ChristianMatch
 


Forum

Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 06:49
 
Wanneer mag je jezelf een christen weten en wat doe je dan als christen als je de vorige vraag met ja hebt be-antwoord.
Wat is een andere benaming voor christen?
Ben je christen omdat je naar een kerkgemeenschap gaat?
Of omdat je de bijbel leest?
Of omdat je netjes leeft en ieder het zijne geeft?
Probeert de bijbel na te leven?
en wanneer ben je het niet?
omdat ik niet uitverkoren ben?
een lot uit de loterij?
och ik zie wel als het zover is,?
zo maar wat reacties die er zouden kunnen zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:38
 
CHRISTEN307 schreef:
Wanneer mag je jezelf een christen weten en wat doe je dan als christen als je de vorige vraag met ja hebt be-antwoord.
Wat is een andere benaming voor christen?
Ben je christen omdat je naar een kerkgemeenschap gaat?
Of omdat je de bijbel leest?
Of omdat je netjes leeft en ieder het zijne geeft?
Probeert de bijbel na te leven?
en wanneer ben je het niet?
omdat ik niet uitverkoren ben?
een lot uit de loterij?
och ik zie wel als het zover is,?
zo maar wat reacties die er zouden kunnen zijn...

Als je nou eens begint om daar als eerste antwoord op te geven.

Matth. 19
20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort?
21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:00
 
HENKWAL969 schreef:
Als je nou eens begint om daar als eerste antwoord op te geven.

Matth. 19
20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort?
21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.

Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:31
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven...


Wie smijt er met bijbelteksten zo rond de klok van half6 smorgens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:34
 
Hij weet veel van de bijbelteksten, is hij soms ouderling?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:41
 
HERMAN388 schreef:
Hij weet veel van de bijbelteksten, is hij soms ouderling?

Gaan jullie een Quiz houden, ik ben die blindgeboorne, die ziende werd gemaakt en die uit de tempel werd gegooid, die blindgeboorne anno 2011 ben ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:53
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven...

Dit is geen fout gebruik van dit tekstgedeelte.

Die jongeling dacht namelijk dat hij het allemaal zo goed deed.
Jezus zei toen tegen hem, om dat allemaal weg te doen en Hem te volgen.

Of iemand een minimum inkomen, uitkering of een vet salaris heeft, doet helemaal niet ter zake.
Het gaat erom wat je er mee doet.

Een kennis van mij verkocht letterlijk alles wat hij had. Kocht van dat geld een vliegticket, vloog naar China en is daar al sinds jaren een succesvol zendeling.
Een andere kennis is directeur van een bank, met een vet salaris. En juist vanwege dat vette salaris kan hij heel veel mensen helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:49
 
CHRISTEN307 schreef:
Wanneer mag je jezelf een christen weten en wat doe je dan als christen als je de vorige vraag met ja hebt be-antwoord.
Wat is een andere benaming voor christen?
Ben je christen omdat je naar een kerkgemeenschap gaat?
Of omdat je de bijbel leest?
Of omdat je netjes leeft en ieder het zijne geeft?
Probeert de bijbel na te leven?
en wanneer ben je het niet?
omdat ik niet uitverkoren ben?
een lot uit de loterij?
och ik zie wel als het zover is,?
zo maar wat reacties die er zouden kunnen zijn...

Johannes 3

1 En er was een mens uit de farizeeën, wiens naam was Nicodémus, een overste der Joden;
2 Deze kwam des nachts tot Jezus, en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is.
3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
4 Nicodémus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
9 Nicodémus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israël, en weet gij deze dingen niet?
11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
22 Na dezen kwam Jezus en Zijn discipelen in het land van Judéa, en onthield Zich aldaar met hen, en doopte.
23 En Johannes doopte ook in Enon bij Salim, dewijl aldaar vele wateren waren; en zij kwamen daar, en werden gedoopt.
24 Want Johannes was nog niet in de gevangenis geworpen.
25 Er rees dan een vraag van enigen uit de discipelen van Johannes met de Joden over de reiniging.
26 En zij kwamen tot Johannes, en zeiden tot hem: Rabbi, Die met u was over de Jordaan, Welken gij getuigenis gaaft, zie, Die doopt, en zij komen allen tot Hem.
27 Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
28 Gijzelven zijt mijn getuigen, dat ik gezegd heb: Ik ben de Christus niet; maar dat ik vóór Hem heen uitgezonden ben.
29 Die de bruid heeft, is de bruidegom, maar de vriend des bruidegoms, die staat en hem hoort, verblijdt zich met blijdschap om de stem des bruidegoms. Zo is dan deze mijn blijdschap vervuld geworden.
30 Hij moet wassen, maar ik minder worden.
31 Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde. Die uit den hemel komt, is boven allen.
32 En hetgeen Hij gezien en gehoord heeft, dat getuigt Hij; en Zijn getuigenis neemt niemand aan.
33 Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is.
34 Want Dien God gezonden heeft, Die spreekt de woorden Gods; want God geeft Hem den Geest niet met mate.
35 De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:50
 
