ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 22:07
BerichtOnderwerp: Defenitie van goed en kwaad
 
wat zei ik? al oftopic binnen 5 reacties. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:30
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Denk dat chat goede dingen zegt.
Veder vraag ik me ook af of de christen niet eerst moet leren aan zichzelf te sterven en zelfverloochening te leren IPV zelfvervulling en zelfverwezelijking. God gericht IPV Zelfgericht.
Wat wil je met die gaven, is het een doel of een middel?

Verder is de vraag of die gaven vandaag nog wel gegeven worden door de Geest, want Die bepaalt het , hoe , wat, waar,welke gaven en wanneer.
niet wij.

Zelf denk ik dat wonderen en tekenen, en gaven op het zendingsgebied zeker gegeven worden, getuigenissen genoeg.
Tot stichting van de eigen kerk? meh..Geloof best dat er echte manifestaties zijn en echte gaven van de Geest, maar heb te veel vals vuur gezien om er niet kritisch en toetsend mee om te gaan.
Ben in kerken geweest waar er manifestaties waren die echt niet volgens paulus en de Bijbelse richtlijnen waren. Geen orde, maar chaos, geen vertaling van de tongen, rollen en bibberen op de grond...als dat van de Heer is....

Maar goed wil het kind niet met het badwater (excessen) weggooien.
Zelf denk ik dat we vandaag de dag meer hebben aan deze gaven:


ef 4:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.

*
Er is zoveel anti-intellectualisme vandaag de dag, alles gaat over gevoel en ervaring, zonder toetsing en Bijbelkennis. daarom denk ik dat de kerk zich meer op de bovenstaande tekst moet richten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: Defenitie van goed en kwaad
 
TJA, dit kan in vele afsplitsingen.

Je hebt goed, beter en best.

Soms doe je iets goed door het te doen, soms door het te laten.
En het begrip zonde (je doel missen) is ook een speciaal topic waard.
Je vraag is erg lastig om er antwoord op te geven zonder dat we binnen 10 reacties al op drie zijwegen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 19:40
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
@ willemijn het topic ging over of satan echt bestond, dus als persoon.
aangezien visie 3 de kijk op de Schrift is die ik onderken, lijkt mijn antwoord me duidelijk. Het antwoord is letterlijk terug te vinden, hoeven we niet voor tussen de regels te lezen, te goochelen met exegese of te bespreken hoe ik me er bij voel.

Dan moet je een ander topci openen, en geef ik graag antwoord op die vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 16:37
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
FRANKT627 schreef:
David, ik moet deze tekst nog eens goed en aandachtig lezen. Ik zou al wat kunnen zeggen over punt 3 van je tekst maar dat laat nog maar even zo.

Mag ik wel weten wie het stuk geschreven heeft? Of waar ik de volledige tekst kan vinden?

Of satan me in zijn macht heeft?! Nou, dat bepaal ik zelf wel. Ik ben nog steeds baas over mijn handelingen die ik verricht en over de woorden die ik spreek en mijn gedachten worden gestuurd door de zaken die ik zie en ervaar en door de Heilige Geest wanneer er me iets duidelijks moet worden gemaakt.

Frank

niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk.
dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.

en ja lees het maar rustig, hoor graag welke Schriftvisie je kiest. dit is de link:



http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 12:17
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.
 
als je en boek als daniel leest en je dan beseft dat alles precies is uitgekomen via assyrie, babel, perzie en het hellinisme (alexander de grote). zelf tot op details na (de afsplisingen en generaals).
terwijl het dus eerder geschreven (gedateerd was).
En je ook ziet hoe in openbaringen alles precies zo loopt zoals God het wilt, tot op de dag af, hoe kan men dan de vrije wil van de mens zo groot maken.

