ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:30
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedereen kan hier wel citaten op het forum zetten, maar het eerste waar je naar kijkt is, wie zegt het en wat heeft hij nog meer in deze contekst gezegd.
Ten tweede vind ik het nogal een beschuldiging om Wesley tot een occult leraar te bestempelen, temeer daar uit de bediening van Wesley de methodisten en de baptisten en het Leger des Heils en de pinksterbeweging voort zijn gekomen. Als Wesley niet door God gebruikt was, stel je impliciet, dat al deze bewegingen ook niet uit God zijn. Een werktuig van satan kan geen werk van de Heer stichten....

misschien moet je eens goed lezen, want ben juist groot fan van Wesley.
Hij stond midden in een grote revival en allerlei geestes uitingen, en liet zich niet door erbaringen en uiterlijke schijn foppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:23
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan eens aan een grondige tekstbehandeling doen. Dat gebod zoals jij dat ziet, is gericht aan een specifieke gemeente, waarbij Paulus oproept de profetieën niet uit te laten doven, maar om ze te toetsen en het goede te behouden. Het is zeker niet bedoeld als opdracht om alle leren of alle uitingen te toetsen. Het was een specifieke opdracht.
En eigenlijk betekent het precies het omgekeerde, zoals jij het gebruikt. Paulus keurt de werking van de Geest niet af, roept ze zelfs op meer te streven naar de gaven van de Geest. En dan geeft hij hen het volgende mee: geef de Geest de ruimte, maar toets wel of een profetie uit de mens of uit God is..

het is een algemeen, tijdloos principe.
Je ziet de opdracht om zaken te toetsen ook bijv in de johannes brieven terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 16:20
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
MARYLIEN613 schreef:
Waarom weer zo denigrerend David?

denk dat je dat zelf zo interpreteert. er staat niks raars.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:18
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
extra aanvulling:

hoorde ''toevallig'' vandaag een preek, en heb de geschreven versie online opgezocht:

Quote:
This is conclusive. This is vital. It is an essential point that all experience must be validated on a more sure word, which is the divine revelation of the Scripture; and so when we go to find truth for Christian life, when we go to find truth about Christian doctrine, we don't want just somebody's experience telling us what the truth is. We want to make sure that the word...tells us. There is no valid experience unless it agrees with the already revealed Scripture. That's what we've been trying to say all through this series.

Now this brings us to the heart of a major flaw in the charismatic movement and even beyond that; and I'm not just picking on these people. Many are our beloved brothers and sisters in Christ, but I want to call the whole church to the position of commitment to what is the truth; and, before God, I must do that; and the...the...the major flaw that I see in the charismatic movement is that they allow experience to tell them what is true rather than the Word of God. Now, in our last study, we talked about this feature of the Pentecostal charismatic movement - the problem of basing doctrine on personal experience, subjective experience rather than objective, historical revelation; and I suggested to you that the Pentecostal charismatic movement flows toward a theology of experience rather than flowing toward a theology of the Word.

And, you see, the reason is because it all begins with one particular mis-emphasis. The single identifying mark of the charismatic movement is that, after you're saved, you are to seek the experience of the baptism of the Spirit; and when you get people to think that the one big thing they've got to have is this experience, and you make them pursue this experience, then you open the floodgates, which causes people to believe that the whole of life is just chasing experience, that the only way to live the Christian life is to just have something more, something bigger, something better, another experience; and they say that the baptism of the Spirit will be accompanied by physical experience and emotion and sensation and feeling; and the people chase that. And once they've had that experience, I've some of them even say to me - you spend the rest of your life trying to find another experience, and they have the whole wrong orientation. They begin to think that Christian life is pursuing emotional, subjective feelings and physical phenomena and miracles and experiences instead of pursuing the knowledge of the Word of God, which alone can change life...



van:


http://www.gty.org/Resources/Sermons/1372_The-Christians-Authority-Experience-or-the-Word-Part-2

tip, luister eens de preken op die site als je engels kan verstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Quote:
Daar citeer je ook iemand zeg. Die man staat bekend om alles wat ook maar riekt naar de werking van de Geest meteen met de grond gelijk te maken.



perfect voorbeeld van ad hominem:

Ad hominem is een begrip uit het Latijn en betekent "op de man".

In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.

De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:

A doet bewering 'B'.
Er is iets mis met A.
Dus bewering 'B' is onwaar.



verder...de vruchten van Wesley? grapje zeker....
Ik denk dat we veel kunnen leren van de puriteinen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:57
BerichtOnderwerp: leuke site
 
voor mij nieuwe site, erg educatief.

http://www.cip.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:47
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Quote:
Leef fijn verder op je eiland David en wentel je lekker in je hetze tegen alles wat anders is dan wat jij gewoon bent.

