ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINK100
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 34 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 juli 2013, 09:01
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
JOL252 schreef:
En dit vind ik dan ook wel heel schrijnend, dat door de sociale controle en de heersende visie binnen de beminde gelovigen men in een vrij land in het geheim toch een andere mening/wens heeft dan ze eigenlijk naar buiten toe uitstralen (moeten).

http://www.nu.nl/binnenland/3518687/gereformeerde-kinderen-krijgen-stiekem-inenting.html


Ik weet nog goed dat toen mijn 2de kind geboren werd, ons werd gevraagd of wij het wel wilde inenten...er was toen, ook daar een polio golf aan de gang......t is toch te zot voor woorden....je bent gelovig en meteen worden die vragen gesteld.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 19:22
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
ZEELAND736 schreef:
Oke...laten we er vanuit gaan dat het flauw is...
Maar dan is het ook niet eerlijk om te zeggen dat slankere vrouwen eerder in trek zijn bij de mannen....(want das ook echt niet helemaal waar)
Juist een man die zelf aanleg heeft voor dat buikje...zal dat begrijpen...

Het is soms wel eens moeilijk om te zien...te merken...dat magere mensen ALLES kunnen eten...en geen gram aankomen...
Terwijl ik bij wijze van spreken nog maar naar een gebakje hoef te KIJKEN!!!

dat zijn de vooroordelen en cliches waar we dan tegen aanlopen....als je wilt afvallen maar door medicijnen dat niet kan? alj wil aankomen maar door een stofwisselingsziekte niet kan??

En, daarbij, magere mensen hebben het vaak net zo moeilijk als volslanke mensen, juist vanwege die opmerkingen...jij kan alles eten......ook dat doet pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 18:39
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
JOL252 schreef:
Oh oeps, ik was even te snel met vorige reactie. Smiley met dichtgeplakte mond


gelukkig is niet alles met een prikje te verhelpen.....jammer dat andere dingen dat niet zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 13:39
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
IFAN841 schreef:
En flauw istie sowieso... Maar misplaatst ook! Daarmee heb je de Bijbel oneigenlijk gebruikt. Beetje jammer is dit toch wel, niet...? Twijfelende smiley

maar jij bent clichematig...jammer dat je al weg bent...dikke mensen zijn gezelliger..das pas flauw.....bah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 08:24
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende
 
GERRIT084 schreef:
wacht even, dit is niet mijn denken daar over, zo wordt het algemeen gezien, en gezegd.
Men wil meer een geschreven en gesproken woord hebben, geheel aangepast aan de tijd waarin wij nu leven, ip dat het andersom is.
Uitspraken die je kan vinden, ook op het forum


misschien....maar aan de andere kant......langzaam komt het wereldse denken overal. Wat er buiten de kerk gebeurd, komt ook voor binnen de muren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:58
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende
 
GERRIT084 schreef:
Ach, als normen en waarden vervagen, is om ellende vragen.
Lees maar al de onderwerpen op forum van cm, in veel gevallen wordt al verondersteld dat wat er in de Bijbel staat, is achterhaald.
Het is niet meer van deze tijd, de Bijbel is in een andere tijd geschreven voor de in die tijd geldende wetten.
Het liefste zou men en Bijbel hebben die is afgesteld aan deze tijd, hoe denk je dan de mensen nog in een kerk te krijgen?
Nee, men weet het tegenwoordig toch allemaal beter, wat God bind zal de mens niet scheiden, ook daar heeft men tegenwoordig al een pasklaar antwoord op.


ik denk dat je moet oppassen om er dingen bij te halen die maar een klein onderdeel zijn van het " kerk zijn " .......de manier van denken omtrent huwelijk en scheiding is er 1 van....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:56
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
HARALD940 schreef:
Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest...

en....hebben jullie al es bedacht in welke periode en op welk moment God zijn woord gaf??? heel de regio was daar zeer losbandig en er gebeurden dingen die nu niet eens zouden opvallen......er is NIKS nieuws onder de zon!!! God wilde zijn volk, zijn uitverkoren volk, beschermen tegen heel veel verkeerde invloeden en hen een bepaalde standaard, of kaders van veiligheid meegeven. Wat wij als gebod zien , is een regelrechte bescherming van onze geest en lichaam......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013
 
MARIANNE338 schreef:
Hoi Tink., en Marsjg

Jullie ook fijne dagen...en een fantastisch leven toegewenst .....
Leuk dat jullie elkaar gevonden hebben, en jullie te hebben ontmoet!
Gods Zegen toegewenst!...

