Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 12 november 2017, 00:32
|
|
|
Ramona
Na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DOORTJE192
|
|
Geplaatst: maandag 13 november 2017, 18:58
|
|
|
Tsja als tuinieren je hobby is, dan is dat werk juist leuk, of zie ik het nu te romantisch? Ik zou best wel een seizoen willen meehelpen in een moestuin, lijkt me heerlijk. Elke dag een dagdeel buiten werken en heel veel leren over de natuur. Dan leef je naar mijn gevoel ook veel eerder dichter bij God. Maar heb nog niet helemaal ontdekt hoe dat te organiseren. Heb wel een klein beetje geëxperimenteerd op m'n balkon. Ga je in de winter ook door, of hou je dan een winterstop? ik heb vorig jaar september sla gezaaid (gewone, rucola) en palmkool. Daar is toen wel wat oogst uit gegroeid, van die zaadjes van vorig jaar staat er nu nog steeds een struik palmkool te wachten op zijn oogst :) Misschien ga ik binnenkort weer eens wat slazaadjes zaaien. evt binnen. even uitzoeken wat er over bekend is qua zaaimogelijkheden.
PS wb het gif: heb je de petitie al getekend? alle kleine beetjes helpen :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XTIENX216
|
|
Geplaatst: maandag 13 november 2017, 23:37
|
|
|
Zo waar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XTIENX216
|
|
Geplaatst: maandag 13 november 2017, 23:41
|
|
|
Gelukkig geeft me weer kracht om door te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 november 2017, 10:57
|
|
|
Naomi
Mi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 november 2017, 10:59
|
|
|
Eeltpit
Pit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TOM420
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 november 2017, 21:29
|
|
|
Afgelopen zondag preekte de onze dominee over 1 Johannes 4 vers 9 en 10.
''Hierin is de liefde van God geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem. Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.''
Er zijn een hoop mooie Bijbelteksten, maar deze sprak mij wel bijzonder aan. Deze tekst benadrukt de enorme barmhartigheid van God onze Vader. Daar waar wij vaak enorm tekort schieten in het liefhebben van zowel God als onze naasten, daar houd God niet op om ons lief te hebben. Zelfs zo erg dat Hij Zijn Zoon voor ons als zondige en afkerige mensen gegeven heeft. Daardoor is voor ons vergeving van onze zonden mogelijk, en daarvoor hoeven we niets te doen dan om vergeving te vragen en Hem te volgen. Gelukkig maar, want als we het zelf moesten doen zou er niets van terecht komen. Wat een genade!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEVIDB874
|
|
Geplaatst: woensdag 15 november 2017, 10:13
|
|
|
Zefanja 3:17
Koppel dit met het feit dat God de wereld schiep door te spreken. Stel je dan eens voor wanneer dit gebeurd! De belofte is zo zwaar en groot! dat het bijna niet te dragen is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TUTELUUT401
|
|
Geplaatst: woensdag 15 november 2017, 22:25
|
|
|
Lieve mensen,
Bedankt voor jullie gebed. Vorige week ben ik na 5 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen weer thuis gekomen. Nu moet ik nog verder aansterken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DOORTJE192
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 12:22
|
|
|
Bedankt voor het delen van dit gedicht! ik ga binnenkort eens op onderzoek uit wie die Dag was.
Het gedicht grijpt me aan.
Ik heb behoefte om er wat licht in te brengen.. Als het mag.
Allereerst een ooging tot interpretatie van het gedicht
]De langste reis.
De langste reis is de reis naar binnen.
Reactie: Dat is een onverwachte introductie. En er zit wat in. Reizen staat meestal voor er op uit willen, de wereld ontdekken. Nieuwe input krijgen. Maar hier wordt het ineens een reis naar binnen. Dus: op ontdekkingstocht in jezelf. De dingen waar je liever niet bij stil staat, de dingen die je verwarren, angst aan jagen, waar je op hoopt maar eigenlijk niet echt van durft te dromen omdat je bang bent dat het nooit waar zal worden. Verloren geluk. Zoveel.
Wie zijn lot gekozen heeft, de tocht begonnen is naar zijn eigen bodem (is er een bodem?) nog midden onder U staat hij al buiten het leven, geïsoleerd in Uw gevoel als de ter dood veroordeelde
interpretatie: Wie voor die reis kiest is als iemand die eenzaam is tussen de mensen Je vervreemdt van de mensen om je heen. Je reis heeft geen duidelijke eindbestemming.
of zoals hij, welke naderend afscheid tevoren reeds toewijdt aan de uiteindelijke eenzaamheid van ieder mens.
Interpretatie Wie die reis kiest, is als iemand die zich voorbereidt op een naderend afscheid en beseft dat dit heel eenzaam zal zijn. Daarop anticiperend, neemt de eenzaamheid hem (of haar) al in beslag.
Dag Hammmerarskjöld.
Ben benieuwd of er ook andere interpretaties zijn?
Reactie Doortje: Wat een droefgeestig gedicht. Die eenzaamheid herken ik wel uit sommige periodes. Maar op zulke momenten put ik troost uit het Evangelie dat vertelt hoe Jezus, de mens die God belichaamde toen hij in deze wereld leefde, alle intense vormen van eenzaamheid heeft doorstaan zonder zijn goddelijke Vader vaarwel te zeggen. Waarom? Omdat Hij verbonden wilde blijven met God én!!! met ons, mensen.
