ChristianMatch
 


Forum

Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 05:29
 
Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden.
Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:53
 
Gaan we bepalen hoe er geschreven word op het forum?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:55
 
Vertel zelf maar eens wat bidden is en hoe of je bidt...denk dat je nog een hoop te leren hebt...al ben je al wel over de zestig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:53
 
Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?

Mijn bidden zijn men gesprekjes met Hem .... men Vader .....
Hoe , vind ik persoonlijk tussen Hem en mij .... in ieder geval niet luidruchtig .....
Leren bidden .... het mij aangeleerde bidden is er niet echt vaak meer bij ... ik ging mettertijd meer persoonlijk praten en voel er mij goed bij .... als ik men leven overdenk dan heb ik steeds meer reden om Hem te danken .... want ik kreeg steeds meer dan ik vroeg ...
Men onverhoorde gebeden ( vragen ) , tja .... ook een kind krijgt van zijn wereldse vader niet alles wat het vraagt en is mijns inziens maar goed ook .
Een voor mij passend citaat .... " soms is iets niet krijgen wat men héél graag wil , het beste wat ons kan overkomen ... "
Fijne dag Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:26
 
CHRISTEN307 schreef:
Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden.
Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden

Heb je niets anders te doen, dan dit forum vol te storten met spam. Smiley die vol vragen zit

Vertel eens iets wezenlijks over jezelf, dan steeds weer Gods Woord te misbruiken en te schoppen naar andere mensen. Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:16
 
@ henkwal
CHRISTEN307 schreef:
Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden.
Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden

Heb je niets anders te doen, dan dit forum vol te storten met spam.

Vertel eens iets wezenlijks over jezelf, dan steeds weer Gods Woord te misbruiken en te schoppen naar andere mensen.


ik denk dat jij een ander verhaal hebt gelezen, want dit is een normale topic met normale vragen, en ik schop niet, wel neem ik jou af en toe op de schop, vanwege je vermeende "bijbelkennis".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:29
 
Het is groot gevaar waarom christen alles willen weten over ons.
God kijkt naar ons hart en christen hoeft helemaal te weten van zijn allerlei vragen.
Het is allemaal eigen privé.
Ik hoef ook niet alles te vragen aan iedereen over zijn levenswandel.
Ik herinnert nog van Ds Chr. van Dam toen hij bij de Gereformeerde Gemeente in Werkendam stond, hij vond niet erg als mensen zijn gemeente te verlaten en naar andere kerk te gaan.
Hij gunt van harte voor deze mensen.
Het was echt heftig, hij was nooit boos of teleurstelling, hij was wel blij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:43
 
HERMAN388 schreef:
Het is groot gevaar waarom christen alles willen weten over ons.
God kijkt naar ons hart en christen hoeft helemaal te weten van zijn allerlei vragen.
Het is allemaal eigen privé.
Ik hoef ook niet alles te vragen aan iedereen over zijn levenswandel.
Ik herinnert nog van Ds Chr. van Dam toen hij bij de Gereformeerde Gemeente in Werkendam stond, hij vond niet erg als mensen zijn gemeente te verlaten en naar andere kerk te gaan.
Hij gunt van harte voor deze mensen.
Het was echt heftig, hij was nooit boos of teleurstelling, hij was wel blij.

Je mag van mij alles weten, behalve mijn pincode en bsnnummer etc, die geef ik niet prijs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:49
 
vertel over je eigen levensloop!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:57
 
waar staat de tekst: maar als gij bidt, gaat dan in uw binnenkamer, doe niet zoals de farizeeen die op de pleinen en hoeken van de straten staan, zij hebben hun loon reeds ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:01
 
TINK100 schreef:
waar staat de tekst: maar als gij bidt, gaat dan in uw binnenkamer, doe niet zoals de farizeeen die op de pleinen en hoeken van de straten staan, zij hebben hun loon reeds ?

En waarom wil jij dat zo graag weten, doe jij dat dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:04
 
CHRISTEN307 schreef:
En waarom wil jij dat zo graag weten, doe jij dat dan?

ik wil er alleen mee angeven dat mijn/ons bidden van mij/ons persoonlijk is en dat het jou niets aan gaat hoe, wat waar en wanneer ik/wij bidden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:12
 
TINK100 schreef:
waar staat de tekst: maar als gij bidt, gaat dan in uw binnenkamer, doe niet zoals de farizeeen die op de pleinen en hoeken van de straten staan, zij hebben hun loon reeds ?

