ChristianMatch
 


Forum

opzegging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:19
 
[quote=DAVID923]Voor mij geldt net zo goed, dat ik verre van perfect ben. Gelukkig gaat het daar niet om.
Mooie tekst noem je uit Timotheus: Een dienaar van de Heer moet geen ruzie maken, maar voor iedereen vriendelijk zijn. De tekst uit Lukas lees ik liever samen met vers 27.
Het klopt helemaal dat ik je buiten wat je hier op het forum schrijft niet ken. Als je in real life die houding hebt die in de door mij geciteerde Bijbelteksten beschreven staat (of beter daarin groeit), dan hoop ik dat je dat met wat je op het forum schrijft ook meer laat zien. De link tussen mij en mat 7: 21-23 niet goed begrijp ik niet goed wat je daarmee zeggen wilt. Misschien dat je me dat duidelijk kunt maken.

Ik vond mijn reactie niet off-topic, want of je een deel van de bijbel (namelijk alleen de teksten over het oordeel), of de hele bijbel (namelijk ook teksten die ik citeerde) maakt heel veel uit over hoe je deze discussie voert.
Voor mij geldt overigens dat zolang er mensen gesteund of opgebouwd worden in hun geloof (denk aan programma’s als Nederland zingt, door de wereld, de verandering) en zolang er mensen (opnieuw) met het evangelie in aanraking komen (denk aan wat Henk hierboven schreef) ik het de moeite waard vind om de EO te steunen. Andere programma’s ken ik niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Als het allemaal is zoals je beschreef en ook zo door de EO bedoeld wordt is dat iets waar ik zelf ook wel zorgen over heb, wat voor mij reden is om ervoor te bidden.. En daarnaast zie ik mezelf niet zo snel aan Gordon vertellen wie God is voor hem. 1 omdat ik geen kans krijg om met hem in contact te komen en 2 omdat hij in zo’n andere wereld als ikzelf leef dat ik het nogal moeilijk zou vinden om te vertellen waarom hij God nodig heeft. Hetzelfde geldt voor jongeren die absoluut niet weten hoe je een relatie aangaat en dat liefde wat anders is als seks. De presentator wist hierover in het programma 40 dagen zonder seks met jongeren in gesprek te komen. Dat zou mij niet lukken. Tegelijkertijd hoef ik zo’n programma zelf niet te zien.
Maar vooral vind ik dat het geen discussie en al helemaal geen strijd wie er gelijk heeft waard is. Zoals ik eerder al schreef is er maar 1 die er baat bij heeft als er strijd is tussen christenen en dat is satan. Dus als jij je lidmaatschap op wilt zeggen dan moet je dat gewoon doen.

Groet Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op maandag 30 mei 2011, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 09:46
 
Ds veenedaal zij,

EO = Eeuwig Omkomen
TV = Ten Verderve
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERNSTJAN522





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 10:10
 
DAVID923 schreef:
jullie dames kunnen ook echt niet even serieus en ontopic blijven he...
ik snap wel waarom vrouwen van paulus moesten zwijgen in de samenkomst Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley


1tim 4:

7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.


Lachende smiley met blinkend witte tanden
Oudevrouwenpraat is wat anders dan het volgende, he? "Broeders en zusters, wat betekent dit voor uw samenkomsten? Wanneer u samenkomt draagt iedereen wel iets bij: een lied, een onderwijzing, een openbaring, een uiting in klanktaal of de uitleg daarvan. Laat alles tot opbouw van de gemeente zijn. "

maar je moet het zelf weten wie je steunt. Ik kijk bijna nooit meer naar de EO; Family7 is veel duidelijker in haar standpunten


Laatst aangepast door
ERNSTJAN522
op dinsdag 31 mei 2011, 10:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 10:55
 
DIKKIE717 schreef:
Ds veenedaal zij,

EO = Eeuwig Omkomen
TV = Ten Verderve
Dat is een heel ongeestelijke opmerking. Je kunt wel voor of tegen de EO zijn, maar ze te vergelijken met heidenen vind ik veel te ver gaan. Ik begrijp de houding van David wel, de EO wordt veel minder duidelijk in het uitdragen van het evangelie, maar om ze meteen als verderfelijk te omschrijven is mij een stapje te ver...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 11:06
 
DIKKIE717 schreef:
Ds veenedaal zij,

EO = Eeuwig Omkomen
TV = Ten Verderve

Wow dat is nogal een uitspraak.
En om eerlijk te zijn krijg ik hier kippevel van.
Wie is hij om zo te oordelen????

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:02
 
DIKKIE717 schreef:
Ds veenedaal zij,

EO = Eeuwig Omkomen
TV = Ten Verderve

MARY052 schreef:
Wow dat is nogal een uitspraak.
En om eerlijk te zijn krijg ik hier kippevel van.
Wie is hij om zo te oordelen????

