| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 13:52
|
|
|
|
Vanavond eet ik gewone huis-tuin-en keuken-rodekool met appeltjes en een bal gehakt! En reken maar dat dat lekker wordt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 14:53
|
|
|
|
ik eet vandaag lekker makkelijk; een plak gegrilde geitenkaas met honing, op een bedje van rucola met citroendressing........(mjammie!) wat salade en gebakken aardappelen ernaast, en ik heb een koningsmaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Precies. Als ik op een profiel kom, dat mij wel aanspreekt, met foto en bv alleenstaande. Je mailt een poosje, en dan plots wordt je mee gedeeld mijn oudste (zoon dochter) heeft verkering en ..... sorrie maar dan haak ik af. Waarom, das simpel, als je al van af het begin, begint met een leugentje om best wil, omdat het jou zo uitkomt, welke zekerheid bied dat dan voor de toekomst. Dit is heel anders als iemand tegenkomen op straat, daar loop je niet met een bord voor, met je hele sores er op. Hier bied men zich aan hoe je bent, en wat je wil, en wat je te bieden hebt. En er zijn er die geen kinderen hebben, of ze om wat voor reden niet krijgen kunnen. Die loop je dan ook mis, dus het heeft zijn voor en tegen om echt eerlijk te zijn. |
Je gaat hier op de site op een profiel af en dan ga je er idd vanuit dat die persoon eerlijk is en dat wat er staat klopt. Eerlijkheid staat bij mij bovenaan dat heb ik ook op mijn profiel staan en als je dan heen en weer mailt en er blijkt toch een ander persoon achter te zitten maakt mij dat een beetje boos maar nog meer verdrietig want die persoon kan je goed kwetsen!! Helaas die ervaringen heb ik hier gehad, gelukkig zijn er ook zat eerlijke en lieve mensen hier op cm En ook al scheel je veel in jaren daarom kan er wel een mooie vriendschap ontstaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:12
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens... ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel. Moet ik dan toch "ja" invullen en dan later uitleggen? |
Idd Josina dat is ook zo'n vraag ik heb ja ingevuld maar wie zegt mij dat ik kinderen kan krijgen?? Voor hetzelfde geld wordt het me niet gegeven het is nog altijd de Heere die kinderen geeft,maar met de ja had ik ook zoiets van ik sta ook open voor kinderen dan de ander.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als je niet zou invullen dat je gescheiden bent, ontken je in mijn ogen de situatie waarin je verkeerd.
Je leeft tenslotte gescheiden van je partner waarbij je kinderen hebt gekregen. d.m.v. de kinderen ben je toch enigszin verbonden met je ex: Bezoekregelingen. Alimentatie. |
het is ook nog mogelijk wel gescheiden te zijn, zonder bezoekregelingen of alimentatie, mariska.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:14
|
|
|
|
Vandaag wordt het simpel of kliekie stampie met worst of roerbakken met rijst beide lekker weet nog niet wat het wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:16
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dure toegang pffff Waarvoor is die geld? Bij vele concerten zijn de toegang gratis en door middel van collecte voor de onkosten. Dat is toch handig  |
vind het ook een hoop geld hoor Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:16
|
|
|
|
eindelijk tijd om vlees te sudderen, dus eindelijk hutspot, lekker met een kwak mosterd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hier elke dag zon ... laatste tijd verstopt tie zich echter achter de wolken ...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | eindelijk tijd om vlees te sudderen, dus eindelijk hutspot, lekker met een kwak mosterd  |
Mosterd??? Arme hutspot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:21
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Vele berichten op deze topic en dus ook deze bijdrage illustreert het verlangen naar die ware liefde en op zich begrijpelijk. Lief en leed te delen met een levenspartner die er altijd voor je is. Naar mate we ouder worden wordt dit gevoel sterker onderstreept en het juist ontkennen geeft mij meer het gevoel dat de pijn van innerlijk verdriet te meer uit uiting komt. Op ieder z’n potje past een deksel zeg maar en de ware bestaat er voor iedereen. |
Eens hoorde ik een meditatie van Ds van Kooten en die zei iets wat me altijd is bijgebleven lijkt op het van jou Leonard alleen met een aanvulling. OP ieder potje past een deksel, maar niet ieder deksel op ieder potje En zo is het idd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mosterd??? Arme hutspot  |
wat is hutspot zonder mosterd...........helemaal niets.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:30
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | eindelijk tijd om vlees te sudderen, dus eindelijk hutspot, lekker met een kwak mosterd  |
jij maakt hutspot met draadjesvlees? da's eigenlijk een heerlijk idee.....heb je er meteen ook lekkere jus bij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:31
|
|
|
|
wanneer je opziet naar God en je vertrouwen stelt op Hem, komt het geloof vanzelf; wacht niet op een ramp, maar begin vandaag.
