ChristianMatch

Forum

Hoog Sensitief
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4317 4318 4319 4320 4321 4322 4323 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:07

[quote=LIAN703]Hey allemaal.

Laat ik ook ff reageren Knipoog smiley

Tsja, HSP... voor mij is het een mega opluchting geweest (en nog steeds!) om er achter te komen dat ik HSP-er ben. Er werden me zoveel dingen duidelijk over mezelf. Ik zag het niet als een label dat ik kreeg, maar had juist het gevoel dat er allerlei dingen van me afvielen. Ik kon juist de negativiteit naar mezelf los laten en ik ben nu veel milder en positiever naar mezelf toe.

Ja, dat opluchting gevoel ken ik, dat had ik 20 jaar terug toen ik erachter kwam dat ik DIS had....eindelijk snapte ik dingen, kon ik dingen plaatsen...!!!Een DIS-ser heeft weer veel overeenkomsten met een HPS-er, een DIS-er is sowieso hoog gevoelig...;)Ik heb er veel over gelezen en dat heeft me enorm geholpen om het beter te snappen en er beter mee om te gaan.
Ik heb nu 2 leefregels:
1 blijf binnen de kaders van HSP (zodat ik me ok voel)
2 als ik over mn grenzen ben gegaan, zo snel mogelijk weer tot rust komen
Ja, binnen kaders blijven waar je je Rust kan blijven behouden, overgeprikkeld raken is erg naar en vervelend. Ja, logisch ook, je raakt in een hevige stress.
En ja, mocht je toch een keer over grenzen gaan, of per ongeluk door iets wat niet te voorzien was oid overgeprikkeld raken, ja, dan zo snel mogelijk weer terugkeren naar de Rust, dan kan het zelfs even nodig zijn om uit de situatie weg te lopen voor enkele minuten ofzo.
Ik vind het vreselijk om echt overprikkeld te raken. De uitdaging voor mij is het om mn grenzen te kennen en goed aan te geven. Dat vraagt wat lef, maar tot nu toe ervaar ik redelijk veel sympathie vd mensen om me heen.
Ja, je grenzen weten van wat je wel en niet aankan, en idd goed aangeven. Duidelijk, zodat de mensen met wie je te maken hebt, er rekening mee kunnen houden. Ik ervaar ook begrip en invoeling. En zo niet, dan is dat jammer voor hen Knipoog smiley.
Ja, dan is dat errug jammer, graag of niet hoor Knipoog smileyEr zijn momenten dat ik HSP vreselijk vind, maar ik zie er ook hele goede dingen in terug en wil er voor kiezen om het als iets goeds te zien.
Iedereen is anders op z'n eigen manier, en dit ben ik. Dat is ok!
Ja, je kan wel overgevoelig zijn, maar ja, je bent ook jezelf en nog veel meer dan dat hoor Knipoog smileyIk kan me wel voorstellen dat het voor mannen lastiger is om HSP-er te zijn, omdat de maatschappij wellicht minder gevoeligheid van hen verwacht (eist) dan van vrouwen, en het dus nog lastiger is om jezelf te zijn.
Ja, voor mannen zijn veel dingen lastiger, mannen komen ook niet zomaar ff naar buiten met dat ze zijn misbruikt bijvoorbeeld, sommige mannen daar was ik echt de 1ste persoon aan wie ze dát vertelde...ja, vertrouwen, als ik er steeds zo open over ben, van kan dit niet daar en daardoor, ja, dan zegt zo'n man eerder dingen..Ik heb de droom om ooit nog een christelijk HSP boek te schrijven, maar dat zal nog wel even duren denk ik Lachende smiley.

Ondanks alle lastige dingen wil ik het wel als een gave van God zien en brengt het me juist ook dichter naar God toe, omdat ik Hem er keihard in nodig heb. Dat vind ik waardevol.

