ChristianMatch
 


Forum

Ezechiël
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 22:07
 
MAR907 schreef:
Wat ik nu ga zeggen is totaal off-topic....

De Islam heeft het symbool van een maan en een rijzende ster in hun vlag....



Wat betekend het.

De rijzende ster was de geboorte van een relatie (huwelijk) met de zon en maan god.....de ster is de islam....komt voort uit de chatolisme (god van Isis,Horus, Seth, dus zonnegod).
De maan zijn de (af)goden welke het licht van de zon "lenen". Daaruit is o.a. Koran ontstaan.

Dus met andere woorden de Islam is het leger van de zonnegod om de God van Israel (en christenen) te verdrijven.
Vandaar de catacombe in Rome.

De geschiedenis verteld veel feiten. Helaas leert men dat niet!!!
Ook niet in de kerken.....
Kan er veel meer van zeggen, het hoort hier niet.....



Van mij mag je hoor. Ik volg jouw bijdragen met grote interesse Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 30 januari 2012, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 02:12
 
HARALD940 schreef:
Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël.
Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.

En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof.
islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof.
Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan.
Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft.


Een moslim zal nooit zeggen dat hij met gelovige christenen behoort tot de kinderen van Abraham.

En dat mogen wij toch wèl zeggen. Wij zijn weliswaar niet de natuurlijke nakomelingen van Abraham. Wij zijn geen Joden. De Farizeeën zeiden het echter zonder één moment te aarzelen: Wij hebben Abraham als vader en alle andere mensen niet. Jezus protesteert daar heftig tegen:”Zeg niet meteen bij jezelf:Wij hebben Abraham als vader. Want ik zeg jullie God kan uit deze stenen kinderen van Abraham verwekken” (Luc.3:8).

Kinderen van Abraham zijn alle mensen, die uit de belofte aan Abraham en uit het geloof van Abraham leven. Abraham is de vader van alle Christusgelovigen. Waarom ? Omdat we net als Abraham Gods stem in Christus gehoord hebben en op weg gaan zoals Abraham, blindelings vertrouwen op wat God beloofd heeft

Er zijn twee soorten van Abrahamskinderen. Natuurlijke en geadopteerde. De natuurlijke kinderen van Abraham zijn de Joden. De geadopteerde kinderen zijn al die mensen die door Gods Geest zo zijn aangeraakt, dat zij in Jezus Christus zijn gaan geloven. Dat zijn die mensen van wie Jezus gezegd heeft dat God bij machte is om uit de stenen van de tempel kinderen van Abraham te verwekken (Luc. 3 :8)

In de Bijbel lezen je dat de ware nakomelingen zij zijn, die Christus toebehoren: “En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte (Rom. 3:29)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 06:51
 
In de Bijbel staat dat God de belofte doet aan Ismaël: "Ik zal hem tot een groot volk stellen, een rijke natie". We lezen ook dat God aan Isaak Zijn "verbond" geeft. Toch allemaal beloften die ik nu -in de eindtijd- zie gebeuren.

Herman Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 31 januari 2012, 12:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 22:58
 
[quote=LISA610]

Hallo Lisa .
Het staat inderdaat in Ezechiël dat het zon aanbidders waren.
Ik had het v anmorgen nog in de bijbel gelezen.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHARLES730





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 03:10
 
GRIFFIN748 schreef:
'richting Mekka' is in Israel toevallig naar het oosten. kom je in Indonesië, is het ineens naar het westen. dus ik vrees dat die vlieger niet opgaat.

Deze profetie is aan Israel gegeven, dus klopt het. Als God deze profetie aan
een Nederlander had gegeven, dan had Hij het anders verwoord. God is tegen over iedereen in alle tijden en op elke plaats heel duidelijk.

Charles730
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHARLES730





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 03:12
 
GRIFFIN748 schreef:
'richting Mekka' is in Israel toevallig naar het oosten. kom je in Indonesië, is het ineens naar het westen. dus ik vrees dat die vlieger niet opgaat.

Deze profetie is aan Israel gegeven, dus klopt het. Als God deze profetie aan
een Nederlander had gegeven, dan had Hij het anders verwoord. God is tegen over iedereen in alle tijden en op elke plaats heel duidelijk.

