| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:24
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:26
|
|
|
|
|
ik ben even verloren wat dit met beurskoersen te maken heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:29
|
|
|
|
| AARTJE289 schreef: | Tja.......jammer voor je. Hier de zon , maar wel af en toe............vind het nog steeds heerlijk buiten. |
Je bent zeker niet in Nederland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:29
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik vind dit wel een nuchtere kijk op de zaken. Het geld moet ergens vandaan komen, De goede lijden dan altijd onder de kwaden. Als je alleen al ziet hoeveel misbruik er gemaakt wordt van bijvoorbeeld de PGB, dan is het ook niet verwonderlijk dat ze daarin gaan snijden. Als je kijkt naar de bejaardencentra's die overvol zitten, dat moet ook allemaal betaald worden. Als er meer naasteliefde zou zijn, Als er meer kinderen voor hun oiuders zouden zorgen( de ouders hebben tenslotte ook altijd voor de kinderen gezorgd)als ze oud geworden zijn, zou er misschien wat meer geld overblijven in de zorg. Maar helaas, in deze tijd waarin iedereen het druk heeft, vooral met zichzelf en met zijn eigen portemonee, is er weinig tijd meer over om anderen op te vangen, die nu allemaal voor rekening van de overheid komen in instellingen en zorgcentra's |
Ik kan een eind hierin met je mee gaan jolan, maar ik zit zelf in de bejaarden zorg en de nieuwe bewoners die binnenkomen zijn steeds hulpbehoevender, de zorgzwaarte neemt dermartein verzorgingshuizen toe doordat de mensen langer thuis blijven wonen en moeilijk een indicatie van het CIZ krijgen.De mensen die dus binnen komen kunnen dus over het algemeen niet meer zelfstandig wonen,en zijn aangewezen op gespecialiseerde zorg. Er zijn idd zat kinderen die de ouders graag "droppen "in een verzorgingshuis en je ziet ze daarna zelden en krijgt ze moeilijk te pakken als je wat wilt bespreken,maar erzijn er ook die met tranen in de ogen hun ouders verhuizen omdat ze de zorg niet meer aankunnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Oh, heb jij 'm ingepikt  |
Ja sorry had na vanmorgen effe het zonnetje nodig maar als het je troost hij is nu achter de wolken verdwenen 
Oeps twee tellen later daar is de zon weer hij doet hier verstoppertje denk
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 18 augustus 2011, 12:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:32
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: |  |
Is Griff soms papegaai
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:35
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | ik ben even verloren wat dit met beurskoersen te maken heeft |
Het vertrouwen in economie is veel minder geworden Maar vertrouwen in God is mooier dan geld. Je weet: het geld stinkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja sorry had na vanmorgen effe het zonnetje nodig maar als het je troost hij is nu achter de wolken verdwenen 
Oeps twee tellen later daar is de zon weer hij doet hier verstoppertje denk  |
Nou hier gaat de zon het toch echt niet winnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Ik kan een eind hierin met je mee gaan jolan, maar ik zit zelf in de bejaarden zorg en de nieuwe bewoners die binnenkomen zijn steeds hulpbehoevender, de zorgzwaarte neemt dermartein verzorgingshuizen toe doordat de mensen langer thuis blijven wonen en moeilijk een indicatie van het CIZ krijgen.De mensen die dus binnen komen kunnen dus over het algemeen niet meer zelfstandig wonen,en zijn aangewezen op gespecialiseerde zorg. Er zijn idd zat kinderen die de ouders graag "droppen "in een verzorgingshuis en je ziet ze daarna zelden en krijgt ze moeilijk te pakken als je wat wilt bespreken,maar erzijn er ook die met tranen in de ogen hun ouders verhuizen omdat ze de zorg niet meer aankunnen. |
Het is verschrikkelijk als ik dit lees wat je geschreven hebt. De ouders van mijn zwager zijn afgewezen door indicatie van CIZ, ze zijn beide in "goede" gezondheid. Zijn vader heeft beroerte gehad en hij heeft licht verlamd aan ene helft van zijn lichaam en zijn vrouw heeft zware reuma aan haar hele lichaam. Ze zit op de rolstoel en beiden kunnen niks doen in z'n eigen woning. Ze heeft 2 kinderen en ze hebben weinig tijd voor de hulp, ze hebben betaalde banen. Thuiszorg komt niet veel meer, ze zijn bezuinigd ze moeten minder werk doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 13:52
|
|
|
|
Of onvoorwaardelijke liefde bij en tussen mensen bestaat, weet ik niet, ik geloof het nooit....
Maar is het zo belangrijk dan?? Je kunt er niet aan voldoen, das op zeker want je bent een mens dus zondig van nature. Het verheven streven naar die onvoorwaardelijke liefde lijkt wel op streven naar martelaarschap. Maakt martelaarschap je een beter mens of een betere dromer?
