Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:29
|
|
|
Geen voetbal geen auto's, geen politiek. Geen bepaald onderwerp. een spontaan gesprek zonder lading. Hetgeen jou het meest fascineert in het leven, bijv. Er is zoveel om over te praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:33
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | Echte afknapper voor mij zijn slecht(s) geklede vrouwen, mannen kleden zich over het algemeen te doorsnee,(saai) ook vind ik teveel ijzerwaar in het gezicht een afknapper. Het is wel zo dat vrouwen misschien weleens teveel praten over relaties, kinderen, kleinkinderen en andere emoties terwijl mannen daar juist niet op zitten te wachten. |
Sim, ik ben het niet eens met je stelling. Ik ben een man en ik praat ook graag over gevoelens of over kinderen en kleinkinderen (hoewel ik ze zelf niet heb) maar ik luister wel graag naar die verhalen van anderen. Ik ben ook blij dat ik eens een foto krijg van kinderen of kleinkinderen. Dat is ook emphatie, meevoelendheid.
Ijzerwaren of vrouwelijke kleurtjes, kleding, vrouwelijke manieren mag wel. Dat is heel mooi om te ervaren. Zo zie je ook, en dat zeg ik niet zo graag, dat mannen mogen en moeten ook ijdel zijn, een uiting van verzorgen én, ja, ijdellheid.
ik weet dat het niet makkelijk is om over gevoelens te praten. Soms zijn ze niet onder woorden te brengen zoals je bijvoorbeeld niet een bepaalde kleur kan beschrijven. Het is ook soms moeilijk om uit je woorden te komen wanneer je over gevoelens praat. Maar al stamelende, met hulp van de andere en met zelfreflectie kom je echt al een heel eind. Je kan je wel verstoppen maar is het ook niet zo dat je graag gevonden wilt worden?
Frank
Laatst aangepast door
|
FFT360
|
op zaterdag 17 mei 2014, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:40
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | Ik denk een leuk geklede spontane vrouw, die praat en luistert. Een vrouw die zich verzorgt, lichte make up lekker geurtje (channel, noa)en uitstraling. |
Tja dan moet je er ook wel centjes voor hebben voor Chanel... en soms ruiken bepaalde luchies echt niet lekker bij elke vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:42
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja dan moet je er ook wel centjes voor hebben voor Chanel... en soms ruiken bepaalde luchies echt niet lekker bij elke vrouw. |
Luchies is net als koken met kruiden en andere dingen...het is experimenteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:43
|
|
|
ANNA415 schreef: | BBQ uit het stof Bikini uit het stof Waar is de zonnebrandcrème?!!!!!
 |
misschien is die zonnebranddinges ook wel ergens onder het stof zoals de rest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:45
|
|
|
FFT360 schreef: | Luchies is net als koken met kruiden en andere dingen...het is experimenteren  |
aha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:51
|
|
|
Gaat om de verzorging, een lekker luchtje en die twee namen kende ik. Misschien wel uit de Moederdag tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:51
|
|
|
ADELAAR559 schreef: | Jammer jammer.... Geen personen onder de veertig |
Nog niet..... als er een schaap over de dam is volgen en er misschien meer! Wie weet wat er gebeurt als jij je op geeft :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 20:52
|
|
|
FFT360 schreef: | Sim, ik ben het niet eens met je stelling. Ik ben een man en ik praat ook graag over gevoelens of over kinderen en kleinkinderen (hoewel ik ze zelf niet heb) maar ik luister wel graag naar die verhalen van anderen. Ik ben ook blij dat ik eens een foto krijg van kinderen of kleinkinderen. Dat is ook emphatie, meevoelendheid.
Ijzerwaren of vrouwelijke kleurtjes, kleding, vrouwelijke manieren mag wel. Dat is heel mooi om te ervaren. Zo zie je ook, en dat zeg ik niet zo graag, dat mannen mogen en moeten ook ijdel zijn, een uiting van verzorgen én, ja, ijdellheid.
ik weet dat het niet makkelijk is om over gevoelens te praten. Soms zijn ze niet onder woorden te brengen zoals je bijvoorbeeld niet een bepaalde kleur kan beschrijven. Het is ook soms moeilijk om uit je woorden te komen wanneer je over gevoelens praat. Maar al stamelende, met hulp van de andere en met zelfreflectie kom je echt al een heel eind. Je kan je wel verstoppen maar is het ook niet zo dat je graag gevonden wilt worden?
