| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 19:47
|
|
|
|
Ik vraag me af waarom er op de startpagina nog steeds de uitnodiging van het speeddaten in Alphen aan de Rijn staat. 6 okt .... dat is het toch allang geweest?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:01
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oh gezellig, Erika en Josina, dat JULLIE een proeffeestje gaan organiseren!!! Wanneer?? En waar??
 |
Jajaja, Steen weer zeker
Helaas kan ik momenteel nog even niets beloven, maar mocht ik meer weten, dan wil ik er wel voor gaan.
Is er überhaupt animo voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik vraag me af waarom er op de startpagina nog steeds de uitnodiging van het speeddaten in Alphen aan de Rijn staat. 6 okt .... dat is het toch allang geweest?  |
Het lijkt wel of je zin hebt in een speed-date... Denk je nog steeds dat het komt???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:06
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Het lijkt wel of je zin hebt in een speed-date... Denk je nog steeds dat het komt??? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:31
|
|
|
|
Mogen leeuwen plaatjes ook? Die staat op m'n profiel
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op zaterdag 20 oktober 2012, 20:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:44
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Jajaja, Steen weer zeker
Helaas kan ik momenteel nog even niets beloven, maar mocht ik meer weten, dan wil ik er wel voor gaan.
Is er überhaupt animo voor? |
tja steen, jol, jij en ikke haha Girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | tja steen, jol, jij en ikke haha Girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrr  |
ikke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | tja steen, jol, jij en ikke haha Girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrr  |
en ikke dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik vraag me af waarom er op de startpagina nog steeds de uitnodiging van het speeddaten in Alphen aan de Rijn staat. 6 okt .... dat is het toch allang geweest?  |
ja ik erger me ook al steeds aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 21:10
|
|
|
|
Mischien een Belgse kalender
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 21:52
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | en ikke dan? |
zie er willen vanzelf meer mensen dus Jol wanneer is de cursus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 21:57
|
|
|
|
Anna schreef:
| Quote: | Mogen leeuwen plaatjes ook? Die staat op m'n profiel |
Vooruit dan maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | zie er willen vanzelf meer mensen dus Jol wanneer is de cursus  |
Ik krijg inene zo'n donkerblauw vermoeden dat ik opeens ergens ingeluist zou kunnen worden...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 20 oktober 2012, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:03
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik krijg inene zo'n donkerblauw vermoeden dat ik opeens ergens ingeluist zou kunnen worden...  |
Kom je daar nu bij Jij geeft lekkere menu's steeds en daar willen we alleen maar van meegenieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kom je daar nu bij Jij geeft lekkere menu's steeds en daar willen we alleen maar van meegenieten  |
on topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:07
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | on topic  |
is het off-topic dan Het gaat over eten daar is dit topic toch voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik krijg inene zo'n donkerblauw vermoeden dat ik opeens ergens ingeluist zou kunnen worden...  |
Ik zal je wel ff helpen hoor Ik stelde een proefavond voor en heb daar jouw naam niet bij genoemd, dat maakt Erika er weer van
Dus...Erikaaaaaaaaaaaa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:14
|
|
|
|
on topic
Morgen ouderwets zondags vermicellisoepie...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 20 oktober 2012, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik zal je wel ff helpen hoor Ik stelde een proefavond voor en heb daar jouw naam niet bij genoemd, dat maakt Erika er weer van
Dus...Erikaaaaaaaaaaaa  |
Slijmjurk Het ging over het eten van Jol he wel opletten jij Maar goed ik ga wel naar bed hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:24
|
|
|
|
|
Misschien wel een idee om mee te gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:33
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | on topic
Morgen ouderwets zondags vermicellisoepie... |
Heeey...dat herken ik...
Zo ook hier morgen.....het SVP dinner!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:49
|
|
|
|
| SIMSIM368 schreef: | | Misschien wel een idee om mee te gaan |
Simsim, gewoon gaan de rest komt vanzelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:50
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja ik erger me ook al steeds aan  |
Ik denk dat ik het al weet ...... ze laten het gewoon staan tot bekend is wanner de volgende speeddate is . Dan hoeft de redactie enkel maar de datum te veranderen en evt. de plaats. Scheelt weer wat werk hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 22:54
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | niet?  |
glimlach, bij een niet is omgekeerdt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
ik vind het wel lachen dat er in 7 jaar cm al 2 succesverhalen via de startpagina zijn te lezen
erg actief zijn ze bij de redactie niet... ze zalle wel meer verdienen aan de ceedeehandel, denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:06
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Heeey...dat herken ik...