Charles730








LISA610 schreef:
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘


Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.


Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHARLES730





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 04:32
 
Goed staaltje inlegkunde. Ik ben er ook ingetrapt.
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 08:42
 
Tevens gaat het om een profetie voor de toen bestaande tellerlijke Volk van God.
Voor ons in de nieuwe verbond betekend het even wat anders!!
Er zit meer inlegkunde in....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 20:22
 
Gisteravond op Bijbelkring hebben we met verbazing het 23e hoofdstuk van Ezechiël gelezen. Maar wat het betekent, tja, daar kwamen we niet uit.
Heeft iemand hier een idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 22:22
 
JOSINA022 schreef:
Gisteravond op Bijbelkring hebben we met verbazing het 23e hoofdstuk van Ezechiël gelezen. Maar wat het betekent, tja, daar kwamen we niet uit.
Heeft iemand hier een idee?

Hallo Josina.
Zelf ben ik ook met Ezegièl bezig maar nog niet bij hoofdstuk 23 en als ik er ben hoor je wat ik er in zie.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 23:07
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Josina.
Zelf ben ik ook met Ezegièl bezig maar nog niet bij hoofdstuk 23 en als ik er ben hoor je wat ik er in zie.
Sjalom.
Martin

Graag, Martin!

Ik vond het een schokkend hoofdstuk en het laat mij niet los op dit moment. Ik weet gewoonweg niet wat ik er mee aan moet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 00:43
 
JOSINA022 schreef:
Gisteravond op Bijbelkring hebben we met verbazing het 23e hoofdstuk van Ezechiël gelezen. Maar wat het betekent, tja, daar kwamen we niet uit.
Heeft iemand hier een idee?

Hoi Josina, de betekenis van dit hoofdstuk is lastig om in het kort uit te leggen, maar ik doe mijn best.

Het gaat hier over Samaria (Ohola, betekent “haar tent”) en Jeruzalem (Oholiba, betekent “mijn tent is in haar” ) en de afgodendienst die zij bedreven.(Dit staat trouwens ook in Ezechiël 16 beschreven.)
In het eerste gedeelte Ez. 23: 5 t/m 35 verteld God aan Ezechiël wat zij voor zonden hebben begaan.

Samaria (Ohola) pleegde overspel, door God te verlaten en wende zich Assur. Door dit te doen vertrouwde ze niet op God, maar op Assur en ze verontreinigde zich met de afgoden van Assur. Het oordeel van God is dan dat ze in handen van Assur vallen. Met alle gevolgen van dien, want het volk gaat in ballingschap. Dit staat ook in Hos: 7 en 2 Kon. 17 beschreven.

Jeruzalem (Oholiba) had gezien wat er met Samaria was gebeurt, maar had daar niets van geleerd. Jeruzalem pleegde zelfs ergere ontucht dan Samaria. Dit staat ook in 2 Kon.16 en Jes.7 (koning Achaz) Daarnaast zocht Samaria ook contact met de Chaldeeën, wat ook niet zo’n slim plan was.
Uiteindelijk worden de “personen” met wie Jeruzalem gezondigd had, haar bestraffers. Staat in Ez.23: vers 24,25 en 35.

Ondanks dit alles vallen beide Ohola en Oholiba in herhaling van hun zonden. Dit lees je vanaf vers 36.
Ze verontreinigde het heiligdom van God, pleegden overspel en offerden kinderen aan Moloch. Dit doordat ze God waren vergeten en afgoden dienden. De straf die hierop op volgde staat in vers 47 t/m 49.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 10:18
 
KATHY142 schreef:
Hoi Josina, de betekenis van dit hoofdstuk is lastig om in het kort uit te leggen, maar ik doe mijn best.

Het gaat hier over Samaria (Ohola, betekent “haar tent”) en Jeruzalem (Oholiba, betekent “mijn tent is in haar” ) en de afgodendienst die zij bedreven.(Dit staat trouwens ook in Ezechiël 16 beschreven.)
In het eerste gedeelte Ez. 23: 5 t/m 35 verteld God aan Ezechiël wat zij voor zonden hebben begaan.

