| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 28 juli 2013, 23:31
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | ik wil even kwijt dat jij vrij direct oordeel velt over iets waar van jij de kern niet weet. Wie ben jij daar over te oordelen omdat jij wat heb meegemaakt moet dat voor iedereen gelden 
uitzonderingen daar gelaten die verslaafd zijn aan maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren. |
Rolf velt hier geen oordeel, maar noemt zijn ervaring. Hij zegt ook niet dat dat voor iedereen moet gelden. Graag goed lezen anders wordt het een geval 'pot verwijt de ketel' 
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:01
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Deze kwam ik vandaag tegen! Hilarisch......!
 |
Graag on-topic blijven.
(In jouw ogen) hilarische filmpjes over de hel passen in een topic over filmtips of over de hel. Niet hier. Als er mensen zijn die dit filmpje niet oké vinden, wordt het alsnog verwijderd.
Redactie CM (kan de humor van Rowan Atkinson zeker waarderen, maar begrijpt dat er mensen zijn die dit té ver vinden gaan).
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 30 juli 2013, 19:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRITTE417
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:04
|
|
|
|
Het meisje in de rode jas. Van Roma Ligocka.
Erg mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:24
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | je vergeet te vertellen dat je op de heenweg verdwaald was (wij allemaal ongerust ) en dat Klus cake gebakken had  |
Gelukkig had ik de "goeie" meegenomen, de kapotte was helemaal niet te (vr)eten die kreeg vanmorgen een enkeltje kliko
En Anna jij vergeet nog te zeggen dat jij een overheerlijke worst gedraaid had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:24
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | leuk dat jullie het zo leuk hebben gehad  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:32
|
|
|
|
Volgens mij heet het hier "het Nieuwsch hoekje", deze sketch zag ik 1000 jaar geleden al.
Fijne nacht allen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:45
|
|
|
|
Natascha schreef oa.:
Soms heb je geen keuze en wil je graag een aangenaam leven en moet dit helaas zo, want niemand lijkt mij graag iets te nemen maar wees blij dat het er is.
Oke, je hebt niet altijd een keuze idd. Maar dat geldt dan alleen voor het moment waar je je op bevind. Je kunt altijd de keuze maken dat je het niet meer wilt zoals het is. En dat is dan een startpunt om te gaan werken. Iedereen wil een aangenaam leven ja. Vaak is het ook onwetendheid. En mensen weten niet wat er allemaal mogelijk is en sowieso vaak uberhaupt niet hoe de vork in de steel zit. (om een voorbeeld te noemen bijna iedereen gelooft dat het wel meevalt met gif in groenten en fruit en in het huishouden enzo. Iedereen koopt en gebruikt het en er wordt reclame voor gemaakt, dus....hoe kan het dan slecht zijn, ze vergiftigen ons toch niet (opzettelijk?). uhuh, think twice. Ja, maar ik zie ze met bosjes omvallen van kanker. En mensen leggen de link niet.......) Ik heb zelf medicijnen gehad, zit nu in de laatste fase van het afbouwen. De psychiater zei letterlijk tegen me "hardlopen doet meer voor je dan alles wat we hier kunnen doen". (dus ook medicijnen). Een probleem waar ik tegenaan liep was het geloof in medicijnen. Iedereen zou me voor gek verklaren als ik ze niet nam en dit was een geestelijke macht die sterker was dan mij helaas ("geen keuze") dus ging ik er mee akkoord, MAAR....ik nam mezelf voor zsm af te bouwen en te stoppen en dat is me ook gelukt. Ik hoop dat het laatste stuk te begrijpen is anders moet ik het misschien wat beter uitleggen even.
Fijne nacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:51
|
|
|
|
Natascha schreef:
Soms heb je geen keuze en wil je graag een aangenaam leven en moet dit helaas zo, want niemand lijkt mij graag iets te nemen maar wees blij dat het er is.
Sorry dat ik je er weer uitpik Natascha. Is niets persoonlijks. Mijn blik viel op deze schuingedrukte woorden. Dat is iets wat ik zo vaak hoor nl. :"het is nou eenmaal zo". Bedenk dan wel als je dat zegt, dat je in feite dus opgegeven hebt.
Denk verder: waarom moet het zo? Moet het wel echt zo?