Zo ook hier morgen.....het SVP dinner!!! |
SVP?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:07
|
|
|
|
sondags voeder partijtje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 23:07
|
|
|
|
[quote=CARMEN073]Op zoek naar de betekenis van kunst
Wat is kunst? En waarom? En waarom kunst? Deze vragen stel ik mijzelf al een tijdje. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen opvattingen over kunst. Veel hiervan is volgens mij onbewust. Gecreëerd door cultuur, associaties, interpretaties en eigen voorkeuren. Is het dan zo belangrijk om een sluitende definitie van kunst te hebben? Misschien voor velen niet. Voor mij wel. Mijn opvattingen over kunst blijken bij nader inzien minder goed gefundeerd te zijn dan ik dacht. Mijn gedachten over kunst lijken steeds meer te botsen met de huidige gangbare opvattingen. Vandaar mijn queeste.
Het schilderij aan de muur
Kunst wordt geassocieerd met expressie en creativiteit. Maar niet alle expressie en creativiteit is kunst. Een (bloemetjes-)behang ervaren we niet als kunstzinnige uiting. Het landschapschilderij dat daar bovenop gehangen wordt weer wel. Mits het aan bepaalde voorwaarden voldoet natuurlijk. Waarom hangen we schilderijen aan de muur? Hebben we kunst eigenlijk wel nodig of kunnen we net zo goed, of misschien zelfs beter zonder? Waar zouden we zijn zonder creativiteit?
Ja, ik denk dat een mens niet zonder kan. We zijn naar Gods gelijkenis geschapen. Alleen al het feit dat we de mogelijkheid hebben om keuzes te maken, maakt dat we met creativiteit te maken hebben. Beslissingen zijn niet zwart of wit. We hebben gedachten, zijn geen machines.
Zoektocht van het individu
Kunst ontstaat niet 'zomaar', er gaat een heel proces aan vooraf. De zoektocht van de kunstenaar voordat hij zijn gedachten, gevoelens en persoonlijkheid uitgiet in een vorm. Soms echter is de zoektocht van de kunstenaar niet zichtbaar in het eindprodukt. Dan lijkt het alsof alleen het produkt van belang is. Maar hoe verhouden die 2 zich tot elkaar? Wat is er uiteindelijk het belangrijkste: het proces of het eindprodukt? Zoeken of vinden? En dan tenslotte, gevonden worden?
Veel kunst is individualistisch. Persoonlijke expressie, opvattingen en associaties staan dan centraal. Is dit een uitvloeisel van onze individualistische samenleving of is het inherent aan en essentieel voor kunst? Als het proces ook van evident belang is, zouden samenwerkingsvormen dan niet de voorkeur verdienen boven individuele expressie? Of zijn zij gelijkwaardig en kunnen zij naast elkaar bestaan? Welke samenwerkingsvormen zouden een verrijking kunnen zijn voor zowel proces als produkt?
Kunst om de kunst
Waarom hebben kunstenaars hun creatieve talenten meegekregen? Om hun gedachtegoed te delen met anderen? Onderscheidt hun manier van denken zich dan zodanig van anderen dat dit een geheel andere taal noodzakelijk maakt? Is de manier waarop kunstenaars de werkelijkheid beleven 'anders' en is het van belang dat men zich daarvan op de hoogte stelt? Wat voegt dit toe aan ons bestaan? Moet kunst wel iets toevoegen aan ons bestaan? Staan kunstenaars op zichzelf of staan zij in dienst van de samenleving, al dan niet vereerd of verguisd? Of staan zij juist 'buiten' de samenleving en hoeft kunst op geen enkele wijze een bepaalde mate van maatschappelijke relevantie in zich te dragen? Of bepaalt iedere kunstenaar zelf zijn of haar positie ten opzichte van de samenleving
Zijn wij niet allemaal verschillend geschapen? Beleeft niet iedereen de dingen individueel? Je kunt nog zo gelijkgestemd zijn, maar toch verschillend. Hebben we niet allemaal een andere taal om ons te uiten? Ook mensen die zeggen niet creatief te zijn, zijn het ook. Dragen we allemaal de zelfde kleding, het zelfde soort schoenen, richten we allemaal op de zelfde manier ons huis in, etc. Kunst voegt wel degelijk iets toe aan ons bestaan. Je kunt je afvragen of we wel bestaan zonder kunst? Gezien vanuit de creativiteit van de schepping. Kunstenaars horen dus nooit buiten de dienst van de samenleving te staan, omdat ze een wezenlijk deel van de samenleving vormen. Hoe de samenleving of de kunstenaar daar mee omgaat?
PS m'n reactie had in kleur gemoeten, maar lukte me niet sorry
Laatst aangepast door
|
MAMY994
|
op zaterdag 20 oktober 2012, 23:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |