Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: maandag 9 oktober 2017, 10:11
|
|
|
Er is inmiddels al aardig wat gepasseerd binnen dit Topic, bedankt.
Ik las over afstand relaties. Een afstand reizen voor iemand die je graag wil ontmoeten zou in de eerste instantie geen probleem moeten zijn. Alleen zou men misschien eerder stappen kunnen ondernemen om samen op weg te gaan.door het leven te gaan Toch wel iets om mee te nemen binnen dit Topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: maandag 9 oktober 2017, 10:41
|
|
|
De bladeren verkleuren Herfstgeuren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: maandag 9 oktober 2017, 11:15
|
|
|
Heer dat ik zo komen mag met al mijn fouten ,al mijn zonden met al mijn pijn ,al mijn wonden die niemand in mijn leven zag Heer dat ik zomaar komen mag met wat ik niemand durf te zeggen. met wat ik niemand uit kan leggen U weet er alles van. Heer dat U mij in Christus ziet al had ik nimmer kwaad bedreven. Dat U mij in Uw gunst doet leven ik weet het-maar begrijp het niet
(Gedichten stad )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: maandag 9 oktober 2017, 15:51
|
|
|
Vertrouwen.
3,5 jaar geleden was ik in Israël. het was de 2e keer dat ik ging en had er vol verlangen naar uitgekeken. De 1e keer dat ik naar Israël ging wist ik niet wat ik verwachten kon, dus had ik naar mijn gewoonte, in Nederland geld gewisseld van euro's naar shekels.
Die wisseling kostte mij toen €50 en dat vond ik veel geld, want je kreeg er niets voor terug.
Ik zag en leerde dat je in Jerusalem heel makkelijk geld kon pinnen, dus toen ik weer ging nam ik,voor het eerst, geen geld mee. Ik had van te voren gegoogeld en gezien dat je op het vliegveld geld kon pinnen.....mocht dat nu problemen geven, had ik genoeg shekels om in Jerusalem te komen en daar "wist ik mijn weg". Op het vliegveld kreeg ik inderdaad problemen met pinnen...er waren wel pinautomaten maar die waren allen alleen voor Israëli.
Dus naar Jerusalem met de shuttle en bij het hostel mijn bagage afgegeven. Ik kreeg zonder meer een bed voor de nacht en kon dan de volgende dag betalen. Ik wachtte de volgende dag niet af en liep linea recta naar de bank...30 minuten lopen....Ik passeerde verschillende pinautomaten maar geen van allen waren geschikt voor een buitenlandse pas. Bij de bank aangekomen ontdekte ik dat de bank weg was. Ik liep terug naar het hostel...elke pin proberend die ik tegen kwam....zonder succes. Ik heb die nacht goed geslapen in alle rust, in de bovennatuurlijke vrede die ik ervaarde. de volgende dag ging ik op zoek zonder mij tijd of geld te gunnen voor ontbijt. mijn financiën waren €5,00 en iets van 20NIS Ik ging die ochtend ook bij 2 banken naar binnen en werd daar steeds verwezen naar andere banken.... heel af en toe probeerde de angst door de vrede heen te breken. toen ik terug liep naar de 3e aangewezen bank liep ik langs een zwerver en ervaarde dat de Heer mij aanspoorde om mijn geld aan de man te geven.....maar dat ging mij te ver....dat vertrouwen had ik blijkbaar niet. Ik ging de hoek van de straat om en zag, hoe ik ook keek, geen bank. tegenover de 1e bank waar ik naar binnen gegaan was zag ik 2 bewakers staan en vroeg hun naar de bank. die bank bleek failliet gegaan te zijn. Ik wist niet wat te doen en vertelde de mannen mijn probleem. ze wezen mij op een atm 100 meter bij hun vandaan....dat was een goede, werd mij verteld. Ik had niets te verliezen en volgde de aanwijzingen. Onder het lopen had ik de herinnering gekregen aan een voorval in Egypte....toen was het ook financieel even spannend geweest en bleek het het vinden te zijn geweest van "de juiste" automaat. Ik was ervan overtuigd dat de Heer mij daarin sterkte.... Ik probeerde de atm en kreeg inderdaad geld. Ik betaalde het hostel en wist was mij doordrongen van Gods niet aflatende Liefde en van de les in vertrouwen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: maandag 9 oktober 2017, 22:44
|
|
|
Vanaf Eeuwigheid lief gehad!
Uiteindelijk zijn degenen die God liefhebben al met Hem vanaf Eeuwigheid af! Ja, zij die God in waarheid hebben lief gekregen op aarde, waren vanaf Eeuwigheid af al bij God bekend In de tijd zijn ze getrokken door de krachtige werking van de Heilige geest tot een nieuw leven.Amen Ik ben van tijd tot tijd verbaasd,dat God mij wilde opzoeken.. tijdens het leventje waarin ik al verder van Hem af dwaalde. Wat doet God een moeite om mensen te behouden! Ja om mij te behouden. Niet de tranen die ik pleng, niet de offers die ik breng, kunnen redden,Gij alleen... Vanaf Eeuwigheid dus lief gehad door God...kunt u en jij dit wonder vatten? Wanneer ik God pas kent in mij leven, leer ik met vallen en opstaan Hem te dienen. Hij zal verder leiden,zie in het geloof op Hem. Kan ik wel is niet meer geloven,bidden, Bijbel openen.. de H.Geest zal komen en niet achter blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: maandag 9 oktober 2017, 23:08
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Vertrouwen.
3,5 jaar geleden was ik in Israël. het was de 2e keer dat ik ging en had er vol verlangen naar uitgekeken. De 1e keer dat ik naar Israël ging wist ik niet wat ik verwachten kon, dus had ik naar mijn gewoonte, in Nederland geld gewisseld van euro's naar shekels.
Die wisseling kostte mij toen €50 en dat vond ik veel geld, want je kreeg er niets voor terug.
Ik zag en leerde dat je in Jerusalem heel makkelijk geld kon pinnen, dus toen ik weer ging nam ik,voor het eerst, geen geld mee. Ik had van te voren gegoogeld en gezien dat je op het vliegveld geld kon pinnen.....mocht dat nu problemen geven, had ik genoeg shekels om in Jerusalem te komen en daar "wist ik mijn weg". Op het vliegveld kreeg ik inderdaad problemen met pinnen...er waren wel pinautomaten maar die waren allen alleen voor Israëli.
Dus naar Jerusalem met de shuttle en bij het hostel mijn bagage afgegeven. Ik kreeg zonder meer een bed voor de nacht en kon dan de volgende dag betalen. Ik wachtte de volgende dag niet af en liep linea recta naar de bank...30 minuten lopen....Ik passeerde verschillende pinautomaten maar geen van allen waren geschikt voor een buitenlandse pas. Bij de bank aangekomen ontdekte ik dat de bank weg was. Ik liep terug naar het hostel...elke pin proberend die ik tegen kwam....zonder succes. Ik heb die nacht goed geslapen in alle rust, in de bovennatuurlijke vrede die ik ervaarde. de volgende dag ging ik op zoek zonder mij tijd of geld te gunnen voor ontbijt. mijn financiën waren €5,00 en iets van 20NIS Ik ging die ochtend ook bij 2 banken naar binnen en werd daar steeds verwezen naar andere banken.... heel af en toe probeerde de angst door de vrede heen te breken. toen ik terug liep naar de 3e aangewezen bank liep ik langs een zwerver en ervaarde dat de Heer mij aanspoorde om mijn geld aan de man te geven.....maar dat ging mij te ver....dat vertrouwen had ik blijkbaar niet. Ik ging de hoek van de straat om en zag, hoe ik ook keek, geen bank. tegenover de 1e bank waar ik naar binnen gegaan was zag ik 2 bewakers staan en vroeg hun naar de bank. die bank bleek failliet gegaan te zijn. Ik wist niet wat te doen en vertelde de mannen mijn probleem. ze wezen mij op een atm 100 meter bij hun vandaan....dat was een goede, werd mij verteld. Ik had niets te verliezen en volgde de aanwijzingen. Onder het lopen had ik de herinnering gekregen aan een voorval in Egypte....toen was het ook financieel even spannend geweest en bleek het het vinden te zijn geweest van "de juiste" automaat. Ik was ervan overtuigd dat de Heer mij daarin sterkte.... Ik probeerde de atm en kreeg inderdaad geld. Ik betaalde het hostel en wist was mij doordrongen van Gods niet aflatende Liefde en van de les in vertrouwen..... |
Geweldig, God Leeft en Weet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 00:11
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Denkenden
Den |
Denemarken
Ken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 00:12
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Lezaura
Ra |
Rachel
El
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 09:51
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Rachel
El |
Ella
La
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 09:55