Kijk eens na de mensen in de Bijbel, David, koos zelf niet voor die bediening, maar werd gezalfd en geroepen door God.
Paulus, een tegenstanders en vervolger van de Heer, koss er zelf niet voor, Jezus greep in. Radicaal. Zo ook bij de apostelen, Jezus koos en riep hen, en ze lieten alles vallen en volgde...

joh 6


60 Vele dan van zijn discipelen hoorden dit en zeiden: Deze rede is hard; wie kan haar aanhoren? 61 Jezus nu wist bij Zichzelf, dat zijn discipelen hierover morden, en Hij zeide tot hen: Geeft u dit aanstoot? 62 Wat dan, indien gij de Zoon des mensen daarheen zaagt opvaren, waar Hij tevoren was? 63 De Geest is het, die levend maakt, het vlees doet geen nut; de woorden, die Ik tot u gesproken heb, zijn geest en zijn leven. 64 Maar er zijn sommigen onder u, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie het waren, die niet geloofden, en wie het was, die Hem verraden zou. 65 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van de Vader gegeven zij.
66 Van toen af keerden vele van zijn discipelen terug en gingen niet langer met Hem mede.
De belijdenis van Petrus
67 Jezus zeide dan tot de twaalven: Gij wilt toch ook niet weggaan? 68 Simon Petrus antwoordde Hem: Here, tot wie zullen wij heengaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven; 69 en wij hebben geloofd en erkend, dat Gij zijt de Heilige Gods. 70 Jezus antwoordde hun: Heb Ik niet u twaalven uitgekozen?

*

God zet de eerste stap:

Hand 16:14


“En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd.”

Joh 6:44


“Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.”


rom 8:

29 Want die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld zijns Zoons, opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broederen; 30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

*

De schrijven van dat stuk slaat de plank mis als hij suggereert dat als de gelovigen zelff dus hun redding hebben gekozen (alsof God van mensen afhankelijk is) DAN PAS worden uitverkozen voor een bediening, maar waarom lees ik dan telkens op vele plaatsen dat die zaken al voor de grondvesting van de aarde al bepaald waren. daarom denken diezelfde mensen ook dat Jezus een soort backup plan was, zo van oeps de zondeval nu even een plan B...lol...are you kidding me?


3 Gezegend zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons met allerlei geestelijke zegen in de hemelse gewesten gezegend heeft in Christus. 4 Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 12:01
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
@Frankt, ik zou wel eens je reactie op mijn Bijbelse argumenten willen zien.

kijk eens na deze 3 visie`s op de Schrift Frankt:

1. De ‘traditiona­listische visie', die stelt dat het uiteindelijk gezag over geloof en leven ligt bij de officiële leer van het instituut kerk. Om God en Bijbel te kennen moet men de traditie van de kerk raadplegen. Deze opvatting ontkent niet dat de Heilige Schrift door God gegeven is en dus gezaghebbend is, maar beweert wel dat de Bijbel niet volledig is en ook niet begrijpelijk zonder de uitleg van de kerk. Het meest bekende voorbeeld is de R.K. kerk met apocriefen in de canon, de Vulgaat als gezaghebbende vertaling en leerstel­lingen als de onfeilbaarheid van de Paus en de hemelvaart van Maria.

2. Vervolgens is er de ‘subjectivistische visie': het laatste gezag voor mijn geloof en leven ben ik zelf. Deze visie kent vele vormen, meer mystieke of spirituele en meer rationele of combinaties van beiden. De meer spirituele vorm hebben we bijvoorbeeld in de veel gehoorde populaire opmerking: ik geloof in wat ik voel (wat waar is of wat God zegt). De rationele component ontmoeten we bijvoorbeeld in de bijbelopvatting van veel ­bevrijdings-theologieën, waar de situatie van de hoorder of lezer de waarde van de bijbeltekst bepaalt. Alle vormen hebben echter één ding gemeen: het laatste gezag is het oordeel van mijn verstand of mijn geweten of mijn religieus gevoel. Ook veel van de historisch-kritische benaderingen van de Schrift vallen hieronder. Het lijkt erop dat geloof hier een zaak is van loyaal zijn aan de eigen religieuze overtuigingen.

3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.

