ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 45 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 19:01
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ROADY558 schreef:
Dus als ik het stukje op de poster goed lees, dan denk jij ongeveer hetzelfde als krisnamurti, gezien je opmerking over "hokjes"
Op de poster lees ik een theorie dat we geen hokjes, geen oordelen, geen scheidingen moeten aanbrengen omdat we anders de mensheid geweld aandoen.....

Hoe interpreteer jij de inhoud van die poster Homeagain?

Nee, dat lees ik er niet in, ik interpreteer het als dusdanig, dat je een mens niet mag afwijzen om zijn/haar religie. Dat een mens een mens blijft met al zijn gevoelens en emoties en alles. Dat als je een christen bent je niet het recht hebt om een ander af te wijzen omdat hij/zij niet hetzelfde geloof heeft. sommigen kunnen het erg goed met elkaar vinden, alleen kan iemand volledig afgeknapt zijn op een religie/geloof. Hoe ga je dáár mee om, dat is mijn vraag. De persoon die me het aanreikte miste denk ik de volledige afwezigheid van compassie in de manier waarop mensen van verschillende religies elkaar kunnen benaderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 19:36
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
Het is gewoon zo dat je gaat houden van vrienden, merken dat ze zoveel te geven hebben, je niet laten vallen, terwijl christen vrienden klaar staan om te oordelen. Dan vraag ik me soms wel eens af hoe ik me moet profileren als christen. Dan komt er een druk op me om een geweldige christen te moeten en dat kan ik niet en ben ik niet. Sommigen zijn uit grote teleurstelling in de kerken maar humanist geworden. En ik ben geen betere persoon. Het enige is dat je moet terugvallen op de inwoning van de Heilige Geest in je hart en proberen Jezus' hart te ontdekken in een situatie en het maar an hem overgeven, zoals je al zei. Woorden helpen inderdaad niets. De puurheid en zuiverheid van een hart moeten dan de ander tot nadenken zetten. Het gelukkig zijn in een relatie met Jezus.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 14 juli 2014, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 21:28
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
JANS221 schreef:
De titel van je onderwerp luidt: hoe gaan we om met anderen/atheïsten. Mij is niet helemaal duidelijk wie je met anderen bedoelt. In het topic spreek je over andersdenkenden. Ook onder christenen kom je al veel medemensen tegen die anders denken dan je zelf doet, andersdenkenden dus. Mensen die hun eigen waarheid verkondigen en verdedigen, grote woorden spreken en hun denken en handelen als norm aan anderen willen opleggen en alles wat niet binnen hun beperkte denken past verdacht vinden of afkeuren.

Volgens mij zit er ook nog wel iets tussen een conflict aangaan en het met rust laten van je medemens. Ik moest hier denken aan de uitspraak van Franciscus van Assisi: ''Verkondig het Evangelie, desnoods met woorden.” Die woorden zouden een gesprek kunnen zijn, waarin je niet je gelijk hoeft te krijgen en God hoeft te bewijzen. Laat maar zien met je daden dat je een christen bent en christenen zijn net mensen, maken ook fouten en hoeven zich niet beter te voelen dan niet-christenen.

Een poosje geleden las ik van je dat je geen liefde voelde voor een islamiet, maar alleen intense afkeer. Hoe denk je daar nu over? En hoe ga je zelf om met andersdenkenden (christenen) en/of atheïsten?

Inderdaad moet de titel zijn 'andersgelovigen'.
Deze islamiet waar je op doelt' had zelf een agressieve houding en behoort derhalve absoluut niet tot min vriendenkring.

Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'...
Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 17:04
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
Deze afbeelding kreeg van een hele wijze persoon.
Ik heb vrienden die heel anders denken over het geloof, maar enorme wijsheid hebben. Hoe denken jullie over de onderstaande afbeelding. Mag een christen een conflict aangaan met een medemens over het geloof of moeten we een andersdenkende medemens met rust laten v.w.b. het geloof en gewoon genieten van wat er gedeeld wordt..




Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 13 juli 2014, 17:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juni 2014, 17:59
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Meriam is nu echt vrij! Op weg naar de vrijheid! Er is zoveel publiciteit rondom haar geweest, dat de Sudanese regering haar wel moest vrijlaten.
Op haar facebook pagina, staat een geweldig getuigenis, dat Jezus haar in al die tijd niet verlaten heeft. Dit getuigenis heeft ze geplaatst na de bevalling in de cel, geketend. Wat een getuigenis heeft deze vrouw! Hopelijk zal ze zich nu in gaan zetten voor haar lotgenoten.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 26 juni 2014, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 04:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/wlQPnNy6JR0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 00:11
BerichtOnderwerp: 14 dagen cadeau
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Annette,

Voor mij is een geestelijke relatie met jezus nu, een vrije relatie met jezus.

Helemaal geen druk voor mij, integendeel.

Voor mij is een persoonlijke relatie met iemand, iemand face to face ontmoeten op deze aarde.

Iemand in de ogen kijken, iemand een hand kunnen geven, gewoon tegenover elkaar kunnen zitten in een lichaam.

Aangezien ik jezus niet meer persoonlijk zal ontmoeten face to face is mijn relatie met jezus toch echt een geestelijke relatie.

Zo is het voor mij nu

Er is een verschil van interpretatie over het begrip 'persoonlijke relatie'.
Je kunt persoonlijk ook weglaten en gewoon relatie lezen. Dan nog is het hebben van een relatie met Jezus het enige wat mijns inziens zaligmakend is, zoals Jezus Zelf aangeeft.
In onze gemeente wordt de term 'persoonlijke relatie 'vaak gebruikt. Ook de Heilige Geest is een persoon, zoals beschreven in de Drie Enige Godheid.
Mijn reactie was vooral gericht op je stelling die je beschreef, dat het doen van de Wil van God het enige is wat telt als we voor Gods rechterstoel staan.
Als je een relatie met Jezus hebt , ben je één met Hem en is er geen oordeel meer, dat heeft Jezus dan voor je gedragen. Dan val je onder de Genade. Als je onder de wet leeft, heb je een probleem. Ook het doen van de wil van God kan tot een wet worden. En dat is niet goed, denk ik.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 25 juni 2014, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 23:09
BerichtOnderwerp: 14 dagen cadeau
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Annette,

Jezus had een puur geestelijk leven met zijn vader.

Dus wat dat betreft is die relatie met jezus en mij prima geestelijk in orde.

De heilige geest werd over een ieder uitgestort na jezus zijn hemelvaart.

Het is dus nu de vraag als je werkelijk jezus wilt volgen, samen met jezus wilt zijn in het leven van nu een afhankelijk leven in de heilige geest een must is.

Dat is nu mijn vernieuwde leven in Jezus Heilige naam.

Dus hoef je jezelf en niemand onder druk te zetten, dat het doen van de Wil van God zaligmakend is, dat is alleen een persoonlijke relatie met Jezus. Dan ben je afhankelijk want alleen de Heilige Geest kan een persoonlijke relatie met Jezus uitwerken. En als je een persoonlijke relatie hebt met Hem, komt alles immers goed, ook hier op aarde.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 23:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 22:56
BerichtOnderwerp: 14 dagen cadeau
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Wil dit nog even meegeven hier

Spreken deze woorden jou aan:

Hoewel het grootste voorrecht van ieder kind van God is dat hij of zij Gods stem mag verstaan (hebr 8:11) blijkt het voor velen moeilijk om in alle dingen van het leven Gods wil te (leren) kennen. Toch is dit onderwerp van zulk een enorm belang !. Aan het einde van onze weg hier op aarde, eens als we voor Gods troon staan, zal zijn vraag niet zijn hoeveel we voor Hem gedaan hebben......niet wat we allemaal bereikt hebben - maar er zal slechts één vraag van belang zijn: hebben wij Zijn wil gedaan en alleen het werk volbracht wat Hij ons te doen heeft gegeven (in zijn wil) hier op aarde (vgl. joh 17:4) Dit boekje wil daarin een hulp zijn.