THIRZA120 schreef:
Johannes 3

1 En er was een mens uit de farizeeën, wiens naam was Nicodémus, een overste der Joden;
2 Deze kwam des nachts tot Jezus, en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is.
3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
4 Nicodémus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
9 Nicodémus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israël, en weet gij deze dingen niet?
11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
22 Na dezen kwam Jezus en Zijn discipelen in het land van Judéa, en onthield Zich aldaar met hen, en doopte.
23 En Johannes doopte ook in Enon bij Salim, dewijl aldaar vele wateren waren; en zij kwamen daar, en werden gedoopt.
24 Want Johannes was nog niet in de gevangenis geworpen.
25 Er rees dan een vraag van enigen uit de discipelen van Johannes met de Joden over de reiniging.
26 En zij kwamen tot Johannes, en zeiden tot hem: Rabbi, Die met u was over de Jordaan, Welken gij getuigenis gaaft, zie, Die doopt, en zij komen allen tot Hem.
27 Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
28 Gijzelven zijt mijn getuigen, dat ik gezegd heb: Ik ben de Christus niet; maar dat ik vóór Hem heen uitgezonden ben.
29 Die de bruid heeft, is de bruidegom, maar de vriend des bruidegoms, die staat en hem hoort, verblijdt zich met blijdschap om de stem des bruidegoms. Zo is dan deze mijn blijdschap vervuld geworden.
30 Hij moet wassen, maar ik minder worden.
31 Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde. Die uit den hemel komt, is boven allen.
32 En hetgeen Hij gezien en gehoord heeft, dat getuigt Hij; en Zijn getuigenis neemt niemand aan.
33 Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is.
34 Want Dien God gezonden heeft, Die spreekt de woorden Gods; want God geeft Hem den Geest niet met mate.
35 De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

tjonge, wat wil je er nu mee zeggen dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:56
 
HENKWAL969 schreef:
Dit is geen fout gebruik van dit tekstgedeelte.

Die jongeling dacht namelijk dat hij het allemaal zo goed deed.
Jezus zei toen tegen hem, om dat allemaal weg te doen en Hem te volgen.

Of iemand een minimum inkomen, uitkering of een vet salaris heeft, doet helemaal niet ter zake.
Het gaat erom wat je er mee doet.

Een kennis van mij verkocht letterlijk alles wat hij had. Kocht van dat geld een vliegticket, vloog naar China en is daar al sinds jaren een succesvol zendeling.
Een andere kennis is directeur van een bank, met een vet salaris. En juist vanwege dat vette salaris kan hij heel veel mensen helpen.

En ik heb een vette genadebeurs, vol met genade en dat is waardevast en niet voor dieven toegankelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:58
 
CHATULIEM619 schreef:
tjonge, wat wil je er nu mee zeggen dan?

Ja Thirza wat wil je zeggen? Of vragen misschien. Nico de mus die ken ik wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:06
 
CHATULIEM619 schreef:
tjonge, wat wil je er nu mee zeggen dan?

het is een reactie op de vraag van christen. Het lijkt mij dat de tekst wel voor zich spreekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:10
 
THIRZA120 schreef:
het is een reactie op de vraag van christen. Het lijkt mij dat de tekst wel voor zich spreekt.


Hou het kort Thirza, iedereen heeft een bijbel, maar hoe iemand Hem gebruikt kan nogal verschillen.
Ben jij wederom geboren of niet en wie heeft jou dat verteld of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:16
 
CHRISTEN307 schreef:
En ik heb een vette genadebeurs, vol met genade en dat is waardevast en niet voor dieven toegankelijk...