Ik hou niet onvoorwaardelijk van iets of iemand, ook op God heb ik weleens commentaar. Heb vrede met wie je bent, in al je zwakheden en probeer er met God uit te komen ipv streven naar t onmogelijke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 13:53
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Kl...werk. Kleurwerk? |
nee, ik denk iets anders, maar ik zal t voor me houden anders krijg ik n ban.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 13:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het kan ook 'kleuterwerk' zijn. Ik zou het ook niet anders weten waarvoor de 'kl...' staat...  |
Of misschien klassewerk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Of onvoorwaardelijke liefde bij en tussen mensen bestaat, weet ik niet, ik geloof het nooit....
Maar is het zo belangrijk dan?? Je kunt er niet aan voldoen, das op zeker want je bent een mens dus zondig van nature. Het verheven streven naar die onvoorwaardelijke liefde lijkt wel op streven naar martelaarschap. Maakt martelaarschap je een beter mens of een betere dromer?
Ik hou niet onvoorwaardelijk van iets of iemand, ook op God heb ik weleens commentaar. Heb vrede met wie je bent, in al je zwakheden en probeer er met God uit te komen ipv streven naar t onmogelijke. |
Ik betwijfel of onvoorwaardelijke liefde onmogelijk is. In Rom 5 staat immers "dat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest.". Is het dan onvolledig/volkomen die gave van de Geest?
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 18 augustus 2011, 14:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:07
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Of onvoorwaardelijke liefde bij en tussen mensen bestaat, weet ik niet, ik geloof het nooit....
Ik hou niet onvoorwaardelijk van iets of iemand, ook op God heb ik weleens commentaar.
|
er zit verschil in commentaar hebben, en liefhebben, pieter. je kunt nog zoveel dingen in iemand zien die je minder prettig vind, en toch de mens als persoon liefhebben!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:10
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik vind dit wel een nuchtere kijk op de zaken. Het geld moet ergens vandaan komen, De goede lijden dan altijd onder de kwaden. Als je alleen al ziet hoeveel misbruik er gemaakt wordt van bijvoorbeeld de PGB, dan is het ook niet verwonderlijk dat ze daarin gaan snijden. Als je kijkt naar de bejaardencentra's die overvol zitten, dat moet ook allemaal betaald worden. Als er meer naasteliefde zou zijn, Als er meer kinderen voor hun oiuders zouden zorgen( de ouders hebben tenslotte ook altijd voor de kinderen gezorgd)als ze oud geworden zijn, zou er misschien wat meer geld overblijven in de zorg. Maar helaas, in deze tijd waarin iedereen het druk heeft, vooral met zichzelf en met zijn eigen portemonee, is er weinig tijd meer over om anderen op te vangen, die nu allemaal voor rekening van de overheid komen in instellingen en zorgcentra's |
Hier kan ik met meegaan, ook met het verhaal van Mariska. Maar nog even dit: Zolang veel mensen voor onzin naar huisartsen lopen, jagen ze zelf de kosten op. Koop bij de drogist een fles hoestdrank en strepsils als je verkouden bent.
Ook die tranentrekkende verhalen over ouders die geen indicatie krijgen voor hulp terwijl ze gezonde kinderen hebben... Hebben die ouders vroeger ooit gezegd: blijf maar tot eind vd middag met je poepluier lopen want het komt nou ff niet uit?? Het is gewoon n schande dat je die eretaak uit laksigheid en egoisme maar op de samenleving schuift!
Daarnaast valt mij op hoeveel "probleem"kinderen er tegenwoordig zijn met ADHD, PDD-NOS Autisme etc. Ik kan mij eerlijk waar niet heugen uit de tijd dat ik kind was, dat er kinderen waren met die aandoeningen, in ons dorp reed hooguit een busje om kinderen op te halen voor de LOM-school. Het lijkt wel mode tegenwoordig, vroeger kregen die kinderen iets vaker dan een ander kind een schop onder hun hol en daar was het klaar mee. Maar als je faalt als ouder kun je je hier wel mooi achter verschuilen natuurlijk... neehoor, ik kan wel opvoeden, maarja, adhd he... Dat je daarmee de financiele rekening van jouw gestuntel bij de samenleving legt, is jouw verantwoording, maar dan ook niet gaan zeike... euh zeuren als je eigen bijdrage omhoog moet!