Stukje uit boekje van zac poonen over een afhankelijk leven in de heilige geest.

Dit is niet zo, het enige wat telt is het feit of je een persoonlijke relatie met Jezus hebt. Of Hij je kent of niet kent.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 17:56
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
JANS221 schreef:
En laten we daarbij ook andere mensen niet vergeten die ver weg of dichtbij elkaar onrecht aan doen met woorden en/of daden.

Ja, dat is absoluut een onderwerp voor voorbede. Dit topic is op verzoek echter specifiek voor christenen die om hun geloof vastzitten.
Er is al een topic voor voorbede.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 16:04
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Meriam is op de luchthaven van de Sudanese hoofdstad weer gearresteerd. Samen met haar gezin en man. Waarom is niet duidelijk, maar nu is Meriam dus haar spreekbuis kwijt en volledig afgesloten van de wereld. Voorbede blijft toch heel belangrijk nu, want de tegenstander wil natuurlijk allesbehalve dat ze een getuigenis wordt in de wereld.
De situatie in Sudan is erg slecht voor christenen. Gelukkig is er wereldwijd meteen weer belangstelling voor Meriam. Zorgenpunt is de reden waarom Meriam en familie is opgepakt. Hopelijk is er geen drugs o.i.d. in hun spullen verstopt.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 24 juni 2014, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 23 juni 2014, 17:53
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Meriam is vrij....wat een gebedsverhoring en wat een feest zal dat daar zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 12:01
BerichtOnderwerp: Home again
 
ROADY558 schreef:
Hou vast aan wat je ontvangen hebt beste HomeAgain.
Laat je niet van de wijs brengen als mensen niet begrijpen wat jij ervaart en met God beleeft. Ik hoop wel voor je dat je een aantal mensen in je directe omgeving zult treffen die jou wel begrijpen en hetzelfde hebben ervaren. Als je God erom vraagt, dan zal Hij voorzien.

Schrijven op een forum kan veel ruis en ellende veroorzaken is mijn ervaring. Soms is het beter om niet anoniem te schrijven maar een gesprek te hebben van face to face bij een goed glas wijn of bak koffie.
Zowieso is "echt" contact beter dan "virtueel" contact.

Ga met God, Hij zal voorzien in alles wat je nodig hebt.
Shalom!

Ja, Home Again, ik wilde net zo iets schrijven. Geniet van de intimiteit tussen God en jou en dat Hij je dichter naar Zich toehaalt en waardeer de gelijkgestemde partner die God je gegeven heeft.

- Reactie verwijderd -


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 20 juni 2014, 15:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 00:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Welcome home!!

http://youtu.be/TMwRpV-KLHI


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 20 juni 2014, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 19:53
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNA415 schreef:
Hahaha, erger nog, deze mannen mailen mij dan om te zeggen dat ze ook nog jeugdig zijn Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley

Nóg erger...ze zijn ouder dan ze in hun profiel aangeven en zeggen dat ze er jonger uitzien.... Clown smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 19 juni 2014, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 18:54
BerichtOnderwerp: Home again
 
Wij zelf kunnen helemaal niets bewerkstelligen in onze Zaligmaking, echt niets. Ook het doen van Zijn Wil op zich niet.
Het enige wat Jezus graag wil vinden op aarde is geloof! Dat is wat Hij Zich afvraagt, zal Hij geloof vinden als Hij terugkomt.
Geloof waarin? In de Kracht van het Offer van Jezus Christus.
Daaruit komt een persoonlijke relatie met Jezus voort.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 19 juni 2014, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 10:45
BerichtOnderwerp: Home again
 
ZEELAND736 schreef:
Toch een prangende vraag...Waarom kwam je dan op een datingsite???

