ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 18:50
BerichtOnderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
 
CHRISTEN307 schreef:
We "moeten" wederom geboren zijn, en dan ga ik roddelen haten, omdat Christus niet roddelt(de)....

Back on topic graag. Het ging hier niet over roddelen of over wedergeboorte, maar over hoe moeilijk het soms is om jezelf figuurlijk bloot te geven bij anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 13:52
BerichtOnderwerp: Het verhaal van?
 
YELNIN491 schreef:
waarom zou ik een grapje daar over maken Bernard. Peter is echt mijn stiefvader.
Luister...............................................

Peter is getrouwd met mijn moeder, maar op het werk is dit niet algemeen bekend. We proberen bewust zakelijk en privé gescheiden te houden op de zaak. Dat neemt niet weg dat we thuis natuurlijk wel eens over het werk praten en zodoende heeft Peter mij ook verteld over zijn voornemen om jou te ontslaan...

Het werd nu wel erg ingewikkeld allemaal vond Bernard. In hoeverre kon hij Carla nog vertrouwen / in vertrouwen nemen als zij de stiefdochter van Peter was....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:24
BerichtOnderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
 
Chat en Mario, ik heb het ook niet over jezelf figuurlijk bloot geven op het forum. Wie dat wil doen, mag dat van mij best doen, maar dat is niet waar het mij in dit topic om gaat. Ik zie het breder: hoe makkelijk of moeilijk vind je het om je gevoelens, gedachten en emoties te delen met andere mensen, om je kwetsbaar op te stellen bij anderen. Mijn ervaring is dat er erg veel mensen zijn die daar heel veel moeite mee hebben, zelfs binnen vriendschappelijke relaties of juist ook binnen hun relatie met een partner. Voordat je het weet leef je dan op emotioneel vlak volledig langs elkaar heen. Je denkt te weten wat er in de ander om gaat en handelt daarnaar. Maar het risico zit er juist dan in dat de ander teleurgesteld raakt, juist omdat je er volledig naast zit. In mijn optiek lopen heel veel relaties mis doordat mensen niet (goed) kunnen communiceren over wat er in hen om gaat. Praten over praktische zaken (regel jij dit, dan doe ik dat) gaat dan prima. Maar je hart uitstorten bij elkaar, lijkt voor veel mensen ongelofelijk moeilijk. En daar heb ik het nu dus over en niet over de vraag of het wel of niet op dit forum kan of moet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
 
ROADY641 schreef:
Belijd elkaar je zonden, en bid voor elkaar.... dan zul je genezen....

Roady en Maris, met je figuurlijk bloot geven doel ik eigenlijk niet op het buiten hangen van vuile was, maar veel meer op het delen van gevoelens, gedachten en emoties. In die zin herken ik persoonlijk erg veel in wat Maria schrijft. Ook ik heb situaties en (groepen) mensen waarin ik ervoor kies om me minder kwetsbaar op te stellen en gelukkig heb ik ook een aantal fantastische mensen in mijn omgeving bij wie ik dat heel goed kan. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het vertrouwen dat je stelt in andere mensen. En ja, ook mijn vertrouwen in andere mensen is net iets te vaak beschadigd om gelijk mijn hele ziel en zaligheid maar te delen met de eerste de beste die ik tegen kom. Daar staat tegenover dat ik jarenlang een enorme muur rondom mijn hart heb gehad en dat die inmiddels letterlijk en figuurlijk aan diggelen is gegaan. Hoe dat kan heb ik al eens ergens op dit forum verteld in een topic over de volwassendoop, dus dat ga ik nu niet lopen herhalen. Wat ik wel kan zeggen is dat het een enorme bevrijdende uitwerking heeft gehad omdat ik juist daardoor veel beter in staat ben om hele mooie vriendschappen op te bouwen waarin er sprake is van wederzijds vertrouwen en wederkerigheid. Voorheen was ik er vooral voor anderen, luisterde ik naar hun verhalen als zij hun emoties, hun gevoelens en hun gedachten met mij deelden en gaf ik steun en advies als dat nodig was. Tegenwoordig zijn er mensen in mijn leven die dat ook voor mij doen. Mensen die ik al jarenlang ken, maar ook mensen die nieuw op mijn pad zijn geplaatst. En ja, dat is iets waar ik heel dankbaar voor ben. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:58
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
THIRZA120 schreef:
[/b]Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen.
En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!

Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat).

Op zich heb je gelijk Tirza, maar die teksten zijn volgens mij niet bedoeld om mensen bang te praten: als je niet geloofd ga je naar de hel... en daarom moet je dus geloven? Dan wordt geloven bijna een opgelegd iets en dat is volgens mij nou juist niet de bedoeling.

Mensen hebben een vrije keuze om tot het geloof te komen. Als zij tot het geloof komen en Jezus aanvaarden als hun Verlosser en Heiland, dan mogen zij leven in de zekerheid dat zij niet naar de hel gaan. Die mensen hoeven dus ook absoluut niet bang te zijn voor de eindtijd. Want uiteindelijk leidt die immers tot een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

In die zin schuilt in het boek Openbaringen een hele mooie belofte. En ik heb wel eens het idee dat er meer gesproken wordt over de eindtijd, het oordeel, etc. dan over de belofte waarmee dit Bijbelboek afsluit en waar het uiteindelijk allemaal om gaat: het feit dat we ons behouden weten en straks met God op die nieuwe aarde, onder die nieuwe hemel mogen wonen. Wanneer dat zover is weet niemand. En dat er nog een hele hoop te gebeuren staat voordat het zover is, blijkt inderdaad uit de Bijbel.

Misschien is het goed om ons af te vragen waarom dit in de Bijbel vermeld staat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het de bedoeling is om mensen bang te praten zodat zij zich min of meer gedwongen gaan voelen om in God te geloven. Sterker nog, ik vraag me af of je echt een levende relatie met God kunt hebben als je je gedwongen voelt om in Hem te geloven. Een vriendschap waarbij sprake is van dwang is immers geen pure en oprechte vriendschap. En God wil nog veel meer dan een vriend voor ons zijn.

Dus ja, hel en verdoemenis zal er zijn. Dat blijkt uit de Bijbel. Dat is echter niet de kern van het evangelie. En ik denk dat het veel belangrijker is om mensen de kern van het evangelie te vertellen, dan hel en verdoemenis te preken, ongeacht of het daarbij nu gaat over de eindtijd of niet.


Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 29 juli 2011, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:22
BerichtOnderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
 
Even een paar reacties uit het topic nudisme:

ROADY641 schreef:
Ik zit deze discussie te volgen en ik moest ook denken aan
"kwetsbaarheid".

Als ik dat via die bril bekijk, dan zie ik Adam, Eva, beiden naakt, zij wandelden met de Here God. Zij waren puur, kwetsbaar, maar 100% veilig.
Zij behoefden niet bang te zijn, voor niets! Voor elkaar niet, voor de Here God niet.

Toen zij kennis kregen van goed en kwaad, ontstond blijkbaar ook een "idee" dat bloot opeens niet meer veilig was.

Hallo Roady

Ik heb ooit in een bijbelstudie hier over gehad en de persoon die die studie gaf vertelde dat ze wel wisten dat ze naakt waren alleen was er toen nog geen zonde dus waren er ook geen problemen en kwamen die pas na de zondeval als ik het goed verwoord.
Sjalom.
Martin



Volgens mij staat er in de Bijbel: "en zij schaamden zich niet voor elkaar". Blijkbaar heeft de zondeval ertoe geleid dat mensen zich schamen voor elkaar en voor God. En ik denk dat dit schaamtegevoel een stuk verder gaat dan schaamte voor het naakte lichaam. Mensen vinden het immers vaak ook moeilijk om zich in figuurlijke zin bloot te geven. Dan doel ik meer op het delen van emoties, op wat er in je omgaat, op je kwetsbaar durven opstellen, niet alleen ten opzichte van elkaar maar ook ten opzichte van God.

Ik denk dat het feit dat het moeilijk is om je figuurlijk bloot te geven tot heel veel problemen in relaties leidt. Ik doel dan op relaties in hele brede zin en niet in het bijzonder op een liefdesrelatie tussen een man en een vrouw. Volgens mij is dit een rechtstreeks gevolg van de zondeval. Ik denk dat het juist daarom zo belangrijk was dat Jezus aan ons heeft laten zien hoe God wil dat wij met elkaar omgaan: vergevingsgezind en met liefde voor God en voor elkaar.

