ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
ANGELIQUE327 schreef:
Nou Chat, ik heb niet de indruk dat David mensen veroordeelt....Hijzelf houdt niet van die liederen. Ikzelf ben ook grootgebracht met psalmen en de bundel van Johannes de Heer...ik mag ze nog altijd graag horen, maar je wil nie weten hoe vaak ik op you tube opwekking luister, bijna iedere avond! En dat voor een gereformeerde bonder...(hihihi...wie hebben het hier allemaal over "in hokjes denken?")

let op je woorden...ik veroordeel GEEN mensen, maar noem enkele punten op aan die LIEDEREN waar IK problemen mee heb, en gooi het in de groep om te zien hoe er over gedacht word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
ok, omdat je een pinkstervoorganger bent heb je per definitie gelijk?
ow ow ow wacht sorry, omdat ''jullie'' het snelste groeien? wat een drogredenen!

als ik opmerk dat die liederen van uit een bepaalde theologie en bril zijn geschreven, heb ik toch gelijk?

weer geen echte inhoudelijke reactie op de argumenten, volgens de debatregels.


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 18 juni 2010, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:06
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest
 
het stukje was maar 1 klein stukje uit een hele studie, ik zou zeggen bekijk die link maar goed.

verder de doop in de Geest is wat anders dan pinksteren toen bij de apostelen. de Geest ontvangen, wedergeboren worden dus, kan maar 1 keer. en staat los van vallen in de Geest zoals je in die meetings ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:56
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
beetje lastig te lezen met die kleuren door elkaar, maar omdat hij moeilijke woorden gebruikt kan hij geen punt hebben?

wist je ook dat de schrijvers van die liederen ze schrijven vanuit een pinkster-leer wat je ook makkelijk terug ziet.

(zie link)

groet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:50
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest
 
goede inhoudelijke reactie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:36
BerichtOnderwerp: perfecte man
 
ja, ooooooww, dit is ook met een dikke knipoog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:47
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:



Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"


http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 18 juni 2010, 11:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:39
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest
 
lol! trust me zoals die doop in de kerken word uitgevoerd met bijkomende effecten en vruchten is ZEKER NIET Bijbels.

kan een lang verhaal gaan typen, maar als je echt er de Bijbelse weerlegging van wilt weten zie hier:

http://www.toetsalles.nl/

onder het kopje charismatisch. kleine stukje alvast gekopieerd:

Uit deze voorbeelden kunnen een aantal conclusies worden getrokken:

1 Alle personen die werden besproken vallen voorover in de tegenwoordigheid van God, de Engel des Heren, (een voorverschijning van de Here Jezus Christus) of een aartsengel.

2 In de Bijbel, en dat is heel belangrijk, vallen mensen nooit door tussenkomst van een mens. Ze vallen in de directe ontmoeting met de Godheid, of een engel, nooit komt er een derde aan te pas. Nooit door middel van handoplegging, of zelfs maar een vinger te wijzen in de richting van de persoon die gaat vallen.

3 Het achterovervallen vindt plaats in geval van oordeel of het opzij zetten van Gods tegenstanders.In de Bijbel komt dat achterovervallen vier maal voor tengevolge van een oordeel van God vanwege ongeloof of zonde :

Gen. 49.17; de berijder van het paard stort achterover;

1 Sam.4.18 de hogepriester Eli stort achterover met zijn stoel en breekt zijn nek;

Jes. 28.13 de leiders van Jeruzalem zullen achterwaarts struikelen en te pletter vallen;

Joh. 18. 6 de soldaten die Jezus komen arresteren vallen achterover.

4 Het initiatief voor zo'n gebeurtenis gaat altijd van God uit. Nooit zien we in de Bijbel een mens zich uitstrekken naar deze ervaring. Het overkomt de mensen, ze zoeken het niet. In de Bijbel wordt het niet aangemoedigd, opgeroepen of uitgelokt. De betroffenen zelf zouden dat het liefst vermeden hebben.

5 Nergens in de Bijbel is er sprake van het beleggen van een bijeenkomst waar dit "vallen of rusten in de geest" georganiseerd plaats vindt of zou moeten vinden.

