ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 45 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 09:48
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
PETRA373 schreef:
Waar ik heel benieuwd na ben, is wat jij Anette dan vind van het feit dat abraham Hagar wegstuurde met haar zoon?

De situatie rondom Hagar heeft zich in het O.T. afgespeeld. Er was nog geen wet. Hagar is natuurlijk gewoon gebruikt en we zien dan gelukkig ook dat God Zich over Hagar ontfermd heeft. Zij heeft die situatie nooit gezocht.
Als iemand een vrouw of man wegzendt en daarna zelf weer trouwt is de ander vrij om weer een relatie aan te gaan. Maar ook dit moet niet als een wet gezien worden. Het gaat in alles om je hart, waarmee je het doet.
Jij hebt zelf heel erg veel te verstouwen gehad. Het was een onhoudbare situatie.
Het is wel zo dat God ook je geestelijk heil, vrede in je hart, voor ogen heeft. Ik zou wel willen dat meer mannen en vrouwen cm zagen als een werkterrein van de Heilige Geest. Zoals al eerder werd geschreven...God brengt mensen bij elkaar. Durven we dat ook echt te geloven? Als je dat écht durft te geloven...gewoon God vertrouwen en je open stellen en bidden. Ook dan kan het nog wel fout gaan en kun je iemand treffen die ook een Ismael blijkt te zijn.... maar er zijn toch wel een aantal zeer bemoedigende antwoorden op gebed gekomen voor leden van cm. Dat geeft toch hoop? Een biddend team dat cm leidt. Waar vindt je dat nog. Dat zijn toch allemaal voorzieningen van God. Hij heeft een plan met je leven en als je je door hem laat leiden zul je merken dat Hij de God is die de beste wijn tot het laatste bewaard. Ook voor jou, Petra. Twijfel niet, maar geniet van de tijd dat je moet wachten op de juiste partner in het vertrouwen dat God nu al met die persoon bezig is.

Untill God opens the next door, praise Him in the hallway.

Ik heb geleerd dat als je Jezus woorden op de eerste plaats zet, dat een enorme bescherming geeft. Het is niet altijd de makkelijkste weg, maar wel de veiligste.
Seksualiteit is niet vrijblijvend. Als je het bewaard tot God weer een nieuwe partner in je leven geeft, iemand die echt bij je blijft, dan komt het tot zijn recht. Verder is het met alles zo dat oprecht berouw veel los kan maken bij de Here en dat Zijn wegen voor ons nooit te bevatten zijn en we deze ook nooit kunnen narekenen. Een relatie is ook niet alles, maar Gods goedgunstigheid in je leven te ervaren wel. En daar ga ik maar voor, dan zal Hij wel zorgen dat alles goed komt.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 7 juni 2014, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 23:29
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
zo schattig ontroerend....

http://youtu.be/uQB7QRyF4p4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 21:51
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
JOL252 schreef:
hoe was het?!

Foute vraag na een kamp met een groep 8... Clown smiley
Ze moet nu haar leven weer op de rails zien te krijgen....uit ervaring weet ik dat het het beste is om inderdaad heel erg veel te slapen en dan is het zo heerlijk om te ontdekken dat je huis en alles er nog gewoon staat.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 6 juni 2014, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 17:55
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Het topic over Joyce Meyer is gesloten, maar gezien de bijdrages op dit topic kunnen we dus ook wel concluderen dat er helemaal niets mis is met haar bediening. Zelfs zij is erg terughoudend op het gebied van scheidingen. Oordeel niet enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 14:54
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
CHRISTIANMATCH schreef:
En misschien kun je dan beter even een nieuw topic openen in het subforum Vriendschap en relaties?

Ja, is goed... sorry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 14:32
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
JANS221 schreef:
Lijkt mij wel een tijdsgebonden maatschappelijke regeling. Je kunt wetten/regelingen/uitspraken geschreven voor vroeger tijd en cultuur niet zomaar inpassen in de westers cultuur van nu waarin wij leven. Mannen en vrouwen hebben nu dezelfde rechten, dat hadden ze vroeger niet. Tijden veranderen, maar de bedoeling achter die wetten/regelingen blijft hetzelfde.

