ChristianMatch
 


Forum

80% kerkgangers draagt masker
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 04:34
 
80% kerkgangers draagt masker

Een apart berichtje op CIP afgelopen zomer: uit Australisch onderzoek onder 7.000 kerkgangers blijkt dat 80% op zondag een masker draagt, dat wil zeggen: zich anders voordoet dan ze in werkelijkheid zijn. De kerk blijkt bij uitstek de plek waar je vooral niet jezelf kunt zijn. Toch sluiten veel gristenen zich bij dit gemaskerde bal aan en betalen er zelfs grif voor. Hoe komt dat toch?



<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 10:06
 
Opbouwend hoor Zwaan... Zieke smiley

Het is herfst, mooie kleuren buiten en de zon schijnt vandaag wat. Ga lekker genieten van je dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 20:48
 
omdat gebleken is dat de wereld niet op "jezelf" zit te wachten......daar kan een ander niet mee omgaan......let maar op wat er gebeurd als je gevraagd word hoe gaat het met je......of als ja dat zelf aan iemand vraagt......als je afwijkt van een groep mensen dan ben je vreemd of raar en met moeilijke dingen kan een ander niet overweg...ook binnen de kerk niet. Denk aan ziekte, scheiding en homofilie......anders dan anders en de mensen staan met hun mond vol tanden.....een masker, heel duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 20:52
 
TINK100 schreef:
omdat gebleken is dat de wereld niet op "jezelf" zit te wachten......daar kan een ander niet mee omgaan......let maar op wat er gebeurd als je gevraagd word hoe gaat het met je......of als ja dat zelf aan iemand vraagt......als je afwijkt van een groep mensen dan ben je vreemd of raar en met moeilijke dingen kan een ander niet overweg...ook binnen de kerk niet. Denk aan ziekte, scheiding en homofilie......anders dan anders en de mensen staan met hun mond vol tanden.....een masker, heel duidelijk

En dan ook logisch.. het zou goed zijn als de kerk een thuis voor mensen is.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 25 september 2012, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:17
 
ZWAAN995 schreef:
80% kerkgangers draagt masker

Een apart berichtje op CIP afgelopen zomer: uit Australisch onderzoek onder 7.000 kerkgangers blijkt dat 80% op zondag een masker draagt, dat wil zeggen: zich anders voordoet dan ze in werkelijkheid zijn. De kerk blijkt bij uitstek de plek waar je vooral niet jezelf kunt zijn. Toch sluiten veel gristenen zich bij dit gemaskerde bal aan en betalen er zelfs grif voor. Hoe komt dat toch?



<><

Zwaan

Heel herkenbaar, of niet Zwaan?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:26
 
http://www.youtube.com/watch?v=MrIKFLJP8Jc

Zoals het in de allereerste gemeente er om toe ging willen wij niet meer.
Zolang men niet kan zien dat er iets mis is bijvoorbeeld kanker, borderline, moeilijk huwelijk, gepest worden op school, en wat al niet meer, hoeft niemand dat te weten.

De allereerste gemeente deelde men alles met elkaar , niet alleen geld en goed maar ook behoorde vooral lief en leed daarbij.

Wat mij zelf aangaat doe ik daar vrolijk aan mee, men vraagt mij wel hoe is het nu met je, waarop ik wel eerlijk zeg, best maar kon beter, maar ik wijd niet uit hoe ik dat dan bedoel.

Omdat we meer op ons zelf zijn hebben we de ander niet zo nodig, denken we, echter als men niet met elkaar omgaat kan er ook geen vertrouwensband groeien, dus kan er niet gedeeld worden. sosm kan een luisterend oor al genoeg zijn, maar we zijn bang dat dan alles op straat komt, dus binnenvetterij.

Delen is goud goed en met behulp van de Heilige Geest is er weer veel mogelijk, maar dan moeten we Hem wel volledige heerschappij geven over ons leven.

