ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 23:57
BerichtOnderwerp: film kijken
 
MARRY942 schreef:
KIJK DIE FILM WILLEM!!! EN LEER ERVAN!


EUH PARDON .. !!

zou je zo vriendelijk willen zijn om mij niet bij mijn naam te noemen maar mijn CM naam te gebruiken ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 23:46
BerichtOnderwerp: film kijken
 
MARRY942 schreef:
Mijnheer Crossroad neemt u mij niet kwalijk dat ik het verkeerde woord parodie gebruikte...ongetwijfeld zal ieder die deze eerder genoemde film bekijkt....ook mijn intentie begrijpen....De naam van God wordt hier absoluut niet misbruikt...misschien kan uwes de film zelf eerst effe in zn geheel bekijken en alsnog uwes oordeel vellen????

het verkeerde woord parodie ... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 23:34
BerichtOnderwerp: film kijken
 
MARRY942 schreef:
Gewoon zo maar een tip....als je een momentje hebt van...wat ga ik kijken?
Er is een film...titel: the Most...een parodie op het offer dat God zijn zoon gaf voor ons, zondaren....Op Youtube vind je alle vier delen....
(pak je zakdoek bij de hand) maar wel zeeeeeeeeeer aan te bevelen!!!


parodie

Spottende nabootsing van een literair werk, veelal met de bedoeling het werk belachelijk te maken of te bekritiseren. Een veel toegepast procédé is dat waarbij het origineel op de voet wordt gevolgd terwijl de parodist hier en daar woorden of zinnen weglaat, toevoegt of vervangt.


Quote Marry942 Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 20:27
Onderwerp: Zorgvuldigheid

Gij zult de naam van de Heere uw God niet ijdel gebruiken.....:::: Verraste, verbaasde smiley

----------

En nu verwacht je van ons dat wij gaan kijken naar een parodie op het Verlossingswerk van Jezus Smiley die vol vragen zit

Hoe was het ook alweer, euh ... o ja ... roomser dan de Paus Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 10:24
BerichtOnderwerp: Aanwezigheid
 
PIETER649 schreef:
tja, als je zweeft zonder motortje en roer, is het vooral bij zijwaartse wind lastig ergens omheen te zweven.. Clown smiley


Ik vind dit eigenlijk een hele mooie beeldspraak ...

1) Als ongelovige ben je als het ware zonder motortje en roer ... de zijwaartse wind zou je kunnen zien als de Heilige Geest die je richting Jezus "stuurt". Om de Liefde van de Here Jezus kun je niet heen ...

2) Als gelovige dwaal je misschien wel eens af, je hebt wel een motortje en een roer, maar je zit zonder brandstof ... Ook hier mag je de zijwaartse wind zien als de Heilige Geest ... Hij stuurt erop aan om je weer in de nabijheid van Jezus Christus te krijgen ... (In His presence/in Zijn aanwezigheid)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 10:12
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
KATHY142 schreef:
Mijn redenatie over 12x12.000=144.000 is gewoon overgenomen uit de Bijbel. Openbaring 7:4-8 waar die redenatie uitkomt, vind ik een zeer mooie tekst, omdat het laat zien hoe God werkt aan het herstel van Zijn volk Israël. En dat is ook waar mijn "logisch en niet symbolisch" redenatie op sloeg.
Dat jij je niet kan vinden in mijn redenatie/interpretatie/mening, geen probleem, dat is nou eenmaal iets wat kan gebeuren op een forum.


Het is geen interpretatie wat je schrijft maar gewoon letterlijk overgenomen uit de Bijbel en dus is wat je schrijft waar !!! Lachende smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 2 december 2011, 10:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 00:53
BerichtOnderwerp: Aanwezigheid
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Kan er niet meer omheen

I Love Your Presence - Kim Walker

http://www.youtube.com/watch?v=24jV5nr6nx4&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 00:44
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
HARALD940 schreef:
Job is zoals meer bijbelboeken van voor de ballingschap geschreven vanuit de derde persoon, Dat is al een aanwijzing, al is het een kleine, Als Job het zelf had geschreven had hij het waarschijnlijk anders gedaan. Het is natuurlijk mogelijk dat een buitenstaander dit vanuit Job zijn getuigenis geschreven kan hebben.

Dan de opbouw van het boek Job als geheel, dat is geschreven in leerdicht vorm. Dat is te zien vooral in de manier van het reageren op elkaar tussen God en Job, en Job onderling met zijn 3 vrienden. De vorm van schrijven in leerdicht is ook terug te vinden zoals het boek prediker is geschreven.
Deze vorm van schrijven was heel normaal in die tijd, en was dit ook voor zeer lange tijd normaal en gebruikelijk en ook zeer gewild, en tot op zekere hoogte nog steeds wel in die regio van het midden-oosten.
Wij hier in de westerse wereld hebben onze eigen versie ervan, maar is sinds de opkomst van radio en tv steeds verder terug gedrongen, of juist meer veranderd naar beeldvorm (films) en geluidsvorm (hedendaagse muziek).
Daarnaast lezen wij in de Westerse wereld op een letterlijke manier, dat is zeker niet de manier van lezen zoals dat in het midden-oosten het geval is. Wij lezen de bijbel dus alsof hij 's morgens vroeg tegelijkertijd met de krant op de mat valt, terwijl we het hebben over een boek van enkele duizenden eeuwen oud.
De bijbelteksten die geschreven zijn in de tijd van Job zullen dan ondanks de vertalingen ook gelezen worden vanuit het oogpunt van de tijd waarin Job leefde.

Daarnaast ook het taalgebruik in het boek Job,dat is een lastiger punt, want wij lezen het boek in het Nederlands, en niet in het Hebreeuws waar dit boek uit vertaalt is. (Ik kan helaas ook geen Hebreeuws lezen Engeltje smiley )
Hier ga ik even in verder, want vertalen doet wat met de tekst. Ik kom dat zelf tegen als ik teksten vertaal tussen Nederlands en Engels onderling, want met vertalen van een taal naar de andere gaat er definitie van wat er geschreven is verloren, Zou je Job lezen in het Hebreeuws dan zou je bij veel dingen een "Aha!" moment hebben, terwijl je bij het lezen in het Nederlands daar totaal over heen leest.
Het boek Job heeft als grondtaal het Hebreeuws, wanneer je het boek gaat lezen in de grondtaal zie je die leerdicht vorm in het boek van begin tot eind terug, maar vertaalt naar het Nederlands gaat die leerdicht vorm grotendeels tot geheel verloren. En dat is erg jammer, want gelezen zoals bedoeld in de grondtaal geeft dat de manier van schrijven en de bedoeling van het boek volledig duidelijk.

Bij het schrijven in leerdicht vorm zoals het boek Job was zoals eerder gezegd in die tijd zeer gewild, en men schreef dan ook graag op die manier om bepaalde zaken uit te leggen, meer dus ter leering dan ter vermaak, en dus zeker geen sprookje voor kleine kinderen, maar meer een stuk met een echt doel.

Het beeld wat geschapen word van de hemel en hoe het er daar aan toe gaat is uniek voor de bijbel. we krijgen hier een klein zicht op een bepaalde gang van zaken die in de hemel gebeuren en ook het gesprek en de vorm van het gesprek tussen God en Satan is uniek, nergens in de bijbel kom je een eenzelfde vorm van kijk op de hemel tegen.
De andere keren dat er een kijk in de hemel is is dat vanuit aards perspectief, nl: dat een persoon, bv. Stefanus vanaf de aarde de hemel inkijkt. In Job is dat anders en uniek, in Job ben je zoals je het leest lijfelijk aanwezig in de troonzaal van God, in al zijn pracht en glorie, met alle dienaren, en cherubsen en andere engelen, zoals er staat in Job de andere bewoners in de hemel, en daar de Satan ziet binnenkomen en dat God vanaf zijn troon het gesprek met de Satan over Job aangaat. Wie op aarde is bij machte om in zijn huidige aardse en zondige lichaam in de hemel te komen en daar in aanwezigheid van God te komen staan, en dat te overleven?


Het scheppingsverhaal is ook niet door Adam of Eva geschreven ...
De zondvloed is ook niet door Noach beschreven ...

Maar ... wat zegt de Bijbel nog meer over Job ...
Ezechiël 14:12 Het woord van de HEERE kwam tot mij:
13 Mensenkind, wanneer een land tegen Mij zondigt door trouwbreuk te plegen, dan zal Ik Mijn hand ertegen uitstrekken, het er aan brood laten ontbreken en hongersnood erin zenden, zodat Ik daar mens en dier uitroei.
14 Al zouden te midden ervan deze drie mannen zijn, Noach, Daniël en Job, dan zouden zij alleen door hun gerechtigheid hun eigen leven redden, spreekt de Heere HEERE.
(HSV)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 1 december 2011, 13:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIAN519 schreef:
http://youtu.be/lXVGbFSP4Ps

gestrikt....wie ook 'weer? Knipoog smiley


Ik dacht dat je me ging leren hoe ik een stropdas moet strikken ...

http://www.youtube.com/watch?v=AVa1ZkERk-Y


ggggrijns .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:57
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 30 november 2011, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:51
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
ERIKA129 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Vannacht dus en nu helemaal door die wakkere cross Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley


Ik ben toch nog wel lief ?? Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:44
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
Ehhhhhhh gaat er al getrouwd worden offe hokken Clown smiley


grijns ... ze zijn vast nog niet zeker van hun zaak ... grijns Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:42
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
ERIKA129 schreef:
Had dat maar gedaan Twijfelende smiley
Ik met mn grote mond sliep natuurlijk promt slecht vannact Boze smiley


das wel duidelijk ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 29 november 2011, 15:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:41
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
MARISKA601 schreef:
Dan maak je het zelf toch?
Vaak zijn die ballen uit blik gemaakt van nepvlees.


Vegetarisch ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:40
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
BEREND888 schreef:

Bedankt voor je aanvulling. Toch nog een opmerking daarover.
Op je natuurlijke geboorte had je geen invloed ondanks dat het om jou ging. Zo ook met de wedergeboorte, dat is voor 100% Gods werk. Daar heeft de mens geen invloed op. Wedergeboorte is het gevolg van bekering. De onderstaande teksten maken dat ook duidelijk. Tegen Nicodemus werd gezegd dat hij wederom geboren moest worden, opnieuw geboren, zoals je zelf ook schrijft. Maar om die positie van een 'nieuwe mens' te bereiken in bekering nodig.
Ik denk dat je niet tot God kunt bekeren als je niet wederomgeboren bent. Ik zie bekeren als terug naar God de Vader en niet als opnieuw geboren worden. We zijn door onze geboorte, allemaal zondaars, we hebben geen enkel recht op het eeuwig leven dan door Jezus Christus. Jezus Christus is de Weg tot God de Vader, maar dat moet je wel geloven, aannemen als Waarheid. Dat besef, dat moment, dat je Jezus Christus aanneemt als je Verlosser, Redder en Zaligmaker, noemt de Bijbel wederomgeboren worden ... hoe vaak moet je anders wederomgeboren worden?
Als je afdwaalt van de kudde, brengt de HG je terug in de kudde, Hij maakt je duidelijk dat je om moet keren, dat is dus een wezenlijk verschil met wederomgeboren worden ...
Wederomgeboren worden is een keuze, je kiest voor Jezus Christus of je kiest tegen Hem. Joh. 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Je kiest er bewust voor om voor Jezus te gaan, dat is een actieve daad, en die keuze heet ook wel wederomgeboren worden.

En dat is inderdaad ook een eenmalige gebeurtenis. Dat moest Nicodemus ook leren.
Joh 3:6-9. Wat uit het vlees geboren is , is vlees en wat uit de Geest geboren is, is geest. Verwonderd u niet dat ik tegen u gezegd heb: u moet opnieuw geboren worden. Verwonderd u niet..... ; zo is het ook met een ieder die uit de Geest geboren is.
En dat begreep Nicodemus niet! God bewerkt die wedergeboorte, en maakt ons tot nieuwe schepsel.