De vrouw kon in die tijd niet van haar man scheiden, andersom wel, de man kon zijn vrouw wegsturen. De vrouw was het bezit van de man. De enige manier die een scheiding voor de vrouw mogelijk maakte, was om met een andere man het bed te delen, lees hier, te trouwen. Ze pleegde dan dus overspel, omdat ze nog met een ander getrouwd was. Haar wettige echtgenoot zou haar dan dus verstoten. God keurt dat nu niet goed, net zo min als hij dat in die tijd goedkeurde.

Goddank, leven we nu in een tijd dat de vrouw ook het initiatief tot een scheiding kan nemen, indien het huwelijk niet meer voldoet aan datgene waarvoor het ingesteld is. En dat gaat altijd gepaard met pijn en verdriet. Als het huwelijk nu wettelijk ontbonden is, staat niets een nieuw huwelijk meer in de weg. Men is dan vrij om te huwen.

En…………je wilt toch ook niet terug naar een huwelijk van vroeger, waarbij jij niets te zeggen had, maar je uitgehuwelijkt werd. Ook dat was maatschappelijk/cultureel tijdsgebonden.

Dat lijkt me wel een beetje ongenuanceerd, een vrouw kon wel degelijk haar man verlaten, zie Marcus 10:12. Ook bleven er wel vrouwen ongetrouwd, ze werden dan vaak profetessen. Dan is er nog Lydia de purperverkoopster uit Handelingen 14, die als een zelfstandige vrouw overkomt en helemaal haar eigen beslissingen neemt.
Ook in het boek Hooglied is mijns inziens sprake van een gepassioneerde liefde, geen uithuwelijking. Daar wordt juist de indruk gewekt dat de broers heel goed op hun zus letten en dat een vrouw altijd terug kon naar haar familie voor onderhoudt. Wel een andere cultuur, maar dat een vrouw volledig overgeleverd zou zijn aan haar man lijkt me zelf van niet. In onze eigen heidense cultuur was dat wel vaak zo, maar in een hoogverheven cultuur als het Joodse? Ik betwijfel dat.
Verder zijn dit de woorden van Jezus Zelf, die ook gezegd heeft...wie zonder zonde is werpe de eerste steen....oordelen is nooit goed, maar of je goed bezig bent als je denkt dat scheiden gewoon mag en volledig geaccepteerd is weet ik niet.

Daarnaast leefden de eerste gemeentes zo, dat ze alles gemeenschappelijk hadden, velen verkochten alles en gaven de opbrengst aan de apostelen. de gemeentes hadden duidelijk middelen genoeg, dus als een vrouw haar man wou verlaten was dat maatschappelijk gezien geen enkel probleem, lijkt me.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 6 juni 2014, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 13:18
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
ANNETTE632 schreef:
Uit de reacties trek de conclusie dat jullie geen moeite hebben als iemand die gescheiden is hertrouwd. Hoe kijken jullie dan naar dit bijbelgedeelte?

Markus 10

En de Farizeën, tot Hem komende, vraagden Hem, of het een man geoorloofd is, zijn vrouw te verlaten, Hem verzoekende.
3 Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?
4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.
5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.
6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.
7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;
8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.
9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
10 En in het huis vraagden Hem Zijn discipelen wederom van hetzelve.
11 En Hij zeide tot hen: Zo wie zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel tegen haar.
12 En indien een vrouw haar man zal verlaten, en met een anderen trouwen, die doet overspel.

Heftige tekst, door Jezus zelf gesproken. Lijkt me meer dan alleen een tijdsgebonden maatschappelijke regeling om geslachtsziektes e.d. te voorkomen. natuurlijk is er bij God altijd een weg terug, maar dit zet me wel even aan het denken. Ook de vrouw kan dus bij een man weggaan, ook in die tijd. Pas als degene die de verlatende partij is weer getouwd is, dan is de ander pas vrij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 12:55
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROADY558 schreef:
Dat zal ik zeker niet ontkennen.
Maar je noemde "van je eigen planeet" afkomen, dat zie ik ook als mijn eigen gelijk willen opgeven, DUS open staan voor wat die ander te zeggen heeft over iets waar ik zo van overtuigd ben. Om op die manier te ontdekken of ik "er" samen uit kan komen.