margareth ellis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat is hutspot zonder mosterd...........helemaal niets.......  |
Jawel hoor, maar dan met ketjap en cashewnoten. En eerst alles gekookt in een lekkere kruidenbouillon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:39
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | jij maakt hutspot met draadjesvlees? da's eigenlijk een heerlijk idee.....heb je er meteen ook lekkere jus bij... |
Hutspot hoort toch met draadjesvlees? Hoe maak jij het dan? En inddaad, die jus maakt het af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Speciaal voor lekkerbekkies. 1 hele beenham 500gram, witlof gegaard in roomboter met runderboillon, witlof met ham en kaas, en gevulde aardappeltjes, ligt gefruit. Je mot alleen geen lid van weet watjers zijn, want de calorieen vliegen je om de oren Maaaaaarrrrrrrrrrr lekker, lekker. Tis net of een kudde engeltjes op je tong ppppIssssen  |
Het klinkt verrukkelijk...maar ook ik met mijn NIET TANTE SIDONIALIJN...eet wel hier...Het is lief aangeboden al die uitnodigingen(waren ze er wel??)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:43
|
|
|
|
Bij hutpot hoort klapstuk. Dat aten wij vroeger thuis. Ik eet het soms met gehaktbal of rookworst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Het klinkt verrukkelijk...maar ook ik met mijn NIET TANTE SIDONIALIJN...eet wel hier...Het is lief aangeboden al die uitnodigingen(waren ze er wel??) |
mijn cholestorolgehalte sputterde ook al tegen bij het horen van dat vast heerlijke recept
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:46
|
|
|
|
Jawel...klapstuk kan maar draadjesvlees ook hoor... Hier is het simpel spruiten, maar dat komt omdat dochter en ik ze zo graag lusten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:49
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Jawel...klapstuk kan maar draadjesvlees ook hoor... Hier is het simpel spruiten, maar dat komt omdat dochter en ik ze zo graag lusten... |
Het is ook spruitjesweer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:49
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Jawel...klapstuk kan maar draadjesvlees ook hoor... Hier is het simpel spruiten, maar dat komt omdat dochter en ik ze zo graag lusten... |
jaaaaaa, die wil ik ook weer eens eten, maar t is zo moeilijk om hier aan lekkere spruitjes te vinden. Ik vind namelijk enkel kleine spruitjes lekker. Hier noemen ze het Rosenkohl, en die dingen zijn ook bijna net zo groot als een kool
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:50
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | jaaaaaa, die wil ik ook weer eens eten, maar t is zo moeilijk om hier aan lekkere spruitjes te vinden. Ik vind namelijk enkel kleine spruitjes lekker. Hier noemen ze het Rosenkohl, en die dingen zijn ook bijna net zo groot als een kool  |
Of er stamppot van maken...is zo lekker!!! restje bewaren tot de volgende dag...en dan opwarmen bij je boterham...(slurp)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:28
|
|
|
|
Zojuist werden er 4 dozen met kleding aan de deur gebracht.. Ben heftig aan het passen geweest met mijn dochter.. Zitten zelfs nog 2 nieuwe jassen bij... Wat ben ik er blij mee...als je net als ons niet 1 van de slankste bent...is kleding toch al duur genoeg, en krijgen we het nu zomaar!!!!
Bijna alles past, wat geweldig...Ik ben blij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:33
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Vele berichten op deze topic en dus ook deze bijdrage illustreert het verlangen naar die ware liefde en op zich begrijpelijk. Lief en leed te delen met een levenspartner die er altijd voor je is. Naar mate we ouder worden wordt dit gevoel sterker onderstreept en het juist ontkennen geeft mij meer het gevoel dat de pijn van innerlijk verdriet te meer uit uiting komt. Op ieder z’n potje past een deksel zeg maar en de ware bestaat er voor iedereen. |
Zou dat waar zijn Leonard??? De ware bestaat voor iedereen??? Dan zouden er toch geen vrijgezellen zijn? Past op ieder potje een deksel?....toch weet ik dat niet zo zeker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:34
|
|
|
|
Gebed
God, schenk me de kalmte om de dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de moed om dingen die ik kan, te veranderen, en de wijsheid om het verschil te weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:38
|
|
|
|
Hoe het met die linken doorgeven zit, daar ben ik nog steeds niet achter, dus ik geef dit lied maar op de ouderwetse wijze door: (op Youtube te vinden) Light up the sky - The Afters Alle eenzamen onder ons: trek je daar maar aan op, en Hij zal het maken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:53
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Shanita, we zitten hier op een forum, op een forum voer je discussies en deel je meningen. Dit is mijne, die erboven is de mening van clauwtje. En weet je wat het leuke is, die mogen we allebei hebben. Je hoeft het namelijk niet altijd eens te zijn.
Een kind van 3 snapt ook dat je iemand niet zomaar aanvalt als een mening je niet aanstaat, daar kan jij dan weer wat van leren. |
Val je niet aan.
Geef mijn mening.
Ik heb járen op hele kleine kinderen van twee verdieners gepast.
Een kind van drie snapt wel als iets niet eerlijk is. Bijvoorbeeld, aan een lamp hangen, als ze weet dat dat verboden is.