En ik denk dat jij frankt, niet nr 3 kiest.
Dus zullen alle gesprekken over deze BIJBELSE zaken, die er letterlijk instaan scheef lopen door onze vooronderstellingen.
Persoonlijk denk ik dat satan je mooi tuk heeft....

2 kor 4:

3 Wanneer er dan toch nog een sluier ligt over het evangelie dat wij verkondigen, geldt dit alleen voor hen die verloren gaan: 4 de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is

de grootste truc die de duivel ooit heeft uitgehaald was de wereld te laten geloven dat hij niet bestaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 11:48
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Trouwens het is nog maar de vraag hoeveel van die gaven er nog worden gegeven vandaag de dag. Heb zelf meegemaakt dat er ook veel nep-vuur is , suggestie en groeps-psychologie (sluit het echte werk niet uit, maar zie er het nut nu niet van in, zendingsveld uitgezonderd).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 11:45
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
cross, waarom moet chat een boek lezen? Kan je het zelf niet Bijbels aantonen? of is het ''tussen de regels lezen''. Dan word het linke soep.
God bepaald wie welke gaven krijgt, we kunnen ons er wal naar ''uitstrekken'', maar er zit niks van ons bij verder. Het allemaal genade.


1kor 12:

4 Er is verscheidenheid in genadegaven, maar het is dezelfde Geest; 5 en er is verscheidenheid in bedieningen, maar het is dezelfde Here; 6 en er is verscheidenheid in werkingen, maar het is dezelfde God, die alles in allen werkt. 7 Maar aan een ieder wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen. 8 Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. 11 Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
maaaaaaaar diezelfde Paulus was zeer streng als het om valse leren ging die de gemeente binnen slopen, zo ook de andere apostelen en Jezus.
Die liefde en eenheid is ook in de leer. De kern, het evangelie, geen bijzaken. De wil om 1 te zijn moet niet blind maken, dat is koren op de molen van satan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
Ja het mooie is dat Hij tot geloof is gekomen, en nu een heldere toetsende kijk op die dingen heeft, en als geen ander kennis van zaken heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
Austinus schreef mooi dat het ''kwaad'' niet ''iets'' is maar een parasiet, het ontbreken van het goede of volkomen.

En satan kan heel goed door mensen heen werken, zie ook het voorbeeld als satan petrus gebruikt, en Jezus gelijk satans list doorziet en hem via petrus bestraft. (mat 16:23)

Maar hij is ook een persoon. Satan als kwade macht is een persoon: 2. Christus is in gesprek met hem (mat 4:1-11). b. hij heeft verstand (2kor 11:3) en gevoelens (openbaring 12:12,17) en verricht wilshandelingen (luc 4:3,9 openb 20:7) c. En word behandeld als moreel verantwoordelijk persoon (matt:25:41, joh 16:11)

zeer goed boek: oorlog tegen de Heiligen van jessie penn lewis.


Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 10 april 2011, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:05
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Cross ik ben het in veel gevallen met je eens, maar in dit geval niet. Ik vind het een bijzonder nare manier om zo de nadruk te leggen op de gaventest.. In mijn ogen is dat een exces, die bestreden moet worden.
In mijn ogen wordt de werkzaamheid van de Heilige Geest enorm beperkt, als je denkt, dat er slechts een gave is die speciaal voor jou bestemd is. Ik zie het veel meer, dat God je datgene geeft, wat je op dat moment nodig hebt. Geen navelstaren, niet naar jezelf zoeken, of met jezelf bezig zijn.
Ik geloof, dat als je bezig wilt zijn met de gaven van de Geest, je in eerste instantie bezig moet zijn met de ander. En dan zul je merken, dat God niet één gave geeft, maar meerdere en op die momenten dat je het nodig hebt. Het kan zijn dat je een profetie hebt, maar de andere keer weer een woord van kennis, of een woord van wijsheid..Waarom maken mensen zich zo druk om datgene wat ze hebben? Ze zouden zich meer druk moeten maken om datgene waar God ze voor wil gebruiken.
Elke leer die verwijst naar persoonlijk bezit van de geestelijke gaven verwijs ik meteen naar de prullebak. Het neigt naar zelfverheerlijking en egocentrisch gedrag. Oef ik heb gesproken....

