ChristianMatch

Forum

remmen of niet?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4779 4780 4781 4782 4783 4784 4785 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:21

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring.......

Moeten we nog doen he Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:34

ANNA415 schreef:
Ik trek wel elke keer een schone aan Coole smiley met zonnebril

Boze smiley jij gaat schoorsteen in en schoorsteen uit, die pakken zijn echt niet meer schoon te krijgen Boze smiley moet je eens in de spiegel kijken, dat zit ook aan je pak

Laatst aangepast door
GERRIT603
op maandag 12 november 2012, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:40

ANNA415 schreef:
oke specifieker: ik heb geen jurk

Een rok dan? Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 21:42

ROELANDE345 schreef:
Hoi Inge
Misschien te laat maar je kookt gewoon boerenkool zoals je gewend bent. Alleen doe je de spekjes uitbakken in royaal olijfolie en voeg daar op het laatst 2 eetlepels zongedroogde tomaatjes bij in kleine stukjes. Nog 10 min mee bakken dan alles mee stampen, dus ook alle olie wordt het lekker smeuïg van. Geen melk of boter meer nodig. Eventueel nog wat olie bijdoen als het te droog is. Ik doe er ook nog flink peper bij

Haha, ik bedacht het van het weekend.
Had zelfs de tomaatjes al gekocht maar ik ga het zeker een keer maken!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 22:24

SHANITA130 schreef:
Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?

In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?

Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon.
Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.

Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken?
Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten.
Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.

Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.

Lachende smiley

Waarom niet?

Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:28

PIETER649 schreef:
ow wat leuk!!!! een date! Verlegen lachende smiley

Verraste, verbaasde smiley ikke een date?? was dat dan Smiley die vol vragen zit
Maar al zeg ik het zelf het eten smaakte goed Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 12 november 2012, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:29

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ikke een date?? was dat dan Smiley die vol vragen zit

Leuk he....???
Zeg je...ik krijg een ETER...
Denken ze meteen...EEN DATER!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:30

PIETER649 schreef:
dat heeft ze niet gezegd.... ze zegt dat ze voorzien is, meer zegt ze niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik hoop dat je nu stopt met mensen woorden in de mond te leggen die ze niet uitgesproken hebben Woedende smiley

bijzonder irritant Boze smiley

maarja... je bent vrauw he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En toch he.... ik ook wel van jou Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:31

MARITIME853 schreef:
Waarom niet?

Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.

Helemaal waar!

Het is beide. Én soms wil je veranderen, juist omdat dat dan jezelf ís.

En ja wie zoekt zal vinden. Ook mogelijkheden.

En ja, een reden hebben voor iets, ja, dát kan.

Als iemand koorts heeft zodat ie niet naar buiten kán, of alleen voor de noodzakelijke boodschappen, ja, dan is dát de reden dat hij zijn deur niet uitkomt voor enkele dagen.

Zo kan je geestelijk ook, na of tijdens een burn-out aanvoelen en weten uit ervaring dát je eventjes niets kan afspreken.
En dat 'eventjes' kan ook drie maanden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:31

WILLEMIJN232 schreef:
En vooral ook met wie.... Knipoog smiley We zullen het niet verder vertellen Erika.... Engeltje smiley
Wat zijn ze op CM toch belangstellend he?

Ow tis ontroerendddddddddd........ maar jullie kenne lang wachten Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:35

ZEELAND736 schreef:
Leuk he....???
Zeg je...ik krijg een ETER...
Denken ze meteen...EEN DATER!!!

Haha, wat grappig. Een eter is niet altijd een dater.

Dat rijmt ook en daarom is het zo leuk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:56

Quote:
STEENTJE178 schreef:
Oh heden ......
Ik vermoed dat er wel iets bestaat als een ZP-CAO met arbeidsvoorwaarden en verplichtingen voor zowel de werkgever als de werknemers enzo?? (verplicht alcoholvrij pepernootjesdieet enzo....)

