ChristianMatch
 


Forum

Wisten jullie dat......?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2763 2764 2765 2766 2767 2768 2769 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:45
 
... dit konijn cm gaat verlaten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:47
 
MARISKA601 schreef:
... dit konijn cm gaat verlaten...

Ja, laatste dagje hè Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:51
 
Ik heb toen ik 8 jaar geleden op mezelf ging aan mijn moeder een grote bijbel gevraagt dit is de statenvertaling.

Tegenwoordig gebruiken we in de kerken de HSV vind dit wel een mooie vertaling blijft dicht bij de statenvertaling maar in een wat begrijpbare taal,en wat ik er ook mooi aanvind is dat de formulieren er zowel klassiek als de herziene erin staan.

Zelf lees ik ook vaak uit een dagboek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:52
 
JOSINA022 schreef:
Heb jij ons soms iets meer te vertellen? Lachende smiley

ikke Verlegen lachende smiley
Nee helaas Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:52
 
MARISKA601 schreef:
... dit konijn cm gaat verlaten...

het most verboden worden Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:53
 
HERMAN388 schreef:
Geloof je wel in God?
Want de Heere spreekt uit Zijn woord door de toepassing van de Heilige Geest.
Als je de bijbel open doet, werkt de Heilige Geest

Herman, ik geef alleen maar antwoord op een vraag. meer niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:55
 
Gisteren om zeven uur de was aangezet!
En er vanmorgen om 10.00 uur achter komen dat deze nog braaf in de machine zit Gefrustreerde smiley
Dat wordt een heerlijke strijk Boze smiley
en daar heb ik zo'n hekel aan Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:55
 
MARISKA601 schreef:
... dit konijn cm gaat verlaten...

groot gelijk! d'r is toch al weinig meer aan.

deze Griffioen gaat binnenkort ook. en ik denk niet dat iemand daar rouwig om zal zijn.


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 6 september 2011, 10:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:30
 
MARIO216 schreef:
Uit de krant van vandaag (deel van het artikel)

De Kwestie snijdt dwars door katholiek Liempde. Een deel staat achter de pastoor, een ander deel vindt dat hij niet te handhaven is. Aan de vooravond van de terugkeer van de pastoor trok het bisdom Den Bosch zaterdag alle registers open om de parochie weer op één lijn te krijgen. Hulpbisschop Rob Mutsaerts ging voor in wat soberder dienst. En daarna volgde een verhitte dicussie, waarin hij trachtte de katholieke leer te verhelderen.
"De uitleg is, ik geef het toe, voor buitenstaanders lastig te volgen. Maar de pastoor die de uitvaart heeft geweigerd, heeft goed gehandeld. En de pastoor die de uitvaart wél heeft gedaan, heeft óók goed gehandeld. Als je, zoals de pastoor hier, wist van de euthanasie, kun je de uitvaart niet doen. Maar na de euthanasie kun je als pastoor de uitvaart toch doen, als er sprake van is dat de euthanasie niet in volledige vrijheid is gepleegd - als de gelovige bijv. wanhopig is door angst en lijden. Dan kun je uit barmhartigheid niet weigeren."

Maar er schuurt veel meer tussen gelovigen en pastoor. Voor het kerkbestuur is de kwestie de druppel. Ze vragen om een andere pastoor.



Eigenlijk is het schandalig dat hierover ophef veroorzaakt word.
Als pastoor houd deze man zich aan de regels van zijn kerk.
De regels van de kerk zijn duidelijk, geen actieve euthanasie en geen zelfmoord, anders geen begrafenisdienst in de kerk.
Wat mij opvalt is dat nergens in de berichtgeving staat dat deze persoon een trouw kerkbezoeker was.
Waarschijnlijk weer typisch een verhaal van: wij eisen en de kerk moet maar draaien zoals wij willen.

not:

De tijd mag wellicht moderner en losser gaan denken, GOD is wie hij is.
God gaat echt niet zijn wetten versoepelen omdat de moderne mens maar vind dat iets "moet kunnen"
Mensen zouden zich ook eens moeten realiseren dat het "ondraaglijke lijden" hier op aarde weleens best zou kunnen vallen vergeleken met het lijden in de hel.
Men kan beter de genadetijd benutten dan deze voortijdig te beeindigen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:32
 
ANNE589 schreef:
God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.

Ooit hoorde ik een verklaring hierover, waarin aangegeven werd dat Jezus misschien niet lichamelijk in de hel is geweest, maar in de hof van Getsemane, de helse angsten heeft doorstaan.

Met bovenstaande tekst ben ik het gedeeltelijk niet eens. God had Jezus inderdaad verlaten aan het kruis toen Hij de woorden sprak...Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Maar op het moment dat Jezus stierf zei Hij: Vader, ik Uwe handen beveel ik mijn geest. Die vreselijke verlating was dus voorbij voordat Jezus stierf, anders had Jezus God niet aangesproken als Mijn Vader.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 6 september 2011, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:35
 
Mariska/Griffin...

Jullie komen wel weer terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:37
 
Nou als dit storm en ellendig weer is vandaag, geef mij dan maar vaker storm Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:37
 
JOLAN931 schreef:
Mariska/Griffin...

Jullie komen wel weer terug Knipoog smiley



Als het sneeuwt op 21 juni denk ik....
Of als er appels aan de kerstbomen groeien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:37
 
JOLAN931 schreef:
Nou als dit storm en ellendig weer is vandaag, geef mij dan maar vaker storm Lachende smiley



Wat niet is kan nog komen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:42
 
MARISKA601 schreef:
Als het sneeuwt op 21 juni denk ik....
Of als er appels aan de kerstbomen groeien...

of als Pasen en Pinksteren op één dag vallen....of met sint Juttemis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:43
 
Ben weer thuis, heeeeeeerlijk! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:46
 
de dag is nog niet om.... Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:47
 
JOLAN931 schreef:
Ooit hoorde ik een verklaring hierover, waarin aangegeven werd dat Jezus misschien niet lichamelijk in de hel is geweest, maar in de hof van Getsemane, de helse angsten heeft doorstaan.

Met bovenstaande tekst ben ik het gedeeltelijk niet eens. God had Jezus inderdaad verlaten aan het kruis toen Hij de woorden sprak...Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Maar op het moment dat Jezus stierf zei Hij: Vader, ik Uwe handen beveel ik mijn geest. Die vreselijke verlating was dus voorbij voordat Jezus stierf, anders had Jezus God niet aangesproken als Mijn Vader.

Dat denk ik dus ook. Want anders had Jezus toch nooit tegen de misdadiger die naast Hem hing kunnen zeggen, "Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:48
 
ERIKA129 schreef:
ikke Verlegen lachende smiley
Nee helaas Knipoog smiley

Hè jammer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:53
 
Alweer Mariska en Griffin... Clown smiley
Wat zijn jullie weer heeeeeerlijk positief.

Gun mij ook een beetje mooi weer ja! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:55
 
Gisterenavond heb ik van twee oude gammele, afgeschreven opoefietsen één nieuwe gemaakt.

Ik rijd weer heerlijk rond op m'n 'nieuwe 'fietsie Clown smiley
En hij ziet er nog normaal uit ook Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:59
 
GRIFFIN748 schreef:
of als Pasen en Pinksteren op één dag vallen....of met sint Juttemis.

17 augustus was st juttemis....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:07
 
MARISKA601 schreef:
17 augustus was st juttemis....

nou, dan maar als de klaver uit het veld is....

of als er twee zondagen in de week komen.


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 6 september 2011, 12:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:11
 
GRIFFIN748 schreef:
nou, dan maar als de klaver uit het veld is....

of als er twee zondagen in de week komen.




Eight days a week zingen de bietels....
dus 2 zondagen in de week? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:16
 
dan maar als de katten ganze-eieren leggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:23
 
ERIKA129 schreef:
Gisteren om zeven uur de was aangezet!
En er vanmorgen om 10.00 uur achter komen dat deze nog braaf in de machine zit Gefrustreerde smiley
Dat wordt een heerlijke strijk Boze smiley
en daar heb ik zo'n hekel aan Huilende smiley, smiley in tranen

Vraag je geen mannelijke hulp? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:25
 
JOSINA022 schreef:
Ben weer thuis, heeeeeeerlijk! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Eindelijk José

Welkom thuis, zeker vol met bossen bloemen en kaarten
Geniet ervan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:28
 
HERMAN388 schreef:
Eindelijk José

Welkom thuis, zeker vol met bossen bloemen en kaarten
Geniet ervan Knipoog smiley

Genieten zeker, lekker weer in mijn eigen bedje kunnen slapen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:41
 
JOSINA022 schreef:
Genieten zeker, lekker weer in mijn eigen bedje kunnen slapen!

Hey
Welkom thuis!
Nu lekker bijkomen en je rust pakken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 12:42
 
HERMAN388 schreef:
Vraag je geen mannelijke hulp? Knipoog smiley


Frank zeker Clown smiley
Dan ligt de strijk er volgend jaar nog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2763 2764 2765 2766 2767 2768 2769 ... 6194 Volgende
Pagina 2766 van 6194