ChristianMatch
 


Forum

liegen of een leugentje
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 08:51
 
Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:42
 
JOLAN931 schreef:
Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil?

Dat is een grappig gezegde in de Nederlandse taal. Ik denk dat andere talen een gelijksoortige uitspraak hebben.

Maar eigenlijk als je goed kijkt of luistert, geeft het gebruik van deze zin, de eigenlijke essentie weer.

Namelijk: Het zoeken van een excuus voor liegen.

Het wil zeggen: "Het is toch niet erg zo'n klein leugentje?"

Ik ben niet roomser dat de paus en maak hier ook gebruik van. Lieg dus ook Verlegen lachende smiley

Maar....... eigenlijk is dus helemaal fout. Liegen is liegen.
En.... afhankelijk van de normen of waarden van de persoon die deze uitspraak gebruikt, zal het leugentje groter of kleiner zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:40
 
JOLAN931 schreef:
Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil?

Dit is ook weer zo'n rekbaar begrip. Soms rechtvaardigt het doel wel dat leugentje om bestwil. Als je iemand een kwetsuur kan besparen door dat leugentje dan kan het misschien wel afhankelijk van de situatie.
Misschien antwoord je wel op een vraag met de woorden 'Ik weet het niet' terwijl je het wel weet en het antwoord liever overlaat aan een deskundige als het over een moeilijke of pijnlijke materie gaat.

Liegen om je eigen fouten die je hebt gemaakt rechtvaardigt dat leugentje om bestwil dan weer niet. Vind ik althans. Net zo min als een halve waarheid vertellen als het om je eigen fouten gaat. Ook iets verzwijgen is dan weer 'non-verbaal liegen'. Zoals ik al zei is dit een rekbaar begrip.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 1 juli 2011, 06:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:48
 
Ook een kleine leugen is en blijft een leugen, een leugen voor eigen bestwil is en blijft een leugen!

Mary


Laatst aangepast door
MARY052
op donderdag 30 juni 2011, 12:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:52
 
Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:02
 
ANNETTE050 schreef:
Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...

Hebben we daar niet het spreekwoord: "Spreken is zilver en zwijgen is goud" voor.

Soms is het beter om niets te zeggen, of om op gepaste wijze te zeggen dat je niet wil reageren of geen antwoord wil geven.
Of dat je je mening voor jezelf wilt houden.

Ik spreek vooral tegen mezelf, want dit soort dingen zijn zo ingeburgerd, dat je het doet zonder er erg in te hebben.

Voorbeeld:
Je ontmoet een kennis, die vraagt: "Hoe gaat het?" Je geeft, terwijl het helemaal niet goed gaat, het standaard antwoord: "Goed en met jouw?"

Dom, dom, dom......
Had je de waarheid gesproken, had die kennis je misschien wel kunnen helpen?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:30
 
Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt! Knipoog smiley

Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd.
Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????

Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?

Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:38
 
LEANNE226 schreef:
Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt! Knipoog smiley

Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd.
Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????

Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?

Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.

Je hoeft niet altijd een volmondig antwoord te geven,maar je kunt je antwoord ook zo inkleden dat je eigenlijk niets zegt

Kindervragen over bijv sex zijn me niet vreemd, en ook die vragen beantwoord ik eerlijk. Je kunt ook eerlijk zijn zonder in details te treden, of simpelweg uitleggen dat je met het volgende deel wacht to ze wat ouder zijn omdat ze dat nu nog niet goed zullen begrijpen.

Liegen uit eigen belang zie ik ook zeker als fout! Maar evengoed is een leugen om de ander te sparen, ook liegen, en dus fout naar mijn idee.
Frank haalde al aan dat ook zwijgen nonverbaal liegen kan zijn. Bijv. als je partner vreemdgaat, of schulden maakt en hij /zij verteld jou daar niets van...ook dit is in mijn ogen liegen.
Maar de lijn tussen waarheid en leugen kan soms heel dun zijn. Waar ligt dan de grens?

Rachab loog ook om de verspieders te sparen, en zij werd later door God zelf gezegend. Toch mogen we niet vals getuigen(zegt God zelf)....