Als ik me afschuwelijk (of wat minder afschuwelijk) eenzaam voel, dan kan het zó troostvol zijn als ik aan Jezus' hartsverscheurende eenzaamheid denk, toen zijn volgelingen Hem verlieten en Hij op alle mogelijke manieren belachelijk gemaakt werd.
Daarom weet ik: als die reis naar binnen pijnlijk is, heel pijnlijk, en eenzaam, heel eenzaam, dan ben ik daarin niet alleen. God is bewogen, ook met mij, en nodigt me uit met Hem te delen wat me raakt. 'Hij is uw heelmeester' staat in de Bijbel..
Zo kan die reis naar binnen ook een reis van genezing en heling worden. Maar dat die lang is, ja dat zou wel eens heel goed kunnen..
Gr. Marenth[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 14:45
|
|
|
PEETH663 schreef: | Eeltpit
Pit |
Pitcher
Her.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 14:45
|
|
|
Michele
Le
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 14:50
|
|
|
DOORTJE192 schreef: | Tsja als tuinieren je hobby is, dan is dat werk juist leuk, of zie ik het nu te romantisch? Ik zou best wel een seizoen willen meehelpen in een moestuin, lijkt me heerlijk. Elke dag een dagdeel buiten werken en heel veel leren over de natuur. Dan leef je naar mijn gevoel ook veel eerder dichter bij God. Maar heb nog niet helemaal ontdekt hoe dat te organiseren. Heb wel een klein beetje geëxperimenteerd op m'n balkon. Ga je in de winter ook door, of hou je dan een winterstop? ik heb vorig jaar september sla gezaaid (gewone, rucola) en palmkool. Daar is toen wel wat oogst uit gegroeid, van die zaadjes van vorig jaar staat er nu nog steeds een struik palmkool te wachten op zijn oogst :) Misschien ga ik binnenkort weer eens wat slazaadjes zaaien. evt binnen. even uitzoeken wat er over bekend is qua zaaimogelijkheden.
PS wb het gif: heb je de petitie al getekend? alle kleine beetjes helpen :) |
Je hebt ook winter sla volgens mij groeit palmkool aan de zijkanten weer uit als je de bovenkant eraf snijd.
In de winter hoef je minder vaak naar de tuin.....in de lente en zomer eigenlijk elke dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 14:52
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Je hebt ook winter sla volgens mij groeit palmkool aan de zijkanten weer uit als je de bovenkant eraf snijd.
In de winter hoef je minder vaak naar de tuin.....in de lente en zomer eigenlijk elke dag. |
Ik heb getekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 14:57
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Heer dat ik zo komen mag met al mijn fouten ,al mijn zonden met al mijn pijn ,al mijn wonden die niemand in mijn leven zag Heer dat ik zomaar komen mag met wat ik niemand durf te zeggen. met wat ik niemand uit kan leggen U weet er alles van. Heer dat U mij in Christus ziet al had ik nimmer kwaad bedreven. Dat U mij in Uw gunst doet leven ik weet het-maar begrijp het niet
(Gedichten stad ) |
Mooi Heide. en zo waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: donderdag 16 november 2017, 17:32
|
|
|
TUTELUUT401 schreef: | Lieve mensen,
Bedankt voor jullie gebed. Vorige week ben ik na 5 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen weer thuis gekomen. Nu moet ik nog verder aansterken. |
Fijn om te horen tuteluut.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ADRIANA104
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 01:50
|
|
|
Superleuk Els. Fijn dat je er was.
Groet Adriana
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 09:24
|
|
|
Je kijkt me in mijn ogen en ik zie de pijn je kijkt me in de ogen naar tijden die er niet meer zijn je ogen, ze zien me en toch ook weer niet Ik zie in jouw ogen de diepte van je stille verdriet je hand strek je uit naar mijn gezicht Ik erken de zwaarte van dat gewicht je ogen ze zien me en toch ook weer niet nog de traan die geen redding bied.
Laatst aangepast door
|
HOBBS314
|
op vrijdag 17 november 2017, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 10:49
|
|
|
Leni
Ni
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEETH663
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 10:52
|
|
|
Herfstvakantie
Tie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 11:59
|
|
|
PEETH663 schreef: | Herfstvakantie
Tie |
Tierelier.
Ier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 12:00
|
|
|
Nicolina
Na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KOOBKE000
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 november 2017, 20:05
|
|
|
Lijkt mij een heel gezellig initiatief
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 november 2017, 08:01
|
|
|
Liefde, een werkwoord. liefde, een keus. Ik heb eens gekozen en ik zeg je, heus. liefde een werkwoord, het kost je soms kracht, maar naast al de moeite ligt ook daar Zijn pracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 november 2017, 16:33
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Nicolina
Na |
Nadira
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 november 2017, 16:34
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Tierelier.
Ier |
Iertje
Tje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 19 november 2017, 19:42
|
|
|
HOBBS314 schreef: | Iertje
Tje |
Tjeek
Eek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 19 november 2017, 19:44
|
|
|
Rachella.
La
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 19 november 2017, 21:06
|
|
|
ADRIANA104 schreef: | Superleuk Els. Fijn dat je er was.
Groet Adriana |
Nog maar 3 concerten 2 december alweer de laatste maar wat een vooruitzicht, 2 december. met meer dan 200 koorleden bij elkaar The Young Messiah zingen......
Die avond zou eigenlijk 2x uitgevoerd "moeten" worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: zondag 19 november 2017, 22:04
|
|
|
Gaan er van hier mensen naar de single-inn avond??
Laatst aangepast door
|
HOBBS314
|
op zondag 19 november 2017, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|