ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 18:20
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Quote:
Doe ik regelmatig Henk en iedere keer schijnt de theologie een heel belangrijke rol te spelen in de verschillende vertalingen.

klopt als een bus......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 26 mei 2011, 16:29
BerichtOnderwerp: opzegging
 
HANNAH810 schreef:
dat is prachtig; want ik lees hier niets over berisping, dogmatiek en buitensluiting.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
we zijn het eens met elkaar; top!!

Het 1 sluit het ander niet uit. Pastoraal verantwoord en vanuit liefde, maar dat doet niks af aan de teksten en Bijbelse principes van vermaning en uitsluiting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: opzegging
 
mooi! Lachende smiley

klopt precies met wat ik zei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: opzegging
 
Quote:
ik ben ervan overtuigd dat het het belangrijkste is, om voor het vasthouden van de Waarheid te strijden, die in je eigen hart woont

nee wat in de Bijbel staat, daar gaat het om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:49
BerichtOnderwerp: opzegging
 
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.




de emotie en het gevoel van het arglistige hart van een onbekeerd mens zijn ook levensgevaaarlijk; en dus zou ik daar zelf ook geen maatstaf van durven maken.
daarom vind ik het ook juist zo mooi om naar een veranderd hart te kijken, dat vol liefde, mededogen en betrokkenheid naar medemensen omziet;
een hart dat Zijn beeld weerspiegelt; waar je de Heere Jezus in terug ziet.




ja, dat ben ik met je eens; een strijd van gebed; niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest (van zachtmoedigheid)

ook de bekeerde heeft nog steeds last van slechte gewoontes en het vlees.

en denk je dat gebed alles is hoe zonde en valse leer in de kerk werd aangepakt? vermaning en zelfs uitsluiting (1cor 5) was van toepassing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:45
BerichtOnderwerp: opzegging
 
HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.

levensgevaarlijk als emotie en gevoel de maatstaaf word.
of het arglistige hart.

Jezus en de apostelen zijn in de Bijbel heel duidelijk dat er voor de waarheid moet worden gestreden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:38
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
HANNAH810 schreef:
zie jij het als chantage, wanneer iemand een gemeente verlaat, omdat de benadering van de kerkelijke gemeenschap té pijnlijk is?
een gemeente mag toch voedend en steunend zijn ten opzichte van mensen in nood?
als mensen om deze reden de gemeente verlaten zie ik het zelf meer als het gevolg van de benadering van (de voorganger van) de gemeente.





.

Zie je hoe egoistisch je het gelijk om de degene centreert die pastoraal zou willen ontvangen ipv de verstrekker? Los even van de theologische juistheid en katholieke theologie, zelf moord is bij hun 1 van de hoofd of doodszonden,e n dan dwing je die man om een hemelvaarts begeleiding en inzegening te doen. Terwijl hij tegen een hogere maatstaaf word gewogen als hij voor de Heer staat door zijn functie.

Uiteindelijk gaat het niet om de mens of hoe we ons zouden moeten/willen voelen, maar God en Zijn Woord.


Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 24 mei 2011, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:32
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
2 hannah, ben niet zo bekend met de exacte liturgie en inhoudelijke begravenis dienst van de katholieken, al was ik wel positief verrast bij de begravenis van mijn oma. Ik heb ook het idee dat hun die overleden persoon met gebed en sacramenten willen begeleiden in het leven na de dood (of dat Bijbels is is nu even niet ontopic).

En nogmaals de herder/voorganger/pastoor/priester of dominee.
Die worden ook stenger beoordeeld en hebben grote verantwoording.
Dus om dan sociale groepsdruk te gebruiken of chantage (we gaan weg als je het niet doet) vind ik verkeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@ henk, we evangeliseren ook niet aan mensen die al (wedergeboren) christen zijn. (dan is het meer toerusting en groei waar we het over hebben).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: opzegging
 
AREND003 schreef:
Hoi David! Ik denk dat je eroverheen gelezen hebt, daarom plaats ik hem nog een keer.