Mattheus 6: 5 t/m 8

Het bidden
5 En wanneer u bidt, zult u niet zijn als de huichelaars; want die zijn er zeer op gesteld om in de synagogen en op de hoeken van de straten te staan bidden om door de mensen gezien te worden. Voorwaar, Ik zeg u dat zij hun loon al hebben.
6 Maar u, wanneer u bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader, Die in het verborgene is; en uw Vader, Die in het verborgene ziet, zal het u in het openbaar vergelden.
7 Als u bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden zoals de heidenen, want zij denken dat zij door de veelheid van hun woorden verhoord zullen worden.
8 Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:10
 
Bidden is een persoonlijk lijntje naar je Vader in de Hemel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:12
 
Bidden is ademhalen uit God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:37
 
In Mattheus staat het ene ware gebed.

Het Onze Vader.

Jezus geeft ons de opdracht om dat te bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:40
 
CHRISTEN307 schreef:
Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden.
Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden

Hallo Christen. Op zich is er niets mis met jou vragen, hoewel ik wel jouw eigen persoonlijke beleving mis als je een topic als dit opent. En nu ik daar toch over begin, moet mij iets anders van het hart. Ik heb jouw bijdragen op het forum de laatste twee weken gevolgd en er niet of nauwelijks op gereageerd omdat ik telkens jouw eigen persoonlijke beleving mis. Ik zie jou voortdurend met spelden prikken naar anderen, de ene keer op een meer veroordelende manier dan de andere. Als je daadwerkelijk persoonlijke ervaringen en verwachtingen van anderen wilt horen, dan zul je ook een oprechte interesse in die ander moeten laten blijken zonder hen het gevoel te geven dat je daar meteen weer overheen gaat knallen met een uitspraak die aangeeft dat je het helemaal niet met hem of haar eens bent en meent dat jij het allemaal veel beter weet. Doe je dat niet, dan zal de situatie ontstaan dat mensen zich geremd voelen in het beantwoorden van jouw vragen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Sommige mensen antwoorden toch wel en hen zal het waarschijnlijk een worst zijn hoe jij daar dan weer op reageert. Maar er zitten genoeg mensen op CM die meer dan eens gekwetst zijn in het leven en ik denk dat het goed is als je daar toch ook een beetje rekening mee houdt in de vragen die je stelt en de opmerkingen die je plaatst. Ik zou ditzelfde ook kunnen schrijven bij andere vragen waarmee je topics hebt geopend, maar ik laat het hier nu maar even bij.

Wat mijn persoonlijke beleving en ervaring met betrekkig tot bidden betreft (om toch een beetje on topic te blijven): bidden is voor mij een gesprek voeren met mijn vader in de hemel. Ik voer dat gesprek op dezelfde manier als waarop ik in gesprek ga met mijn vader hierop aarde: openhartig, eerlijk vertellen wat er in mij omgaat. En ja, ook dankbaarheid tonen voor de genade die Hij mij heeft getoond en voor de liefde en zegen die ik van Hem ontvang, iedere dag opnieuw.


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 27 juli 2011, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:12
 
CHRISTEN307 schreef:
Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden.
Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden

Bij mijn weten mag een ieder op een topic reageren zoals Hij/Zij wil en als jij het daar niet mee eens kunt zijn is dat een probleem voor jou!
Ik vind jou vraagstelling erg vreemd en waarom zet je niet gelijk neer hoe jij het vind of ervaart??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:02
 
LISA610 schreef:
Hallo Christen. Op zich is er niets mis met jou vragen, hoewel ik wel jouw eigen persoonlijke beleving mis als je een topic als dit opent. En nu ik daar toch over begin, moet mij iets anders van het hart. Ik heb jouw bijdragen op het forum de laatste twee weken gevolgd en er niet of nauwelijks op gereageerd omdat ik telkens jouw eigen persoonlijke beleving mis. Ik zie jou voortdurend met spelden prikken naar anderen, de ene keer op een meer veroordelende manier dan de andere. Als je daadwerkelijk persoonlijke ervaringen en verwachtingen van anderen wilt horen, dan zul je ook een oprechte interesse in die ander moeten laten blijken zonder hen het gevoel te geven dat je daar meteen weer overheen gaat knallen met een uitspraak die aangeeft dat je het helemaal niet met hem of haar eens bent en meent dat jij het allemaal veel beter weet. Doe je dat niet, dan zal de situatie ontstaan dat mensen zich geremd voelen in het beantwoorden van jouw vragen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Sommige mensen antwoorden toch wel en hen zal het waarschijnlijk een worst zijn hoe jij daar dan weer op reageert. Maar er zitten genoeg mensen op CM die meer dan eens gekwetst zijn in het leven en ik denk dat het goed is als je daar toch ook een beetje rekening mee houdt in de vragen die je stelt en de opmerkingen die je plaatst. Ik zou ditzelfde ook kunnen schrijven bij andere vragen waarmee je topics hebt geopend, maar ik laat het hier nu maar even bij.

