| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In het Gronings is het een volledig acceptabele benaming voor een vrouw. Misschien is het feminisme hier nog niet zo doorgedrongen.
Ain boer wol noar zien noaber tou, hi boer hi zien wief dei wol met hem goan. |
Het Engels en het Fries heeft veel gemeenschappelijk. My wife is mijn echtgenote en in het Fries betekent het dat ook en heeft wiif ook geen negatieve klank. In het Gronings, feitelijk een taal of dialect met een Friese grammatica en een Saksische bovenlaag, ook niet. Onder invloed van het Nederlands aarzelen Friezen nu soms om van wiif te spreken omdat wijf niet echt positief klinkt in het Nederlands. Dit zou een ontwikkeling kunnen inluiden waarbij wiif in onbruik raakt als woord. Taal is een levend iets hè. In het Middeleeuws Nederlands was een queene een gemene vrouw en het Engelse woord Queen betekent koningin. Toch hebben beide woorden dezelfde oorsprong. De gevoelswaarde is anders en daar gaat het nu eenmaal om.
Thomas, dom dom dom daai.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 13 juli 2011, 19:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:59
|
|
|
|
Het weer in Zeeland: Al heel de dag droog( tenminste hier, weet niet hoe het bij mevr. Zeeland is). Wel veel wind, het zonnetje doet zelfs zijn best om door te komen.
Wat ze voor morgen , vrijdag enz. afgeven , daar zullen we het nog maar niet over hebben. Eén ding weet ik wel........ vakantiegangers die naar Zeeland hopen te komen kunnen hun badkleding wel thuis laten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:07
|
|
|
|
Ik zit momenteel in de bus van Bijlmer naar Huizen (wees gerust, ik laat me rijden) maar ik heb geen last van een trage internep verbinding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:08
|
|
|
|
hoi christina, ik zal graag mee willen, maar op dit moment heb ik het rooster nog niet van september dus weet niet of ik vrij ben die zaterdag. je hoort nog van me , probeer het te weten voor einde van de maand, vriendelijke groet pimpernel.
| CHRISTINA373 schreef: | Hallo allemaal In september organiseren we op 10 sept een activiteit. We willen dan bij boer Hans in Montfoort (Utrecht) aan het eind van de middag boerengolf gaan spelen met daarna een barbeque. Het een en ander is wel afhankelijk van de animo. De BBQ kan alleen doorgaan bij 10 pers. of meer. Mochten er minder mensen meegaan dan gaat de boerengolf wel door maar gaan we elders in de omgeving wat eten. We willen daarom graag weten of je voor beide interesse hebt of voor 1 van de activiteiten. De kosten voor boerengolf zijn 6,50 en de kosten voor de BBQ zijn 17 euro. Zou je voor eind juli door willen geven of je interesse hebt of niet. Als je je opgeeft dan vragen we je ook echt te komen zodat we niet achteraf met kosten blijven zitten.
Tot horens, Christina
Voor meer informatie zie www.boerhans.nl |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:13
|
|
|
|
| MARGREET471 schreef: | | gefeliciteerd, tante Thirza. k heb altijd erg genoten van het tante-zijn. geniet ervan, en zegen voor dit nieuwe leven! |
dank je...
Ik was alleen al wel een paar keer tante, maar daar blijf ik van genieten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Maria 576
Vanuit Zeeland : Van harte gefeliciteerd met je verjaardag |
Dank je wel Visser! En verder iedereen bedankt die me een mailtje heeft gestuurd, te gék! Ik weet het...de dag is nog niet om maar...de visite is nu naar huis, en mijn C.M-'date' ( ) ja, degene die op de koffie is geweest...én is blijven eten..(heel gezellig trouwens)is ook weer vertrokken, dus nu 'stort' ik even in... het was een leuke, gezellige dag! Een dag met een gouden randje! En morgen? Morgen is het wéér feest...want dan wordt mijn oudste zoon 19 jaar! Nu eerst ff bijkomen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Heeft Veenendaal geen winkel waar je een nieuw hoofd kan kopen? |
Nee helaas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:56
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Beetje vreemd is het wel.
Je hoort in het nieuws vrijwel niets hiervan, en dan, zomaar van de een op de andere dag is er de grootste hongersnood sinds 60 jaar aan de gang.
