ChristianMatch
 


Forum

Hoe moet het forum worden gebruikt?
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:04
 
Even een topic naar aanleiding van ket topic komkommertijd.
Hierin gaf Mariska aan dat Chatuliem maar een topic moest openen over hoe hij vind dat het forum gebruikt moet worden.
Dit leek me geen slecht idee, vandaar dit topic.

Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!


Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 25 augustus 2011, 10:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:19
 
JOLAN931 schreef:
Even een topic naar aanleiding van ket topic komkommertijd.
Hierin gaf Mariska aan dat Chatuliem maar een topic moest openen over hoe hij vind dat het forum gebruikt moet worden.
Dit leek me geen slecht idee, vandaar dit topic.

Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 10:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen.

Ik vind niet het niveau van belang...maar relevantie m.b.t. het topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:30
 
AANGENAAM334 schreef:
Ik vind niet het niveau van belang...maar relevantie m.b.t. het topic.
Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:37
 
AANGENAAM334 schreef:
Ik vind niet het niveau van belang...maar relevantie m.b.t. het topic.

het niveau doet er idd. niet toe, maar kun je, op je eigen manier, bij het onderwerp blijven, dat vind ik belangrijk. Ik kom veel verschillende manieren van reageren tegen en sommigen zeggen dat er gezeurd wordt over een hoog of laag niveau maar dat is volgens mij niet waar. Zolang iemand zichzelf en authentiek is, is het altijd een waardevolle bijdrage
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:43
 
Voor mij is het forum een mix van beide, zowel serieus als grappig/onzin.

Ik geef toe dat ik ook nog wel eens oftopic ga met opmerkingen tussendoor en als ik daar iemand mee gekwetst heb, dan spijt mij dat. Dat is uiteraard nooit mijn bedoeling.

Maar ik reageer net zo goed op de serieuze onderwerpen, alleen heb ik daar meer tijd nodig om een reactie te formuleren.

En ja, het is idd momenteel een uitlaatklep voor mij, juist door de humor en de kwinkslagen over en weer. Maar ook die zijn nooit persoonlijk bedoeld.

Graag zou ik zien dat wanneer iemand denkt/vind dat ik teveel oftopic ga of wanneer iemand vind dat ik te ver ga, ik persoonlijk aangesproken wordt en niet via het forum.
Want naar mijn bescheiden mening is daar het forum niet voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien.


Kan het ook niet zo zijn dat mensen nou eenmaal niet slimmer zijn dan jij?
Niet iedereen beschikt over de gave van schrijverstalent.
Niet iedereen beschikt de gave van discussieren.

Met iemand die laag ontwikkeld is, praat je anders
als met iemand die hoog ontwikkeld is.

Dus niveau verschil zal er altijd zijn.

Ik kan ook wel gaan klagen over mensen die op een universitair niveau
aan het discussieren zijn.
Omdat het voor mij niet te volgen is.

Maar het topic heet HOE moet het forum worden gebruikt.

Mogen er alleen maar serieuze onderwerpen geplaatst worden op een hoog niveau?

Niet ieder lid op cm heeft de gave om op hoog niveau iets neer tezetten.
Laat hun in hun waarde als ze dom overkomen.
Niet iedereen is even slim geboren.

Voor de niet slimmen word het onmogelijk gemaakt op het forum.
Hun wordt in feite het zwijgen opgelegd.

Ik zie liever op het forum wat onzinnige dingen,
dan dat men met bijbelteksten elkaar om de oren slaat,
omdat men zo nodig hun gelijk wil hebben/halen, en het liefst
anderen verketteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld).

Chat, ik ben het me je eens dat er soms op serieuze topics flauw wordt gedaan. Zoals ik in het verleden al aangaf maak ik me daar ook schuldig aan. Soms gebeurt zoiets veel te vlug en dat zet anderen dan ook weer aan om naast de kwestie of flauw te gaan reageren.

