ChristianMatch
 


Forum

App CM voor iPhone
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:35
 
Is CM al zover dat ze ook een app voor de iPhone met CM ontwikkelt of een site maakt die geschikt is voor mobiele telefoons? Als het nu met een iPhone moet is het lastig, zeker met chatten.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:40
 
mobiel chatten, waarom zou je het willen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:42
 
GRIFFIN748 schreef:
mobiel chatten, waarom zou je het willen?




Welkom in 2011 Griffin....... Knipoog smiley
Leef je ook nog zonder mobiel? Want waarom zou je dat willen???


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 23 juli 2011, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:47
 
GRIFFIN748 schreef:
mobiel chatten, waarom zou je het willen?

Ik zit veel in de trein en Leeuwarden ligt niet zo centraal dus vaak heb ik een lange reistijd. Dan is het wel handig omdat in alle intercity's van en naar Leeuwarden snel en draadloos internet is. De verbinding en de snelheid zijn ok maar je moet steeds van venster wisselen en als iemand een chat opent, zie je dat ook niet. Mobiele sites en apps zijn op op een smartphone nu eenmaal handiger dan een site die prima werkt op de desktop of laptop. En het smartphone-gebruik neemt enorm toe. Internet is nu eenmaal een deel van ons leven en je benut de reistijd met het beantwoorden van je mail of even op CM als je klaar bent en kunt doen wat je hier doet.


Thomas, probeert op zijn leeftijd toch bij de tijd te zijn.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juli 2011, 00:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 06:30
 
L E Z E N:

ik heb het niet over mobiel internet. dat heb ik zelf ook (nog?) op mijn telefoon. ik heb het over mobiel chatten, daar zie ik het nut niet van.

overigens vind ik dat je een telefoon primair bij je hebt om mee te b e l l e n!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 08:31
 
GRIFFIN748 schreef:
L E Z E N:

ik heb het niet over mobiel internet. dat heb ik zelf ook (nog?) op mijn telefoon. ik heb het over mobiel chatten, daar zie ik het nut niet van.

overigens vind ik dat je een telefoon primair bij je hebt om mee te b e l l e n!
Hoi Grifin
dan hoop ik toch uberhaubt dat je of handsfree belt of helemaal niet want veiligheid staat toch voorop in het obenbaar vervoer Knipoog smiley
anders gaat deze jongen liever lopen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 18:41
 
GRIFFIN748 schreef:
L E Z E N:

ik heb het niet over mobiel internet. dat heb ik zelf ook (nog?) op mijn telefoon. ik heb het over mobiel chatten, daar zie ik het nut niet van.

overigens vind ik dat je een telefoon primair bij je hebt om mee te b e l l e n!

ow gelukkig, dan ben ik tenminste niet de enige bejaarde hier die enkel belt en smst met zijn/haar telefoon! Lachende smiley
van de helft van de extra functies op mn toestel weet ik niet eens waar het voor dient Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 18:49
 
Haha Annette, troost je ook ik heb een mobiele telefoon voor alleen maar bellen en smsen, verder heeft ie volgens mij niet eens meerdere functie's.
Of ben ik nu héééél ouderwets???


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 19:25
 
ANNETTE792 schreef:
ow gelukkig, dan ben ik tenminste niet de enige bejaarde hier die enkel belt en smst met zijn/haar telefoon! Lachende smiley
van de helft van de extra functies op mn toestel weet ik niet eens waar het voor dient Verlegen lachende smiley

Met WhatsApp kun je heel veel besparen op sms-en. Het is dan gratis. Alle functies hoef je ook niet te weten, als je de functies die je gebruikt maar slim toepast. En het argument dat het gratis is, zal veel Nederlanders aanspreken. Maar het wordt,zoals gebruikelijk op CM, weer een andere discussie. Chatten lijkt ook wel een beetje op gratis sms.

Thomas, waarom zou je gratis willen sms-en?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juli 2011, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 19:28
 
THOMAS968 schreef:
Met WhatsApp kun je heel veel besparen sms-en. Het is dan gratis. Alle functies hoef je ook niet te weten, als je de functies die je gebruikt maar slim toepast. En het argument dat het gratis is, zal veel Nederlanders aanspreken. Maar het wordt zoals gebruikelijk op CM weer een andere discussie.