Ik vind het heel lastig. Voor mij liever een kl*te waarheid, als een leugen. Maar waar ligt de grens nogmaals. Wat zegt de bijbel, en wat zeggen de voorbeelden uit de bijbel daarover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:21
 
ik denk nu ook aan het voorbeeld dat Abram loog over Sara, toen ze in Egypte kwamen. Ze moest vertellen dat ze Abram's zus was, i.p.v zijn vrouw. Tot twee keer toe. Ik heb weleens gedacht: 'waarom deed Abram dat? God was toch mét hem?' Het heeft me altijd gefascineerd....


Liegen is niet goed maar we doen het állemaal. Ik weet nog dat ik eens op kraambezoek was bij een stel vrienden, dat met óntzettend veel moeite een kindje had gekregen. De baby was foeilelijk, 'k had nog nooit zó'n lelijke baby gezien! Ik kreeg het mijn strot niet uit....het zeggen dat het een mooie baby was. 'k Heb geloof ik iets gezegd van: lijkt op z'n vader...maar mooi? nee, ik kón het niet zeggen.
Ben ik altijd eerlijk? Ik zou graag 'ja' willen zeggen maar ik weet dat het niet zo is. Soms lieg ik gewoon tegen mezelf! Omdat ik iets nog niet onder ogen wil/kan zien. Mijn ogen dus sluit voor de waarheid en mezelf soms liever 'in slaap sus' met een vriendelijke leugen...i.p.v wakker te liggen door de harde waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 15:14
 
MARIA576 schreef:
ik denk nu ook aan het voorbeeld dat Abram loog over Sara, toen ze in Egypte kwamen. Ze moest vertellen dat ze Abram's zus was, i.p.v zijn vrouw. Tot twee keer toe. Ik heb weleens gedacht: 'waarom deed Abram dat? God was toch mét hem?' Het heeft me altijd gefascineerd....


Liegen is niet goed maar we doen het állemaal. Ik weet nog dat ik eens op kraambezoek was bij een stel vrienden, dat met óntzettend veel moeite een kindje had gekregen. De baby was foeilelijk, 'k had nog nooit zó'n lelijke baby gezien! Ik kreeg het mijn strot niet uit....het zeggen dat het een mooie baby was. 'k Heb geloof ik iets gezegd van: lijkt op z'n vader...maar mooi? nee, ik kón het niet zeggen.
Ben ik altijd eerlijk? Ik zou graag 'ja' willen zeggen maar ik weet dat het niet zo is. Soms lieg ik gewoon tegen mezelf! Omdat ik iets nog niet onder ogen wil/kan zien. Mijn ogen dus sluit voor de waarheid en mezelf soms liever 'in slaap sus' met een vriendelijke leugen...i.p.v wakker te liggen door de harde waarheid.


Wij zeggen altijd je hebt lieve en mooie baby's. Knipoog smiley
Alle baby's zijn lief, maar sommigen zijn mooi.
Dus als je zegt.oooowwww...wat een lieverdje, mag je gerust bedoelen dattie oerlelijk is, maar je zegt het niet Lachende smiley


Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 1 juli 2011, 15:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 15:37
 
JOLAN931 schreef:
Wij zeggen altijd je hebt lieve en mooie baby's. Knipoog smiley
Alle baby's zijn lief, maar sommigen zijn mooi.
Dus als je zegt.oooowwww...wat een lieverdje, mag je gerust bedoelen dattie oerlelijk is, maar je zegt het niet Lachende smiley

Kijk, dát had ik toen moeten zeggen! Lachende smiley Het enige wat ik toen dacht was: 'hoe ga ik dit aanpakken...wat moet ik nu zeggen, want zeggen dat ie mooi is? Dat kán ik gewoon niet!' Goeie leer voor de volgende keer! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 18:00
 
JOLAN931 schreef:
Wij zeggen altijd je hebt lieve en mooie baby's. Knipoog smiley
Alle baby's zijn lief, maar sommigen zijn mooi.
Dus als je zegt.oooowwww...wat een lieverdje, mag je gerust bedoelen dattie oerlelijk is, maar je zegt het niet Lachende smiley



vandaar dat iedereen mij een lieve baby vond.... nu ik snap... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 21:47
 