Want tja lieve mensen, net zo goed als gratis openbaar vervoer niet gratis is, zal iedere burger hetzij linksom hetzij rechtsom toch de rekeningen moeten betalen. Lijkt me vrij normaal ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:29
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het vertrouwen in economie is veel minder geworden Maar vertrouwen in God is mooier dan geld. Je weet: het geld stinkt |
Zal ik je ff mn bankrekeningnummer doormailen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:38
|
|
|
|
ze hadden het op de radio over zonnig weer. temperatuur ca 25 graden?...
helaas geen zon .. wel regen.. temperatuur 19 graden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zal ik je ff mn bankrekeningnummer doormailen?  |
Mijn bankbiljetten zijn net gewassen en drogen nu op de lijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:50
|
|
|
|
Visser en Zeeland moeten wel binnen blijven.
Noodweer verwacht rond 16.00 uur in Zeeland. Ze kunnen beter naar de bunker vluchten, zorgt dat de bunker niet vol laten lopen door regen en hagel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:53
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het vertrouwen in economie is veel minder geworden Maar vertrouwen in God is mooier dan geld. Je weet: het geld stinkt |
je hebt het mis Hermann...
pecunia non olet
Geld is dood, hetgene waar het voor gebruikt of misbruikt word, daar kun je kwalificaties aan hangen. niet aan het geld op zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:55
|
|
|
|
Blinde bij het stoplicht
Er staat een blinde bij een stoplicht, komt er een hond aan gelopen en die plast tegen z'n broekspijp, pakt die blinde een koekje uit ze zak en geeft het de hond... komt er een voorbijganger langs en die zegt; meneer wat doet u nu , die hond plast tegen u broek, en u geeft hem een koekje, ik had de hond een rot schop voor ze kop gegeven, zegt die blinde,,, dat doe ik ook zo, maar eerst moet ik weten waar ze kop is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 15:13
|
|
|
|
Idd, er zijn mensen die bij elk wissewasje naar de dokter rennen. Ik zelf ga iets van 1x per jaar,meer dan genoeg lijkt mij.
De drogist en apotheek hebben genoeg huis tuin en keukenmiddelen in huis. Ook die dien je zelf te betalen.
Ieder mens heeft weleens een griepje. Gewoon uitzieken.
En idd als je de ouderen zo hoort: we zien onze kinderen zo weinig. Ja ze hebben beiden een baan. Kinderen moeten naar school/opvang.
Als ik zelf kijk naar mijn moeder. Voor ons kinderen woont ze niet echt om de hoek om haar dagelijks te kunnen bezoeken. Financieel onhaalbaar. De mogelijkheden die het verzorgings tehuis bied, wil onze moeder niet aanvaarden. Dat heeft te maken met het feit dat ze dementerend is. Ze ziet dingen die er eigenlijk niet zijn.
Nu zijn we bezig om voor haar een begeleider te regelen. En een plaats te zoeken in 1 van de tehuizen hier in de regio, dat we vaker naar haar toe kunnen gaan.
Het wonen in het verzorgingstehuis wordt deels betaald door het inkomen van mijn moeder.
Ik vraag mij af hoe er vroeger met dementerende ouderen werd omgegaan. Namen de kinderen zo'n ouder niet in huis? Onze moeder zou het geeneens willen, bij ons inwonen. Voor haar idee is zij haar onafhankelijkheid dan kwijt.
Is het dan vestandig geweest haar in een verzorgingshuis te plaatsen?
Het ergste vind ik nog de gevallen, waarbij de kinderen denken: pa/ma bekijk het maar, jullie zijn nooit goed geweest voor ons. We willen geen contact meer.
In de zomermaanden hebben vele tehuizen al te maken met personeels tekort, door vakantie. En de kinderen/familie van die bewoners zijn zelf ook met vakantie.
De verzorgenden worden vaak gezien als dure krachten. Er zijn tehuizen waar ze poolse werknemers hebben, die kosten veel minder. Maar je hebt dan wel te kampen met een taalbarriere. Vele ouderen kennen alleen de Nederlandse taal.
Kan er bezuinigd worden op de salarissen in de gezondheidszorg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 16:10
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Visser en Zeeland moeten wel binnen blijven.
Noodweer verwacht rond 16.00 uur in Zeeland. Ze kunnen beter naar de bunker vluchten, zorgt dat de bunker niet vol laten lopen door regen en hagel.  |
Ik zit al heel de dag binnen. Heb huisarrest van......
Omdat zij niet kwam opdagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 16:31
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Visser en Zeeland moeten wel binnen blijven.
Noodweer verwacht rond 16.00 uur in Zeeland. Ze kunnen beter naar de bunker vluchten, zorgt dat de bunker niet vol laten lopen door regen en hagel.  |
Haha...nu maak ik natuurlijk zelf uit of ik binnenblijf... Maar de lucht is hier inderdaad donker.. Buienradar voorspelt ook niet veel goeds... NU IK DIT SCHRIJF KNALLEN ER AL GROTE DRUPPELS NEER!!! Ook rommelt het in de verte... (Moet ik altijd denken aan die Psalm..De aarde beeft en staat verwonderd...als de God Der Ere..dondert) Maar hoef ik nu ook de planten geen water te geven. Toch is het frustrerend. Mijn weekeind is al begonnen en....regen... Je weet het nooit...niet hier in Zeeland..elders ook niet. Het blijft een vreemde zomer...vind ik. Maar zaterdag beloofd een mooie dag te worden...en hoop ik van de zon te gaan genieten...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 18 augustus 2011, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 16:49
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Hoi Lady,
Je hebt al een aantal reakties kunnen lezen op jouw verhaal van spijt. Eigenlijk wil ik precies hetzelfde tegen je zeggen: Jij bent God's creatie en Hij ziet het hart aan, die tattoos doen er niet toe. Toch kan ik me voorstellen dat je er moeite mee hebt om het een dagelijkse herinnering is aan wie je was en aan de periode die achter je ligt. Maar Lady.....hebben wij niet hetzelfde als jij? Velen van ons zullen óók terugkijken op een periode in hun leven die ze het liefst zouden willen vergeten omdat ze zó niet meer zijn! Mss hebben ze dan geen zichtbare herinneringen...maar zéker wel kerven op hun ziel. Ik ben pas later tot geloof gekomen en daarvoor heb ik alles gedaan wat God verboden heeft. Nee, ik ben er niet trots op...maar het heeft me wél geholpen de persoon te worden die ik nu ben. Meis, schaam je niet, nooit. Als jij het met God hebt uitgepraat dan doet de rest er niet toe. God vindt je prima zo en mensen? Ach...een oordeel, goed of slecht, zal er altijd zijn, net als échte warme mensen die om je geven en dwars door alles heen kijken...naar JOU. En weet je? Ik heb ook een tattoo....enne...die heb ik juist laten zetten nadát ik tot geloof gekomen ben . | Ben het helemaal eens met je Maria... Als ik er goed overnadenk, wat heb ik OOK tatoos... Nee misschien voor mensen niet zichtbaar...maar ze zijn er... Diep ingekerft in mijn ziel...je voelt de pijn er nog van. Ook ik liep in het begin van de scheiding als een zombie over straat.... DACHT...dat mensen stiekum...zachtjes...en soms hardop wel een oordeel over me zouden vellen. Wat is het meegevallen... En wat denk je van de kerk inlopen....de ogen voelen van mensen die prikken in je rug...(of zelfs aan de voorkant)
Het wordt steeds minder....God weet van me af... Er is vergeving, altijd bij Hem geweest!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 16:52
|
|
|
|
Van noodweer was geen sprake...de hevige buien bleven uit... Maar ...er staat alweer een mager zonnetje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
Berichten: 757
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 16:59
|
|
|
|
We nodigen iedereen uit om mee te bidden en te danken, Hem lof en ere toe te brengen in gebed of zang. We bidden voor noden in de wereld, , voor zieken, persoonlijke problemen waarin je zelf geen uitkomst (meer) ziet, etc, Je bent vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op! Dus als je bepaalde zaken op je hart hebt, be in time.
Hartelijk, Martha Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 17:21
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het is ook niet altijd makkelijk om goede onderwerpen aan te dragen. Ik ben daar zelf ook niet zo goed is, al mis ik de serieuze gesprekken dan wel. Er zijn momenten in je leven dat je iets bezighoud, zodat je daarover een topic kunt openen, maar er zijn ook zoveel vragen waarvan je denkt...dat gaat een ander niks aan dat ik daarover nadenk. Het forum is nog altijd openbaar en dat weerhoud me ook vaak om een topic te openen |
Ik herken dit... Ook ik vind het vaak moeilijk om te reageren... Eenmaal aan het lezen...komt het soms spontaan...(of juist niet omdat ik de juiste woorden weer niet kan vinden...) Wat doen we moeilijk he??? (Of ben ik hetzelf??)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 17:35
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Ik betwijfel of onvoorwaardelijke liefde onmogelijk is. In Rom 5 staat immers "dat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest.". Is het dan onvolledig/volkomen die gave van de Geest? |
hier op aarde is alles onvolkomen/onvolmaakt. Dat is pas in de hemel. Maar onvolmaakt is heel iets anders als onvolwaardelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
Berichten: 90
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 17:51
|
|
|
|
hoi strandwandelaars,
ik wil met een groep wandelaars op het strand bij katwijk een gezellig stuk gaan wandelen. we willen ons verzamelen bij de vuurtoren in katwijk om 12.00 uur. na de wandeling is er nog voor degene die willen tijd om ergens wat te gaan drinken. dus wie o wie heeft er zin om mee te wandelen, ik hoor het graag groet pimpernel.
|
|
| Naar boven |
|
|