ChristianMatch
 


Forum

als Jezus terug komt???
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:48
 
Een vraag die bij me opkwam vanavond: hoe zouden we als christenen reageren als Jezus terug zou komen? Zouden we Hem erkennen als de Heer of zouden we Hem afwijzen omdat Hij op zondag met de auto ging? Of omdat Hij wonderen deed? Of omdat Hij vlees zou eten???

Vaak zijn we zo verstrikt in onze eigen verwachtingen dat we de kans lopen, dat als we Jezus zouden zien, Hij toch niet aan onze verwachtingen voldeed....Wat zou jou reactie zijn als Jezus terugkwam? En waaraan zou je Hem dan herkennen en wat zou Hij absoluut niet doen?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 7 mei 2011, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 00:30
 
Ik geloof de gemeente de Here Jezus tegemoet gaat en opgenomen wordt, alsvorens Jezus terugkomt.

Maar mocht deze theorie niet juist zijn, dan hoop ik niet zo te zijn als de Emmausgangers, die met Jezus naar de stad liepen, druk in gesprek en niet eens zagen dat het Jezus was, Terwijl het notabene discipelen van Hem waren.
Bovendien geloof ik niet dat hij met de auto komt, Hij zou namelijk op dezelfde wijze weerkeren als dat Hij is opgenomen.
Hij zal zijn voet op de Olijfberg zetten.

Een helikopter zou eventueel nog kunnen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:16
 
dit denk ik


http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Een vraag die bij me opkwam vanavond: hoe zouden we als christenen reageren als Jezus terug zou komen? Zouden we Hem erkennen als de Heer of zouden we Hem afwijzen omdat Hij op zondag met de auto ging? Of omdat Hij wonderen deed? Of omdat Hij vlees zou eten???

Vaak zijn we zo verstrikt in onze eigen verwachtingen dat we de kans lopen, dat als we Jezus zouden zien, Hij toch niet aan onze verwachtingen voldeed....Wat zou jou reactie zijn als Jezus terugkwam? En waaraan zou je Hem dan herkennen en wat zou Hij absoluut niet doen?


Moeten wij Jezus erkennen als Hij terug komt, of erken je Jezus nu al als Verlosser, Zaligmaker en Redder.
Want als je Jezus nog moet erkennen als Hij terug komt, is het volgens mij al te laat en sta je met legen handen.
En "als Jezus terug komt???" is geen vraag voor mij, Hij komt terug, en als Hij terugkomt (en ik leef nog), dan zal ik Hem tegemoet gaan ... Lachende smiley

En Jezus herkennen als Hij terugkomt op de wolken om ons thuis te halen .... een ongelovige zal Hem niet tegemoet gaan, dus ik denk dat het niet zo moeilijk is om Hem te herkennen. En aangezien ik niet geloof in buitenaards leven, zal het toch echt Jezus zijn die mij komt halen.


Maar wat zijn jouw antwoorden op de vragen die je stelt ?? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:42
 
ook eens om bij stil te staan...
stel je nu eens voor dat je wist dat Hij volgende week terug komt... hoe zou je dan die week invullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 20:40
 
Joh.9 schreef:
Toen namen ze de man die blind geweest was mee naar de farizeeën. 14 De dag dat Jezus modder gemaakt had en zijn ogen geopend had, was namelijk een sabbat. 15 Ook de farizeeën vroegen hoe het kwam dat hij kon zien. En weer vertelde hij: ‘Hij heeft wat modder op mijn ogen gedaan, ik heb me gewassen en nu kan ik zien.’ 16 Sommige farizeeën meenden: ‘Zo iemand komt niet van God, want hij houdt zich niet aan de sabbat,’ maar anderen zeiden: ‘Hoe zou een zondig mens zulke wondertekenen kunnen doen?’ Er ontstond verdeeldheid. 17 Daarop vroegen ze aan de blinde: ‘Wat denk jij van die man? Het zijn immers jouw ogen die hij genezen heeft.’ ‘Hij is een profeet,’ was zijn antwoord.