Thomas



Klopt, de dicussie is om met Griffin te spreken: Waarom zou je het willen???? Knipoog smiley
Nu, dat weten we nu dus ook, het is gratis......een goede reden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:21
 
THOMAS968 schreef:
Met WhatsApp kun je heel veel besparen op sms-en. Het is dan gratis. Alle functies hoef je ook niet te weten, als je de functies die je gebruikt maar slim toepast. En het argument dat het gratis is, zal veel Nederlanders aanspreken. Maar het wordt,zoals gebruikelijk op CM, weer een andere discussie. Chatten lijkt ook wel een beetje op gratis sms.

Thomas, waarom zou je gratis willen sms-en?

Maar betaal je niet en boel voor je abbo........zodat je gratis kunt whatsappen..... Smiley die vol vragen zit


'k heb 't er geen verstand van Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:47
 
IMKE917 schreef:
Maar betaal je niet en boel voor je abbo........zodat je gratis kunt whatsappen..... Smiley die vol vragen zit


'k heb 't er geen verstand van Verlegen lachende smiley


Bij een smartphone kopen de meeste mensen een abonnement waarbij je voor tien euro extra per maand onbeperkt kunt internetten. Voor iemand die af en toe belt of wat smsjes verstuurt, kan dat echt nooit uit. Een abonnement voor een smartphone komt met 150 belminuten, 150 smsjes en onbeperkt internetten al snel in de buurt van 30 euro. Maar als je de smsjes en de belminuten op hebt is het natuurlijk mooi dat je gratis verder kunt. Een bundel zonder sms is dan aan te raden omdat het met whatspp gratis kan. Maar dertig euro uitgeven om dan gratis te sms-en is natuurlijk waanzin. Toch: als je eenmaal een smartphone hebt en gebruikt is het erg leuk hoor. Ik maak bijvoorbeeld gps-tochten met mijn iphone, heb al mijn muziek altjjd bij me, kan mailen en surfen en e-books lezen en ook nog zien hoeveel geld op mijn rekening staat, om maar enkele dingen te noemen. Wie hem heeft, wil meestal niet meer zonder.
Maar eigenlijk wilde ik een cm-site die ook geschikt is voor mobiel internet, lol.

Thomas, we zijn verwend.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juli 2011, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:53
 
THOMAS968 schreef:
Bij een smartphone kopen de meeste mensen een abonnement waarbij je voor tien euro extra per maand onbeperkt kunt internetten. Voor iemand die af en toe belt of wat smsjes verstuurd, kan dat echt nooit uit. Een abonnement voor een smartphone komt met 150 belminuten, 150 smsjes en onbeperkt internetten al snel in de buurt van 30 euro. Maar als je de smsjes en de belminuten op hebt is het natuurlijk mooi dat je gratis verder kunt. Een bundel zonder sms is dan aan te raden omdat het met whatspp gratis kan. Maar dertig euro uitgeven om dan gratis te sms-en is natuurlijk waanzin. Toch: als je eenmaal een smartphone hebt en gebruikt is het toch leuk hoor. Ik maak bijvoorbeeld gps-tochten met mijn iphone, heb al mijn muziek altjjd bij me, kan mailen en surfen en e-books lezen en ook nog zien hoeveel geld nog op mijn rekening staat, om maar enkele dingen te noemen. Wie hem heeft, wil meestal niet meer zonder.

Thomas, we zijn verwend.

iphone, Smartphone, gps-tochten, whatspp.... Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley ....k wil dat ook wel maar snap er niet veel van.....voordat je al die bundels enz. kunt gebruiken zul je toch zo'n ding moet aanschaffen en da's niet gratis heb ik begrepen van vrienden....toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:04
 
ANNETTE050 schreef:
iphone, Smartphone, gps-tochten, whatspp.... Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley ....k wil dat ook wel maar snap er niet veel van.....voordat je al die bundels enz. kunt gebruiken zul je toch zo'n ding moet aanschaffen en da's niet gratis heb ik begrepen van vrienden....toch?

