekocht te hebben.
En meer niet.
Liefs.


Moest aan dit nummer denken......kende t van U2 concerten


People get ready
There's a train a comin'
You don't need no baggage you just get on board
All you need is faith
To hear the diesel comin'
Don't need no ticket you just thank the Lord

People get ready
Train to Jordan
Picking up passengers from coast to coast
Faith is key
Open the doors and board them
There's hope for all among the love the most

There ain't no room for the hopeless sinner
Who would hurt all mankind just to save his own soul
Have pity on those whose choices grow thinner
There ain't no hiding place from the Kingdom's throne

People get ready
There's a train a comin'
You don't need no baggage you just get on board
All you need is faith
To hear the diesel comin'
Don't need no ticket you just thank the Lord

There's a train there's a train there's a train comin' people
There's a train there's a train there's a train comin' people
There's a train there's a train there's a train comin' people
Just get on board

There ain't no room for the hopeless sinner
Who would hurt all mankind just to save his own soul
Have pity on those whose choices grow thinner
There ain't no hiding place from the Kingdom's throne

written by: Curtis Mayfield


http://www.youtube.com/watch?v=xlZ7gd_g8pc&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 17:28
 
IMKE917 schreef:
Het juiste spoorkaartje heb je, wanneer je Jezus aanvaard hebt als jou redder en verlosser. Dan mag je het het "hopen op het juiste kaartje" vervangen door het zeker weten, Rinus, en mag je zingen en juichen, zoals een nachtegaal !
God's zegen.

Fijn he Imke, om die Zekerheid te mogen bezitten. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:25
 
CROSSROAD317 schreef:
Fijn he Imke, om die Zekerheid te mogen bezitten. Lachende smiley

IDD Cross, is gaaf !! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1