De vraag is vervolgens: hoe gaan we hiermee om? Durven wij ons in figuurlijke zin bloot te geven ten opzichte van elkaar? Durven we de ander te bevragen op wat er in hem of haar omgaat? En durven we onze eigen gevoelens, gedachten en emoties te delen met het risico dat we gekwetst gaan worden. Ik weet dat ik het soms best moeilijk vind. Hoe zit dat met jullie?


Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 29 juli 2011, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:59
BerichtOnderwerp: Incidenteel en eenmalig!
 
Knipoog smiley Zo kan het ook: O wat leuk, een topic over de psalmen die we mooi vinden. Nou ik vind deze erg mooi:
Psalm 25:


1 Naar u, HEER, gaat mijn verlangen uit,
2 mijn God, op u vertrouw ik, maak mij niet te schande,
laat mijn vijanden niet triomferen.
3 Zij die op u hopen worden niet beschaamd,
beschaamd worden zij die u achteloos verraden.


4 Maak mij, HEER, met uw wegen vertrouwd,
leer mij uw paden te gaan.
5 Wijs mij de weg van uw waarheid en onderricht mij,
want u bent de God die mij redt,
op u blijf ik hopen, elke dag weer.


6 Denk aan uw barmhartigheid, HEER,
aan uw liefde door de eeuwen heen.
7 Denk niet aan de zonden uit mijn jeugd,
maar denk met liefde aan mij
en laat uw goedheid spreken, HEER.


8 Goed en rechtvaardig is de HEER:
hij wijst zondaars de weg,
9 wie nederig zijn leidt hij in het rechte spoor,
hij leert hun zijn paden te gaan.
10 Liefde en trouw zijn de weg van de HEER
voor wie de wetten van zijn verbond onderhouden.


11 Vergeef mij, HEER, mijn grote schuld,
omwille van uw naam.


12 Aan wie in ontzag voor hem leven,
leert de HEER de rechte weg te kiezen.
13 Hun leven verloopt in voorspoed
en hun kinderen zullen het land bezitten.
14 De HEER is een vriend van wie hem vrezen,
hij maakt hen vertrouwd met zijn verbond.


15 Ik houd mijn oog gericht op de HEER,
hij bevrijdt mijn voeten uit het net.
16 Keer u tot mij en wees mij genadig,
ik ben alleen en ellendig.
17 Mijn hart is vol van angst,
bevrijd mij uit mijn benauwenis.


18 Zie mij in mijn nood, in mijn ellende,
vergeef mij al mijn zonden.
19 Zie met hoe velen mijn vijanden zijn,
hoe ze mij dodelijk haten.


20 Behoed mij en bevrijd mij,
maak mij niet te schande, want ik schuil bij u.
21 Onschuld en oprechtheid mogen mij bewaren,
op u is mijn hoop gevestigd.


22 God, verlos Israël,
verlos het van al zijn angsten.

Wie volgt? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 29 juli 2011, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:56
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum
 
MARISKA601 schreef:
Wat ik de laatste tijden merk is ,
is dat er veel heisa is op het forum rondom het geschrevene.

Nu is er iemand die kritiek heeft op mijn postings.
En heeft de redactie gemaild.

In hoe verre is er vrijheid van meningsuiting op het forum?

Kan en mag je alles maar zeggen?
Mag je kritiek hebben op iemand mening?

Persoonlijk vind ik dat je alles mag en kan zeggen, mits je dat maar op een tactvolle manier doet. Ik heb meer moeite met mensen die zich op een hele ongenuanceerde manier uitdrukken en daardoor soms kwetsend over komen op andere mensen. Ik ga er echter wel van uit dat het niet iemand zijn of haar bedoeling is om de ander te kwetsen. Dus als je merkt dat wat je hebt geschreven wel zo over komt, dan lijkt me dat je dat in de eerste plaats jezelf aan moet trekken en niet op de ander moet projecteren. Anders gezegd: als je merkt dat iemand gekwetst is door wat jij hebt geschreven, ga er dan niet vanuit dat dit aan de ander ligt, dat die zo snel gekwetst is, maar denk na over wat dit zegt over de manier waarop jij hebt geschreven wat je hebt geschreven. En zoek dan ook even persoonlijk contact met diegene om het recht te zetten.