Anderzijds is er een topic 'mop' die bedoelt is om moppen te plaatsen. Als er dan een mop staat die niet door de beugel kan wordt die luchtige topic weer gebruikt om hele stellingen of meningen weer te geven. Men gaat dus van het luchtige over naar het zwaardere genre. Wat ook weer niet de bedoeling is. Een topic moet het karakter bewaren waarvoor hij in het leven is geroepen.

Niet iedereen komt goed uit zijn of haar woorden. De gave van het gesproken of geschreven woord is niet iedereen gegeven. Toch hebben die mensen ook hun mening en vooral het recht om wat te schrijven. Als er dan nadien wordt gezinspeeld op schrijffouten werkt dit heel kwetsend en demotiverend. Zo bestaat dan de kans dat er een elitestatus in het leven wordt geroepen en dat mag ook de bedoeling niet zijn. Het is dus een aanvaarden en een aanpassing voor sommige onder ons.

Een serieuze topic moet er zijn. Meningen moeten gedeeld kunnen worden. Wat er echter gebeurt is dat men wanneer het men niet eens is met een mening van de andere persoonlijke aanvallen uitoefent. Dat is zo in het verleden al meermaals gebeurt. Men denkt dan ook een psychologische analyse te moeten maken van de andere en die dan op het scherm op te plaatsen. Zo gaat die serieuze topic weer helemaal aan zijn doel voorbij en ontstaat er weer een vete tussen bepaalde mensen. De CM-redactie krijgt dan weer enkele mails van ontstemde leden en dan wordt er door de schrijver van die klaagmail uitgekeken welke sanctie er volgt. Hoe zwaarder de sanctie hoe beter, denken sommige dan weer. Zo is men meer bezig om de andere een loer te draaien ipv van hem of haar te begrijpen wanneer die persoon een mening formuleert die slaat op het onderwerp van het topic.

Het is niet altijd makkelijk maar wanneer men het oneens is met iets moet men soms het onderwerp los kunnen laten. Niet alle onenigheid kan opgelost worden. Het vergt een beetje oefening maar een discussie moet een discussie blijven en niet een reden om een verbale oorlog uit te voeren.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 25 augustus 2011, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld).

De ratio van je opmerking ontgaat me. Je brengt zelf in: Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien. Zelf zou ik kiezen voor begrip voor de ander en me niet uitlaten op deze manier.
En wat lijden eronder betreft...ik denk dat jij daar wel tegen kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
 
MARISKA601 schreef:
Kan het ook niet zo zijn dat mensen nou eenmaal niet slimmer zijn dan jij?
Niet iedereen beschikt over de gave van schrijverstalent.
Niet iedereen beschikt de gave van discussieren.

Met iemand die laag ontwikkeld is, praat je anders
als met iemand die hoog ontwikkeld is.

Dus niveau verschil zal er altijd zijn.

Ik kan ook wel gaan klagen over mensen die op een universitair niveau
aan het discussieren zijn.
Omdat het voor mij niet te volgen is.

Maar het topic heet HOE moet het forum worden gebruikt.

Mogen er alleen maar serieuze onderwerpen geplaatst worden op een hoog niveau?

Niet ieder lid op cm heeft de gave om op hoog niveau iets neer tezetten.
Laat hun in hun waarde als ze dom overkomen.
Niet iedereen is even slim geboren.

Voor de niet slimmen word het onmogelijk gemaakt op het forum.
Hun wordt in feite het zwijgen opgelegd.

Ik zie liever op het forum wat onzinnige dingen,
dan dat men met bijbelteksten elkaar om de oren slaat,
omdat men zo nodig hun gelijk wil hebben/halen, en het liefst
anderen verketteren.
Jij bent in veel dingen een voorbeeld, want je laat met je bijdrages zien, dat het idd niet te maken heeft met opleiding en niveau. En je weet zelf net zo goed dat humor ook op de site hoort. Maar veel mensen misbruiken het forum om "stoom af te blazen" en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat geeft veel irritatie bij anderen, maar de meesten durven er niks van te zeggen. Daarom ben ik voorstander van censuur, omdat het in mijn ogen de taak van CM is om het forum te bewaken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Jij bent in veel dingen een voorbeeld, want je laat met je bijdrages zien, dat het idd niet te maken heeft met opleiding en niveau. En je weet zelf net zo goed dat humor ook op de site hoort. Maar veel mensen misbruiken het forum om "stoom af te blazen" en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat geeft veel irritatie bij anderen, maar de meesten durven er niks van te zeggen. Daarom ben ik voorstander van censuur, omdat het in mijn ogen de taak van CM is om het forum te bewaken.

Ik ben een absoluut tegenstander van censuur. Ik vind dat mensen, van welk niveau dan ook, hun mening moeten kunnen uiten op het forum.
Wat ik heel jammer vind is dat mensen zich snel persoonlijk aangevallen voelen. Vaak is het lastig om iets te schrijven zonder daarbij het woord: JE te gebruiken. Dit wil schrijvenderwerg niet altijd betekenen dat Je, ook persoonlijk is bedoeld.
Verder vind ik een mix van zinnige en onzinnige topics op het forum een mooie afwisseling. Op deze manier is er voor iedereen wat te bespreken.
De ene mens heeft een groter portie diepgang meegekregen als de ander, en dat moeten we wederzijds ook kunnen respecteren.

Voor veel mensen is het moeilijk om on-topic te blijven, en dat vind ik soms wel jammer. Laten we met zijn allen een beetje proberen om wat minder off-topic te gaan. Mocht iemand off-topic willen gaan dan is daar naar mijn idee het van alles wat gedeelte in het forum voor. ( of stuur die persoon gewoon een mailtje met je bericht)
Het zal me een zorg zijn als men in die topics eigenlijk aan het chatten zijn, maar op die manier worden de wat serieuzere topics een beetje gespaard.

Het moet niet zo worden dat ieder topic veranderd in een onzin topic. Dat ontneemt iemand de zin om serieuze topics te openen. En als iedereen eerst tot 100 telt voordat hij/zij een reactie plaatst, en niet meer reageerd op iets wat negatief, persoonlijk wordt bedoeld, dan zal er vanzelf minder gehakketak komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:09
 
FRANKT627 schreef:
Chat, ik ben het me je eens dat er soms op serieuze topics flauw wordt gedaan. Zoals ik in het verleden al aangaf maak ik me daar ook schuldig aan. Soms gebeurt zoiets veel te vlug en dat zet anderen dan ook weer aan om naaste de kwestie of flauw te gaan reageren.
Als het soms is heb ik daar begrip voor, maar het gebeurt bijna altijd.
FRANKT627 schreef:
Anderzijds is er een topic 'mop' die bedoelt is om moppen te plaatsen. Als er dan een mop staat die niet door de beugel kan wordt die luchtige topic weer gebruikt om hele stellingen of meningen weer te geven. Men gaat dus van het luchtige over naar het zwaardere genre. Wat ook weer niet de bedoeling is. Een topic moet het karakter bewaren waarvoor hij in het leven is geroepen.
Humor en geintjes moeten kunnen. Maar een serieus onderwerp te laten ondersneeuwen door flauwe opmerkingen gaat me echt te ver
FRANKT627 schreef:
Niet iedereen komt goed uit zijn of haar woorden. De gave van het gesproken of geschreven woord is niet iedereen gegeven. Toch hebben die mensen ook hun mening en vooral het recht om wat te schrijven. Als er dan nadien wordt gezinspeeld op schrijffouten werkt dit heel kwetsend en demotiverend. Zo bestaat dan de kans dat er een elitestatus in het leven wordt geroepen en dat mag ook de bedoeling niet zijn. Het is dus een aanvaarden en een aanpassing voor sommige onder ons.
Eerlijk gezegd vind ik dat wel meevallen. Mensen denken vaak dat hun mening niet gewaardeerd wordt, maar het tegendeel is waar. Niemand is te dom om iets te zeggen, helaas denken ze dat wel...
FRANKT627 schreef:
Een serieuze topic moet er zijn. Meningen moeten gedeeld kunnen worden. Wat er echter gebeurt is dat men wanneer het men niet eens is met een mening van de andere persoonlijke aanvallen uitoefent. Dat is zo in het verleden al meermaals gebeurt. Men denkt dan ook een psychologische analyse te moeten maken van de andere en die dan op het scherm op te plaatsen. Zo gaat die serieuze topic weer helemaal aan zijn doel voorbij en ontstaat er weer een vete tussen bepaalde mensen. De CM-redactie krijgt dan weer enkele mails van ontstemde leden en dan wordt er door de schrijver van die klaagmail uitgekeken welke sanctie er volgt. Hoe zwaarder de sanctie hoe beter, denken sommige dan weer. Zo is men meer bezig om de andere een loer te draaien ipv van hem of haar te begrijpen wanneer die persoon een mening formuleert die slaat op het onderwerp van het topic.

Het is niet altijd makkelijk maar wanneer men het oneens is met iets moet men soms het onderwerp los kunnen laten. Niet alle onenigheid kan opgelost worden. Het vergt een beetje oefening maar een discussie moet een discussie blijven en niet een reden om een verbale oorlog uit te voeren.
Hier geef je een goed punt weer. Hoe ga je om met iemand die een andere mening heeft en wanneer wordt het een persoonlijke aanval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:23
 
JOLAN931 schreef:
Ik ben een absoluut tegenstander van censuur. Ik vind dat mensen, van welk niveau dan ook, hun mening moeten kunnen uiten op het forum.
Wat ik heel jammer vind is dat mensen zich snel persoonlijk aangevallen voelen. Vaak is het lastig om iets te schrijven zonder daarbij het woord: JE te gebruiken. Dit wil schrijvenderwerg niet altijd betekenen dat Je, ook persoonlijk is bedoeld.
Verder vind ik een mix van zinnige en onzinnige topics op het forum een mooie afwisseling. Op deze manier is er voor iedereen wat te bespreken.
De ene mens heeft een groter portie diepgang meegekregen als de ander, en dat moeten we wederzijds ook kunnen respecteren.

Voor veel mensen is het moeilijk om on-topic te blijven, en dat vind ik soms wel jammer. Laten we met zijn allen een beetje proberen om wat minder off-topic te gaan. Mocht iemand off-topic willen gaan dan is daar naar mijn idee het van alles wat gedeelte in het forum voor. ( of stuur die persoon gewoon een mailtje met je bericht)
Het zal me een zorg zijn als men in die topics eigenlijk aan het chatten zijn, maar op die manier worden de wat serieuzere topics een beetje gespaard.

Het moet niet zo worden dat ieder topic veranderd in een onzin topic. Dat ontneemt iemand de zin om serieuze topics te openen. En als iedereen eerst tot 100 telt voordat hij/zij een reactie plaatst, en niet meer reageerd op iets wat negatief, persoonlijk wordt bedoeld, dan zal er vanzelf minder gehakketak komen.
Ik denk dat de tijd van zelfregulatie voorbij is. Misschien gaat het nu een tijdje goed, maar over een poosje gaat men gewoon weer op de oude voet verder. Ze hebben niet door dat er zelfs mensen weggaan vanwege de oppervlakkigheid. En het is in mijn ogen dodelijk voor het forum als we dit maar zo door laten gaan...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Jij bent in veel dingen een voorbeeld, want je laat met je bijdrages zien, dat het idd niet te maken heeft met opleiding en niveau. En je weet zelf net zo goed dat humor ook op de site hoort. Maar veel mensen misbruiken het forum om "stoom af te blazen" en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat geeft veel irritatie bij anderen, maar de meesten durven er niks van te zeggen. Daarom ben ik voorstander van censuur, omdat het in mijn ogen de taak van CM is om het forum te bewaken.