Ik vind het grote voordeel dat ik heb leren alleen te zijn, want als ik samenwoon zou ik gestoord worden. En dat is gewoon erg leuk alleen zijn, op Zijn tijd. Maakt je ook niet afhankelijk, als je jezelf uren alleen kan vermaken, vind ik.
God bless!
Lian

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 00:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:07

VISSER278 schreef:
Visser krabt zich even achter z'n oren want dit is wel een heeeeeeele grote wens.
Vissersboot , stoomboot , rubberboot , sleepboot, love-boat????????????????????????????

Niks...sleep....niks stoom....niks love...
Een vissersboot.....UITERAARD!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:09

CORTAZAR588 schreef:
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 00:14
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:09

ZEELAND736 schreef:
PETRA.............!!!!!!!!!!!!!
Hij zit aan een frikandel speciaal....!!!!!!!!!!

2

ze zijn al op. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:10

VISSER278 schreef:
Visser krabt zich even achter z'n oren want dit is wel een heeeeeeele grote wens.
Vissersboot , stoomboot , rubberboot , sleepboot, love-boat????????????????????????????

vissersboot natuurlijk, loveboot Twijfelende smiley gaan jullie nu vis vangen of wat anders Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:11

ZEELAND736 schreef:

ha ha zeeland, je houd ook echt van het water he Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:23

JOL252 schreef:
Echtbrekers staan in het zelfde nominatielijstje.... ik ken alcoholisten, seksverslaafdenetc. die enorm strijden en het lijkt een hopeloze zaak zo af en toe... ondanks al het bidden en strijden... ik ben blij met een God die de "wonde achter de zonde" kent. Je hebt profeten... en huilende profeten. De laatste categorie ziet wat er achter gedrag en patronen kan schuilen.

mijn weten is ook niet anders dan dat jezus heel veel van deze mensen ook houd, jezus is zelfs voor zondaren na de aarde gekomen.
ik heb nog nooit zulke getuigenissen gelezen en bah doe het ook nooit meer, als het zo is zal god me dat zelf wel openbaren, tot nu toe lees ik alleen in de bijbel over een genadige god.
In die getuigenissen las ik dingen als, jezus liep langs die ene en zei, ja jij hebt dit gedaan, nu is er geen weg terug, dat is niet de jezus uit de bijbel, als die mensen daadwerkelijk die ervaringen hebben gehad, denk ik door een geest die ze wil misleidden. het karakter van jezus diwe word beschreven in de getuigenissen van hel ervaringen vind ik niet kloppen met het karakter van jezus uit de bijbel.
petra die het sereius heeft bekeken en er over heeft nagedacht. met respect voor jouw anders denken.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:25

De laatste mensen zijn net allemaal de deur uit
Het was een gezellig dag van in en uit loop
Ochtends 5 mensen, middag 1 en avonds 8 mensen
Al met al een druk boel maar de sfeer was fijn
Ja ik heb genoten van mijn verjaardag

Bedankt iedereen voor de wensen en felicitatie`s. Lachende smiley

Groetjes,

<><

Zwaan

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op donderdag 9 augustus 2012, 00:26
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:27

THOMAS968 schreef:
Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

mooi gezxegd, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op god.

en god is geen god die mensen bind door angst, maar door liefde.de hele getuigenissen kloppen niet met het beeld van god en jezus, beschreven in de bijbel. vind ik.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:31

[quote=CORTAZAR588]nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
als tie gelooft dus niet he...dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
idem ditotenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is vaak een proces en niet iets wat van het ene op het andere moment gebeurd, met verslavingen en slechte gewoontes stoppen, dus als zo iemand in dat proces overlijdt zou die niet behouden zijn, nee, gaat er bij mij niet in, God is Liefde en rechtvaardig, en dat gaat daarmee niet samen....Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 00:31
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:32

ZEELAND736 schreef:

ja en ik hier met droge koekjes wegens niet meer veel eten in huis en nu heb ik honger, grom grom , morgen ga ik lekker eten halen en lekker eten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:32

Beter laat als niet: alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!
Heel veel gezegende jaren erbij toegewenst!

