Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 27 september 2017, 23:46
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Hannah
Nah |
Ahava
Va
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: woensdag 27 september 2017, 23:57
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Daar geef ik je gelijk in. ben ik met je eens.
Dank je wel Hobbe.
dat vind ik persoonlijk ook zo storend aan het direct blokkeren van een profiel als je er een 1e blik op geworpen hebt. |
Begrijpelijk!
Gr. Marenth
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op donderdag 28 september 2017, 00:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 10:40
|
|
|
Ja,misschien even een sprong naar iets anders,maar wat niet onbelangrijk is, is de afstand die er kan zijn tussen onze woonplaatsen?..
Het zou zo kunnen zijn dat sommigen en ook ik dan meteen denken gaat; nou dat is mij te ver...en scrollen verder.
Maar wat nu wanneer iemand jou of mij nu echt aanspreekt?
Persoonlijk heb ik er wel wat voor over,om een stukje te rijden, Natuurlijk zijn er grenzen, alhoewel... Maar serieus...ik vroeg mij even af of velen hier door een afstand zich laten beïnvloeden.
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 28 september 2017, 20:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 10:59
|
|
|
wanneer je denkt dat je het hebt dan begint het pas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 11:31
|
|
|
De titel van dit Topic laat iets zien van een samenzijn.
Ja,want wanneer men alleen is,eet je vaak met 1 bord op tafel. Als ik over mezelf spreekt,is dit nogal is voorgekomen.
Waar ik heen wil is het volgende; Het vertrouwde ,zo merk ik vaak op in de praktijk laat men niet gauw los. Een jaren lang alleen zijn,met een opgebouwd leven kan zo vertrouwd raken,toch? Wil en kan ik eigenlijk nog wel met iemand anders verder door dit leven? Als ik bij momenten eerlijk in de spiegel durft te kijken,is mijn antwoord idd wel is; Nou,laat mij maar alleen blijven,tis wel goed zo!..
Wanneer ik in een andere spiegel kijk,zie ik iemand die juist wel met iemand door dit leven verder wil...daarom ben ik hier op de site.
Kortom, de vraag ; Is een lang alleen zijn nu moeilijker om aan een relatie te beginnen? Voor mij is het antwoord inmiddels na 8 jaar alleen te zijn gebleven,Nee.. ( natuurlijk kan de gedachte meteen hier opspelen...zijn kinderen dan wel welkom? Dit wordt in een ander Topic gevraagt,dus laat ik dit hier even rusten)
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 28 september 2017, 11:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 11:38
|
|
|
Wees jezelf...er zijn al zoveel anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 11:39
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Achtbaan
Aan |
Aanstaan
Aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 11:39
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Ahava
Va |
Valerie
ie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 12:19
|
|
|
Iena
Na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 12:20
|
|
|
Aanspraak
Aak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 14:31
|
|
|
PEETH663 schreef: | Aanspraak
Aak |
Aakwerf
Erf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 14:32
|
|
|
Nataomi
Mi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 22:23
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Ja,misschien even een sprong naar iets anders,maar wat niet onbelangrijk is, is de afstand die er kan zijn tussen onze woonplaatsen?..
Het zou zo kunnen zijn dat sommigen en ook ik dan meteen denken gaat; nou dat is mij te ver...en scrollen verder.
Maar wat nu wanneer iemand jou of mij nu echt aanspreekt?
Persoonlijk heb ik er wel wat voor over,om een stukje te rijden, Natuurlijk zijn er grenzen, alhoewel... Maar serieus...ik vroeg mij even af of velen hier door een afstand zich laten beïnvloeden. |
Voor elk probleem is een oplossing! Je schrijft heb er wel wat voor over om een stukje te rijden. Als iemand je aanspreekt, hoeft de afstand geen probleem te zijn. Het is de keuze die je dan maakt.
Er zijn mensen die vliegen om hun date te ontmoeten. Met de auto/trein ben je zo aan de andere kant van Nederland. Er zijn veel theorieën geschreven over lange afstandsrelaties. Stof voor een ander topic!