Frank | Gelukkig dat je het niet met me eens bent. Dan heb je pas een discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 21:12
|
|
|
Geweldig dit topic, maar er zijn ook vrouwen die wel over voetbal praten en heel gezellig en fanatiek een pot voetbal kunnen kijken (zoals ik) misschien een van de weinige maar ze zijn er wel. Enne auto's is ook een leuk onderwerp. Maar al lezend valt het me op dat vooral uiterlijk toch wel heel belangrijk is voor een man. Er netjes en verzorgd uitzien en lekker ruiken, ach ja dat verwacht is van een man natuurlijk ook. Mannen zijn niet echt van die praters en op een forum komen ze toch veel minder als vrouwen. Ik zie dat ook bij het andere forum waar ik op zit, dat is dan wel over een heel ander onderwerp maar ook daar reageren eigenlijk alleen maar heel veel vrouwen. Maar het is een leuk topic ik blijf het volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 mei 2014, 21:33
|
|
|
Veel mannen kunnen over voetbal en auto's praten. Tis geen boeiend onderwerp en heeft m.i. meer een technisch karakter. Vrouwen kijken ook veel voetbal omdat het mannen zijn die doen. Zoals mannen tennis kijken omdat het meestal vrouwen zijn die het doen. Het uiterlijk cq de verpakking is belangrijk. Een cadeau daar gaat het eerst de verpakking af en bij mensen...........................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 02:04
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Geweldig dit topic, maar er zijn ook vrouwen die wel over voetbal praten en heel gezellig en fanatiek een pot voetbal kunnen kijken (zoals ik) misschien een van de weinige maar ze zijn er wel. Enne auto's is ook een leuk onderwerp. Maar al lezend valt het me op dat vooral uiterlijk toch wel heel belangrijk is voor een man. Er netjes en verzorgd uitzien en lekker ruiken, ach ja dat verwacht is van een man natuurlijk ook. Mannen zijn niet echt van die praters en op een forum komen ze toch veel minder als vrouwen. Ik zie dat ook bij het andere forum waar ik op zit, dat is dan wel over een heel ander onderwerp maar ook daar reageren eigenlijk alleen maar heel veel vrouwen. Maar het is een leuk topic ik blijf het volgen.
 |
Je bent aan het veralgemenen. Ik heb een jaar lang een vriendin gehad die erg met verzorging bezig was. Die hield of houd van nette kledij en lichaamsverzorging. Ze hielp me op dat gebied. Ik kende er geen snars van voordien. Net zo min als ik iets kende van voetbal of auto's. Het enige wat ik kende van voetbal is dat Japan en Rusland een heel erg mooi volkslied hebben. Dat waren de enigste 5 minuten van voetbal die ik keek. Auto's spreken me ook niet aan. Als ze me vragen welke auto ik heb zeg ik steeds een: ''een rode wagen". Meestal moet ik dan effe naar buiten lopen om te kijken welk merk het is.
In het verleden waren hier op het forum best mooie gesprekken te volgen waar ook een tal van mannen aan deelnamen. Sommige mensen die hier nu nog aanwezig zijn kunnen daar ook van getuigen. Sommige mannen zijn wel mondig genoeg, hoor. Ze niet altijd tactvol, net zoals sommige vrouwen, maar toch kon je hier en daar iets van hen leren.
Ik schreef dit niet met kwade bedoelingen maar ik wilde gewoon iets weerleggen.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 mei 2014, 09:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 10:08
|
|
|
FFT360 schreef: | misschien is die zonnebranddinges ook wel ergens onder het stof zoals de rest  |
Gewoon zonder zonnebrand... lekker rood worden Vandaag weer een kreeftenrodedag !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 13:20
|
|
|
ANNA415 schreef: | Gewoon zonder zonnebrand... lekker rood worden Vandaag weer een kreeftenrodedag !!!! |
mmm...kreeft...dat is lang geleden dat ik dat nog eens heb gegeten...
Bij nader inzien heb ik zelfs nog nooit kreeft gegeten...is veel te duur
ohhh, waarschijnlijk moest ik dat op de topic 'wat eten we niet vandaag' plaatsen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:04
|
|
|
Hier in het dorp en de buur-dorpen zijn de supermarkten open. Ik heb dus vandaag wat gekocht. Namelijk; witlof, eten voor Floshke, een paar pilskes en nog iets maar ik ben al vergeten wat het ook was.
Mijn geheugen wordt met de dag slechter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:07
|
|
|
Moest nu het uitje in het westelijk gedeelte van Noord Brabant zijn had ik zeker gekomen.
In deze buurt wordt nooit wat geregeld...en er zelf aan beginnen wordt dan maar uiteindelijk een éénmanszaak...en niets is zo ongezellig als met jezelf wat te doen omdat er geen andere geintresseerde zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:10
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vanavond mijn allerallerallerlaatste radio uitzending. Kortom: ik ben uitgepraat  |
UItgepraat?!?...zou je anders niet zeggen als je het forum leest
je mond kan misschien versleten zijn door al je praten maar je vingers doen het nog goed...zo te lezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCEL091
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:11
|
|
|
En nog de BBQ nog aangestoken?
Ik had vandaag kip tandoori. Niet uit een pakje maar met de kruiden uit het land waar het recept vandaan komt. Genieten! Nu een afzakkertje in het zonnetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:13
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik denk vanavond BBQ  |
...bahhh...wie eet er nu een BBQ? Houtskool dat verbrand is (anders was het geen houtskool) en een hoop ijzer of steen...Geef mij dan maar liever radijsjes of een stamppot...ik moest ooit eens wat van de BBQ eten (onder dwang) en ik heb toen mijn hele mond verbrand. Sindsdien ben ik algerisch voor een kippenbout en BBQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:14
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | God is trouw |
Waren ook de 'echte' mensen maar trouw...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:23
|
|
|
FFT360 schreef: | Moest nu het uitje in het westelijk gedeelte van Noord Brabant zijn had ik zeker gekomen.
In deze buurt wordt nooit wat geregeld...en er zelf aan beginnen wordt dan maar uiteindelijk een éénmanszaak...en niets is zo ongezellig als met jezelf wat te doen omdat er geen andere geintresseerde zijn  |
Misschien moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken. Je hebt er echt geen werk van. Een wokrestaurant is zo gevonden en je zit er altijd droog. Geen financiële risico's! En als er niemand meegaat hoef je zelf ook niet te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCEL091
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 14:35
|
|
|
FFT360 schreef: | ...bahhh...wie eet er nu een BBQ? Houtskool dat verbrand is (anders was het geen houtskool) en een hoop ijzer of steen...Geef mij dan maar liever radijsjes of een stamppot...ik moest ooit eens wat van de BBQ eten (onder dwang) en ik heb toen mijn hele mond verbrand. Sindsdien ben ik algerisch voor een kippenbout en BBQ  |
Zonde! De meest geweldige gerechten worden op houtskool bereid! Azie, Centraal Afrika, Enzovoort.
Misschien moet je een keer een goed stuk vlees proberen in plaats van een kippenbout!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 16:36
|
|
|
FFT360 schreef: | Hier in het dorp en de buur-dorpen zijn de supermarkten open. Ik heb dus vandaag wat gekocht. Namelijk; witlof, eten voor Floshke, een paar pilskes en nog iets maar ik ben al vergeten wat het ook was.
Mijn geheugen wordt met de dag slechter  |
Melk voor Prikkie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 16:49
|
|
|
Zomer in m'n bol...
Dus voor vandaag couscoussalade met veel groente en verse munt, tzaziki erbij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 18:28
|
|
|
MARCEL091 schreef: | En nog de BBQ nog aangestoken?
Ik had vandaag kip tandoori. Niet uit een pakje maar met de kruiden uit het land waar het recept vandaan komt. Genieten! Nu een afzakkertje in het zonnetje |
Oh, heb je zelf een recept? Zou je dat hierop kunnen zetten? Dat is inderdaad een heerlijk gerecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 19:11
|
|
|
FFT360 schreef: | UItgepraat?!?...zou je anders niet zeggen als je het forum leest
je mond kan misschien versleten zijn door al je praten maar je vingers doen het nog goed...zo te lezen... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 19:13
|
|
|
FFT360 schreef: | Hier in het dorp en de buur-dorpen zijn de supermarkten open. Ik heb dus vandaag wat gekocht. Namelijk; witlof, eten voor Floshke, een paar pilskes en nog iets maar ik ben al vergeten wat het ook was.
Mijn geheugen wordt met de dag slechter  |
IJsjes en zonnebrandcrème
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 19:14
|
|
|
MARCEL091 schreef: | Zonde! De meest geweldige gerechten worden op houtskool bereid! Azie, Centraal Afrika, Enzovoort.
Misschien moet je een keer een goed stuk vlees proberen in plaats van een kippenbout!  |
LIKE (bij gebrek aan Faceboekknopjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 19:15
|
|
|
Gisteren lekker ge-BBQ-t en net het laatste hamburgertje ff op een bammetje gegooid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 18 mei 2014, 19:20
|
|
|
Gemountainbiked. Er ligt een nieuwe route om ons dorp. Als je van brandnetels, bramen en prikkeldraad houd..... prima route
|
|
Naar boven |
|
|