ChristianMatch
 


Forum

Het gebroken pootje
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 17:35
 
Aan de helling van een berg, in een eenzame hut , zat een herder omringd door zijn schapen.
Op een leger van stro en vlak naast hem lag een lam, dat verwond scheen te slapen.
"Is dat schaapje daar ziek?"vroeg een wandelaar , die het hoofd door de deur had gestoken.
"Ach neen", sprak de herder en streelde het zacht, Het heeft een van zijn pootjes gebroken.
Ach arm dier , hoe is dat gekomen? zei de vreemdeling met droevige ogen.
Ik heb het zelf gedaan sprak de herder, ik kon zijn onwil niet langer gedogen. Ik heb dagen en maanden geduldig getracht dit schaapje met liefde te leiden.
Ik gaf het het beste, ik voerde het zacht langs koele en grazige weiden.

Maar luisteren wilde het nimmer, o nee, naar mij niet , noch naar mijn honden. Steeds ging het zijn eigen weg, soms heel hoog in het gebergte, 'k heb het vaak bij een afgrond gevonden.
Ik heb het eenmaal gered uit de adelaarsklauw.
Het ergste was: anderen volgden zijn spoor. Dat is mij heel dikwijls gebleken.

"Ik ben reeds lang een herder en zag maar één weg om het voor groter gevaar te bewaren:
Ik brak toen zijn pootje, maar....het heelt spoedig weer.
O. ik had het die pijn willen sparen , eerst was het kwaad, het schopte en beet , van voedsel wilde het ook niets weten..
Ik verbond zachtjes zijn pootje en verdrietig ging ik heen.
Maar zo'n schaapje heeft ook zijn geweten.

Toen ik weer terugkwam, keek het mij zo schuldbewust aan en likte mijn handen zo blij en sindsdien geeft het acht op de klank mijner stem en wijkt het niet meer van mijn zijde.
't Is spoedig weer beter en straks gaat het weer mee.
Maar ik blijf nog z'n pootje verbinden.
In mijn kudde is nergens voortaan een gehoorzamer schaapje te vinden.

"Goedenacht"zei de vreemdeling en wendde zijn schrede om verder zijn weg te bewandelen.

Zou de Hemelse Herder, vroeg hij zich toen af, ook dikwijls niet zo met Zíjn schapen handelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 00:15
 
Mooi Visser.
Thanks.

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 02:16
 
Ja...heel mooi...

Denk dat er soms vaak....een pootje gebroken...MOET..worden ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 12:44
 
ZEELAND736 schreef:
Ja...heel mooi...

Denk dat er soms vaak....een pootje gebroken...MOET..worden ja

Doet alleen wel heel erg pijn ........ bij tijden Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 20:35
 
ZEELAND736 schreef:
Ja...heel mooi...

Denk dat er soms vaak....een pootje gebroken...MOET..worden ja

misschien worden er bij ons wel ns pootjes gebroken zonder dat wij het zo zien. dan noemen we dat strijd of stress. of 't zit ook allemaal tegen. terwijl het de Herder is die ons iets probeert te leren.

hebben jullie al ' t niveau bereikt dat je het voor enkel vreugde acht als je in allerlei verzoekingen terechtkomt? ik ben daar nog niet!

verder n hele mooie gelijkenis, waarvoor dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSAN198





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 01:09
 
Zou de Hemelse Herder, vroeg hij zich toen af, ook dikwijls niet zo met Zíjn schapen handelen?[/quote]

Nee, denk ik niet!! Ik vind dit helemaal geen mooi verhaal. Ik denk dat God er heel veel verdriet van heeft als wij dwars zijn en onszelf en anderen in gevaar brengen, maar ik denk niet dat Hij ons iets "aan zou doen", hoe klein ook, om ons in het gareel te dwingen. Wij hebben zelf de keuze tussen goed en kwaad en God respecteert die, hoe moeilijk het voor Hem is misschien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 09:21
 
SUSAN198 schreef:
Zou de Hemelse Herder, vroeg hij zich toen af, ook dikwijls niet zo met Zíjn schapen handelen?