wow...EENS! Coole smiley met zonnebril
Dat vind ik ook zo jammer....dat door de angst en ervaring van excessen het kind met het badwater word weggegooid.
Dat mis ik ook in de ''calvinistische'' kerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:01
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
 
Quote:
maar ergens geloof ik ook dat de vooruitgang in de medische wereld met Gods Zegen kan gebeuren!


ja maar met de Bijbel ernaast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 20:54
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik heb zijn boek gelezen : Niemand anders dan Jezus alleen!
indrukwekkend, heb het al 2 x gekocht en al 2 x uitgeleend (als nuttige getuigenisbron)

Kan je iets meer toelichten David waarover het boek "Van kwaal tot erger" gaat?
kan het wel vermoeden, maar weet je toevallig hoe R.van der Ven over osteopathie oordeelt? (zal het boek niet kunnen kopen vooraleer ik mijn afspraak heb!)

nou hij als ex natuur-arts dus echt ervaring deskundige en ook in de theorie, laat Bijbnelse zien en uit eigen ervaringen dat de bron van veel van die zaken occult is. zeer goed boek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:17
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.
 
Mooi verhaal! mijn oma was ook diep gelovig katholiek en de uitvaart dienst was zo mooi, zo`n getuigenis...waar Christus/God centraal stond en het evangelie, en de hoop van mijn oma duidelijk naar voren kwam.
Heb toen wat vooringenomenheid en vooroordelen in moeten slikken!
in elke kerk heb je naam-christenen en echte wedergeboren christenen die een levende relatie met onze lieve Heer hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:14
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
@ thomas, dank je voor je reactie.

U heeft het voornamelijk over de pastorale gevolgen, maar het gaat mij meer om het feit of de leer (wel of niet) correct is. Hoe we er dan pastoraal verantwoord mee omgaan is een tweede.
En ja daar zijn vele scherven van de ziel, in elke denominatie.
Waar mensen werken is feilbaarheid en falen gelijk in de kielzog.

Mooi dat je bij ''ons'' gebleven bent.
(al is de kerk geen gebouw of sociale club, maar het lichaam van Jezus is alle wedergeboren christenen, binnen en buiten de kerk. maar goed dat is een ander onderwerp)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:58
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
 
BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

dank je broeder.

@marylien, ja natuurlijk is het lastig, als mijn eigen familie in zo`n situatie is dan wil je alle wetten wel breken. maar we moeten niet ons gevoel, maar God en Zijn Woord volgen. maar tussen zwart en wit zit idd een heel stuk grijs.

100 jaar geleden was er geen eens sprake van organen wisselen of vele zaken die we nu bespreken. dan beruste men er gewoon in. waar is de grens?
mensen hebben soms, naar mijn mening, ook een verkeerd Godsbeeld, alsof alle ziekte en ellende van satan is en we ons leven maar zolang mogenlijk moeten uitstellen. ookal ben je dan een kasplantje.
of dat we zelf een leven mogen beeindigen (abortus/euthenasie).
al is er bij euthenasie wel een vraag: is de stekker er in voor God spelen of de stekker eruit trekken? een mens heeft ook gewoon als het zover is het recht om te sterven, en heb respect voor de christen die dan zegt het is goed zo, ik wil naar Huis.

maar goed voor elk voorbeeld zou je al een eigen topic kunnen starten. en het ging om die zwangerschap plannen door eitjes in te vriezen.
leuk verhaal ook om je diepvries eten ok, maar diepvries kindje? leuk verhaal ook om te vertellen...
maar dat ben ik he.. Smiley met dichtgeplakte mond
het is tussen een ieder en God zelf.


Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 10 april 2011, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:48
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
en @ frank :

Quote:
De satan als persoon bestaat natuurlijk niet.

hier kan zoveel over worden gezegd dat het een eigen topic verdiend.
maar negeer of ontken je dat al die Schriftplaatsen waar hij als persoon word voorgesteld? (bijv waar Jezus met hem praat, of uit de hemel zag vallen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:46
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
boektip over deze zaken:

R.van der Ven. : Van kwaal tot erger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
nee die tekst die ik gaf geeft een bredere uitleg. complimeert en bouwt uit. door de macht die Hem gegeven is kaan Hij dat leven geven en nemen.

Dus uiteindelijk is het de Vader ja. direct of indirect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 18:28
BerichtOnderwerp: Taize liederen
 
@ lisa waarom we ook die taize moeten toetsen en niet in gevoel en ervaring op moeten gaan, is omdat de satan zich als engel des licht kan voor doen, en zo ook bij iets goeds een beetje gif kan doen.
paulus nam de ''rechte leer'' erg serieus:

gal 1:

6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!



2 kor 11:

3 Maar ik vrees, dat misschien, zoals de slang met haar sluwheid Eva verleidde, uw gedachten van de eenvoudige [en loutere] toewijding aan Christus afgetrokken zullen worden. 4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:44
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
ontopic? niet om weer de partypooper te zijn, maar deze onderlinge gein kan ook in een minder serieuze sectie van het forum of msn?

hartelijke groet Lachende smiley (en geniet van het weer)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:42
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
je komt uit die kring thomas, en toch maak je er een karikatuur van. kan geen topic over het calvinisme lezen zonder dat ik lees over wettisicme en ''angstgeloof''. het grappige is dat ik helemaal niet uit een kerkelijke traditie kom, uit de wereld tot geloof gekomen door de Bijbel te lezen, en zelf via de Bijbelstudie tot de conclusie gekomen dat hun er Bijbels correct zijn (kinderdoop daar gelaten).
maar goed.. dit hoort bij een andere topic, maar je oudzeer lijkt wel een kruistocht tegen die denominatie.

@ lisa, ja het is lastige materie, en net als het concept eeuwigheid en predestinatie/vrije wil, iets dat voor ons beredenerings en bevattings vermogen gelimiteerd is. Die tekst die ik anhaalde is duidelijk, Jezus geeft en neemt Zijn leven Zelf, maar natuurlijk omdat die macht hem van de Vader is gegeven, want Hij kan niks doen Zonder de Vader. staat er ook.

verder vind ik het voorbeeld van thomas erg goed van die lucifers. mij is eens verteld dat God drie personen is maar 1 substantie, vergelijk het met water, het kan vloeibaar zijn, sneeuw of ijs, maar het blijft de zelfde substantie, water.

Vlak na mijn bekering wist ik niet of ik Jezus mocht aanbidden, maar door het lezen van een boek als Johannes werd het duidelijk. net zoals het eerste hoofdstuk van kolossenzen en hebreeen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: Taize liederen
 
[quote=MIEKE364]

dat is precies het probleem, dat het gaat om de vorm en niet de inhoud en argumenten. zou die broeder dat allemaal uit zn duim hebben gezogen die er was en dat verslag deed?

mieke zou jij hier ook niet bij zitten?

''Deze rede is hard; wie kan haar aanhoren?''(joh 6)

grappig dat juist die mensen die een lans breken voor oecomenie, eenheid en tolerantie, juist zo intolerant en agressief en op de persoon aanvallen, als er kritische vragen komen.


''Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis''.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
DAVID923 schreef:
lisa als Jezus God is dan doet Hij dat toch Zelf via de vader?


joh 10:17

17 De Vader heeft mij lief omdat ik mijn leven geef, om het ook weer terug te nemen. 18 Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’

bump. wat vind je hier van lisa? (je zei dat de Vader het deed)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Taize liederen
 
ontopic! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Taize liederen
 
.....

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 9 april 2011, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 20:59
BerichtOnderwerp: Taize liederen
 
jammer zeg zo`n reactie, ik gaf alleen een tip om het forum overzichtelijker te houden. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 19:02
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
 
waarom die vreemde afsluitingen eigenlijk, net als thomas,

zo van:

david, die dat ijdelheid vind die afsluitingen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 22 Volgende
Pagina 6 van 22