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:35

[quote=THOMAS968]Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. Zo is dat!!! En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Inderdaad!!! Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Helemaal grondig mee eens met het hele stuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:42

[quote=CORTAZAR588]Tja vreselijk is het idd.
Geloven mensen je ?
ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren.
Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten......
maar vertel het.
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.
maar doe het !
al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken.
elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel.
ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs.

ken je Paul Washer ?
Valse profeet eerste Klas!!!KLIK HIER

Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is.
ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht .....
maar hij had gelijk .......dat is de waarheid.
Paul Washer - shocking youth message ......

ate mais

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 01:24
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:51

wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:54

SHANITA ......
paul washer valse profeet?
op basis waarvan ?
kent u hem?
kent u zijn werk ?
ooit naar hem geluisterd ?
ook hier.......

eerst onderzoekn en dan pas oordelen.
wat is dat moeilijk he ?
Naar boven

Auteur Bericht
MADED321

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:58

Als je blijft kijken waar de zon heengaat dan krijg je zere ogen!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 01:12

weerbaarheid!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 01:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 01:18

ja, ja en ja

en, nee hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 02:12

Van: John Kamphuis

Als de haan kraait binnen ’t christendom…
juni 19, 2012 bij 12:41 am (Uncategorized)

Ook in de laatste serie afleveringen van Wie is de Mol? klonk het aloude en wijze adagium ‘Trust Nobody’. Als je het mij vraagt kan geen woordenpaar de sleutel tot levenslust beter verwoorden. Naleving van dit adagium werkt gezonde onafhankelijkheid in de hand en dat is de beste remedie tegen eventuele teleurstellingen.

Ik geef toe, ‘Trust Nobody’ is wat zwaar aangezet. Onze planeet bevat schitterende, betrouwbare mensen. Zij verdienen respect. Met nadruk op verdienen. Dat impliceert zichtbare activiteit en op basis daarvan kan iemand het hart worden toevertrouwd. Uiteindelijk is dat het allermooiste wat er is. Helaas schaduwt een flinke dosis hufterigheid op onze planeet over het geluk wat ‘vertrouwen’ heet. Dat maant tot voorzichtigheid.

Deze hufterigheid is van alle tijden en plaatsen. Er is dus niks nieuws onder de zon. Na enkele jaren binnen het stevige bolwerk van het christendom rondgewandeld te hebben, ben ik tot de – ooit voor mij – ontstellende constatering gekomen dat ook daar niet alles goud is wat er blinkt. En laat ik dan maar bij mijn eigen persoon beginnen, want ook dat ‘bolwerkje’ vertoont scheuren. Dus naast ‘Trust nobody’ ook ‘Nobody is perfect’.

Waarom ga ik hierna dan toch iets zeggen over het christendom als geheel?

In ieder geval niet om er tegenaan te schoppen. Dat heeft geen zin. Ook niet omdat ik teveel teleurstellingen opgelopen zou hebben. En al helemaal niet omdat ik me beter of verlichter zou voelen. Maar wel omdat ik me opwind over een vorm van huichelachtigheid, waar ik me tegen wil verzetten.

Het gaat om het door de vingers zien van misdrijven tegen individuen met een beroep op het veelgebruikte woord ‘vergeving’.

Vergeving is iets moois. Mediation (alternatieve geschilbeslechting) eveneens. Als het een slopende gerechtelijke procedure kan voorkomen, kan ik mensen geen ongelijk geven als ze van mediation gebruik maken. Tot zover dus niets aan de hand.

Maar nu komt mijn punt. Deze zal ik verhelderen met een situatie die zich onlangs heeft voorgedaan.

Persoon X (een jongere) kwam naar me toe met de mededeling misbruikt te zijn door persoon Y binnen een duidelijk verticale verhouding. X vroeg advies en meldde ‘platgegooid’ te zijn met uitspraken van christenen om Y te vergeven. Zou X dit niet doen, dan zou dat meer over X zeggen dan over de ernst van de situatie.

Ik heb X niet van advies voorzien, omdat ik geen behoefte had aan inmenging in deze zaak. Maar ik was wel ziedend.

Waar haalt in godsnaam een christen het lef vandaan een jongere op deze wijze te beïnvloeden! X heeft besloten alles te bedekken onder de ‘mantel der liefde’. En daar zal het blijven sluimeren. Tot de zogenaamde ‘jongste dag’.

Wat kan dat mooie begrip ‘vergeving’ zo een drakengezicht krijgen.

En wat kan ‘vertrouwen’ in uitspraken van oudere mensen misvormd worden, als een jongere om de lieve vrede wil het zwijgen ertoe doet.

Vraag hem/haar over 10 jaar wat ‘vertrouwen’ inhoudt en beluister goed het antwoord. We zullen ervan schrikken.

Zo kan dus een misdrijf onder het mom van ‘liefde’ en ‘vergevingsgezindheid’ uit handen van justitie blijven. Mijn rechtsgevoel zegt dat dit niet kan. Maar mijn bovennatuurlijke antenne zegt dat ook.

Want zet het eens af tegen de oproepen die in tal van kerken klinkt een eerlijke belastingaangifte te doen? Of om te onderwerpen aan de overheid (‘de dienaar Gods’)?

In deze orde gaat de zweep over de ruggen, maar wanneer het gaat om (zeden)misdrijven gaat de zweep nogal eens over de rug van het slachtoffer. Extra klappen, omdat hij/zij gewoonweg niet meteen vergeven kan.

Duizendmaal en duizendmaal begrip heb ik daarvoor.

Evenals de Rechter.

Een spreker uit een heiligingsbeweging zei onlangs in een religieuze samenkomst: “Vrouwen, als uw man u tientallen keren achtereen tart en slaat, zult u hem telkens onmiddellijk moeten vergeven. Als u dat niet doet, bent u net zo onheilig als hem.”

Vergeef me, maar dan krijg ik kippenvel.

En zal de haan kraaien.

Om hemelschreiende manipulatie.

Want als het ergens niets mee te maken heeft, is het met vergeving.

Bron: John Kamphuis Klik hier!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 02:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 02:31

[quote=EVA685]Denk maar eens na over dit lied Knipoog smiley
Let op het woordje kan en zal!
Misschien lukt het ons dan beter Smiley die vol vragen zit

Hoe kan ik verder leven,hoe moet ik verder gaan.
Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan.
De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid, onverschilligheid, en die doet geen pijn...eindelijk bevrijd van het 'moeten' vergeven....die haat is logisch... en die bitterheid wordt je aangepraat....
lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd. Nee, alleen en alleen door vergeving Zieke smiley

Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn maar als de waarheid onder ogen wordt gezien, dán kan er genezing zijn.
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen. de weg van ontkenning kan beginnen

O God , ik heb U nodig, ik kan het zelf niet.
Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet. logisch als iedereen begrip heeft voor de dader en loopt te roepen dat jij moet vergeven, zelfs als de dader ontkend, vergeven zal je onvoorwaardelijk...
Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft, Hier gaat het al mank, hier wordt geïmpliceerd dat je even erge dingen hebt gedaan als je verkrachters, terwijl je nota bene een kleuter was...of tiener, of beide!!! Of iig dat je daarna minstens even zo erge of nog ergere dingen hebt gedaan dan kinderen verkrachten. En dat verpakt, in een zoetgevooisd gedichtje.. Zieke smiley !!! En dan kan ik me heel goed indenken, dat vele denken, schandalige schijnheilige christendom...
dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.

Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan,
ook al zal er een litteken blijven bestaan.
Want is Uw liefde niet sterker dan de dood,
en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?

Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen,
waar Uw vergeving is zal genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen. en de weg van de bagatellisering en ontkenning van wat de dader heeft gedaan kan beginnen....en de erkenning van het slachtoffer kan uitblijven. Zodat er geen énkele kans op genezing meer is...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 02:34

CORTAZAR588 schreef:
SHANITA ......
paul washer valse profeet?
op basis waarvan ?
kent u hem?
kent u zijn werk ?
ooit naar hem geluisterd ?
ook hier.......

eerst onderzoekn en dan pas oordelen.
wat is dat moeilijk he ?