Helaas moet God zich aanpassen aan ons (eigen leven en kerk), misschien is dat de reden waarom in sommige kerken geen groei is, natuurlijk werkt Hij wel, maar Zijn volle glorie en heerlijkheid laten we buiten de deur staan helaas ook nog zonder het te beseffen.

Hopelijk gaan we gelijk de clip onze maskers afdoen en eerlijk weer met elkaar om gehoorzaam aan het Grote Gebod
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:30
 
PIETER619 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=MrIKFLJP8Jc

Zoals het in de allereerste gemeente er om toe ging willen wij niet meer.
Zolang men niet kan zien dat er iets mis is bijvoorbeeld kanker, borderline, moeilijk huwelijk, gepest worden op school, en wat al niet meer, hoeft niemand dat te weten.

De allereerste gemeente deelde men alles met elkaar , niet alleen geld en goed maar ook behoorde vooral lief en leed daarbij.

Wat mij zelf aangaat doe ik daar vrolijk aan mee, men vraagt mij wel hoe is het nu met je, waarop ik wel eerlijk zeg, best maar kon beter, maar ik wijd niet uit hoe ik dat dan bedoel.

Omdat we meer op ons zelf zijn hebben we de ander niet zo nodig, denken we, echter als men niet met elkaar omgaat kan er ook geen vertrouwensband groeien, dus kan er niet gedeeld worden. sosm kan een luisterend oor al genoeg zijn, maar we zijn bang dat dan alles op straat komt, dus binnenvetterij.

Delen is goud goed en met behulp van de Heilige Geest is er weer veel mogelijk, maar dan moeten we Hem wel volledige heerschappij geven over ons leven.

Helaas moet God zich aanpassen aan ons (eigen leven en kerk), misschien is dat de reden waarom in sommige kerken geen groei is, natuurlijk werkt Hij wel, maar Zijn volle glorie en heerlijkheid laten we buiten de deur staan helaas ook nog zonder het te beseffen.

Hopelijk gaan we gelijk de clip onze maskers afdoen en eerlijk weer met elkaar om gehoorzaam aan het Grote Gebod

We?! Daar hoor ik niet bij hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:48
 
hahaha, ik wist al welke clip het zou zijn voordat ik het opende. Mooi nummer hoor van Casting Crowns. Deed me herinneren aan wat de voorganger ooit zei van de kerk waar ik vroeger bij was:"In de auto op weg naar de kerk is er ruzie in de auto, maar zodra we de kerk binnenlopen gaat de glimlach op". (vrij vertaald). Ik moet zeggen dat dat in die kerk wel sterk het geval was, in de kerk waar ik laatst een keer was, lijkt dat niet zo te zijn, mensen zijn meer gewoon zichzelf. Dus hangt ook af van naar welke kerk je gaat. In het berichtje staat "de kerk", maar welke kerk is dat dan. De kerk van Jezus Christus iig niet.
Kan me ook wel voorstellen dat je gewoon je eigen leven hebt, maar vanwege sociale druk toch naar den kerk gaat. Innerlijk denk je:"bekiek 't moar", en dus zet je maar een glimlach op, en bent blij als je thuis weer je eigen gang kunt gaan. Zo ging het denk bij mijn opa, veel druk van buitenaf, dus maar gaan, maar ondertussen het toch wel beter weten dan "de kerk". En terecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 09:47
 