‘Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het is alles nieuw geworden’. 2 Korintiërs 5:17.

Bij de nieuwe geboorte, waarvan sprake is in Johannes 3, wordt een speciaal Grieks woord gebruikt voor ‘nieuw’. Niet kainos, andersoortig, of neos, nieuw in de tijd; maar anothen, dat is ‘opnieuw’ of ‘van boven’. Wij ontvangen in de nieuwe geboorte leven van een geheel nieuwe, hemelse oorsprong. Wij zijn uit God geboren, uit water en Geest (door de hemelse inwerking van Woord en Geest). Christus is van boven gekomen om ons hemels leven, het eeuwige leven, mee te delen. Hij is Zelf ons leven (Joh. 3:3,5).

In 1 Petrus 1 : 23 staat er geschreven: “Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God”. Met andere woorden de mens wordt wederom geboren doordat hij het Woord hoort! Op een andere plaats zegt Gods Woord dan ook: “Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods” (Rom. 10 : 17). En in 1 Petr. 1 : 3 vinden we dan nog geschreven: “Geloofd zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden”.

Gr. Berend


Ik heb trouwens de indruk dat we beide hetzelfde bedoelen, maar daarvoor verschillende benamingen gebruiken -- bekeren en wederomgeboren --

Crossroad, die zich een wederomgeboren christen weet, maar wel al heeft moeten inzien dat hij soms behoorlijk was afgedwaald, gelukkig wees de HG mij de juiste richting en kon ik mij omkeren om terug te komen tot God de Vader.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:16
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
LISA610 schreef:
Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.

Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.

In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.


Ik denk dat "bekeerde" Joden het juiste woord is. Het zijn m.i. geen wederomgeboren Joden, anders zouden ze namelijk Jezus Christus tegemoet zijn gegaan als Hij terugkomt op de wolken ... de eerste wederkomst = de opname van alle wederomgeboren christenen.
Dat het bekeerde Joden zijn zou dan verwijzen naar "teruggekeerd" tot de God van Israel zoals de Joden in het OT gered waren door hun geloof in God.
Na de opname, is wederomgeboren worden niet meer mogelijk, het genade tijdperk, dus gered worden door het bloed van Jezus Christus, is dan voorbij. Het werk van de Heilige Geest, omdat de gemeente van Christus is opgenomen, is dan ook gedaan en dat maakt het voor de antichrist mogelijk om zich te openbaren.
Uit die achtergebleven mensen zullen 144.000 Joden, uit elke stam 12.000, het zegel krijgen van God. (openbaring 7:3). Deze 144.000 zullen niet het evangelie van de opgestane Jezus Christus verkondigen, maar ze zullen God verkondigen/vertegenwoordigen, zoals in de tijden van het OT.

En hier zien we ook weer het verschil in het verbond wat God sloot met Abraham door Ismaël en het verbond van God met Abraham door Isaak.
Door Ismaël -- Genesis 17:20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen.
Door Isaak -- Genesis 17:18 En hij antwoordde God: ‘Ik zou al gelukkig zijn als Ismaël onder uw bescherming mocht staan.’ 19 Maar God zei: ‘Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:38
BerichtOnderwerp: letter types.
 
RONNY104 schreef:
had met mijn firefox te maken,gister avond was het weer verholpen.


En een dubbele posting heeft vaak te maken met een snelle vinger (of gewoon ongeduldig ...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:30
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
YELNIN491 schreef:
CD gekocht die in inmiddels al had Gefrustreerde smiley




Geef maar een naam en titel ... misschien kun je hem doorverkopen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:19
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
JOSINA022 schreef:
Haha, Mariska...niet iedereen doet zo gek als... hoorSmiley met dichtgeplakte mond Clown smiley


Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de linker en rechter helft van tweeeeet zijn hersenen Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 12:57
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
SHANITA130 schreef:
Weet je wat mij nou opvalt?
Nou, dat die diagnoses van de psychiatrie zó ontzettend op elkaar lijken.
Bij elke aandoening, als je dan over een andere aandoening leest, kom je weer best veel dingen tegen die je herkent bij die andere aandoening.