Gr. Marianne

Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley Ook groetjes en hele fijne dagen en een voorspoedig 2013.
(Groetjes Marsjg370).....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:11
BerichtOnderwerp: ELKAAR LIEFHEBBEN...
 
Er zijn 2 Griekse woorden die, “houden van” vertaald zijn te weten Phileo en Agape. Ieder van deze woorden heeft een aparte betekenis en dat mag niet zomaar onder één noemer worden geschoven. Het woord Phileo drukt persoonlijke geraaktheid uit, een gevoelige en sentimentele betrokkenheid.

Terwijl Agape steeds gebruikt wordt bij wijze van beoordeling en weloverwogen goedkeuring van iemands instelling met betrekking tot een principe, plicht of fatsoen.

Samenvattend kan het verschil aangeduid worden door Phileo in verband te brengen met “het hart”, terwijl Agape te maken heeft met “de logica”.

( quote van Laverde).....



ik heb het verschil opgezocht: Agape is de goddelijke liefde die Jezus voelde voor de medemens........heeft dus niets met logica te maken.....en Phileo spreekt van liefde voor de medemens te gebruiken als zijnde broederliefde.....GEEn homosexule relatie!!! , maar tussen mensen onderling...heeft dus niet 1,2,3 te maken met het hart......

in de grondtekst vraagt Jezus: agape aan Petrus...... en Petrus antwoordde: ik phileo......
deze uitleg is beter dan van jou Laverde.....
Liefde is soms zo verwarrend.....pgffffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:01
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
VISSER278 schreef:
Als zeuren van je moeder (op zo'n leeftijd) de reden is dat je totaal geen respect meer voor haar hebt , vind ik dat ongelooflijk.

Er zijn andere dingen dat ik zeg .. ja , dat kan ik me voorstellen . En dan denk ik aan mishandeling , vernedering , misbruik , zulk soort dingen .
Maar als een moeder die de leeftijd der sterken of zeer sterken heeft , dan is het te verwachten dat ze wat gaan zeuren . Hoevelen zijn er niet die al dement zijn op die leeftijd?
Maar om dan totaal geen respect meer op te kunnen brengen , omdat ze wat gaan zeuren , vind ik zeer triest.

we weten wie het zegt visser......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:00
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Dat weet ik.

Een spreekwoordt dat zegt: spreken is zilver zwijgen is goud.
Dat kan weleens van toepassing zijn.

geldt meer voor jou dan voor mij........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:57
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
MARITIME853 schreef:
meedoen met de anderen omdat dat je voordeel oplevert....


wolf in schaapskleren (=er braaf uitziend maar in werkelijkheid heel gevaarlijk)

de uitleg is dus héééééél wat anders dan jij voorstelt, maritime......

en zo kom je weer uit bij het topic: afgoderij...en dat is dus heel gevaarlijk


Laatst aangepast door
TINK100
op woensdag 26 december 2012, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
MARITIME853 schreef:
Is hij aan het baggeren? Knipoog smiley

als dat nodig mag zijn is hij niet de beroerdste om zijn handen vuil te maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:59
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Vragen naar de bekende weg. Zegt mij heel veel! Knipoog smiley


dan nog kun je de beleeftheid hebben om te reageren...ook al lok je iedereen uit de tent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
MARITIME853 schreef:
Dus binnen de schapen van de Heer.
Maakt niet uit in welke geloofs genootschap of overtuiging.
De wolven begeven zich binnen de "schapen".