Wat betreft het hebben van kritiek op andermans mening, daar ontkom je niet aan als je een discussie voert. Als iedereeen het met elkaar eens is, heb je weinig reden tot discussie. Dus ja, ik vind dat je best kritiek mag hebben op elkaars mening. Ik denk ook dat het goed is als je open staat voor kritiek op je eigen mening, juist omdat je daar dan ook weer van kunt leren. Kritiek kan immers ook opbouwend zijn. Maar ook hier geldt weer: zorg ervoor dat je kritiek op een opbouwende manier verwoord. Blijkt dat je kritiek anders over komt dan je hebt bedoeld, doe daar dan ook wat mee.

Als je kritiek hebt op de postings van iemand anders, dan is het een beetje flauw om daar meteen de redactie over te mailen, tenzij het postings zijn die absoluut niet door de beugel kunnen. Dat is in het verleden ook wel eens het geval geweest, maar die kwamen niet van Mariska. En als ik kijk naar wat Mariska de laatste tijd heeft geschreven, dan zie ik daarin ook geen ongepaste bijdragen. Dus als iemand dan problemen heeft met wat zij schrijft, is het gepast om even rechtstreeks contact te zoeken via de pv-chat of de mail. Die mogelijkheden zijn er immers niet voor niets. En volgens mij is dat ook een meer christelijke instelling dan meteen je beklag te doen bij derden. Er staat niet voor niets in de Bijbel dat je eerst zelf iemand ergens op moet aanspreken....(zie matteüs 18:15). Helpt dat niet dan kun je er altijd nog anderen (zoals de redactie) bij betrekken, maar meteen naar de redactie schrijven omdat iemand iets geschreven heeft wat je niet zint, getuigt in mijn beleving van een gebrek aan moed om diegene even zelf te benaderen. Maar goed, ik zei al: er zijn in het verleden ook bijdragen geweest die absoluut niet konden en dan is het uiteraard een heel ander verhaal. (gaan we nou straks een discussie krijgen over bijdragen die niet konden of weet iedereen nog wel waar ik op doel... )

Hoe dan ook, ik meen dat iedereen tot op zekere hoogte vrij moet kunnen zijn om te schrijven wat hij of zij wil schrijven, maar dat een ieder er ook goed aan doet om even goed na te denken over de manier waarop hij of zij verwoord wat hij of zij wil zeggen. Blijkt dat iets niet over komt zoals je het hebt bedoeld, trek dat dan in de allereerste plaats jezelf aan en doe daar wat mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:33
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
CHATULIEM619 schreef:
De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum.

Ach op de kast zitten heeft ook zijn voordelen: je hebt er een prima uitzicht. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:16
BerichtOnderwerp: Het verhaal van?
 
ERIKA129 schreef:
Zou die het nu dan durven??
Zou die haar eindelijk mee uit durven vragen??....ze was dan uiteindelijk geen collega meer en was een evt. relatie geen hinderpaal op het werk
dus......

ho ho... ontslag krijgen is nog niet hetzelfde als ontslag gekregen hebben.. Per slot van rekening had hij het nu alleen nog maar van Carla gehoord en niet van zijn baas. En hoe kon zij dit weten terwijl ze net een tijdje ziek was geweest..?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Verlaat dit forum...
 
FRANKT627 schreef:
Ook op deze topic komt binnen afzienbare tijd een slotje want het leidt weer nergens naar.

Ach welnee joh.. er is niets mis met een discussie over hoe er wordt gecommuniceerd op t forum. Knipoog smiley Hoewel degene die t topic is gestart wellicht een andere bedoeling had... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
MARISKA601 schreef:
met een zeilboot over de weg? Knipoog smiley

Kan best joh.. zolang die zeilboot op een trailer achter de auto zit ha ha ha.. kom je toch weer uit op die auto he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Het verhaal van?
 
MARY052 schreef:
Ik??? IK??? Ontslagen???? Dat eh dat eh dat kun je toch niet menen???
Dat kunnen ze niet maken??
Ik?? Ik ben toch onmisbaar???


Niemand is onmisbaar Bernard, zeker niet op het werk. Dat zou je toch inmiddels wel moeten weten. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: als het werk jou teveel opslokt is dit misschien een unieke kans om je leven op een andere manier in te richten, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:51
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
VISSER278 schreef:
Toch maar die zeilboot Lisa? Lachende smiley

Ha ha ha ... bijvoorbeeld die zeilboot Visser. Waar een wil is, is ook een weg lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: Het verhaal van?
 
ERIKA129 schreef:
Toen na een lange stilte kwam het hoge woord eruit!!
Bernard ik moet je iets vertellen ikkee ehhhhhhh.....

Ik weet dat je op de nominatie staat om te worden ontslagen. Is dat misschien een geluk bij een ongeluk voor jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:42
BerichtOnderwerp: Verlaat dit forum...
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar men voelt zich hier zo snel gekwetst....

Tja dat kan een reden hebben Chat. Er staan hier genoeg mensen op die het nodige hebben mee gemaakt in hun leven. Dat leidt er vaak toe dat mensen ook kwetsbaarder zijn. En op zich is daar helemaal niets mis mee. Het is wel iets waar we onderling rekening mee kunnen houden door op een respectvolle en liefdevolle manier onze bijdragen op het forum te verwoorden. Zodra je je ongenuanceerd gaat lopen uitdrukken, dan loop je het risico dat mensen daarover vallen. En terecht in mijn ogen. Als dat gebeurd kan degene die zich ongenuanceerd heeft uitgedrukt daar ook even over nadenken in plaats van meteen de verdediging in te schieten. Per slot van rekening kun je daar dan ook van leren en proberen om je een volgende keer iets tactvoller uit te drukken. Ja dat is soms best wel lastig, maar in mijn ogen is dat de moeite wel waard. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hier echt de bedoeling heeft om een ander te kwetsen. En als dat dus wel lijkt te gebeuren doordat iemand zich ongenuanceerd uitdrukt dan is dat wel even een reden om naar jezelf te kijken en jezelf af te vragen WWJD?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:38
BerichtOnderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
 
HANNAH810 schreef:
wat is hierin precies je gebeds- en geloofsleven, christen?
ik lees wel dat je schrijft dat je na je gebed je huwelijk beëindigd hebt, maar verder zie ik alleen een lange lijst met ernstige ziekten en dergelijke.

met op het laatst dan nog een korte toevoeging over Gods bijstand, troost en genade, in redelijk algemene termen.
kun je misschien iets duidelijker proberen te zijn?

In feite ben ik het roerend met Hannah eens. Je geeft aan dat jou het nodige is overkomen. Zonder iets af te willen doen aan het feit dat het erg is wat jou is overkomen, meen ik toch te kunnen stellen dat er heel veel mensen op CM zijn die evengoed kunnen zeggen dat hun leven een aaneenschakeling van grote en kleine rampen lijkt te zijn. Uit wat jij schrijft blijkt mij echter niet wat bidden voor jou is, hoe jij bid en wie jou heeft leren bidden. En dat was toch hetgeen waarmee je dit topic begon nietwaar? Het zou dan ook fijn zijn als je iets duidelijker bent in het beantwoorden van jouw eigen vraagstelling. Want ook voor mij is het nu niet duidelijk wat jouw eigen persoonlijke beleving en ervaring is.


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 28 juli 2011, 20:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: De klik...
 
FRANKT627 schreef:
CHRISTEN307 schreef:
Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....

Ik heb al veel onzin gelezen maar die uitspraak van Christen verdient wel de gele trui. Zonder ratio komen we toch nergens. Denk je nu dat jouw voorgangers of de mensen waarvanje de preken beluisterde zonder ratio te werk zijn gegaan? Dit kan toch gewoon niet...dat moet je toch zelf ook wel begrijpen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om het rationele dat je in je hebt te verbannen en je te laten leven. Tja, ook dat is een levenswijze.

Ik ben dus helemaal eens met de tekst van Lisa...

Thx Frank. Enne jij ook welkom terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:00
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
CHRISTEN307 schreef:
nog voordat ik bestond, had God het goede al met mij voor en niet het kwade, maar ook ik was de verloren zoon, die zijn deel opeiste en verkwistte, totdat ik tot mijzelf kwam, arm, hopeloos, en bijna dood, toen ben ik opgestaan en naar mijn Vader gegaan, belijdende mijn zonde van ongehoorzaamheid en.... toen kuste de Vader mij en omarmde mij en sloot mij in Zijn hart op Golgotha....en dat is voor een ieder, die verloren dreigt te gaan in deze wereld, bezin je en ga naar Vader toe....