Nee, denk ik niet!! Ik vind dit helemaal geen mooi verhaal. Ik denk dat God er heel veel verdriet van heeft als wij dwars zijn en onszelf en anderen in gevaar brengen, maar ik denk niet dat Hij ons iets "aan zou doen", hoe klein ook, om ons in het gareel te dwingen. Wij hebben zelf de keuze tussen goed en kwaad en God respecteert die, hoe moeilijk het voor Hem is misschien![/quote]

Er staat toch ook dat wij de (druiven)ranken zijn. Sommige ranken moeten gesnoeid worden zodat ze meer vrucht zullen dragen. Ik vertaal het 'gebroken pootje' met iets dat niet goed is in ons leven dat God weg haalt zodat we verder kunnen groeien naar Hem toe. En dat weghalen gaat soms met best veel pijn gepaard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 09:32
 
SUSAN198 schreef:
Nee, denk ik niet!! Ik vind dit helemaal geen mooi verhaal. Ik denk dat God er heel veel verdriet van heeft als wij dwars zijn en onszelf en anderen in gevaar brengen, maar ik denk niet dat Hij ons iets "aan zou doen", hoe klein ook, om ons in het gareel te dwingen. Wij hebben zelf de keuze tussen goed en kwaad en God respecteert die, hoe moeilijk het voor Hem is misschien!



tnx Susan, ben heel blij dat je dit schrijft... !!

Ik vond dit verhaal ook al vreemd... dat Jezus Zich vergelijkt met een Herder die 99 schapen achterlaat om dat ene te zoeken wil nog niet zeggen dat Hij met harde hand een schaapje zijn poot breekt... immers de keuze om wel of niet met God verder te gaan ligt toch bij de mens ?
We zijn juist geschapen met een vrije wil en kiezen voor God doe je uit liefde en aangezien liefde zich niet laat dwingen denk ik dat God ervoor koos ons ook om die reden een vrije wil te geven.

Bovendien geloof ik dat God altijd uit liefde handelt (, ook als God iemand tuchtigt zie je heel duidelijk dat God dit doet uit liefde).


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 10 juli 2011, 09:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 13:33
 
SUSANNAH475 schreef:
tnx Susan, ben heel blij dat je dit schrijft... !!

Ik vond dit verhaal ook al vreemd... dat Jezus Zich vergelijkt met een Herder die 99 schapen achterlaat om dat ene te zoeken wil nog niet zeggen dat Hij met harde hand een schaapje zijn poot breekt... immers de keuze om wel of niet met God verder te gaan ligt toch bij de mens ?
We zijn juist geschapen met een vrije wil en kiezen voor God doe je uit liefde en aangezien liefde zich niet laat dwingen denk ik dat God ervoor koos ons ook om die reden een vrije wil te geven.

Bovendien geloof ik dat God altijd uit liefde handelt (, ook als God iemand tuchtigt zie je heel duidelijk dat God dit doet uit [b]liefde).
[/b]

Precies Sus, God tuchtigt soms, en misschien betekend dat een gebroken pootje.
Wanneer je de keus hebt gemaakt om je leven aan Hem te geven betekend dat, dat je je zelfbeschikkingsrecht heb overgedragen aan Hem.
Hij weet wat goed is voor Zijn kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 15:07
 
IMKE917 schreef:
[/b]Precies Sus, God tuchtigt soms, en misschien betekend dat een gebroken pootje.
Wanneer je de keus hebt gemaakt om je leven aan Hem te geven betekend dat, dat je je zelfbeschikkingsrecht heb overgedragen aan Hem.
Hij weet wat goed is voor Zijn kinderen.

Helemaal mee eens en soms betekend dat "een gebroken pootje".
Om ons iets te leren, er bij stil te laten staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 18:45
 
IMKE917 schreef:
[/b]Precies Sus, God tuchtigt soms, en misschien betekend dat een gebroken pootje.
Wanneer je de keus hebt gemaakt om je leven aan Hem te geven betekend dat, dat je je zelfbeschikkingsrecht heb overgedragen aan Hem.
Hij weet wat goed is voor Zijn kinderen.