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Denemarken
Ken |
Kenmerk
Erk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 10:00
|
|
|
Als er één schaap over de dam is volgen er meer
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 10 oktober 2017, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 12:30
|
|
|
Erker
Ker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 12:31
|
|
|
Larissa
Sa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 12:45
|
|
|
PEETH663 schreef: | Larissa
Sa |
Sabrina
Na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 12:45
|
|
|
PEETH663 schreef: | Erker
Ker |
Kerkelijken
Ken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 oktober 2017, 23:09
|
|
|
De Kerk een taak
Het is waar.. Hoewel de kerk mag blijven zingen van God trouw en troost Zinkt de wereld ook,maar dan verder van de Schepper af. Ga ik boven de mensen staan,die moedwillig God niet dienen? Zeker niet! Ik als Christen moet juist een lichtend licht zijn in deze wereld. Mensen tot jaloersheid brengen,om het bij God te gaan zoeken en vinden. Als het goed is weet ik u en jij toch wat de wereld missen moet? Dan wordt ik een bewogen mens. De Bijbel spreekt van dat de liefde zal verkouden in de laatste dagen. Zoals de Kerk op aarde is draagt ze een taak! Maar wie hier bedrukt met tranen zaait... God geeft de vruchten op Zijn tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 00:58
|
|
|
Zorgen voor morgen rooft de kracht voor vandaag. (Cortie ten Boom)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 01:00
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Kerkelijken
Ken |
Kennelijk
ijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 01:06
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Sabrina
Na |
Naara
Ra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 09:34
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Naara
Ra |
Rachel
El
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 09:34
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Kennelijk
ijk |
Ijkpunten
Ten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 10:09
|
|
|
Waar die mug mij mocht steken,doet tie niet?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 11:36
|
|
|
Tennis
Nis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 11:37
|
|
|
Elvera
Ra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 11:41
|
|
|
"Ik,ja Iedereen heeft wel iets"..
Ooit In een gesprek met iemand, zei de persoon om de 6 Seconden: dus op een gegeven moment...
Tja...ik wilde graag luisteren!
Maar,op een gegeven moment,was het gesprek haast niet meer te volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 12:07
|
|
|
Ja,ik heb ook wel bewondering voor dingen in het leven.
Heb jij dit ook? hier de Topic :) waar de bewondering kan worden uitgegoten.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld bewondering voor de mensen die als verkoopster of verkoper bij kassa werkend, telkens dat piepje moeten aanhoren, wanneer er duizenden boodschappen voorbij komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 12:14
|
|
|
Dit is dan de 3e kreet van vandaag, Zal wel aan het Weer liggen zeggen wij hier in Nederland.(grapje)
De griepverschijnselen zijn hardnekkig. Fruit, verse gemberthee, frisse lucht
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op woensdag 11 oktober 2017, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 14:03
|
|
|
PEETH663 schreef: | Tennis
Nis |
Nissen
Sen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 14:03
|
|
|
PEETH663 schreef: | Elvera
Ra |
Ranomi
Mi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: woensdag 11 oktober 2017, 14:08
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Ja,ik heb ook wel bewondering voor dingen in het leven.
Heb jij dit ook? hier de Topic :) waar de bewondering kan worden uitgegoten.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld bewondering voor de mensen die als verkoopster of verkoper bij kassa werkend, telkens dat piepje moeten aanhoren, wanneer er duizenden boodschappen voorbij komen. |
Wauw...
Ik heb bewondering voor mensen die werken bij pretparken. je zou toch maar dag in dag uit datzelfde nummer horen.
|
|
Naar boven |
|
|