Ik bedoelde dat als voorbeeld, kinderen van drie begrijpen eenvoudige dingen, wat betreft goed en slecht, eerlijk en niet eerlijk; wat wel mag en wat niet mag.
Ik kan het wel begrijpen, als iemand het vervelend vind om 'gescheiden' aan te vinken. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn, dat iemand wettelijk wél getrouwd is geweest, maar dat dat niet zo aanvoelt.
Of andersom, dat iemand een zodanige diepe relatie heeft gehad, dat 'gescheiden' dat veel beter illustreert dan de andere opties bij de meerkeuze vraag.
Ja, of de ex heeft nog contact met de kinderen, na een scheiding....maar ja, dan nog, kan het de keus zijn van iemand, om het daar later over te hebben...geldt voor alles, by the way.
Als een eventuele toekomstige partner dáárover valt.....(dan zou het, wat míj betreft al helemaal ophouden van mijn kant...)
En ik ben het met Clauwtje eens, het is erg als iemand zegt dat ie geen kinderen heeft, terwijl die ze wel heeft...
Dat is wezenlijk iets heel anders.
Maar bij 'kinderen' is er toch in de meeste gevallen sprake (geweest) van een relatie of een huwelijk, kan je van uitgaan.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, van vrouwen die wel een kind, of kinderen hebben, en geen man.
:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 20 oktober 2011, 16:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 17:44
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Shanita, naar mijn idee zeg jij nu dat je best mag liegen.
Het hoe en waarom iemand niet meedeeld gescheiden te zijn terwijl ze dat wel is is totaal onbelangrijk. Je WAS/BENT gescheiden dus als je wat anders invult op je profiel ben je feitelijk een leugenaar.
ik zou zelf het woord ex ook nooit meer willen horen, maar de feiten liggen er, dus kan ik daar ook niet omheen. Inmiddels ben ik in een relatie, dus kon ik dat invullen. Het enige wat dus werkt is het vinden van een relatie zodat je van het predikaat gescheiden af bent.
Persoonlijk ben ik heel allert en allergisch op/voor leugens, en voor mij zou het een reden zijn om een beginnende relatie te verbreken als men bewust niet gescheiden in zou vullen terwijl men dat wel is. |
Ja, en als iemand dan met een heel plausibele verklaring komt, van wáárom die het een en ander wel of niet heeft aangevinkt?
Was dat om te liegen en daar voordeel mee te doen?
Of is er een begrijpelijke verklaring voor.
Wat de een begrijpelijk vindt, is voor de ander niet begrijpelijk.
Bijvoorbeeld, als iemand getrouwd is geweest, en dat voelt niet als getrouwd geweest zijn. Bijvoorbeeld, omdat het ´moest´ van de kerk, omdat men wel met elkaar sliep of had geslapen.
Omdat samenwonen niet werd getolereerd.
Of als men veel te snel is getrouwd, en niet alles kon overzien, zoals een objectieve buitenstaander dat soms beter kan. En alsnog alles misliep na verloop van tijd, terwijl de liefde er ´an sich´ wel was.
Of mensen die veel te jong trouwen en kinderen nemen of krijgen.
Of die door ouders werden gemanipuleerd om te trouwen...
Of om de verkeerde reden zijn gaan trouwen, om nooit meer alleen te hoeven zijn.
Enzovoort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 17:59
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, en als iemand dan met een heel plausibele verklaring komt, van wáárom die het een en ander wel of niet heeft aangevinkt?
Was dat om te liegen en daar voordeel mee te doen?
Of is er een begrijpelijke verklaring voor.
Wat de een begrijpelijk vindt, is voor de ander niet begrijpelijk.
Bijvoorbeeld, als iemand getrouwd is geweest, en dat voelt niet als getrouwd geweest zijn. Bijvoorbeeld, omdat het ´moest´ van de kerk, omdat men wel met elkaar sliep of had geslapen.
Omdat samenwonen niet werd getolereerd.
Of als men veel te snel is getrouwd, en niet alles kon overzien, zoals een objectieve buitenstaander dat soms beter kan. En alsnog alles misliep na verloop van tijd, terwijl de liefde er ´an sich´ wel was.
Of mensen die veel te jong trouwen en kinderen nemen of krijgen.
Of die door ouders werden gemanipuleerd om te trouwen...
Of om de verkeerde reden zijn gaan trouwen, om nooit meer alleen te hoeven zijn.
Enzovoort. |
Bovenstaand geef je redenen op om te scheiden, dat je een reden hebt om te scheiden, maakt nog steeds niet dat je niet getrouwd bent geweest.
Waarom zou iemand die in het verkeerde lichaam is geboren niet een ander geslacht aan mogen vinken? Dat is dus ook niet liegen?? Omdat het AANVOELD als vrouw zijnde, gewoon jezelf als vrouw profileren ondanks je fysieke kenmerken 
Met bovenstaand voorbeeld zie je hopelijk in dat je complete onzin uit loopt te kramen.
|
|
| Naar boven |
|
|