Ja, oke, alleen schizofrenie met zijn psychoses, en depressie, ja dat zie je wel duidelijk, maar ja, die zijn ook als enigen duidelijk te onderscheiden een psychose en een depressie. en daar zijn God zij dank medicijnen voor. alleen de medicijnen tegen schizofrenie met psychoses helpen wel altijd, en de medicijnen tegen depressie niet.

Dat aandoeningen zoveel op elkaar lijken is ook het kernprobleem van de psychatrie

Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.


Ik denk dat daar het probleem ligt ... De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ...
Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat.
Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 12:40
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
BEREND888 schreef:
De uitfrukking "dagelijkse bekering" wordt wel vaker gebruikt maar de Bijbel kent dat niet. Bekering is een eenmalige daar van geloof. Geloven dat de Heere Jezus voor jou persoonlijke zonden de straf volledig heeft gedragen op het kruis. Dat de straf van Gods oordeel op jouw zonden volledig door de Heere Jezus is ondergaan en jijzelf nu vrij bent van de eeuwige straf. Dan mag je je geheiligt en verlost weten door Christus bloed. De Heilige Geest is in je komen wonen en Die gaat je laten ontdekken van zonde, oordeel en ongerechtigheid. Dan ga je na je bekering pas ontdekken hoe groot je zonden waren in het oog van God. En je nieuwe leven wil niet meer zondigen, en het kan het ook niet want het is uit God geboren. Lees maar 1 Johannes 3:9. Toch zondigen bekeerde mensen nog. Dat komt omdat je nog met de oude natuur bij je draagt, in ons vlees. Daarom zegt Gods woord, "houdt je voor de zonde dood! " Ga dat niet voeden. Lees heirvoor eerst Romeinen 7:14-26. En zet dan geen punt achter ver24! Maar lees verder "Ik dank God door Jezus Christus, onze Heere. Dan begint hfst 8:1 met "Zo is er geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn."

En nu komt mijn antwoord op de dagelijkse bekering. Gods woord zegt in 1 Joh 1:8-10. Indien wij zeggen dat wij geen zonden hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is niet in ons."Als wij onze zonden belijden God is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid."
Getrouw en rechtvaardig! Dat kan Hij doen omdat voor al je zonden de Heere Jezus de straf al gedragen heeft. Maar wij moeten ze wel BELIJDEN. Daar komt de uitdrukking 'dagelijkse bekering' vandaan. Eigenlijk moet het zo zijn, dat je na dat je ontdekt dat je zonde doet, dat tegelijk belijdt aan God. Dat zuivert je leven en pas je meer op dat je niet in herhaling valt.

Dus kort samen gevat: Dagelijkse bekering is een verkeerd woordgebruik dat voor veel verwarring kan zorgen. Bekering is omdraaien, (net zo als de verloren zoon, opstaan het zeggen "ik zal naar mijn vader gaan"). God zal je wijzen op Zijn Zoon die uit Liefde de straf en het oordel heeft gedragen voor de zonden van die der gehele wereld! Cosmos staat in de grondtekst. Maar het is alleen van toepassing op hen die zich bekeren en zodoende antwoord geven op Zijn wens om zondaren te verlossen.

God wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat allen tot behoudenis komen! "De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen." 2Ptr 3:9.

Wat heel goed kan helpen is , van de Romeinenbrief de hfst 1 t/m 8 in één avond te lezen en te overdenken. Echt in één avond, want dan doorzie je beter de inhoud van die brief en de uitwerking op je geloofsleven. Vraag of de Heere je hart en je verstand wil openen zodat je het zult begrijpen.
Ik kan wel iets van de sluier oplichten. Abraham werd gerechtvaardigd toen hij nog in zijn vlees was Zo is Christus voor ons gestorven toen wij nog zondaren waren! Rom 5:8 Daarom kun je uitroepen, Wij dan gerechtvaardigd hebben vrede met God door onze Heere Jezus Christus.

Gods zegen toegewenst,
Berend


Mooie uitleg Berend.

Toch een opmerking over je zin waarin je zegt dat "bekering een éénmalige gebeurtenis is". Ik denk dat als het gaat over éénmalig dat je dan beter het woord "wederomgeboren (opnieuw geboren)" kunt gebruiken. Dit staat volgens mij ook zo in de Bijbel, Johannes 3:3-7

Wederomgeboren (opnieuw geboren worden) = éénmalig
Belijden = "dagelijkse" zonden
Bekering = afgedwaald* en terug keren tot God de Vader

*een wederomgeboren christen kan wel afdwalen maar is door zijn wedergeboorte voor eens en voor altijd een kind van God. (Romeinen 8:38-39 en 1 Korintiërs 3:13-15)


Johannes 3:3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk. 7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden. (NBV)

Romeinen 8:38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer. (NBV)

1 Korintiërs 3:13 van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. 14 Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. 15 Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen. (NBV)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:33
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk dat jullie een relatie hebben, is fijn voor jullie. Dat je binnenkort gaat trouwen nog mooier. Maar wat mij iriiteert, en geloof me je bent niet de enige, is hoe je je opstelt naar anderen. Alsof jullie nu opeens weten hoe het moet....


Sorry hoor Chatuliem, maar waar lees jij ergens dat wij weten hoe het moet ... We geven aan dat we voor elkaar gaan, dat we SAMEN hebben besloten om te gaan trouwen ... (SAMEN = crossroad en marian, daar hebben wij geen toestemming van jou of anderen voor nodig)

Ik herinner me dat jij een paar jaar geleden iets had met AM, dat jullie samen ook vergevorderde plannen hadden en dat iedereen op CM daar ook van mee mocht genieten ...

Dat jij je irriteert zegt heel veel over jou, wie je bent, en wat je "iemand die je je vriend noemt" gunt/verwijt. Een echte vriend zou wel contact opnemen om zijn bezorgdheid of wat hem anders dwars zat, kenbaar te maken, die zou het bespreekmaar maken. Nee, jij kiest ervoor om je te verlagen tot opmerkingen zoals je die nu plaatst. Dan zou je je niet verlagen tot roddel en achterklap zoals dat in de chatbox is gebeurt, nee dan zou je "als goede vriend en voorganger" dat een halt toeroepen ...

Je gedicht zegt me overigens meer dan genoeg Chatuliem

Vol verwachting klopt ons hart
gaan ze trouwen of is er smart?
Vol verwachting klopt ons hart
gaan ze trouwen of is er smart?

Om terug te komen op de topic titel "christianmatch is maar een hele kleine kans voor vaste relatie" dan moet ik zeggen; Ja voor sommige mensen is christianmatch maar een hele kleine kans op een relatie.

Vol verwachting klopt ons hart
We gaan trouwen in de Smart
Vol verwachting klopt ons hart
We gaan trouwen in de Smart ... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:47
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.
 
MARIAN519 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik er soms ook best een beetje moeite mee,mijn vertaling blijft de ST.
Maar ik hou van taal en lees wel graag alle vertalingen, ook om te vergelijken...zo blijf je bij én kan het nieuwe je verrijken..

en rijker worden willen we allemaal wel toch? Knipoog smiley


Nu nog van muziek houden ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Was ik dat???
Geen idee...

Overigens was dit tegen P gericht...en DIE...heeft daar nu net geen moeite mee...


dat schreef je vandaag zelf ... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:42
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat ik mij vandaag afvraag is: heeft iemand van CM toevallig een dvd van de film Secrets and Lies? Ik wil deze film graag gebruiken voor een gespreksavond maar hij is nergens meer leverbaar.......heb ik weer Boze smiley
Onkosten worden uiteraard vergoed.....