Ik koos er voor je te negeren, mijn redenen en doelstelling zijn duidelijk te lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:59
BerichtOnderwerp: opzegging
 
HANNAH810 schreef:
grutte-peren, david!!!
wat denk je dat annette met kruisiging bedoelt dan???? Zieke smiley

het komt op mij over alsof je je mede-gelovigen examen aan het afnemen bent!! Twijfelende smiley

Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).

Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering.
Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?

Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:14
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
voor de duidelijkheid, ik weet niet of die persoon in de hemel of hel is. Daar ga ik (gelukkig) niet over.

Ben het met veel katholieke leerstellingen niet eens, maar kan dit wel respecteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:12
BerichtOnderwerp: opzegging
 
ANNETTE050 schreef:
David, met de opmerking dat als je met een oprecht hart evangeliseert....enz. bedoel ik natuurlijk dat je dan het evengelie van Jezus en die gekruisigd en weer opgestaan predikt....of daar naar toe wilt werken..... Twijfelende smiley...

en niet te vergeten dat de aarde en mens onder een vloek is sonds de zondeval. en de mens van nature nu een vijand van God is. termen als de hel, het kruis en het bloed ook niet vergeten, ja dat is het evangelie.

1 Tess 1,10
en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn.


ef 2:

3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, 4 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, 5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden. (hij spreekt hier al tot christenen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 14:51
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
die priester heeft ook aan God verantwoording af te leggen.
Hij word ook met een strengere maatstaaf beoordeeld.
Pastoraal gezien lastig, maar ik respecteer zijn keuze.

En als mensen de kerk verlaten om zoiets, dan hoop ik dat ze God niet verlaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 14:42
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@ annette;
Quote:
Ik denk dat als je oprecht van hart aan het evangeliseren bent het niet uitmaakt in welke vorm dat gebeurt...


het gaat om het evangelie. de inhoud, en die word niet meer zuiver gebracht of kernzaken weg gelaten. zie eerdere redenen.
Ga je nog in op mijn vorige reactie? (over wetticisme)

@ marian, mijn reden , het hoe en waarom heb ik al meerdere keren opgeschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 12:53
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@ Marian, mijn manier is het evangelie vertellen als ik een kans zie of als er een deur word geopend. Natuurlijk pas ik de manier van spreken aan, de opbouw en dan probeer ik ook bruggen te bouwen en aankopingspunten te zoeken, maar vertel wel het evangelie zoals het in de Bijbel staat. En ja tot nu toe met succes, maar ik geef water God de groei. Het hangt niet af van mijn retoriek, of hoe modern de kerk word en met de wereld meegaat om de mensen in de kerk te houden, of goed te laten voelen. Het is God die iemands wedergeboorte bewerkt, en erna niet laten varen wat Zijn hand is begonnen.

Mensen komen tot redding door het evangelie, zie rom 10.
Niet door slimme marketing trucjes of het evangelie wereldser maken, of zaken weg te laten die misschien aanstoot kunnen geven.(1kor 1:21-23)
Daarom trek ik mijn handen er van af, wil er niet '' medeplichtig'' aan zijn)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:47
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@klaproos: als ze steeds verder afglijden, kan je uit bezordheid best wijzen op de fouten. we hebben het wel over het evangelie wat gecomprimeerd word.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 22 mei 2011, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:42
BerichtOnderwerp: opzegging
 
ANNETTE050 schreef:
[quote=DAVID923]klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar
welmet de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik
het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals
aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel.
We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar
goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel
de middelen heiligt. /quote]