De segmenten zijn anders nu. Spreek voor mijzelf. Vroeger ontmoette je iemand uit je eigen omgeving, hetzij vereniging/kerk/ of bij andere activiteiten. Enerzijds denk ik wel dat het praktischer is als iemand dichter in de buurt woont. Hiermee bedoel ik op verschillende levensterreinen! Anderzijds als je besluit om samen verder te gaan, goede afspraken maakt met elkaar, hoeft afstand geen rol te spelen. Liefde kent geen grenzen!
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 23:20
|
|
|
Bedankt Marenth voor je reactie..
Ik moet opeens aan een lange tijd terug denken Ik was 18 Op de boulevard kwam ik een meisje tegen Na wat gepraat te hebben met elkaar,zegt ze Anders kom je toch een keertje naar ons huis toe? Ik zei ja is goed. Ze gaf mij het adres En ik met goede moed de trein in De bus in Nog 2 bussen in Weet je wat je moet doen om in Hattem te komen?
En dr ouders wisten nergens van.
Daar stond ik dan :)
Ze zei tegen haar moeder; ja moe..die kwam ik tegen toen jullie aan het winkelen waren. Uiteindelijk werd ik gastvrij ontvangen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op donderdag 28 september 2017, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 23:23
|
|
|
HEIDE573 schreef: | De titel van dit Topic laat iets zien van een samenzijn.
Ja,want wanneer men alleen is,eet je vaak met 1 bord op tafel. Als ik over mezelf spreekt,is dit nogal is voorgekomen.
Waar ik heen wil is het volgende; Het vertrouwde ,zo merk ik vaak op in de praktijk laat men niet gauw los. Een jaren lang alleen zijn,met een opgebouwd leven kan zo vertrouwd raken,toch? Wil en kan ik eigenlijk nog wel met iemand anders verder door dit leven? Als ik bij momenten eerlijk in de spiegel durft te kijken,is mijn antwoord idd wel is; Nou,laat mij maar alleen blijven,tis wel goed zo!..
Wanneer ik in een andere spiegel kijk,zie ik iemand die juist wel met iemand door dit leven verder wil...daarom ben ik hier op de site.
Kortom, de vraag ; Is een lang alleen zijn nu moeilijker om aan een relatie te beginnen? Voor mij is het antwoord inmiddels na 8 jaar alleen te zijn gebleven,Nee.. ( natuurlijk kan de gedachte meteen hier opspelen...zijn kinderen dan wel welkom? Dit wordt in een ander Topic gevraagt,dus laat ik dit hier even rusten) |
Samen eten is altijd gezelliger dan alleen eten! Ben nu ruim vier jaar alleen, tijd die ik nodig had voor mijn eigen proces. Mijn motto is je moet zelf de slingers ophangen om het leuk te hebben met jezelf. Snap je punt, als je een langere tijd alleen bent is het de vraag of je liever alleen blijft, of dat je weer iemand in je leven wilt toelaten.
Alles wat je nu hebt opgebouwd is zeker vertrouwd. Heb ook deze ervaring, in mijn eentje kan ik meer dingen doen waaraan ik zelf plezier beleef. Mensen zijn wel gemaakt om in verbinding te staan met anderen. Altijd lastig om aan te geven indien je langer alleen bent of een relatie dan moeilijker is. Als je hier aan toe bent/hiervoor openstaat hoeft dit niet lastig te zijn is mijn visie!
Klopt in een ander topic is dit al naar voren gekomen m.b.t. kinderen. Je kan je partner leuk vinden, betekent niet automatisch dat je kinderen jouw partner ook leuk vinden!
Gr. Marenth
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 23:32
|
|
|
Mien
En
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 23:34
|
|
|
Erfen
Fen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 28 september 2017, 23:37
|
|
|
De sleutel is niet om te prioriteren wat er op de agenda staat, maar om je prioriteiten te agenderen.
Stephen Covey
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 00:37
|
|
|
HEIDE573 schreef: | De titel van dit Topic laat iets zien van een samenzijn.