Mogen mensen stoom afblazen?
Ik kan ook wel zeggen censuur op kritiek.
Ook dat wekt irritatie op.

En waarom spreek jij altijd in meervoud?
Waarom niet in de ik vorm?
De enige die vaak kritiek uit ben jij.
Anderen hoor ik niet.
Misschien hebben anderen geen behoefte aan om ergens op te reageren.
En dat heeft niks met durven te maken.
Of men vind het de moeite niet waard om te reageren

Ik zie zelf geen misbruik van het forum om stoom af te blazen.
Ik zie soms dat er mensen zijn die hun frustraties uitleven op het forum.
Moet daar ook censuur op komen?

Ik vind censuur op het forum te ver gaan.
Waar leg je de grens?

Verboden te geinen op het forum?
Verboden kritiek te uiten op het forum?
Verboden om smileys te gebruiken?
Verboden je dagelijkse bezigheden te vermelden?


Wat wel verboden is om elkaar erge ziektes toe te wensen.


Als je zonodig censuur wilt hebben, mail de redactie dan maar.
En pas dan ook censuur op jezelf toe en niet op anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien.

Sorry...neem me niet kwalijk....de 2e posting in dit rijtje en gelijk alweer een denigrerende opmerking over iemands nivo !!!!
Wie ben jij om zo te praten tegen mensen van CM.. je mede broeders en zusters in de Heer.
Echt ik word boos........ Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:37
 
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:27

Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ...


Op deze posting kreeg ik heel veel commentaar ...

------------

Nu lees ik echter dat een enkeling nog veel verder wil gaan ...
1) Censuur toepassen ...
2) Bijdrages verwijderen met flauwe opmerkingen ...
3) Waarschuwen voor een ban --> ....

4) ..... moderator aanstellen in de chatbox ....
5) ..... moderator aanstellen voor het forum ....
6) ..... bij aanmelding CM bewijs van goed gedrag kunnen overleggen ....
7) ..... naar eigen inzicht invullen .....

Nog niet zo lang geleden, 11 juli, kreeg het topic "Frusty" een slotje ... Het nieuwe topic "Vrijheid van meningsuiting op het forum", kreeg op 31 juli een slotje ...

Ben benieuwd welke nieuwe inzichten men naar voren brengt wat nog niet eerder gezegd is ... Twijfelende smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 25 augustus 2011, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:40
 
MARISKA601 schreef:
Mogen mensen stoom afblazen?
Ik kan ook wel zeggen censuur op kritiek.
Ook dat wekt irritatie op.

En waarom spreek jij altijd in meervoud?
Waarom niet in de ik vorm?
De enige die vaak kritiek uit ben jij.
Anderen hoor ik niet.
Misschien hebben anderen geen behoefte aan om ergens op te reageren.
En dat heeft niks met durven te maken.
Of men vind het de moeite niet waard om te reageren

Ik zie zelf geen misbruik van het forum om stoom af te blazen.
Ik zie soms dat er mensen zijn die hun frustraties uitleven op het forum.
Moet daar ook censuur op komen?

Ik vind censuur op het forum te ver gaan.
Waar leg je de grens?

Verboden te geinen op het forum?
Verboden kritiek te uiten op het forum?
Verboden om smileys te gebruiken?
Verboden je dagelijkse bezigheden te vermelden?


Wat wel verboden is om elkaar erge ziektes toe te wensen.