Wanneer mensen zich op hun aangezicht hebben geworpen, wordt niet toegestaan dat ze blijven liggen. Ze moeten meteen opstaan en krijgen daarvoor de kracht, indien nodig zelfs bij herhaling. Sommigen zijn dagenlang van streek en verbijsterd door de gebeurtenis. Wanneer mensen in de Bijbel "vallen" is dat nooit voor bevrijding of tot het komen van het beter functioneren van hun geestelijk leven.

Het is nooit privé, maar altijd gericht op het collectief. De praktijk bij John Wimber waarbij mensen urenlang vóór- of achterover liggen en zich daarbij kalm voelen met een verheven gevoel van onverschilligheid ten opzichte van de omstandigheden, moet vanuit de Bijbel radicaal van de hand worden gewezen. Dat er geen nawerkingen zijn, goed noch slecht, is nadrukkelijk onjuist.

6 In de Bijbel is er sprake van grote vrees bij de mensen, die het meemaken. Ze hebben een ontmoeting met de Godheid of een engel. Dat is zo overweldigend, dat een mens niet op de been kan blijven. Vaak vallen ze dan ook in onmacht en werpen zich in aanbidding voorover op hun aangezicht. Ze worden in de meeste gevallen opgewekt om niet bevreesd te zijn.

7 In meerdere gevallen wordt Gods heerlijkheid zichtbaar. Wanneer er anderen bij zijn, zoals bij Daniël en ook bij Saulus van Tarsis, zijn de omstanders zich terdege bewust van een bovennatuurlijke gebeurtenis en vluchten in verslagenheid.

8 De ontmoeting die God met de mens heeft en waartoe het initiatief steeds van Hem uitgaat, heeft een zeer bepaalde bedoeling.

Zij die bij een dergelijke gebeurtenis zijn betrokken krijgen een opdracht en/of geven zich in Gods heerlijkheid over aan aanbidding. De opdracht op aarde wordt vaak uitgevoerd onder moeilijke omstandigheden en (soms) onder groot lijden.

Wat deze geroepenen hebben doorleefd met God in die directe ontmoeting stelt hen in staat de opdracht uit te voeren. Ze worden bekrachtigd om de taak te verrichten en, als het nodig mocht blijken, ook het lijden dat daar aan verbonden is, te doorstaan.

U i t w e i d i n g

Het verschijnsel van "het vallen in de geest", zoals dat nu in toenemende mate voorkomt, vindt geen steun in de Heilige Schrift. Dat roept de vraag op, hoe men dit verschijnsel moet verstaan. Het kan de uiting zijn van mensen, die zich gemakkelijk laten beïnvloeden. In een massa meeting kan dit overslaan op de hele menigte. Maar er is een andere veel zorgwekkender verklaring..

Het verschijnsel van het vallen of tegen de grond slaan is bekend in het Hindoeïsme. Daar wordt het aangeduid met de term Shakti Pat. De bekeerde Hindoe Rabi Maharaj beschrijft in zijn boek dit begrip als volgt:

Shakti Pat, "een uitdrukking, die gebruikt wordt voor de aanraking van een goeroe, gewoonlijk met zijn hand, op het voorhoofd van de vereerder, wat bovennatuurlijke effecten teweeg brengt. Shakti betekent letterlijk "macht" en in het toebrengen van de shakti pat wordt de goeroe een kanaal van oerkracht, de kosmische kracht, die aan het universum ten grondslag ligt en die belichaamd is in de godin Shakti, de gemalin van Shiva.

Het bovennatuurlijk effect van Shakti door de aanraking van de goeroe kan de vereerder tegen de grond doen slaan, of hij kan een helder licht zien, en een ervaring krijgen van innerlijke verlichting of nog een andere mystieke of psychische ervaring hebben." Hier heeft men te doen met een medium.

Maharaj vertelt in hetzelfde boek dat hij nog maar dertien jaar oud was toen hij de "shakti pat" al toediende aan mensen. Hij verduidelijkt erbij dat Shakti een van de namen is van Kali, Shiva's moorddadige, bloeddrinkende gemalin, de moedergodin van de machten die de oerkracht, die in het hart van universum stroomt, verleent.

Het was voor hem destijds een opwindende gedachte dat hij een "kanaal" van haar macht zou worden.