Mary


Je zou die ds Veenedaal bijna een (kerkelijke) ban geven ... Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:34
 
DIKKIE717 schreef:
Ds veenedaal zij,

EO = Eeuwig Omkomen
TV = Ten Verderve

Zou ds. Veenedaal ook een computer hebben.......???
Daar is meer op te zien en vaak zonder sociale controle, dan op de t.v.
Dus, wat zou dan meer verderfelijk zijn.....de t.v. of de p.c. Smiley die vol vragen zit

Maar wat vind Dikkie zelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:34
 
even voor de duidelijkheid,
het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg.
hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing.
daar ben ik het mee eens.
hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:38
 
DIKKIE717 schreef:
even voor de duidelijkheid,
het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg.
hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing.
daar ben ik het mee eens.
hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer.

Doet ds. Veenedaal dat niet dan, met zijn uitspraken?? oordelen....??
En jij, bent het ermee eens....


Laatst aangepast door
IMKE917
op dinsdag 31 mei 2011, 17:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:09
 
DIKKIE717 schreef:
even voor de duidelijkheid,
het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg.
hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing.
daar ben ik het mee eens.
hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer.


We hebben het er toch gewoon over? Dat hoort bij een forum en daarom zet je het hier toch ook neer? Jij bent het er mee eens, prima toch? Maar als je dingen hier neerzet kan je een discussie verwachten.....
Jammer dat je dan gelijk over oordelen praat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:11
 
DIKKIE717 schreef:
even voor de duidelijkheid,
het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg.
hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing.
daar ben ik het mee eens.
hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer.
Ik denk dat het tijd wordt niet medegelovigen aan te vallen, maar het evangelie te gaan verkondigen aan mensen die het nodig hebben. Vaak zijn de mensen die hetzelfde geloven meteen ook je ergste vijanden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:35
 
IMKE917 schreef:
Doet ds. Veenedaal dat niet dan, met zijn uitspraken?? oordelen....??
En jij, bent het ermee eens....


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op donderdag 2 juni 2011, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:42
 
DIKKIE717 schreef:
nee, het is een waarschuwende uitspraak...
dat het oordelen is maak je er zelf van

ik zal nog een uitspraak doen van Ds wijlen van der poel.

met de krant gaan ze de hemel in,
het lichaam gaat het graf in,
en de ziel gaat de hel in.


Gelukkig maar dat deze dominees de Bijbel niet hebben geschreven.

Komt herwaarts tot Mij , allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.
Allen.......niet één uitgezonderd wordt genodigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:25
 
VISSER278 schreef:
Gelukkig maar dat deze dominees de Bijbel niet hebben geschreven.

Komt herwaarts tot Mij , allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.
Allen.......niet één uitgezonderd wordt genodigd.


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op donderdag 2 juni 2011, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 17:03
 
DIKKIE717 schreef:
helemaal mee eens visser..

Maar als iemand komt is dat ook van God gegeven, een mens doet dat niet uit zichzelf:

Joh 3:27 (NBG):

“Johannes antwoordde en zeide: Geen mens kan iets aannemen, of het moet hem uit de hemel gegeven zijn.”

Joh 6:44 (NBG):

“Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.”


Hand 16:14


“En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd.”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 23:00
 
Ik wil toch nog iets kwijt hier...
Vrijdag 27 mei "DWDD", laatste uitzending van het seizoen... ik vond het erg dat in het onderdeel 'de TV draait door' een stukje werd uitgezonden van de Vlaamse "Man bijt hond", waarin een man op zijn wandeling 5 x het woord "GVD" zegt en als je dan het publiek hoort lachen, ben ik ff heel erg blij dat er nog een talkshow bestaat met "Knevel en van den Brink";
dan is de EO toch een heel ander geluid en ben ik alleen maar dankbaar dat we in NL zulke programma's kunnen uitzenden met een christelijke achtergrond !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:09
 
DAVID923 schreef:
Maar als iemand komt is dat ook van God gegeven, een mens doet dat niet uit zichzelf:

Joh 3:27 (NBG):

“Johannes antwoordde en zeide: Geen mens kan iets aannemen, of het moet hem uit de hemel gegeven zijn.”


Ik realiseer me dat we nooit dankbaar genoeg kunnen zijn, waarom juist wij mogen uitverkoren zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:30
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik wil toch nog iets kwijt hier...
Vrijdag 27 mei "DWDD", laatste uitzending van het seizoen... ik vond het erg dat in het onderdeel 'de TV draait door' een stukje werd uitgezonden van de Vlaamse "Man bijt hond", waarin een man op zijn wandeling 5 x het woord "GVD" zegt en als je dan het publiek hoort lachen, ben ik ff heel erg blij dat er nog een talkshow bestaat met "Knevel en van den Brink";
dan is de EO toch een heel ander geluid en ben ik alleen maar dankbaar dat we in NL zulke programma's kunnen uitzenden met een christelijke achtergrond !!

het mag dan wel ''vromer'' zijn, maar het evangelie word er niet verkondigt, en wist je dat andries knevel het creatonisme verwerpt en in de evolutie theorie gelooft?