Je draait nu precies de rollen om.
Er is een gebod om alles te toetsen en het goede te behouden.
En om de geesten te toetsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:45
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Quote:
Veel liederen die we zingen komen uit Toronto.

niet die ik zing.... en we hoeven niet het kind met het badwater weg te gooien.Waarom denk je dat ik niks weet van deze zaken en de kerkgeschiedenis. (al is nog belangrijker dat we het niet in de BIJBEL zien) Lees eens over John wesley en de opwekking in die tijd:

Wesley had zich diep gedompeld in de geschriften van Rooms-katholieke
middeleeuwse mystici, beweerde dat hij ze begerig had gelezen en dat hij de publicatie
bevorderde van een groot aantal van deze katholieke werken. Dit valse mysticisme
bleef bij Wesley heel zijn leven, en het is aanwezig in het hedendaagse revivalisme. De nadruk op visioenen en dromen,
bijzondere buitenbijbelse openbaringen, en de leiding van de Geest bij deze openbaringen, behoren
allemaal tot de traditie van het mysticisme. Geen wonder dat er zo’n verbluffende gelijkenis bestaat
tussen het revivalisme en de moderne charismatische beweging! Maar mysticisme is in strijd met
Gods Woord - het is een theologie van emoties, een theologie van gevoelens, met slechts weinig
oog voor doctrine. Alhoewel het niet van alle revivalisten kan gezegd worden, is in het algemeen
revivalisme op zijn best ongeïnteresseerd en onverschillig voor doctrine (de leer), en op zijn slechtst
een vijand van de waarheid.

bron quote

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/revival.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:58
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Quote:
Ik denk dus dat het met de beide links wel meevalt

Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.

En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.

over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
chat, het eerste clipje was echt spotten met Gods woord, daar is geen discussie overmogenlijk.

Tweede clipje is nergens in de Bijbel of kerkgeschiedenis te zien, wel bij occulte religies


http://www.youtube.com/watch?v=b7Hidj1OGcE&feature=related


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 9 mei 2011, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: The Passion
 
ik al deze vorm nooit accepteren, omdat het evangelie niet werd verkondigd maar een humanistisch slap aftreksel. De ilusie dat het om eenheid gaat van geloven en dat er geen universele waarheid is (Jezus, de weg de waarheid en het leven) werd verkocht.

Het einde was open, de opstanding was geen feit...
ik spuug op zo`n evangelie!
Ga mijn lidmaatschap opzeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 17:55
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
HANNAH810 schreef:
wat maakt voor jou het verschil tussen gesproken Woord en gezongen Woord, david?
ik heb vaak meer voeding uit het zingen dan uit de Woordverkondiging.

liederen zijn mooi en voedzaam voor de ziel gaat meer om emotie, wat ook zeker Bijbels en prachtig is.

Maar een bij een Bijbelstudie of preek, duik je echt het woord in. Leer je over de context, wie zegt wat tegen wie, in welke leefwereld en omstandigheden, welke andere teksten zeggen hier wat over, wat zegt de grondtekst echt? en hoe is dat alles op de christen anno 2011 van toepassing? etc etc...

zie ook het stukje uit efeze 5 wat ik eerder had gequote, of:

hebr 5:

11 Hierover hebben wij veel te zeggen, maar het is moeilijk uit te leggen, omdat gij traag zijt geworden in het horen. 12 Want hoewel gij, naar de tijd gerekend, leraars behoordet te zijn, hebt gij weer nodig, dat men u de eerste beginselen van de uitspraken Gods leert, en gij hebt nog melk nodig (en) geen vaste spijs. 13 Want ieder, die nog van melk leeft, heeft geen weet van de rechte prediking: hij is nog een zuigeling. 14 Maar de vaste spijs is voor de volwassenen, die door het gebruik hun zinnen geoefend hebben in het onderscheiden van goed en kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:16
BerichtOnderwerp: als Jezus terug komt???
 
dit denk ik


http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:11
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
is dast in de buurt van noordwijk? dan kom ik wel eens kijken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:10
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
Quote:
Kunnen we straks nog de hypotheek betalen? Waar gaat de economie naar toe? Raakt Nederland nog eens bij een oorlog betrokken?


luc 12:

22 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘Om deze reden zeg ik tegen jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. 23 Want het leven is meer dan voedsel en het lichaam meer dan kleding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:06
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
beter een goede diepe preek van 10 minuten die raakt, dan een saaie preek van het vlees die 2 uur duurt. het liefst een lange en goede preek.
en als je echt goed en dipe op zaken in wilt gaan dan kan dat niet ff snel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:13
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
Ja Henk we moeten niet doorschieten naar beiden kanten, Maar de verkondiging en studie van Gods Woord is altijd erg belangrijk geweest.

