ChristianMatch
 


Forum

Hart voor Slovenië, donderdag 13 oktober te Zoetermeer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2902 2903 2904 2905 2906 2907 2908 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
BUMBLEBEE255





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:13
 
Let op:

In verband met de zaalreservering is de deadline voor het aanmelden gesteld op dinsdag 4 oktober aanstaande.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:22
 
Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:24
 
ERIKA129 schreef:
Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen!

Fijn voor je, het is je gegund!

Sterkte vandaag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren.
We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...

Waar staat dat ik zelfmoord goedkeur???
Vaak hebben depressieve mensen anti depressiva maar even zo vaak hoor je we merkten helemaal niet aan hem/haar dat tie depressief is!
En niet elke antidepressiva helpt bij die mensen.
En zeer zeker keur ik zelfmoord niet goed toch vind ik het anders dan euthanasie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:30
 
Het is alweer heerlijk buiten de deur staat alweer open Lachende smiley
Van mij mag die nazomer nog wel even doorgaan, scheeld ook weer in de stookkosten Clown smiley
Morgen de BBQ nog maar een keer tevoorschijn halen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:32
 
ERIKA129 schreef:
Het is alweer heerlijk buiten de deur staat alweer open Lachende smiley
Van mij mag die nazomer nog wel even doorgaan, scheeld ook weer in de stookkosten Clown smiley
Morgen de BBQ nog maar een keer tevoorschijn halen

Mjammie...gelijk heb je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:32
 
HERMAN388 schreef:
Waarom sluiten de ramen en deuren niet dicht?
Lekker zweten binnen Knipoog smiley

Zitten overal horren voor hoor!
Heb er gisteren maar 10 ehhhhhhh neergehaald Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:33
 
Wakker worden en bedenken dat je een goede nacht hebt mogen hebben Lachende smiley
Dan uit het raam kijken en de zon mooi zien opkomen!
Wat is de natuur toch een bijzonder mooie schepping Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:36
 
VISSER278 schreef:
CM-(st)ers vinden Zeeland.
Wederom is Zeeland in het nieuws op CM.
Na eerst wat gelezen te hebben over Borssele komt nu het naburige plaatsje Ritthem in het landelijke Cm-nieuws.
Cootje711, die vele deskundigen te slim af is zoals ze zelf zegt , zal morgen hoogstwaarschijnlijk met foto en camper in alle Nederlandse dagbladen op de voorpagina staan.
Zij zal dan het tipje van de sluier oplichten door Frank als dader aan te wijzen voor deze mega-knal die vele zeeuwen de haren ten berge deed rijzen. Knipoog smiley

En stond het in het Zeeuws dagblad nog iets??
Plaats het dan ook even he want ja ikke en meerdere met mij zijn geen zeeuwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:51
 
zonnig en frisjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY997





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:59
 
MARIAN519 schreef:
Ik vind het niet vreemd nee, en een prominente plaats? de Evangelieverkondiging staat bij ons bovenaan....naast het loven/eren en danken aan God.
De nieuwe wet staat heel goed naast de oude, het is een vervulling én een andere interpretatie/andere prioriteiten geven...aan de oude wet:

Jezus zelf geeft dit aan in de verschillende verzen uit de Bergrede:
1.Toorn en doodslag (vers 21-26).
2.Echtbreuk (vers 27-30).
3.Echtscheiding (vers 31,32).
4.Zweren (vers 33-37).
5.Vergelding (vers 38-42).
6.Het liefhebben van vijanden (vers 43-48).

Ik geloof in de weg van verlossing...ellende, onze verloren zijn
verlossing, onze gered zijn
en dankbaarheid, onze blij zijn.

Het Evangelie dan.. Lachende smiley


Jezus zelf geeft dit aan in de verschillende verzen uit de Bergrede:
Matteüs 5:17-18

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.


Laatst aangepast door
ELOY997
op vrijdag 30 september 2011, 10:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:04
 
ERIKA129 schreef:
Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen!

Doe maar rustig aan, pak de tuinstoel en lees een boekje of slaap in de zon Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:06
 
ERIKA129 schreef:
Zitten overal horren voor hoor!
Heb er gisteren maar 10 ehhhhhhh neergehaald Knipoog smiley

10? best veel Boze smiley
Ik ben dierenliefhebber behalve muggen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:07
 
ERIKA129 schreef:
Wakker worden en bedenken dat je een goede nacht hebt mogen hebben Lachende smiley
Dan uit het raam kijken en de zon mooi zien opkomen!
Wat is de natuur toch een bijzonder mooie schepping Lachende smiley

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:09
 
ERIKA129 schreef:
En stond het in het Zeeuws dagblad nog iets??
Plaats het dan ook even he want ja ikke en meerdere met mij zijn geen zeeuwen.

Waarom ben ik reserve zeeuw? (dat heeft Pieter gezegd Boze smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:10
 
JOSINA022 schreef:
Mjammie...gelijk heb je!

Mijn aanstaande schoonzoon heeft mijn BBOstel meegenomen voor vanavond en ik eet vanavond niks Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:12
 
MARISKA601 schreef:
zonnig en frisjes...

Ik heb net zwembadje gepompt en water erin gegooid
Iedereen welkom, zonnig en heel warm Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:36
 
http://youtu.be/5NR2xBvbNNA

Een prachtig lied van Carin van Essen en is erg herkenbaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:41
 
ERIKA129 schreef:
Het is alweer heerlijk buiten de deur staat alweer open Lachende smiley
Van mij mag die nazomer nog wel even doorgaan, scheeld ook weer in de stookkosten Clown smiley
Morgen de BBQ nog maar een keer tevoorschijn halen

Je hebt tenslotte genoeg vers vlees... Clown smiley
Roep je ons als je zover bent? Lachende smiley

Hier zonnig, warm en genieten..... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:41
 
HERMAN388 schreef:
Mijn aanstaande schoonzoon heeft mijn BBOstel meegenomen voor vanavond en ik eet vanavond niks Gefrustreerde smiley
Krijg jij nix Smiley die vol vragen zit of weet je hoe hij het klaarmaakt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:44
 
ERIKA129 schreef:
Wakker worden en bedenken dat je een goede nacht hebt mogen hebben Lachende smiley
Dan uit het raam kijken en de zon mooi zien opkomen!
Wat is de natuur toch een bijzonder mooie schepping Lachende smiley

Fijn Erica!! Knipoog smiley
Zonsopgang vind ik ook altijd genieten.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:47
 
COOTJE711 schreef:
Krijg jij nix Smiley die vol vragen zit of weet je hoe hij het klaarmaakt Knipoog smiley

Dan ga ik bij Erika BBQen lekkuh lekkuh lekkuh Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:48
 
ERIKA129 schreef:
Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen!

Fijn Erica, sterkte vandaag!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:49
 
COOTJE711 schreef:
Fijn Erica!! Knipoog smiley
Zonsopgang vind ik ook altijd genieten.... Coole smiley met zonnebril

Jouw foto's zijn ook prachtig, mooie natuur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:50
 
HERMAN388 schreef:
Dan ga ik bij Erika BBQen lekkuh lekkuh lekkuh Knipoog smiley

zouden we Erika kunnen overhalen tot een CM-bbq vanavond? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:00
 
BERT168 schreef:
dat klopt cootje, die 10 geboden zijn in ons verstand gelegd,we zijn een 'nieuwe mens' geworden die niet meer leeft naar de staat der letter maar naar de staat des geestes.
wat ik bedoel is dat de Heilige Geest om aanspoord/dringt om het goede te doen.
de H.G is veeeel meer dan de 10 geboden eingelijk,er staat in gal.5
dat de wet in één woord vervuld is,nl. ''gij zult uw naaste lief hebben als uzelf''.
de Geest van God is liefde,dat kan je goed zien in bv 1 cor 13.

Rom 12,9
De liefde zij ongeveinsd. Weest afkerig van het kwade, gehecht aan het goede.

die Geest woont in ons,als een enorme steun en hulp om onze naaste lief te hebben als onszelf.

Ik ben het met je eens dat als je bekeerd bent er duidelijk iets veranderd. Dan is het niet 'alleen' de 10 geboden houden maar ook een sterke behoefte om tot Gods eer te leven. Dit komt o.a. tot uitdrukking in het houden van de geboden.
Toch ben je òòk als je bekeerd bent niet zonder zonde, dus daarom is het naar mijn idee wel goed om deze regelmatig te horen. Denk aan verschillende personen uit de bijbel die òòk de wet niet konden houden, maar wel steeds tot inkeer kwamen en steeds oprecht vergeving vroegen voor hun zonden. (Mozes, David, Jakob)

Vanzelfsprekend is er meer dan de Wet des Heeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:04
 
HERMAN388 schreef:
Jouw foto's zijn ook prachtig, mooie natuur

Dank je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren.
We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...


Zelfmoord hoeft geen keuze te zijn. Vaak zien 'ze' dat als enige mogelijkheid.
Geeft dus aan hoe groot het lijden moet zijn (geweest).

Eigenwijs is juist een goede eigenschap. Dat betekend dat je zélf na kan denken.

Dat kunnen die mensen niet meer. Die zijn bijvoorbeeld al zo lang depressief. Ze kunnen wel als een robot 'doen alsof'. daarom weten de naaste dat lang niet altijd dat zoiets kan gebeuren.
Maar ze zijn het contact met hun 'zelf' helemaal kwijt.

Dat is juist nog veel erger als gewoon doodgaan(naar de hemel gaan).


Het verdriet om zo iemand is wel anders, omdat je weet dat hij dat zelf heeft gewild...denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:44
 
COOTJE711 schreef:
Hoe zie je dit dan? een hoek met mensen die zelfmoord gedaan hebben, een hoek met mensen die euthanasie toegepast hebben en een hoek die... Smiley die vol vragen zit

Het is in sommige dorpen nog lang gebruik geweest, als kind maakte ik het nog mee, dat mensen die zelfmoord hadden gepleegd, in een bepaald hoekje werden begraven, waar voorheen de afwatering van de kerk uitkwam. Men had toen weinig oog voor de psychische gesteldheid en een zelfmoordenaar was 'verloren'. Men ging er dus kennelijk vanuit dat deze mensen dat allemaal met het volle verstand deden. Het begraven op een apart plekje kwam dus minder dan vijftig jaar geleden nog voor.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 30 september 2011, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN024





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:45
 
Een zeer goede date gehad! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
ARJAN024
op vrijdag 30 september 2011, 11:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2902 2903 2904 2905 2906 2907 2908 ... 6194 Volgende
Pagina 2905 van 6194