Kortom, de vraag ; Is een lang alleen zijn nu moeilijker om aan een relatie te beginnen? Voor mij is het antwoord inmiddels na 8 jaar alleen te zijn gebleven,Nee.. ( natuurlijk kan de gedachte meteen hier opspelen...zijn kinderen dan wel welkom? Dit wordt in een ander Topic gevraagt,dus laat ik dit hier even rusten) |
Als ik voor mijzelf spreek dan merk ik dat ik het rustig aan doe. Ik weet wat ik heb. Ik ben nu bijna 8 jaar alleen en hoewel ik wel graag een relatie zou willen heb ik ook geen haast. Over het algemeen.
Is het dan moeilijker om aan een relatie te beginnen..... als er een hele goede klik is begint de relatie volgens mij "vanzelf". lijkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 00:40
|
|
|
Enice
Ce
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 00:41
|
|
|
PEETH663 schreef: | Erfen
Fen |
Fentanyl
Nyl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 00:43
|
|
|
MARENTH030 schreef: | De sleutel is niet om te prioriteren wat er op de agenda staat, maar om je prioriteiten te agenderen.
Stephen Covey
Gr. Marenth. |
Mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGEL932
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 00:51
|
|
|
Hoi,
Kinderen geen bezwaar... Tja lastige vraag. Maar niet alleen voor de "andere partij" Als mama van 2 vind ik het zelf ook knap lastig. Wanneer stel je iemand aan je kids voor? Wanneer heb je "zekerheid" dat je relatie/vriendschap dat aan kan? Moet je daar wel op wachten? Dus dat werkt 2 kanten op. En is denk ik voor beide partijen wel spannend#kinderen(g)eenbezwaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 11:27
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Fentanyl
Nyl |
Nylons
Ons
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 11:27
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Enice
Ce |
Céline
Ne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 12:04
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Ergens haal je me de woorden uit mijn mond. toen ik online kwam had ik de intentie om hier een soortgelijke vraag te gaan stellen.
Voor mij - in eerste instantie zou ik gezegd hebben dat ik een "gelijk gestemde" zou zoeken, maar de laatste tijd en nu, na het lezen van een boek, kom ik tot de conclusie dat het mij niet uitmaakt hoe iemand uitdrukking geeft aan zijn (in mijn geval dan) geloof in de Heer. Zolang het een geloof is vanuit het hart en niet vanuit regels (hoofd) |
Heb je reactie gelezen Natuurlijk kan een boek verhelderend werken. Anderzijds,denk ik dat bijvoorbeeld vanuit opvoeding ook dingen nageleefd willen worden, misschien zelf wel mijn hele leven door. Ik denk dat ik niet wettistisch bent ingesteld,maar ben wel o.a gewend voor iedere maaltijd te bidden. Ook naar de kerk gaan is een onderdeel. Ik ben zelf na de breuk jaren niet meer in een kerk geweest, dit is nu anders. De plek kerk kan op verschillende manieren beleefd worden. Ik spreek voor mezelf dat ik al die jaren beter wel naar de diensten had kunnen gaan.
Goed.. Voor mij,ook op dit terrein goed om kerkelijke achtergronden mee te nemen,op weg naar elkaar toe groeiend.
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op vrijdag 29 september 2017, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 12:34
|
|
|
Ja,ik vroeg mezelf even af..wat ik wel is vaker doe :))) . Ik lees vaker dan 1 keer; ja ieder moet tijdens een relatie wel zijn of haar eigen dingen kunnen doen. Dan denk ik; nou dat is geweldig!
Ik heb ook wel is gehoord van iemand die een korte relatie had Ja, ik ben er mee gestopt want hij wilde werkelijk alles samen doen Alleen naar de toilet gaan daar had hij geen moeite mee.
Maar ik vroeg mij uiteindelijk af,is ruimte voor eigen dingen nu werkelijk zo belangrijk Laat dit niet méér zien dat iemand een relatie zoekt om een stukje invulling te willen beleven? Hoe dan ook... Ik zie graag jullie mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 12:46
|
|
|
Ik ben 53 jaar vrijgezel intussen woont mij moeder bij mij in. Ik vind wel gezellig met z,n tweeen eten. Lijkt mij nog gezelliger met een vriendin samen te eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:01