Tegen wie heb jij het nou eigenlijk? Het is net alsof jij je richt tegen mensen die niet gelovig zijn. Heb je wel in de gaten dat je op christian match zit.. een ontmoetingssite voor christenen? Ik vind het fijn om te horen dat jij God's enorme genade hebt leren kennen en weet dat je behouden bent. Dit geldt echter voor de meeste mensen die lid zijn van christian match. Jouw bijdragen komen op mij zo nu en dan bijna over alsof jij jezelf verheerlijkt in plaats van onze Vader in de hemel. Bovendien zijn ze off-topic. Neem deze discussie maar als voorbeeld. Die gaat over de vraag of autobezit noodzakelijk is voor een goede relatie en niet over de vraag of jij (of ik of wie dan ook) zich behouden weet....

En om dan meteen maar weer on-topic te gaan: autobezit is in mijn ogen niet noodzakelijk voor een goede relatie. Er zijn heel veel hele andere factoren die bepalen of een relatie wel of niet goed is . Autobezit is daar absoluut niet één van. Dat neemt niet weg dat het wel erg makkelijk is als je over eigen vervoer beschikt als de ander niet naast de deur woont. Maar goed, als de relatie echt goed zit dan vind je daar ook wel iets op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:47
BerichtOnderwerp: De klik...
 
CHRISTEN307 schreef:
Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....

Dus niet he.. !!!

Rationeel denken is in feite verstandelijk denken. Dit is niet de grootste vijand van het geloof, want er staat niet voor niets geschreven heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand. God verlangt niet dat iemand zijn of haar verstand uitschakelt.

Er is helemaal niets mis met rationeel denken, integendeel het wordt in feite zelfs van jou gevraagd. Het zijn juist mensen die rationeel denken in tegenstelling tot dieren. God heeft ons op die manier geschapen, dus als jij meent dat rationeel denken de grootste vijand van het geloof is dan doe je de schepping van God behoorlijk tekort. Als God niet wilde dat wij ons verstand gebruiken, dan had hij ons wel op een andere manier geschapen.

Het is een talent om rationeel te kunnen denken en dat talent moet worden gebruikt. Wel op de goede manier natuurlijk: niet op een manier waarmee je alles wat God in zijn Woord gegeven heeft in twijfel trekt of probeert te weerleggen. Ook niet op een manier waardoor je Gods Woord misbruikt om anderen te veroordelen om zo jezelf in een beter daglicht te zetten of te profileren. Maar veel eerder op een manier waardoor je kennis op doet van Zijn Woord zodat je in de gelegenheid bent om alles te onderzoeken, te toetsen en het goede te behouden en anderen de goede weg te wijzen. En daar is best wat gezond verstand voor nodig.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:40
BerichtOnderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
 
CHRISTEN307 schreef:
Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden.
Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden

Hallo Christen. Op zich is er niets mis met jou vragen, hoewel ik wel jouw eigen persoonlijke beleving mis als je een topic als dit opent. En nu ik daar toch over begin, moet mij iets anders van het hart. Ik heb jouw bijdragen op het forum de laatste twee weken gevolgd en er niet of nauwelijks op gereageerd omdat ik telkens jouw eigen persoonlijke beleving mis. Ik zie jou voortdurend met spelden prikken naar anderen, de ene keer op een meer veroordelende manier dan de andere. Als je daadwerkelijk persoonlijke ervaringen en verwachtingen van anderen wilt horen, dan zul je ook een oprechte interesse in die ander moeten laten blijken zonder hen het gevoel te geven dat je daar meteen weer overheen gaat knallen met een uitspraak die aangeeft dat je het helemaal niet met hem of haar eens bent en meent dat jij het allemaal veel beter weet. Doe je dat niet, dan zal de situatie ontstaan dat mensen zich geremd voelen in het beantwoorden van jouw vragen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Sommige mensen antwoorden toch wel en hen zal het waarschijnlijk een worst zijn hoe jij daar dan weer op reageert. Maar er zitten genoeg mensen op CM die meer dan eens gekwetst zijn in het leven en ik denk dat het goed is als je daar toch ook een beetje rekening mee houdt in de vragen die je stelt en de opmerkingen die je plaatst. Ik zou ditzelfde ook kunnen schrijven bij andere vragen waarmee je topics hebt geopend, maar ik laat het hier nu maar even bij.