Ok, maar het voelt niet zo alsof je je gelijk wilt halen, het is gewoon om wie je bent en ik weet het verder ook niet. Gelijk willen krijgen klinkt zo primair. Maar misschien ervaart een man het zo. Als de man dan denkt dat de vrouw gelijk wil krijgen en de vrouw kan zich echt niet blindelings overgeven aan zijn oplossing....hoe los je dat dan op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 09:33
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROADY558 schreef:
Ik denk eerder dat we ons "gelijk willen hebben" moeten opgeven.
Dat maakt echte communicatie een stuk soepeler.

Nee, daar gaat het juist helemaal niet om. Als je eerlijk wilt blijven in een relatie kun je je ergens pas aan overgeven als je erachter kunt gaan staan, anders is het 'samen ergens op uit komen' nep en dat zal zich gaan wreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:55
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROELANDE345 schreef:
ja en tegelijkertijd heel moeilijk, het elkaar "meenemen" met je eigen gedachten spinsels i.p.v. te zeggen dat je wel een oplossing hebt.
Bij ons gaan we daar allebei regelmatig mee in de fout. Ook niet zo gek als je beiden lang alleen geweest bent.
Zolang je maar goed naar elkaar luistert en bereid bent om uit te leggen wat je bedoelt zelfs als je dat zelf helemaal niet nodig vindt, net zolang tot de ander begrijpt wat je bedoelt dan komt het goed is mijn ervaring

Jammer dat je al weer weg bent. Ja, dan moet je de minste willen zijn en van 'je eigen planeet' afkomen... let love prevail...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 22:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Heerlijk zomerliedje, met een zomers weekend voor de deur...héérlijk!

http://youtu.be/NlTwOXvjKMM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 21:52
BerichtOnderwerp: eindtijd en profetie
 
JANS221 schreef:
Zoals ik hierboven al schreef is het een oproep tot waakzaamheid, zie vers 42 NBV : Wees dus waakzaam……… Dit staat tegenover de tekst uit vers 38: Want zoals men in de dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken…..


Ja, dus de essentie is volgens jou dus ook dat men alleen maar met eigen geluk bezig was en dat Jezus niet (meer) de eerste plaats had?

P.s. In de Statenvertaling staat in vers 38 niet de toevoeging 'alleen maar'.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 5 juni 2014, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 21:34
BerichtOnderwerp: eindtijd en profetie
 
JANS221 schreef:
De vergelijking met de tijd van Noah voor de zondvloed, doelt niet op het zondige gedrag van mensen, als wel op de zorgeloosheid van de mensen. Eten, drinken en huwen zijn geen slechte dingen, ze horen bij het menselijk leven. Daar is niets mis mee. Wel kan het leven je soms zo in beslag nemen, dat er geen tijd meer overblijft voor verwondering, het leven wordt een routine, een sleur. Verwachting en hoop op God verflauwt, de hoop op een mooie toekomst, waar God alles in allen zal zijn neemt af. Dat is hetgene waar tegen gewaarschuwd wordt. Het is dus een oproep tot waakzaamheid en heeft niets te maken met het huwen, eten en drinken op zich.

Zou je iets meer kunnen uitleggen over deze bijdrage? Uiteraard is trouwen en eten en drinken op zich geen zonde. God heeft het huwelijk zelf ingesteld. Waar doelt Jezus dan op volgens jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:33
BerichtOnderwerp: eindtijd en profetie
 
GERRIT038 schreef:
Al enkele jaren beoefen ik een studie en sedert april een cursus
over eindtijd en profetie.
De Bijbel spreekt in diverse teksten over de uitwassen die ten tijden van de eindtijd zich zullen manifesteren.
Matth.24:38 spreekt over dat de mensen zullen huwen en ten huwelijk geven als in de dagen van Noach
.

Ja, dat is een heftige tekst en ik ben erg benieuwd hoe anderen deze tekst interpreteren. Ik moet er best wel vaak aan denken.
Ik zou het wel fijn vinden om te lezen hoe anderen deze tekst interpreteren. De essentie is mijns inziens dat de mens alleen met zijn eigen geluk bezig was??


