ChristianMatch
 


Forum

Verslaafd
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:44
 
SHANITA130 schreef:
Ik zelf denk van dat God dat natuurlijk niet heeft gewild.
Net als alle ellende op deze gebroken wereld, zoals natuurrampen waarbij ook vele kinderen het slachtoffer zijn.

Ik denk dat de ellende het gevolg is van de zondeval, toen Eva Adam van de appel liet eten zeg maar.
Daarvoor was er alleen kennis van het goede. De slang verleidde Eva door te zeggen dat als ze van die appel ging eten dat ze dan kennis van het goede en kwade zou kunnen onderscheidden.

En ik denk dat God daarom zijn Eniggeboren Zoon naar deze wereld heeft gestuurd, die voor de ellende van deze wereld is gestorven en heeft geleden, en weer is opgestaan, en nu naast God in de hemel zit.
En wij de Heilige Geest hebben gekregen als trooster voor deze ellende in deze wereld. En ook voor persoonlijke ellende die we hebben meegemaakt.
En dat eens, want nu hebben we het eeuwige leven omdat we geloven, dat eens in de Hemel, waar we voor eeuwig zullen leven, alles wordt goedgemaakt.

Want als je nadenkt, wat zijn nu die 80 of 90 jaar die we zullen leven, of nog langer, vergeleken bij een eeuwig leven van geluk, blijdschap, vruegde en alles wat goed is in de Hemel? Dat is net als één regendruppel in de oceaan. en dan nog meer, want de oceean is ook eindig, en de Hemel voor eeuwig.

Zo denk ik vaak.

Fijne Avond!



Zo had ik het nog nooit bekeken, wel gedacht over de zondeval natuurlijk, maar ging ervan uit, dat GOD het allemaal al wist.

Het is ook wel eens zo, als wij graag iets willen hebben, wat niet goed voor ons is, wij het toch even krijgen, maar op den duur verliezen.
Ik zie het dan zo, dat GOD het weer af
terugpakt.
(Is mij eens verteld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:49
 
Quote:
ZINGA672 schreef: Waar staat dat dan ergens? Ik dacht zelf altijd dat God alle dingen vantevoren weet. Dat is iets anders dan voorbestemmen (= vantevoren willen). Toch?

GrZing!

EVA685 schreef:
Komt dat niet op hetzelfde neer dan? Twijfelende smiley

Nee dat denk ik niet. Ik probeer het zo te begrijpen: God heeft ons een vrije wil gegeven om keuzes te maken. Maar Hij kent ons door en door; beter dan wij onszelf kennen. Probeer dit maar eens te vergelijken met een ouder die zijn kind ziet opgroeien en keuzes maken. Heel veel van die keuzes zijn voorspelbaar omdat een ouder zijn kind kent.

Zo denk ik dat God weet wat er op ons pad komt, ook weet hoe wij erop zullen reageren, maar dat Hij altijd de touwtjes in handen heeft. Zo kan Hij voorkomen dat wij boven ons vermogen verzocht worden.

In ieder geval staat er in de bijbel dat ALLE dingen zullen meewerken ten goede voor degenen die God liefhebben en die door Hem geroepen zijn. Ik interpreteer dat zo: als je God liefhebt zul je Zijn wil willen doen. Je zult dan ook het pad willen bewandelen waartoe Hij je geroepen heeft (voor zover je dat bekend is). En omdat je Zijn kind bent en in Zijn weg wandelt doet Hij alle dingen (dus ook de moeilijke) meewerken ten goede.

Hij bewaart je niet voor alles; maar Hij wil wel altijd samen met jou door de moeilijke zaken heen. En Hij is in staat om zelfs uit de zwaarste beproevingen een zegen voort te laten komen. k Hoop dat je hier wat aan hebt.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 26 september 2010, 23:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 09:01
 
Zinga: In ieder geval staat er in de bijbel dat ALLE dingen zullen meewerken ten goede voor degenen die God liefhebben en die door Hem geroepen zijn. Ik interpreteer dat zo: als je God liefhebt zul je Zijn wil willen doen. Je zult dan ook het pad willen bewandelen waartoe Hij je geroepen heeft (voor zover je dat bekend is). En omdat je Zijn kind bent en in Zijn weg wandelt doet Hij alle dingen (dus ook de moeilijke) meewerken ten goede.

Hij bewaart je niet voor alles; maar Hij wil wel altijd samen met jou door de moeilijke zaken heen. En Hij is in staat om zelfs uit de zwaarste beproevingen een zegen voort te laten komen. k Hoop dat je hier wat aan hebt.

Dat is wel bemoedigend die tekst van dat
God alles laat meewerken voor degene die Hem liefhebben.
Mijn ervaring is ook dat Hij dat zelfs deed wanneer ik zelf, door eigen toedoen de fout ergens mee inging. Dan kan ik zelf voor de gevolgen opdraaien. express uit frustratie dikke ruzie maken en zoeken ofzo.
Dan voelde ik mezelf ook zwaar k@#$%. als ik daar dan uit was na enkele dagen, met veel berouw enzo, dan nog, God liet dat meewerken ten goede. Zo goed en liefdevol is God!
Dan nog...dan nog liet God dat uiteindelijk meewerken ten goede...

En ik heb dat ook hoor, dat ik God's wil wil doen...Dat lukt mij nooit helemaal, zoals hier gisteren ook ergens werd geschreven op dit forum, maar de wil en het streven is er wel ;) :)

Ik wens iedereen een goede dag, met het streven God's wil te doen. Ook al zou dat niet helemaal lukken, God ziet het hart aan, en ziet de goede wil. en ik denk dat God de goede wil erg belangrijk vind. Belangrijker als mijn tekortkomingen waar ik mee kan worstelen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 september 2010, 09:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2