PIETER649 schreef:
vandaar dat iedereen mij een lieve baby vond.... nu ik snap... Huilende smiley, smiley in tranen

schat, ik vind je nog steeds zo lief Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:23
 
ANNETTE792 schreef:
schat, ik vind je nog steeds zo lief Coole smiley met zonnebril



you`ve got the looks... I `ve got the brains... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:36
 
PIETER649 schreef:
you`ve got the looks... I `ve got the brains... Coole smiley met zonnebril

Smiley met dichtgeplakte mond volgens mij heeft A ook wel de brains hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:53
 
FRANKT627 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond volgens mij heeft A ook wel de brains hoor...


neehoor Lachende smiley
bewijs: ze trouwde met mij, verliet als een moderne rebecca haar volk en land om in een ver land een onzekere toekomst tegemoet te treden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:54
 
PIETER649 schreef:
neehoor Lachende smiley
bewijs: ze trouwde met mij, verliet als een moderne rebecca haar volk en land om in een ver land een onzekere toekomst tegemoet te treden.

Nu ja als je het zo stelt had ik inderdaad ongelijk... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:56
 
FRANKT627 schreef:
Nu ja als je het zo stelt had ik inderdaad ongelijk... Knipoog smiley

ik stel het inderdaad zo
dus jij hebt ongelijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 22:59
 
nee ik heb gelijk: jullie zijn offtopic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 23:01
 
ANNETTE792 schreef:
nee ik heb gelijk: jullie zijn offtopic!

Neen hoor Annette, we zitten beide te liegen om bestwil...ja toch, Pieter? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 23:17
 
FRANKT627 schreef:
Neen hoor Annette, we zitten beide te liegen om bestwil...ja toch, Pieter? Knipoog smiley


liegen wel.... maar of het voor mn bestwil is, das maar afwachten he Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:30
 
ANNETTE050 schreef:
Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...

de Waarheid heeft altijd gevolgen voor de persoon, die het betreft, ten goede als die persoon tot inkeer komt en zijn of haar leugens belijdt, ten kwade als de persoon in kwestie in de leugen(s) volhardt tegen de waarheid in.....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:42
 
LEANNE226 schreef:
Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt! Knipoog smiley

Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd.
Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????

Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?

Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.

Ik denk toch, dat God je in alles wijsheid en tact "moet' geven om met alle situaties in ons leven om te gaan, ook met kinderen en ook met degenen die "lelijk" zijn of zichzelf "lelijk" achten....
In ieder geval wordt christenen opgeroepen niet tegen elkaar te liegen waaronder ik ook versta huichelen, of je anders voordoen dan je bent...
Het komt in de bijbel wel enkele malen voor, zoals bij Rahab die terecht loog om levens te redden, net zoals in de Tweede Wereldoorlog de verzetsmensen, Joden verborgen en 'logen' tegen de Duitse soldaten..
Maar liegen op zich wordt zeer zwaar opgenomen door God kijk maar bij Ananias en Saffira in het nieuwe testament en Koning Saul b.v. in het oude testament, maar ook Judas, met zijn vraag: "Ben ik het rabbi, die U verraden zal?".... toen voer de satan in hem(Judas) en later pleegde hij zelfmoord...
M.a.w. onoprechtheid in wat voor vorm ook, breek er mee en laat je als christin of christen hervormen naar het Beeld van Christus!, die de leugen en de Leugenaar, satan haatte en wat Jezus Zijn Leven heeft 'gekost', zeer duur, genade, maar toch "gratis"!