Na deze uitweiding keren we terug naar het onderwerp in bijbels licht. De Bijbel legt geen verband tussen "vervuld zijn met de Heilige Geest of genezing" en het "neervallen in de geest."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:13
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
 
de vroege kerk werd vervolgt door de regering, laat staat deelnemen!
en de kerk groeide juist hard, en alleen de echte christenen bleven over.
maar 300 later toen het door keizer constatijn een rijksgeloof werd wou iedereen een christen worden, om higer op te komen. en toen begon de ellende.

en waarom zijn we zo verbaasd dat de christelijke invloed in de politiek gering is en minder word? we zitten in de eindtijd, ze houden van de zonde en het duister en haten het licht. als we populair worden, moeten we eens goed achter de oren krabben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:08
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
Dat de doop redt geloof ik niet, het is symboliek. het gaat er om dat je wedergeboren bent, dat Gods Geest in je woont als borg en teken dat je bij Hem hoort en je zonden vergeven zijn.

Dat gezegd hebbende, het is wel een opdracht uit de Bijbel.
en zo aan je verhaal te horen, is het God die het je vriendelijk op je hart drukt. Dus ik denk dat je er goed aan doet om de volwassen doop te ondergaan.

succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 10:57
BerichtOnderwerp: perfecte man
 
Ken pop:

Wellicht dat deze bij een aantal al bekend is:

(Christen)vrouwen groeien op in een wereld vol mythes

'Someday my prince will come'.
'God heeft de ware voor mij, hij is em nu aan het voorbereiden'
'Mijn ware komt wel, maar ik doe er niets voor. Ik ga niet daten en kijk vooral niet rond!'
'Als ik in een jutezak loop, zal alleen de ware mij aantrekkelijk vinden, die valt immers op mijn innerlijk'
'Mijn vriendje moet ongeveer precies op Jezus lijken, voor minder doe ik het niet'
'Als ik getrouwd ben met de ware, is alles perfect'.

En ja.. die droomman.
Hij mag niet te veel naar andere vrouwen kijken, maar hij moet het wel goed vinden dat je regelmatig zwijmelt bij een foto van een hunk. Je bedoelt er immers niets mee?

Hij is alles tegelijk.

Stoer, maar wel zacht. Hij verdedigt en huilt. Houdt van mode en van auto's.
Heeft geld, maar is niet oppervlakkig of doet hautain.
Is goed in bed, maar was wel maagd voor het huwelijk.
Is ambitieus, maar geen carrieremannetje.
Hij is breed gebouwd, maar geen sportschooltype.
Hij kan dansen, maar is geen uitgaanstype.
Spontaan maar betrouwbaar. Impulsief maar niet irritant.
Zorgzaam, maar je vrijheid bewaken.
Eerlijk en open, maar je wil het niet horen als hij de fout in gaat.
Dan moet hij rekening houden met je gevoelens.
Attent, maar niet stalkerig. Zijn humor moet altijd leuk zijn en nooit te grof.
Intelligent, en moet de videorecorder kunnen programmeren, maar geen nerd.
Hij moet zich goed verzorgen, maar mag dan weer geen metroman zijn.
(Stel je voor dat je vriendinnen zeggen dat die weer uit zijn..)
Moet een fatsoenlijk libido hebben, dat op mysterieuze wijze pas tevoorschijn komt nadat je getrouwd bent.
Geen meeloper maar ook geen alto.
Een mooie jongen maar geen trancenicht.
Hij vind je mooi zoals je bent. Scheelt make-up kopen. En je mooi maken voor hem, je bent immers geen lustobject?

Hij is een christen zonder geloofsdip.

Een man die je neemt zoals je bent. Dan hoef je niet te veranderen, en kun je hem wel veranderen. Heb jij een excuus om niet aan je slechte eigenschappen te werken.

Hij moet aan alles voldoen, maar hij mag niet perfect zijn. Dat is eng.

En natuurlijk: Hij moet jou op nummer 1 hebben staan (God tellen we niet mee, dat is valsspelen.).. Altijd maar jou op nummer 1. Ook al moet hij nodig schijten, al zijn aandacht moet primair naar jou gaan.

Wauw. Dat klinkt goed he?

Dames, welkom bij de man van 2010. Een Ken met geschoren torso, zonder ballen.
Met nieuwe arm-op-rug-draai-functie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22
Pagina 22 van 22