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 5 juni 2014, 20:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 11:41
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
PETRA373 schreef:
Ik kijk na wat er in de hele bijbel staat, zo haal ik e r bv uit, dat als je man echtbreuk pleegt, het verbond gebroken is ,

God het verbond tussen een man en vrouw, de bedoeling echt prachtig heeft gemaakt.
de realiteit soms wel effe wat anders is zoals wij mensen het doen.
En God wel degelijk soms achter mensen staat die gescheiden zijn,in deze wereld.

effe wat voorbeelden:
je man is een satanist
je man mishandelt je kinderen
je man mishandelt jouw
je man gaat steeds vreemd
nee ik haal geen beeld van God uit de bijbel dat je dan maar bij hem moet blijven als je man dan niet verandert. ( inplaats van man, kan je natuurlijk ook vrouw invullen)

En wanneer pleegt een man eigenlijk echt breuk???? als hij het verbond verbreekt van de bedoeling zoals man en vrouw in dat verbond met elkaar omgaan??? of alleen als hij vreemd gaat????

Soms word ik er verdrietig van, zoals cristenen met een paar zinnen uit de bijbel gescheiden mensen effe kunnen veroordelen, want in de bijbel staat......... bla bla bla

Er staan ook nog wel wat meer zinnen in de bijbel

Petra die is gaan scheiden om me kinderen te redden van een man die erg verkeerd bezig was en heeft ervaren hoe God mij en mijn kinderen heeft geholpen in dat hele proces van alleen verder gaan met kinderen zonder man. En die zelf denkt dat God mij niet veroordeelt om mijn keuze en zelfs nog een nieuwe man gunt.

Je hebt een juiste keuze gemaakt, Petra. M.i. is het inderdaad zo, dat als de man een relatie begint met een andere vrouw, terwijl hij nog getrouwd is, de banden tussen hem en zijn huidige vrouw verbreekt. Het woord overspel laat toch geen andere uitleg toe?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 17:47
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
BAPPI605 schreef:
mijn moeder heeft net een overheerlijke broodje hamburger gemaakt met sla, gebakken ui, kaas, geraspte wortel en zoetzure saus.
Dank God voor moeders die bewijzen dat de hemel echt bestaat! Kwijlende smiley Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley Oei...was dat wel verstandig om te delen op het forum van een datingsite........nu durft geen enkele vrouw de strijd met haar aanstaande schoonmama nog aan... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 4 juni 2014, 17:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 10:29
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
SHANITA130 schreef:
Gewoon je eigen spelregels. En dan: Graag of niet.

So simpel....

Groetjes;)

Ik ga verlengen en mail je wel een keertje ;)

Nee, daar denk ik anders over, als je alleen bezig bent met je 'eigen' spelregels ben je op jezelf gericht en dat is dus niet goed voor een relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 09:59
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROADY558 schreef:
Welke spelregels worden er dan genoemd Annette?
Ben ik wel benieuwd naar.

Bijvoorbeeld even doorvragen, doorpraten als je even vast zit. Ik moet altijd alles van alle kanten bekijken voor ik een beslissing neem, maar jullie willen een probleem meteen oplossen. Misschien is dat het beste, en wordt ook goed bedoel, maar gun ons ook even de tijd om het te volgen. Niet iedereen is altijd even scherp.
Zo krijg je dat een hele situatie muurvast komt te zitten en nu zal er wel weer een 'oplossing' voor het probleem gevonden worden, maar waarom niet gewoon praten???
Het gaat niet om onze spelregels of die van jullie, maar ergens moet er toch een 'samen komen' zijn. maar die moed zonk me gisteravond dus helemaal in de schoenen. Zoek ik iets wat niet bestaat.
Onbereikbaar.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 4 juni 2014, 10:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juni 2014, 23:32
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JOL252 schreef:
Herkenbaar Gefrustreerde smiley

Vooral bij jezelf blijven, als daar in vroeg stadium geen ruimte voor is weet je eigenlijk al genoeg.

Nee, het gaat niet om ruimte geven...het is alleen hun 'spelregels' ....snap er echt niets meer van....helemaal niets.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juni 2014, 22:52
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Ze zeggen wel eens dat vrouwen van Venus komen en mannen van Mars, maar ik denk dat je de twee planeten in het heelal moet zoeken die het verst van elkaar afliggen...
Hoe is het mogelijk dat mannen en vrouwen toch op één planeet leven...ik snap er echt niets meer van....
Mannen willen dat je duidelijk bent, maar als ze aangeven dat er maar één keuze mogelijkheid is kun je toch niet kiezen en alleen maar doen wat zij willen....maar dan krijg je het gevoel dat je op drijfzand gaat lopen...en dat snappen ze weer niet...ben je niet duidelijk....

