ChristianMatch
 


Forum

man en vrouw; hoe zit het nou......?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Tja in mijn ruimschootse ervaring met vrouwen hier op de site, valt me altijd een bepaalde tegenstrijdigheid op bij de meesten. Aan de ene kant willen ze het allerliefste de taak van moeder 24/7 behouden, aan de andere kant vinden ze werk ook wel leuk en lekker...De meesten zitten met een schuldgevoel als ze werken en aan de andere kant willen ze het ook niet aan de kant zetten. Er wordt vaak gezegd, dat men alleen maar werkt omdat het moet, maar in de meeste gevallen zouden ze zich geen raad weten om 24/7 moeder en huisvrouw te zijn.

Deze ambivalente houding heeft natuurlijk ook zijn gevolgen voor de houding van de man. Meestal komt ie thuis en moet hij zich storten op de huishouding en de kinderen..het is er allemaal niet gemakkelijker op geworden.

Ik blijf toch in het priesterschap van de man geloven, omdat ik nu eenmaal zie in de bijbel dat er duidelijk twee verschillende taken zijn.


Deze geniale discussie strandde al wat langer geleden jammerlijk na een generaliserende opmerking dat de meeste mannen autistisch zouden zijn... daar ga ik maar wijselijk niet op in en het is naar aanleiding van dit onderwerp ook binnen een ander topic neergezet, ook langer geleden.
Volgens mij bleef het hangen op bovenstaande bijdrage. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar deze gedachte uit voortvloeit dat alleen de man een priester voor zijn gezin (of vrouw???) zou zijn en wat daarvan de geestelijke uitwerking zou moeten zijn. Ben ook wel benieuwd wie hier op CM uit ervaring kan zeggen welke uitwerking dit daadwerkelijk heeft gehad, uitgaande van dus dat priester zijn als man. Op welke bijbelteksten moet ik deze visie baseren en is het niet een uit zijn verband gerukte conclusie van de tekst: U echter bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk God ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht. (1Petrus 2:9)?
Als ik zo vrij mag zijn, ik ben zelf de mening toegedaan dat we allemaal, man en vrouw, getrouwd of niet behoren tot dat priesterschap.....


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 25 mei 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
Pagina 9 van 9