Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:13
|
|
|
Ja, de R zit weer in de maand!..
De vaak bekende klachten komen weer om de hoek kijken.
Ik was benieuwd naar oude recepten, om zo de weerstand wat op te kunnen bouwen. Natuurlijk zijn hedendaagse middeltjes ook welkom,maar ook graag wat recepten uit grootmoeders tijd.
Ook jongeren zullen best wel is links of rechts horen van oma's of opa's vandaag of toen zij nog leefden wat gebruikt werd bij lichamelijke klachten.
Ik weet hier op Scheveningen ook algemeen bekend,dat bij keel klachten haring eten kan helpen. Ik neem er dan ook een stuk of zes,terwijl ik weet dat het niet direct om de hoeveelheid gaat.tzal meer een Scheveningse trek zijn :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:37
|
|
|
Afstand geen bezwaar. Liefde kent geen afstand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:49
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Ja,ik vroeg mezelf even af..wat ik wel is vaker doe :))) . Ik lees vaker dan 1 keer; ja ieder moet tijdens een relatie wel zijn of haar eigen dingen kunnen doen. Dan denk ik; nou dat is geweldig!
Ik heb ook wel is gehoord van iemand die een korte relatie had Ja, ik ben er mee gestopt want hij wilde werkelijk alles samen doen Alleen naar de toilet gaan daar had hij geen moeite mee.
Maar ik vroeg mij uiteindelijk af,is ruimte voor eigen dingen nu werkelijk zo belangrijk Laat dit niet méér zien dat iemand een relatie zoekt om een stukje invulling te willen beleven? Hoe dan ook... Ik zie graag jullie mening. |
Dingen samen doen is fijn, maar je bent allebei een eigen persoon, met misschien wel eigen interesses. het is leuk als je interesses kan delen, het is ook leuk als je ziet dat een ander interesses hebt die jezelf niet hebt en de ander daar gelukkig mee ziet. dan kan je belangstelling hebben voor dat stukje omdat dat belangrijk is voor de ander.
je hoeft niet allemaal hetzelfde te doen en leuk te vinden. elkaar een stukje ruimte gunnen is ook fijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:52
|
|
|
PEETH663 schreef: | Onsmakelijk
Lijk |
Lijkwagen
Gen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:52
|
|
|
Lyanne
Ne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 13:56
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Ja, de R zit weer in de maand!..
De vaak bekende klachten komen weer om de hoek kijken.
Ik was benieuwd naar oude recepten, om zo de weerstand wat op te kunnen bouwen. Natuurlijk zijn hedendaagse middeltjes ook welkom,maar ook graag wat recepten uit grootmoeders tijd.
Ook jongeren zullen best wel is links of rechts horen van oma's of opa's vandaag of toen zij nog leefden wat gebruikt werd bij lichamelijke klachten.
Ik weet hier op Scheveningen ook algemeen bekend,dat bij keel klachten haring eten kan helpen. Ik neem er dan ook een stuk of zes,terwijl ik weet dat het niet direct om de hoeveelheid gaat.tzal meer een Scheveningse trek zijn :) |
In Marocco doen ze in de winter tijm bij de munt. (Thee)
Tijm schijnt een antibiotische werking te hebben en goed te zijn tegen maagklachten.
Laatst aangepast door
|
HOBBS314
|
op vrijdag 29 september 2017, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 14:13
|
|
|
[quote=HEIDE573]
Ik denk dat mij reactie voort komt uit het feit dat er in mijn familie van alles voort komt op leer gebied.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE596
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 16:05
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Meedoen blijft bijzonder. Je staat er middenin. Bent onderdeel van het geheel en mag samen met de anderen wat brengen. het is ook een bijzonder emotioneel moment als je dan hoort dat mensen het mooi vonden.
In november komen we met the Youth Messiah naar surhuisterveen.  |
Ja, ik weet het. Ik twijfel nog of ik daar naartoe wil. Op een geven moment is er zoveel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMM160
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 september 2017, 16:17
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Lijkwagen
Gen |
Genieten Eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 12:50
|
|
|
WILLEMM160 schreef: | Genieten Eten |
Tenoren
Ren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 12:51
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Lyanne
Ne |
Neeltje
Je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 12:52
|
|
|
HANNE596 schreef: | Ja, ik weet het. Ik twijfel nog of ik daar naartoe wil. Op een geven moment is er zoveel. |
Dat is waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 16:12
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Neeltje
Je |
Jeanne
E
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 16:56
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Dingen samen doen is fijn, maar je bent allebei een eigen persoon, met misschien wel eigen interesses. het is leuk als je interesses kan delen, het is ook leuk als je ziet dat een ander interesses hebt die jezelf niet hebt en de ander daar gelukkig mee ziet. dan kan je belangstelling hebben voor dat stukje omdat dat belangrijk is voor de ander.
je hoeft niet allemaal hetzelfde te doen en leuk te vinden. elkaar een stukje ruimte gunnen is ook fijn. |
Klopt!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 16:57
|
|
|
Nelleke
Ke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 17:09
|
|
|
Maar ook dit; Ondanks dat men en ook ik het tegenwoordig Zo goed weet hoe het allemaal moet,zo is de mens geneigd altijd zijn eigen IK na te wandelen.. egocentrisch.. De Geestelijke en lichamelijke liefde tot elkaar hebben we van God zelf nodig.."vrees ik"..
Samen kunnen bidden, Of leef ik in een persoonlijke relatie met God,waar niemand tussen mag komen?..