Ik ga maar even in een hoekje van de bank tot mezelf komen... Zieke smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 3 juni 2014, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 20:47
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Beethoven, Missa Solemnis

http://youtu.be/0UApzaufZ3Y


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 2 juni 2014, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 03:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Muzikaal tramritje, mijn favoriete muziek...een stukje van de Moldau van Smetana

http://youtu.be/gww9_S4PNV0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:09
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Helaas is het bericht dat Meriam vrijgelaten wordt niet waar.
Alleen een rechter kan het vonnis herroepen.

http://kplr11.com/2014/05/31/only-a-court-can-release-sudanese-christian-woman-on-death-row/


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:04
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
PETRA373 schreef:
martin Luther King: wij vechten niet tegen individuen, maar tegen systemen.

Hier hoor ik ook wel eens allah muziek, en een andere keer horen hun weer van mij Jezus muziek

En eerlijk gezegd heb ik respect voor ze, zoals ze oprecht met hun geloof bezig zijn, alleen in mijn ogen is het dan het verkeerde geloof.....
vergeet niet ,dat niet alle islamieten zo zijn, net zoals wij cristenen niet allemaal zo zijn, zoals sommigge cristenen wel eens bezig zijn geweest in de geschiedenis.
Jouw buurman heeft meriam niet in de gevangenis gegooid etc...

Ik heb al veel vaker contact met islamieten gehad, maar deze is anders...heel erg dominant. Vrouwen in Burka's en zo....brrrr.... Zieke smiley. Maar ik bedoel ook niet zozeer de mens achter het geloof, maar het geloof zélf. Daar zien we nu toch een hele nare kant van, die er óók is...en is dat dan niet het ware gezicht, waar we wel degelijk rekening mee moeten houden?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 22:02
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
LAURA291 schreef:
Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.

Laten we niet vergeten dat God machtig kan werken op gebed. Ik heb laatst geweldige verhalen gehoord van geloofsgevangenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 18:09
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
LAURA291 schreef:
Heel moeilijk!

Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik nu met een bijbeltekst kom. Het is beslist niet bedoeld als dooddoener, maar juist als advies om dit eens te proberen. Hoewel ik (uit ervaring) weet hoe moeilijk dit kan zijn. Misschien helpt het als je probeert deze man door de ogen van Jezus te zien: hij kent Zijn Verlosser nog niet en hij heeft geen hoop. Zijn hart zit blijkbaar vol negatieve zaken; echt gelukkig kan hij niet zijn.

Lucas 6: "Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen"

Het kan helpen….

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar meneer interpreteert dat verkeerd... Zieke smiley... maar aan God geven en mijn vrede behouden.....en nu maar weer back on topic....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:04
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Ik woon nu naast een Islamiet.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. Ik had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:00
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
ROADY558 schreef:
Ha Annette,
Ik denk dat ik je begrijp.
Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "de wortel van het probleem".
Kun je dat uitleggen?

Twijfel aan het woord/karakter van God was de eerste zonde van Adam en Eva en het begin van alle ellende.
In grote angsten moet het doel zijn om weer terug te komen naar de plek van vertrouwen, geborgenheid bij God. Vertrouwen is dan gelóven dat God te vertrouwen is. Als je éénmaal dát weet te pakken dan heb je in principe het probleem opgelost. Het kan wel heel erg moeilijk lijken weer op die plek te komen.
Van belang is onder de juiste prediking te staan.
God heeft door Jezus Christus al onze zonden vergeven....en je mag in al je zwakheid bij Hem komen, juist in al je zwakheid
Dan zal Hij je helpen, God is geen leugenaar.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 16:13
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
ROADY558 schreef:
Zo ervaar ik het zelf ook.
Mooi verwoord!

Ja, als je éénmaal geleerd hebt waar je je rust kunt vinden heb je de wortel van het probleem opgelost. Vertrouwen in God, dan lost Hij het verder op door de werking van de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:50
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
Misschien heb je wat aan een hulphond??? Wellicht kom je daarvoor in aanmerking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 45 Volgende
Pagina 3 van 45