Wat mijn persoonlijke beleving en ervaring met betrekkig tot bidden betreft (om toch een beetje on topic te blijven): bidden is voor mij een gesprek voeren met mijn vader in de hemel. Ik voer dat gesprek op dezelfde manier als waarop ik in gesprek ga met mijn vader hierop aarde: openhartig, eerlijk vertellen wat er in mij omgaat. En ja, ook dankbaarheid tonen voor de genade die Hij mij heeft getoond en voor de liefde en zegen die ik van Hem ontvang, iedere dag opnieuw.



Fijne bijdrage Lisa!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:30
 
[ ...

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 27 juli 2011, 20:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:44
 
CHRISTEN307 schreef:
Oh ja, en de discipelen in Jeruzalem, hielden gezamenlijk een bidden en smeken voor Petrus in de gevangenis en toen hij vrij kwam, geloofden ze het nog niet eens, wat is de bijbel toch eerlijk in tegenstelling tot wat mensen er van maken...

kun je misschien iets concreter aangeven wát mensen er dan van maken, christen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:44
 
MARY052 schreef:
Fijne bijdrage Lisa!!!


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 27 juli 2011, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:53
 
CHRISTEN307 schreef:
Mooie reactie wat de laatste alinea betreft.
Als je eens wist wat ik heb meegemaakt, dan zou een mens normaal gesproken al dood zijn geweest, ja zo wonderbaarlijk heeft Hij mij gered.
Psalm 116 is mijn Psalm.

- Gered na een geelzucht met dubbele leverbloeding,
- milt verwijderd,
- hersenvochtlekkage,
- instabiliteit van bekken bodemspieren,
- castratie overwogen maar op tijd afgewend, omdat dit geen goede oplossing was voor de bekken en andere instabiliteit onder in het lichaam,
- spataders verwijderd,
- psychiatrisch behandeld met seksuoloog samen in tweede huwelijk, waarvan vrouw gehandicapt was met een 13x maal ge-opereerde knie,
- schizofrenie,
- hersentumor met epilepsie,
- trauma uit jeugd en
- altijd pijn op 68 jarige leeftijd in 2005 ontslapen,
- ouders gescheiden toen ik 7 jaar was,
- eerste huwelijk overspel echtgenote,
- 3e huwelijk 5 jaar gehuwd met autismesymptomatische vrouw,
- en na vurig gebed en geduldig begeleiden, huwelijk door echtscheiding beëindig wegens niet willen diagnostiseren via Autismecentrum.... enz.

Nochtans, heeft de Heere mij tot nu toe bijgestaan en mij vertroost tot op vandaag terwijl ik medisch gezien in 1973 al gestorven had moeten zijn, maar God zijdank ben ik nog wie ik ben, door Zijn genade over mij.
Dat is mijn gebedsleven en geloofsleven....`

wat is hierin precies je gebeds- en geloofsleven, christen?
ik lees wel dat je schrijft dat je na je gebed je huwelijk beëindigd hebt, maar verder zie ik alleen een lange lijst met ernstige ziekten en dergelijke.

met op het laatst dan nog een korte toevoeging over Gods bijstand, troost en genade, in redelijk algemene termen.
kun je misschien iets duidelijker proberen te zijn?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 27 juli 2011, 19:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:32
 
CHRISTEN307 schreef:
Mooie reactie wat de laatste alinea betreft.
Als je eens wist wat ik heb meegemaakt, dan zou een mens normaal gesproken al dood zijn geweest, ja zo wonderbaarlijk heeft Hij mij gered.
Psalm 116 is mijn Psalm.
Gered na een geelzucht met dubbele leverbloeding, mil

t verwijderd, hersenvochtlekkage, instabiliteit van bekken bodemspieren, castratie overwogen maar op tijd afgewend, omdat dit geen goede oplossing was voor de bekken en andere instabiliteit onder in het lichaam, spataders verwijderd, psychiatrisch behandeld met seksuoloog samen in tweede huwelijk, waarvan vrouw gehandicapt was met een 13x maal ge-opereerde knie, schizofrenie, hersentumor met epilepsie, trauma uit jeugd en altijd pijn op 68 jarige leeftijd in 2005 ontslapen, ouders gescheiden toen ik 7 jaar was, eerste huwelijk overspel echtgenote, 3e huwelijk 5 jaar gehuwd met autismesymptomatische vrouw, en na vurig gebed en geduldig begeleiden, huwelijk door echtscheiding beëindig wegens niet willen diagnostiseren via Autismecentrum.... enz.
Nochtans, heeft de Heere mij tot nu toe bijgestaan en mij vertroost tot op vandaag terwijl ik medisch gezien in 1973 al gestorven had moeten zijn, maar God zijdank ben ik nog wie ik ben, door Zijn genade over mij.
Dat is mijn gebedsleven en geloofsleven....`



Ik snap iets niet....
ik lees denk ik verkeerd..


het is allemaal erg genoeg wat je opsomt,
maar heb jij deze ziektes persoonlijk gehad of je omgeving?