Joh.9 schreef:
Toen riepen ze de man die blind geweest was weer bij zich. ‘Geef Gód de eer,’ zeiden ze, ‘die man is een zondaar, dat weten we toch.’ 25 ‘Of hij een zondaar is weet ik niet,’ zei hij, ‘maar één ding weet ik wel: ik was blind en nu kan ik zien.’ 26 Ze drongen aan: ‘Wat heeft hij met je gedaan? Hoe heeft hij je ogen geopend?’ 27 ‘Dat heb ik u toch al verteld,’ zei hij, ‘maar u luistert niet! Wat wilt u nog meer horen? Wilt u soms leerling van hem worden?’ 28 Nu vielen ze tegen hem uit: ‘Je bent zelf een leerling van hem! Wij zijn leerlingen van Mozes. 29 Van Mozes weten we dat God met hem gesproken heeft, maar van deze man weten we niet waar hij vandaan komt.’ 30 De man antwoordde: ‘Wat vreemd dat u niet begrijpt waar hij vandaan komt, terwijl hij mijn ogen geopend heeft. 31 We weten dat God niet naar zondaars luistert, maar wel naar iemand die vroom is en zijn wil doet. 32 Dat de ogen van iemand die blind geboren is geopend worden – dat is nog nooit vertoond! 33 Als die man niet van God kwam, zou hij dit toch niet hebben kunnen doen?’ 34 Toen riepen ze: ‘Jij, sinds je geboorte een en al zonde, wil jij ons de les lezen?’ En ze joegen hem weg.
Voor het goed begrijpen is het misschien verstandig het hele hoofdstuk te lezen. Ik heb er twee belangrijke teksten uit gepikt, omdat deze de essentie weergeven. In tegenstelling tot wat mensen misschien wel beweren waren de Farizeeërs enorm Bijbelgetrouw. Ze hadden echter ook de Talmoed die de wetten van Mozes nog meer specificeerden, en daarmee waren ze eigenlijk doorgeslagen in hun wetten en regels. Maar de kern was toch dat ze geloofden dat er een Messias zou komen en die zou het nieuwe koninkrijk van God vestigen. Een hele interessante vraag dringt zich dan op. Hoe kwam het, dat hoewel ze de Messias verwachtten, hoewel ze zagen dat de tijden ervoor geschikt waren, dat ze toch niet Jezus als Messias erkenden?
In dit gedeelte lezen we dat Jezus een man geneest die al jaren blind was. Hij maakte modder, stopte dat in zijn ogen, en zei tegen hem dat hij zich aan de priester moest tonen, een gewoon gebruik in die tijd. Toen hij echter bij de priesters verscheen, was het ontvangst op zijn zachtst gezegd nogal koel en afstandelijk. Ze konden nl. niet geloven dat Jezus dat wonder verricht had. Want als ze zouden moeten erkennen dat Jezus dit wonder gedaan had, zouden ze ook moeten erkennen dat Hij de Messias was. En dat wilden ze niet. Jezus voldeed nl. totaal niet aan hun verwachtingen wat betreft het Messias zijn. Hij kwam uit Nazareth, was zoon van een timmerman, uit een twijfelachtig huwelijk. Geen status, geen rijkdom…Maar wat moet je dan met dit wonder? Hun eerste strategie was te zeggen, dat dit wonder door de duivel gedaan werd. Immers, de Messias zou nooit wonderen verrichten op sabbath. Toen dat niet echt geloofwaardig overkwam, werd het verhaal van het wonder in twijfel getrokken. Ze haalden zelfs de ouders erbij om te vragen of hij wel echt blind was geweest. Ten derde probeerden ze hem onder druk te zetten dit verhaal los te laten. Ze maakten hem voor zondaar uit en joegen hem weg……

Ik moest sterk aan dit verhaal denken, toen ik de vraag op schreef, aan het begin van dit topic. Stel, dat Jezus terugkomt, maar Hij doet het niet op de manier die je verwacht. Stel, Hij roept mensen tot Zich, waarvan jij denkt, horen die bij Hem? Het zou best wel kunnen dat Jezus terugkomst niet door ieder christen begrepen zou worden, omdat Hij een ander is, dan dat men verwacht.

In het verleden heb ik het wel eens gehad over opwekkingen. Veel opwekkingen werden door gelovigen afgewezen. Pas later kreeg men de erkenning, dat het momenten geweest waren waar God werkte. In tegenstelling tot wat mensen denken, zijn de christenen meestal de meest ongelovige mensen wat betreft het werk Gods. En tegenstand is in de eigen kerk het grootst.
Ik ben bang als Jezus terugkomt, dat Hij wel eens kritiek zou kunnen krijgen van christenen zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1