2tim 3:

Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
gelukkig zijn HIER dan geen voorstanders Lisa, maar reken maar dat dit animo heeft onder sommige christenen.

Goede teksten trouwens JHM. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:58
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
denk dat het lachen je wel vergaat als je voor de Heer staat dan....
dat bedoel ik niet zo van ''lekker voor je'' want dat is vreselijk Twijfelende smiley

heb 12

28 Laten wij derhalve, omdat wij een onwankelbaar koninkrijk ontvangen, dankbaar zijn en hierdoor God vereren op een Hem welbehagelijke wijze met eerbied en ontzag, 29 want onze God is een verterend vuur.

Heb 10,31
Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:36
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
GRIFFIN748 schreef:
IK wel, ja Clown smiley

gelukkig heeft ieder een eigen/ander gevoel voor humor. sommigen hebben dat helemaal niet.

let wel dit is een voorganger...die het Woord bespot


@ lisa, om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben. Ben ook benieuw hoe eventuele voorstanders dit Bijbels kunnen verdedigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:11
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
Mooi gezegd JHM. toen het christendom ''legaal'' werd in 315 toen moesten ze antwoorden vinden op de vraag wie is Jezus, mens of God en hoe zit dat nou. Toen zijn ze (ik geloof door leiding van de Geest) tot deze conclusie gekomen.

Maar het blijft een menselijke term/doctrine die je via via aan kan tonen.
Uitendelijk kunnen wij die dingen niet bevatten, maar getuigt de Heilige Geest mijn hart wie Jezus is. and thats all that matters. Lachende smiley


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 19:06
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
nou chat, ik kan er geen vinden. En ben het ook niet echt eens met de arminiaanse kijk op Gods voorzienigheid en vrije wil, dus zit ik soms zeer geïrriteerd naar een preek te luisteren en gefrusteerd naar de opwekkingsliederen te luisteren. Al mis ik soms wel de passie en warmte van die denominatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
@ lisa, ik had het niet over die PKN, hier ga ik naar toe, een goede balanse tussen calvinisme/refo en evangelisch:

http://www.wijkichthus.nl/

En ik vind echt dat jullie het te persoonlijk opvatten, ik heb het over verkeerde concepten, gang van zaken of valse leren, nooit zal ik broeders en zuster op de man aanvallen. En ja misschien heb ik dan pech gehad met de charismatische en evangelische kerken waar ik ben wezen kijken om lid te worden, waren er ook maar 5 ofzo. Al was ik wel een lange periode bij mijn eerste kerk (charismatische nigeriaanse kerk in leiden). Wil echt geen denominaties over 1 kam scheren.

Maar kan me wel herkennen in wat ik ZELF heb gezien in mijn zoektocht en wat hier word gezegd. Op een gegeven moment vond ik de diensten zooooo oppervlakkig, en wou ik meer, dieper, groeien. Niet 30 min zingen over hoe lief God mij vind ( ja kan niet goed tegen opwekkingsliederen, maar dat is een ander topic) en dan een preek avn 20 min te horen over ''my best life now'' en wat God allemaal voor mij kan doen. owja en hoe ik van God steel als ik geen tiende betaal. Ok ik merk dat ik zwaar optopic ga nu ander komen er zo weer 3 andere onderwerpen door elkaar heen en zien we de bomen door het bos niet meer.

Maar vond het allemaal te oppervlakkig, mens/klant gericht, en weinig echte voeding.


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 19:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
Quote:
Goed, dan nu een inhoudelijke reactie van mijn kant. We leven in een cultuur waarin tempo een heel belangrijke rol speelt. Dat dit zich sneller gaat uiten in evangelische kringen, dan in traditionele kerken, heeft ook de maken met het relatief jonge bestaan van deze gemeentes. En ik heb van diverse kanten gehoord, dat juist prediking erg lang is in vergelijking met de PKN. Gemiddeld een half uur tot veertig minuten. Zelf duurt de preek bij mij gemiddeld 20-25 minuten, en dat is vaak lang genoeg.
En wat denk je dan van de vrijzinnige kerken, die de meest vreende dingen toelaten in het Godshuis in de hoop dat er meer mensen komen?
We kunnen cultuur niet uit de kerk houden, ook al doen we nog zo ons best. En de dingen die we in deze tijd meemaken zijn individualisering, consumeergedrag (mcdonald's-gedrag), onafhankelijkheid en afkeer van autoriteit...
De waarden als trouw, liefde, toewijding en onderdanigheid zijn niet populair. Dit is echter niet alleen een probleem van de evangelische kerken, maar ook van de traditionele kerken.