Net als in je reactie op Thomas is je toon hier storend uit de hoogte...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 9 augustus 2012, 02:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 03:03

CORTAZAR588 schreef woensdag 8 augustus 2012, 19:15 :
Quote:
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.

Het evangelie(goed nieuws) vertellen is een dankbaar werk...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 03:20

CORTAZAR588 schreef:
wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED

Het leest wellicht voor een ieder prettiger wanneer je Nederlands aanhoudt... ik heb overigens dit soort verhalen gezien en vroeg me toen al af waarom Jezus ervoor kiezen zou mensen de kwellingen te laten proeven die Hij voor ons heeft gedragen en overwonnen aan het kruis. Het geloof is uit het horen (van Gods woord dat volledig is).
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:45

Donderdag 9 augustus, Psalm 95: 6-11; Buigen in aanbidding.

Protestanten knielen niet. Tenminste, in de kerken niet. Niet meer. Heel de kerk, de katholieke kerk, deed dat ooit wel. Protestanten (en vele katholieken) hebben de knielbanken uit de kerk weggehaald. Maar wat is er bijbelser dan knielen? Knielend word je zo klein als en kind. Ik kan me geen betere godsdienstoefening voorstellen…
In de psalm van vandaag worden we opgeroepen door de knieën te gaan. Wie stokstijf blijft staan, is oneerbiedig. Wij dienen onze Koning eer aan te bieden – en dat doe je in de houding van een onderdaan: geknield. Nu is het zeker zo dat wij tegenwoordig niet meer knielen voor onze koningen en in dat licht mag ook best worden gerelativeerd wat ik zo juist over knielen schreef – maar toch… De dichter wenst te knielen. Voor je het weet worden je knieën stram. In de woestijn bleek dat het geval met het volk van Israël. Ze stelden God op de proef, alsof Hij een eindexamenkandidaat zou zijn. Geen wonder dat ze er veertig jaar over deden, over dat korte reisje naar Kanaän. Dat had sneller gekund als ze geknield hadden. Je kunt wel denken dat je hardlopend sneller vooruitgaat dan knielend, maar dat is het koninkrijk van God een denkfout. Wie dagelijks van knielen weet, houdt de ziel soepel. Wie buigt voor de Eeuwige, gaat niet onder zorgen gebukt. Die worden je afgepakt, zoals men van een knielende kameel de lastpakken afneemt. Vandaar de oproep aan het slot van de psalm: ‘Wees niet koppig!’. Je zou door je koppigheid de uiteindelijke rust ontlopen. En dan te weten dat je in het rijk der hemelen alleen geknield groot kunt zijn.

Komt, werpen wij ons voor de Heer
die wij ons gemaakt heeft biddend neer,
wij, die het volk van zijn weide.
Want onze God, Hij gaat ons voor,
Hij trekt met ons de diepte door.
Zijn hand zal ons als schapen leiden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:46

ZEELAND736 schreef:

Daar heb ik ook wel zin in Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:48

Hoe krijgen ze glas en lood tussen een dubbelglas raam?

En kan je een ballon op blazen,als je met windkracht 13 op het strand staat..

Brinta..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 9 augustus 2012, 08:49
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:49

ZEELAND736 schreef:

Doe mij maar een loveboat, dan kun je ook wat aan de haak slaan Knipoog smiley Verliefde smiley

(de kans dat je wat vangt is kleiner, maar de buit is groter)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:52

[quote=GERRIT603]

Inderdaad. Theocratie is God aan de macht en niet wat idioten die denken dat ze god zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:54

VISSER278 schreef:
Heide , ik denk dat we beter af zijn met een sterrenteam ipv. een damesteam , want dit schiet niet op.

Heb je je shimano al uit het vet gehaald? Lachende smiley

wat???...
Hebben jullie iets georganiseerd?
maar ik ben al zee ziek,als ik een glas water leeg drink

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4317 4318 4319 4320 4321 4322 4323 ... 6194 Volgende
Pagina 4320 van 6194