Quote:
Willemijn: Valt dit onder de hoogstaande discussies????
Engeltje smiley

Ja... Smiley die vol vragen zit
Zou te hard werken dan toch je hersens aan kunnen tasten? Smiley die vol vragen zit

Of teveel drank? Smiley die vol vragen zit Zie:
ANNA415 schreef:
Nou als ze de 5de ook zo dronken zijn... Clown smiley

(echt waar, 1 aan de benen uit het toilet getrokken, een ander begon een heel verhaal over dat ze gezoend had met haar ex... al wiebelend op de benen..)

Ahum... Boze smiley

Ik mis ook kwalitatief hoge discussies hier....... Engeltje smiley

En:
Kan me bij nader inzien wel invoelen in de reactie van Thomas, over dat hij de kwalitatief hoogstaande discussie mist.... Twijfelende smiley

Beetje(understatment) oppervlakkig.....
En...helemaal niet grappig.

Net als dat je in een kroeg werkt en dus niet mag drinken achter de bar.
Iedereen wordt steeds meer dronken, mensen lachen om de flauwste dingen. Maar ja, je kan niet meelachen, omdat je niet kan en mag en wil drinken als barvrouw. Maar ja, je moet wel de hele avond, úrenlang doen alsof je ze, de heren en enkele dames allemaal héél grappig vindt.

Zoiets droevigs kunnen zelfs dikke fooien niet goemaken.... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 november 2012, 00:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 00:31

MARITIME853 schreef:
Het kan ook voor iemand een verlossing zijn van hetgeen dat innerlijk bij iemand speelt (in het hoofd bv depressie). Om te kiezen voor rust en bij de Heer zijn.
Denk b.v. ook eens aan euthanasie!!!!
Men kan het niet zomaar veroordelen of ergens aan toe spitsen....
Er is maar 1 rechtvaardige rechter in de hele universe welke daar over gaat. Niet wij.....

Ik heb een tijdje gehad, ja, ik was zolang zo verdrietig, elke ochtend weer wakker worden met die angst en paniek, en peiloos verdriet.
Ja, toen hoopte ik dat ik een erge ziekte zou krijgen, dat ik nog maar een paar maanden te leven zou hebben. zodat ik dan nog wel afscheid kon nemen van mensen.
Dat was een jaar of 9 geleden.

Twijfelende smiley

En ja, idd. voor rust en om bij God te zijn. Ik wou bij God zijn.

Maar, en dat kan ik nu zeggen, ik ben herstellende.
Nou, ik zei weleens, ja, als ik hier boven uit komt kan iedereen het.

Maar ja, herstellende: en wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt.
Dus ja, ik zal willen en idd moeten blijven opletten, elke dag, elk dagdeel.
Maak ik me nu druk over iets waar ik helemaal niets aan kan doen, dat moet ik mezelf blijven afvragen.

Ja, en omdat ik herstellende ben, zal ik heel goed mijn grenzen moeten bewaken.
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 november 2012, 00:47
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 02:00

http://youtu.be/DIs5wPyLEhU
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 02:11

http://youtu.be/wWeVqw7CsIE
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 02:57

THOMAS968 schreef:
Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.

Thomas.

Helemaar waar!

En voor sommigen, iig voor mij, is het een leerproces, en ik merk nu dat het zijn vruchten gaat afwerpen.
Ik word positiever door dingen, reacties van mensen die mij aan het denken zetten. Waardoor ik in het dagelijkse leven ook dingen anders ga doen.
Ik stel mijn prioritieten anders.

En als je zoals ik, helemaal op de bodem van de put bent geweest enkele dagen terug. Ja, dan besef je dat je alleen God hebt. Ik had toen ook even geen mensen en het was weekend.
En ja, als je dan onder ogen ziet, dat je een burn-out hebt(gehad), ja, dan heb je al de helft gewonnen.
Net als een alcoholist die zijn drankprobleem onder ogen ziet.
Maar ja, dan ben ik er nog niet, ik heb decennia's lang gevochten tegen de symptonen van die burn-out, op alle mogelijke manieren en kunstgrepen.