Daarvoor heeft de Heere nu juist de gave van het onderscheid der geesten gegeven...zodat onderscheiden kan worden uit welke bron de beweegredenen komen, welke hartsgesteldheid verborgen is achter het hárt, waaruit een bepaalde gedachte, een liefde een doel voortkomt.
En als dat uit de bron van de Heilige Geest komt zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.....aan de vrucht herkend men de boom.....! Ja, en daar is een gevoel van intense vrede aan verbonden... als je merkt dat de Heere ergens Zijn Hand op legt en Zijn Zegen daar gebiedt.
De Heilige Geest is uitgestort, David, en Hij is nu degene die alles leidt en bepaald.
We zijn gelukkig niet (meer) overgeleverd aan koude wetten, koude regels en kille grenzen, maar mogen ons overgeven aan de warmte van de leiding van de Heilige Geest, die leeft en tot ons hart spreekt.



snap niet hoe dit ontopic is. en het is, hoe goed bedoeld ook, naief.
Wat je bedoelt snap ik, ik ben wedergeboren en weet over de leiding en ervaring van de Heilige Geest. En wettisicme, redding door eigen werken, daar geloof ik niet in natuurlijk en heeft NIKS te maken met de redenen van opzegging.

Maak anders een topic over wettisme. Ook al was jouw stuk niet inhoudelijk ontopic ik reageer wel even omdat die houding gevaarlijk is.
Je moet niet op gevoel en ervaring afgaan maar de Bijbel. Ken getuigenissen dat mensen occult zijn belast door zich zomaar overal passief voor open te stellen zonder het Bijbels te toetsen (lees het boek; war on the saints/oorlog tegen de heiligen).

En waarom heb je zo`n aversie tegen ''de wet'' bedoel je de tien geboden? de thora?
Paulus legt in romeinen goed uit dat de wet niet fout is of kil en koud, maar goed. Dat wij ons door onze zondige natuur niet aan kunnen houden betekend niet dat het fout is. (rom 7 : 7 Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Volstrekt niet!)

Jezus zelf zei:

mat 5:

17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied.

ontopic weer?


Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 22 mei 2011, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 10:03
BerichtOnderwerp: opzegging
 
klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar wel met de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel.

We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel de middelen heiligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 15:01
BerichtOnderwerp: opzegging
 
ik vraag me af hoe die postmoderne filosofie in relatie staat met de radicale zelfgetuigenis van Gods Woord en Jezus zelf. (ik ben de weg het leven en de waarheid)

maar misschien kun je daar een ander topic over openen, we gaan hier weer gigantisch oftopic. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:01
BerichtOnderwerp: opzegging
 
een erg postmoderne houding heeft u. de postmoderne mens zegt dat er geen universele waarheid is. Natuurlijk is die er wel dat is Gods Woord, of nog meer precies; Jezus, de weg en de waarheid.

los van dat filosofische aspect is er nog de empirische wetenschappelijke waarheid. als ik zeg dat een banaan paars is en jij geel, heeft er 1 van ons gelijk of geen een. geen tussen weg. Ik vrees dat je het slachtoffer bent van deze tijdsgeest Willemijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:23
BerichtOnderwerp: opzegging
 
HENKWAL969 schreef:
Dit klinkt als een oordeel over de evangelischen.
De galaten-brief van Paulus schrijft volgens mij heel duidelijk over wetticisme. In de tijd van de galaten waren mensen die de galaten allerlei regeltjes uit de joodse religie wilden opleggen. Regeltjes uit de joodse wetten, hierdoor de ook de kreet wetticisme.
Tegenwoordig is het niet anders. Tegenwoordig zijn er mensen die de gelovigen, allerlei wetten en regeltjes uit de traditionele kerken willen opleggen, welke ontsproten zijn uit hun eigen interpretatie van de Schriften.

Door werken kun je niet behouden worden. Maar geloof zonder werken....
"Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?" - Jak 2:14

"Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood." - Jak 2:17

"Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood." - Jak 2:26

eeuuhhhmmm......HELEMAAL mee eens, amen!
Maar dat heeft niks te maken waarom ik mijn lidmaatschap opzeg....
totaal oftopic.