Weet je CHristen, ik krijg zo de indruk van je schrijven, dat jij het van alle mensen hier op cm, alleen hebt getroffen en een genade beurs hebt gekregen en dat jij hier alleen wedergeboren bent.
Dat is niet zo!!
Er zijn hier veel, heel veel wedergeboren christenen. Mensen die allemaal die genade hebben gekregen van onze Heer en God door Jezus Christus.
Ik begrijp best dat jij wilt delen van wat jij hebt gekregen, ik begrijp dat je blij bent met de genade en liefde van God voor jou. Ik begrijp je blijdschap met alles waarin je gezegend wordt door God.
Maar wat ik het meeste mis in je bijdragen is de Liefde voor je mede christen. Je schrijft dat je wilt bemoedigen, sommige stukjes zijn bemoedigend, maar veel reacties van je vind ik niet bemoedigend. Bemoedigen is opbouwend en dat proef ik niet. Wat ik lees is dat je mensen afkraakt, laat weten dat jij degene bent die weet hoe alles is en de ander moet leven, bidden enz.
(anderen reageren helaas ook niet altijd netjes op hem)
Dit forum wordt gebruikt om dingen met elkaar te delen en van elkaar te leren, maar de toon die nu weer gezet wordt vind ik geen christelijke toon. Want dat hoort een toon van liefde te zijn, die is bemoedigend.

1 Kor 16,14 Laat alles bij u in liefde gebeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:19
 
CHRISTEN307 schreef:
Hou het kort Thirza, iedereen heeft een bijbel, maar hoe iemand Hem gebruikt kan nogal verschillen.
Ben jij wederom geboren of niet en wie heeft jou dat verteld of niet?

Ik hoop dan wel dat jij je Bijbel gebruikt om dichter tot God te komen.

En de vraag of ik wel of niet wedergeboren ben vind ik hier niet passend! Dit gaat mij te ver. Zoiets hoort in een persoonlijk gesprek thuis en niet op een openbaar forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:30
 
CHRISTEN307 schreef:
En ik heb een vette genadebeurs, vol met genade en dat is waardevast en niet voor dieven toegankelijk...

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zo zonder respect omgaat met de genade die God je geschonken heeft.
Zeker als je nagaat wat het heeft gekost! En dat heeft Hij gedaan om ons te redden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:39
 
THIRZA120 schreef:
Ik hoop dan wel dat jij je Bijbel gebruikt om dichter tot God te komen.

En de vraag of ik wel of niet wedergeboren ben vind ik hier niet passend! Dit gaat mij te ver. Zoiets hoort in een persoonlijk gesprek thuis en niet op een openbaar forum.

Mee eens.

Daarbij staat de wedergeboorte niet per se garant voor een christelijk leven.

Mijn zogenaamde wedergeboorte heeft ongeveer 30 jaar geleden plaatsgevonden, en leefde ik naar menselijke maatstaven een christelijk leven.
Totdat een aantal jaar geleden ik van Gods weg afgedwaalde.

Het is Gods genade en ingrijpen, dat ik Zijn weg terug mocht vinden en dat mijn leven eind vorig jaar totaal veranderde.

Wedergeboorte is maar één kant van het verhaal.
Het gaat er ook om wat we met dit geschenk doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:43
 
THIRZA120 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zo zonder respect omgaat met de genade die God je geschonken heeft.
Zeker als je nagaat wat het heeft gekost! En dat heeft Hij gedaan om ons te redden!
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 27 juli 2011, 13:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:53
 
CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

Ik ben toevallig thuis alle kasten aan het opruimen.
Is er nog meer plek om te zitten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:55
 
THIRZA120 schreef:
het is een reactie op de vraag van christen. Het lijkt mij dat de tekst wel voor zich spreekt.


Je bijbelgedeelte geeft precies weer (zeker het vetgedrukte) wat het topic zegt ... "Wanneer is iemand christen in bijbelse zin, hoe blijkt dat?"

Het bijbelgedeelte is de kern van het evangelie, en dat je dit dan ook plaatst, geeft wel aan dat je een wederomgeboren christen bent. Ik hoop dat je getuigenis, door dit bijbelgedeelte, de bevestiging is, voor ieders christen zijn ... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:07
 
CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

wat wil je hiermee zeggen Chat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:14
 
THIRZA120 schreef:
wat wil je hiermee zeggen Chat?
Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:25
 
CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

Pfff , gelukkig raak ik ( door men leeftijd of is het door men conditie ) niet rap meer op de kast ..... en wel leerzaam zo een druk forum ..... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is.

moeten we dan maar lijdzaam toezien hoe hij anderen zonder respect benaderd?
(er bestaat ook nog iets als bescheidenheid)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:51
 
CHRISTEN307 schreef:
En ik heb een vette genadebeurs, vol met genade en dat is waardevast en niet voor dieven toegankelijk...