Samaria (Ohola) pleegde overspel, door God te verlaten en wende zich Assur. Door dit te doen vertrouwde ze niet op God, maar op Assur en ze verontreinigde zich met de afgoden van Assur. Het oordeel van God is dan dat ze in handen van Assur vallen. Met alle gevolgen van dien, want het volk gaat in ballingschap. Dit staat ook in Hos: 7 en 2 Kon. 17 beschreven.

Jeruzalem (Oholiba) had gezien wat er met Samaria was gebeurt, maar had daar niets van geleerd. Jeruzalem pleegde zelfs ergere ontucht dan Samaria. Dit staat ook in 2 Kon.16 en Jes.7 (koning Achaz) Daarnaast zocht Samaria ook contact met de Chaldeeën, wat ook niet zo’n slim plan was.
Uiteindelijk worden de “personen” met wie Jeruzalem gezondigd had, haar bestraffers. Staat in Ez.23: vers 24,25 en 35.

Ondanks dit alles vallen beide Ohola en Oholiba in herhaling van hun zonden. Dit lees je vanaf vers 36.
Ze verontreinigde het heiligdom van God, pleegden overspel en offerden kinderen aan Moloch. Dit doordat ze God waren vergeten en afgoden dienden. De straf die hierop op volgde staat in vers 47 t/m 49.

Dank je wel voor de uitleg. Ik zal het vandaag nog eens goed gaan doorlezen!

Blijft voor mij wel een bijkomende vraag waarom het allemaal met zulke taal geschreven moest worden. Maar goed, da's een vraag van een andere orde en dus hier off-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:36
 
JOSINA022 schreef:
Dank je wel voor de uitleg. Ik zal het vandaag nog eens goed gaan doorlezen!

Blijft voor mij wel een bijkomende vraag waarom het allemaal met zulke taal geschreven moest worden. Maar goed, da's een vraag van een andere orde en dus hier off-topic.

Ben toch maar even off-topic gegaan. Want ik kan mij voorstellen dat je vraagt waarom in deze taal geschreven.
Mijns inziens heeft dat heel veel te maken met de taal die gebruikt word in Ezechiël 16.
En vooral ook hoe de relatie die God met Israël heeft daar word be/en omschreven. (Dat geldt eigenlijk voor heel Ezechiël.) Ez.16: 8-14.
Het word beschreven als een liefdesrelatie en ook het intens Goddelijk verdriet over de ondergang van het volk Israël.
Want het gaat mis, Israël gaat “vreemd” met afgoden en het oordeel van God over deze zonden is niet tegen te houden.
Het taalgebruik zet naar mijn idee dit alles, het intense verdriet van God, wel kracht bij. Op mij heeft het een diepe indruk gemaakt.
Vooral als je nagaat dat de profeet Ezechiël spreekt met de mond van God. Eigenlijk is het dus God zelf die weeklaagt.
Toch blijft de liefde van God voor Israël bestaan en het is nog steeds Zijn volk.
Ezechiël heeft gelukkig ook nog veel hoopvolle profetieën voor Israël die zeker nog in vervulling zullen gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:34
 
JOSINA022 schreef:
Graag, Martin!

Ik vond het een schokkend hoofdstuk en het laat mij niet los op dit moment. Ik weet gewoonweg niet wat ik er mee aan moet.

Hallo Josina

Ik heb het gelezen en er staat zeker heel veel tegebeuren met Jeruzalem.
En ik las ook nog verder dat het uit het noorden vandaan komt en dat staat weer in de Porfetie tegen Tyrus hoofdstuk 26.
En in Openbaring staat ook ergen dat vanuit het noorden de tegenstand komt tegen Israël alleen weet ik niet of dit ook op Ezegiël slaat.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:48
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Josina

Ik heb het gelezen en er staat zeker heel veel tegebeuren met Jeruzalem.
En ik las ook nog verder dat het uit het noorden vandaan komt en dat staat weer in de Porfetie tegen Tyrus hoofdstuk 26.
En in Openbaring staat ook ergen dat vanuit het noorden de tegenstand komt tegen Israël alleen weet ik niet of dit ook op Ezegiël slaat.
Sjalom.
Martin