Ik geloof zelf niet dat God 'je pootje gaat breken', dus daarin verschillen we dan van mening.
Bovendien vind ik dat je moet oppassen om alle gevallen over 1 kam te scheren; ook mensen zijn verschillend en niet voor iedereen werkt de tuchtiging op dezelfde manier, maar ben het wel eens met dat God weet wat goed is voor zijn schepselen, maar ik geloof dan niet in dat gebroken pootje.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 10 juli 2011, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 19:09
 
VISSER278 schreef:
Aan de helling van een berg, in een eenzame hut , zat een herder omringd door zijn schapen.
Op een leger van stro en vlak naast hem lag een lam, dat verwond scheen te slapen.
"Is dat schaapje daar ziek?"vroeg een wandelaar , die het hoofd door de deur had gestoken.
"Ach neen", sprak de herder en streelde het zacht, Het heeft een van zijn pootjes gebroken.
Ach arm dier , hoe is dat gekomen? zei de vreemdeling met droevige ogen.
Ik heb het zelf gedaan sprak de herder, ik kon zijn onwil niet langer gedogen. Ik heb dagen en maanden geduldig getracht dit schaapje met liefde te leiden.
Ik gaf het het beste, ik voerde het zacht langs koele en grazige weiden.

Maar luisteren wilde het nimmer, o nee, naar mij niet , noch naar mijn honden. Steeds ging het zijn eigen weg, soms heel hoog in het gebergte, 'k heb het vaak bij een afgrond gevonden.
Ik heb het eenmaal gered uit de adelaarsklauw.
Het ergste was: anderen volgden zijn spoor. Dat is mij heel dikwijls gebleken.

"Ik ben reeds lang een herder en zag maar één weg om het voor groter gevaar te bewaren:
Ik brak toen zijn pootje, maar....het heelt spoedig weer.
O. ik had het die pijn willen sparen , eerst was het kwaad, het schopte en beet , van voedsel wilde het ook niets weten..
Ik verbond zachtjes zijn pootje en verdrietig ging ik heen.
Maar zo'n schaapje heeft ook zijn geweten.

Toen ik weer terugkwam, keek het mij zo schuldbewust aan en likte mijn handen zo blij en sindsdien geeft het acht op de klank mijner stem en wijkt het niet meer van mijn zijde.
't Is spoedig weer beter en straks gaat het weer mee.
Maar ik blijf nog z'n pootje verbinden.
In mijn kudde is nergens voortaan een gehoorzamer schaapje te vinden.

"Goedenacht"zei de vreemdeling en wendde zijn schrede om verder zijn weg te bewandelen.

Zou de Hemelse Herder, vroeg hij zich toen af, ook dikwijls niet zo met Zíjn schapen handelen?


GEWELDIG MOOI EN HERKENBAAR

Zo gaat t zeker met ons mensen althans met mij
maar dan een gebroken hart
Ook dat vormt HIJ weer tot t zo is dat t goed is naar zijn wil
IK ben vandaag overtuigt Dat ik weer wat rafels kwijt ben GOD me heeft aan geraakt in een bijeenkomst en heel bijzonder ook
Ja ik kan vergelijken dat ik m mank liep maar nu weer met beide benen op de grond mag staan
Dan s weer even door t pootje heen te zakken dat is niet erg en zo dra t breekt is God er die verbind
Zo heeft God met vandaag laten zien door zijn woord Hoe ik mag leven voor HEM ik zie t als verbinden van mijn pootje
(MIJN GEBROKEN HART ) steeds word t mooier
NU kan ik zien eens was ik blind maar God opent ogen geneest kreupelen doet lammer weer opstaan en geeft nieuwe kracht aan hen die t nodig hebben geestelijk innerlijk is HIJ bewogen met ons
Sorry kan t niet laten toch te reageren in t forum
Ik ben zo dankbaar wat God vandaag heeft gedaan en ik ben overtuigt dat HIJ nog veel meer gaat doen ook

Lieve groet aan mensen die gebroken zijn van geest ziel en lichaam GOD is een God van liefde Hersteller en genezer HIJ zegt alleen maar KOM

lieve groet anit a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 21:19
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik geloof zelf niet dat God 'je pootje gaat breken', dus daarin verschillen we dan van mening.
Bovendien vind ik dat je moet oppassen om alle gevallen over 1 kam te scheren; ook mensen zijn verschillend en niet voor iedereen werkt de tuchtiging op dezelfde manier, maar ben het wel eens met dat God weet wat goed is voor zijn schepselen, maar ik geloof dan niet in dat gebroken pootje.

Op welke manier denk je dan dat God tuchtigt?

En inderdaad iedereen is verschillend en dat weet God als geen ander. Ik heb ook niet beweerd dat iedereen op dezelfde manier getuchtigt zal worden. God kent zijn kinderen en weet op welke manier ze weer terug kunnen komen bij de kudde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 00:21
 
IMKE917 schreef:
Op welke manier denk je dan dat God tuchtigt?