het spreekwoord zegt: een wolf in schaapskleren......zegt genoeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 20:44
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
HENDUK927 schreef:
Slaat ie niet wit uit dan tink Clown smiley Clown smiley Clown smiley


op dit moment niet.....hij is eerder zwart van het gegraaf en geregel op de maasvlakte......wat een zandbak...kun jij niet even langskomen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
JOL252 schreef:
Ik word er gewoon een beetje triest van ... anno eind 2012 in het "beschaafde" westen ... zulke denkbeelden die verheven worden. Laverde, sta jij hier nu zelf echt achter of heb je dit gewoon maar gekopieerd en niet goed tot je door laten dringen??

ik ben het met je eens Jol...diep triest......de ene mens die naar het leven staat van de andere mens.....we gaan gewoon een paar eeuwen terug, in naam van God gaan we op kruistocht en maken hele volken af om hen tot geloof te brengen...jaja Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 18:16
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ERIKA129 schreef:
Ik zal het ook vooral niet doen...
Met recht de donkere dagen voor kerst Twijfelende smiley
De grift staat super hoog alle wadi's staan vol water pff ja echt winter hoor Gefrustreerde smiley

I'am still dreaming of a white Christmas

En het blijft bij dromen ben ik bang Huilende smiley, smiley in tranen

ik denk dat het bij dromen blijft...t zit er niet in dit jaar.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:22
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
BRIGIT826 schreef:
Eeeeeeh, mijn idee is:


Wie wordt de CM-man van het jaar 2012?

Ik ben benieuwd Knipoog smiley


de mijne??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:22
BerichtOnderwerp: Het weer
 
VISSER278 schreef:
Dat ligt er aan of het regent of niet.

Hier is het eindelijk gestopt met regenen , de tuin staat blank , het is guur, grijs en miezerig . Niks an. Huilende smiley, smiley in tranen

ik heb nog niet echt naar buiten gekeken...maar t is vast grijs, nat en grauw.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:16
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
ik vind het heel moeilijk om te moeten lezen hoe iemand het ene geloof uitmaakt voor afgoderij......en gelijk stelt met het babylonische rijk......heeft de profeet Daniel er niet bijna zijn hele leven gewoond en gewerkt en konden hij en zijn vrienden niet de koning daar overtuigen van de Enige God die is en die was en er altijd zal zijn???

om even een bizarre lijn door te trekken: en vergeef me, maar t is te bizar,
zijn de moslims niet nu net zo??? er is maar 1 geloof het hunne?? en al de andere zijn ongelovigen honden die je af mag maken??
Laten we voorzichtig zijn met het ene geloof goed te keuren en het ander neer te halen......Ik sta open voor alle geloven, met God voorop....en daar horen ook de RK gelovigen bij en ook Moslims!!
God schiep de mens en HIJ zag dat het goed was....wie zijn wij eigenelijk......


Dat geldt voor iedereen......dus ook voor ALLE top-ic starters en reageerders......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 02:06
BerichtOnderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013
 
lieve allemaal,

na de kerst verleng ik mijn abbo niet meer en stop dan met CM na bijna 2 jaar lid te zijn geweest......
Ik heb fijne gesprekken gehad en heb zoals jullie wel weten een onwijs lieve vriend gevonden....
mede namens ons beiden wens ik jullie een gezegende kerst en goede jaarwisseling toe en wij wensen jullie allemaal op een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!

Marsjg en Tink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 02:04
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

iedereen is inprincipe katholiek omdat de betekenis erin ligt dat het een algemeen geloof is....het woord Rooms ervoor geeft aan dat het om de gevestigde orde in Rome gaat, de RK waar jij het over hebt......
En is dat nu zo slecht?? ok, miss de uitvoering ervan maar toch......om nu iedereen over 1 kam te scheren die niet tot jouw beweging hoort, of is het een stroming??
zelfs in boeddha zit nog iets goeds, maar in jouw opmerkingen proef ik een dwaalleer...jammer


Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 23 december 2012, 02:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 01:59
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Laverde,

Ergens in 1 van je openingsstukjes noemde je de satansster als zijnde een afgod......hierbij gaf je aan dat dat de David ster was...helaas, moet ik je op dat punt verbeteren: de satansster is een 5 puntige ster die naar beneden gericht is...de punt onderste boven ( pentagram....gek....de latijnse benaming voor pinksteren is pentacost...ook iets met 5......) ..als je dan toch kennis wilt delen, doe het dan goed!!!