En nu, ipv te vechten tegen symptonen, doe ik wat aan de oorzaak. En dat kan ik nu ook. Ik ben nu rustig, zonder valium, en dat is ook een gevecht, maar kan het veel beter dan eerst.
Het is voor mij een wonder. Maar ja, ik ben erg lang behoorlijk ziek geweest, járen lang, stress, dus ja, ik moet en wil nu rustig stapje voor stapje opbouwen.
In een wereld die ik nu met andere ogen bekijk.
En dan, als ik heb kunnen bepalen wat ik wil en wat mijn grenzen zijn etc, ja, dan kan ik heel voorzichtig proberen af te spreken met mensen.
En ook duidelijk zijn.

Ik ben dankbaar dat ik dít heb mogen bereiken. met behulp van mensen hier met geduld, en enthousiasme.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 november 2012, 03:16
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 07:08

INGE721 schreef:
Een rok dan? Duiveltje smiley

Verraste, verbaasde smiley Echt niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 07:10

GERRIT603 schreef:
Boze smiley jij gaat schoorsteen in en schoorsteen uit, die pakken zijn echt niet meer schoon te krijgen Boze smiley moet je eens in de spiegel kijken, dat zit ook aan je pak

We hebben werkpakken en uitgaanspakken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en vind je dat zwarte niet mooi dan? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 07:34

Kan iemand mij de definitie van hoogstaande discussie en kwalitatief hoge discussies geven? Engeltje smiley

LOL-lig zijn valt daar zeker niet onder Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 13 november 2012, 07:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:21

LAVERDE524 schreef:
Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?

Toch nog even na-reactie: dat zijn JOUW tranen vanuit JOUW situatie. Ik had het over de tranen gehuild hebben van die ander; van die familieleden, die vrienden om je heen die tot scheiden overgingen. Die dagen/nachten, ervaringen, gedachten, gevoelens en tranen ken je niet in die huwelijken.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 november 2012, 08:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:41

Het is eigenlijk alletwee precies hetzelfde......Smiley die heel interessant kijkt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:54

ANNA415 schreef:
Kan iemand mij de definitie van hoogstaande discussie en kwalitatief hoge discussies geven? Engeltje smiley

LOL-lig zijn valt daar zeker niet onder Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

S. die allergisch kan reageren als het woordje 'drank' in het spel is, maar nu ook wel ziet, dat
het niet leuk overkomt.......Berouwvolle smiley...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:56

SHANITA130 schreef:
Helemaar waar!

En voor sommigen, iig voor mij, is het een leerproces, en ik merk nu dat het zijn vruchten gaat afwerpen.
Ik word positiever door dingen, reacties van mensen die mij aan het denken zetten. Waardoor ik in het dagelijkse leven ook dingen anders ga doen.
Ik stel mijn prioritieten anders.

En als je zoals ik, helemaal op de bodem van de put bent geweest enkele dagen terug. Ja, dan besef je dat je alleen God hebt. Ik had toen ook even geen mensen en het was weekend.
En ja, als je dan onder ogen ziet, dat je een burn-out hebt(gehad), ja, dan heb je al de helft gewonnen.
Net als een alcoholist die zijn drankprobleem onder ogen ziet.
Maar ja, dan ben ik er nog niet, ik heb decennia's lang gevochten tegen de symptonen van die burn-out, op alle mogelijke manieren en kunstgrepen.

En nu, ipv te vechten tegen symptonen, doe ik wat aan de oorzaak. En dat kan ik nu ook. Ik ben nu rustig, zonder valium, en dat is ook een gevecht, maar kan het veel beter dan eerst.
Het is voor mij een wonder. Maar ja, ik ben erg lang behoorlijk ziek geweest, járen lang, stress, dus ja, ik moet en wil nu rustig stapje voor stapje opbouwen.
In een wereld die ik nu met andere ogen bekijk.
En dan, als ik heb kunnen bepalen wat ik wil en wat mijn grenzen zijn etc, ja, dan kan ik heel voorzichtig proberen af te spreken met mensen.
En ook duidelijk zijn.

Ik ben dankbaar dat ik dít heb mogen bereiken. met behulp van mensen hier met geduld, en enthousiasme.

He Shanita,

Met Gods hulp gaat het je zeker lukken!!
Ik zal voor je bidden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:58

SHANITA130 schreef:
Ik heb een tijdje gehad, ja, ik was zolang zo verdrietig, elke ochtend weer wakker worden met die angst en paniek, en peiloos verdriet.
Ja, toen hoopte ik dat ik een erge ziekte zou krijgen, dat ik nog maar een paar maanden te leven zou hebben. zodat ik dan nog wel afscheid kon nemen van mensen.
Dat was een jaar of 9 geleden.

Twijfelende smiley

En ja, idd. voor rust en om bij God te zijn. Ik wou bij God zijn.

Maar, en dat kan ik nu zeggen, ik ben herstellende.
Nou, ik zei weleens, ja, als ik hier boven uit komt kan iedereen het.

Maar ja, herstellende: en wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt.
Dus ja, ik zal willen en idd moeten blijven opletten, elke dag, elk dagdeel.
Maak ik me nu druk over iets waar ik helemaal niets aan kan doen, dat moet ik mezelf blijven afvragen.

Ja, en omdat ik herstellende ben, zal ik heel goed mijn grenzen moeten bewaken.
Engeltje smiley

Today is a gift, Tomorro is a mystery
Las ik ergens. Leef bij de dag meid. Elke nieuwe dag is een gave van God.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:01

Haha LOL,

Vannacht met iemand(doet erhelemáál niet toe wie) tot iets van kwart voor drie 3 uur ofzo zitten mailen, ja, maar dan snel.....voordeel is dan dat je wéét waaar je nog niet op hebt gereageerd, want dat envelopje zit nog dicht.

Over iemand, waarvan we dachten dat het over dezelfde ging.....LOL.

En nu, maar dat hoort weer bij het beste moment van de dag: toch niet moe is, net als gisterochtend.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:18

ROELANDE345 schreef:
He Shanita,

Met Gods hulp gaat het je zeker lukken!!
Ik zal voor je bidden

Roelande,
dank je!

Ja, tuurlijk het is wel een 'gevecht' nu, maar niet dat hele zieke niet zonder medicatie(valium ed., en dan de combinatie's) kunnen. Ook dank voor de hulpverlening.
Het is een heel ander gevecht, van 'naar gewoonweg niet meer kunnen', naar 'nu is het soms ff moeilijk wat ook nog es heel kort duurt'.

En ja, ik ben ook heel blij, dat we onze 'meningsverschillen' even buiten het contact hier houden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:29

ROELANDE345 schreef:
Today is a gift, Tomorro is a mystery
Las ik ergens. Leef bij de dag meid. Elke nieuwe dag is een gave van God.

Dank je wel, Roelande!

Ja, als eerst mensen deze dingen zeiden, drong het niet tot me door de woorden, ja, ik begreep ze natuurlijk verstandelijk wel.
Maar ja, ik voélde de woorden niet.

Nu kan ik voelen bij: 'today is a gift', het zo ervaren. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:40

Maar weer een witlof schotel. Mn zonen eten vandaag weer bij hun pa. Dus lekker weer eens iets eten wat zij niet lusten en ik wel. Nu kan het nog. Binnenkort gaat mn ex naar de US emigreren dus dan heb ik die avondjes niet meer Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:46

Jawel, boerenkool met ouderwetse gehaktbal.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:50

AH maaltijdt die zijn best wel lekker hoor Kwijlende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4779 4780 4781 4782 4783 4784 4785 ... 6194 Volgende
Pagina 4782 van 6194