In elk geval nooit met geweld... !!

En inderdaad iedereen is verschillend en dat weet God als geen ander. Ik heb ook niet beweerd dat iedereen op dezelfde manier getuchtigt zal worden. God kent zijn kinderen en weet op welke manier ze weer terug kunnen komen bij de kudde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 09:48
 
De Here God zal je altijd laten gaan als je wilt.
Hij zal je nooit dwingen om ergens te blijven.

Ik geloof niet dat hij een pootje zal breken bij je. Zo is God niet. Hoewel, misschien, in sommige ernstige gevallen....
Eerder struikel je in je eigen blindheid waardoor je zelf misschien een pootje breekt. In de tijd dat je plat ligt met je been omhoog kom je misschien tot inkeer om weer achter de Heer aan te gaan.

In elk geval heeft de Heer ZEER originele manieren om iemand weer in Zijn plan te krijgen .... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:59
 
SUSANNAH475 schreef:


Maar Hij zal ze wel tuchtigen, dat geloof ik vast en zeker. Zeker als ze in zonden zijn gevallen en ze niet belijden. Volgens mij móet er dan een pootje gebroken worden. Op wat voor manier, dat zal voor iedereen anders zijn.
Maar ik geloof ook zeer zeker, dat als ze hun zonden wél belijden dan zal God hen weer in Genade aannemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:48
 
VISSER278 schreef:
Maar Hij zal ze wel tuchtigen, dat geloof ik vast en zeker. Zeker als ze in zonden zijn gevallen en ze niet belijden. Volgens mij móet er dan een pootje gebroken worden. Op wat voor manier, dat zal voor iedereen anders zijn.
Maar ik geloof ook zeer zeker, dat als ze hun zonden wél belijden dan zal God hen weer in Genade aannemen.

Hallo Visser
Hier ben ik het helemaal mee eens want toen er gevraagt werd aan het echtpaar eerst de man of hij alles gegeven had en hij ja zei viel hij terstond neer en toen hij weg gebracht werd kwam zijn vrouw met het zelfde verhaal en ook die viel dood neer dus GOD straft ook wel degelijk als je de boel verdraait.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:00
 
VISSER278 schreef:
Maar Hij zal ze wel tuchtigen, dat geloof ik vast en zeker. Zeker als ze in zonden zijn gevallen en ze niet belijden. Volgens mij móet er dan een pootje gebroken worden. Op wat voor manier, dat zal voor iedereen anders zijn.
Maar ik geloof ook zeer zeker, dat als ze hun zonden wél belijden dan zal God hen weer in Genade aannemen.

Ik ben het daarin niet met je eens, daarin verschillen we dan van mening...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:02
 
...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 juli 2011, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:11
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Visser
Hier ben ik het helemaal mee eens want toen er gevraagt werd aan het echtpaar eerst de man of hij alles gegeven had en hij ja zei viel hij terstond neer en toen hij weg gebracht werd kwam zijn vrouw met het zelfde verhaal en ook die viel dood neer dus GOD straft ook wel degelijk als je de boel verdraait.
Sjalom.
Martin


Mozes zijn straf was : hij mocht Israel niet in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:57
 
IMKE917 schreef:
Op welke manier denk je dan dat God tuchtigt?

En inderdaad iedereen is verschillend en dat weet God als geen ander. Ik heb ook niet beweerd dat iedereen op dezelfde manier getuchtigt zal worden. God kent zijn kinderen en weet op welke manier ze weer terug kunnen komen bij de kudde.
Tuchtigen betekent niet straffen, maar opvoeden, daar zit een groot verschil in. Tuchtigen is meer opvoeden door de strijd heen. Het lijden wat ons overkomt is niet altijd omdat God ons wil straffen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 11 juli 2011, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:59
 
er zijn meerdere concequenties van God in de bijbel te lezen, die voor ons westerlingen eigenlijk niet echt in onze cultuur passen qua "vader-beeld". heel confronterende voorbeelden soms!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:01
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik ben het daarin niet met je eens, daarin verschillen we dan van mening...


Maar waar baseer je je mening op Sus, want van mening verschillen zonder argumenten (liefst bijbels) is toch geen discussie ??

Job 5:17 Gelukkig de mens die door God wordt getuchtigd,
wijs daarom de straf van de Ontzagwekkende niet af!
18 Want hij verwondt en hij verbindt,
hij slaat en zijn handen genezen.
19 Zesmaal zal hij je redden in gevaar,
ook de zevende maal zal je niets overkomen. (NBV)

God tuchtigd en straft, ja Hij verwondt zelfs, maar Zijn handen genezen ...
Een hele tegenstelling ten opzichte van vers 19 ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:19
 
God wil wel degelijk dat we ons maar steeds meer en meer aan Hem binden...
Dat gebeurd soms vaak door een strakke Hand.
We dwalen vaak allemaal ...schapen die weglopen van De Goede herder...
Denkend dat we zelf de weg wel weten..
Maar als we voelen en beseffen dat het liefdevol is zullen we daar altijd dankbaar voor zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 00:39
 
Ons moeder zaliger zei steeds " God slaat niet of Hij zalft ook "
En ja ... af en toe wel eens nodig door onze Vader ... al is dat breken van een pootje wel louter figuurlijk denk ik .
Zo ook het spreekwoord " wie niet horen wil moet voelen " .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 02:32
 
CROSSROAD317 schreef:
Maar waar baseer je je mening op Sus, want van mening verschillen zonder argumenten (liefst bijbels) is toch geen discussie ??

Job 5:17 Gelukkig de mens die door God wordt getuchtigd,
wijs daarom de straf van de Ontzagwekkende niet af!
18 Want hij verwondt en hij verbindt,
hij slaat en zijn handen genezen.
19 Zesmaal zal hij je redden in gevaar,
ook de zevende maal zal je niets overkomen. (NBV)

God tuchtigd en straft, ja Hij verwondt zelfs, maar Zijn handen genezen ...
Een hele tegenstelling ten opzichte van vers 19 ...

Waarom krijg ik hier op het forum toch zo vaak het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen ?
Als ik daar anders tegenaan kijk hoef ik niet met argumenten te komen, dat is mijn keuze.
Ik vind het een ongezonde manier van communiceren om altijd maar te moeten uitleggen hoe je erin staat.
Oke, je kunt reactie krijgen als je hier op het forum reageert, maar ik begin me steeds meer af te vragen waar de liefde onderling is... of zijn we erop uit om alles te beredeneren ?

Maar goed, je wilt waarschijnlijk dat ik inhoudelijk hierop reageer.
Ik ben van mening dat in het boek Job bedoelt wordt dat gaan met God niet altijd betekent dat je voorspoed ondervindt. Misschien juist dan krijg je te maken met tegenspoed... het is ons immers nooit beloofd dat geloven gemakkelijk is.
Daar versta ik blijkbaar iets anders onder dan jou. God gebruikt geen geweld, maar handelt vanuit liefde.
Als jij dat anders wilt zien prima, maar ik heb geen zin in discussie hierover...
Nogmaals, diepe gesprekken vind ik heel interessant, maar 1 op 1 met vrienden die me wat beter kennen (die weten wat ik als kind heb meegemaakt) en niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien van allerlei verschillende overtuigingen.

Misschien dat het van mijn kant niet altijd slim is te reageren als ik niet opensta voor de discussie. Het spijt mij als ik door hierop te reageren die indruk heb gewekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 09:46
 
SUSANNAH475 schreef:
Waarom krijg ik hier op het forum toch zo vaak het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen ?
Als ik daar anders tegenaan kijk hoef ik niet met argumenten te komen, dat is mijn keuze.
Ik vind het een ongezonde manier van communiceren om altijd maar te moeten uitleggen hoe je erin staat.
Oke, je kunt reactie krijgen als je hier op het forum reageert, maar ik begin me steeds meer af te vragen waar de liefde onderling is... of zijn we erop uit om alles te beredeneren ?

Maar goed, je wilt waarschijnlijk dat ik inhoudelijk hierop reageer.
Ik ben van mening dat in het boek Job bedoelt wordt dat gaan met God niet altijd betekent dat je voorspoed ondervindt. Misschien juist dan krijg je te maken met tegenspoed... het is ons immers nooit beloofd dat geloven gemakkelijk is.
Daar versta ik blijkbaar iets anders onder dan jou. God gebruikt geen geweld, maar handelt vanuit liefde.
Als jij dat anders wilt zien prima, maar ik heb geen zin in discussie hierover...
Nogmaals, diepe gesprekken vind ik heel interessant, maar 1 op 1 met vrienden die me wat beter kennen (die weten wat ik als kind heb meegemaakt) en niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien van allerlei verschillende overtuigingen.