Goed, misschien is dit wat off-topic en iemand geef maar een gil als ik te ver ga of ik me misschien uberhaupt niet meer met dingen moet bemoeien (op deze manier). Het is midden in de nacht en het is vakantie en ik ben blijkbaar in een filosofische bui ofzo. Pak me niet op een woord. Ik bedoel het alleen maar goed en oordeel niemand. Ik hoop alleen dat we samen ergens naartoe kunnen werken ipv...........nu is het wel genoeg.
Slaap wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:28
|
|
|
|
|
Niet kunnen slapen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:29
|
|
|
|
|
schaapjes tellen Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:35
|
|
|
|
|
bananen, brood en bier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:36
|
|
|
|
|
bananen, brood en bier, biologisch uiteraard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:39
|
|
|
|
Mooi Jane, ja, ik ken het nummer goed: When you go to San Francisco don't forget to wear flowers in your hair
Ja, en dan kom ik natuurlijk al gauw op: John Lennon - Imagine (Live)
http://youtu.be/T2hvkPyiAFE
Tis natuurlijk wel allemaal voor me tijd, maar ja deze songs zijn tijdloos he?
En werden gewoon, nu nog trouwens veel gedraaid :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:47
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | schaapjes tellen Zeeland | Al gebeurd...129...en nog was ik wakker....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:55
|
|
|
|
|
oke Zeeland, dan Schrobbeler drinken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:55
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Al gebeurd...129...en nog was ik wakker.... |
O Zeeland wat vervelend, ja ik had dat ook weleens, dus ik weet hoe dat voelt.
Ja, nu heb ik het niet, ben net thuis, en het is nu voor mij een geschenk zeg maar, dat ik mag slapen. Ben niet echt heel moe, maar ja, heerlijk slapen hou ik wel van. Ja, voel me best gelukkig en ja, dan droom ik ook leuk, en ja, voordat ik dan in slaap val kan ik nu zo lekker denken aan mooie, leuke en goede dingen
Sterkte, wat mij wel hielp was een mooi boek, spannend kan ook ;)
Misschien heb je daar iets aan, ja, wat mij ook hielp was mooie muziek, van de EO bijvoorbeeld, en ja dan niet specifiek christelijke muziek hoor, maar ja, we hele mooie positieve muziek :)
Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 01:57
|
|
|
|
Shanita schreef:
Ja, nu heb ik het niet, ben net thuis, en het is nu voor mij een geschenk zeg maar, dat ik mag slapen. Ben niet echt heel moe, maar ja, heerlijk slapen hou ik wel van. Ja, voel me best gelukkig en ja, dan droom ik ook leuk, en ja, voordat ik dan in slaap val kan ik nu zo lekker denken aan mooie, leuke en goede dingen Engeltje smiley
Waarom kan ik dat niet meer. Tips Shanita?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 02:22
|
|
|
|
Tips, ja, ik ben zelf ook een keer, dat ik zelf 5 weken niet sliep, ja, dan zag ik het een uur worden, 2 uur, drie uur, vier uur, vijf uur, en ja dan was ik blij om vijf uur, kon ik iig met goed fatsoen dingen doen zeg maar. Want ja meerdere staan om 5 uur op voor hun werk.
Ja, tips: lezen, zorg gewoon voor wat goede titels in huis, als voorzorg, kan ook 2de hands, ja, bij ons, wij hebben veel 2de hands boekenwinkels in de stad, en ja, dan betaal je 2 of drie euro voor een boek, die er gewoon goed uitziet, en 1 keer is gelezen.
Ja, en dus mooie, goede muziek, ik luisterde ook naar radio, waar mensen konden bellen over een onderwerp, ja, dat vond ik leuk, want ja dan hoorde je ook veel mensen die gewoon, domweg niet konden slapen.
| Quote: | | en ja, voordat ik dan in slaap val kan ik nu zo lekker denken aan mooie, leuke en goede dingen Engeltje smiley |
| Quote: | | Waarom kan ik dat niet meer. Tips Shanita? |
Herken ik hoor, de woestijntijd word het weleens genoemd.
Ja, sombertjes, verdrietig ook...en dan ook nog eens niet kunnen slapen...wat voor mij dan een soort vlucht was.
Ja, ik héb gewoon, nu weer in mijn leven een periode dat ik me goed voel, al moet ik daar wel elke dag aan werken.