Ik heb zelf een iPhone 4. Met een aanbetaling van ongeveer honderd euro is het 30 euro per maand, vrij duur dus. Maar de markt groeit enorm en de meeste mobiele telefoons die nu verkocht worden zijn smartphones. De bediening is kinderlijk eenvoudig.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juli 2011, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:09
 
THOMAS968 schreef:
Ik heb zelf een iPhone 4. Met een aanbetaling van ongeveer honderd euro is het 30 euro per maand, vrij duur dus. Maar de markt groeit enorm en de meeste mobiele telefoons die nu verkocht worden zijn smartphones. De bediening is kinderlijk eenvoudig.

Thomas


ik heb ze gezien, word er ook een vegrootglas neegeleverd bij het toetsenbord? Knipoog smiley

Van mij hoeft alles niet op een foon te zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:29
 
MARISKA601 schreef:
ik heb ze gezien, word er ook een vegrootglas neegeleverd bij het toetsenbord? Knipoog smiley

Van mij hoeft alles niet op een foon te zitten.
Ik heb nu al bijna twee jaar een smartphone en ik heb er veel plezier van. E-mail lezen terwijl je geen computer hebt, Internetten in de trein, gps en Sygic. ( een soort Tom Tom). Fototoestel....heel handig om alles in één apparaat te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:33
 
Vroeger keken de mensen naar buiten als ze in de trein zaten, of lazen een boek/krant.
En hadden geen telefoon bij zich.

Heerlijk toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:34
 
MARISKA601 schreef:
Vroeger keken de mensen naar buiten als ze in de trein zaten, of lazen een boek/krant.
En hadden geen telefoon bij zich.

Heerlijk toch? Knipoog smiley
Vroeger was alles beter he? Wat ben ik toch blij met mn douche en mn koelkast...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:37
 
MARISKA601 schreef:
Vroeger keken de mensen naar buiten als ze in de trein zaten, of lazen een boek/krant.
En hadden geen telefoon bij zich.

Heerlijk toch? Knipoog smiley




Vroeger? Dan ben ik zeker nog ouderwets, ik lees de krant en kijk gezellig uit het raam........ook anno 2011 en de telefoon? Die blijft gewoon in mijn tas........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Vroeger? Dan ben ik zeker nog ouderwets, ik lees de krant en kijk gezellig uit het raam........ook anno 2011 en de telefoon? Die blijft gewoon in mijn tas........



Laten wij dan maar ouderwets zijn...

Antiek ben je toch zo rond je 50ste jaar? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:42
 
Ik heb ooit een gps gekocht voor meer dan 500 euro. Als je een iPhone hebt koop je een programma van 2,99 dat hetzelfde kan....fototoestel met 4 megapixels, videocamera, ipod voor muziek, internet, mailen en surfen, navigatie, spelletjes, actueel weer, buienradar, calculatie, eierwekker en je kunt er nog mee sms-en en bellen ook. Mariska: gewoon je leesbril opzetten.

Thomas, nu nog een mobiele site voor CM


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juli 2011, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:44
 
MARISKA601 schreef:
Laten wij dan maar ouderwets zijn...

Antiek ben je toch zo rond je 50ste jaar? Knipoog smiley



Ik heb wel een Iphone in mijn tas Knipoog smiley Dus ben wel bij de tijd op mijn oude dag........Maar ik doe het gewoon niet in de trein....... Knipoog smiley
Maar ik gebruik hem wel weer als wekker.......en om als ebook te gebruiken: de lettertjes zijn inderdaad klein....... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 23 juli 2011, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 22:50
 
ANNETTE050 schreef:
iphone, Smartphone, gps-tochten, whatspp.... Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley ....k wil dat ook wel maar snap er niet veel van.....voordat je al die bundels enz. kunt gebruiken zul je toch zo'n ding moet aanschaffen en da's niet gratis heb ik begrepen van vrienden....toch?