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 30 september 2017, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 17:22
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Maar ook dit; Ondanks dat men en ook ik het tegenwoordig Zo goed weet hoe het allemaal moet,zo is de mens geneigd altijd zijn eigen IK na te wandelen.. egocentrisch.. De Geestelijke en lichamelijke liefde tot elkaar hebben we van God zelf nodig.."vrees ik".. |
Mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 17:25
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Mee eens. |
"Aangepast" Sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 17:38
|
|
|
Terug naar de "2 borden"..samenzijn..
Ik ben inmiddels goed getraind een potje voor mezelf te koken Laat mij persoonlijk niet afleiden door de kant en klare maaltijden. Soms eet ik buiten de deur.
Ik ben gek genoeg op gegroeid? met oer Hollands eten. Net als mijn vader altijd zei; dit stilt werkelijk mijn "honger" :)
Ook het koken is iets wat je best samen kan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 18:50
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Nelleke
Ke |
Kenau
Au
Auberta
Ta
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op zaterdag 30 september 2017, 18:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 19:25
|
|
|
Ik zat in de verkeerde Topic Dus hier ook maar even;
Terug naar de "2 borden"..samenzijn..
Ik ben inmiddels goed getraind een potje voor mezelf te koken Laat mij persoonlijk niet afleiden door de kant en klare maaltijden. Soms eet ik buiten de deur.
Ik ben gek genoeg op gegroeid? met oer Hollands eten. Net als mijn vader altijd zei; dit stilt werkelijk mijn "honger" :)
Ook het koken is iets wat je best samen kan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 19:27
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Maar ook dit; Ondanks dat men en ook ik het tegenwoordig Zo goed weet hoe het allemaal moet,zo is de mens geneigd altijd zijn eigen IK na te wandelen.. egocentrisch.. De Geestelijke en lichamelijke liefde tot elkaar hebben we van God zelf nodig.."vrees ik"..
Samen kunnen bidden, Of leef ik in een persoonlijke relatie met God,waar niemand tussen mag komen?.. |
Samen kunnen bidden ben ik het ook eens.
Maar....waarom zou je tussen de partner en diens relatie met God willen komen?
zou dat niet hetzelfde zijn als tussen een relatie willen komen van ouder-kind??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 19:31
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Kenau
Au
Auberta
Ta |
Tabitha
Ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 19:33
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Tenoren
Ren |
Rendier
Ier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 september 2017, 23:07
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Samen kunnen bidden ben ik het ook eens.
Maar....waarom zou je tussen de partner en diens relatie met God willen komen?
zou dat niet hetzelfde zijn als tussen een relatie willen komen van ouder-kind?? |
Wanneer ik de nood uit de noodzaak weg laat,zo wordt het een zaak in het hart ,en ga zelf proberen op te lossen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 1 oktober 2017, 00:25
|
|
|
Op een dag kom je erachter dat materiële zaken niets voorstellen. Alleen het welzijn van alle dierbare mensen in je leven!
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 1 oktober 2017, 00:45
|
|
|
De langste reis.
De langste reis is de reis naar binnen. Wie zijn lot gekozen heeft, de tocht begonnen is naar zijn eigen bodem (is er een bodem?) nog midden onder U staat hij al buiten het leven, geïsoleerd in Uw gevoel als de ter dood veroordeelde of zoals hij, welke naderend afscheid tevoren reeds toewijdt aan de uiteindelijke eenzaamheid van ieder mens.
Dag Hammmerarskjöld.
Gr. Marenth
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op zondag 1 oktober 2017, 00:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 1 oktober 2017, 01:44
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Wanneer ik de nood uit de noodzaak weg laat,zo wordt het een zaak in het hart ,en ga zelf proberen op te lossen. |
welke noodzaak??
En wat bedoel je met zelf oplossen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 1 oktober 2017, 02:04
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Heb je reactie gelezen Natuurlijk kan een boek verhelderend werken. Anderzijds,denk ik dat bijvoorbeeld vanuit opvoeding ook dingen nageleefd willen worden, misschien zelf wel mijn hele leven door. Ik denk dat ik niet wettistisch bent ingesteld,maar ben wel o.a gewend voor iedere maaltijd te bidden. Ook naar de kerk gaan is een onderdeel. Ik ben zelf na de breuk jaren niet meer in een kerk geweest, dit is nu anders. De plek kerk kan op verschillende manieren beleefd worden. Ik spreek voor mezelf dat ik al die jaren beter wel naar de diensten had kunnen gaan.
Goed.. Voor mij,ook op dit terrein goed om kerkelijke achtergronden mee te nemen,op weg naar elkaar toe groeiend. |
Iemand schreef mij over zijn kerk. ze zongen daar hele noten. in mijn kerk zingen we veel sneller. Ik zag het verband niet. in het boek hadden ze het over een man met PKN achtergrond. daar ben ik in opgegroeid, dus was voor mij te volgen. 1 van de vrouwen was evangelisch. zij zei wat....en dat was voor mij te volgen.....en ineens begreep ik het verband.
Ik heb mijn profiel daarom aangepast. Ik denk niet in hokjes. Maar begrijp wel dat bepaalde dingen voor de 1 belangrijker zijn dan voor een ander. we volgen 1 Heer. Alleen hebben we hier en daar verschillende belevingsvormen. in mijn ogen dan. God ziet het hart aan. bidden voor het eten en slapen gaan, zou dat niet universeel zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zondag 1 oktober 2017, 08:14
|
|
|
HOBBS314 schreef: | welke noodzaak??
En wat bedoel je met zelf oplossen? |
In een chat gesprek zou ik meer in detail kunnen gaan. Hier op het forum is de regel niet in "slowchatten" over te gaan. Dus laat ik hier dit stukje onderwerp graag rusten.
|
|
Naar boven |
|
|