Ik zette het nummer op en de traande stroomde over mijn wangen. Waarom? Het is een beetje dubbel. Want aan de ene kant het gemis van een partner om mee te delen staat aan de andere kant het geloof en daarmee ook de kerk. Ik bid, ik praat en ik deel met God, maar als de dominee op de stoep staat omdat hij vraagt hoe het met me gaat... dan klap ik dicht. En ik hang een blij verhaal op. En zo gaat het ook in de kerk. Niet omdat ik me niet MAG uiten, maar omdat ik het niet durf.
En dit zet me even met beide benen op de grond, want als ik het niet durf, wat betekend de gemeenschap dan voor me? Waarom doe ik dan de kindernevendienst, fluit ik altijd een deuntje mee met de jeugdband, en probeer ik betrokkken te blijven? Om vervolgens eigenlijk niet mezelf te kunnen zijn? Misschien moet ik is wat vaker vragen aan andere hoe het nu echt me ze gaat, moet ik op die manier wat betrokkener raken, en laat ik tegelijkertijd ook meer van mezelf zien. De echte ik, die ook wel eens onzeker is over haar geloof, en die ook een hoop vragen heeft, die ze nu nog niet durft te stellen. Verandering begint tenslotte bij jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:01
 
Wie kan me uitleggen waarom het zo erg is, een masker te dragen? Heb je wel eens een gemeente meegemaakt, waarin iedereen zich kwetsbaar zou opstellen? Ik wel nl. en dat is echt geen pretje. Daar is de manipulatie van de voorganger nog groter. En dan wordt de gemeente echt sektarisch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:07
 
ZWAAN995 schreef:
80% kerkgangers draagt masker




en de rest een hoedje.................. Engeltje smiley


(geintjuhhh)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:17
 
Ik vind 80% wel erg veel. Aan de andere kant schijnen veel mensen op hun werk ook heel anders te zijn dan thuis. Is dat een masker? Of gedragen mensen zich in verschillende sociale omgevingen nu eenmaal anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:24
 
ERIC483 schreef:
Ik vind 80% wel erg veel. Aan de andere kant schijnen veel mensen op hun werk ook heel anders te zijn dan thuis. Is dat een masker? Of gedragen mensen zich in verschillende sociale omgevingen nu eenmaal anders?



Op je werk heb je toch meer een professionele houding? Of je dat een masker vindt? Ik vind van niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Op je werk heb je toch meer een professionele houding? Of je dat een masker vindt? Ik vind van niet....

Nee maar dat vind ik ook in de kerk, men mag best globaal weten wat er speelt in mn leven, maar niet iedereen hoeft alle details te weten.
Niks masker, ik hou gewoon van mn privacy, ook binnen de gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 06:43
 
Simpel, wil je het veranderen Smiley die vol vragen zit
gewoon! bij ons zelf beginnen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 11:16
 
HANNAH810 schreef:
en de rest een hoedje.................. Engeltje smiley


(geintjuhhh)

Zou willen dat dat in mijn kerk de mode was! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 13:19
 
CARMEN073 schreef:
Zou willen dat dat in mijn kerk de mode was! Coole smiley met zonnebril

jij zou het liefst een hoed opzetten met heel veel veren en toestanden denk ik? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 27 september 2012, 13:21
 
HANNAH810 schreef:
jij zou het liefst een hoed opzetten met heel veel veren en toestanden denk ik? Knipoog smiley

Neehee! Zieke smiley

Heb met dit weer wel een hoed nodig anders wordt mn aureooltjuh nat... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 21:59
 
CARMEN073 schreef:
We?! Daar hoor ik niet bij hoor!

Je bent een open boek, of houd je wel zaken voor je zelf, zaken waar een ander niets over hoeft te weten? Moeilijkheden bijvoorbeeld die je liever zelf oplost, of alleen maar met God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 22:06
 
PIETER619 schreef:
Je bent een open boek, of houd je wel zaken voor je zelf, zaken waar een ander niets over hoeft te weten? Moeilijkheden bijvoorbeeld die je liever zelf oplost, of alleen maar met God?

Ik ben helaas een open boek. Maar aangezien het gros van de mensheid toch niet echt in de ander geïnteresseerd is maakt het niet zoveel uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 22:36
 
Ik zelf ga naar een kerk voor kerkverlaters, ivm met privacy kan ik even niet zeggen waar en welke. Misschien later niet nu.

Die kerk is opgezet door mensen van verschillende kerken.

Gaat daar heel anders aan toe.

...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1