Heb net vanmiddag met mijn dochter daarover gehad, want het lijkt mij ook wel leuk zo'n ding. Idd met e-book whatsup enzo.....
Maar voordat ik door het bel/sms/enzbundelbos de smartenifoons zie zal er nog wel heel wat water naar zee moeten stromen............. Geschokte, onthutste smiley

snap ik het zelf nog Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
IMKE917
op zaterdag 23 juli 2011, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 22:54
 
IMKE917 schreef:
Heb net vanmiddag met mijn dochter daarover gehad, want het lijkt mij ook wel leuk zo'n ding. Idd met e-book whatsup enzo.....
Maar voordat ik door het bel/sms/enzbundelbos de smartenifoons zie zal er nog wel heel wat water naar zee moeten stromen............. Geschokte, onthutste smiley

snap ik het zelf nog Smiley die vol vragen zit


Valt reuze mee hoor Imke, ik snap het ook en geloof me.....dat zegt wat want ik ben een echte digibeet...... Coole smiley met zonnebril Ik kan er wel wijs mee doen (dat is wat anders dan dat ik alles snap hoor.....)

Maar hoe ik nu moet chatten op CM met mijn I phone????? Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 23 juli 2011, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 23:05
 
..

Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 24 juli 2011, 13:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 23:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Valt reuze mee hoor Imke, ik snap het ook en geloof me.....dat zegt wat want ik ben een echte digibeet...... Coole smiley met zonnebril Ik kan er wel wijs mee doen (dat is wat anders dan dat ik alles snap hoor.....)

Maar hoe ik nu moet chatten op CM met mijn I phone????? Verraste, verbaasde smiley

Je kunt wel chatten. Inloggen op CM en dan een chat beginnen. Dan opent zich een tweede venster en daarin chat je. Het is soms wat schuiven met het venster maar het kan wel. Met een mobiele site is het navigeren op een klein scherm afgesteld. Kijk maar naar m.ns.nl en verklein het venster.
Het kan wel nu maar het is onhandig.

Thomas, vraagt zich andere dingen af.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 juli 2011, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 23:26
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt, de dicussie is om met Griffin te spreken: Waarom zou je het willen???? Knipoog smiley
Nu, dat weten we nu dus ook, het is gratis......een goede reden.....

'gratis' bestaat niet. er is altijd IEMAND die er voor betaalt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:00
 
IMKE917 schreef:
Maar betaal je niet en boel voor je abbo........zodat je gratis kunt whatsappen..... Smiley die vol vragen zit


'k heb 't er geen verstand van Verlegen lachende smiley


Hoeft niet Imke, als je telefoon Wifi heeft, en je hebt thuis "draadloos" internet, dan kun je altijd via Wifi internetten op je telefoon.

Maar ook in bijv. MacDonalds hebben ze een open Wifi verbinding, en ik dacht in de trein ook een open Wifi verbinding ... Daarnaast is het heel eenvoudig om bijv. in een winkelstraat, een open Wifi verbinding te vinden, zodat je ook daar weer gratis kunt internetten ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 17:12
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoeft niet Imke, als je telefoon Wifi heeft, en je hebt thuis "draadloos" internet, dan kun je altijd via Wifi internetten op je telefoon.

waarom zou je thuis op je telefoon willen wifi-en als je 2 meter verder een laptop met draadloze verbinding hebt staan?
de enige keer dat ik met mijn foon wifi, is als ik op bed lig, en dan nog wel via de WIFI-poort van de buren .

Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 17:42
 
GRIFFIN748 schreef:
waarom zou je thuis op je telefoon willen wifi-en als je 2 meter verder een laptop met draadloze verbinding hebt staan?
de enige keer dat ik met mijn foon wifi, is als ik op bed lig, en dan nog wel via de WIFI-poort van de buren .

Duiveltje smiley

1) Misschien wel, zoals je al zegt, voor op bed ...

2) Misschien voor het downloaden van de app's ... zonder een duur internet abonnement voor je mobiel ...

3) Misschien omdat niet iedereen een laptop heeft, die hij of zij overal mee naar toe neemt ... (ook dan is Wifi handig)

4) Misschien omdat je lang niet alle app's via de pc / laptop op je mobiele telefoon kunt zetten ...

5) Misschien omdat je het gewoon wilt omdat de mogelijkheid er is ...

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 24 juli 2011, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2