Je richten op de pluspunten neemt de minpunten niet weg, en waar kernpunten met voeten word getreden, is voor mij de grens bereikt.
(Zeker waar de Bijbel niet letterlijk word genomen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:32
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik realiseer me dat we nooit dankbaar genoeg kunnen zijn, waarom juist wij mogen uitverkoren zijn?

dankbaar zeker, we kunnen het niet met woorden omschrijven of met ons verstand bevatten. En zeker niet in onzelf roemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 16:19
 
[quote=SUSANNAH475]Ik wil toch nog iets kwijt hier...
Vrijdag 27 mei "DWDD", laatste uitzending van het seizoen... ik vond het erg dat in het onderdeel 'de TV draait door' een stukje werd uitgezonden van de Vlaamse "Man bijt hond", waarin een man op zijn wandeling 5 x het woord "GVD" zegt en als je dan het publiek hoort lachen, ben ik ff heel erg blij dat er nog een talkshow bestaat met "Knevel en van den Brink";
dan is de EO toch een heel ander geluid en ben ik alleen maar dankbaar dat we in NL zulke programma's kunnen uitzenden met een christelijke achtergrond !!
[/quote


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op donderdag 2 juni 2011, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 19:32
 
[quote=DIKKIE717]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 14:36
 
DAVID923 schreef:
het mag dan wel ''vromer'' zijn, maar het evangelie word er niet verkondigt, en wist je dat andries knevel het creatonisme verwerpt en in de evolutie theorie gelooft?

Je richten op de pluspunten neemt de minpunten niet weg, en waar kernpunten met voeten word getreden, is voor mij de grens bereikt.
(Zeker waar de Bijbel niet letterlijk word genomen)

Als je mijn 1ste bijdrage op dit topic goed gelezen had, had je geweten dat ik het ook over Andries Knevel heb gehad. (Zie nogmaals onderstaande tekst in het 'blauw')
Dat doet overigens niks af aan het feit dat hij (bijv. samen met Thijs van den Brink) nog steeds goede EO programma's maakt, met die o zo belangrijke christelijke achtergrond.
Stel je eens voor wat NL zou zijn zonder de EO... ? Ik had het daar pas met iemand over en ik kon me daar helemaal in vinden, stel je Nederland eens voor met al die televisiezenders, MTV enz. enz. zonder EO TV of EO radio... daarom ben ik dankbaar dat er bijv. op TV nog enigszins christelijke programma's te zien zijn... onze taak als christen is ook getuigen en hoe kan dat beter dan via de media.



Hoewel ik je bezorgdheid begrijp, ben ik persoonlijk erg blij dat de EO nog kan bestaan en ook een eigen programmagids ("Visie") uitgeeft.
Ik heb die pas ook opgezegd, maar dat was wegens financiele redenen.

Hoewel ik het ook niet altijd eens ben met de EO, denk ik toch dat we dankbaar mogen zijn dat de EO (en daarmee ook de Visie) bestaat.
In mijn jeugd was de NCRV(-gids) ook nog wel christelijk, maar die is in een te modern jasje gestoken...
Hoewel je je af en toe afvraagt of de EO nu ook die richting opgaat, moet ik toch zeggen dat er een wezenlijk verschil is... want hoe breed de EO ook is, er is 1 ding waar de leden van EO en de EO zelf toch wel achterstaat en dat is de verlossing en opstanding van Jezus Christus.

David, ik zie dat je Andries Knevel benoemt met zijn twijfel, maar die twijfel ging over het scheppingsverhaal, niet over twijfel over Jezus' opstanding.
Ik heb "The Passion" niet gevolgd, maar wat ik er van hoor vind ik niet echt positief... ik heb een voorstukje gezien in DWDD, waarin volgens mij alleen Syb vd. Ploeg uitkwam voor zijn christen zijn. Als ik dan hoor dat er een open einde is aan het eind i.p.v. Jezus opstanding denk ik wel... daar gaan we weer... hoe evangeliserend het Paasverhaal ook kan werken, hoe evangeliserend is dat eigenlijk als niet duidelijk is of Jezus ook werkelijk is opgestaan ? Want als je daaraan gaat twijfelen, kan je net zo goed de hele bijbel in de prullebak doen denk ik... dat is m.i. de kern van de hele bijbel: Jezus die is opgestaan, door Hem is het dat wij mensen de mogelijkheid hebben om te begrijpen hoe God deze wereld bedoeld heeft.

Maar over The Passion kan ik weinig zeggen want zoals ik al eerder aangaf, ik heb het niet gezien.
Ik denk dat het jammer is als de EO leden gaat verliezen, want juist in deze tijd waarin veel mensen niet meer lijken te begrijpen hoe God het bedoeld heeft is juist de EO een organisatie die over het algemeen de bijbel wél serieus neemt... !! En zo'n organisatie is zeker in deze tijd hard nodig.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 16 mei 2011, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 18:14
 
dit is een beetje een herhaling van zetten, je zoekt mooi de positieve kanten en die zijn er ook, maar de verkeerde zaken nemen zo toe, dat het niet meer tegen elkaar opweegt. zie ook mijn link in het begin waar het word onderbouwd.

Quote:
Je richten op de pluspunten neemt de minpunten niet weg, en waar kernpunten met voeten word getreden, is voor mij de grens bereikt.
(Zeker waar de Bijbel niet letterlijk word genomen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6