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op maandag 25 juli 2011, 13:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 14:42
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik denk toch, dat God je in alles wijsheid en tact "moet' geven om met alle situaties in ons leven om te gaan, ook met kinderen en ook met degenen die "lelijk" zijn of zichzelf "lelijk" achten....
In ieder geval wordt christenen opgeroepen niet tegen elkaar te liegen waaronder ik ook versta huichelen, of je anders voordoen dan je bent...
Het komt in de bijbel wel enkele malen voor, zoals bij Rahab die terecht loog om levens te redden, net zoals in de Tweede Wereldoorlog de verzetsmensen, Joden verborgen en 'logen' tegen de Duitse soldaten..
Maar liegen op zich wordt zeer zwaar opgenomen door God kijk maar bij Ananias en Saffira in het nieuwe testament en Koning Saul b.v. in het oude testament, maar ook Judas, met zijn vraag: "Ben ik het rabbi, die U verraden zal?".... toen voer de satan in hem(Judas) en later pleegde hij zelfmoord...
M.a.w. onoprechtheid in wat voor vorm ook, breek er mee en laat je als christin of christen hervormen naar het Beeld van Christus!, die de leugen en de Leugenaar, satan haatte en wat Jezus Zijn Leven heeft 'gekost', zeer duur, genade, maar toch "gratis"!

Ja tact is enorm belangrijk,evenals het juiste moment uitkiezen om met jouw mening/waarheid(die niet pertinent de juiste is want we blijven allemaal mensen met onze eigen waarheid!)te komen.
Voorbeeldje:ik kreeg contact met een aantal mensen,nooit kwam er boven water waarom ze alleen waren,met eentje kwam dat gesprek wel goed op gang.Hij zei:mijn vrouw is vertrokken omdat ik regelmatig vreemdging.........en daarna was hij boos omdat ik het contact verbrak en het niet door de vingers kon zien(nog zo'n fijne uidrukking Knipoog smiley ).Mijn waarheid is dat ik zo iemand niet kan vertrouwen/vergeven,maar hij vertelde wel de waarheid..........het leverde ons beiden alleen ellende op terwijl het op een later tijdstip misschien bespreekbaar was geweest,dus meer tact.
Vergeving en begrip zijn dingen die je moet verdienen,ze liggen niet kant en klaar op je te wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:08
 
LEANNE226 schreef:
Ja tact is enorm belangrijk,evenals het juiste moment uitkiezen om met jouw mening/waarheid(die niet pertinent de juiste is want we blijven allemaal mensen met onze eigen waarheid!)te komen.
Voorbeeldje:ik kreeg contact met een aantal mensen,nooit kwam er boven water waarom ze alleen waren,met eentje kwam dat gesprek wel goed op gang.Hij zei:mijn vrouw is vertrokken omdat ik regelmatig vreemdging.........en daarna was hij boos omdat ik het contact verbrak en het niet door de vingers kon zien(nog zo'n fijne uidrukking Knipoog smiley ).Mijn waarheid is dat ik zo iemand niet kan vertrouwen/vergeven,maar hij vertelde wel de waarheid..........het leverde ons beiden alleen ellende op terwijl het op een later tijdstip misschien bespreekbaar was geweest,dus meer tact.
Vergeving en begrip zijn dingen die je moet verdienen,ze liggen niet kant en klaar op je te wachten.

Als je op deze site komt als christen of christin met onbeleden zonden en zonden die je "stiekem"achterhoudt en dan tracht een relatie etc aan te knopen, dan ben je een leugenaar en spreekt zo'n iemand de waarheid niet, ook al zegt hij of zij het later, je berokkent daar veel leed en schade mee aan richting je "nieuwe"contactpersoon...,.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:02
 
CHRISTEN307 schreef:
Als je op deze site komt als christen of christin met onbeleden zonden en zonden die je "stiekem"achterhoudt en dan tracht een relatie etc aan te knopen, dan ben je een leugenaar en spreekt zo'n iemand de waarheid niet, ook al zegt hij of zij het later, je berokkent daar veel leed en schade mee aan richting je "nieuwe"contactpersoon...,.

Dit is een virtuele wereld,de contacten zijn in beginsel oppervlakkig,je stelt je al kwetsbaar op als je zoekende bent en juist omdat je bang bent gekwetst te worden vinden de echt goede gesprekken pas in een later stadium plaats.
Liegen is not done maar jezelf beschermen door niet je hele ziel en zaligheid bloot te leggen op een openbare site lijkt me alleen maar verstandig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:01
 
LEANNE226 schreef:
Dit is een virtuele wereld,de contacten zijn in beginsel oppervlakkig,je stelt je al kwetsbaar op als je zoekende bent en juist omdat je bang bent gekwetst te worden vinden de echt goede gesprekken pas in een later stadium plaats.
Liegen is not done maar jezelf beschermen door niet je hele ziel en zaligheid bloot te leggen op een openbare site lijkt me alleen maar verstandig.