Ja... inderdaad een prangende vraag ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 15 juni 2014, 22:57
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
Eigenlijk helemaal niet goed dat deze testen insunieren, dat je op iemand uit de Bijbel moet lijken. Iedereen heeft de Heilige Geest in zich en is daarnaast uniek door God geschapen met een unieke taak voor haar/zijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juni 2014, 17:04
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ANNA415 schreef:
Met CM is er ook leven hoor Clown smiley
en er naast...
en erbij.....
Coole smiley met zonnebril

ach...gewoon in de natuur heb je soms zomaar de mooiste gesprekken met zomaar iemand....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 14 juni 2014, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 23:18
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Foto verwijderd. Nogmaals: dit is een filmpjes-topic.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 14 juni 2014, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 22:56
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
'Het elftal heeft verwachtingen waar gemaakt die er niet waren',

...volgens de verslaggever na de voetbalwedstrijd waarin er gewonnen werd met 5-1...


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 13 juni 2014, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 22:14
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
PETRA373 schreef:
we hebben een keeper met groene kleren aan Lachende smiley
slimme camouflage met het gras Lachende smiley

petra die last van binnenpretjes heeft, ha ha drukte ik op verkeerde knopje van de afstand bediening ging de tv op radio staan, maar hoe die terug na tv ging Smiley die vol vragen zit
Dus een zoon in paniek, snel de oude tv proberen te installeren, na hoop gesjouw stond hij en was het mama waar is de stekker??? whaaa haaa haaa
snel de andere weer terug, gelukt alleen met rood achtig beeld, dus ik zei, mooi, oranje achtig.... maar zoon keek Boze smiley
ha ha ha, maar nu hebben we goed beeld en gaaaaaappp voetbal, en zit ik als enige bijna op cm Smiley die vol vragen zit

Als Nederland wint is het wel leuker en als ze ruzie maken en de scheidsrechter moet erbij komen...da's ook leuk... Clown smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 13 juni 2014, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 21:01
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
STEENTJE178 schreef:
Omdat er ook nog mannen zijn welke voetbal geen bal aan vinden?..... Knipoog smiley

Wel vermakelijk, al die heren met oranje shirtjes aan...echt onbegrijpelijk ....maar wel grappig...hebben ze toch een hart, zou je denken.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 13 juni 2014, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 23:21
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
Op facebook las ik, dat afgelopen zondag het proces is begonnen om Meriam vrij te krijgen. Misschien dat je voor haar en haar twee kinderen wilt bidden? Op de foto had het kleine knulletje wel goede kleren aan, maar er was erg veel boosheid in de oogjes van het ventje. Verder is er amper berichtgeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 20:40
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Dinsdag 10 juni, Galaten 5: 19 – 6:2; Liefde.

Wie nog mocht vragen: waaraan kan ik de Geest van Christus in mijn leven en in de gemeente herkennen, krijgt vandaag een duidelijk antwoord. De Heilige Geest mag dan vaak stil zijn weg gaan, wat Hij uitwerkt is als een vrucht die groeit. Gaandeweg wordt die vrucht voor iedereen zichtbaar. Paules kan het zelfs met één woord zeggen: de vrucht van de Geest is liefde! Liefde, die zich uit in een veelheid van vruchten en varianten, zoals blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid.
Zulke mensen zijn in een gemeente als een bundel zonlicht, waardoor kilte en onrust als vanzelf verdwijnen. Door wie anderen opknappen en weer hoop krijgen.
Mensen die Geest in hun leven hebben zijn gericht op dienen en niet op heersen. Op luisteren en niet op gelijk hebben. Op een helpend woord, niet op het láátste woord. Ze hebben geen uitvoerige gavantest nodig om er achter te komen hoe zij zich dienstbaar moeten maken. Zij zijn zelf een gave van de Heilige Geest zo richtingswijzers naar Jezus Christus. Hun geheim is dan ook Christus zelf. Zijn liefde licht hun op. Van zo iemand zei men vroeger wel eens: je proeft de zalving.
Liefde, daaraan herken je dus de Geest. Bij jongeren en ouderen. Wat knapt een gemeente van zulke mensen op!

Erg mooi, thx.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 23:09
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Foto verwijderd. Dit is een filmpjes-topic.

Misschien een nieuw topic starten met mooie foto's?


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 12 juni 2014, 12:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 21:34
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Maandag 9 juni, Galaten 5: 1-21; Bidden, niet bijten.

In de gemeenten, waaraan Paules deze brief schrijft, ging het duidelijk heel anders toe dan in Jeruzalem na de komst van de Heilige Geest. Of de broeders en zusters nog met elkaar eten in Galatië, horen we niet.
Wel dat zij zoveel ruzie met elkaar hebben, dat ze er niet ver vandaan zijn elkaar te bijten en te verslinden. Een wel heel cynische variant op het samen eten van de eerste gemeente van Jeruzalem. Misschien is het een plaatje dat ons bekend voorkomt, in onze gemeente of in ons gezin. Wat kunnen we ertegen doen?
Paules zegt nadrukkelijk: ‘Dit bedoel ik: wandelt door de Geest!’ Door de Geest van Christus mag je staan in een ongekende vrijheid voor God. Maar vul die vrijheid dan wel goed in. Volg in het spoor van liefde en trouw, dat Jezus Christus uitzette met zijn weg en zijn offer. Volg niet het spoor van de maatschappelijke trends of je eigen gedachten en visies. Paules noemt dat: vlees, oftewel menselijk, al te meselijk, zondig. Hij is ook heel concreet. Allerlei zonden op het terrein van seksualiteit, verslaving en egoïsme maken ontzettend veel relaties stuk. Vecht daartegen! Bidden, niet bijten, want op dat spoor verlies je elkaar uit het oog. Aan tafel en in de gemeente van God.

Mooie bijdrage, thx.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 14:02
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
MARIEKE408 schreef:
Klopt Annette, hier ook al lekker donker maar ik geloof dat hij net langs mij heen gaat, maar ja er komen er vanavond nog meer aan, dan maar onder de carport met de BBQ want de temperatuur is prima!! Fijne dag!

Ja, op een radarsite kun je zien dat het noodweer net over Arnhem trekt, op facebook al berichten dat het echt noodweer is, code oranje nu voor vanavond voor Gelderland o.a. Jammer!

Maar we zullen zien of het KNMI wel gelijk heeft. Op geen enkele site van welk weerstation dan ook maar is en aanwijzing te vinden dat het noodweer idd vanaf vijf uur zou losbreken.....ik ga er lekker op uit en gun het KNMI haar feestje...ik heb het mijne....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 9 juni 2014, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 13:16
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
MARIEKE408 schreef:
Om zeven uur uit je bedje stappen en ff ruiim 14 kilometer hardgelopen heb ik dat in ieder geval vandaag vast weer gedaan voordat het warm wordt. Trouwens het was onderweg al warm. Lachende smiley nu nog ff opruimen en vanmiddag bezoek en dan steken we vanavond maar gezellig samen de BBQ aan! Wordt vast weer een prachtige dag!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja, 't zag er hier ook prachtig uit en ik wilde er net lekker op uittrekken. Nog even het weer checken en toen zag ik tot mijn verbazing dat het onweer al erg dichtbij Gelderland was. Toch wel handig, die sites...want anders had ik nu midden op de hei gefietst....en op die site kun je zien dat het een hele pittige bui is die eraan komt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:18
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
STEENTJE178 schreef:
Misschien toch nog ergens een alarmdinges inzitten, welke er misschien uitgeknipt moet worden? Lachende smiley
Alhoewel.....vast supervermakelijk om al die mensen zo naar je zien kijken, twijfelend wat ze moeten doen Knipoog smiley

Waar is Boze smiley eigenlijk gebleven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 45 Volgende
Pagina 2 van 45