Ik meen dat je je hierin ernstig vergist, beste broeder.
Ik proef hier pure hoogmoed.

Hij die meent te staan, zie toe dat hij niet valt...

Ik heb geen genadebeurs. Het werk van Jezus vergelijken met een portomonnee waarin ik Hem kan wegstoppen, sorry, maar dat slaat kant noch wal.

Wel mag ik 100% vertrouwen op de genade van God, die is er elke dag weer, MITS ik mij daaraan wil overgeven. En alles wat ik in Zijn naam mag uitvoeren, ja dat schrijft de Vader op mijn hemelse bankrekening.
Waarvan Hij overigens alleen het saldo kent....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:53
 
THIRZA120 schreef:
moeten we dan maar lijdzaam toezien hoe hij anderen zonder respect benaderd?
(er bestaat ook nog iets als bescheidenheid)
Ach, wat een zware woorden weer. Hij is gewoon duidelijk in zijn standpunten. Op het forum kun je snel het gevoel krijgen, dat iets respectloos neer gezet is. Dat komt omdat je op het forum alleen maar kunt lezen wat iemand schrijft. En moet je de emotie erachter raden. Jij interpreteert het als respectloos, ik vind het meer prikkelend, Het daagt je uit om erop te reageren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is.



Een forum waarin in iedereen zijn mening kan en mag zeggen,
mits het het met respect gaat.

Ik vind dat als mensen te ver gaan met hun mening, of wat dan ook,
dat je daar wat van mag zeggen.

Als dat allemaal niet meer mag, wat voor zin heeft een forum dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:07
 
CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.


Ik zit niet op de kast door de bijdragen van Christen!
Ik word er alleen maar kriebelig en verdrietig van.
Wie is Christen????
Christen: oordeel alsjeblieft niet zo! Wat wil je daar nu mee bereiken??


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:27
 
ROADY641 schreef:
Ik meen dat je je hierin ernstig vergist, beste broeder.
Ik proef hier pure hoogmoed.

Hij die meent te staan, zie toe dat hij niet valt...

Ik heb geen genadebeurs. Het werk van Jezus vergelijken met een portomonnee waarin ik Hem kan wegstoppen, sorry, maar dat slaat kant noch wal.

Wel mag ik 100% vertrouwen op de genade van God, die is er elke dag weer, MITS ik mij daaraan wil overgeven. En alles wat ik in Zijn naam mag uitvoeren, ja dat schrijft de Vader op mijn hemelse bankrekening.
Waarvan Hij overigens alleen het saldo kent....

Hoe genas Jezus de blindgeboorne, Hij nam slijk(modder) en spuugde in de ogen van de blindgeboorne en hij werd ziende, niet zo fris, maar wel verhelderend ,het werkt, Hij werkt..
En wat te denken van Ezechiél, die moest koeienstront eten om de goddeloosheid van Israél uit te beelden en te bestraffen als God's Profeet en Paulus die alle religieuze geleerdheid als stront op de mestvaalt deponeerde, gewoon nuchter vertaald, niks mis mee, dus Hij heeft ook een vette maaltijd aangericht, staat ook in de Schriften, jullie maken God heiliger, dan dat Hij Zelf Zich vernederd heeft, ja tot afval is Hij geworden om ons te redden of wil je zeggen, dat Golgotha een nette en opgeruimde executieplaats was...nee toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:33
 
CHRISTEN307 schreef:
Hoe genas Jezus de blindgeboorne, Hij nam slijk(modder) en spuugde in de ogen van de blindgeboorne en hij werd ziende, niet zo fris, maar wel verhelderend ,het werkt, Hij werkt..
En wat te denken van Ezechiél, die moest koeienstront eten om de goddeloosheid van Israél uit te beelden en te bestraffen als God's Profeet en Paulus die alle religieuze geleerdheid als stront op de mestvaalt deponeerde, gewoon nuchter vertaald, niks mis mee, dus Hij heeft ook een vette maaltijd aangericht, staat ook in de Schriften, jullie maken God heiliger, dan dat Hij Zelf Zich vernederd heeft, ja tot afval is Hij geworden om ons te redden of wil je zeggen, dat Golgotha een nette en opgeruimde executieplaats was...nee toch?

Ik zal niets ontkennen van wat je zegt.
Alleen jammer dat het TOTAAL niet aansluit op mijn reactie.....

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
Pagina 1 van 7