Tink die een klein beetje verstand van de duisternis heeft


Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 23 december 2012, 03:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:11
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Maritime, dat wordt er voor anderen en mij niet duidelijker op...

Zou je het kunnen wijzigen?

Bij voorbaat Thanks!

op het andere topic, hoe verder na beeindiging....wordt het er ook al niet beter op.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:09
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
FRANKT627 schreef:
Op de radio en televisie worden we weer, naar jaarlijkse traditie, om de oren geslagen met allerlei kerstrecepten en sfeertips. Daar is niets mis mee. Gezelligheid is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in het leven. Toch zijn er mensen die niet kunnen delen in het Kerst-enthousiasme dat elke jaar wordt over ons heen wordt gegoten.

Niet iedereen heeft kinderen, een vrolijke familie, een uitgebreidde sociale kring of een kerkgenootschap waar ze terecht kunnen. Natuurlijk kunnen er hier en daar wel eens uitnodigingen zijn om als gast aan te schuiven aan een feestelijke gedekte tafel. Meestal is het dan bij een koppel waar je dan toch als vreemde eend in de bijt je heel onwennig voelt. Hoe goed je dat koppel ook kent toch blijft het een vreemde gewaarwording. Kerst heeft immers een familiaal karakter. Een moment dat je wilt delen met je naaste, je kinderen, je partner, ouders...ja, met de famile. Althans zo zie ik het toch. En ik ben er van overtuigd dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt.

Je mag dan nog als eenzame in een gezellige sfeer vertoeven toch is de kans reëel dat je je nog eenzamer gaat voelen. Er is een gemis. Er is het denken van 'het kon nog anders zijn'. Er ontbreekt iets, of iemand.

Voor vele is de kerst een periode die ze graag zo snel mogelijk achter de rug willen hebben. De kerstversieringen in de winkels en straten, de culinaire kerstaanbiedingen, de melige kerstliederen, het opgeklopte gedoe zijn voor vele mensen een verschrikking. Terwijl velen zich de hersens breken over de versnapperingen die ze op tafel willen toveren zijn er ook mensen die zich de hersenen breken hoe ze een boterham kunnen verdienen. Ook zulke mensen zijn er in overvloed. Ook dat is een aspect van eenzaamheid. Ook voor hen mag er eens een vrolijke onbekommerde kerst zijn.

je mag er verdrietig over zijn of over klagen Frank, maar ik meen mij te herinneren dat ik je al een paar keer hebt uitgenodigd maar ja...... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:07
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
JOL252 schreef:
Zo rond pagina 7 begint dat zich af te tekenen in het topic "de vreze des Heren"... In dat topic wordt ergens opgemerkt dat jij jezelf lijkt tegen te spreken. Dat gevoel krijg ik nu ook.

je hebt gelijk Jol...dat gevoel heb ik nu ook....het wordt te lastig/ moeilijk, teveel reacties ofzo en nu terug krabbelen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
idd, min of meer.

dus: mannen en vrouwen zijn gelijk......gelijkwaardig, de één is niet meer waard dan de ander?
niks onderdrukking, de man is de baas in huis???

hmmmm......ik weet het niet maar nu klinkt het wel heel gemakkelijk......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:29
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is.
Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.

Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...

dan zijn we 17 pagina's en een hele hoop stress verder om tot de conclusie te komen dat je min of meer het zelfde zegt als iedereen die op dit topic gereageerd heeft??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 22:51
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Dat vroeg ik ook al maar ik denk dat Anna weer stoofijs en peren in verhuisdozen aan het maken is...


hier alleen maar regen en wind....maar geen sneeuw Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 34 Volgende
Pagina 1 van 34