En het is geen oordeel, ik neem geen recht in eigen handen, maar benoeming van wat ik letterlijk vaak hoor en lees. Feiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:19
BerichtOnderwerp: opzegging
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is niet de bedoeling dat we hier elkaar gaan betwisten wie nu een betere Bijbelkennis heeft........
Een ieder heeft zo zijn eigen invulling over de Bijbel....ik hou persoonlijk niet van al die Bijbelteksten die je om de klip klap hier over het forum ziet wapperen......Bij ieder onderwerp is er wel een Bijbeltekst.....maar dat wil niet zeggen dat ik geen Bijbelkennis bezit...
Ik vind alleen dat in de manier van leven je ook kan uitstralen dat je een christen bent....... Mensen zeggen soms de vreselijkste dingen omdat ze dat kunnen staven met een Bijbeltekst.......
Maar dit stukje ging ove ropzegging:
David, ik geloof graag dat je er lang over nagedacht hebt of je je lidmaatschap wilde opzeggen, dat heb je ook met ons gedeeld......
En het blijft hoe dan ook jouw keuze die alleen jij maakt.....
Ik wilde alleen een omslag maken in de discussie door de vraag verder te trekken.......Je komt altijd wel dingen tegen die je niet aanstaan en wat doe je dan??????

Als je de Bijbel niet belangrijk vind als maatstaaf dan is dat je goed recht, dan negeer je die Bijbelteksten gewoon. Voor mij is het wel erg belangrijk, zonder er een papieren paus van te maken of soort nieuw gouden kalf, maar Jezus Zelf quote ook steeds uit (de toenmalige, O.T dus) Gods Woord. Zo verdedigde Hij Zich tegen de duivel; ''er staat geschreven''.

Paulus:

14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.


*

Over je reactie op de opzegging, ja ik besef me dat je niet zomaar overal mee moet stoppen en opgeven als je iets niet bevalt. Maar gaf ook al in een eerdere reactie aan dat de vergelijking tussen een gemeente door de structuur , rolverdeling, en richtlijnen van God niet te maken is.
Zo ook voor het huwlijk bijvoorbeeld, dat is een verbond tussen man en vrouw voor God, en er zijn maar een paar redenen dat dat verboken mag worden. nog een voorbeeld, als het evangelie niet werd aangenomen door de mensen moesten de discipelen er weg gaan, symbolisch het stof van de schoenen vegen en geen parels voor de zwijnen gooien.
Dus voor jouw vraag zijn meerdere scenario`s (casus) te bedenken, maar hier is het nogmaals een vrijwillig lidmaatschap van een omroep wat ik genoemde redenen opzeg.


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 20 mei 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:00
BerichtOnderwerp: opzegging
 
[quote=CROSSROAD317]

super flauw...

Je weet ook best dat ik jou bedoelde, nu maak er een karikatuur van, en gaat niet inhoudelijk in op het feit, dat je zeker wel woorden in mijn mond legt. Jammer...gemiste kans!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:58
BerichtOnderwerp: opzegging
 
HANNAH810 schreef:
ik durf me af te vragen of je inderdaad over meer bijbelkennis zou beschikken dan annette050, david;
zowel qua beleving als qua therorie.......




.

Laten we dat inhoudelijk maar eens bezien, niet als wedstrijd of om te roemen in onszelf. Maar samen dingen Bijbels te bestuderen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:56
BerichtOnderwerp: opzegging
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, mee eens, David...wetticisme kan veel verzieken....