Misschien dat het van mijn kant niet altijd slim is te reageren als ik niet opensta voor de discussie. Het spijt mij als ik door hierop te reageren die indruk heb gewekt.



k wil graag reageren op het eerste en t laatste gedeelte van je reactie:

de onderlinge liefde. nou idd, dat heb ik me na 3 weken forums bezoeken vraag afgevraagd. wat een grimmige sfeer. en wat probeert iedereen toch hard zijn/haar gelijk te halen. en wat schoppen we elkaar makkelijk met woorden. t lijkt wel n hobby, n kick. ik vraag me af of we life ook zo fel 'gebekt' zouden zijn naar elkaar. zou n herrie zijn, iedereen die door elkaar heen loopt te schreeuwen en de een kan het nog mooier vertellen dan de ander, maar....zonder de liefde

schallend koper, een hele boel kabaal, meer niet.

t is daarom dat ik n paar keer heb gedacht, ik doe even niet mee. ieder woord wat je zegt wordt ontleed, onder de loep genomen, door de mangel gehaald. álle mensen! teveel mensen Lachende smiley , één op één is bij sommige gespreksonderwerpen misschien wijzer, en je beschermt jezelf. forums en discussies is niet voor iedereen heilzaam.

God zegen je en heb n fijne dag,
margreet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 09:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Tuchtigen betekent niet straffen, maar opvoeden, daar zit een groot verschil in. Tuchtigen is meer opvoeden door de strijd heen. Het lijden wat ons overkomt is niet altijd omdat God ons wil straffen.


Precies zo bedoel ik het ook. En idd niet omdat God wil straffen, want dat wil een opvoedende ouder ook liever niet. Maar je zal je kind dat iedere maar weer naar die gloeiende kachel loopt toch echt moeten tegen houden (soms met een tik voor de broek of over de vingers) om het te behoeden voor nog grotere schade.
In die zin lees ik ook 'gebroken pootje', een tik over de vingers om je te behoeden voor groter onheil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 10:05
 
IMKE917 schreef:
Precies zo bedoel ik het ook. En idd niet omdat God wil straffen, want dat wil een opvoedende ouder ook liever niet. Maar je zal je kind dat iedere maar weer naar die gloeiende kachel loopt toch echt moeten tegen houden (soms met een tik voor de broek of over de vingers) om het te behoeden voor nog grotere schade.
In die zin lees ik ook 'gebroken pootje', een tik over de vingers om je te behoeden voor groter onheil.

Wie niet horen wil moet maar voelen.
Dat zei mij moeder vroeger altijd.

Wij hadden in de keuken een grote belgische kolenfornuis.
Niet luisteren natuurlijk. Geen straf of pak op de broek.
Gewoon gecontroleerd de vingers laten verbranden en een paar dagen met blaren lopen.

Ik was vaak genoeg gewaarschuwd, maar wilde toch die druppels water op de hete plaat zien dansen. Kwam natuurlijk te dicht bij.

Standaard tekst erachteraan: Ik had je toch gewaarschuwd.

Ik denk dat God in heel veel gevallen ook zo werkt. We gaan onze eigen weg en worden vervolgens met de blaren geconfronteerd.
Hij houdt de zaak wel in de gaten, dat de schade niet te ernstig wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 10:10
 
MARGREET471 schreef:
k wil graag reageren op het eerste en t laatste gedeelte van je reactie:

de onderlinge liefde. nou idd, dat heb ik me na 3 weken forums bezoeken vraag afgevraagd. wat een grimmige sfeer. en wat probeert iedereen toch hard zijn/haar gelijk te halen. en wat schoppen we elkaar makkelijk met woorden. t lijkt wel n hobby, n kick. ik vraag me af of we life ook zo fel 'gebekt' zouden zijn naar elkaar.

Inderdaad....

Vraag je om gebed voor je gemeente....
Wordt je meteen gewogen...
- ben je wel goed weg gegaan uit je vorige gemeente?
- heb je wel de leiding van God ervaring?
- etc., etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2