Misschien doordat me bloeddruk zo gevaarlijk hoog was en nu niet meer, dat ik me dus ook echt nergens druk om maak of iig veeeeel minder!, ja alleen dingen die echt moeten zoals financiële verplichtingen. Ja, als je zeg maar even in de ogen kijkt dat je misschien niet meer zo lang hier op deze aarde bent, en het gaat weer goed(bloeddruk normaal), ja, dan geniet ik veel meer nu van dingen, mooie dingen zoals bloemen langs het fietspad bijvoorbeeld, ja, dat beleef ik nu veel intenser. En ja, veel naar buiten, elke dag, nu al 2 weken, ja dat helpt, omdat het weer mooi is.
Ja, en het is moeilijk als je te veel alleen bent, ja dat weet ik, dan voelde ik me eenzaam. Ja, slim zijn, zoals een voorraadje goede boeken inslaan, en ja schilderen, op een gesubsidieerde cursus oid, met subsidie van de gemeente, ja, daar voelde ik me heel gelukkig door, want ja door schilderen en kleuren mengen, ja, kan je veel emotie in kwijt.
En......HEEL BELANGRIJK: ga alleen met mensen om, ja ook al is het familie, als je er zelf ook wat aan hebt, anders niet. Of, iig zo weinig mogelijk, of even een hele tijd, maanden geen contact, time out... Want ja, als je met mensen omgaat omdat het 'hoort' oid, ook al is het nog zo weinig, ja, dan denk je niet aan jezelf en zorg je als het ware dus niet goed voor jezelf.
Ja, dit waren wat tips waar ik even aan dacht en ja trek goed je grenzen, op een assertieve manier, en ja, wat mij erg hielp was veel onder mensen, maar dan mensen met wie ik kan praten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 29 juli 2013, 02:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 06:55
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | leuk dat jullie het zo leuk hebben gehad  |
ik zei nog zo tegen je...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 07:06
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Gelukkig had ik de "goeie" meegenomen, de kapotte was helemaal niet te (vr)eten die kreeg vanmorgen een enkeltje kliko
En Anna jij vergeet nog te zeggen dat jij een overheerlijke worst gedraaid had  |
Ja van een retourtje kliko gaat ie echt niet lekkerder worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:05
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Heeeey, welkom terug, Erika  |
Erika welkom.... En ook Josina is er weer!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:06
|
|
|
|
Niet meer nieuw...maar misschien ff terug....
WELKOM JOSINA!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:08
|
|
|
|
@Shanita,
Ja, John Lennon, ook heel mooi. Als je al die oude nummers luistert, ga je weer even terug in die tijd . De Disco (nu niet meer natuurlijk)
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 29 juli 2013, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:13
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | oke Zeeland, dan Schrobbeler drinken. |
Rolf toch...dat zou helemaal verkeerd gaan.... (ben namelijk helemaal...AA)
Maar je ziet het...ik ben er weer... Ik was niet de enige die niet kon slapen.. Vond beneden op de bank nog een ""verdwaalde/niet-kunnen-slaper"" Hebben we het nog maar even gezellig gemaakt... Was maar en kort nachtje....en dan is de wekker niet leuk... Vanavond hopend beter!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:25
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Shanita schreef:
Ja, nu heb ik het niet, ben net thuis, en het is nu voor mij een geschenk zeg maar, dat ik mag slapen. Ben niet echt heel moe, maar ja, heerlijk slapen hou ik wel van. Ja, voel me best gelukkig en ja, dan droom ik ook leuk, en ja, voordat ik dan in slaap val kan ik nu zo lekker denken aan mooie, leuke en goede dingen Engeltje smiley
Waarom kan ik dat niet meer. Tips Shanita? |
Ja, Rolf dat is heel naar. Ik heb een jaar lang niet kunnen slapen, nou ja 2 uurtjes in de ochtend.
Misschien een tip voor je. Er is een boekje dat heet: Bijbels herstel voor slaapstoornissen van Dr. Don Colbert, arts.
Er staan allerlei bijbelteksten in dit boekje. b.v. Je slaap zal vredig zijn Spr 3:24.
Ook staan er gebeden in om `s avonds te bidden.
Sterkte en Zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Niet meer nieuw...maar misschien ff terug....
WELKOM JOSINA!!!!!!! |
Jaja, Josje is er ook weer ff voor 3 daagjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|