Dat woord gebruik ik nergens. De punten/redenen die ik gaf voor mijn opzegging zijn duidelijk. Snap de link naar wetticisme niet goed, aangezien ik de EO er niet van beschuldig (integendeel). Zelf noemde ik het niet en heb ik er ook niks mee. En ook staat dat woord nergens letterlijk de tekst waar wij het over hadden. Het gered worden door eigen goede werken en regels promoot ik nergens.
Dit is echt een term die door evangelischen word gebruikt met de vingers in de oren en ogen dicht (farizeeer! wetticisme!) zonder echt inhoudelijk op zaken in te gaan, en te realizeren dat het niks te maken heeft met de inhoudelijke kritiek die gegeven word. Het die houding en term word dus een soort vrijbrief om geen Bijbelse vermaning te accepteren of minmaal eens te onderzoeken (objectief) zoals de mensen in berea of het nu wel klopt Bijbels gezien wat er word gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@lisa; over die naamfout zie reactie bij opendoors topic Knipoog smiley

over die mail, ja zie idd die mailadressen, gelijk gewist, te snel gecopy-paste. tnx voor de tip. trouwens was zijn werkmail, niet prive. verder sta ik achter het laten staan van de rest. omdat het een algemeen antwoord is, zonder prive gevevens of persoonlijke info. en het gaat ons allemaal aan. laat CM het maar weg halen als het niet kan (whatever).

De rest van je reactie is ad hominem, en komt eerlijk gezegd denigrerend en betuttelend over.

die tekst gaat over kennis ZONDER liefde. dat is niet het geval, als het me niet aan het hart ging zou ik niet eens waarschuwen.
*

@ Annette;

nee, ook jij vult het voor jezelf in. en calvinisme heeft er NIKS mee te maken. Ik ken de context beter als jou, maar ik haal er een tijdloos algemeen Bijbels principe uit, dat dus een valse leer veel kan verzieken.
Dat het in deze contex joods christenen waren die de thora wilde opleggen is maar een variant, en klopt ook niet met handelingen 15(maar dat is een heel ander onderwerp)

Paulus probeerde bruggen te bouwen, KLOPT! zie zijn rede in athene, mooi voorbeeld. Hij wou ook geen aanstoot geven, om zo het evangelie te hinderen, MAAR HIJ VERKONDIGDE WEL HET ZUIVER EN HELE EVANGELIE! vertelde titus, timotheus en andere werkers dat ze de leer zoals door hem overgedragen moesten verdedigen, in galaten 1 trok hij vel van leer over het belang van de juiste doctrines.


@ cross

nu doe je het weer, je legt woorden in mijn mond, ik noemde wat je deed, waar je me bezig was, namelijk mij woorden in de mond leggen en verdraaien. nu weer hetzelfde, heb je nooit vuilak genoemd....


over die mooie doelstellingen van de EO, wat word er in de praktijk gebracht?

zie:

http://www.toetsalles.nl/belond3.htm (eo staat ergen onder in het rijtje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:23
BerichtOnderwerp: Open doors
 
zie? kan gebeuren Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(chat of cross bijv)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 16:33
BerichtOnderwerp: opzegging
 
@ LISA, reacties over de vorm negeer ik gewoonlijk, maar chat moet naruurlijk cross zijn. denkt dat iedereen die deze tread volgt dat wel snapt. gelijk hameren op een type foutje, classy.... Twijfelende smiley

@cross, ik heb al antwoord gegeven op de gemeente-variant. zou die nog eens lezen. dat is dus appels met peren vergelijken.
Verder heb je zeker wel een conclusie getrokken die onjuist was, omdat ik dat rioolwater, de punten en redenen die ik weergaf voorstelde, niet op de mensen persoonlijk gericht was, leek mij duidelijk, en NERGENS noem ik mede christenen zo.

excuses zou wel op zn plaats zijn.


Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 19 mei 2011, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:24
BerichtOnderwerp: opzegging
 
willemijn, die keuze is niet over 1 nacht ijs gegaan, en heb er zeer goede redenen voor.

@ chat, jij bent heel vuil bezig. Je verdraait wat ik schreef en legt woorden in mijn mond. Nergens noem ik mede christenen rioolwater!!!!!
Als je begrijpend lezen toepast, zie je dat ik duidelijk de onBijbelse en contra-Bijbelse elementen fout noem en vergelijk met rioolwater in schoon water als metafoor.

Had ook deze kunnen gebruiken :

gal 5

7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept

. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 22 Volgende
Pagina 2 van 22