Misschien kun je iets met deze links ... ??

http://www.opensubtitles.org/nl/subtitles/3426422/secrets-lies-nl

http://www.heerenstraattheater.nl/shop/?p=productMore&iProduct=24

http://www.ebay.nl/itm/Secrets-and-Lies-Mike-Leigh-Brenda-Blethyn-New-DVD-/270443374250
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:14
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARRY942 schreef:
hihi...dat gaat verder als gewoon eh...lekker eten...whaaaa.....welvaartsbuikie noemen ze dat...maarreh...t is Pietje vergeven ...dr zit een goed hart in hoor...Annet mag best wel dankbaar zijn....hij doet het toch maar effe...die Pietje...
Knipoog smiley



Wow, jij vergeeft Pietje omdat hij een buikje heeft ... dat noem ik nou .. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:12
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Dat meen je niet...VERTEL!!!!!!!!!!


Niet te persoonlijk worden ... wie had daar ook al weer moeite mee Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Storingen
 
YELNIN491 schreef:
sja je pc is een beetje gestoord aan het doen toch Clown smiley , ongeacht wat het probleem is Smiley die vol vragen zit


Nee de pc is niet gestoord (kan ook niet trouwens) ... het is de laptop die de weg kwijt is ... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
YELNIN491 schreef:
Ga er nog ff over denken, ben er nog niet uit Smiley die vol vragen zit


Aha, dat verklaart dat gekraak vanaf de andere kant van de Hondsrug Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
JOLAN931 schreef:
Eigenlijk heel simpel...Zou Gods waarheid alleen, ook niet onze waarheid moeten zijn? Kun je christen zijn en een andere mening hebben als de heilige God zelf?

@ Harald -- Verwacht God van ons robots te zijn?
God wil toch graag dat wij een eigen mening hebben, en een persoonlijke relatie met God hebben?

Ja, een eigen mening, gebaseerd op wat je leest in de Bijbel, Gods Woord, een persoonlijke relatie krijg je door je wedergeboorte en je 24/7 geloof. Als je het bestaan van Job ter discussie stelt, dan stel je dus ook de inhoud van de Bijbel ter discussie. Lees maar in de Bijbel wat er staat in 2 Timoteüs 3:16

JOLAN931 schreef:
Als zoals jij zegt: de bijbel Gods waarheid is, wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen of de bijbel wel waar is? Weten wij het beter als God zelf?

@ Harald -- De bijbel God's waarheid? In de bijbel staat God's waarheid.
Het is aan ons om God en Zijn waarheid uit de bijbel te leren kennen.
Zullen wij dan nog twijfelen aan God, of het beter weten?

Als de Bijbel, ja elk vers in de Bijbel, is geinspireerd door God, dan is de Bijbel toch God's Waarheid. Dan is het dus aan jou om die Waarheid te lezen en tot je te nemen en je eigen te maken. Persoonlijk denk ik dat je de inhoud van de Bijbel niet ter discussie kunt stellen, je kunt je wel afvragen wat er precies bedoeld wordt met wat er staat geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:57
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Lieve Marian ... het volgende lied geeft aardig weer wat ik voor je voel xx

Boudewijn de Groot -- Avond

http://www.youtube.com/watch?v=1YNW7KAIRfE&feature=related

Avond

Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken
En te hopen dat je licht het doet
Laat buiten de stormwind nu maar razen in het donker
Want binnen is het warm en licht en goed
Hand in hand naar buiten kijken waar de regen valt
Ik zie het vuur van hoop en twijfel in je ogen
En ik ken je diepste angst

refr.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij
Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij

En als je 's morgens opstaat ben ik bij je
En misschien heb ik al thee gezet
En als de zon schijnt buiten gaan we lopen door de duinen
En als het regent gaan we terug in bed
Uren langzaam wakker worden, zwevend door de tijd
Ik zie het licht door de gordijnen en ik weet
Het verleden geeft geen zekerheid

refr.

Ik doe de lichten uit en de kamer wordt nu donker
Een straatlantaarn buiten geeft wat licht
En de dingen in de kamer worden vrienden die gaan slapen
De stoelen staan te wachten op 't ontbijt
En morgen word ik wakker met de geur van brood en honing
De glans van 't gouden zonlicht in jouw haar

En de dingen in de kamer, ik zeg ze welterusten
Vanavond gaan we slapen en morgen zien we wel
Maar de dingen in de kamer zouden levenloze dingen zijn zonder jou

En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij
Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij
Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 83 Volgende
Pagina 3 van 83