Ben ik helemaal mee eens.
Je hoeft inderdaad niet te liegen, maar je hoeft zeker niet alles te vertellen.
Het forum is zo wie zo openbaar, dus moet je het al helemaal niet doen.

En via mail is het ook riskant, omdat je iemand niet in zijn ogen kan kijken.
Het feit dat dit een christelijke site is, wil niet zeggen dat de mensen die lid zijn, zich ook christelijke gedragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:05
 
HENKWAL969 schreef:
Ben ik helemaal mee eens.
Je hoeft inderdaad niet te liegen, maar je hoeft zeker niet alles te vertellen.
Het forum is zo wie zo openbaar, dus moet je het al helemaal niet doen.

En via mail is het ook riskant, omdat je iemand niet in zijn ogen kan kijken.
Het feit dat dit een christelijke site is, wil niet zeggen dat de mensen die lid zijn, zich ook christelijke gedragen.

Beetje off topic,maar wat versta je nu eigenlijk onder christelijk gedrag?
Die term wordt hier te pas en te onpas gebruikt naar mijn gevoel en ik denk dan altijd wat verstaat iemand daaronder?
Ik pretendeer ook een christen te zijn maar leef ook het leven, heb ik dan geen christelijk gedrag? Wat is in de praktijk christelijk gedrag?
En nee, nu aub geen bijbelteksten maar gewoon de praktijk.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
Beetje off topic,maar wat versta je nu eigenlijk onder christelijk gedrag?
Die term wordt hier te pas en te onpas gebruikt naar mijn gevoel en ik denk dan altijd wat verstaat iemand daaronder?
Ik pretendeer ook een christen te zijn maar leef ook het leven, heb ik dan geen christelijk gedrag? Wat is in de praktijk christelijk gedrag?
En nee, nu aub geen bijbelteksten maar gewoon de praktijk.....

Je hebt inderdaad gelijk.
De kreet 'Christelijk gedrag' wordt ook door iedereen anders ingevuld.

Mijn opmerking was niet voor jou bedoeld. Ik leef ook in deze wereld en zal daar ook mee geconfronteerd worden.

Christelijk gedrag - ik denk dat bestaat uit het naar eer en geweten leven. En daarin zullen we zeker fouten maken.
Dat is ook wat Paulus zegt. Hij wil het goede doen, maar dat lukt hem niet altijd.

Sommige vinden dat je dan op zondag geen tv mag kijken, anderen verbieden vrouwen het dragen van een broek en het spreken in de gemeente/kerk.
Weer anderen nemen het niet zou nauw en mogen schijnbaar alles.
Het is allemaal heel erg afhankelijk in welke kringen iemand verkeerd en in welke regio iemand woont.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:37
 
HENKWAL969 schreef:
Je hebt inderdaad gelijk.
De kreet 'Christelijk gedrag' wordt ook door iedereen anders ingevuld.

Mijn opmerking was niet voor jou bedoeld. Ik leef ook in deze wereld en zal daar ook mee geconfronteerd worden.

Christelijk gedrag - ik denk dat bestaat uit het naar eer en geweten leven. En daarin zullen we zeker fouten maken.
Dat is ook wat Paulus zegt. Hij wil het goede doen, maar dat lukt hem niet altijd.

Sommige vinden dat je dan op zondag geen tv mag kijken, anderen verbieden vrouwen het dragen van een broek en het spreken in de gemeente/kerk.
Weer anderen nemen het niet zou nauw en mogen schijnbaar alles.
Het is allemaal heel erg afhankelijk in welke kringen iemand verkeerd en in welke regio iemand woont.



Ik voelde me ook absoluut niet aangesproken maar ik vroeg het me af.....
Het is nl wel een term die hier om de klipklap naar voren komt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2