In onze vertaling is dat niet goed terug te vinden, maar in Ezechiel wordt gesproken, dat de vorst van Ros Israel zal aanvallen. In de Willibrord vertaling wel.
Vaak wordt gezegd dat dit Rusland is.
Mijn Oekrainse vrienden (niet gelovig) wisten meteen dat dit gaat over de voormalige vorst of krijgsheer die in Kiev heeft gewoont. Hij was een prins uit Rusland die getrouwd is met de prinses Olga uit Oekraine.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:05
 
KATHY142 schreef:
Hoi Josina, de betekenis van dit hoofdstuk is lastig om in het kort uit te leggen, maar ik doe mijn best.

Het gaat hier over Samaria (Ohola, betekent “haar tent”) en Jeruzalem (Oholiba, betekent “mijn tent is in haar” ) en de afgodendienst die zij bedreven.(Dit staat trouwens ook in Ezechiël 16 beschreven.)
In het eerste gedeelte Ez. 23: 5 t/m 35 verteld God aan Ezechiël wat zij voor zonden hebben begaan.

Samaria (Ohola) pleegde overspel, door God te verlaten en wende zich Assur. Door dit te doen vertrouwde ze niet op God, maar op Assur en ze verontreinigde zich met de afgoden van Assur. Het oordeel van God is dan dat ze in handen van Assur vallen. Met alle gevolgen van dien, want het volk gaat in ballingschap. Dit staat ook in Hos: 7 en 2 Kon. 17 beschreven.

Jeruzalem (Oholiba) had gezien wat er met Samaria was gebeurt, maar had daar niets van geleerd. Jeruzalem pleegde zelfs ergere ontucht dan Samaria. Dit staat ook in 2 Kon.16 en Jes.7 (koning Achaz) Daarnaast zocht Samaria ook contact met de Chaldeeën, wat ook niet zo’n slim plan was.
Uiteindelijk worden de “personen” met wie Jeruzalem gezondigd had, haar bestraffers. Staat in Ez.23: vers 24,25 en 35.

Ondanks dit alles vallen beide Ohola en Oholiba in herhaling van hun zonden. Dit lees je vanaf vers 36.
Ze verontreinigde het heiligdom van God, pleegden overspel en offerden kinderen aan Moloch. Dit doordat ze God waren vergeten en afgoden dienden. De straf die hierop op volgde staat in vers 47 t/m 49.
Toch een hele kleine aanvulling hierop. God vergelijkt Zijn relatie met het volk Israel als de relatie tussen man en vrouw. En het overspel wat deze vrouw pleegt, is dus niet lichamelijk overspel, maar afgoderij. Ze gingen zich toewijden aan een andere God, Moloch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANOUSKA714





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 11:38
 
Sorry Frank, beetje late reactie, maar ik zit niet vaak op het forum.
Ik heb nog even nagekeken wat ik bedoelde en ik was in de was met Jesaja 17. Dacht dat het in Ezechiël stond. Ben nu Ezechiël weer eens aan het lezen. Nog veel te ontdekken he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 19:32
 
jammer dat de TS geen lid meer is. Het onderwerp snijdt wel hout.

Er is een filmpje op youtube die daar over gaat:

Jerusalem, Jews & Muslims
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 08:14
 
EDWIN451 schreef:
jammer dat de TS geen lid meer is. Het onderwerp snijdt wel hout.

Er is een filmpje op youtube die daar over gaat:

Jerusalem, Jews & Muslims

je kunt de discussie gewoon doorzetten misschien, edwin? en de topic-startster leest mee, al is ze geen lid meer. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 00:51
 
Is ook zo, maar ik weet er ook nog niet zoveel van hoor. Ik vond het filmpje in ieder geval wel passen bij het onderwerp, vandaar dat ik 'm toch even wilde plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 09:30
 
HANNAH810 schreef:
je kunt de discussie gewoon doorzetten misschien, edwin? en de topic-startster leest mee, al is ze geen lid meer. Knipoog smiley

Natuurlijk leest ze mee.... en soms is ze zomaar ineens weer ff terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2