Je omschrijft goed hoe we leven in een postmoderne maatschapij/cultuur.
En idd, we kunnen niet alles van de wereld en tijdsgeest/cultuur buiten de kerk houden en soms hoeft dat ook helemaal niet.
Maar wel moeten we ons afvragen waar de lijn is en wanneer we echt te veel water bij de wijn doen en het schade brengt aan het evangelie, de verkondiging van het woord en groei van de gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
HENKWAL969 schreef:
Jezus had in Zijn tijd grote moeite met de Schriftgeleerden, de zo genaamde theologen uit die tijd.
In onze heden daagse gemeente is dit schijnbaar niet anders.
Onze relatie met God hoort een levende relatie te zijn.
Ik ga toch ook niet eerst een biografie van mijn vrienden bestuderen, om daar een relatie mee te kunnen hebben.

Ik geloof zeker, dat er op theologisch gebied misschien in sommige gemeenten minder kennis is. Maar in het bedrijfsleven hadden we daar een mooie kreet voor die ook hier geldt:

Theorie: als men weet dat het werken moet maar in de praktijk niet werkt.
Praktijk: als alles werkt zoals het moet maar niemand weet waarom.
Theorie en Praktijk samen: Niets funktioneert en niemand weet waarom!

Het is niet de kennis van de Schriften die ons leven hoort te leiden, maar onze relatie met God. De Heilige Geest maakt ons de dingen openbaar die we moeten weten.
In ons informatie tijdperk, moeten steeds meer weten, weten en weten.
Paulus schrijft echter ergens in een van zijn brieven, dat God de WETENschap belachelijk zal maken. Ik denk dat hier de wetenschap mee bedoeld wordt, maar ook de theologie die zich een WETENschap noemt.

Sommige christenen doen er beter aan minder in de Bijbel te lezen, maar meer naar God te luisteren. God LEEFT en wil een RELATIE met ons.

Misschien harde taal, maar ik was in het verleden ook van het WETEN, totdat God mij iets beters liet zien.

Ben het met je eens dat de persoonlijke relatie met de Heer eerst komt. Wedergeboorte. Maar dat neemt niet weg dat er goede Bijbelstudie moet zijn, toets alles....Zo heb ik ook liever een preek van iemand die ten eerste natuurlijk wedergeboren is en ook uit zijn hart spreekt, maar ernaast ook met zijn verstand, en dus geen melk maar vlees, vast voedsel geeft. Het liefst ook theologie gestudeerd en dus de grondtekst kent, en Bijbelgetrouwe exegese en hermeneutiek .

ef 5:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.


verder vond ik je drie punjes uit het bedrijfsleven te simplistisch en out of context om het op deze discussie toe te passen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:51
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?
 
Had het eerlijk gezegd zelf niet beter kunnen zeggen Lisa.
De pakt precies de kern. En ja, ik ben het ook eens met je laatste stukje, sommige mensen cijferen hun hele eigen identiteit weg en hebben een slaafs wettisch angstig geloof. Dat is weer de andere kant. Zeker geloof ik in al de zegeningen en liefde die God op ons pad wil zetten, maar het vertrekpunt moet de Heer zijn, altijd God op de eerste plek.

vond die preek inderdaad zo geweldig en verwoorde zo goed wat ik zag misgaan in de kerk. Nogmaals ik ben echt uit de wereld geplukt door de Here en wist niks van kerken of theologie, maar was zoooo teleurgesteld in de kerken en mensen Twijfelende smiley
EN zulke preken en sommige boeken waren zulke eye openers.



Erg mooi antwoord, had het zelf niet beter kunnen zeggen. En dank je voor de vertaling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:42
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb gelezen dat David in een vrij extreme gemeente heeft gezeten. Maar ik ben er ook van overtuigd dat hij net zo goed als ik ziet dat er ook heel wat mensen zijn, die niet extreem zijn.

precies, en dat ze alleen dat weer eruit pikken en de rest wat echt speelt gewoon TOTAAL negeren. erg frustrerend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:41
BerichtOnderwerp: Mc Church
 
ok denk dat zinnetjes even weg. herken je dit ook en jouw kerk of omgeving:

en nu inhoudelijk reageren plz. (i know the truth hurts)


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 6 mei 2011, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 22 Volgende
Pagina 4 van 22