En tuurlijk mag men bidden om genezing.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 27 juli 2011, 20:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:38
 
HANNAH810 schreef:
wat is hierin precies je gebeds- en geloofsleven, christen?
ik lees wel dat je schrijft dat je na je gebed je huwelijk beëindigd hebt, maar verder zie ik alleen een lange lijst met ernstige ziekten en dergelijke.

met op het laatst dan nog een korte toevoeging over Gods bijstand, troost en genade, in redelijk algemene termen.
kun je misschien iets duidelijker proberen te zijn?

In feite ben ik het roerend met Hannah eens. Je geeft aan dat jou het nodige is overkomen. Zonder iets af te willen doen aan het feit dat het erg is wat jou is overkomen, meen ik toch te kunnen stellen dat er heel veel mensen op CM zijn die evengoed kunnen zeggen dat hun leven een aaneenschakeling van grote en kleine rampen lijkt te zijn. Uit wat jij schrijft blijkt mij echter niet wat bidden voor jou is, hoe jij bid en wie jou heeft leren bidden. En dat was toch hetgeen waarmee je dit topic begon nietwaar? Het zou dan ook fijn zijn als je iets duidelijker bent in het beantwoorden van jouw eigen vraagstelling. Want ook voor mij is het nu niet duidelijk wat jouw eigen persoonlijke beleving en ervaring is.


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 28 juli 2011, 20:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:00
 
Ik noem mijn bidden ook wel: op visite gaan bij de Vader. Daar zit ik dan en leg ik Hem bepaalde zaken voor. Dit hoeven steeds geen vragen te zijn. Het kan ook danken zijn of gewoon vertellen zoals je bij een vriend of vriendin bent.

Het zingen van de Psalmen, vroeger dan, tijdens mijn abdijleven, is ook bidden.

Geknield, op een bankje, in de kerk terwijl de meeste mensen nog in bed liggen en het binnen in je stil maken om te luisteren naar Zijn woord.

Ook het repetitief gebed is een weg om tot bij Hem te komen.

Bidden is iets dat evolueert. De manier waarop het gebeurt of een bepaald tijdstip dat je getrouw volgt kan je gebedsleven ten goede komen. Niet alle onze beden dienen verhoort te worden want op de duur worden we zo verwaant dat wanneer we merken dat er geen verhoring is we teleurgesteld gaan worden. Of gaan twijfelen aan Zijn bestaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 02:21
 
Weet je wat ik zo jammer vind? Er wordt gegooid met teksten uit de bijbel, sommige geheel uit elkaar gerukt.
Maar Jezus zei toch nog iets, het belangrijkste heb elkaar lief, gelijk jezelf. Dat is wat wij moeten leren, de ander liefhebben. god heeft een ieder van ons lief, want Hij heeft ons gemaakt, wij zijn Zijn schepping, Zijn creatie. Weten jullie wel, beseffen jullie, hoeveel God ons lief heeft, laten wij elkaar verdragen en accepteren en respecteren in die Goddelijke liefde en niet elkaar pijn doen, dat doet onze tegenstander al. Al ken ik jullie niet, toch mag ik zeggen, dat ik jullie liefheb, geestelijk gezien, jullie zijn allen zo uniek zo kostbaar in de ogen van God, jullie zijn zo mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 02:38
 
Sorry, misschien had ik het eerste niet moeten plaatsen. Wat ik wel wil zeggen, het is zeker niet hatelijk of gemeen bedoelt, maar puur uit liefde. Ik ben een boek aan het lezen over de tong, en weet je, die tong kan je positief gebruiken door God te loven en te prijzen en te aanbidden, getuigen voor de Here, maar diezelfde tong Jan je iemand vernietigen, de grond in boren, woorden kunnen hard en gemeen zijn. Ook ik moet mij daarvoor waken en val en struikel daar steeds.

Ook een les voor mij.

En wat de vraag betreft over wie leert ons bidden.?
En wat is bidden.
Bidden is praten met God. Net hoe je praat met je aardse vader, zo ook met je Schepper, ik mag Hem alles vertellen, ik hoef geen geleerde te zijn omdat te doen, ik praat in mijn eigen eenvoudige taal en Hij begrijpt mij. Iedereen bidt, praat op zijn/ haar eigen manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1