Wat mijn persoonlijke beleving en ervaring met betrekkig tot bidden betreft (om toch een beetje on topic te blijven): bidden is voor mij een gesprek voeren met mijn vader in de hemel. Ik voer dat gesprek op dezelfde manier als waarop ik in gesprek ga met mijn vader hierop aarde: openhartig, eerlijk vertellen wat er in mij omgaat. En ja, ook dankbaarheid tonen voor de genade die Hij mij heeft getoond en voor de liefde en zegen die ik van Hem ontvang, iedere dag opnieuw.


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 27 juli 2011, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:45
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
VISSER278 schreef:
Lijkt me ook niet écht makkelijk om met de zeilboot over de A15 , A16 en weet ik welke nog meer naar je bestemming te reizen.
Je zal maar ergens in Groningen of in Brabant moeten zijn. Knipoog smiley
Kan je wel een week ervoor uittrekken.

Alleen maar leuk Visser: een hele week zeilen. Ik teken ervoor (maar nu even niet....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:52
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
YELNIN491 schreef:
Dan maak je toch een aanlegsteiger whatever en waar Clown smiley

Precies... t is maar wat je er voor over hebt ha ha ha.. Maar eeeeh. Ik heb gewoon een auto hoor. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:36
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
VISSER278 schreef:
Zoiets:
1 - Ja, een ouwe rotbak
2 - Ja, m'n tweede huis
3 - Nee, het openbaar vervoer is zo gek nog niet
4 - Nee, ik ben super gezond bezig...ik fiets Clown smiley
En:
5 - Nee maar ik zeil wel Clown smiley
6 - Ja en ik zeil ook.... Clown smiley Clown smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 23 juli 2011, 21:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:32
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
[quote=MARTIN695]

Nou Martin.. ik ben een poosje weg geweest en ik had echt niet t idee dat ik toen gewoon van de wereld was hoor. Mijn wereld is een stuk groter dan CM. Neemt niet weg dat ik jullie allemaal genoeg miste om toch ook ff weer terug te komen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 20:40
BerichtOnderwerp: wat vind je van Nudisme ?
 
HENKWAL969 schreef:
Ik denk dat de Bijbel ons wel degelijk iets over naaktheid vertelt.

Het was niet voor niets dat Adam zich schaamde.
Het was niet voor niets een conflict bij zonen van Noach toen hij naakt en dronken in de tent lag.
En zo zijn er nog wel wat teksten te verzinnen.

Mensen vinden altijd wel teksten om hun wereldse denken mogelijk te maken.

Tja Henk, sommige teksten zijn nu eenmaal op meerdere manieren uit te leggen. Immers, Adam schaamde zich pas voor zijn naaktheid na de zondeval. In genesis 2 staat immers ook: 25 Beiden waren ze naakt, de mens en zijn vrouw, maar ze schaamden zich niet voor elkaar.
En wat het conflict bij de zonen van Noach betreft: dat is niet iets wat beruste op een gebod van God, maar op het schaamtegevoel van Noach die vernam dat zijn jongste zoon hem in een dronken bui naakt op bed had zien liggen en dat aan zijn oudere broers had verteld. Die hebben Noach vervolgens bedekt op een manier waardoor zij hem niet naakt zouden zien liggen. Maar goed, zo kun je meerdere teksten op meerdere manieren uitleggen en interpreteren. Persoonlijk heb ik helemaal niets met nudisme of naturisme. En nee, dat heeft niet zozeer te maken met wat ik al dan niet in de Bijbel lees. Ik voel er gewoon niets voor om in mijn blote kont op een camping of een strand rond te gaan lopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
 
ESTHNA266 schreef:
Dit staat er ook bij vermeld.... en daar is dus iedereen over gevallen...

En als nieuw lid kan je niet ruiken dat dit een gevoelig punt is...
Heb als spijt van mijn lidmaatschap hier. Kennelijk zitten hier alleen maar mensen die anderen bekritiseren. Dit is niet de enige topic waarin dit mij opvalt...

Erg jammer.... zou van mede christenen wat minder gezeur en gezanik verwachten, maar zoals zo vaak blijkt dat het ook maar mensen zijn...

Waarom reageer je ergens op als het toch niet je interesse heeft??

9 van de 10 reacties hierboven zijn uiting van frustraties... waarom??

Als jij niet met andere mensen van een andere site in aanraking wil komen dan hoef je niet te reageren en al helemaal niet naar het uitje toe te gaan...
Maak het de ander nou niet onmogelijk om wel te reageren (en gezien te worden) die wel mee wil en er geen bezwaar tegen heeft of het juist erg waardeerd...

