ChristianMatch
 


Forum

Berichten van IESJE369
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Berichten van IESJE369
Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: je lichaam een tempel
 
Nadat God ons gemaakt heeft zag Hij dat het goed was. Bij alles wat Hij gemaakt had, was dat zijn conclusie. En als God dat zo vindt, dan mag jij dat ook vinden. Dan mag jij ook positief naar je eigen lichaam kijken.
En dan is het ook onze taak ons lichaam goed te hóuden, zodat God er wil blijven wonen. Dat het een echt geschikte/passende woning voor Hem is en blijft. Dat de verzorging en het onderhoud moeten passen bij een woning van God. Dat het geen smeerboel wordt. Dat je geen dingen doet die schade brengen aan die woning.
Dat je geen dingen in dit huis brengt die ongeschikt zijn voor Gods nabijheid.

Je mag het ook best wat opleuken. De tabernakel en de tempel uit de Bijbel waren gebouwd van dure houtsoorten, bekleed met de duurste stoffen. En dat allemaal ook nog op voorschrift van God zelf.
Je kunt je dankbaarheid tonen naar degene die je gemaakt heeft, wanneer je je lichaam mooi bekleed en versierd. Want daarmee laat je zien dat je positief naar je eigen lichaam kijkt en dus ook naar de Maker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:38
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje
 
Soms denk je de betekenis van een woord te weten. Zoals "link" in de negatieve betekenis van doortrapt, riskant of gevaarlijk.
Kom je in Haarlem, heeft het ineens een heel positieve betekenis: leuk, knap. Bijvoorbeeld wanneer een kind zijn eerste stapjes zet, zegt men enthousiast: "Kijk eens wat link!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juli 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: Wanneer ben je er klaar voor?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Das inderdaad een heel andere, maar toch ontzettend mooie uitleg...
maar dan blijft de vraag rijzen, zullen we ooit echt helemaal zonder "vijanden" zijn Smiley die vol vragen zit
Volgens mij niet, tegenslag hoort bij het leven en pijn en verdriet dus net zo goed. Maar dat zou dan alsnog betekenen dat de liefde geen kans heeft...
Dus kom ik terug op mijn aanvankelijke vragen, wanneer zijn we er dan klaar voor...en welke rol speelt God in dit plaatje?

De vraag houdt mij ook wel bezig.
Wanneer ik kijk naar mensen die wél een relatie hebben/krijgen, die zijn ook niet perfect in balans met hun verleden. Niemand is perfect. Je leert en ontwikkelt je leven lang door.
Waarom krijgt een ander wel een relatie en ik niet? Ik denk dat Gods leiding hierin een grote rol speelt. Maar die begrijp ik dus niet altijd.
Daarom laat ik dat maar bij God en blijf zelf wel actief op cm. Ik bid daarbij dat God deuren zal sluiten die leiden naar relaties die niet naar Zijn wil zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: De gouden tip.....
 
Mieren houden niet van goudsbloemen, tomatenplanten en afrikaantjes.
Ook niet van peper, knoflook, houtskool, zaagsel, koffiedik en keukenzout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: Zeeland
 
IESJE369 schreef:
Wedden dat je voor Friesland dezelfde tip hebt


VISSER278 schreef:
Friesland............ Suikerbrood toch?


Niet dat ik naar Friesland ga.... ik was alleen nieuwsgierig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: Zeeland
 
PIETER649 schreef:
Ze zullen in Middelburg best een HEMA hebben, zoek m eens op en eet een rookworst.

Wedden dat je voor Friesland dezelfde tip hebt Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 10:58
BerichtOnderwerp: we zeggen gedag
 
Wat een prachtig nieuws allemaal! De enorme vooruitgang van Henks gezondheid en jullie geluk samen.

Veel zegen voor jullie verdere leven, Iesje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 18:56
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873
 
Gods Zegen voor deze nieuwe levensfase, Iesje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Quote:
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”

PIETERVD711 schreef:
goede reactie
hou ik als zeeuw wel van haha

Oeps, mijn wiegje stond in Mokum! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: Spreuken 31 vrouw
 
Mannen kunnen op zoek gaan naar de ideale, perfecte, deugdzame, sterke (huis)vrouw. Dan ga je uit van het werkwoord “hebben”. Wanneer je uitgaat van het werkwoord “geven”, is de vraag: wat heb je als man te bieden, zodat een vrouw zich kan ontwikkelen, zoals God haar bedoeld heeft.
Andersom geldt dat natuurlijk ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:20
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 13:54
BerichtOnderwerp: overige verbeterpunten van deze site
 
SUMMER837 schreef:
Verder is het zo dat als je een mailtje aan het schijven bent en ondertussen wil je even op het prikbord, forum of een profiel kijken je direct het mailtje weer helemaal kwijt bent...kun je weer opnieuw beginnen, superirritant!

Tip: Je kunt ook twee keer tegelijk inloggen. Of meer. Dan kan je zoveel tegelijk doen als je maar wilt. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 16:46
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
HENK710 schreef:
Titel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel'
Ondertitel: 'De Bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit'
Schrijver: drs. Ben Hobrink
Onderwerpen: voeding, gezondheid, hygiëne, geslachtsziekten, epidemieën, evolutie

In hetzelfde genre:
"Hoe bestaat het" van Don Batten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:06
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
HENK710 schreef:
Het mooie van een diversiteit aan vertalingen is juist dat je allerlei mogelijkheden naast elkaar kunt leggen en zo wel eens meer kunt leren uit een tekst dan zo op het eerste oog. Het aardige, zo heb ik onlangs van een Jood mogen leren, is dat de meeste Joodse begrippen wel zo'n 70 mogelijke betekenissen hebben. Dus misschien is het handiger om andere invullingen niet meteen af te katten, maar er mogelijk lering uit te trekken. Knipoog smiley

Inderdaad Henk, door eens een andere vertaling te lezen valt je oog soms op een bepaald aspect, waar je eerder overheen las.
Zelfs een verhaal uit 'de kinderbijbel kan ineens een aspect laten zien, waarvan je eerst niet bewust was dat dát ook in de tekst zat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van IESJE369
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6