Als het werkelijk zo was, had het dan niet al veel langer en indringender in het nieuws geweest? In de jaren 80-90 zat ik op de lagere school. Toen waren de hongersnoden wereld nieuws, werden er overal acties gehouden en kreeg je foto's te zien van uitgemergelde kinderen etc. Nu hoor of zie je niets voor die tijd en spontaan is het veel erger als toen. Vreemd! |
Hoe erg die hongersnood op dit moment is weet ik natuurlijk ook niet. Maar het is wel duidelijk dat de media nooit een opjectief beeld geven. Ze brengen nieuws dat mensen aanspreekt.
Als er bijvoorbeeld tussen israel en de palestijnen iets gebeurd wordt het overal uitgezonden, ookal gaat het over 1 dode. In Afrika moeten er minstens 1000 doden vallen voordat er een TV camera langskomt.
Of pas zijn er in China 500000 geevacueerd vanwege hoog water ofzo. Dat heeft bij ons de kantlijn van het nieuws gehaald. Toen bij ons de Betuwe bijna volliep hebben we wekenlang over niets anders gepraat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:57
|
|
|
|
verwijderd, verkeerd gelezen...
Laatst aangepast door
|
ERIC483
|
op woensdag 13 juli 2011, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nog vreemder is, dat het net zo snel uit het nieuws verdwijnt. Vandaag niks meer er over gehoord. Is de hongersnood afgelopen? |
Dat komt omdat wij het belangrijker vinden of Johny=Bikkel wel of niet z'n toeretappe heeft uitgereden, dan of er weer een paar mensen overleden zijn door te weinig eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:11
|
|
|
|
hey pieter pas maar maar op wat je zegt over konijntjes, daar is iemand voor gebanned die je ook kent, dus pas maar op , straks ga jij ook. groet pimp.
quote=PIETER649]Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....
80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard. de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.
het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.
In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc. Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.
Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...
Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.[/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:17
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | dank je...
Ik was alleen al wel een paar keer tante, maar daar blijf ik van genieten!  |
geen idee hoe dat voelt, ik zal het nooit worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:22
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | hey pieter pas maar maar op wat je zegt over konijntjes, daar is iemand voor gebanned die je ook kent, dus pas maar op , straks ga jij ook. groet pimp.
Ik denk dat de strekking van mijn verhaal iets anders is, mn waarde pimp
quote=PIETER649]Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....
80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard. de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.
het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.
In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc. Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.
Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...
Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking. | [/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee helaas  |
verhuis dan naar een plaats waar ze wel alle elementaire voorzieningen hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:25
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | verhuis dan naar een plaats waar ze wel alle elementaire voorzieningen hebben.  |
Duitsland zeker Maar het begint eindelijk te zakken dus blijff wel hier wonen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het weer in Zeeland: Al heel de dag droog( tenminste hier, weet niet hoe het bij mevr. Zeeland is). Wel veel wind, het zonnetje doet zelfs zijn best om door te komen.
Wat ze voor morgen , vrijdag enz. afgeven , daar zullen we het nog maar niet over hebben. Eén ding weet ik wel........ vakantiegangers die naar Zeeland hopen te komen kunnen hun badkleding wel thuis laten.  |
ff offtopic vraagje tuusendoor, mag dat? smaken die witte tompoucen met rooie bolletjes nou lekker??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:26
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Chatje.....wanneer gaan wij nu eens een keertje naar de sauna toe? Lijkt mij zo gezellig om dat een keer te doen!  |
Ja, das mijn vraag nou ook ..... wanneer gaan we nou eens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Duitsland zeker Maar het begint eindelijk te zakken dus blijff wel hier wonen  |
ik ken dr ook nix an doen Erica, aber bei uns ist ALLES großer und beßer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ff offtopic vraagje tuusendoor, mag dat? smaken die witte tompoucen met rooie bolletjes nou lekker??  |
probeer er 1 zou ik zeggen pietje....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik ken dr ook nix an doen Erica, aber bei uns ist ALLES großer und beßer  |
Ja gezien die mooie kast van een huis die jullie hebben gebouwd is alles groter ja. Maar je weet he wie het breed heeft laat het breed hangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ff offtopic vraagje tuusendoor, mag dat? smaken die witte tompoucen met rooie bolletjes nou lekker??  |
Dat mag je vragen van mij( of dat hier van Judith ook mag daar kom je vanzelf achter) Mijn antwoord: ze smaken heerlijk, netals alle andere tompoucen. Het prikkelt je tong
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | geen idee hoe dat voelt, ik zal het nooit worden  |
Ach, je bent wel oom...en aangezien je oudste nichtje minder in leeftijd scheeld met mij dan dat jij en ik met elkaar schelen, wordt je misschien wel binnen afzienbare tijd oud-oom
Gefeliciteerd Thirza!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ach, je bent wel oom...en aangezien je oudste nichtje minder in leeftijd scheeld met mij dan dat jij en ik met elkaar schelen, wordt je misschien wel binnen afzienbare tijd oud-oom
Gefeliciteerd Thirza! |
Tja en dan zeggen ze van je vrouw moet je het maar hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:52
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | over 'kolen op het vuur' gesproken...  |
kolen op het vuur heb ik geen moeite mee, hoor, griffin! kinderen op het vuur zou gekker zijn, toch?