Als je zonodig censuur wilt hebben, mail de redactie dan maar.
En pas dan ook censuur op jezelf toe en niet op anderen.
Als je de bijdragen van anderen leest, zie je dat ik niet de enige ben, die er moeite mee heeft hoe het hier gaat op het forum. Sommigen hebben er minder last van, anderen vinden het net zo kwalijk als ik. Bij de ene is de irritatie groter dan bij de ander.
Wat betreft censuur toepassen, laten we eens beginnen met de off topic bijdrages weg te halen, dan zijn we al een stuk verder. Dus als het topic oppervlakkig is, hou het oppervlakkig en als het topic serieus is, hou het dan serieus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:43
 
MARISKA601 schreef:
Mogen mensen stoom afblazen?
Ik kan ook wel zeggen censuur op kritiek.
Ook dat wekt irritatie op.

En waarom spreek jij altijd in meervoud?
Waarom niet in de ik vorm?
De enige die vaak kritiek uit ben jij.
Anderen hoor ik niet.
Misschien hebben anderen geen behoefte aan om ergens op te reageren.
En dat heeft niks met durven te maken.
Of men vind het de moeite niet waard om te reageren

Ik zie zelf geen misbruik van het forum om stoom af te blazen.
Ik zie soms dat er mensen zijn die hun frustraties uitleven op het forum.
Moet daar ook censuur op komen?

Ik vind censuur op het forum te ver gaan.
Waar leg je de grens?

Verboden te geinen op het forum?
Verboden kritiek te uiten op het forum?
Verboden om smileys te gebruiken?
Verboden je dagelijkse bezigheden te vermelden?


Wat wel verboden is om elkaar erge ziektes toe te wensen.


Als je zonodig censuur wilt hebben, mail de redactie dan maar.
En pas dan ook censuur op jezelf toe en niet op anderen.

Mariska, ik denk dat Chat meestal de enige is die het aandurft om kritiek te uiten en dat hij wel degelijk voor een aantal mensen spreekt, waaronder mijn persoontje..
Niet iedereen durft zich uit te spreken, niet iedereen kan het aan om persoonlijk aangevallen te worden en ik denk dat er meer mensen nu zwijgen...uit angst, dan jij of ik vermoeden. (ik klap ook dicht als men de aanval op mij zou openen...dus zwijg ik normaliter liever, 't is laf, ik weet het, maar zo zit ik in elkaar...)
Ook denk ik dat er mensen zijn die het idd gewoon saai, oppervlakkig en niet interessant meer vinden...het forum boeit hen niet meer en wég zijn ze. Jammer toch?

We zijn het er allemaal over eens dat alles en iedereen een plek moet krijgen op het forum: serieus en ontspannend en mijns inziens maakt het geen bal uit of je goed bent in schrijven, of niet! Dát mag er nooit toe doen! Maar net zoals jij het recht hebt om te willen geinen, heb ik of Chat of iemand anders het recht om te zeggen dat we méér willen dan alleen dát.
Censuur is een zwaar woord en klinkt niet goed. Ik zou het liever over regels willen hebben en volgens mij zijn die heel normaal bij het in stand houden en handhaven van een forum!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je de bijdragen van anderen leest, zie je dat ik niet de enige ben, die er moeite mee heeft hoe het hier gaat op het forum. Sommigen hebben er minder last van, anderen vinden het net zo kwalijk als ik. Bij de ene is de irritatie groter dan bij de ander.
Wat betreft censuur toepassen, laten we eens beginnen met de off topic bijdrages weg te halen, dan zijn we al een stuk verder. Dus als het topic oppervlakkig is, hou het oppervlakkig en als het topic serieus is, hou het dan serieus.


Leer je eigen aanpassen aan het niveau en de stijl van het topic en de sfeer is beter.

Ik kan het niet iedereen naar de zin maken op het forum.

Ik laat het aan de redactie over welke bijdrages er eventueel vlgs jou regels wegmoeten.

Het gaat eroplijken dat jij een voorzitter wilt zijn van de discussieclub FORUM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:55
 
JOSINA022 schreef:
Voor mij is het forum een mix van beide, zowel serieus als grappig/onzin.

Ik geef toe dat ik ook nog wel eens oftopic ga met opmerkingen tussendoor en als ik daar iemand mee gekwetst heb, dan spijt mij dat. Dat is uiteraard nooit mijn bedoeling.

Maar ik reageer net zo goed op de serieuze onderwerpen, alleen heb ik daar meer tijd nodig om een reactie te formuleren.

En ja, het is idd momenteel een uitlaatklep voor mij, juist door de humor en de kwinkslagen over en weer. Maar ook die zijn nooit persoonlijk bedoeld.

Graag zou ik zien dat wanneer iemand denkt/vind dat ik teveel oftopic ga of wanneer iemand vind dat ik te ver ga, ik persoonlijk aangesproken wordt en niet via het forum.
Want naar mijn bescheiden mening is daar het forum niet voor.
Josina, mijn reactie is niet persoonlijk naar jou toe gericht. Er zijn veel meer mensen die zo bezig zijn, en de vraag is of we die kant op moeten gaan met het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Josina, mijn reactie is niet persoonlijk naar jou toe gericht. Er zijn veel meer mensen die zo bezig zijn, en de vraag is of we die kant op moeten gaan met het forum.

Ik weet het, maar fijn dat je het toch ff zegt!

Niettemin voel ik mij wel aangesproken, omdat ik weet dat ik een van die mensen ben.
En er is niets mis mee om aangesproken te worden, het houd mij scherp en alert en alleen zo kan ik er wat aan doen.
Echter word ik liever persoonlijk aangesproken, bv via de mail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:02
 
MARIA576 schreef:
Mariska, ik denk dat Chat meestal de enige is die het aandurft om kritiek te uiten en dat hij wel degelijk voor een aantal mensen spreekt, waaronder mijn persoontje..
Niet iedereen durft zich uit te spreken, niet iedereen kan het aan om persoonlijk aangevallen te worden en ik denk dat er meer mensen nu zwijgen...uit angst, dan jij of ik vermoeden. (ik klap ook dicht als men de aanval op mij zou openen...dus zwijg ik normaliter liever, 't is laf, ik weet het, maar zo zit ik in elkaar...)
Ook denk ik dat er mensen zijn die het idd gewoon saai, oppervlakkig en niet interessant meer vinden...het forum boeit hen niet meer en wég zijn ze. Jammer toch?
Het is idd een veel gehoorde klacht dat mensen weggaan omdat het forum ze niet meer kan boeien. Mensen hebben gewoon niet door dat ze met hun flauwe opmerkingen de sfeer op het forum ook kunnen verzieken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:04
 
..

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 14:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Josina, mijn reactie is niet persoonlijk naar jou toe gericht. Er zijn veel meer mensen die zo bezig zijn, en de vraag is of we die kant op moeten gaan met het forum.



Als je je stoort aan die mensen die geinen, mail ze persoonlijk,
en vecht het niet uit op het forum.

Het forum is voor iedereen ongeacht leeftijd, man/vrouw/ , religie,
opleidingsnivo, enzovoorts.

Als het je stoort, lees het dan niet en reageer dan ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:08
 
ANNETTE050 schreef:
Hier je letterlijke geciteerde uithaal naar Josina toe.
Het zou je sieren als je je excuses aanboodt en niet suggestief bezig gaat om de indruk te wekken dat meerdere mensen door haar bijdrages geirriteerd zouden worden.

Maar wie zegt dat dat niet zo is? Over suggestief gesproken??
Als ik voor mij zelf spreek hoef ik niet alle ziekteprocessen van zieke cmmers te volgen vandaar ook mijn voorstel om het onder één topic te houden, dan hou je het centraal en als je er geen behoefte aan hebt lees je het niet......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar wie zegt dat dat niet zo is? Over suggestief gesproken??
Als ik voor mij zelf spreek hoef ik niet alle ziekteprocessen van zieke cmmers te volgen vandaar ook mijn voorstel om het onder één topic te houden, dan hou je het centraal en als je er geen behoefte aan hebt lees je het niet......

Waarom heb je mij dan niet gemaild, als je er zo aan stoort?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:11
 
FRANKT627 schreef:
Chat, ik ben het me je eens dat er soms op serieuze topics flauw wordt gedaan. Zoals ik in het verleden al aangaf maak ik me daar ook schuldig aan. Soms gebeurt zoiets veel te vlug en dat zet anderen dan ook weer aan om naast de kwestie of flauw te gaan reageren.

Anderzijds is er een topic 'mop' die bedoelt is om moppen te plaatsen. Als er dan een mop staat die niet door de beugel kan wordt die luchtige topic weer gebruikt om hele stellingen of meningen weer te geven. Men gaat dus van het luchtige over naar het zwaardere genre. Wat ook weer niet de bedoeling is. Een topic moet het karakter bewaren waarvoor hij in het leven is geroepen.

Niet iedereen komt goed uit zijn of haar woorden. De gave van het gesproken of geschreven woord is niet iedereen gegeven. Toch hebben die mensen ook hun mening en vooral het recht om wat te schrijven. Als er dan nadien wordt gezinspeeld op schrijffouten werkt dit heel kwetsend en demotiverend. Zo bestaat dan de kans dat er een elitestatus in het leven wordt geroepen en dat mag ook de bedoeling niet zijn. Het is dus een aanvaarden en een aanpassing voor sommige onder ons.

Een serieuze topic moet er zijn. Meningen moeten gedeeld kunnen worden. Wat er echter gebeurt is dat men wanneer het men niet eens is met een mening van de andere persoonlijke aanvallen uitoefent. Dat is zo in het verleden al meermaals gebeurt. Men denkt dan ook een psychologische analyse te moeten maken van de andere en die dan op het scherm op te plaatsen. Zo gaat die serieuze topic weer helemaal aan zijn doel voorbij en ontstaat er weer een vete tussen bepaalde mensen. De CM-redactie krijgt dan weer enkele mails van ontstemde leden en dan wordt er door de schrijver van die klaagmail uitgekeken welke sanctie er volgt. Hoe zwaarder de sanctie hoe beter, denken sommige dan weer. Zo is men meer bezig om de andere een loer te draaien ipv van hem of haar te begrijpen wanneer die persoon een mening formuleert die slaat op het onderwerp van het topic.

Het is niet altijd makkelijk maar wanneer men het oneens is met iets moet men soms het onderwerp los kunnen laten. Niet alle onenigheid kan opgelost worden. Het vergt een beetje oefening maar een discussie moet een discussie blijven en niet een reden om een verbale oorlog uit te voeren.


Ik ben het met je eens Frank..en je hebt haarfijn aangevoeld waar het allemaal eigenlijk om gaat en hoort te gaan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is idd een veel gehoorde klacht dat mensen weggaan omdat het forum ze niet meer kan boeien...



Omdat er veel gezeur is omtrent de manier van discussieren, de sfeer,
de manier waarop personen benaderd worden.

leden die al ca 3 jaar op het forum zitten, vinden zo langzamerhand
dat vele onderwerpen al zo uitgekauwd zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:17
 
MARISKA601 schreef:
Omdat er veel gezeur is omtrent de manier van discussieren, de sfeer,
de manier waarop personen benaderd worden.

leden die al ca 3 jaar op het forum zitten, vinden zo langzamerhand
dat vele onderwerpen al zo uitgekauwd zijn.


Dan is het toch goed dat het eens uitgesproken wordt en gekeken wordt hoe we het iedereen naar de zin kunnen maken?
Wat aanpassingen van een ieder en een hoop goede wil kunnen een heleboel ten goede keren ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:19
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4