Er zijn wel tig uitjes waar ik geen interesse in heb... ik ga daar toch ook niet (negatief) op reageren? Ik laat het voor wat het is. Laat die ander doen wat hij/ zij leuk vind...

Als ik in aanraking wil komen met mensen van een andere site, dan hoeft dat niet via CM te lopen. Dan wordt ik gewoon lid van die andere site. En blijkbaar geldt dat voor meer mensen hier. Sorry Estna, ik begrijp dat je nieuw bent hier en dat je dus niet kon weten dat er zo gereageerd zou worden. Dit soort dingen is in het verleden al eerder aan de orde geweest en toen is ook duidelijk uitgesproken dat de mensen hier geen behoefte hebben aan "reclame" voor uitjes van andere datingsites. Het is vervelend dat jij dat nu allemaal over je heen krijgt, maar wellicht kun je dat beter plaatsen als je weet dat dit allemaal al eerder is gebeurd. Eigenlijk vind ik het wel sneu voor je dat je intiatief nu een beetje in het water valt op CM, want volgens mij heb je nog van niemand gehoord dat hij of zij wel mee wil (tenzij ze jou persoonlijk gemaild hebben dat ze mee gaan). Tja en da's de bedoeling natuurlijk ook niet. Als mensen zich geroepen voelen om mee te gaan, moeten ze zich vooral niet laten weerhouden door alle negatieve reacties op het initiatief. Per slot van rekening is een dagje zeilen ontzettend leuk, dus als je wel wilt: ga dan lekker mee! En laten we de discussie over het feit dat het eigenlijk een FF uitje is nu maar sluiten, want daar is volgens mij wel genoeg over gezegd. Estna zal het vast nooooooooit meer doen Knipoog smiley . Wie zeilen wil: heel veel plezier. Ik heb mijn kids die dag, dus ik kan niet mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 22:52
BerichtOnderwerp: Het verhaal van?
 
ANNE589 schreef:
De whiskey druppelde zijn mond binnen, en hij kwam weer bij. Hij sprong op en en begon de boel op een rijtje te krijgen, hij moest eerst.....

Die brug over rennen... ongeacht wat er gebeurde. Hij zou zich door niemand laten weerhouden. Niet door zijn moeder of de buurman, niet door de politie of die Sint Bernard en al helemaal niet door Piet Paulusma of Hart van Nederland. Bernard bedacht zich niet langer en sprintte naar de deur, trok die open en zette het op een lopen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 22:44
BerichtOnderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
 
HANNAH810 schreef:
pff t is weer als vanouds;
estna is zo vriendelijk mensen uit te nodigen en krijgt bakken reacties over zich heen van mensen die NIET meegaan, maar wel een duidelijke mening willen ventileren;

ik ervaar dat zelf als vermoeiend, wanneer ik een uitje organiseer, en daar de nodige tijd in investeer.

waarom kunnen volwassen mensen, zoals we toch verwachten dat de leden hier op christianmatch zijn, estna niet gewoon haar uitnodiging laten schrijven, zonder over haar heen te vallen? wanneer estna iets organiseert, heeft ze mijns inziens de vrijheid dat te doen op HAAR manier.

wil iemand een zeil uitje in friesland, dan staat het een ieder vrij daar een uitnodiging voor te schrijven onder een nieuw te openen agenda-topic.

estna; laat je niet ontmoedigen; ik vind het een enorm goed initiatief van je! en wie het beter kan? ga je gang........... Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah.......de beste stuurlui staan aan wal
(dus ik ga niet mee zeilen...... Lachende smiley met blinkend witte tanden )

Lieve Hannah, je kent mij goed genoeg om te weten dat ik niet een uitje wil saboteren wat door een CM-lid wordt georganiseerd. Daarvan is echter helemaal geen sprake. Het uitje waar Estna op attendeert is een uitje wat wordt georganiseerd door iemand van de zeilschool van FF en nee, da's niet Estna (tenzij ze daar onder een andere naam lid is, dat kan natuurlijk)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 22:31
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
HERMAN388 schreef:
Is dat de tip van CM of van jou?

Van mij natuurlijk... maar ja, als je lang genoeg weg blijft krijg je wel een leuke korting die bedoeld is om je te stimuleren om terug te komen, dus misschien moeten ze nog wel ff geduld hebben Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 44 Volgende
Pagina 6 van 44