@ chat; wat is daar moeilijk aan? het is immers nogal eenvoudig om te zeggen; het is een bbq zonder kinderen, hannah. lijkt me niet al te ingewikkeld, hoor; en xabia kan dat; geloof me!
@ pieter; inderdaad is dat voor mij belangrijke info; you know that!
@ xabia; ik neem aan dat je weet hoe je de woorden "zonder kinderen" moet typen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:57
|
|
|
|
In Italie is het mooi weer, ik kom er aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 21:02
|
|
|
|
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (misschien met kinderen) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 de drie "schone gezusters"; ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) eveline... 25 jaar, regio 0180, bbq (voormalig lid) marties... 24 jaar, regio 0180. bbq (voormalig lid) angelique327 [voormalig lid] maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoer
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? zoekt eerst pijl en boog .... jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 dirkjan078, 44 jaar, regio 0575 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, noblesse oblige, 40 jaar, regio 035 (neemt bbq en zwarte meuk mee) EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar
voor diegenen die zich aan willen melden: kopieer deze lijst en voeg je naam toe. geef ook even aan of je blijft bbq-en en of je een bbq meeneemt.
Ik (maria576) heb inmiddels vervoer gevonden, kan meerijden met Charley513
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op woensdag 13 juli 2011, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 21:13
|
|
|
|
Ik (maria576) heb inmiddels vervoer gevonden, kan meerijden met Charly513
leuk, maria! lang geleden dat ik je op de picknick zag!
met "een veer" voor charly!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 13 juli 2011, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 21:18
|
|
|
|
Ergens gelezen......
Stel je voor: 1. Je hebt een voetbalclub waar je een grote passie voor hebt, zeg maar Feyenoord 2. Je hebt hier als speler mooie dingen gepresteerd met een kampioenstitel en een beker 3. En ook als trainer boek je later successen 4. Dan wordt je gevraagd de leiding te geven aan een nieuwe lichting bij je favoriete club 5. Je wordt je eerste seizoen meteen 4e in de competitie 6. En talenten kunnen zich dankzij jou ontplooien voor een mooie carriere 7. Je hebt grootse plannen voor het nieuwe seizoen 8. En dan geloven je pupillen niet meer in je… Ik kan goed begrijpen dat er dan iets in je knapt
...
1. Alzo lief heeft God de wereld, dat Hij zijn enig geboren Zoon heeft gegeven, 2. Hij heeft onze wereld gemaakt met alles erop en eraan. 3. Hij is een Almachtig God van hemel en aarde 4. Hij heeft alles in Zijn Hand 5. Als Kerk heeft Hij ons zoveel mooie dingen laten doen: naastenliefde, wonderbaarlijke genezingen en prachtige kerken 6. Vele mensen vonden daardoor kracht in hun geloof en komen tot topprestaties 7. En God wil dit ook voor ons en toekomstige generaties 8. Geloven wij, Zijn pupillen, nog in Hem? Besef goed: zonder Hem kunnen wij de verantwoording niet aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 21:28
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Ik (maria576) heb inmiddels vervoer gevonden, kan meerijden met Charley513
leuk, maria! lang geleden dat ik je op de picknick zag!
met "een veer" voor charley! |
Klopt Hannah! Soms is een zetje door een lief C.M lid nodig én voldoende om die stap(pen) naar de grote (niet stille!) heide te zetten. "k Zie er naar uit!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |